رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل التاسع والثلاثون 39بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل التاسع والثلاثون 39بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
#رواية_ليله_واحده_لاتكفي 39
قبل ما يبوسها سراج زقته بعيد عنها بعنف وغضب وهي بتقول : انت ايه اللي جابك هنا .. عايز مني ايه تاني.
سراج : اهدي ياروحي .. اهدي انا جاي اطمن عليكي ياحبيبتي ..
لبنى بانفعال: اطمن انا كويسه .. كويسه اووي مش هموت لما تروح لوحده تانيه انا كنت متاكده انك هتعمل كده.. عشان انت اتجوزتني بس عشان تضيع وقتك مش اكتر.. والناس اللي زيك ميعرفوش يحبوا ..
سراج : لبنى ياقلبي انتي بتقول ايه..
لبنى : امشي من هنا ياسراج انا مش طايقه ابص فوشك.
سراج : لبنى..
لبنى : بقولك امشي من هنا ..اطلع براا سيبني فحالي بقى حرام عليك كفايه عليا اللي عملته ...كفايه خلاص انا تعبت تعبت ..
خلصت كلامها وزاد عياطها اكتر. .
سراج حضنها بالعافيه وهو بيحاول يهديها : اهدي .. اهدي يالبني كفايه اللي بمر فيه متعمليش فيا كده. انتي وحشتيني اوووي والله وحشتني..
لبنى : انت اللي كفايه . كفايه بقى انا مش عايزه اشوفك تاني اعتقني يا اخي اعتقنى لوجه الله انا خلاص جبت اخري منك .. قالت كده وهي يتزقه عشان تبعده عنها
سراج بعد عنها وحاوط وشها ومسح دموعها وهو بيقول : انا كنت ضايع في الشهرين اللي بعدتيهم عنك ..
لبنى بانفعال وسخريه: ايوا بأمرة انك روحت وخطبت
سراج اتضايق وحاول يهديها لكنها فضلت تزقه وتصرخ لحد ما جي الدكتور : دكتوره لبنى هل انتي بخير
لبنى : خرجه من هنا ..ارجوك يادكتور مش عايزه اشوفه هنا ارجوك..
الدكتور : هل تسمح بالخروج لكي ترتاح المريضه..
سراج فضل باصص للبنى اللى كانت بحاله غضب كبير .. لحد ما مسكه الدكتور من دراعه واتكلم بجديه : ايها السيد دع المريضه ترتاح .. لتخرج الان هيا ..
كان سراج يمشي مع الطبيب وعيناه تناظرانها إلى أن خرج من غرفتها ...
اما لبنى غيرت ملابسها بسرعه وخرجه من المستشفى من الباب الخلفي ..كانت عاوزه تهرب منه .. مش عايزه تقابله ابدا لكنها اتفاجأت بيه جوى شقتها مستنيها...
اول ما دخلت شقتها استقبلها سراج : حمدالله بالسلامه في المستشفى بلغوني انك خرجتي قلت اكيد راجعه البيت
لبنى بصدمه : انت ازاي دخلت هنا ..
سراج: خلينا نتكلم ونتفاهم على كل حاجه
لبنى بحسم : مش عايزه اتكلم .. انا هسيبلك البيت اشبع بيه ..
ولسا هتخرج مسك دراعها وقال : بلاش جنان انا جايلك كل المسافه دي عشان تهربي..
لبنى : جيت ليه.. هاااا جاي ليه عشان ايه. عايز منى ايه كانت بتقول. كلامها وبتضربه في صدره روحها. روح لللبنت اللي اخترتها تاخد مكاني ..للبنت اللي حابب تكون ام عيالك. عايز مني ايه .. مش خدت حاجتك مني مش انتسطت وضيعت وقتك معايا. مش خلاص زهقت مني سيبني فحالي بقا عايز مني ايه..
سراج مسك أيدها اللي بتضربه وهو بيقول : اشششش ..اهدي .. حقك عليا .. انا اللي غلطت ...
لبنى بصراخ : سيب ايدي .. عايز مني ايه تاني..
وقبل ان تبعده عنها حضنها وهو بيقول : مش هتبعدي عني تاني ابدا مش هسمحلك. . ارجوكي اسمعيني ..خرجها من حضنه وحاوط وشها المليان دموع وغضب ومسح دموعها وهو بيقول انا هقولك على كل حاجه بس اسمعيني لبنى لما حست انها هتضعف قدامه زقته وجريت عالحمام بسرعه وقفلت الباب على نفسها سراج خبط عليها لكنها مكنتش بترد عليه لحد ما اتكلم : افتحي يالبنى ارجوكي خلينا نتكلم..
لبنى..
سراج : عارف انك متعصبه مني لكن انا عندي اجوبه لكل اسألتك افتحي انتي بس .
لبنى...
سراج : احنا نستاهل فرصه تانيه .. مينفعش تعملي كده. فينا مينفعش ...
لبنى...
سراج: انا خطبت فعلا بس كنت مجبر .. عالخطوه دي..
لبنى كانت بتعيط بس وبتسمع كلامه...
سراج: امي كانت بتموت حرفيا لو ما عملتتش الخطوبه دي.. وانتي كنتي متعصبه مني.. ومش راضيه تسمعيني كل المشاكل جاتلي فجأه مكنتش اعرف اعمل ايه اسمع كلام قلبي اللي بيقولي متسيبش حبيبتك .. اهرب معاها ان شاء لله لأخر الدنيا بس متسيبهاش...
والا اسمع كلام عقلي اللي بيقول الست اللي ربتك متستحقش تعمل فيها كده . امي كانت بتموت .. لو معملتش الخطوبه دي .. كنت هخسرها للأبد..
لبنى في للوقت ده فتحت الباب وكانت بتعيط وقالت : واخترت تخسرني احسن .. اخترت تضحي بيا مش كده ... هي اللي طلبت انك تخلص من ابننا..
سراج : لا .. لا والله محصلش ..
لبنى بغضب : اومال ليه انت قت*لت ابننا ليه. ليه..
سراج ..
لبنى بصدمه ايه ...
**********
عليا بغضب : حمدالله بالسلامه يا استاذ ..
اسر بملل : في ايه ياماما
عليا : مراتك سافرت
اسر: واعملها ايه متسافر هي عيله يعني ..
عليا بخنقه : اناس سافرت وانا معرفتش امنعها البنت طالبه الطلاق..
اسر ببرود : برحتها شوفي هي عايزه ايه وانا هعملهولها.
عليا بغضب : انت ايه ايه مفيش إحساس بقولك مراتك طفشت منك..
اسر بانفعال : في داهيه تاخدها وخرج من البيت
*****
الدكتور المشرف على تدريب لبنى وصل عند بيتها ومعاه ورد عشان يطمن عليها خبط الباب بهدوء ولباقه وفتحتله لبنى الباب واتفاجأت بيه .
لبنى: اهلا وسهلا بيك يادكتور
الطبيب بابتسامه: هل يمكنني الدخول
لبنى : اكيد اتفضل اتفضل من هنا .
الطبيب قدم لها الورد وشكرته لبنى ودخلته الشقه..
الدكتور : بيتك جميل جدا
لبنى بابتسامه : متشكره ..
الدكتور: منزلك اسر كصاحبته .
لبنى اتوترت : احم تحب تشرب حاجه..
الدكتور مسك أيدها وقال: لقد قلقت عليكي جدا اليوم
لبنى سحبت أيدها وقالت: لو سمحت يادكتور ..
الطبيب : لبنى انتي تعجبيني كثيرا دعينا نقضي وقتا ممتعا معا صدقيني لن تندمي..
لبنى بانفعال وهي بترمي الورد في وشه :انت بتقول ايه امشي اطلع برررا
الطبيب قرب منها : هيااا لاتعقدي الأمر لبنى اعلم بأنك تمرين بوقت عصيب مع زوجك دعيني انسيكي ما تعانيه بسبب ذلك الزوج المعتوه ..
ولسا هيقرب اكتر اتصدم لما لبنى ضربته بالقلم على وشه وهي بتقول اطلع بررا
الطبيب بصدمه وانفعال : هل حقا مددتي يدكي القذره عليا..
لبنى ولو ما غرتش من وشي دلوقتي هضربك بالشبشب برررا قالت كده وهي بتزقه وهو بيتوعد ليها... لكنها اتصدمت لما شافت سراج واقف قادم الباب..
يتبع...
الفصول الجايه هتبدأ تتوضح كل الامور أن شاء الله قرأة ممتعه واعطوني ارائكم في فصل النهارده
تكملة الرواية بعد قليل
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا