القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل السادس عشر 16 بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل السادس عشر 16 بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل السادس عشر 16 بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات



رواية دميتي الجميله الجزء التاني 16

حسن بانفعال بتكلمي الزفت ده ليه .

جنى لو سمحت بلاش الأسلوب ده معايا

اسلوب ايه يابنت انتي هتنسي نفسك فوقي كده... بتكلمي راجل من ورى ظهره وبتقولي  بلاش الأسلوب ده... ده انا هموتك سامعه .. قال كده وهو. بيشدها من شعرها .

جنى سيبني بقولك سيبني انت اتجننت..

حسن بغضب أعماه عاوزه تعمليني قرني على اخر الزمن يابنت منصور .. بس لاا على مين..

جنى عيطت وقالت بوجع سيب شعري سيبني بقى حرام عليك انت عاوز ايه تاني..

بقولك ايه الشويتين دول بلاش تعمليهم عليا وتلفون من النهارده مفيش لحد ماتعرفي اللله حق .

جنى كانت مصدومه من كلامه وأسلوبه معاها .  أما هو لما شافه بتعيط زقها ومشي وسابها ..

وهي فضلت تعيط. وهي منهاره .


*******

طلقتها قالها حمزه بصدمه..

مهران معرفتش اعمل ايه لقيتها بتقول لو كنت بتحبني طلقني .. كنت عاوزها تسمعني تفهم اللي كنت بمر بيه كل  الفتره اللي فاتت

حمزه انا مش عارف السبب اللي خلاك تتجوز على شوق .. لكني بالرغم من كل ده قلت اديك فرصه عشان شايف حبها فعنيك.. بلغتك عن مكانها ومكمتش متوقع انك تطلقها .

مهران نزلت راسها بضياع .

حمزه انت اديتك فرص كتتتير عشان تصلح اللي هببته.. ومفيش اي مبرر يخليك تتجوز على. مراتك وتجرحها بالشكل ده.. ومش بس كده انت اول ما طلبت تنفصل رضخت ليها. 

مهران عايزني اعمل ايه.

حمزه بجديه انا مش عايز حاجه لكن يكون فعلمك من النهارده شوق مبقتش مراتك ومتفكرش تقرب منها ابدا وبنتك لو تحب تشوفها قولي وانا هجيبها لحد عندك..

مهران انت هتتخلى عني يا حمزه .

حمزه افتكر كويس كلامنا زمان قلتلك لو جيت على شوق في يوم انا اللي هقفلك. .. لكني عملت اللي عليا ونست كل عمايلك عشان البنت الصغيره متتبهدلش بينكم لكن للأسف مكنتش أهل لكل اللي عملته .

هتروح فين..

حمزه هروح اقف فظهر بنت اخوي عشان متفتكرش انها لوحدها .. قال الكلام ده ومشي وسابه..

أما مهران حس بالضياع ومش عارف يعمل ايه.. تايه وحاسس أنه مخنوقه ومش عارف يروح فين ..

لحد ما افتكر امه وراح عندها 

******

عند شوق..

الخاله بتعيطي ليه يابنتي..

شوق قلبي وجعني قوي ياخاله... ومش عارفه اعمل ايه .

الخاله طبطبت عليها بحنيه وقالت متزعليش مني . بي انتي غلطانه برضو

انا انا غلطانه ده اتجوز عليا .. راح اختار وحده تانيه تشاركني بيه ..

الخاله مش قصدي على كده .. انت اول ما عرفتي أن عندك مشكله ومضايقه جوزك كان لازم تتعالجي وتسمعي كلامه عنادك ده خلاه يمشي بسكت الغلط

.

شوق عيطت غصب عنها .

متزعليش مني يابنتي بس الرجاله كده مهما كان بيحبك..  لكن مش هيعرف يتحمل النقص ده. 

أما كنت بعمل اللي اقدر عليه..

كان المفروض تروحي تتعالجي.. انتي عندك مشكله و المشكله دي مأثره عليكي..

شوق ...

انا مش بدافع عنه . لكن انتي لازم تعترفي ان عندك مشكله ولازمها حل مش تفضلي كده تنكري الحاجه دي..

شوق..

طبطبت عليها الخاله بحنان وقالت ربنا يصبرك ياحبيبتي ويرجعكم لبعض على اهون سبب.. ومشيت وسابتها..

شوقت دفنت وشها بالوساده وهي بتعيط وافتكرت زمان..

فلاش...

كانت طفله صغيره عندها عشر سنين  تلعب ولما حست بالتعب طلعت عالبيتهم عشان تشرب ميه وفجأه حست بحد بيشلها..

شوق نزلني. 

مصطفى كان عنده عشرين سنه. قال وانزلك ليه ياحلوه.. تصدقي انتي كبرتي وبقيت قمر..كان بيقولوا الكلام ده واديه بتحسس على جسمها.

شوق نزلني يا مصطفى عاوز امشي دفن وشه براقبتها وهو بيقول هامشي بس ندخل شقتي هقولك حاجه سر....ومتقوليش لحد عليها

شوق..

مصطفى..


**********

عامر اتضايق لما دنيا فكرته بأللي عمله معاها. لكنه حاول يتجاهل كل ده وحاوط وشها وقال يحيى هنسيكي كل حاجه وحشه عشتها بسببي بس انتي اصبري عليا ..

دنيا عامر كان وحشتها اووي اول ما حست بقلبها بيضرب جامد ومش مصدقه أنها خلاص بقت مراته من تاني وهما في بيت واحد رمت نفسها بحضن .

عامر ابتسم برضى وهو بيحرك كفه على. شعرها بحنان وقال امي فرحت اووي والعيال ومكمتش مصدقه نفسه وأصرت انهم يفضلون معاها الفتره دي..

رفعت وشها وبصت ليه بقلق وقالت بس انا خايفه..

عامر خايفه من ايه وانت معاكي..

دنيا هما ممكن مش يتقبلون وجودي وكده..

ابتسم وهو بيبعد شعرها عن وشها وقال متفكريش بحاجه زي دي اساسا امي هتحبك اووي انا متأكد من ده ..

دنيا اشمعني..

عامر حرك أنفه على أنفها وابتسم وقال عشان ابنها بيموت فيكي. .ولسا هتتكلم خدها بسبوسه طويله مليانه شوقه ووله لقربها والتاريخ مخدتش وقت وبدالته نفس الشوق  ووووو


**********

وقف عمران في وشه وقال انت بتعمل ايه هتضرب عيله .

العم وانت مالك .. 

عمران ممكن تتكلم باحترام اكتر ايه الأسلوب ده .

العم بقولك ايه أطلع من نفوخي مش فايقلك وانتي تعالي هنا أن ماربيتك يابنت ال-****,

عمران مستحملش الكلام وقف قدامه وقال بتحذير جرب تمد ايدك عليه هتشوف وش عمرك ما شفته..

العم زقه وقال هتعمل ايه يعنى. وريني هتعمل ايه .

عمران بانفعال ضربه وهو اترمى عالأرض..

وبص ناحيته البنت اللي كانت خايفه وقال اطلعي العربيه 

البنت هزت رأسها بخوف  لكنه زعقلها بغضب وقال بقولك اطلع وفعلا طلعت جري ودخلت العربيه بتاعته..

إنما عمران نزل لمستوى عمها وقاله من النهارده تنسى أن ليك بنت اخ اسمها ندا سامعني..

ولسا هيتكلم عمران رفعه من قميصه وقاله لو ضهرت لو بصدفه قدامي هقتلك .. مش ناسي اللي عملته بورد عاوز تتتسجن دور على ندا...

بلع العم ريقه بخوف وزقه عمران ومشي من غير ما يبص وراه ..


*********

شوق حمزه بتعمل ايه هنا

حمزه انت اللي بتعملي ايه هنا بيت عمك قفل بأيه في وشك عشان تهربي لأخر الدنيا .

شوق عيطت وجرت على حضنه .

حمزه طبطب عليها بحنان.. وحس بقلبه وجهه لما قالت مهران طلقني يا حمزه .

حمزه احسن وحياتك بكرا تتجوزي سيد سيده ..

شوق عيطت اكتر وهي بت.فن نفسها بحضنه..

لحد ما سمعت خبط على الباب بقوه. 

استغربت 

حمزه انتي مستنيه حد..

شوق هزت رأسها بلأ..

حمزه مين ده 

شوق مش عارفه.. هروح اشوفه واول ما فتحت انصدمت ورجعت ورا لما شافت البوليس. واقف وبيسأل حضرتك المدام شوق ..

شوق ايوه..

الضابط ...

شوق وحمزه الاتنين بصدمه ايه .

يتبع

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع