رواية غرام العيسي الفصل الرابع والثلاثون 34بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية غرام العيسي الفصل الرابع والثلاثون 34بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
#غرام_العيسي
في القصر.....في المساء ،،،وتحديدا في الصالون
بيكون قاعد الجميع معادا بسمه وساره وغرام وعيسي الي مش في القصر
حسن:اومال فين غرام
نورا:لسا مرجعتش من الجامعه
حسن بقلق:ازاي دي الساعه 7 ازاي مش معقول
عامر:اهدا ياحسن زمنها جايه
حسن بص لابوها بغضب ومردش عليه :ااه علي اساس انك بتخاف عليها اوي
عامر بصرامه:حسن
حسن بغضب:متقولش حسن عاوزني اعمل ايه وانا شايفك بتحط ايدك في ايده وبتكتب كتاب واحده علي بنتي لاء وكمان يطلقها وانت عادي بس احب اقولك ان بنتي مش لعبه يا ابوي
كامل بضيق:خلاص ياحسن الي حصل حصل واكيد عيسي مش في طبيعته هيهدا ويرجعها ان شاء الله
حسن وقف بغضب:بنتي مش هترجع لعيسي تاني بعد كل الي عمله ده بنتي مش هترجع فاهمين وحتي لو غصب عنكم كلكم مش هترجع انا مش ضعيف واقدر احميها كويس وكفايه قله قيمه لحد اكده وبس وبكرا هاخدها وهاخد مراتي وهنسيبلكم مصر كليتها .....
وطلع علي فوق ونورا طلعت وراه وعامر اتنهد وروحيه طبطبت عليه
عامر بتنهيده:الواد ده مهما بيكبر لسا عقله صغير صوح عنده بنت وكبر وقرب يعجز بس دماغه جزمه بس قلبه طيب انا خابر زين انه طيب من صغره وهو عنيد
كامل بإبتسامه:معلش يا ابوي لحظه شيطان وهتعدي علي خير أن شاء الله
مصطفي:بس والله عيسي متغير وفيه حاجه اليومين دول
رحمه:وانا بردو بقول اكده
مريم بدهشه:معقول عيسي هيسيب غرام تسافر
يوسف:تفتكرو بجد دي تبقي صدمه
نور:لاء طبعا عيسي بيحبها ومستحيل يسبها حتي لو طلقها بس في إن في الموضوع
دياب بثقه:عيسي محدش يعرف دماغه فيهاايه .....وابتسم بثقه لانه عارف صاحبه كويس من غير مايتكلم ولا يحكي
بيقاطع كلامهم غرام الي بتدخل
قالت:سلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
قالت بحب:متجمعين في الجنه ان شاء الله
عامر بإبتسامه:اللهم امين تعالي اقعدي
غرام بصتله بكسره وعامر فهم انها زعلانه منه
قالت بتوتر:عن اذنكم عاوزه انام.... وطلعت علي فوق
تفيده:معلش ياعمي اكيد متأثره ما الي حصل مش هين بردو عليها والبنت قلبها مكسور
عامر بصلها بنظره غريبه وسكت وبص لدياب وابتسم ودياب ردله الابتسامه بخبث
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه بسمه ،،،،، كانت قاعده ساره برعب علي الكنبه
وبسمه راحه جايه وماسكه تليفونها بضيق
بسمه بعصبيه:بردو مقفول ماشي ياجابر الكل"ب وسليمان بردو مقفول ااه ياك"لاب
ساره برعب:كدا كدا عيسي مش هيسمي علينا انا خايفه
ياما لاء انا مرعوبه
بسمه بغضب:اخرسي خالص مش نقصاكي احنا لازم نهرب
ساره وقفت وبعصبيه:انتي عبيطه عيسي جوزي ومش همشي لاء ابدا دا حتي لسا مدخلش عليا ولافرحت بيه
بسمه بذهول:دا الي فارق معاكي ياخيبتي في خلفتي
ساره بتفكير:مش يمكن يكون مش عيسي الي لاقا الكاميرا
بسمه بخبث :ممكن تفتكري اه صح عيسي مدخلش جناحه مش بتقولي كان مقفول
ساره بستغراب:ااه وكان بايت عند غرام انا شوفته وهو داخل عندها بس هيا كانت نايمه لاني كنت داخله امو*تها وعيسي كان طالع فجريت واستخبيت وروحت اوضتي
بسمه ببصدمه:انتي روحتي تقتل"يها
ساره ببرود:ااه وكنت لسا هخنقها بس سمعت خطوته التقيله فجريت
بسمه:احمدي ربنا انو مشافكش ياموكوسه معني كدا ان عيسي بيعمل كدا بالغصب وبيقرب من غرام بس مش مهم المهم انه اتجوزك وقهرها
ساره:بقولك ايه تعالي ننزل نتعشي ونشوف نظراتهم هيا الي هتعرفنا
بسمه بشر:عندك حق يلا..... ونزلو
....... تحت علي العشاء
كان قاعد الجميع حتي غرام الي متكلمتش مع حد خالص
حسن :اعملي حسابك مسافرين بكرا
غرام بهدوء:فين
حسن:امريكا او البلد الي تحبيها
غرام ابتسمت بحزن:ان شاء الله ... وكملت اكل والدموع بتتجمع في عنيها
نور بدهشه:غرام انتي هتسافري بجد
غرام مردتش عليها وكان كل تفكيرها في عيسي وفي تفاصيله وضحكته وهزاره معاها وعدي عليها شريط ذكرياته قدام عنيها حتي نزل ساره وبسمه وقعدو وهيا لسا سرحانه ومش معاهم اصلا
بسمه:مساء الخير
محدش رد عليها ف بصتلهم بقرف وغل وبدأت تاكل
(تك شلل وانتي وليه بجحه بصحيح يارب تطفحيه🙂)
....... بعد مده بيكون الصمت سيد المكان وعيسي بيدخل وبيكون شايل جاكيت بدلته علي ايده ورافع اكمام القميص وشعره نازل علي وشه وكان وسيم جدا واول ثلث ازرار مفتوحين من القميص وساره عينها متشلتش من عليه
عيسي ببرود:مساء الخير
الجميع معادا غرام:مساء النور
ساره حبت تغيظ غرام اكتر:اتأخرت كدا ليه ياسي عيسي تعالي اتعشي اكيد تعبان
عيسي بإبتسامه خبيثه:ااه انا فعلا ماكلتش حاجه النهارده
وقرب قعد علي الكرسي بتاعه وغرام كانت بتاكل بعد مامسحت دموعها وكانت بتاكل ببطيء
عيسي بخبث:ساره اطلعي اجهزي اليله دخلتي عليكي
الجميع بصله بصدمه حتي غرام الي رفعت وشها وبصتله
وعيونهم اتقابلو وقلبها كان بدق بعنف شديد
ساره بفرحه:بتتكلم جدا
عيسي ببرود :اومال ههزر
ساره بسعاده وشماته :هستناك في اوضتي ياسي عيسي
و طلعت جري علي فوق وعيسي بص عليها بغموض ورجع بص لغرام الي كانت لسا بتبصله بذهول وكسره وعيسي فهم نظراتها وكان بيتقطع بس فجأه غرام دمعتها خانتها ونزلت وكل العيله لاحظت والدمعه دي قهرت عيسي من جوا بس هو كمل اكل بغضب وحزن وبسمه بتابعهم بترقب
........ بعد مده
عيسي:الحمدلله عن اذنكم
وطلع فوق وغرام كانت بتتقطع من جواها من غيرتها ومن قهرها ان حبيبها الاول والاخير هيعمل نفس الي بيعمله معاها مع واحده تانيه حتي حضنه اتحرمت منه
وقامت وخرجت برا القصر والجميع كمل اكل بحزن ووبسمه راحت المطبخ وطلعت منه علي الجنينه
........... فوق في غرفه ساره
بتكون لبست قميص نوم ازرق قصير جدا وعليه روب طويل وسابت شعرها وحطت ميكب اوفر وبرفيم كتير
وقعدت علي السرير تستني عيسي
فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي ولاقها كدا وبصلها بقرف وقرب قعد علي الكنبه وولع سيجارته وبصلها بخبث وقرف وساره قربت منه بدلع واغراء وعيسي ولا اتهز ولسا ساره هتلمس صدره عشان تفك ازرار قميصه عيسي مسك معصمها بقوه وهيا خافت
عيسي بصوت رجولي مخيف:ايدك لقطعهالك دا ملك لغرام وبس فاهمه انا كلي ملك غرام وبس
ساره بذهول وخوف:بس انا الي مراتك وهيا طليقتك
عيسي بسخريه:ههه وانتي فاكره اني هطلق حته الجوهره الي كانت معايا دي عشان اتجوزك انتي ياشما*ل يالي انتي اصلا مش بنت
ساره اتوتر وجسمها اترعش من الصدمه:بس هو. ايه الي بتقوله دا
عيسي عيونه احمرت وعروقه برزت وفجأة ضربها بالقلم لدرجه انها وقعت علي الارض وعيسي نزل لمستواها وفضل يضربها بكره وغل لحد ماجسمها بقا عباره عن احمر وأزرق وورم وبس
(احسن لولولولي احسن ياصفرا زغرطو يا بنات 🥳😂)
ساره بتعب والم:خلاص ياعيسي معتش قادره كفايه امي امي هيا الي عملت كل حاجه انا معملتش حاجه ارجوك ارحمني ياعيسي
عيسي وقف ومسكه من شعرها جامد وجرجرها وراها وهيا بتصرخ وجرها علي السلم وهيا بتصرخ وبتحاول تفلت منه
عيسي بغضب جحيمي:وحيات كل دمعه نزلت منها لهوريكو
انا عيسي الهواري شويه نسوان يلعبو عليا وايه فاكرني هنخ وامشي وراهم لاء فوقو دا انا ادفنكم احياء عاوزه تشيليني شيلتك يا بنت المركوب
ساره بصراخ :سيبني بقا حرام عليك ابعد عني
عيسي بصوت هز القصر :يابسسمممه يابسسممه
العيله كلها اتجمعت تحت السلم وعيسي لسا مكمل ونازل
والجميع اتصدم وشهق من منظرها
...... في الجنينه كانت غرام طلعت وكانت وقفه وسرحانه في السما ودموعها بتنزل في صمت وهيا بتلعن قلبها الي حبه وبتفتكر كل حاجه وحبه وكلامه وذكرياته
بسمه بشماته:عيطي كمان شويه عيطي
غرام مسحت دموعها ولفت ليها بغضب:ايه الي جابك ورايا ياوليه انتي
بسمه بخبث:متقلقيش في الاخر بنتي الي كسبت يابنت الخواجيه
غرام بضيق:الهي تولعو ميخصنيش واعك تكوني فاكره انك كسبتي بشرك يابسمه لاء خليكي فاكره... (ان الله عزيزاً جبار.... وإن ربك للمنكسرين جابر) وانا متأكده انه هيجيبلي حقي حتى لو بعد حيين
بسمه ببرود:ماشي ياست الشيخه بس انسي ان عيسي يرجعلك تاني هههههه
قاطع ضحكها صوت عيسي الي رعبها وطلعت تجري علي جوا وغرام قلقت وراحت وراها بهدوء
....... داخل القصر
دخلت بسمه واتصدمت من عيسي الي نازل وجارر بنتها وراه وغرام كمان ذهلت من االمنظر
بسمه بتوتر وعصبيه:سيب بنتي ياعيسي انتي بتعمل ايه
عيسي وصل لنهايه السلم ورما ساره علي الارض وهيا صرخت بألم وبسمه جريت عليها
عامر بدهشه:ليه اكده ياولدي
عيسي بحده:محدش يتدخل فاهممين
بسمه بخوف:انتي كويسه يا بتت انطقي
ساره بتعب:لاء ياما مش قادره جسمي بيوجعنياوي
بسمه وقفت وقربت من عيسي بعصبيه:انت ازاي تتجرأ وتعمل في بنتي اكده ازاي انطق
فجأه اتصدمت واتصدم الجميع لما كف نزل علي وشها وكان من عيسي
بسمه بذهول:انت بتمد ايدك عليا يا عيسي
عيسي بحده وغضب:اسمي الكبير يامراا فاهمه ولو علي بنتك الي هيا اصلا مش بنت وانتي كنتي عاوزه تلبسهالي
الجميع اتصدم اكتر وبسمه اترعبت
بسمه بتوتر:انت بتقول ايه دي مراتك
فجأه عيسي ضحك بقوه وسخريه وقعد علي السلم :هههههه انا اتجوز دي هههههه ضحكتيني اوعك تكوني فاكره اني دراعي بيتلوي انا لا طلقت ولا اتجوزت وغرام لسا مراتي وعلي زمتي والمأذون الي كان موجود يومها دا كان واحد من رجالتي انا مستحيل اتجوز علي غرام لو القيامه قامت
غرام بذهول:ازاي دا انت رميت عليا اليمين
عيسي بصلها بعشق:ورديتك في ليلتها
غرام بغضب:بس انا مش عاوزه ارجعلك
اتصدم الجميع وعيسي ما اهتمش لكلامها
بسمه بغضب:لعبتها صح يا ابن الهواري بس انا مش ههنيكم ولا هسيبكم مبسوطين..... وقربت ومسكت السك..ينه الي علي طبق الفاكهة الي علي السفره وقربت من غرام بس عيسي لحقها وشد غرام وخباها وراه وهيا تلقائياً
مسكت في قميصه وعيسي بدأ يقرب منها وهيا بترجع بخوف وغرام ماسكه فيه
عيسي بقوه وحده :اعمليها يلا انا اهو يلا يامررا
بسمه بصتله بشر ولسا هترفعها عليها بس حست بحاجات صلبه علي دماغها وضهرها فبصت وراها وكانت رجاله عيسي الي مصوبين اسلحت"هم عليهاوهيا خافت والسك،،ينه وقعت من ايدها والرجاله اخدتها
عيسي بحده:اطلعو برا حالا.... وبيطلع الرجاله
بسمه بشر:فاكر انك هتفلت من شري ياعيسي
عيسي ببرود :احب اعرفكم سبب طلاقي لغرام وتمثيل جوازي من البت دي وهو ان الست دي حطت كاميرا صغيره في حمام جناحي وصورت مراتي وهيا بتاخد شاور
وهددتني بالصور ودا السبب لاني مكنش في ايدي حل غير ده عشان احمي بيه غرام من شرها
الجميع:اييه!!!!!!
عامر:وهي دي الحقيقه الي كنت مخبيها عليكم
غرام بدموع:ومقولتليش ليه
عيسي مسك وشها بين ايديه:مكنش ينفع عشان متحسيش بالخوف ودا سبب منعي ليكي دخول الجناح وصدقيني عمري ما فكرت اتجوز او احب غيرك ياغرامي
غرام حضنته ببدون وعي وهو كأن روحه رجعتله بس هيا بعدت
غرام:بردو مش هرجعلك وهتطلقني
عيسي ببرود:دا في أحلامك يا غرامي... غرام بصتله بغيظ
بسمه سقفت بقوه وجنون:حلوه اوعك تفتكر اني ههنيك ياعيسي لاء انا هفضل أذيك اكتر وااه انا عملت كدا وانا الي عملتلك عمل وانا كمان االي حاولت اقتلك كتير بس انس منعني بس انا خلصت منه وانا الي اجرت ناس عشان تخبط سامي وحاولت اموت سامي عشان عرف سري وحاولت تاني بس البت الممرضه منعتني وانا الي هخلص عليكم
تفيده بشهقه:ولدي انت كويس ياسامي
سامي :كويس ياما انا عارف كل الي هيا قالته ده كله وكلنا عارفيين كدا
مه قربت منها ونزلت علي وشها بقلم قوي وعيونها احمرت وبغضب:لييه عملتلك ايه عشان تعملي كل دا لييه ياشيخه دا ااحنا ولاد شيخ البلد طول عمر ابويا كان يقولي حذري من بسمه عشان سوده وقلبها مليان غل وانا اقوله بس ياابوي دي اختي الصغيره وحبيبتي اتاريكي طلعتي سوده وقلبك اسود قوي
بسمه بكره :ايوا بكرهك يارحمه وبكره عيلتك كلها وعيني كانت علي جوزك من صغرنا وانتي الي اخدتيه انتي الي سوده وغلويه شبه ابونا الي كان ديما قاسي معايا وانتي الي في القلب بكرهك يارحمه وبكرهكم كلكم واولكم عيسي والله ما هسيبكم تفرحو
عيسي بحده:دياب
دياب:اؤمر
عيسي بغضب:خد الزباله دي يلا لحد ما افضلها
دياب نده للرجاله وقربو وشالو ساره ومسكو بسمه الي بتصرخ
بسمه بصراخ ورعب:هقولهم ياعيسي هقولهم علي سرك لو مسبتنيش هقولهم انك زعيم مافيا ووووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب
اسفه علي التأخير وشكرا ليكم من القلب عشان بتستحملوني وبحبكم ف الله انتو في قلبييي 💞
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا