القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام العيسي الفصل الرابع والثلاثون 35الاخيره بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 



رواية غرام العيسي الفصل الرابع والثلاثون 35الاخيره بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية غرام العيسي الفصل الرابع والثلاثون 35الاخيره بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات




#غرام_العيسي_الاخيره 

الجميع اتصدم معادا دياب وغرام ويوسف وعامر وعيسي ولا اتهز وكان وجهه حاد 


رحمه بعدم تصديق:اايه الي هيا قالته دا ياعيسي


عيسي ببرود وحده:ااه انا كنت الزعيم السابق ل EM 


كامل بدهشه:الEM دي اكبر مافيا في الشرق الاوسط كله بس الي اعرفه ان زعيمها اسمه جابر الشناوي


عيسي بجمود:انا الي كنت حاطه مكاني عشان كنت بطلت بس اطريت ارجع من قريب وعملتلهم كمين واتحبسو كلهم


تفيده:لييه ياولدي اكده 


عامر:انا هحكيلكو انا ببعدين دلوقتي هتعمل فيهم ايه


عيسي بخبث:كل خير انا عشان نخلص من الشر بقا


رحمه بضيق:ازاي يا عيسي يعني انت طلعت زعيم مافيا ليه ياولدي لييه 


عيسي بحده:ياما جدي هيحكيلكم والموضوع انتهي مش عاوز حديد كتير 


غرام بتوتر:يلا طلقني حالا عشان مسافره الصبح


عيسى برفعه حاجب: دا في احلامك يا غرامي


حسن بغضب:يمكن تكون رجعتها وحامتها ااه بس حالا طلقها عشان هاخدها وهنمشي بعيد عنك 


عيسي بحده:مراتي ومش هطلق دي روحي 


حسن بضيق:طلق ياعيسي عشان نخلص من كل ده ونفضل حبايب


نورا:خلاص يا حسن سيبهم وربنا يخليهم للبعض 


عيسي قرب من غرام وبص في عيونها بقوه :عاوزه تتطلقي يا غرام 


غرام اتوترت وبعدت عيونها عنه:ااه انا مش سلعه ترجعها وقت ما تحب وتطلقها وقت ماتحب


عيسي ابتسم بخبث:بس انا مينفعش اسيب مراتي وابني


الجميع اتصدم وغرام اتوترت وعيسي ابتسم


حسن:انتي حامل؟ 


سامي بسعاده:مبروك ياعيسي الف مبروك يا اخوي


عيسي ببرود:ااه حامل وفي ولد كمان حامل في عيسي الصغير وعنده 3شهور


رحمه وتفيده ونورا في نفس واحد:لولولولولولي 


غرام ابتسمت غصب عنها


عيسي:مش هطلق يعني مش مطلق فاهميين قولتي ايه يا ام عيسي..... غرام اتكسفت 


غرام بتحدي:لاء ياعيسي لو حتي رجعتني انا بردو مش عاوزاك..... وطلعت فوق


عيسي حك رقبته بتوتر لاول مره وضحك:بتتقلي عليا وكدا يعني والله لهشتكيكي لعيسي حبيب بابا


غرام ببرود:في احلامك ياعيسي... وضحكت من قلبها


عيسي بإبتسامه:ماشي يامهلبيه.... والجميع ضحك وعيسي خرج ووراه دياب ويوسف


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في مستشفى الرحمه الخاصه...وملك عيسي الهواري


كانت موده خلصت ورديتها ووطالعه عشان تروح 


موده بضيق:ينعل ابو الشغل لابو الي عاوزه ااه ياضهري يارب توب علينا من الشغلانه دي بقا


سامي:ربك استجاب اهوو ياموده


موده لفت واتصدمت لما لقته سامي 


موده بذهول:سامي... 


سامي بضحك:ااه سامي مبسوطه انك شوفتيني مش كدا


موده بتوتر:هو هو انت ايه الي جابك انت كويس جرحك كويس


سامي بإبتسامه:كنت بفك الجبس وجيت اشوفك قالولي خرجت لسا 


موده:اهلا عن اذنك لازم امشي... ولفت عشان تمشي


سامي بحب:موده تتجوزيني


موده فتحت عينها بصدمه ولفت وبصتله بذهول


سامي بضحك:اايه بقولك تتجوزيني انا بنسبالي يوم ميلادك هو يوم ماشوفتك وانا كمان كنت بشع والماضي بتاعي كل وس"خ خلينا ننسي الي فات ونكون حياه جديده اجمل واحلي وانضف قولتي ايه 


موده ابتسمت ودموعها نزلت:موافقه ياسامي وعلي فكره انا كمان بحبك


سامي قرب وحضنها بقوه وهيا حضنته وعيطت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في مخزن.. من احد مخازن الهواري 


كانت بسمه مربوطه في كرسي وساره جمبها علي الارض بس مربوطه بسلاسل من رجلها


بسمه برعب:ياترا ايه الي هيحصل فيا يارب اقف معايا يارب هما الي وحشين انا مأذتش حد هم الي ظلموني


(وهنا سأسكت قليلاً 😳) 


فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي ووراه دياب ويوسف وحاشيه من الرجال 


عيسي ببرود:بصي انا مش هكتر عليكي انا جاي هقتلك وهمشي علي السريع عشان نخلص بقا 


بسمه برعب:حرام عليك ياعيسي ابوس رجلك ارحمني 


عيسي بحده:يلا مش فاضيلك لازم ارجع لمراتي عشان بصراحه وحشتني


ساره بتعب:انا بحبك ياعيسي اتجوزني انا سيبك منها 


دياب بسخريه:انتي بقا فيكي حيل ياعين امك اتنيلي 


يوسف وعيسي ضحكو 


عيسي بحده:عاوزه تموتي ازاي بقا 


بسمه بخوف واضح:ابوس رجلك ياعيسي ارحمني ونبي مش عاوزه اموووت سيبني وانا هبعد عنكم ومش هرجع 


عيسي بسخريه:وانتي فكراني عبيط عشان اصدق الكلام ده انا جاي عشان ننهي كل الشر وافتكرو انكم الي جبرتوني اطلع الوحش الي كنت مخبيه جوايا 


بسمه بدموع ورعب:عيسي ارجوك ارحمني ياعيسي ارحمني ابوس رجلك انا معملتش حاجه 


عيسي شد سلا"حه من جيبه ورفعه عليها وهيا اترعبت 

وقرب منها 


بسمه بدموع:ونبي ياعيسي ارجوك عشان ربنا سيبني انا معمعملتش حاجه


عيسي بخبث:خلاص هقتل ساره اكيد هيا الي عملت حاجه


بسمه بسرعه:ااه والله فكره الكاميرا فكرتها ياعيسي ونبي اارحمني


ساره بسرعه ورعب:كذابه هيا الي عملت كل حاجه والله دي حتي هيا الي بعتت واحد وهو الي ضرب غرام بسك'ينه وهيا كانت شايفه من علي الباب والله


عيسي اتعصب لما افتكر وجع غرام وضرب ساره بطلق"ه في بطنها وهيا صرخت وبسمه اتصدمت 


بسمه بصراخ:بنتييي!!!! 


عيسي ببرود وصوت مخيف كفحيح الافعي:متقلقيش هتحصليها دلوقتي ابقي سلميلي علي انس بقا.... وضربها طلقه في قلبها وهيا كانت بتشهق بقوه ومع كل شهقه بتفتكر كل الي عملته فيهم وفي الناس الي حواليها وبنتها

ووماتت 


يوسف بقرف:احسن انك غورتي والله ارتاحنا منك


دياب :يلا ياعيسي صحيح هو انت هترجع غرام ازاي


عيسي ابتسم بخبث:هرجعها دي ام العيال او عيسي


وخرج ودياب امر الرجاله ينضفو المخزن وراح وراه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر....... وتحديدا في غرفه غرام 

كانت راحا جايه بتوتر 


غرام بتوتر:ارجعله لاء لاء لو رجعتله هبقا كلبه ااه


فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي وهو حاطط ايده في جيبه وبيبصلها بإبتسامه خفيفه وقرب منها وقفل الباب


عيسي بحب:وحشتيني


غرام بكذب:وانت موحشتنيش ولو سمحت ابعد كدا


عيسي فتح ذراعيه وبخبث:يعني حضني موحشكيش يا ام عيسي 


غرام بتوتر:لاء وبعدين ايه ام عيسي دي انا مش هسميه عيسي وهسافر وابعد بقا كدا


عيسي قرب منها وهيا كانت بترجع لحد مالزقت في الحيط


غرام بتوتر:عيسي


عيسي بهيام:قلبه وروحه


غرام سرحت في عيونه وتاهت وهو لاحظ وفرح وباسها 

وهيا تجاوبت معاه لانه واحشها 


عيسي بعد بحب وضحك:وحيات امي بتعشقيني يابت


غرام بخجل:ابعد انت وحش .... وفضلت تضرب في صدره وهو سابها لان ضربتها بنسباله بتزغزغه 


عيسي:خلاص اكتفيت ارتاحتي 


غرام بصتله ودموعها نزلت وحضنته  وهو حضنها بقوه وحب كبير


غرام بزعل طفولي:انت عارف انا ايه الي مزعلني اني طلعت كلبه 


عيسي ضحك بقوه وهيا ضحكت من بين دموعها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بعد مرور 6شهور ... وتحديدا في غرفه عيسي


كان نايم عاري الصدر وغرام نايمه علي صدره ولابسه قميصه وكانو نعسانين 


فجأه غرام حست بوجع :اااه عيسي ااه الحقني ياعيسي


عيسي بخضه:ايه في ايه 


غرام بصراخ:الحقني بسرعه بولد ياعيسي ااه


عيسي بغباء وتوتر لاول مره:اعمل ايه انده لامي تب


غرام بغضب:بقولك بولد يا غبي يلا ياحيوان 


عيسي برفعه حاجب :حيوان!! 


غرام مسكت الابوجوره الي علي الكومدينو ورمتها عليه بس هو تفادها 


غرام بصراخ:الحقني ياعيسي بسرعه وديني المستشفى يامتخلف اااه 


عيسي:ااه المستشفى 


وقرب وجاب اسدال ولبسه لها  ونقاب ولبسها بسرعه واي حاجه وشاله ونزل جري ونسي يلبس تيشرت حتي

وغرام عماله تعض في دراعه والعيله كلها نزلت وراه 


غرام بصراخ:الحقوني من الغبي ده هيموتني اااه


عيسي بغيظ:والله لهوريكي بس تولدي


غرام قعدت تشد في شعره وتعض فيه وهو بيجري والعيله كلها بتضحك بقوه وقرب ركبها العربيه ووانطلق الي المستشفى بسرعه جنونيه


سامي:عقبالك ياقمر كل العيله ولدت لسا انتي


موده بخجل:ان شاء الله 


........ في المستشفى وصل عيسي في وقت قياسي ووراه العيله كلها ونزل شالها  ودخل والعيله وراه


غرام بوجع:اااه قولتلك مش عاوزه انت السبب حسبي الله ونعم الوكيل 


عيسي بغيظ لان المستشفى كلها كانت بتضحك:يعني انا كنت عملت كدا غصب عنك مثلا ماكان بإرداتك


غرام بغضب طفولي:انت تخرس خالص الحقوني طلقني ياعيسي طلقني انت حيوان..... وشدت شعره وعضت كتفه


عيسي بغيظ:ااه يابنت العضاضه وربنا لما تتطلعي بس لهوريكي


غرام بصراخ:طلقنيي يلا انا بكرهك طلقني انت السبب حسبي الله ونعم الوكيل


عيسي ضحك غصب عنه:حاضر لما تولدي هطلقك جامد جدا صدقيني بسرعة خدوها


قرب منه الدكتاره والممرضات وكان كلهم نساء واخدوها 

وعيسي اتنهد بتعب والعيله قربت منه وهو هيموتو من الضحك


دياب بضحك:احسن مش ضحك عليا يوم ولاده اخته

 هههههه البس يامعلم


يوسف بمرح:هههههه مش كنت بتقول هتكون زي الملاك يوم الولاده احسن ياسطا هههههه مبسوط فيك


رحمه بضحك:خد ياقلب امك البس عقبال ماتتطلع اخرس ياض انت وهو دي قمر.... واخد منها التيشرت


عيسي بغيظ:قمر بستر ياما بلا قمر دي اكلت دراعي وجنبي


الجميع ضحك من قلبه وعيسي ضحك بس كان خايف عليها بس فجأه سمعو صوت بكاء طفل رضيع جوا وعيسي ابتسم وقلبه دق بسرعه ودموعه نزلت غصب عنه 


عيسي بسعاده:دا صوته اه دا صوته اخيرا بقيت اب


الكل قرب منه وحضنه وكان  فرحانين من قلبهم 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بعد مرور خمس سنوات... وتحديدا في جناح عيسي

في الصباح


كانت غرام نايمه في حضن عيسي وهو نايم عاري الصدر


غرام بحب:بحبك ياعيسي 


عيسي حط ايده علي خدها:وانا بعشقك ياقلب وروح العيسي


فجأة الباب بيتفتح وبيدخل طفلين ولد اسمه عيسي وبنوته اسمها عائشه وبتكون نفس ملامح غرام وعيونها وعيسي نفس شكل عيسي وطباعه


عيسي الصغير بغضب:بابا 


عيسي اتخض وغرام اتوترت عشان كانت لابسه قميصه وعيسي ضحك عليها


غرام:عيسي ايه الي دخلك  انت وهيا


عائشه بحب طفولي:انا جيت عشان بابا وحشني ومش شفته خالث من امبارح..... وجريت واترمت في حضنه وغرام اتغاظت 


عائشه بغيظ:بابا وحضنه ليا انا وبث ياماما


غرام بذهول:بت انتي 


عيسي ضحك من قلبه علي الطفلتين دول


عيسي الصغير بغيظ:هو انا كيس جوافه ما تسمعوني


عيسي حط عائشه علي السرير وقعد وبص لعيسي الصغير بإنتباه :عاوز تقول ايه. يابطل


عيسي الصغير بغضب:عاوز اقولك ااني هموت دياب 


عيسي وغرام اتصدمو وبصو لبعض بذهول:لييه


عيسى الصغير:عشان عمال يحضن ويبوس في رحمه وانا بغير ومينفعش كدا عشان البت دي تخصني


عيسي بصله وضحك بقوه:يابني دي بنته مينفعش كدا


عائشه ببراءه:ااه ووفارس ابن عمتو نور قالي متقربيث من ابوكي تاني عشان بغير 


عيسي بصلها وابتسم بس قرب عيسي الصغير واخد سلاح عيسي من علي الكومودينو وطلع يجري


غرام بخوف:الحق ياعيسي الواد اخد السلاح 


عيسي بدهشه:اايه .... وقام بسرعه ومسك التيشرت ونزل


 ....... تحت في الصالون كان متجمع الجميع ودياب شايل رحمه بنته علي رجله 


عيسي الصغير بغضب:سيبها والا هقتلك يادياب


دياب اترعب والجميع خاف ليعور حد


دياب برعب:ايه يا عيسي ياحبيبي ده


عيسي بغيره:البت دي تخصني سيبها واياك تحضنها تاني او حتي تفكر 


فجأه لاقا حد بياخد من ايده السلاح ودياب اتنفس وكان عيسي


عيسي الصغير بغيظ:سيبني اخلص عليه


عيسي بصله شويه وانفجر في الضحك والجميع ضحك

وغرام نزلت هيا وبنتها


عيسي:روح خدها ولو اتكلم اناهقتله.... عيسي بصله وضحك بفرحه وقرب وشدها من علي رجل دياب واخدها في حضنه وكانت من عمر عائشه اربع سنين والجميع ضحك


عيسي بص لغرام:عاجبك كدا


غرام بضحك:هيطلع لمين يعني هيجبها من ببرا


عيسي ضحك وشكر ربنا علي النعم الي في حياته دي كلها 


عيسي بحب وصوت عالي:بعشقك ياغرام العيسي 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ااستووووب ،،،،، فركششش 🥳🥳🥳😂


واخيرا خلصت قولولي رايكم بقا في الروايه بس بجد 

والله هيوحشوني دي عشرة35 بارت بردو😂💜


 وشكرا ليكم عشان استحملتوني كتير واستنوني في بارت جديد ياحبايب قلبي وتسلمولي بحبكم ف الله من قلبييي❤🥰


لمتابعة  الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع