رواية غرام العيسي الفصل الثاني والثلاثون 32بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية غرام العيسي الفصل الثاني والثلاثون 32بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
#غرام_العيسي
عيسي ببرود وحده:انتي طالق ياغرام
غرام اتصدمت وحطت ايدها علي قلبها ودموعها نزلت بحرقه والعيله كلها اتصدمت
غرام بدموع:لييه ياعيسي لييه دا انا بحبك انا اذيتك في ايه عشان توجعني كدا
عيسي ببرود وهو بيتقطع :انتهينا وكل حاجه انتهت
فجأه غرام بتوقع علي الارضمغمي عليها وبيجري عليها الجميع وعيسي لسا هيقرب منها بقلق وخوف وقف في وشه حسن
حسن بغضب:اياك تقرب منها انت دلوقتى محرم عليها ملكش الحق تلمسها
ولف شالها وطلع فوق ووراه نورا القلقانه عليها وكأنها بنتها
وعيسي كان بيبص عليها بحسره ووجع فجأه قربت منه رحمه وضربته بالقلم بقوه
رحمه بغضب:ياخساره تربيتي فيك ياخساره ياعيسي دا انا مكنتش اتوقع منك كدا لييه ياعيسي ليييه البنت غلبانه حرام عليك انت لو كملت مع البت دي صدقني مش هسمحلك عاوز تكمل معاها يبقا برا بيتي فاهم
عيسي كان كل تفكير في غرام ومش مركز معاها اصلا
ولف وبص لبسمه بنظره رعبتها وطلع من القصر وقال حاجه لاحد رجالته وركب عربيته وساقها بغضب جحيمي
......... بعد مده بيوصل عيسي عند البحر الفارغ من الناس لانهم في فصل الشتا وبيقلع الجاكيت بتاعه وبينزل من العربيه
عيسي بصراخ:اااه يارب يارب انا قلبيي بيوجعني ياررررب
انا موجوع انا معتش فيا مكان لجرح جديد
والدنيا مطرت بقوه وهو كان بيضرب كاوتش العربيه بغضب ودموعه نزلت واختلتطت مع المطر وبيطلع ينام علي سقف العربيه وبيبص للسما والميه بتنزل علي وشه بقوه
عيسي بوجع:سامحيني ياقلب عيسي سامحيني والله بعشقك غصب عني غرام انتي اكيد حاسه بوجع قلبي
وبيغمض عينه وبيفتكر الي حصل
Flash back......
اليله الماضيه كان عيسي قاعد في مكتبه وبيشتغل في الاب توب ومعاه اجتماع اونلاين مع شركه امريكا
عيسي بحده:انتهت الاختيارات ياجانسون اريد هذه الثفقه هل تسمع وايضا الوفد الالماني علي ووصول الشهر القادم
فجأه بتدخل بسمه ومن غير استأذان وبتقعد علي والكنبه ببرود وهو بيتضايق
عيسي بغضب: اوكي نكمل غدا..... وقفل الاب توب وقام اتجه وقعد قصادها
عيسي بحده:انتي ازاي تدخلي. عليا كدا مش في بباب تخبطي عليه
بسمه بخبث:اسمع يا ابن اختي انا جيتلك قبل ما اعمل اي حاجه عشان بحبك بس انا عارفه كل حاجه انت بتخطط ليها دا اولا ثانيا انت غبي اصلك بتتغزل في غرام في الراحه والجايه دي وصلت بيك انك تدخل وراها الحمام
عيسي بغضب:انتي ايه الي بتقوليه دا انتي ايه كميه البجاحه الي عندك دي ياست انتي
بسمه مدتله ظرف ابيض :شوف دا كدا يا ولدي
وابتسمت بخبث وعيسي اخد الظرف بغضب وفتحه واتصدم لانها كانت صور لغرام وهيا بتستح*مي
عيسي عروقه برزت بشكل مخيف وعيونه احمرت ووقف وقرب منها وهيا بتترعب ومسكها من رقبتها بغضب وجنون
عيسي بجنون:ازاي اتجرأتي وعملتي كدا ازاي يا زباله ازاي تتجرأي وتعملي كدا يا وسخ*ه
فجأه بيدخل عامر
عامر:بقولك ياعيسي كنت عاوزك تروح وه ايه ده
وجري عليه وبعده بصعوبه بعد محاولات كتير وبسمه شهقت بطلوع روح
بسمه ببجاحه:والله ياعيسي ماهسكت بكرا هيكون كتب كتابك علي بنتيوطلاق غرام والا انت عارف انا ممكن اعمل ايه فاهم
عيسي بغضب:سيبني ياجدي سيبني دي بتهددني بنت المركوب فكراني بتهدد
بسمه:عموما لسا معايا نسخ كتير فمتحاولش سلام ياعريس بنتي...... وبتخرج بتوتر وعيسي بيتعصب
عامر:نسخ ايه وصور ايه
عيسي رجع شعره لورا بغضب وجنون:بسمه حاطه كاميرا لمراتي في الحمام وصورتها
عامر بصدمه:اايه وهتعمل ايه مش الحل اننا نقتلها
عيسي قعد وولع سسيجارته بغضب وجنون وعامر قعد جمبه وبدأ يتكلم معاه
End back.......
بيظهر ابتسامه خبيثه علي ثغراته وبيقوم ينزل ويركب عربيته وبيروح لمكان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في االقصر..... وتحديدا في غرفه غرام القديمه
كانت نايمه فجأه صحيت مخضوضه:عيسييي
جريت عليها نورا بقلق
نورا بقلق:في ايه مالك ياحبيبتي اهدي
غرام:مش عارفه قلب واجعني اوي
نورا طبطبت عليها بحنان ى:قومي ياحبيبتي خدي دوش وانا هطلعلك بيجامه قمر زيك كدا يلا
قامت غرام من غير جدال ودخلت الحمام وقلبها بيوجعها
علي عيسي مش عارفه لييه
..... بعد مده بتطلع وبتكون لابسه بيجامه قطيفه لونها ابيض وفيها ورود حمرا وكان جميله
طلعت ونامت علي السرير ونامت علي رجل نورا الي فضلت تمسح علي شعرها بهدوء لحد مانامت بتعب ونورا عدلتها وغطتها وسابتها وقفلت النور وخرجت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي...... كانت ساره راحا هناك وكانت لابسه قميص نوم قصير جدا لونه احمر وعليه روب طويل ووسايبه شعرها ولسا هتفتح االباب لاقته مقفول بالمفتاح
فتضايقت وحاولت كتير معرفتش فنزلت واتجهت لغرفه امها
.........في غرفه ببسمه كانت ققاعده بتتفرج علي التلفزيون ببرود وبتاكل سوداني وفاكهه
فجأه بتدخل عليها ساره
ساره بغيظ:باب الجناح مقفول ياما
بسمه ببرود:ميهمنيش الي يهمني اني كسرت عيسي
ساره بغل:انتي لسا معاكي صور
بسمه بخبث:لاء الي معايا ادتهمله بس الكاميرا لسا مشيلتهاش بت لازم تجيبيها
ساره:لما ابقا ادخل يا ختي
بسمه بتفكير:هو مش هنا هو برا القصر دلوقتي لما يجي هو اكيد ماعرفش مكانها
ساره ببرود:ميهمنيش الي يهمني اني عاوزه عيسي جوزي يدخل عليا هو ايه دا
بسمه. بصتلها بقلق وساره مكنتش مهتمه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف الليل.... وتحديدا في غرفه غرام
كانت نايمه نعسانه ودموعها بتنزل هدوء فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي ببطيء وقفل الباب وقرب منها وقعد علي حرف السرير ومسح دموعها بإبهامه ودمعته خانته ونزلت
عيسي بوجع:صدقيني ياغرامي لهرجعلك حقك وحقي
وباسها من شفتيها بخفه وقام وخرج بهدوء
....... في جناح عيسي وصل وفتح بالمفتاح بتاعه لانه هو الي امر الحارس انه يقفله ودخل وقفل الباب ودخل الحمام عالطول
...... بعد مده طلع وهو لابس بنطلون اسود وتيشرت اسود
وبص علي كل ركن في الاوضه وافتكر هزارها وحضنها ليه اول ما يدخل وضحكها وزعلها ودلعها وشقاوتها وغيرتها وعصبيتها وغزله ليها وكسوفها وابتسم بوجع
عيسي بضيق:معلش يانور عيني الليله دي بس هتعدي واحنا بعاد معلش .... وافتكر حاجه
عيسي بتفكير وكان رايح جاي:هيا جابت الصور ازاي لازم يكون في كاميرا اكيد ااه فعلا
ودخل الحمام بسرعه وكان بيبص لكل مكان بتركيز لحد مالاحظ حاجه سوده صغيره في ركن كبينه الاستحمام من الاعلي مد ايده جابها ووكانت كاميرا صغيره
عيسي اخدها وخرج وابتسم بخبث واخد الاب توب وراح قعد علي الكنبه وكانت الكاميرا جواها شريحه فطلعها وحطها في الاب وانصدم لانها كانت فيديوهات لغرام وهيا بتستحمي وليه هو كمان فمسحم فورا نهائي وطلع الشريحه كسرها وكسر الكاميرا وجاب الصور وطلع البلكونه وحط الصور والكاميرا والشريحه وولع فيهم وبعد دقايق بيكون اتحول لتراب فبيبتسم بخبث وبيدخل الغرفه وبيجيب تيشرت من بتوع غرام وبياخده في حضنه وبينام بصعوبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
معلش عارفه البارت صغير مقلقوش الليله الخميس وهنكتب بارت كمان النهارده قولت اطمنكو بس واهدو علي الواد شويه 😂😂
واقسم بالله دي تاني مره اكتب فيها البارت واتمسح بس عشان عيونكم وخدو بالكو حلقه الليله الاخيره انتظروني 🥰
تكملة الرواية بعد قليل
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا