رواية غرام العيسي الفصل الثلاثون 30بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية غرام العيسي الفصل الثلاثون 30بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
#غرام_العيسي part30
موده فتحت عينها بصدمه وسامي لسا تايهه ومبعدش
عنها وموده زقته بقوه وفجأه ضربته بالقلم وهو استوعب هو عمل ايه
موده بغضب ودموع:انت حيوان ازاي تعمل كدا
سامي بتوتر:انا انا اسف ياموده والله غصب عني معلش حقك علي والله
موده بعصبيه:انت حقيقي انسان قذر وانا غلطانه اني جتلك وانا همشي وتبعد عني خالص..... وسابته وخرجت بغضب ودموع
سامي بصوت عالي:موده ياموده استني... وحاول ينزل مقدرش فرجع راسه لورا بندم
سامي:غبي انا غبي غبي اووووف اعمل ايه دلوك
قاطع تفكيره بسمه الي دخلت وقفلت الباب
سامي بغضب:ايه الي جابك هنا يامره انتي امشي اطلعي برا يلا
بسمه قربت وجابت كرسي وقعدت عليه وبتبصله بخبث
سامي بضيق:انتي هتقعدي بقولك اطلعي برا مش طايق اشوف وشك
بسمه بهدوء:ليه ياسمسم ياولدي انا كنت عملتلك ايه
سامي بغضب:انتي وليه بارده بصحيح متغوري برا بقا ياموده. ياموده
بسمه بخبث:تؤتؤ اسكت ياسامي انت متعرفش اني جايه اسكتك خالص من الدنيا كلها
سامي بضيق:انتي حقيقي بجحه ووساخ"تك معتيش عارفه ولا قادره تخبيها
بسمه وقفت وقربت منه بخبث وهو كان بيبصلها بقرف
بس فجأه مسكته من رقبته وكانت بتحاول تخنقه وسامي مكنش عارف يدافع عن نفسه لان دراعه مكسور والتاني مجروح ونحيه الجرح ولو حركه االجرح هيفتح اكتر
سامي بخنقه:ابعدي ياشيطانه ابعدي ياموده ياموده... وكان خلاص معتش قادر ياخد نفسه وبيحاول يبعدها مش عارف
بسمه بشر:ماهو انا الي يعرف سري لازم يموت هههههه....
وكانت بتدوس علي رقبته اكتر وهو خلاص قرب روحه تتطلع بس فجأة بسمه لقت حد بيزقها جامد لدرجه انها وقعت علي الارض وسامي شهق بوجع
موده بغضب:ابعدي ياحيواانه انتي بتعملي ايه سامي سامي انت كويس.... وقربت بدون وعي واخدته في حضنها ودموعها نزلت غصب عنها وسامي اتنفس براحه
بسمه وقفت ببرود اعصاب وقربت منهم ومسكت موده من فكها بقوه وغضب:اسمعي يابت انتي لو عقلك جابك تنطقي ههمل فيكي الي كنت هعمله فيه فاهمه وبردو مش هسيبك يا سامي وفكر تفتح بوقك بكلمه بنتي هتبقا مرات الكبير بس وهوريكو كلكو اهدو عليا
(انا لو شفت العقرب*ه دي هقطعها 😠)
سامي بتعب لان جرحه اتفتح:انت حقيقي انسانه قذره وهعرف عيسي كل حاجه واوعي تفكري ان العمل بتاعك هيدوم
بسمه بسخريه وخبث:لاء هيدوم وهوريك انا هوصل لأيه
ههه احضنيه كمان احضنيه واد غني وحلو هيكونلك صيده سهله هههههه
فجأه موده تفت في وشها وبسمه اتعصبت بس مودهبعدت عنعن سامي ومسكت بسمه من رقبتها بقوه وزقتها لحد الباب وبسمه كان مصدومه ومتعصبه جامد وموده رمتها برا وقفلت الباب في وشها واتنفست براحه
وقربت من سامي بقلق :انت كويس ياسامي بيه
سامي بتعب:اه بس الجرح بيوجعني اوي
موده عدلته براحه ورفعت التيشرت بقلق وسامي هيموت من االوجع
موده بشهقه وخوف:يالهوي دا الجرح اتفتح ثواني ااستني
وجريت جابت علبة الاسعافات وقربت منه وبدأت تعقمله الجرح وتخيطه من تاني وسامي كان بيموت حرفيا
بعد شويه موده بتخلص وبتكون قلقانه عليه:حاسس نفسك احسن
سامي بوجع:الحمدلله شكرا عشان لحقتيني
موده بغضب:هيا الست دي هتعمل معاها ايه دي شكلها مش سهله خالص
سامي بإبتسامه:عجبتيني لما رمتيها برا بصحيح اايه الي جابك تاني
موده بتوتر:نسيت تلفوني فرجعاجيبه مش اكتر
سامي بإمتنان وندم:انا اسف بجد حقك عليا والله غصب عني ووصدقيني مش هتتكرر تاني ابدا ممكن تديني فرصه
موده اتنهدت :بما انك لسا خارج من الموت وكنت هتودع من دقايق ماشي
سامي ابتسم وهيا ابتسمت:بس عجبني الحضن الفجأه دا... وغمز
موده بتوتر وإحراج :هو.هو الموضوع انا هروح اعملك عصير يروق دمك..... وخرجت جري وسامي ضحك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مقر المافيا ال EM .... كان جميع الاعضاء متجمعين
جابر:هو في ايه
توفيق:والله ما انا عارف
احد الرجال: الرئيس عيسي بعتلنا و طلب مننا نيجي
جابر بتوتر:ربنا يستر
فجأه بيتفتح الباب الكبير للمقر وبيدخل عيسي بعربيته ووراه اربع عربيات نقل ضخام جدا
الجميع بيقف وعيسي بينزل وبيقرب ويقعد علي الكرسي بتاعه وبيخلع نضارته وبيحطها علي التربيزه
عيسي بحده:اقعدو
بيقعد الجميع وبيدخل يوسف ودياب ويقفو جمبه
جابر بتوتر:دا ايه يارئيس
عيسي ببرود وهو بيرجع ضهره للخلف:البضاعه الي اتسرقت
الجميع بصدمه:البضاعه!!!!!!!!
جابر بدهشه:مستحيل تكون رجعتها ازاي
عيسي برفعه حاجب:انا عيسي الهواري والمستحيل بنسبالي اسهل مايمكن
توفيق بتوتر:رجعتها ازاي يارئيس
عيسي ببرود:شيء ميخصكش ولا يخص حد فيكم
جابر:انت بتتكلم جد العربيات دي فيها الشحنه
عيسي بحده:قوم اتأكد ومتكترش في الكلام
قام جابر وتوفيق وجميع الاعضاء علي العربيات والحرس فتوحها واتصدمو
جابر بصدمه:دا بجد
كان موجود صناديق كتيير جدا ولقو فيها السلا*ح
وكلهم بدأو يتأكدو
جابر بفرحه:تسلم يارئيس كنت عارف انك انت الي هتعملها
عيسي وقف وحط ايده في جيبه وابتسم بخبث:افتحو العربيه الاخيره
توفيق بضحك:ملوشلزوم وتطلع زي ماهيا علي المخازن
عيسي ابتسم بخبث:لاءافتحوها ولا اقولكو هفتحها انا
وقرب عيسي والباقي بصله بستغراب من اصراره وعيسي فتحها وكانت الصدمه كان العربيه فيه الشرطه واول ما الباب اتفتح كلهم نزلو وقربو منهم ونيموهم في الارض
العساكر:انززززل انزل انتو وهو يلااا
جابر بصدمه:عملتها ياعيسي
عيسي حط ايده في جيبه ببرود وبصلهم وابتسم بخبث
الظابط حط ايده علي كتف عيسي وابتسم:تسلم ياعيسي متقلقش هتتطلع شاهد مالك
عيسي بثقه:انا مبقلقش يا يابني
الظابط ضحك:ماشي ياصاحبي....
عيسي قرب منهم ونزل لمستواهم وبسخريه:انا كدا اخدت حق انس وحقي وحق كل الي اذيتوه ان شاءالله اعدام
توفيق بشر:مش هنسيبك ياعيسي
عيسي بصلهم بسعاده وبرود:اسيبكم انا بقا واروح اجيب رجل باقي الكلاب
وخرج ووراه دياب ويوسف الي فرحنين
جابر بصراخ:مش هسيبك ياعيسي هنخلص منك
الظابط بحده:اخرس وكمان بتهدده قدامي ادي قضيه كمان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في ملهي ليلي كان فارغ..... كان يجلس منتصر العدلي وممسك بكأس خمر وبجانبه بنتين وبيضحكو بقوه وبيشربوه وكان مبسوط وبيضحك
منتصر بضحك:ياحلاوه النسوان هههههه
احد الفتيات:لاء دا احنا هنعجبك خالص هههههه
منتصر ابتسم بخبث وبصلها بوقاحه وهيا ضحكت ضحكه خليعه
فجأه دخل عليه خليل المساعد
خليل برعب:الحق ياباشا
منتصر:ايه الي حصل تاني يازفت
خليل بتوتر:عيسي الهواري برا وكمان كمان المخزن الي كان فيالبضاعه اتسرق واتحرق
منتصر ااتنفض من مكانه بخوف :عيسي عيسي الهواري برا عاوز ايه ياترا واايه المخزن
خليل:عاوز يدخل بس بس
منتصر بغضب وخوف: المخزن اتسرق كمان ازاي ياشويه بهايم وعيسي خليه يستني برا بس بس
عيسي من وراه:انا مبستناش حد يامق"طف انا بدخل اي مكان بمزاجي
منتصر وقف بصدمه ورعب:عيسي.عيسي انت
عيسي بحده:اسمي الرئيس
منتصر برعب:اتفضل يارئيس انا انا اسف
عيسي قرب ووراه دياب وقعد علي االكنبه وحط رجل علي رجل وطلع علبه سجايره .الميرت. واخذ واحده وولعها بببرود وهيبه وبص لمنتصر بهدوء مخيف وهو بينفث دخانه ومنتصر مرعوب والفتيات ينظرو اليه بإعجاب
عيسي ببرود: اقعد
قعد منتصر بتوتر وخوف :خير يارئيس
عيسي بحده:ليه الحركه الوس"خه الي عملتها مع الرجاله دي يامنتصر
منتصر برعب:انا انا معملتش حاجه يارئيس هو هو
عيسى بغضب:مبحبش الكذب وانت عارف متلفش وتدور كتير
منتصر بتوتر:ماهو البضاعه اتسرقت والمخزن ولع
عيسي ببرود:انا الي عملت كدا
منتصر بدهشه:ايه انت
عيسي:ااه وكلمه زيادة هكون نهيك والحركه دي متتكررش تاني وخليك دايما فاكر ان ال EM ليها رئيس وهو عيسي الهواري فاهم
منتصر برعب:فاهم فاهم تب نتكلم ونتعاقدمعمع بعض
عيسي ببرود :ما انت مش هتلحق
منتصر بستغراب:يعني ايه
عيسي بسخريه:يعني اتفضل ياباشا
فجأه دخل الظابط ووراه العساكر الي مسكو الجميع والبنات كمان
منتصر برعب:انا معملتش حاجه لاء سيبوني ياعيسي
عيسي بصله وضحك وخرج ووراه دياب
........... في الخارج
يوسف بسعاده:واخيرا بقينا نضاف
دياب بفرحه:انا هموت من الفرحه
عيسي بصلهم ببرود بس فجأه ضحك بقوه وسعاده وحضنهم الاتنين بحب وقوه وكان مبسوطين
عيسي بفرحه:واخيراااا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر...... وتحديدا في الصالون كان قاعد الجميع حتي بسمه وساره
عامر:اومال عيسي فين وغرام
روحيه:عيسي لسا مجاش من الصبح لا هولا يوسف ولا دياب وغرام وحسن برا
عامر بستغراب:فيين
روحيه :احم رايح يشوف نورا
عامر بإبتسامه:بجد والله ربنا يسعده
قاطعهم دخول غرام لوحدها
رحمه:اومال فين ابوكي يابنتي
غرام بفرحه:اقدملكم ابويا ومراته
الجميع:مراته!!!!!!!
دخل حسن وجمبه نورا المتوترة
روحيه بضيق:انت اتجوزت ياحسن كمان
حسن بسعاده :ااه لسا متجوز من ساعه
عامر بضحك:مبروك ياولدي عقبالي
روحيه بتذمر وزعل:نعمم انت عاوز تتجوز عليا ياعامر
عامر حضنها من كتفها وضحك
روحيه قامت وقفت وقربت من نورا الي مسكت دراع حسن بتوتر
فجأه روحيه حضنتها ونورا اتصدمت والجميع ابتسم وبسمه وساره كان هيولعو من الغل
روحيه بحب:روحي وانا راضيه عنك يابتي وسامحيني عشان فرقت بينكم السنين دي كلها
نورا باست ايدها وابتسمت:انتي زي امي ياحاجه وعلي راسي من فوق
روحيه بإبتسامه:ربنل يخليكو لبعياحبيبتي
غرام:مبروك يابابا
حسن حضنها بحب علي داخله عيسي ووراه دياب ويوسف
غرام بعدت واتوترت لما شافت عيسي وهو اتعصب
دياب بمرح:ايه دا عندنا عريس ولا ايه
حسن بضحك:اتجوزت ياواد
دياب بفرحه:بتهزر مبروك ياحسونه .... وقرب منه وحضنه
يوسف قرب وحضنه:مبروك ياحسونه عقبال ما تخاوي غرام
نورا اتكسفت وحسن ابتسم وعيسي ققرب منه وحضنه بقوه
عيسي بسعاده ووغيره:مبروك ياعمي مبروك يا مرات عمي
بسمه بخبث:فين المأذون ياولدي عشان انت كمان تتجوز
عيسي بخبث:موجود موجود ياخالتي اتصل بالمأذون يادياب
دياب بإبتسامه:من عيوني
ساره بصت لغرام بشماته وغرام بصت لها بقرف وقربت وقفت قصاد عيسي وبصت في عيونه بحب وهو بس الي شاف الحب
غرام بعصبيه مصتنعه:اولا لو انت ههتتجوز انا معنديش مانع بس هتطلقني الاول وبعدين تتجوز لان مش انا غرام الهواري الي ترضي انك تتجوز عليها البتاعه دي... وشاورت علي ساره الي اتغاظت
عيسي ببرود وحط ايده في جيبه :لاء انا هتجوز ساره الاول وبعدين هطلقك اصلي عاوز اهينك الاول
حسن بغضب:عيسي ما عاش ولا كان الي يهين بنتي لسا ابوها علي ضهر االدنيا ماماتش فتكلمها بأدب صوح انت الكبير بس انا عمك واكبر منك وابو غرام ولو فكرت تتعرضلها ولا حتي تهينها هنزعل قوي من بعضينا
عامر بصرامة:حسسن هو حر يعمل الي علي هواه
غرام بصدمه:انت ليه عاوز تظلمني ياجدي لييه انا بردو بنت ابنك زيه انت ظالم ياجدي ظالم
عامر بغضب:اتحشمي يابت دا راجل ويعمل مايريد..... فجأه مسك قلبه بوجع والجميع جري عليه
عامر بألم:ااه قلبي ..... واغمي عليه
عيسي بقلق:جدي دكتور بسرعه .... وقرب منه ودياب اتصل بدكتور وعيسي شاله ودخله اوضته وبص لغرام بغضب والجميع راح وراه
.......... بعد مده بيطلع الدكتور من الغرفه
الدكتور:الحمدلله كان عنده اعراض جلطه بس انا لحقته المهم لازم راحه تامه ويبعد عن العصبيه ومينفعلش ابدا ولازم هدوء حواليه وياريت تسبوه يرتاح... عن اذنكم
وخرج الدكتور وعيسي بص لغرام بغضب
عيسي بغضب:انتي السبب وربي ياغرام لو جدي جراله حاجه لهقتلك
بسمه بعوجه بوق:الخير على قدوم الواردين
عيسي بحده:خالتي.... بسمه سكتت بخوف ونورا اتحرجت
ساره بسرعة:تب والمأذون
عيسي بغضب:انتي شايفه الوضع يسمح دلوك لما اطمن علي جدي
ساره بتمثيل الطيبه:خلاص ياسي عيسي علي راحتك انا معاك على الحلوه والمره
غرام بصتلهم بقرف ومشيت وبسمه وساره فرحو ونورا وحسن اتجهو لغرفتهم
عيسي بحده:كل واحد علي اوضته انا عاوز اشوف جدي لوحدي يلا
الجميع مشي بسرعه وعيسي اتأكد انهم مشيو ودخل االغرفه وقفل الباب وراح قعد جمبه علي السرير وكان عامر نايم
عيسي بحزن:ياحبيبي ياجدي ياصغير علي الموت والمرض ياجدي اصحي ياجدي اصحي
عامر فتح عينه فجأه:انا صاحي بتولول ليه يا ابن الكل"ب
عيسي ضحك بقوه وعامر ضحك وحضنه
عامر بغيظ:مشتشيلني عدل دا انا وسطي اتكسر خليها كدا غرام كان زمانك مطيرها مش شايلها
عيسي بضحك :ياجدي غرام دي اشيلها في قلبي
عامر:ها ايه رايك
عيسي بإبتسامه:لاء عجبتني وكمان عندي ليك خبر حلو
عامر:امم خبر ايه
عيسي بتنهيده:انا بقيت رجل الاعمال عيسي الهواري وبس مش الرئيس
عامر بفرحه:بتتكلم بجد والله
عيسي بضحك :ااه والله عملتلهم كمين واتقبض علي
جميع الاعضاء وبقيت نضيف وطلعت شاهد مالك
عامر حضنه بحب بس فجأه الباب اتفتح ودخلت غرام وقفلت الباب
غرام بضحك:دا انت طلعت جامد جموده ياجدي وبتوزعو احضان كمان ايه ياعريس عجبك حضن جدي
عيسي قام وقف وقرب منها بخبث :وانا عمر يعجبني حضن حد غيرك ياجميل دا انا كنت بجامله بس..... وقرب منها وحضنها بحب ... وقربو من عامر وقعدو يتكلمو في الي جاي ويضحكو
بس فجأه الباب اتفتح وكانت الصدمه ووووو.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب
ايه رايكم ياحلوين في تصرف عيسي وشاركوني توقاعتكم وانا بقرأ كل التعليقات والله وبحب اقرأ توقاعتكم جدا🥰
وشكرا ليكم ياسكاكر💕
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا