القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل السابع 7 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل السابع 7 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل السابع 7 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 



المنتقبه الجميله داخل القصر 


الجزء الثاني 

بقلم هويدا زغلول 


الحلقه السابعه 


وبعديها سماح دخلت تنام ولقت الشبح مسك ايديها ومع مقص وماسك شعر سماح وقال 


الشبح 

بصراحه كده انا صبرت عليك كثير قوي يا سماح وخلاص صبري نفذ ولازم احقق امنيه حياتي واحلق لك شعرك قرعه ولما نشوف المنشاوي بقى هيشوفك اموره برده ولا ايه 


سماح 

يا لهوي يا لهوي ابعد عني يا مهلبيه يا ابن عبير ابوس ايدك ملكش دعوه بيا الحقوني يا ناس الحقوني ياهو الشبح عاوز يقص شعري 


الشبح 

انسي ما حدش هيسمعك ولا حد هيلحقك مني انت خلاص بتاعتي النهارده وهقص شعرك وهخلص عليك وهيوريكي ايام زي وشك يا سماح 


سماح 

ابعد عني ابوس ايدك اعمل ايه ما انا عملت كل اللي انت قلت لي عليه وقعدت اكلم سمر كويس وبوست راسها هعمل لك ايه ثاني يا مهلبيه يا ابن عبير ابعد عني وروح لامك عبير بقى 


والشبح في الوقت ده المقص وقع منه على الارض وقال بصوت مدلع 


الشبح 

اوبس سوري سوري ثواني هجيب المقص واطلع لك يا سماح 


سماح بصدمه

اوبس سوري سوري ايه الكلام الغريب ده يا مهلبيه يا ابن عبير تعالى كده وريني نفسك انا مش ما بقتش اخاف منك خلاص 


وفي الوقت ده سماح مسكت العبايه السوداء اللي كان لابسها الشبح وشالتها من عليه ولقت سمر وقالت لها 


سماح 

ده ليلتك سوداء النهارده يا حربوقه يا بنت المبقعه بقى انا تقعديني يومين خايفه وهموت في جلدي من كتر الرعب وفي الاخر انت اللي تكوني عامله فيا المقلب ده 


سمر 

سوري سوري انا كنت بهزر معاكي يا مدام سماح لو موافقه ان احنا نذيع هنذيع على طول 


سماح 

ده انا اللي هزيع روحك في التلفزيون لما اخدها ده ليلتك سوداء النهارده ليه عملت فيا كده هو انا عملت لك ايه لكل ده 


سمر 

عملتي لي ايه ده انت وريتيني ايام سوداء بقى انا كنت بغسل لك رجلك يا مدام سماح وكنت بسرح لك شعرك وكنت بعمل فطير مشلتت وكمان قرص ده انت بهدلتيني وخليتيني خدامه وطلعتي عينيا 


سماح 

بصي بقى يا سمر كده كتير يا حبيبتي وانا مسامحاكي على كل اللي انت عملتيه ولازم نبدا مع بعض صفحه جديده علشان المنشاوي الصغير وصبري محتاج لنا يا حبيبتي ولازم نربيهم تربيه كويسه 


سمر 

واو بجد ده انت قلبك ابيض قوي يا مدام سماح معقوله مش زعلانه مني بعد كل اللي انا عملته معاكي ده خلاص انا كمان موافقه اني ابدا معاكي صفحه جديده 


وبعديها سماح وسمر اتصافوا واتصالحوا وبقىوا كويسين جدا مع بعض 


اما تاني يوم الكل قاعد على السفره وسماح قالت 


سماح 

احب اقول لك جميع ان سمر الحربوقه قصدي ان سمر حبيبتي ما كانتش فاقده الذاكره ولا حاجه هي اللي كانت ممثله التمثيليه دي وهي اللي هتحكي لنا دلوقتي ايه اللي هي عملته ده 


مروان 

بجد يا ماما انت ما كنتيش فاخده الذاكره طب ليه عملت كل ده يا حبيبتي 


جميله 

انا كنت متاكده يا حماتي ان انت مش واخده الذاكره خالص اعمل ايه عشره عمر بقى بفهمك لما بتكوني عاوزه تخبي حاجه عليا 


سمر 

بصراحه يا جماعه انا وقعت في ايد مافيا كبيره جدا والمافيا دي للاسف كان اللي شغال فيها سليم المنشاوي وهو اللي كان عاوز يخلص عليا المره اللي فاتت علشان كده كنت بجري منه وعملت حادثه العربيه ودخلت المستشفى وقلت لازم اعمل نفسي فاقده الذاكره علشان سليم المنشاوي يبعد عني هو فعلا قدرت اخليه قدام البوليس يعترف بكل حاجه وسليم المنشاوي حاليا في السجن وكده خلاص الكابوس اللي احنا كنا خايفين منه يا جميله انتهى وراح 


جميله بارتياح 

الحمد لله طمنتيني حماتي انا كنت خايفه على المنشاوي الصغير جدا جدا كويس انه دلوقتي راح وانتهى 


المنشاوي 

خلاص بقى يا جماعه يا ريت نقفل ونغير الموضوع ده وانت يا جميله يلا انت ومروان علشان نروح الشركه عشان ورانا شغل كثير جدا


وبعديها مروان وجميله راحوا الشركه مع المنشاوي 


واول ما جميله دخلت المكتب بتاعها لقت استاذ باهر سكرتير الشركه المنافسه بيتكلم معاها وبيقول 


باهر 

اهلا بك يا مدام جميله انا مستنيك بقى لي ساعه انا باهر وابقى سكرتير شركه الحامد والحاج حامد بنفسه باعتني علشان اقول لك يا ريت تسيبي الصفقه دي وبلاش نخش في خلافات مع بعض 


جميله 

يا نهار ابيض والحاج باهر ما رضاش يجي بنفسه ليه بيتهيا لي المنشاوي بيه مش مقصر معاه في اي حاجه على العموم الصفقه دي تخصنا يا استاذ باهر وعرف صاحب الشركه ان احنا مش هينسحب ابدا 


باهر

بس انا بستغرب معقوله في واحده منتقبه وبالصوت الجميل ده وبالرقه دي وبالعيون الجميله دي وبتشتغل في الشركه انت اللي زيك يقعد في البيت معززه مكرمه وكل حاجه تيجي لحد عندك 


جميله التوتر 

متشكره جدا يا استاذ باهر على الزياره دي اتفضل مع السلامه ويا ريت اي كلام ثاني في الشغل تكلم استاذ مروان جوزي 


باهر

هو حضرتك تبقي مدام استاذ مروان والله عنده حق ان هو يجيبك تشتغلي في الشركه تحت عينيه دي حاجه كويسه جدا 


جميله 

للمره الثانيه بقول لحضرتك مع السلامه 


باهر 

طيب انا شكلي كده بطرد انا هقوم امشي بس بصراحه مش هقدر انسى جمال عيونك ورقت صوتك 


وفي الوقت ده مروان دخل المكتب وقال بزعيق

مروان 

ايه قله الادب والسفاله دي يا محترم انت تبقى مين وازاي تتكلم مع مراتي بالطريقه دي وانت يا محترمه ازاي تخليه يتكلم معاكي كده ازاي ما ناديتيش عليا 


جميله التوتر 

اهدى بس يا مروان ده استاذ باهر السكرتير شركه الحامد كان جاي علشان يخلينا ننسحب من الصفقه بس انا قلت له مع السلامه وقفته عند حده 


مروان 

وانت بقى السكرتير بتاع شركه الحامد جايه علشان تتكلم في الشغل ولا جايه عشان تتقدم لمراتي يا حيوان انا هعرفك ازاي تكلم مراتي بالطريقه دي وتعاكسها 


وفجاه مروان مسك باهر واداله علقه موت 

وامن الشركه والمنشاوي وكل الموظفين اتلموا على الخناقه دي والمنشاوي قال 


المنشاوي 

بس يا مروان ما يصحش كده يا حبيبي الواد هيروح في ايديك اوعى امشي يا ابني وما تجيش هنا ثاني 


مروان 

انت ازاي بتمشيه يا جدي ده قليل الادب ولازم يتربى وانا اللي هعرف اربيهه ازاي 


المنشاوي 

ما ينفعش كده يا مروان انت انسان محترم ومتربي يا ابني مش بلطجي يلا كل واحد على شغله وكل واحد يشوف وراه ايه وانت يا مروان خد جميله وروح حلوه مشاكلكم في البيت مش في الشغل 


وبعد كل الموظفين والمنشاوي خرجوا بره مكتب جميله مروان قال 


مروان 

مالك زعلانه كده ليه شكلك كده كان عاجبك الكلام السكرتير الحيوان اللي اسمه باهر ولا ايه يا مؤدبه 


جميله بصدمه 

انت بتتكلم بيد يا مروان انت بتشك فيا اخص عليك انا همشي وهروح الفيلا عند ابني ومش هشتغل في الشركه دي ثاني عشان انت كده عديت حدودك معايا 


مروان مسك ايديها بقوه وقال 

مروان 

لما اكلمك يا مؤدبه يا محترمه ما تسيبيش جوزك وتمشي هو ده اللي ابوك ربه لك ولا انت محتاجه تربيه من اول وجديد 


جميله بزعل 

لا يا مروان انا ابويا رباني كويس قوي وانا محترمه ومؤدبه فعلا والاثبات على كده ارجع لسنه ورا وانت هتعرف انا كنت قاعده تحت رجليك ازاي وعمري ما كليت ولا مليت ويوم ما وقفت على رجلك زعلتني وشكيت فيا شكرا جدا يا ابن الاصول عن اذنك 


وبعديها جميله روحت الفيلا وكانت عينيها وارمه من كتر العياط واول ما شافتها سماح وسمر قالوا 


سماح 

بنت يا جميله مالك يا قلب امك مين زعلك تعالي هنا احكي لي 


جميله 

ما فيش حاجه يا خالتو سيبيني الله يخليك مش عاوزه اتكلم مع حد انا عايزه اقعد لوحدي شويه 


وبعديها جميله طلعت فوق على اوضتها وسمر وسماح جري وراها ودخل الاوضه وسمر قالت لها 


سمر 

في ايه يا جميله اكيد مروان تعبان عشان كده انت زعلانه طمنيني على ابني يا حبيبتي هو كويس 


جميله 

ابنك كويس جدا يا حماتي ما تخافيش عليه انا اللي مش كويسه وتعرفي مين اللي زعلني هو ابنك هني وغلط فيا قصاد كل الموظفين 


سماح 

غلط في مين يا عنيا ده ليله امه سوداء النهارده لا مؤاخذه يا سمر بس لا يا حبيبتي انتم لو فاكرينها ان هي ما لهاش اهل تبقوا غلطانين 


سمر 

ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده يا مدام سماح جميله بنتي زي مروان بالظبط واستحاله اقبل ان هو يزعلها ما تزعليش يا جميله حقك علي انا يا حبيبتي انا هتدخل واعرف ايه اللي حصل 


جميله 

بعد اذنك يا حماتي مش عايزه اي حد يتدخل انا ومروان هنحل مشاكلنا لوحدنا وبعد اذنك يا حماتي انت وخالتي سيبوني اقعد مع المنشاوي الصغير لوحدي 


سماح 

حاضر يا حبيبتي هنمشي اهو ونسيبك براحتك اوعي تزعلي نفسك لو عايزاني امسك لك امه سمر اكلها علقه انا ما عنديش مانع ده انا ممكن اكعبرها كده والعب بيها كوره لا مؤاخذه يا سموره 


سمر

ايه الكلام ده يا مدام سماح تعالي بقى هنسيبها تقعد لوحدها وننزل انا وانت نقعد نتكلم مع بعض شويه وتحكي لي عن ايام زمان وجمالها 


سماح 

يلا يا بنت يا سموره نتكلم انا وانت كلام ستات لحد ابن المبقعه اللي اسمه مروان لما يجي واعرف ازاي يزعل بنتي جميله لا مؤاخذه يا سموره 


وبعديها سماح وسمر نزلوا في الجنينه وقعدوا باشربوا القهوه وبيتكلموا مع بعض وسمر تليفونها رن وفرحت على طول واتكلمت وقالت 


سمر

الو ازيك يا دكتور عزمي حضرتك عامل ايه 


عزمى

تصدقي فرحتيني ان انت سجلتي رقمي وكمان فاكراني عامله ايه يا سمر اعذريني ان انا بقول لك كده لان خلاص انا مش معتبرك مريضه انا معتبرك نص الثاني 


سمر بكسوف 

ربنا يخليك وشكرا على كلامك الجميل ده 


عزمى

تقبلي عزومتى النهارده يا سموره على الغداء لو سمحتي اوعي ترفضي لاني انا نفسي اشوفك قوي النهارده


سمر 

ايوه طبعا موافقه ابعث لي العنوان وساعه زمن ونتقابل يا دكتور عزمي ومتشكره جدا على العزومه الجميله دي فعلا جت في وقتها الواحد كان نفسه يغير جو جدا


وبعديها سمر قفلت التليفون وهي في حاله رومانسيه جدا وسماح قالت 


سماح 

ادي له ادي يا سموره اكيد ده حب ده عينيك يا بنت بتطلع قلوب وورد ونجوم وبتقول بحبك بحبك ويا ترى مين دكتوره عزمي الجنتل مان اللي كان في المستشفى صح 


سمر 

اه يا مدام سماح لما ربنا بيبعت عبده بيكون حاجه جميله قوي 


سماح 

بس انا بصراحه يا اختي مش عارفه اجيبها لك ازاي هو انت ناسيه ان انت متجوزه والكلام ده ما يصحش وحرام ولا انت شايفه ايه 


سمر 

انا اتفقت مع حمايا ان انا هخلع كريم وهو وافق وانا حاليا كلمت المحامي ومشى في اجراءات الخلع انا مش هينفع اكمل مع كريم حتى لو خرج من السجن انا شفت ايام سوداء معاه يا مدام سماح انت ما تعرفيش انا شفت معاه ايه 


سماح 

لا يا اختي خدت بالي ما هي الايام السوداء طافحه على وشك اهي ومخليه اسود شبه ايامك انت بقى دلوقتي هتسيبيني اقعد لوحدي زي قرده قطع وتروحي انت مع العريس الجديد ماشي ماشي فينك يا منشاوي يا حبيبي 


سمر 

معلش بقى يا مدام سماح هخرج الخروج الجميله دي ولما ارجع هبقى احكي لك على كل حاجه 


سماح 

عذراك يا اختي عذراكي الحب لما بيخبط على الباب ولا بيعرف سن ولا بيعرف اي حاجه بيجي في اول لحظه 


وبعديها سمر قامت لبست علشان تقابل دكتور عزمي في المطعم 


واول ما دخلت سمر المطعم ولقت عزمي مستنيها وقاعد على ترابيزه وشد لها الكرسي علشان تقعد عليه وقال لها 


عزمي 

ايه القمر ده يا سموره انا مش قد الجمال ده معقوله الجمال ده كله هشوفه كل يوم 


سمر 

انا اللي مش قد كلامك الحلو ده كله يا دكتور عزمي


عزمي 

لو سمحتي بلاش كلمه دكتور دي انا اسمي عزمي خلاص يا ريت بقى نتكلم مع بعض من غير تكاليف ولا ايه يا سموره 


سمر 

حاضر يا عزمى اللي تشوفه


وفي الوقت ده سمر وعزمي كانوا قاعدين بيبصوا لبعض بصات رومانسيه جدا ومره واحده لقت مزيكا اشتغلت والتورته جت وكل موظفين بتوع المطعم عملوا حفله لسمر بمناسبه الخطوبه الجميله وعزمي خرج علبه حمراء وقعد على ركبته وقال 


عزمى

تقبلي تتجوزيني يا سموره 


سمر بصدمه 

يا نهار ابيض كل ده عشاني انا يا عزمي انت حنين قوي ورومانسي قوي طبعا موافقه انا عمري ما هلاقي راجل في حنيتك تاني يا عزمي انت اللي زيك خلص من زمان 


وسمر كانت فرحانه جدا من التورته وخاتم الخطوبه والحفله الصغيره اللي عزمي عملها لها فعلا كانت مفاجاه جميله ليها 


وبعد ما سمر قبلت خاتم الخطوبه وكل الموظفين راحوا مكانهم والحفله خلصت سمر قالت 


سمر

انا موافقه على جوازنا بس بصراحه انا ليا كبير وهو حمايه المنشاوي بيه لازم تيجي وتطلب ايديا منه وانا خلاص الاسبوع الجاي هخلع كريم 


عزمي 

انت طيبه قوي يا سمر معقوله مفكره حماكي ممكن يقبل بيا بالسهوله دي وكمان هتخلعي ابنه ياه بطلي الطيبه دي انت كبيره كفايه انك توافقي على جوازنا 


سمر

لا يا عزمي يبقى انت كده ما تعرفش المنشاوي حمايه ده اطيب واحد في الدنيا وهو اللي مشي معايا في ورق الخلع علشان اخلع كريم مستنياك بكره تيجي تتقدم لي من المنشاوي بس على العموم انا موافقه بيك 


عزمى

وهو ده اهم حاجه عندي يا نور عينيا ربنا يخليكي ليا واقدر اساعدك واعيش انا وانت اجمل ايام حياتنا يا سموره حياتي 


وبعديها سمر خلصت قاعده مع عزمي وروحت الفيلا واول ما دخلت من باب الفيلا كانت الصدمه الكبيره لما لقت ام حازمبل والست كتكوته وفوزيه القرعه بيعوموا في البسين وام حزامبل بتقول 


ام حازمبل 

الله على الميه وجمالها ربنا يخليكي لنا يا ست سماح زغرتي يا اللي منتش غرمانه حاجه 


كتكوته 

لولولولى


فوزيه 

بصراحه بصراحه ربنا يخليكي لينا يا ست سماح ويخليك للغلابه ان شاء الله المره الجايه هلم اطفالي الحاره ونيجي هنا نبلبط في البسين يلا يا اولاد غنوا معايا 


انا عاوزه ابلبط ودوني البحر عاوزه اعمل تش عاوزه اغير جو ابلبط ابلبط ابلبط 


سماح 

يا حبايبي يا جيراني ده انتم منورينني بنت يا سعديه خلصي يا بنت واعملي الغداء واوعي تنسي اللحمه الضاني عشان فوزيه القرعه والست كتكوته بيحبوها وصينيه البسبوسه يا بت عشان ام حزامبل 


سمر بزعيق 

ايه اللي انت عملتيه ده يا ست سماح احنا ما اتفقناش على كده قلبتي لي الفيلا مصيف لا لا كده كثير وكده اوفر يا ناس 


سماح 

اعمل لك ايه يا اختي مش انت اللي رحت عشان تقابلي روميو بتاعك وسبتيني لوحدي وانا ما بحبش الوحده كلمت جيراني وحبايبي وجم علشان نبلبط في الميه شويه 


ام حازمبل 

ما تروحي يا اختي تلبسي المايوه بتاعك وتعالي كده انزلي بلطي معانا في الميه دي الميه جميله والجو جميل 


فوزيه 

مالك يا ست سمر بتكلمينا من مناخيرك كده ليه هو احنا مش قد المقام ولا ايه نمشي يا ست سماح وخلاص عشان ما نعمل لكيش مشاكل 


سماح 

تمشوا ده ايه انتوا بتهزروا لا طبعا ده هي اللي تمشي بقول لك ايه يا سمر اوعي تزعلي اصحابي وجراني انا بقول لك اهو 


وكتكوته جت تطلع من الميه وام حزمبل قالت لها 


ام حازمبل 

انت رايحه فين يا كتكوته ما تخليكي في الميه طالعه لي يا حبيبتي اوعي تكوني زعلتي من الست سمر لا لا ده البيت ده بيت الست سماح هي هنا سيده القصر


كتكوته 

لا انا مش زعلانه ولا حاجه انا عارفه ان البيت بيتنا وما فيش حد يقدر يطردنا انا بس عاوزه ادخل الحمام 


فوزيه 

كتك نيله ما تعمليها في البسين ما انا عملتها ثلاث مرات هو في حد واخد باله ههههههه


سمر 

اعاااااا اعاااااا اعاااااا يا نهار اسود ومنيل خدتي بالك من الكلام يا ست سماح لا لا كده اوفر كده كتير انا مش هعدي من جنب البسين ده ثاني اصلا 


سماح 

عنك ما عديتي يا حبيبتي يعني انت عايزه جارتي حبيبتي تتعب نفسها ولا ايه يا سلام براحتكم يا جماعه البيت بيتكم يا حبايبي 


فوزيه 

ربنا يخليكي يا ست سماح بصراحه كده انا عاوزاكي في مشروع حلو قوي احنا بالبضاعه وانت بالمكان وهيكسب الماظ ايه رايك نتوكل على الله 


سماح 

متاكده يا بنت يا فوزيه ان هو مشروع مربح ولا نص كم عرفيني عشان فلوسي ما تترميش على الارض 


ام حازمبل 

مشروع مربح جدا جدا هيبقى اكل بيتي وهنسميه الشيف سماح والاكل البيتي


كتكوته 

وهيكون شعارنا ما تشيليش هم يا ست الكل مع الست سماح اكلك زي الفل 


سماح 

طب والله فكره يا بنات انا موافقه طبعا شوفوا امتى هنبدا المشروع وعلى بركه الله 


ام حزمبل 

ايوه كده هو ده الكلام الصح ربنا يخليكي لنا يا ست سماح زغرتي يا اللي ما انتش غرمانه حاجه 


كتكوته 

لولولولى


اما سمر كانت في اوضتها هتموت من الغيظ عماله تبص من الشباك ورايحه جايه جايه رايحه عاوزه الناس دي تمشي باي طريقه علشان متضايقه منهم جدا


اما في اخر اليوم مروان كان راجع من شركته وكان زهقان جدا عشان هو مزعل جميله واول ما دخل الاوضه لقاها عنيها وارمه من كتر العياط زعل بزياده وكانت مقطعه قلبه وقال 


مروان 

انت مالك قاعده كده ليه وما غسلتيش وشك ليه لحد دلوقتي ليه عيونك وارمه كده من العياط انا ما عملتلكيش حاجه على فكره بلاش تكبري الموضوع 


جميله 

لو سمحت يا مروان قفل على الموضوع انا مش عاوزه اتكلم في اي حاجه ولو سمحت انا زعلي وحش جدا ومش بتصفى بسهوله انت لحد دلوقتي ما جربتش الزعلى


مروان 

انت رايحه فين قلت لك كذا مره لما اكلمك اوعي تسيبيني وتمشي ما تضايقنيش بحركاتك دي يا جميله 


جميله 

انا مش بضايقك يا مروان كل الحكايه ان انا عندي بكره مشوار بدري ولازم انام علشان اقدر اصحى واخلص المشوار ده لانه مشوار مهم جدا على قلبى 


مروان 

ممكن اعرف بقى ايه هو المشوار المهم ده ولا حضرتك بقى عندك اسرار عن جوزك ما ينفعش يعرفها


جميله 

هو ولا سر ولا حاجه كل الحكايه ان انا رايحه بكره المستشفى عند رنا علشان اتنازل عن المحضر واطلع بكفايه عليها قوي كده لازم تطلع تشوف حياتها وبصراحه انا بعتها ان انا هعالجها على حسابي لحد ما ربنا يكرمها بحمل 


مروان بصدمه 

انت اتجننتي صح لا بقى انت كده عديت حدودك وزياده هو انت يا مؤدبه ما عندكيش راجل تستاذنيه ولا هي الدنيا بقت سايب في السايب يا جميله لحد كده وقفي عند حدك 


جميله 

بكفايه بقى يا مروان زعيق دي كفايه تقل مني انا مؤدبه ومحترمه ولو سمحت لحد كده حلو قوي دي اختي وما تتكلمش عليها بالطريقه دي 


مروان 

دي واحده مجنونه وكانت بتخطف ابني وعاوزه تعمل فيه حاجه واللي تاذي ابني مره ممكن تاذيه 1000 مره ومره ازاي عاوزه تسامحيها وتطلعيها بالسهوله دي انا مش هسمح لك تعملي كده ابدا 


جميله 

لو سمحت ما بتتكلمش على رضا كده رنا مش مجنونه رنا كانت تعبانه نفسيا في اليوم ده وغصب عنها خدت المنشاوي بس خد بالك هي ما كانتش ناويه تاذيه ابدا دي كانت ناويه تحافظ عليه وانا مش هرضى ان اختي تترمي في المستشفى الامراض العقليه بسببي انا 


مروان 

خلاصه الكلام يا جميله ما فيش حد هيطلع من المستشفى ابدا وانت مش رايحه بكره تخرجي اختك وابقي وريني هتكسري كلمتي ازاي 


جميله 

لا بقى انت ما ينفعش تكلمني بالطريقه دي انا مش عبده عندك يا مروان وهكسر كلمتك وهروح بكره اخرج اختي من المستشفى واللي عندك اعمله 


مروان 

خدي بالك يا جميله انت كده بتلعبي بالنار وممكن تخربي على بيتك وانت كده بتطلبي الطلاق بس بطريقه مميزه


جميله 

جميله اللي عندك اعمله يا مروان انا ما بخافش من الطلاق ابدا وكلمتك وهكسرها علشان انا مش عبده عندك والواحده الذكيه اللي تعرف تعيش في اي بيئه وفي اي مكان وانا عمري ما خفت من الطلاق 


مروان بعصبيه 

بقى كده يا جميله يعني انت هتكسري كلمتي طب روحي وانت طال


وبعد كده حصل ......

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع