القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثامن 8 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثامن 8 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثامن 8 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 



المنتقبه الجميله داخل القصر 


الجزء الثاني 

بقلم هويدا زغلول 


الحلقه الثامنه 

 

مروان بعصبيه 

بقى كده يا جميله يعني انت هتكسري كلمتي طب روحي وانت طال


وفي الوقت ده المنشاوي دخل على صوتهم العالي وقال 


المنشاوي 

ايه اللي بيحصل ده وايه الكلام الغريب اللي انا سامعه ده يا مروان معقوله عاوز تطلق جميله انت هتجننت ولا ايه يا ولد عن ايه اللي حصل لاحفادي بس يا رب 


جميله بزعل 

سيبه يا جدو انا خلاص مش هعيش معاه تاني اصلا وهسيب الفيلا كلها وهمشي انا هونت على مروان وقدر يقسى عليا انا عمري ما كنت اتصور ان اليوم ده كان هيجي ابدا 


مروان بتوتر 

قصدك ايه بكلمه ان انت هتسيبي الفيلا هتمشي ايه الكلام ده مش هيحصل هو انت فاكراني مش راجل ولا ايه ابقى وريني كده هتعملي كده ازاي 


المنشاوي 

انت ولد انت فاكر نفسك بلطجي ولا ايه احترم نفسك ولو ضايقت جميله انا اللي هقف لك 


جميله قعدت تعيط ونهارت من العياط بسبب اسلوب مروان معايا والمنشاوي قال


المنشاوي 

بس يا جميله اهدي يا حبيبتي ما تعمليش في نفسك كده اوعى تزعلي شوفي ايه اللي هيريحك وانا هعمله لك 


جميله

اللي هيريحني ان انا هروح بيت بابا يا جدي عشان خاطري يوديني انا لازم افصل يومين انا ومروان علشان احنا كده هنشد مع بعض جامد 


مروان بصدمه 

انت بتتكلمي بجد يا جميله معقوله هتسيبيني وتمشي انت عارفه ان انا من غيرك مش هعرف اعيش 


جميله 

لا يا مروان هتعرف ولما تبص جنبك وما تلاقينيش افتكر ان انت زعلتني وهنتنى عشان كده انا ماشيه 


وبعديها جميله حضرت شنطه هدومها هي والمنشاوي الصغير وقالت لجدها 


جميله 

انا جاهزه يا جدي لو سمحت وديني بيت بابا 


المنشاوي 

يا جميله يا بنتي لو عاوزه تيجي تقعدي عندي في الاوضه بتاعتي وما تتكلميش مع مروان خالص كده برده هيبقى حل كويس بدل ما تسيب الفيلا وتمشي 


جميله 

انا كده هكون مرتاحه اكتر بابا اصلا واحشني قوي وعاوز اقعد معاه


وفعلا المنشاوي خد جميله والمنشاوي الصغير وركبها العربيه وخلى السواق يوصلها على بيت مصطفى ابوها 


اما مروان في الاوضه كان عامل زي المجنون من غير جميله بقى عمال يكسر في كل حاجه ودخلت عليه سمر وقالت له


سمر

يا نهار ابيض ايه اللي انت بتعمله ده يا مروان في ايه امال فين جميله راحت فين يا حبيبي اهدى شويه 


مروان 

لا طبعا انا مش ههدى جميله سابتني ومشيت ازاي تسيبني وتمشي كل ده عشان بغير عليها وبحبها كل ده عشان عاوز نعيش انا وهي في حياه هاديه من غير اختها 


سمر 

يا نهار ابيض مشيت راحت فين طب اهدى بس كده وفهمني كل حاجه 


وبدا مروان يحكي لسمر كل حاجه وسمر قالت 


سمر 

انت غلطان يا مروان ايه اللي انت عملته ده اصلا وبعد كده هي من حقها تخاف على اختها واكيد هتكون خايفه على ابنها برده يا حبيبي ومعقوله سبتها تمشي من غير ما تمسك فيها 


مروان 

طب اعمل ايه هي اللي سابتني ومشيت ومش عاوزه تعيش معايا انا اللي زعلان معقوله انا هنت عليها تسيبني كده 


سمر 

للاسف يا مروان انت طلعت راجل زي كل الرجاله وقت الجد بتبيع اللي قصادك وما تعرفش ايه اللي هيحصل بعد كده 


مروان 

انا مش بياع يا امي انا بحب جميله وعايزها 

بس انا 


سمر 

ايوه قولها يا مروان عندك كبرياء وغرور زي اي راجل في الدنيا مش عاوز تتنازل وتروح تجيب مراتك احب افكرك قبل ما اروح اوضتي ان دي جميله اوعى تكون نسيت من جميله يا مروان


بعديها سمر ثابت مروان وراحت اوضتها 


اما في بيت مصطفى جميله خبطت عليه ومصطفى فتح وقال 


مصطفى

يا حبيبه قلب ابوك تعالي يا حبيبتي اتفضلي المنشاوي كلمني وحكالي على كل حاجه بيت ابوكي يا عيوني 


جميله 

ربنا يخليك ليا يا بابا معلش بقى هضايقك شويه انا والمنشاوي الصغير كم يوم كده 


مصطفى 

ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده يا حبيبتي ده انت الغاليه يا بنت الغاليه يا جميله هو انا جبت غيرك يا بنتي ربنا يصلح حالك ويشفي اختك رنا يا رب وتطلع بالسلامه 


جميله 

ما هو ده الموضوع اللي انا جاي اكلمك فيه يا بابا انا ان شاء الله راح اتنازل عن كل حاجه حصلت والمحضر اللي مروان عمله عشان كده انا داخله مستشفى الامراض العقليه وهخليها تطلع من المستشفى 


مصطفى 

معقوله يا بنتي طب ومروان وافق بالسهوله دي ما انت عارفه ان هو ما بيحبش رد ولما عملت كده كرهها بزياده 


جميله 

ما هي اختي برده يا بابا وانا مش هينفع اسيبها يحصل فيها كده ابدا انا هسامحها المره دي واكيد هي مش هتعمل كده تاني 


مصطفى 

دايما طيبه وجميله وقلبك ابيض يا جميله ربنا يخليكوا لبعض يا رب يا حبيبتي 


وبعديها جميله دخلت اوضتها هي والمنشاوي الصغير فقعدت تتكلم معاه كتير وقعدت تفتكر الذكريات الجميله مع مامتها لما سابتها وراحت وقعدت تحكي للمنشاوي قد ايه هي تعبت قوي مع مرات ابوها وحكايتها شبه حكايه سندريلا بالظبط 


اما عند مراد كان قاعد وماسك صوره فرحه هو ورنا وكان عمال يعيط ويقول


مراد 

كان ليه كل ده يا رنا ما كنا عايشين حياه طبيعيه وهاديه وسعيده ليه عملتي كل ده ليه فرقتي بينا وخربتي بيتنا انا كنت بحبك صدقيني


وبعديها مراد قعد يفتكر ايامهم الجميله ويفتكر لونها الجميله الشقيه اللي كانت كل يوم تروح عنده في النادي وتقعد تتلامض معاه لكن لما رجع للواقع حزن قوي على حاله هو ورنا معقوله هي دي رنا اللي كان ما فيش في شقاوتها ولا في جمالها 


اما مروان كان قاعد حزين وزعلان ومصدوم معقوله جميله بعدت عنه معقوله خسر جميله وقال لنفسه 


مروان 

لا مش معقول انا استحاله اكون اناني وطماع زي بابا جميله ما فيش زيها اثنين ده هي اللي شالتني طول ما انا تعبان ومريض وبين الحياه والموت معقوله لما اقف على رجلي ابيعها كده انا فعلا غلطان واناني وعندي كبرياء وغرور زي ماما ما قالت 


وبعديها مروان قام وقف قصاد المرايه وقال لنفسه 


مروان 

يا طماع يا انا بكره الصبح تروح لجميله وتصالحها وتبوس ايديها ورجليها استحاله تعرف تعيش من غيرها انت عاجبك كده شايف البيت عامل ازاي من غيرها هي والمنشاوي الصغير لا لا استحاله انا اوافق بكده بكره يا جميله هاجي لك ويا رب تسامحيني على كل اللي انا عملته معاكي 


اما سماح كانت قاعده في اوضتها واول ما دخل عليها المنشاوي قالت له 


سماح 

اهلا اهلا بالنسب اللي يفرح اهلا بك يا اخويا عجبك كده حفيدك يزعل بنت اختي لا يا حبيبي الكلام ده ما ينفعنيش هو فاكر ان هي ما عندهاش رجاله ولا ايه تحب اوريهم له 


المنشاوي 

خلاص يا سماح جميله عمت اللي هي عاوزاه ومروان قاعد ندمان دلوقتي واكيد الصبح هيروح ويصالحها انا متاكد من كده اللي زي جميله ما حدش يقدر يخسرها ابدا 


سماح

ايوه طبعا يا حبيبي انت بتتكلم في ايه هو انا في زي بنت اختي طب ماشي يبقى يوريني ابن سمر القرع هيعرف يكلمها تاني ازاي ده انا هخلي اللي ما يشتري يتفرج عليه لا مؤاخذه يا منشاوي 


المنشاوي 

خلاص بقى يا سماح لم الموضوع انا مش عاوز اي مشاكل وان شاء الله كل حاجه هتتحل اهم حاجه صبري عامل ايه الواد ده وحشني قوي هاتيه في حضني شويه 


سماح 

خذ يا اخويا في حضنك ولعبه شويه وادي له حبه حنان من اللي اتنسى بقاله زمان وانا حاسه ان انا متضايقه قوي هروح افك نفسي شويه 


المنشاوي 

يعني ايه تفك نفسك مش فاهم رايحه فين 


سماح 

رايحه اهزق البنت اللي اسمها سمر قصدي رايح اتكلم مع سموره شويه اصل انا لما بكون مخنوقه بتكلم مع سمر برتاحها على طول


وبعديها سماح راحت على اوضه سمر واول ما دخلت عليها قالت لها 


سماح 

اهلا اهلا بالنسب اللي يعر جرى ايه يا حبيبتي هو ابنك فاكر نفسه ايه مالك زمان ولا ايه اذا كان هو مروان ابن الحسب والنسب انا بنت اختي جميله يعني جمال ورقه ودلال وما فيش بعد كده ده انت ليلتك سوداء النهارده 


سمر 

يوه بقى انا كنت خايفه منك انت اول واحده كنت عارفه ان انت هتسيبي كله وتتكلمي معايا انا يا ست سماح دول متجوزين يعني مرجوعهم لبعض عندكم مثل بيقول يا داخل مش عارفه ايه ما ينوبك الا ايه 


سماح

بقول لك ايه يا حبيبتي كتكنيله حتى كمان المثل مش عارفه تقوليه يا داخل بين البصله وقشرتها ما يدوبك الا صحيح هم كانوا بيقولوها ازاي 


سمر 

سيبك دلوقتي من الامثال وغيرها احنا عاوزين نحل المشكله ما بين جميله ومروان ما ينفعش كده دول قصه حب ما فيش زيها في الدنيا ابدا عشان خاطري يا ست سماح اتكلمي جميل 


سماح 

انا مش هكلم جميله انا هروح على مروان ادي له كلمتين في جنابه ده قليل الادب انا يزعل بنت اختي ماشي يا مروان 


وفي الوقت ده تليفون سمر رن وكان عزمي واول ما شافت الرقم ضحكت وقالت 


سمر 

انت العوض


سماح 

انت العبط مين ده اللي عبيط يا اختي 


سمر 

يوه بقى يا ست سماح دايما كده بتطلعيني من حاله الرومانسيه اللي انا فيها بصراحه انا هحكي لك كل حاجه 


سماح 

قولي يا اختي واحكي لي في ايه 


سمر 

بصراحه كده انا حبيت الدكتور بتاعي عزمي اكيد شفتيه في المستشفى وهو اتقدم لي وانا وافقت بس قلت لازم نمشي بالاصول ويجي يتقدم لحمايا تفتكر المنشاوي ممكن يوافق


سماح 

اه يا سوسه يا سهنه دلوقتي حبيتي ودوقتي طعم الحب وانا اللي قلت هتفضلي عانس وبايره اعايرك انا ازاي دلوقتي 


سمر 

كنت عارفه يا ست سماح ان انت عمرك ما تقفي جنبي لانك عمرك ما حبتيني انا مش زعلانه انا وحيده وهفضل طول عمري وحيد انا هخلي بكره عزمي يجي يتقدم لحمايا واكيد هو هيوافق وامشي بقى ويكون ليا ونس في الدنيا بدل ما انا وحيده كده 


سماح 

بقول لك ايه يا بنت يا سمر ما تخلينيش ادمع انا ما بحبش الكلام ده انت مش وحيده يا اختي انا اه مش بحبك ومش بقبلك بس بينا عشره عمر وانا هخلي المنشاوي يوافق يا حبيبتي والف الف مبروك 


سمر حضنت سماح على طول وقالت لها 


سمر 

انت جميله قوي يا ست سماح ربنا يخليكي ليا معقوله الكلام الجميل ده مصنوعه منك انت 


سماح 

يو بقى هتقعدي في الكلام تاني ليه يلا بقى انا داخله انام عشان الواد صبري ما يقعدش لوحده وابنك ده يصبر عليا اما خليت حياته كلها خل ما بقاش انا سماح 


وبعديها سماح دخلت على الاوضه المنشاوي عشان تلعب مع صبري شويه واقنعت المنشاوي ان بكره هيجي عريس سمر واحنا لازم نقبل بيه ولازم نعجل بخلعها من كريم والمنشاوي قال 


المنشاوي 

اوعى تكونوا فاكرين ان الموضوع ده سهل علي انا ما اقدرش ان انا اسيب سمر تتجوز وما اقدرش كمان اقف قصاد حياتها كريم ابن ظلمها وهي استحملت كثير على العموم انا موافق طبعا 


سماح 

ايوه كده يا شوشو معلش يا حبيبي نعمل ايه ما انت ما عرفتش تربي نفسي اعرف مراتك كانت دايما كده بتعمل محشي وما كانتش فاضيه تربي عيالك ولا ايه 


المنشاوي الضحك 

كان نفسي اقابلك انت من زمان يا سماح كنت متاكد ان انت هتطلعي جيل محترم بس اعمل ايه الحمد لله على كل شيء


سماح 

خلاص بقى يا شوشو بقى مش عاوزين نتكلم في اللي فات اهم حاجه دلوقتي لازم نرجع جميله للواد مروان قليل الادب ده اللي عاوز يتقرص من ودانه


المنشاوي 

بلاش نتدخل يا سماح سيب الدنيا تربي مروان انا متاكد ان هو مش هيعرف يقعد من غير جميله ابدا خليه يتربى شويه عشان بعد كده ما يفكرش يزعلها ابدا 


اما جميله كانت قاعده في اوضتها هي والمنشاوي الصغير وعماله تعيط معقوله هانت على مروان بالطريقه دي 


ونامت من كتر العياط 


اما تاني يوم مروان صحي من بدري ولبس بدله شيك ونزل وكان امور وسيم جدا وسماح شافته وقالت 


سماح 

يادي النور على البنور في ايه يا حبيبي رايح تجيب العروسه الجديده ولا ايه ده انت ليله امك سمر سوداء النهارده على دماغك انت وهي 


مروان 

نعم انت بتقولي ايه عروسه جديده ايه ست سماح انا رايح اجيب بوكيه ورد واصالح جميله حبيبتي وبصراحه كده انا غلطت وندمان ورايح اتاسف لها واعتذر لها انا ما عرفتش انام طول الليل من غيرها 


سماح 

ايوه كده انت تبقى مروان حبيبي وروح قلبي تعالى في حضني يا جوز بنتي يوه قصدي يلا روح هات البنت جميله على طول دي وحشتني قوي بنت الايه 


سمر 

برافو عليك يا مروان انت كده زوج صالح روح يا حبيبي وراضي مراتك واوعى تزعلها ابدا انا مش عارفه اقعد من غير المنشا والصغير طول الليل 


سماح 

كداب يا خيشه كداب قوي امال يا اختي دكتور عزمي بيعمل ايه قصدي يلا يا واد يا مروان بقى ما تتدخلش في كلام الكبار وروح بسرعه هات لي جميله حبيبتي اصلها وحشتني بنت الايه 


فعلا مروان راح جاب بوكيه ورد جميل جدا واول ما اخبط على الباب جميله لبست النقاب وفتحت واول ما شافته دموعها نزلت منها غصب عنها وقالت 


جميله 

نعم خير جاي لي يا مروان عاوز تكمل خناق ما كفكش امبارح واللي انت عملته 


مروان 

انا اسف وحقك عليا يا جميله قلبي انا فعلا غلطت ما تزعليش مني مش تتكرر تاني يلا بينا على بيتنا يا حبيبتي 


مصطفى 

اهلا اهلا يا مروان معقوله عاوز تغضب بنتي وتيجي تاخدها كده بكل سهوله لا طبعا ده انت لازم يتقرص ودنك خش اتفضلي يا ابني 


مروان باحراج 

انا متاسف جدا يا عم مصطفى انا عمري ما كنت اتصور ان انا ازعل جميله في يوم من الايام انا اسف جدا بس عشان خاطري خليني اخدها وامشي 


مصطفى 

يا ابني لو عليا انا موافق لكن الراي رايها بس اوعى تفكر ان هي ملهاش رجاله يا مروان لو زعلتها ثاني ما تزعلش مني انا هاخد منك جميله ومش هتشوفها ثاني ابدا دي الغاليه عندي 


مروان 

متاسف جدا يا عم مصطفى صدقني ما كانش قصدي ازعلها وعارف انها ليها رجاله واحسن رجاله كمان وانا اول راجل من رجالتها ولا ايه يا جميله ولا انت رجعت في كلامك وما بقتيش تحبيني


جميله 

لا طبعا يا مروان بحبك لكن زعلت من اسلوبك واتصدمت من معاملتك معي مش انت مروان اللي انا حبيته وعشت معاه 


مروان 

على العموم ما تزعليش مني يا جميله الجميلات يا جميله قلبي انا انا راضي على الموضوع اللي انت كلمتيني عليه وكمان هاخدك من ايديكي وهنروح لحد المستشفى ونطلع رنا من هناك 


مصطفى 

كثر خيرك يا مروان يا ابني وحقك عليا في اي حاجه بنتي عملتها وان شاء الله لما تطلع انا هخليها تعيش معايا هنا هي ومراد وهخلي بالي منها ومش هخليها تقرب منكم ثاني ابدا 


جميله 

كلنا يا بابا موافقين ان هي تطلع بس هي مش موافقه اخر مره زرتها فيها قالت لي امشي وما تجيش ثاني انا عاوزه اعيش لوحدي ومش عاوزه اطلع من المستشفى دي ابدا رنا يا بابا بقيت  عندها ياس من الحياه وانا مش عارفه اعمل لها ايه 


مصطفى 

اهم حاجه دلوقتي روحي مع جوزك وراضوا بعض يا بنتي وتصالحوا وبعد كده بكره ان شاء الله اتفقوا مع بعض وروحوا عند رنا وهاتوها ليه وفرحوا قلبي بدخلتها عليا ويا رب يهديها وما تعملش كده ثاني 


مروان 

يلا بينا يا حبيبتي واعمل لك مفاجاه جميله جدا احنا مش هنروح على الفيلا احنا هنروح على مكان ثاني خالص


جميله 

ايه ده مش رايحين على الفيلا هم رايحين فين يا مروان وايه هي بقى المفاجاه اللي انت عاملها لي 


مروان 

طبعا مش هقول لك عشان هي مفاجاه لازم تشفيها بعينيك ومتاكد ان انت هتفرحي بيها يا قلبي 


مصطفى 

ربنا يهنيكم يا رب يا حبيبتي يلا مع جوزك روحي ربنا يسعدكم واشوفك دايما متهنيه يا جميله يا بنتي 


ومروان خد جميله وطلع على الفندق اللي كانوا مقضين فيه شهر العسل وجميله قالت له 


جميله 

مجنون صدقني مجنون ايه اللي انت عملته ده بس كنا نروح نعرفهم ان احنا سافرنا علشان ما يقلقوش علينا 


مروان 

ما تخافيش يا قلبي ما حدش يقرا علينا انا كلمت جدي وعرفته على كل حاجه هو فرح جدا ان احنا تصالحنا احنا هنقضي احلى اسبوع عسل في حياتنا وانا اسف يا جميله وحقك عليا يا حبيبتي 


جميله 

خلاص يا مروان انا مش زعلانه منك لاني بحبك ربنا يخليك ليا ودائما مفرحني كده دايما 


اما في الفيلا كانت سمر قاعده في الاوضه عماله تحطي في مكياج وتلبس لبس حلو ودخلت عليها سماح وقالت 


سماح 

كتبوا كتابك يا نقاوه عيني كتبوا كتابك 

شوفي يا بنت يا سموره مع اني مش بقبلك ودايما بحب ابهدلك لكن سبحان الله فرحانه لك قوي قوي ايوه يا عم هتتجوزى ومش هعرف اقول لك يا عانس تانى 


سمر 

طمنيني الله يخليك يا ست سماح حمايا وافق على الدكتور عزمي وعلى الخطوبه ولا ايه 


سماح 

طبعا وافق هو يقدر يكسر لي كلمه ده شوشو حبيبي وبصراحه كده كمان عرفني ان ورق الخلع خلاص خلص وفاضل على الحلوتك وهتخلعي من المخلوعه ده انا ما اعرفش انت اتجوزتيه عليه ده قاعده دم امه تقيل على قلبي 


سمر 

ربنا يخليكي ليا ست سماح انا بجد مش عارفه اقول لك ايه انت الوحيده دلوقتي اللي جنبي عشان خلاص ما بقاش ليا حد 

وربنا يطمني على مروان وجميله 


سماح 

لا ما خلاص يا حبيبتي مروان وجميله اتصلح وراحوا يا اختي الفندق الحلو ده اللي بعيد عشان يقضوا اسبوع عسل هناك ايوه يا عم من قده 


سمر 

بتتكلمي بجد فرحتيني والله يا ابن الايه يا مروان كده برده ما يعرفش ام اهم حاجه ان هم نصالحوا الحمد لله انا كنت زعلانه عليهم قوي 


سماح 

يا اختي فكري في نفسك دلوقتي يلا عشان العريس قرب يجي 


وفعلا عزمي جه وقعد مع المنشاوي واتفقوا على الخطوبه وعزمى قال 


عزمي 

انا متاسف جدا يا منشاوي بيه انا مش قصدي استعجل بس انا جايب دبله الخطوبه ممكن البسها لسمر علشان المره الجايه تكون كتب كتاب على طول 


المنشاوي 

طبعا انت عارف ظروف سمر يا عزمي ولازم تستنى كم شهر علشان تعرف تتجوز 


عزمي 

عارف وفاهم كل حاجه انا اهم حاجه عندي ان انا اكون بكلمها رسمي ولازم اكون خطيبها


المنشاوي 

وانا ما عنديش منها لبسها دبه الخطوبه والنهارده تكون خطيبتكم انا اهم حاجه عندي ان سمر تكون مبسوطه وفرحانه 


سمر 

ربنا يخليك يا عم انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي بس انا عارفه ان انا من يومي وانا وحيده حتى في يوم زي ده بالنسبه لي مهم انا وحيده وما فيش حد جنبي 


سماح 

ايه اللي انت بتقوليه ده يا بنت يا سموره امال انا رحت فين انا كنت عامله حسابي يا اختي وجبت جيراني جيراني السعد حبايبي يلا يا فوزيه يا قرعه يلا يا بنت يا كتكوته يلا يا ام حزامبل اتحزني وارقصي وشغالوا الاغاني 


وجيران سماح خرجوا من المطبخ وكانوا عاملين لسمر مفاجاه وسماح وقفت قصادهم وشغلوا اغاني وقعدوا يقولوا 


سماح

مين مين مين 

مين زينا الليله 

عروستنا حلوه جميله 

وعريسنا والله في القلب فله والقلب لقى هوا


ام حزمبل 

الف الف مبروك زغرتي يا اللي منتش غرمانه حاجه 


كتكوته 

لولولولولى


فوزيه القرعه 

والله ما حد قالبها فرح غيري حزميني يا بت دقي يا مزيكا 


وسمر كانت فرحانه جدا وعماله تعيط من كتر الفرحه وقامت حضنت سماح وقالت لها 


سمر 

ربنا يخليكي لي يا ست سماح وشكرا جدا انا بجد حبيت جيرانك قوي انا اسفه ليكم ان انا زعلتكم في يوم من الايام بجد انتم دلوقتي بقيتوا اهلي لان انا بقيت وحيده


سماح 

وحيده ايه يا بنت يا سمر ما تبسي بقى علشان انا دموعي قريبه اصل انا قلبي رهيف الف مبروك يا حبيبتي ويا رب تتهني دايما


وعزمي خطب سمر رسمي 


والحمد لله المنشاوي خلاص خلص ورق الخلع وكده تعتبر سمر خلعت كريم وخلصت منه للابد


اما في مستشفى عند رنا كانت واقفه واحده اسمها اعتماد وقربت من صاحبتها فاتن وقالت 


اعتماد 

بقول لك ايه يا فاتن البنت اللي جايه جديده دي انا مخنوقه منها وبصراحه كده لازم اعلم عليها 


فاتن 

بس بقى سيبك منها يعتمد هو انت دايما كده بترخمي على الجاي الجديد ما لناش دعوه بحد 


اعتماد 

لا يا حبيبتي دي عامله نفسها ان هي فافي وما بتتكلمش معانا انا بقى هعلم عليها وهعورها في وشها علشان تبقى تتكلم معانا كويس وهكسر لك مناخيرها وهجيبها الارض كمان 


فاتن 

يا نهار ابيض هتعملي ايه بس بقول لك ايه انا ما ليش دعوه بيكي انا مش ناقصه يا اختي انا هاخد بعدي واقعد مع نفسي شويه اصلها وحشتني قوي 


اعتماد 

ماشي يا اختي ابقي سلمي لي على نفسك وقولي لها ان هي ما بقتش تيجي ليه كده برده ما يصحش خليها تيجي وتدفع اسم الجمعيه اللي عليها يا عالم يا حراميه 


وبعديها فاتن مشيت واعتماد مسكت اله حاده وقربت من رنا 

 وقربت الاله من خد رنا علشان تعجن عليها وتكسر بمناخيرها الارض 


وبعد كده حصل .......

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع