القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام العيسي الفصل التاسع وعشرون 29بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات

رواية غرام العيسي الفصل التاسع وعشرون 29بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية غرام العيسي الفصل التاسع وعشرون 29بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات



#غرام_العيسي part 29

الظابط: انت متهم بخطف رجل الاعمال سليمان المحمدي


عيسي برفعه حاجب: محصلش انا معرفش مكان سليمان من اصلو 


الظابط: لاء حكمت مرات سليمان بتقول انك دخلت فيلته  الي برا الصعيد  واخدته منها انت ورجالتك 


عيسي بحده: قولت معرفش هو فيين  مش هكرر كلامي 


الظابط بتوتر: تب لازم نفتش القصر انا معايا  اذن نيابه 


عيسي بغضب: تفتش ايه  ياجدع انت  مش قصر الهواري  والي كبيره عيسي الهواري الي يتفتش فاهم  


الظابط بخوف: بس دي اوامر


عيسي بغضب وحده: قولتلك اتفضل وسليمان انا معرفش عنه  حاجه  


الظابط: تمام ياكبير.... وخرج ووراه  العساكر  وعامر بص لعيسي  وعيسي بصله  وعامر ابتسم  وفهم  


كامل: وانت الي اخدته ياعيسي 


عيسي بصله بغضب  وطلع  برا القصر  ووراه دياب ويوسف


عامر: اظن عيسي ميعملش اكده  اكيد ده ملعوب


كامل:بس يا ابوي اني قلقان عليه اوي دا تصرفاته اخر يومين مش مظبوطه اكده


عامر بصرامه:جرا ايه يا كامل ولدك مش صغير عاد ولدك كبير البلد الي الكبير قبل الصغير بيهابه وبيترعب منه ياكامل ابنك سيد العاقليين وهتلاقيهم شويه ضغوط ووهيعدو لحالهم 


حسن بغضب:ياابوي دا عاوز يطلق بنتي هوا الجواز لعبه تب ليه اتجوزها من الاول


عامر بهدوء مخيف:عيسي راجل ويعمل اي حاجه ولو علشان هيتجوز ساره ف.هو مش غلطان ولو عاوز يطلق غرام بردو مش غلطان الراجل ميعبوش اي حاجه 


حسن بضيق:انت بتقول ايه يا ابوي ازاي يعني يضيع مستقبل بنتي ويتجوزها وبعد اكده يطلقها وبيتهيألي محدش غصبه يتجوز


عامر بجمود:قفل علي الحديد الماسخ ده ياحسن ميجيش منه الكلام وانا قولت الي عندي 


روحيه:اهدي ياعامر وان شاء الله خير بس انت مش واخد بالك ان الكلام دا في ظلم لغرام وانت مش ظالم ياعامر


عامر بصلها ومشي ووراه كامل ومصطفي  وخرجو برا القصر كله


بسمه بغيظ:ماخلاص يامرات عمي سبيه يعمل الي عاوزه وبعدين الشرع محلل اربعه 


روحيه بحده:انتي ازاي تتجرأي وتكلميني اكده يابنت المركوب انتي هنا في قصري يبقا تتكلمي معايا عدل 


ساره بشر:جرا ايه يا جدتي ماتتكلمي عدل ما امي 


روحيه شهقت بصدمه :اني روحيه الهواري انتي يابنت الشم"ام وتاجر المخدرا*ت هتعلميني اتكلم كيف


بسمه بغضب:لاء بقا احترمي نفسك ايه الي انتي بتقوليه دا


رحمه بحده:بسمه اتحشمي انا اقطعلك لسانك يوم ماتفكري

تعلي صوتك علي امي الحاجه


حسن بغضب:مرضيه ياست رحمه مجايبك السوده كان يوم اسود يوم دخلتيهم دارنا 


بسمه بعصبيه:انا الي يوم اسود يا الي مراتك خانتك قدام عينك ياراجل ياكيس جوافه عشان مش مالي عينها وياعالم بنتك دي من الحر. ام ولا جايه ازاي 


عم السكوت المكان لما نزل علي وشها كف قوي من غرام 

وصدم الجميع 


غرام بغضب:اسمعي انا ممكن اكون سكتلك كتيير انما انها توصل انك تتكلم في الشرف اقطعلك لسانك فاهمه يامرا 


ساره بغضب:انتي ازاي تستجرأي وتمدي ايدك علي امي 


اتصدمت ساره لما نزل علي وشها هيا كمان كف قوي من غرام 


غرام بحده:واي حد عاد هيفكر يرفع عينه في عيني او يقولي كلمه مهتعجبنيش  هنزل علي وشه بالمركوب مش بالقلم 


بسمه بغيظ وشر:هتدفعي تمن القلم دا غالي اوي يا بنت الخواجيه هتدفعي تمنه من عمرك 


وطلعت علي فوق وساره وراها والجميع مصدوم


نور بتصقف بحراره:بجد برافو بجدد بقا برافو عليكي ياروما


رحمه قربت منها وضربتها بالقلم والكل اتصدم وغرام بصتلها بدهشه


مريم:ضربتيها ليه ياما حرام عليكي


كل دا ورحمه بتبصلها بقوه ومستنيه غرام تتكلم


غرام:ليه ضربتيني ياما انا عملت ايه 


رحمه بحده:انا مش معترضه انك ضربتيهم بس انا ربيتك علي الادب والاحترام وعيب لما تمدي ايدك علي الاكبر منك هيا مهما كان ست كبير فسن حتي لو عدوتك انما لو علي بنتها ف. انا معاكي اه بس اوعك تمدي يدك علي حد اكبر منك عيب وحرام فاهمه 


غرام بضيق:دي اتكلمت في الشرف وكمان قالت اني بنت حرا.م ياما يرضيكي


رحمه:لو كنتي استنيتي كنت انا هعرفها شغلها بس بعد اكده ايدك متترفعش علي حد اكبر منك لو غلطان وظالم اتكلمي انما متمديش ايدك فاهمه 


غرام بزعل:فاهمه ياما رحمه 


رحمه بإبتسامه:بس منكرش انك عجبتيني في ردك 


وقربت وحضنت غرام والكل ابتسم وغرام نسيت كل حاجه


حسن:تب انا عاوزك في مشوار اكده ياغرام


غرام بستغراب:مشوار ايه دا 


حسن بتوتر:الي اتكلمنا فيه فوق


روحيه:علي فين ياحسن 


غرام فهمت:اه تمام هطلع اجيب شنتطي واجي


حسن:ماشي انا هستناكي متعوقيش 


روحيه:رايح فين ياحسسن


حسن بتوتر:رايح اعرفها علي نورا


تفيده بسعاده:نورا ياحبيبتي دا انا اتوحشتها جوي


روحيه:وانت قابلتها فيين مش اتجوزت


حسن بفرحه:لاء متجوزتش وكانت مستنياني كل ده وانا هتجوزها ياما 


روحيه :بس.... قاطعها حسن


حسن:مفيش بس ياما مع احترامي لقطع كلامك بس انا مش هسمحلك تفريقنا تاني ارجوكي انا بحبها وسافرت عشان انتي منعتيني عنها 20سنه


روحيه بإستسلام:ياولدي انا كنت فكراها طمعانه فيك بس لما انت سافرت وجت سألت عليك انا عرفت اني كنت غلطانه اعمل الي في خاطرك ياحبيبي


رحمه:مبروك ياحسن


حسن بإبتسامه:الله يبارك فيكي يامرت اخوي 


مريم ونور:مبروك ياعمي


............ في جناح عيسي 


غرام طلعت وقفلت الباب بالمفتاح ودخلت وقلعت نقابها ورنت علي عيسي 


عيسي:نعم يا حبيبي


غرام بخجل:وحشتني اوي انت فيين


عيسي بخبث:لو عوزاني اجيلك طياره بس. نعيد ليله امبارح


غرام بسرعه:لاء لاء مش عاوزه 


عيسي ضحك عليها:في حاجه ولا ايه 


غرام بتوتر:اصل كنت عاوزه استأذنك في حاجه اكده


عيسي بقلق:خير ياحبيبتي انتي كويسه جرالك حاجه


غرام:لاء يا قلبي انا بس كنت عاوزه اروح مع ابوي مكان


عيسي بغيره:علي فين ياست البنات


غرام بسرعه:رايحين نقابل نورا حبيبته 


عيسي ببرود:لاء متروحيش


غرام بحب:ونبي ياعيسي عشان خاطري وحياتي عندك 


عيسي :انتي اغلي حاجه في حياتي بس لاء


غرام بخبث:وحيات حبنا تب والله لو وافقت لهعملك زي امبارح وحياتي بقا


عيسي بضحك وخبث:مش ياستي بتساوميني عموما ياحياتي من غير ما اوافق او لاء هتعملي بس عشان خاطر عيونك روحي بس اول ما ارن عليكي تردي


غرام بفرحه:حبيبي حبيبي بعشقك ياعيسي 


عيسي بحب:وانا بعشقك ياغرامي 


غرام بحزن:بس هو هو انت هتتجوز بجد ياعيسي


عيسي بتفكير:سبيها لله ياغرام انا لسا مخطتتش


غرام بغيره وعصبيه:نعم وربي ياعيسي لو فكرت تتجوز غير لهقتلك واقتل نفسي بقا 


عيسي ضحك عليها وعلي برأتها:ماشي ياستي سبيها لله واوعدك ان كل حاجه فيا ملكك ياغرام ومستحيل تكون لوحده تانيه


غرام ابتسمت عليه وعلي حبه:باي ياقلبي بحبببك كتير اوي سلام ياحبيبي..... وقفلت وعيسي ابتسم 


وغرام قامت ولبست ونزلت لابوها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في مخزن.. يتبع لعيسي 


كان في هناك كرسي وكان مربوط عليه سليمان وجمبه منصور مساعده ومربوط هوا كمان ووشهم مليان جروح


منصور برعب:عيسي.عيسي مش هيرحمنا 


سليمان بتوتر:ايه هيقتلنا ولا ايه مش معقول


منصور بخوف:انا مرعوب انا مش عاوز اموت عيسي مش هيرحمنا قولتلك بلاش نلعب معاه واصل


سليمان بعصبيه:انت ازاي تتكلم معايا كدا يازفت وبعدين عيسي مين دا انت متعرفنيش ولا ايه


منصور بسخريه وخوف:ياشيخ اتنيل دا انت بتعملها علي روحك من الخوف من اسمه بس بلا معرفكش 


سليمان بدهشه:انت بتتكلم معايا كدا ليه يامنصور وازاي تستجرأ


منصور بغضب:بقولك ايه يا جدع انت انا ساكتلك بقالي زمان فحل عن سمايا عشان انا مرعوب لو عيسي وصل مش هيسيمي علينا دا شيطان مربينه عيله الهواري عارف يعني ايه شيطان ماشي علي الارض


سليمان بصله بصدمه وخوف وسكت ومنصور سكت برعب

وفجأة اتفتح باب المخزن الكبير ودخلت عربيت عيسي بسرعه جنونيه ولف حواليهم بالعربيه كذا مره وهما مرعوبين وفرمل قدامهم بسرعه ووقف العربيه في وشهم بالظبط ونزل وطلع قعد علي الكبوت وحط رجل علي رجل وطلع سجارته وولعها وبدأ ينفث دخانها ببرود 


عيسي ببرود:منوريين 


سليمان ومنصور بصو لبعض بتوتر وحطو وشهم في الارض


عيسي بصوت رجولي خشن ومرعب:مش قولت منوريين


سليمان ومنصور برعب واتخضو:بنورك ياكبير


عيسي :قولولي بقا ايه دخلكم في حوار انس 


سليمان اتصدم واتوتر جامد 


عيسي بحده :انت لسا هتتصدم مترغي يالا ولا هقتلكو هنا وهعرف بردوو


سليمان بخوف:انا معرفش حاجه انس انس ميين


فجأه اتضرب طلقه في رجل سليمان الي اترعب وكانت من مسدس عيسي


منصور برعب:اناعارف ياكبير وهقولك كل حاجه بس ونبي ماتموتني


عيسي ببرود:لو كلامك عجبني هشوف


منصور بخوف:سبب معرفه انس بجابر الشناوي كان سليمان والبت الي كان بيحبها انس كانت بنت اخو سليمان شروق وابوها مي"ت وكانت بتحب انس بس سليمان حب يفرقهم لان بنته كانت بتغير منها اوي وعشان يرضيها اخد كل ماتملك شروق ورماها في الشارع هيا وامها الي جالها سك'ته قلبيه وما"تت بحسرتها وشروق مكنش ليها الا انس الي راح لسليمان وهدده فسليمان وحي جابر عليه وكمان في واحده من اهل بيتك بس والله ما اعرف مين هيا الي كانت مبتحبش انس واتفقت مع جابر وسليمان يق*تلوه واصلا الي دخل الرجاله القصر حد من عيلتك يومها وهيا مكنتش بتحب انس عشان حاولت تقت"لك كتير بس انس كان بيقف في وشها من غير علمك وكمان سليمان خلي رجالته تغتصب شروق  ولع فيها بعد موت انس لانها كانت هتتجوزه غصب عنه وحطها في قبر انس وولع في القبر في شروق الي كانت مي'ته محر*وقه وانس الي كان مقت*ول والله دا كل الي حصل ياكبير 


عيسي نزل من علي العربيه بذهول وغضب وسليمان اترعب لدرجه انه عملها علي روحه وعيسي قرب منه ونزل فيه ضرب ومنصور مرعوب اكتر 


سليمان بخوف:ابوس رجلك ياعيسي ارحمني ونبي ارحمني صدقني معتش هعمل حاجه والله 


عيسي بغضب جحيمي وجنون :ليييه دا كان بيحبها دا ضحي بكل حاجه عشانها لييه بس انا مش هموتك كدا لاء انا هحرق قلبك الاول زي ماعملت فيه... هاتوهم 


ودخل الرجاله وفي ايدهم حكمت وابتسام الي بيصوتو


 حكمت بخوف:سيبونا انتو مين سليمان الحقنا يا اخويا ونبي 


دياب ويوسف:تمام ياعيسي 


سليمان بصدمه:انت هتعمل ايه ياعيسي 


ابتسام برعب:بابا الحقني يا ابوي هو في ايه 


عيسي بحده:يلا يارجاله اعملو معاهم الواجب ومع بنته بذات اتوصو


الرجاله بدهشه:نعمل ال.. بجد ياباشا 


عيسي بغضب وجبروت:زي مابقولك اكده يلا يارجاله اتبسطو وهنا قدام سليمان 


سليمان بصراخ:لاء ياعيسي لاء ابوس رجلك لاء ياعيسي 


عيسي:يوسف نفذ 


قرب يوسف من سليمان ومسك عينه كويس 


سليمان:ابعد عني سيب عيني


عيسي ببرود:لاء هتشوف كل حاجه زي ماكنت بتتفرج بدمبارد زعلي بنت أخوك لحمك ودمك ببرود اتفرج علي مراتك وبنتك يلاااا يارجاله 


وبالفعل الرجاله كلها قربت من حكمت وابتسام وقط"عو ملا"بسهم بوحش'يه وبالفعل اغتصبوهم كل الرجاله قدام عيون سليمان الي كان بيعيط بحرقه وافتكر شروق الي كانت بتستنجد بيه كدا بظبط وهو كان واقف ببرود بيتفرج


ابتسام بصراخ:يابابا الحقني يابابا انا معتدش قادره هموت يابابا الحقونيي 


عيسي بجبروت:اتفرج ياسليمان اتفرررج  علي بنتك اتفرج حلو عشان تفتكر الغلبانه اليتيمه الي عملت فيها كدا 


....... بعد شويه 


عيسي بصرامه:خلاص يارجاله كفايه كداا 


وبالفعل الرجاله بعدت بسرعه وسليمان كان بيعيط 


حكمت ببكاء:حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياظالم


عيسي بغضب وصراخ:انا الي ظالم ياجاحده انا اومال البت الي كنت مشغلها عندك خدامه دي ايه انا الي كنت بضربها بليل وبنهار ياكف"ره انتو لسا شوفتو حاجه 


سليمان بدموع:سيبهم يمشو ياعيسي مش عملت الي عاوزه


عيسي ببرود:انت لسا شوفت حاجه دياب سويهم...... وطلع سيجاره وولعها وبدأ ينفث دخانه بغضب


دياب قرب وجاب جركن ابيض كبيير وقرب وكان فيه بنز*ين وبدأ يكب علي ابتسام وحكمت وهما بيصرخو ومش قادرين يقومو او يتحركو


سليمان برعب:هتعمل ايه لاء ياعيسي لاء بالله عليك ياعيسي بلاش تعمل كدا 


عيسي بسخريه:صحيح ياسليمان انت ملاحظتش ان بنتك منزلتش دم عذريه معني كدا انها مكنتش بنت 


حكمت بصدمه ورعب:ااه صح يامري 


عيسي بشماته:هههه مش بقولك خرووف 


سليمان بصراخ:بسس ياعيسي متعملش كدا ارجوك انا هربيها بس مشيهم من هنا ارجوك موتني اني


عيسي بحده:كان زمان يا سليمان.......... ورما سجارته عليهم والنا"ر هبت فيهم والاتنين بيصخو ودياب ويوسف غمضو عيونهم حتي الرجاله ومنصور معادا عيسي الي كان بيتفرج ببرود اعصاب وسليمان الي كان مقهور وبيفتكر عذرية البنت اليتيمه الي ضيعها وظلمه ليها وانه شافها بتتح"رق قدامه وكان بيبصلها بكل برود اعصاب زي عيسي


.......... بعد شويه بيسكت صوت حكمت وابتسام الي كانو خلاص اتفحمو وسليمان كان بيصرخ بقهر 


سليمان بقهر وصراخ:يااااارب انقذهم لااء مش عاوزهم يموتو لاء يارب سامحني يارب متعاقبنيش فيييهم لاءءءءء


عيسي ضحك بهستريه وجنون :ههههههه.هههههههه.مش قادر خلاص ياسليمان انا اخدت حق انس لسا حقي وحق ابويا الي حاولت تقتله والمخزن الي سرقته وحق الناس الي نهبته...... وطلع سلاح"ه وضربه طل'قه في رجله التانيه ومنصور مرعوب


منصور برعب:وانا وانا ياباشا معملتش حاجه والله


عيسي ضربه طلق"ه في راسه ببرود وسليمان كان مقهور وموجوع  وبيبكي بحرقه


دياب:ريحو بقت ياعيسي خلاص 


عيسي ببرود:لاء انا كدا دوقتو الي ابويا حس بيه والتجار 

انما الي انس حس بيه لسا مشافوش .... وقرب مسك الجركن الي فيه بنزي"ن وكبه علي سليمان ومنصور 


سليمان بقهر وبوجع فظيع:سامحني ياعيسي خلاص انا اسف سيبني بقا


عيسي بجبروت:لاء مفيش سماااح خلاص كنت تفكر وانت بتعمل كدا في اتنين شباب كانو بيبنو احلامهم سوا 


....... ومسك الولاعه الحديد وفتحها 


عيسي بسخريه:ابقي سلملي علي صاحب عمري... ورما الولاعه الي النا"ر اشتعلت بسرعه وسليمان كان بيصرخ لحد ما ما'ت


عيسي بحده:اخلصو منالزباله دي وتنضفو المخزن..... وخرج وهو مرتاح ووراه دياب ويوسف 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر....... وتحديدا في غرفه بسمه 


كانو قاعديين وبيغلو من الشر والسواد 


بسمه بغضب:بقا بنت الخواجيه الي مستشيخه علينا دي تمد يدها عليا اناا


ساره بغل:وكمان ضربتني بس لوعيسي كان هنا كان قتلها


بسمه بخبث:وهنا الفكره بعد ماعيسي يطلقها ويتجوزك هنقتل"ها


ساره بفرحه:بجد والله 


بسمه بشر:جد الجد كمان دا الدجا"ل ده مش خساره الفلوس الي اخدها 


ساره بتوتر:تب لو عيسي عرف اني مش بنت


بسمه بغضب:ماهوا لو كنتي صبرتي لحدما تتجوزيه وتعملي الي عاوزاه بس هقول ايه غبيه 


ساره بحقد:ما انتي عارفه ان هوا ضحك عليا وخلع بعد ما اخد الي عاوزه مني


بسمه:ما انتي الي غبيه وراحا تغلطي مع حتت عيل مش عارفه تغلطي مع عيسي ولا حد غني بس هقول ايه تتعوض 


ساره:المهم سيبك من الي فات هعمل ايه مع عيسي اليله


بسمه بتفكير:لما هتتطلعو الاوضه هيكون في عشا وعصير انا هديكي حاجه تحطيهالو في العصير فميحسش بحاجه ويحصل المراد تقومي تجيلي هكون مجهزه شويه د"م تاخديهم وتكبيهم علي السرير وخلصت


ساره بفرحه:يابنت اللعيبه ياما والله انتي احسن ام في الدنيا بس والي اسمها غرام


بسمه بشر:اصبري عليا وانا هربيها بعد جوازك من عيسي 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في بيت بسيط في وسط البلد ومحاط بالزرع 


وصل حسن وغرام بعربيته الفخمه وطبعا كل البلد عارفه 


احد المزارعين:منورنا ياحسن بييه 


حسن:بنورك ياحااج 


الرجل:معوزش حاجه جاي لمين عاد


حسن بإبتسامه:تشكر ياحاج جاي لبنت العم همام رايدها في الحلال ان شاء الله


الراجل بإبتسامه:مبروك يابييه نورا من احسن بنات البلد كليتها وانا عارف انكم رايدين بعض من زمان ولو احتجت حاجه انا موجود


حسن بسعاده:تسلم يا ابو عمو يلا ياغرام 


ودخل هوا وغرام البيت وخبطو علي الباب


نورا:ميين 


حسن:احم .. دا انا يانورا 


نورا فتحت بسرعه:حسن حبيبي 


حسن ابتسم عليها :معايا ضيف


نورا بتوتر:ميين 


حسن:احم تعالي ياغرام 


ظهرت غرام الي كانت جمب الحيطه 


نورا بتوتر:اتفضلو اتفضلو..... ودخلت وغرام وحسن دخلو وراها وقعدو علي الانتريه البسيط ونورا قفلت الباب


حسن بتوتر:اقدملك يانورا غرام بنتي اقدملك ياغرام نورا حب حياتي الاول والاخير


نورا ابتسمت غصب عنها وغرامكمان ابتسمت علي حبهم


غرام بهدوء:تعالي اتفضلي اقعدي دا بيتك ياطنط 


نورا قربت وقعد جمبها:اسمك حلو قوي يا بنتي انا سمعت عنك كتير وعن عيسي زين ما اخترتي 


غرام بحب:تسلمي ياطنط 


حسن بحب:مالك يانورا مكسوفه ليه 


نورا بخجل:انا مهتكسفش عاد بس بتك هيا الي شكلها مش مبسوطه


غرام بسرعه ومسكت ايدها:بالعكس ياطنط والله انا فرحانه اوي ومرحبه بالموضوع بس كنت عاوزه اتعرف عليكي مش اكتر 


نورا ابتسمت علي طيبتها:انتي شكلك طيبه اوي يابتي ربنا يخليكي يارب بس ممكن طلب


غرام:طبعا اتفضلي 


نورا بخجل:ممكن اشوف وشك 


حسن:اه ياغرام انا بقالي كتير مشوفتش وشك ولا اعرف شكلك اما كبرتي 


غرام اتوترت وافتكرت كلام عيسي :ااه طبعا عادي يابابا


نورا:علي راحتك يابنتي


غرام ابتسمت ورفعت النقاب ببطيء ونورا وحسن انبهرو من جمالها وحسن فعلا ماشفهاش من يوم ما رجع 


نورا:بسم الله ماشاء الله الله واكبر عليكي ياضنايا ربنا يحميكي


حسن بإبنبهار:ماشاء الله اتغيرتي عن ماكنتي صغيره وعيسي عاوز يسيب القمر ده دا انا لو كنت اعرف مكنتش وافقت عليه حتي واخدتك وخبيتك ياغرام 


غرام بإبتسامه ظهرت غمازتها وزادتها جمال:ياجماعه الموضوع مش مستاهل


نورا بدهشه:وه وغمزات كمان لا دا انتي الحمدلله انك لابس النقاب يابتي ربنا يحرسك 


غرام ضحكت بخفه ونزلت النقاب تاني 


حسن:نزلتيه ليه تاني 


غرام في نفسها:لو عيسي عرف هيعلقني اليله هات العواقب سليمه يارب


غرام:احم معلش بس مش متعوده ارفعه غير في اوضتي معلش مش متعوده


نورا:خدي راحتك يابتي تشربي ايه


غرام:ولا اي حاجه انا جيت بس عشان اطلبك لابوي انتي زينه وفعلا طلعتي زينه بنات البلد يا طنط نورا


نورا اتكسفت وحسن ضحك بقوه :لسا بتتكسفي بردو


غرام:قولتي ايه يا خاله


نورا بكسوف:موافقه دا حسن ده حبيب عمري وايامي 


غرام:علي بركه الله عاوزين تتجوز امتا بقا


حسن بسرعه:اليله 


نورا بدهشه:اليله تب والعيله


حسن:ملكيش صالح ب العيله انا هكتب عليكي اليله موافقه


نورا بخجل:موافقه ياسي حسن 


غرام ضحكت علي حبهم:والله انتو عسل ربنا يخليكو لبعض 


نورا وحسن:يارب 


حسن :هجيب المأذون واجي جهزي خلجاتك ولا اقولك هجيبلك جديد خليكي ياغرام دقايق وجاي.... وقام بسرعه


نورا بخجل:انا مش عارفه هو مستعجل علي ايه


غرام بضحك:الراجل بيحبك ياخاله


نورا بتوتر:احم ممكن تقوليلي ياما عادي


غرام غمضت عيونها وافتكرت لما كانت تيجي تقول لمونيكا ياماما كانت تزعقلها دايما وتقولها قولي موني وبس


غرام فتحت عينها ودموعها نزلت من غير صوت 


نورا بحنان:وه انتي ليه بتبكي خلاص متقوليش خاله حلوه


غرام متكلمتش ونورا شدتها لحضنها وبقت تطبطب عليها بحنان وغرام حست بلحنان منها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر.... وتحديدا في غرفه سامي


كان قاعد بيلعب في الموبايل فجأة دخلت موده


موده بتوتر:احم معاد الدوا ياسامي بيه 


سامي بصلها ومتكلمش وموده قربت منه وفي ايدها صنيه عليها فاكهه متقطعه وجمبها كوبايه عصير مانجو


سامي برفعه حاجب:ايه دا بقا دا الدوا


موده:لاء دول عشان تاكلهم ويغيرو طعم بوقك بعد الدوا لاني لاحظت انه مر عليك ومعجبكش


سامي اابتسم غصب عنه علي اهتمامها:تب هاتي الدوا


قربت موده وجابت الدوا وبدأت تدهوله في بوقه وتشىربه ميه وهو مبسوط بإهتماها 


موده بإبتسامه:كدا خلاص بالشفا ان شاء الله يابيه


سامي بهدوء:بلاش بيه دي وخليها سامي عادي ياموده


موده بسرعه:يا بيه العين متعلاش عن الحاجب


سامي بإبتسامه:ياستي مش عاوز كلمه بيه دي تاني تمام ويلا هاتي البتاع ده اكليني عشان مش قادر ارفع ايدي


موده مدت ايدها واخدت تفاحه وقربتها منه بتوتر وهو

ابتسم عليها 


بس فجأة سامي حس بحاجه فرصته في رقبته


سامي بألم:اااه ايه دا


موده بقلق:انت كويس


سامي:بسرعه شوفي في حاجه قرصتني في رقبتي من ورا 


موده قربت منه بسرعه وقلق وكان وشها قصاد وشه مباشراً

وسامي بص علي شفايفها ونسي الالم وموده حطت ايدها الناعمه علي رقبته الي جسمه قشعر اول ما حطت ايدها وهوا فجأة مقدرش يقاوم وباسها وووووووووو....... 

تكملة الرواية بعد قليل 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع