القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غرام العيسي الفصل السادس وعشرون 26بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 



رواية غرام العيسي الفصل السادس وعشرون 26بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية غرام العيسي الفصل السادس وعشرون 26بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات 



#غرام_العيسي part26

في غرفه عيسي وغرام 


بتكون غرام نايمه في حضن عيسي الي كان عاري الصدر وهوا ضاممها ليه بحب وهيا كانت لابسه قميصه الابيض


غرام:عيسي 


عيسي بحب:قلبه


غرام:ممكن اسألك سؤال 


عيسي:اسألي ياحبيبتي 


غرام بتوتر:انت هتفضل هتحبني علي طول 


عيسي بعشق:غرام ياحياتي انتي كل حاجه انتي امتلكتي قلبي ياغرام انا مقدرش اعيش دقيقه من غير ما اشوفك فيها انتي عمري كله ياغرامي واوعك تفكري في يوم اني ممكن ازهق منك او ابطل احبك لان مش بإيدي هوا قلبي معاكي وبس ياعمري انتي 


غرام بدموع فرحه:كل دا ليا مش معقول انا بحبك اوي يانن عيوني 


وقربت وطبعت قبله رقيقه علي شفتيه 


عيسي برفعه حاجب:اي دا بقا انتي بتتضحكي عليا


غرام بذهول:انا والله ما حصل انا بحبك اوي والله


عيسي بخبث:اهدي انا عارف انك بتحبيني بس بتكروتيني 

يعني مثلاً البوسه مش كدا 


غرام بغباء:اومال ازاي 


عيسي قرب منها وباسها بحنيه وبعدين اتحولت لشوق 


عيسي:كدا ياستي


غرام:انت قليل الادب وكما... قاطعها لما قامت تجري علي الحمام ترجع 


عيسي بخوف:مالك ياغرام مالك ياحبيبتي 


وقام راح وراها بسرعه وهيا كانت بترجع جامد وهوا بيطبطب علي ضهرها لحد ماخلصت وهوا مسكلها وشها من غير مايقرف حتي وفضل يهدي فيها 


عيسي بقلق:حاسه نفسك احسن ياغرامي 


غرام بتعب:ابعد عني ياعيسي 


عيسي برفعه حاجب:هوا في ايه 


غرام بقرف:ابعد مش طايقه ريحتك ولا طايقه ريحتي 


عيسي بذهول:انتي قرفانه مني ياغرام 


غرام بسرعة:لاء والله مش كدا بس حاسه ان ريحتك وجعالي معدتي


عيسي شم نفسه لاقا ريحته حلوه ومفيش حاجه وغرام رجعت تاني 


عيسي بخوف:لاء انا لازم اكلم الدكتوره حالا 


غرام بتعب:ملوش لزوم ياحبيبي انا هكون كويسه 


عيسي بحده:خلص الكلام دا امر مش اخيار 


وقرب شالها وطلع حطها علي السرير ومسك تليفونه 


عيسي بحده:خمس دقايق والقيكي هنا 


الدكتوره بتوتر:حاضر ياع..... قاطعها لما قفل في وشها 


غرام:مكنش لازم تجيبها ياعيسي انا هكون تمام اكيد اخدت برد من امبارح بليل مش اكتر 


عيسي بخوف:لازم اطمن عليكي ياحبيبتي 


........ بعد مده بتوصل الدكتوره وبتطلع علي جناح عيسي علي طول والعيله بتستغرب فبتطلع وراها بسرعه


عيسي كان قاعد فجأة الباب خبط قرب فتح 


عيسي بجمود:اتأخرتي ليه 


الدكتوره بخوف:اسفه فين المدام 


عيسي بحده:جوا اكشفي عليها كويس وانا مستنيكي اما تخلصي اندهيلي انا 


وخرج وهيا دخلت بخوف عند غرام وبدأت تفحصها 


...... خارج الجناح 


عيسي برفعه حاجب:ايه اللمه دي 


حسن بقلق:بنتي مالها انت عملتلها ايه 


عيسي ببرود:هعمل ايه ماهيا جوا.ولا ناقصه حته ولا حاجه ياعمي


عامر:مالها غرام ياعيسي


عيسي:مفيش انا كنت نايم فجأة قعدت تعيط وتتمسكن لحد. ما اغمي عليها عملت بأصلي وجبتلها دكتوره 


بسمه بخبث:معلش اكيد هتكون كويسه 


عيسي بنظره مش مفهومه:ان شاء الله 


ساره بدلع:حمدالله علي سلامتها ياسي عيسي 


عيسي:الله يسلمك ياساره ممكن تعمليلي قهوه 


ساره بفرحه:من عيوني ياسي عيسي.... ونزلت جري وبسمه بصتلها بصه هيا فهمتها واتوترت وفرحت اكتر والعيله مصدومه معادا دياب


رحمه:لاء ياولدي انت غريب مالك اكده 


عيسي ببرود:انا كويس ياما متخديش في بالك 


...... خرجت الدكتوره وندهت عليه زي ما أمر


الدكتوره:عيسي بيه 


عيسي بحده:جايلك اهو 


ودخل وقفل الباب وجري علي غرام وقعد جمبها 


عيسي بقلق:انتي بخير. ياحبيبتي 


غرام:اناكويسه يا قلبي 


عيسي بحده:عندها ايه 


............. بتخرج الدكتوره برا 


حسن بخوف:طمنينا يادكتوره 


الدكتوره بهدوء:كله تمام ومدام غرام عندها بس شويه ارهاق وهيا مش متوازنه نفسياً وكمان محتاجه شويه غذا لانها ضعيفه 


كامل:تب هيا كويسه 


الدكتوره:كل حاجه تمام.. عن اذنكم... ونزلت تحت 


........... في الغرفه دخلت العيله كلها ولاقو عيسي قاعد علي الكنبه ببرود وبيشرب سجاير وغرام قاعده علي السرير وباين عليها التعب وكانت لابسه نقاب واسدال .... قرب منها رحمه وتفيده ونور ومريم 


مريم:قلقتينا عليكي يا روما


نور:فعلا انتي وقعتي قلبي في رجلي ياوليه 


غرام بضحك:متقلقيش انا عايشه لسا اهو 


حسن بضيق:مين الي زعلك ياغرام انا عارف ان في ناس بتتغير بسرعه... وبص لعيسي 


غرام بحزن:معلش يابابا ربنا يهدي 


عيسي بغضب:شيفاني عفريت قدامك ياست غرام ولا حاجه 


غرام بضيق:ابعد عني لوسمحت ياعيسي انا فيا الي مكفيني


بسمه بخبث:انا عارفه ستات ايه دي الي بترد علي جوزها كلمه بكلمه 


عيسي:خالتي عندها حق والله 


فجأة دخلت ساره وهيا معاها صينيه وعليها القهوه 


ساره بدلع:القهوه ياسي عيسي 


غرام بغيره وغضب:قهوه ايه وبتاع ايه وانتي بتعمليله قهوه انتي ليه 


ساره بخبث:اصل سي عيسي هوا الي طلبها مني 


غرام بصت لعيسي بصدمه وهوا بصلها ببرود 


عيسي بحده:هاتي القهوه ياساره وسيبك منها 


ساره:دوق كدا


عيسي:لاء مش دلوقت كمان شويه بحبها بارده 


قربت ساره وحطتها علي التربيزه وراحت وقفت جمبه وغرام بتبصله بغيره وغضب 


رحمه:سيبك من الهم دا ياحبيتي انتي كويسه


غرام بغيظ:انا الحمد لله ياماما 


عيسي ببرود:اتفضلو يلا عشان عاوز انام 


عامر بصله وعيسي خبي عيونه منه وعامر فهم وبجمود:يلا كلكم سيبوهم يرتاحو 


وبلفعل خرج الجميع من الغرفه وقفلو الباب وراهم 


قامت غرام وقلعت النقاب والاسدال وظهر قميص عيسي الي هيا لابساه وقربت منه بغضب وغيره 


عيسي بتوتر:ايه بتقربي كدا ليه 


غرام بغيره وجنون:انت بتكلمها حلو كدا ليه وكمان طالب منها قهوه لييه انا اتشليت 


وقربت من القهوه ودخلت كبتها في حوض الحمام ورجعت بصتله بتحدي وبعدين اديدته ضهرها


عيسي قرب منها وهوا هيموت من الضحك علي غيرتها وحضنها من ضهرها 


عيسي بحب:بتغيري عليا لدرجادي 


غرام بغيره:عيسي ابعد انا مش طيقاك 


عيسي باسها من رقبتها برقه:تب خلاص اسف 


غرام بغضب:اسفك مرفوض ابعد عني 


عيسي شالها فجأه:انا هصالحك ياجميل انت .... واتجه للسرير وحطها عليه بهدوء وقرب وباسها بحنان وحب وهيا اتجاوبت معاه  بس قاطعهم رنه تليفونه 


غرام حاولت تبعد بس عيسي مسكها ومردش لحد ماكل شويه التليفون يرن 


غرام بعدت بصعوبه:عيسي ياحبيبي رد علي الموبايل 


عيسي بضيق:مش عاوز ارد. عاوز. افضل معاكي وبس ..... ولسا هيقرب يبوسها تاني الموبايل رن تاني وعيسي اتعصب وغرام ضحكت اوي عليه 


عيسي بغيظ:الووو مين 


المجهول:.................. 


عيسي بقلق:ايه انا جاي حالا اقفل 


غرام بخوف:في ايه ياقلبي مالك 


عيسي بسرعه:متقلقيش ياحبيبتي 


ونزل جري علي تحت وغرام قامت لبست ونزلت وراه 


.......... تحت في الصالون 


نزل عيسي وهوا مستعجل 


دياب بقلق:في ايه بتجري كدا ليه 


عيسي:سامي عمل حادثه بالعربيه


تفيده بصراخ:ابني ضنايا هوا فيين 


عيسي:اهدي ياما تفيده هيكون كويس اهدي هو دلوقتي في العمليات يلا يا دياب 


يوسف بخوف:يلا اخويا بيروح مني 


وطلع عيسي ودياب ويوسف ومصطفي وكامل وعامر 


ورحمه وروحيه بيهدو في تفيده 


بسمه بخبث في نفسها:عشان تحرم تلعب مع الاكبر منك 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المستشفى


وصل عيسي والجميع وفضلو واقفين قدام الغرفه لحد ما الدكتور طلع


يوسف بقلق:دكتور اخوي ماله فيه ايه


الدكتور:الحمدلله خير هوا بس عنده كسر في ايده وجرح في جنبه بسيط ودماغه اتجرحت بس 


عيسي بهدوء:تب هوا بخير دلوقتي فايق ولا لسا


الدكتور:هوا الحمدلله حالته مستقره وهيتنقل غرفه عاديه وبعدها ممكن تتدخلو.. 


مصطفي:انا ابني هيروح معايا 


الدكتور:مينفعش لازم يفضل شويه اسبوع او حاجه لحد ماجرحه يلم


عيسي بحده:عمي قال كلمته سامي هيبات في القصر 


الدكتور بقله حيله:تحت امرك ياعيسي بيه بس هبعت معاه ممرضه من اكفئ الممرضين هنا عشان تهتم بيه الاسبوعين دول 


عيسي:ماشي يلا يايوسف انت ودياب هاتوه 


وبالفعل اتحرك يوسف ودياب واخدو سامي علي ترولي لحد العربيه وهوا لسا نايم 


الدكتور:انا هبعتها وراكم علي بليل ولا حاجه عشان المحاليل وكدا


عيسي:تمام عن اذنك 


وخرج الجميع متجهيين للقصر 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المساء 

وتحديداً في القصر علي العشاء كان الجميع متجمع معادا سامي الي كان وصل القصر بس لسا مافاقش  


تفيده:والممرضه دي هتيجي امتي يا عيسي يا ولدي


عيسي:الدكتور قال الليله هتيجي وهتشرفنا اسبوعيين 


روحيه:تنورنا ياابني بس اهم حاجه الواد يكون بخيير 


عيسي بتنهيده:خير ان شاء الله 


فجأه دخل الغفير 


الغفير:ياكبير في واحده برا وبتقول انها الممرضه الجديده


عيسي بحده:دخلها 


طلع الغفير برا ودخلت الممرضه 


الممرضه:السلام عليكم 


الجميع:عليكم السلام 


غرام:اتفضلي اتعشي معانا


الممرضه بإحراج:لا الحمدلله سبقتكم 


غرام:اسمك ايه ياقمر


الممرضه بتوتر:موده اسمي موده ياهانم 


غرام بمرح:ياستي هانم ايه وبتاع ايه اسمي غرام غرام وبس ماشي يا موده 


موده بإبتسامه:ماشي يا


غرام بضحك:يا ايه 


موده ضحكت:ياغرام 


تفيده:اتفضلي الخدم هيعرفوكي مكان اوضتك يابنتي


موده:تمام بس عاوزه اروح غرفه المريض الاول عشان في علاج لازم ياخده اليله 


تفيده:اتفضلي وهما هيعرفوكي كل حاجه 


وطلعت موده مع الخادمه لغرفتها 


....... دخلت موده الغرفه والخادمه خرجت بعد ماعرفتها مكان غرفه سامي الي كانت جمبها مباشرةً


موده بإنهار: يا ابوي دي قد بيتنا دي شقه مش اوضه 


ونامت علي السرير وكانها نامت علي ريش نعام


موده بفرحه:الله دا ناعم اوي وطري كمان الله الحمدلله علي كل حال 


وقامت اخدت معدتها واتجهت لغرفه سامي ودخلت وقفلت الباب وبدأت في التغيير على الجرح بس بصت في وشه واتصدمت 


موده بصدمه:هوا انت يا ابوي دي الدنيا صغيره اوي كدا


وبعد شويه فاقت من صدمتها وبدأت تغيرله علي الجرح وكمان عطيتله الدواء وسابته وخرجت برا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في مكان مجهول 


جابر:تب وهنعمل ايه يارجاله 


احد الرجال:انا من رائي ان الرئيس هوا الوحيد الي هيقدر يحللنا المشكله دي لان هوا هيموت وياخد البضاعه مننا 


رجل اخر:وانا كمان بقول كدا محدش هيقدر علي منتصر غير عيسي الهواري هوا الي هيجيب معاه من الاخر 


جابر بتوتر:واحنا هنستجرئ نتكلم معاه تاني في الموضوع دا دا ممكن يقتلنا لو زنينا اكتر


احد الرجال :انا بقول نكلمه بكرا ونعرض عليه الامر رضا ى

مرضاش نبقا حاولنا لان منتصر داخل علي طمع وفاكر ان عيسي الهواري ساب المافيا


جابر بقله حيله:ربنا يسترها عيسي الهواري دا حكايته حكايه يارب يوافق 


الجميع:يارب دا هوا المنقذ الوحيد 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر وتحديداً في غرفه عيسي 


كان قاعد وبيشتغل في الاب توب وغرام كانت بتاخد شاور طلعت وهيا لابسه قميص لتحت الركبه من اللون الابيض وفيه ورود حمرا ومفتوح من الجنبين لحد الفخدين وعملت شعرها بشكل فوضوي وسابت خصلتين ولبست خلخال دهب رقيق وكانت جميله جدا بطريقه تهبل


غرام طلعت بدلع والخلخال كان بيرن في الغرفه عيسي رفع عينه عن الاب لما سمع صوت الخلخال وبص لغرام وبلع ريقه بصعوبه وحط الاب توب جمبه وقفله وعينه منزلتش من عليها


غرام:مالك ياعيسي بتبصلي كدا ليه


عيسي بتوهان:ها لاء مفيش حاجه بس حقيقي ولا غلطه 


غرام قربت منه وقعدت علي رجله بدلع :مالك ياحبيبي حساك متصايق


عيسي بتوتر وهوا بيشاور علي نفسه:انا مضايق لا دا انا مبهور بحتت الشوكولاتة الي انا متجوزها دي 


غرام بحب وخوف ونامت علي صدره:عيسي انا بحبك اوي بس انا خايفه 


عيسي بذهول:خايف خايفه وانتي معايا يانن عيوني


غرام بسرعه:مش كدا ياعيسي بس خايفه نبعد عن بعض لاي سبب ارجوك ياعيسي متسبنيش انا مليش غيرك 


عيسي مسك وشها بين ايديه وحنان:غرام ياحبيبتي انا عاوزك تكوني متطمنه اوي اني عديت مرحله العشق ليكي وصلت لمرحله الادمان انا عمر ماحبيت ولا هحب غيرك ياغرامي بحبك يانور عيوني 


غرام دمعت وحضنته اوي وعيطت جامد :انا بحبك اوي اوي ياعيسي انت ابويا واخويا وصاحبي وامي وكل حياتي انا بعشقك 


عيسي حضنها بقوه ومسح علي شعرها بحنان وغمض عينه بوجع


عيسي في نفسه:سامحيني ياغرام انا ماشي في طريق يا عالم هخرج منه ولا لاء بس كل الي أعرفه اني بحبك 


قاطعهم خبط الباب 


عيسي بحده:ميين؟ 


حسن:دا انا ياعيسي 


عيسي:ثواني ياعمي...قومي البسي حاجه وتعالي والبسي النقاب فاهمه 


غرام بذهول:هلبس النقاب قدام ابويا 


عيسي بتحذير:محدش يشوفك غيري النقاب يلا 


وقام يفتح بعد ما اتأكد انها دخلت الدريسنج 


عيسي:خير ياعمي 


حسن:كل خير يا ابني كنت عاوز غرام في موضوع كدا بعد اذنك يعني


عيسي:اتفضل ياعمي ادخل


حسن وهوا داخل:ياساتر يارب 


غرام:تعالي يابابا اتفضل


عيسي بصلها ولاقها لبست اسدال اسود في ابيض قطني ولبست نقاب اسود زي ماقالها وفرح انها سمعت كلامه 


قرب حسن وقعد علي الكنبه وغرام قعدت علي الكنبه الي قصاده وعيسي قعد جمبها 


حسن:عامله ايه دلوقتي 


غرام:الحمدلله في أحسن حال


حسن بتنهيده:بصي يابنتي انا عاوزك في موضوع وجيت اخد رايك فيه 


غرام:اتفضل يابابا اتكلم انا سمعاك


حسن بتوتر:غرام انا هتجوز ووووووو.............. 



تكملة الرواية بعد قليل 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع