رواية غرام العيسي الفصل الحادي والثلاثون 31بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية غرام العيسي الفصل الحادي والثلاثون 31بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
#غرام_العيسي 31
فجأه الباب بيتفتح والصدمه لما بتكون روحيه
روحيه بدهشه:عامر انت كويس هو في ايه
قام عيسي بسرعه وشدها دخلها واتأكد ان مفيش حد برا وقفل الباب بالمفتاح
روحيه بقلق:في ايه ياولدي غرام كيف
عامر نزل وقرب منها وراحو قعدو علي الانتريه الموجود في الغرفه
عامر :اهدي انا كويس
روحيه بضيق:انتي جايلك عين يابنت الكل"ب تيجي هنا بعد الي قولتيه لجدك
غرام ضحكت وقربت وحضنتها:انا اقدر دا عامر داحبيبي
عيسي بجديه: اوعك ياجدتي حد يعرف
روحيه:هو في ايه فهموني
عيسي :الي حصل.............. وانا مستحيل اعمل كدا
روحيه بغضب:بنت المركوب انا لازم اقتلها النهارده هيا وبنتها الحربايه
عامر:اهدي ياروحيه وخير ان شاءالله وهنخلص قريب بس اصبري
روحيه اتنهدت بضيق بس فجأه الباب خبط
عيسي بحده:ميين
موده:دا انا ياعيسي بيه
عيسي قام واتجه للباب وشاور لعامر وغرام الي جريت علي الحمام وقفلت الباب وعامر نام علي السرير وروحيه قعدت جمبه بسرعه وعيسي فتح وكان بسمه وساره
عيسي ببرود:في حاجه يا انسه موده
موده بتوتر:اه في سألت علي حضرتك وقالولي انك هنا كنت عاوزه اتكلم معاك في حاجه مهمه
عيسي:بعدين
موده بسرعه:لاء ما الموضوع مهم حضرتك ويخصك ويخص غرام
عيسي بصلها بنظره مش مفهومه وطلع وقفل الباب
عيسي:امممم
موده كانت هتتكلم لمحت بسمه طالعه علي السلم فبصتله بتوتر وجريت علي غرفه عامر وقفلت الباب بسرعه وروحيه اتخضت وعامر وموده شاورت ليهم بمعني اسكتو
وعيسي استغرب بس لمح بسمه ففهم ان موده سمعت خطه ولا حاجه وطلع وموبايله
بسمه بقلق:في حاجه ياولدي
عيسي :لاء مفيش كنت بعمل مكالمه بس
بسمه:عمي عامل ايه دلوك
عيسى ببرود:كويس
بسمه:تصبح علي خير ...... وكملت طريقها لغرفتها وعيسي اتأكد انها مشيت ودخل الغرفه وقفل الباب
عيسي بغضب:ممكن افهم بقت في ايه
موده بتوتر :حضرتك انا................. والله بس
عيسي بدهشه:ياجبروتك يا وليه انا لازم اخلص منها
عامر بصرامه:اهدا ياعيسي عشان نفكر
موده بخوف:انا اسفه لو ازعجتكم بس مكنتش ههقدر اسكت انا راحه عشان معاد الدوا بتاع سامي بيه... ومشيت
وغرام طلعت علطول وجريت علي عيسي الي حضنها بخوف
غرام:في ايه هو بجد الي انا سمعته دا صح
روحيه بغضب:بسمه وبتها اتعدو حدودهم اوي
عيسي بذهول:تحصل انها عاوزه تقتله ليه والله ماهسيبها
بس تصبر عليا
عامر:اهدا ياعيسي وبلاش تتسرع ويلا روحو نامو والصباح رباح ياولدي
وبالفعل خرج عيسي ووراه غرام واتجهو للجناح بتاعهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور اسبوعيين كاملين والي حصل ان غرام وعيسي لسا بنفس الحال قدام الجميع وبسمه وساره بيخططو لشيء خطير وعامر لسا عامل نفسه مريض وسامي بقا بيمشي ويخرج عادي بس مقعد موده بحجه ان جرحه لسا بيوجعه لانه اتعلق بيها وحبها وهيا لسا محكتلوش مين الي ماشيين وراها ونور هيا كمان بقتحامل هيا ومريم والعيله كلها عرفت وفرحت وعيسي بقا يروح الشركه واتحكم علي اعضاء المافيا كلهم بلمئبد وعيسي خرج ممن القضية شاهد مالك وميرنا ومالك اتجوزو من اسبوع والعيله كلها حضرت
....... علي الفطار
كان قاعد الجميع معادا غرام
حسن:فين غرام ياعيسي
عيسي ببرود:نايمه لسا
بسمه بضيق:بيتهيألي ان احنا اجلنا جوازك من بنتي كتير اوي ياكبير
عيسي بهدوءمخيف:بكرا كتب كتابي علي بنتك ياخالتي
نورا بطيبه:ليه يا ولدي دي غرام مفيش اطيب من قلبها
عيسي بصلها ومتكلمش وبسمه وساره بصولها بشر
عامر:عاوزك النهارده ياعيسي تمر علي الارضي الزراعيه والمصانع وخد سامي معاك لو كويس
عيسي:بعدين ياجدي انا النهارده مشغول ولو علي سامي لما يخف ويشيل الجبس هنعمله مكتب في الشركه
سامي بفرحه:بجد ياعيسي
يوسف ودياب بمرح:دا احنا هننفخك
فجأه نزلت غرام وكانت لابسه دريس ذيتي وخمار ابيض ونقاب زيتي وكوتش اابيض وماسكه شنطه بيضه ورقيقه وكانت جميله جدا حتي وهيا لابسه واسع ونقاب
غرام بسرعه:صباح الخير ياجماعه
الجميع معادا بسمه وساره:صباح النور
غرام كانت متجه للباب القصر بس عيسي قام وقرب منها
عيسي بحده: استني هنا انتي راحا فين
غرام بسرعه:ارجوك ياعيسي نتكلم بعدين لازم امشي
عيسي بغضب:بقولك راحا فين
غرام بضيق:عندي امتحان دلوقتي والله وكلها خمس دقايق وهيبداء ولسا عارفه حالا
عيسي بحده:قدامي يلا هوصلك
غرام متكلمتش كتير وطلعت بسرعه وهو طلع وراها وانطلق بسرعه والحرس كان هيطلع معاه وهو رفض
غرام بتوتر:بسرعه ياعيسي انا خايفه اوي
عيسي بحنيه:اهدي ياحبيبتي مقولتيش ليه انا نزلت وحبيت اسيبك نايمه
غرام بدموع:ميرنا لسا رنه عليا حالا وبتسألني انا فين ف قالتلي
عيسى ببهدوء:غرام متعيطيش وخدي نفس وان شاء الله خير
غرام مسحت دموعها وعيسي مسك ايدها وطمنها بعيونه وهيا اتطمنت بوجوده
.امام الجامعه كان عيسي وصل الجامعه في وقت قياسي وغرام نزلت بسرعه وعيسي نزل وراها
غرام لمحت ميرنا الي واقفه مع مالك فقربت منها وعيسي راح وراها وهو لابس نظارته الشمسيه وبدلته السوده الرسميه وتحتهاقميص اسود وفاتح منهم اول تلت ازرار وكان وسيم جدا والبنات عيونها متشالتش من عليها وكانو بيبصو عليه بإعجاب
غرام بقلق:ميرنا ها الامتحان بدأ
ميرنا بتوتر:اهدي كدا لسا دقيقتين وهندخل انا كمان متوتره
مالك قرب وسلم على عيسي بإبتسامه
عيسي:عامل ايه ياعريس
مالك بإبتسامه:انا زي الفل ياصاحبي انت عامل ايه
عيسي بإبتسامه:الحمدلله ياحبيب
ميرنا بتوتر:يلا ياغرام
غرام بخوف:بدأ بجد.... وبصت لعيسي وهو طمنها بعيونه
عيسي قرب وحضنها بقوه وحنان:غرام انا واثق فيكي وواثق انك هترفعي راسي يامراتي وبنتي وحبيبتي ابوكي وحبيبك وجوزك عاوز يشوفك ناجحه
غرام ابتسمت :صدقني مش هستسلم
عيسي بحب:انا هستناكي في مكتب مالك
غرام اومأت ليه ودخلت السيكشن وعيسي مالك اخده واتجه للمكتب
....... بعد تلت ساعات بيخلص الامتحان وغرام بتكون مبسوطه وميرنا كذالك وبيتجهو للمكتب
عيسي وقف بقلق وقرب منها:ها عملتي ايه
غرام بإبتسامه:اكيد حليت الامتحان كان سهل جدا
عيسي ابتسم وضمها ليه ومالك كمان حضن ميرنا الي اتكسفت
عيسي:هنمشي احنا بقا يا عريس
مالك:استني ياجدع وتعالي نروح نتغدي سوا
عيسي:معلش فرصه تانيه يلا ياغرام
وبيحط ايده علي كتف غرام مقربها منه والايد التانيه في جيبه وبيمشي معاها وهيا كانت مكسوفه والبنات بتبصله بإعجاب من بنيته القويه وهيبته ووسامته ورجولته وخاصتاً رائحه عطره الجذابه جدا والفخمه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر...... وتحديدا في غرفه سامي كان قاعد علي الكنبه وبيلعب في الاب توب بتاعه فجأه الباب خبط
بيتفتح الباب وبتدخل موده
سامي بإبتسامه:تعالي ياموده اتفضلي
قربت موده ووقعدت قصاده بتوتر وسامي قفل الاب وركز
سامي:كنتي محتاجه حاجه
موده بتوتر:كنت محتاجه امشي عشان انت الحمدلله صحتك بقت تمام وانا معتش ليا لازمه هنا اكتر من كدا
سامي اخد نفس وبصلها اوي:بصي ياموده اولا ينفع دلوقتي بس اتكلم معاكي بجد
موده:اتفضل يابيه
سامي:اولا متقوليش بيه انا سامي وبسس
موده بخجل:اتفضل ياسامي
سامي ابتسم وبعفويه:موده انا بحبك
موده بصتله بصدمه وفتحت عينها علي الاخر
سامي بتوتر:ايه اتكلمي انا مش متعود اخبي مشاعري يمكن اكون اتسرعت بس حقيقي انتي الوحيده الي قدرتي تفهميني وتكلميني بطريقتي انا قابلت وعرفت بنات كتير جدا مش هكذب عليكي بس انتي مختلفه عنهم جدا
موده بخجل وتوتر:بس.بس انا وانت الفرق بينا السما والارض ياسامي وانت متعرفش عني حاجه
سامي:ممكن تتكلمي وانا سامعك عاوز اعرف كل حاجه عنك ياموده ارجوكي
موده اخدت نفس بقوه:اولا انا كنت بنت عاديه جدا وانا كان عندي اب وام عادي بس حصل الي حصل وابويا اتوفي وانا عندي 11سنه وامي علطول حبت واحد اصغر منها وانا كنت بشوفه دايما بس معرفش انها بتحبه ومكنتش بطيقه ابدا عشان في عقلي انه اخد مكان ابويا
وتلف الايام واليالي لحد ما بقا عندي14سنه بدأ يقرب مني بإسم الحب والحنان الي اتحرمت منه ف انا وافقت وبقيت احبه جدا واتعلقت بيه اوي اوي لحد ما اخدت صدمه عمري لما اتجوز امي ولماواجهته قالي انا بحبك انتي وبس وبعمل كدا عشان ابقا قريب منك فأنا زي الغبيه صدقت وبقيت احبه زياده لحد ماكانت امي نايمه في يوم ودخل عليا وكان عاوز نعمل ماحرمه الله بس ان رفضت خوفت لحد ماقالي خلاص وبدأ يبعد شويه بشويه لحد مافي يوم امي ماكنتش في البيت وهو استغل الفرصه وبدأ يقرب مني وانا مقدرتش ابعده وتجاوبت بس انا حاليا بنت لسا
هتسألني ازاي هقولك معرفش واستمرت العلاقات دي في السر لحد ما بقاعندي16سنه وكبرت وفهمت وساعتها نهيت كل حاجه وحصل مشاكل بينه وبين امي وبعد وطلقها وبعدين بدأ يتقصدني في الراحه والجايه لحد ما كبرت وبقا عندي22سنه في يوم كنت في المستشفي وبعت ناس عشان يياخدوني الي انت ضربتهم دول وانا رفضت وانا من ساعتها حالفه اني ما هتجوز ولا هرتبط عشان مظلمش حد ودا مع اني بنت بنوت والله ما اعرف ازاي بس دي حكايتي ياسامي
سامي بذهول:انتي بتتكلمي جد كل دا حصل وانتي كنتي غبيه للدرجه
موده بدموع:انا قولت احكيلك عشان اخلص من الذنب يابيه وانا منفعش ليك وارجوك انا مستحقش فرصه تانيه انا بنت قذره ورخيصة انا عارفه وصدقني انا مش هوريك وشي تاني ابدا..عن اذنك
وقامت وكانت متجها للباب وقربت وفتحته وخرجت بسرعه وسامي مكنش قادر يتكلم ولا ينطق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الجنينه
كانت نورا وتفيده ورحمه وروحيه ونور ومريم قاعدين تحت وكل الرجاله راحت شغلها
روحيه:الجو حلو النهارده
رحمه:ااه فعلا بس انا قلقانه اوي
تفيده:خير كفاله الشر مالك عاد
رحمه بقلق:قلقانه.علي عيسي والي بيعمله دا معقول هيتجوز البت دي
روحيه بتنهيده:سبيها لله يارحمه ولدك مش صغير وعارف هو بيعمل ايه زين قوي
تفيده بشك:انتو مش ملاحظين ان عيسي متغير اوي اليومين دول مع غرام بذات
نور:فعلا وغرام متقبله دا عادي
مريم:ااه صح دي كانت بتتكلم بكل برود
نورا:مش لازم غرام تتطلع مشاعرها دايما يمكن تكون زعلانه بس عاوزه تبين حالها تمام
روحيه:انا شايفه ان نورا كلامها صح وبعدين متتكلموش كتير وخليكوفي حالكم
فجأه دخلت عليهم بسمه وساره
بسمه بخبث:متجمعين في الجنه
روحيه بضيق:اللهم امين ان شاءالله متجمعين من غيرك انتي وبنتك
سارة بغيظ :انتي عارفه لولا ان بكرا كتب كتابي كنت رديت عليكي
نورا:مينفعش تكلمي الحاجه كدا يابنتى عيب اكده
بسمه :والنبي علمي نفسك انتي انا بنتي متربيه احسن تربيه
رحمه بغضب:طفح الكيل يابسمه اقفي عند حدك بقا انا ممكن بإشارة مني اخرجك برا القصر والصعيد كليتها
بسمه بخبث:اعلي مافي خيلك اركبيه انا مش همشي من اهنه يارحمه وانا هقعد وبأمر الكبير
رحمه بسخريه:انا ام الكبير وست القصر بعد ماما طبعا وممكن الكبير الي هو ابني ده لو نسي تربيتي ليه في بلاد برا اربيه من اول وجديد بس انا عارفه ان ولدي راجل وسيد الرجاله ولو م عاوزه يتجوز بنتك مش هيتجوزها
ساره بكره:في احلامك ياخالتي انا لعيسي وعيسي ليا وادعيلي بقا عشان اجبلك نونو بسرعه بدل الي غرام ضيعته يلا ياما مش فاضيين
تفيده بغضب:ما تتحشمي يابت انتي وامك احسن وربي اجيبكم تحت رجلي دلوك واضربكو بالمركوب انتي وهيا
بسمه بضحكه خبيثه:اسيبكم انابقا عشان مش فاضيه خالص ورانا تجهيزت للعروسه بقا هههههه
ومشيت وساره وراها بس وقفهم صوت نور
نور بغضب:خالتي عاوزه اعرفك انك بكرا هتتذلي ذله الكلاب عشان تكوني واخده في بالك ومش هتدوملك
بسمه بخبث :تب متكتريش في الحديد الماسخ. بتاعك ياقلب خالتك احسن ازعلك علي الي في بطنك ده
ومشيت وساره وراها والجميع حلت عليه الصدمه من بجاحتها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء باليوم التالي....... وتحديدا في الصالون
كان متجمع العيله كلها معادا غرام وكلهم قلقانين وكمان المأذون بس ساره مش موجوده وبسمه موجوده
رحمه بغضب:عيسي انت هتعمل اكده بجد ليه ياولدي
عيسي ببرود:انا حر ياما فين بنتك ياخالتي عشان نخلص وحد ينده لغرام عشان اطلقها بعدها
حسن بغضب:والله انت اتجننت علي الاخر ياعيسي انا غلطان اني اديتك حتت الجوهره دي
عيسي بصله وسكت وبسمه ابتسمت بخبث
بسمه:زمانها جايه ياولدي عروسه وبتتجهز
عيسي بص لعامر:جدي قوم تعالى هخليك وكيلها لحد ماتيجي
عامر:حاضر ياولدي اكتب ياسيدنا الشيخ
وقرب وحط ايده في ايد عامر وبالفعل تم كتب الكتاب وبسمه فرحت جدا والباقى مصدوم حتي روحيه وغرام الي نزلت وشافت كل حاجه واتصدمت لانه كان مفهمها انه هيكشف كل حاجه ومش هيتجوزها
غرام بذهول:عيسي
عيسي وقف وحط ايده في جيبه ببرود وخبي عيونه منها
غرام بدموع:انت اتجوزتها بجد ياعيسي يعني خلاص بقت مراتك
عيسي بحده:اطلعي فوق حالا
غرام بعصبيه ودموع :لاء مش هطلع لاء انا مقبلش انك تتجوز عليا
فجأه نزلت ساره بغرور وكانت لابسه فستان ابيض خفيف
ساره بفرحه:دا بجد انت كتبت الكتاب
عيسي بخبث:ااه يلا اطلعي جهزي نفسك ياعروسه عشان دخلتك الليله
سارة ببجاحه:من عيوني..... وطلعت تاني بسرعه وبسمه هتموت من الفرحه والشماته
غرام حطت ايدها علي قلبها بوجع: دا بجد ياعيسي انت اتجوزتها وكمان هتدخل عليها ليه ياعيسي ليه انا عملتلك ايه
عيسي ببرود:خلصتي اتفضلي اطلعي وياريت تروحي اوضتك لان ساره هتيجي جناحي
غرام بعفويه وغضب وقريت ووقفت قصاده بظبط:مستحيل انا مش هسمحلك حتي دي تبوظها الا الذكري دي ش هسمحلك توسخها فاهم ولو كنت اتجوزت ف أنا كمان عاوزه اطلق واليله
عيسي ببرود وحده:انتي طالق ياغرام.........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووووب...
الله اكبر الراويه بتولع ياجماعه قولولي رايكم وباي هنام انا بقا وهسيبكم علي نااار 😈😈😂😂
وشكرا لتعاليقتكم القمر😘
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا