روايه حرب العشاق الفصل الثالث وعشرون 23بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات
روايه حرب العشاق الفصل الثالث وعشرون 23بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات
خديجه بصدمه و خوف : انت بتقول ايه يا وهدان ونزل المسدس الي في ايدك ده
وهدان بعصبية : بقول الي هعمله في ابن اخوكي إن مبيتهوش جنب أبوه ميبقاش اسمي وهدان
كان وهدان ماشي وقفت خديجه قصاده بخوف و قلقل : اهدي يا وهدان فهمني بس عيسي عمل ايه لكل ده
وهدان وهو يمسكها من كتفها : افهمك هتعملي نفسك مش عارفه حاجه انتي اذا خلتي ابن اخوكي يمد ايده على بنتي
خديجه بهدوء : صفا غلطت في ابويا وعيسي عمل الي مفروض كنت أنا اعمله ..............
وهدان بصوت عالي و بمقاطعة : غلطت ليه ليكون ضربت ابوكي بالنار وانتي كنتي ناويه تعملي ايه يا ست خديجه كنتي ناويه تضربيها بدل ما كنتي وقفتي ابن اخوكي
خديجه : عيسي مغلطش صفا هي الي غلطت وقلقلت أدب على ابويا وانا المفروض كنت ضربتها كمان مش عيسي
وهدان هو يمسكها من شعرها بقوه : صحيح انك انتي امها بس عارفه لو رباب هي الي كانت واقفه مكنتش خلت حد يمس شعرا منها عارفه ليه عشان رباب بتحب صفا هي الي ربتها إنما انتي صفا تهون عليكي علشان انتي عمرك ما حبتيها انتي مربتهاش اصلان ده انتي اتخلتي عنها عشرين سنه إنما أنا صفا كبرت قدام عيني وبقت جزء مني والي يدسلها على طرف امحيه من علي وش الأرض
أنها وهدان كلامه هو بيزقها بعيد عنه وقعت خديجه علي الارض بصدمه من كلامه وعينها أحمرت مقعول مفكر انوا هي مش بتحب بنتها
في دوار العزيزه شاف حسان صفا واقفه على باب المطبخ قال بقلقل واضح : في حاجه يا صفا
حميده بقت تبص لحسان بخوف وبعيدن بصت لصفا الي كانت واقفه ورها قالت في نفسها : معقول تكون سمعت الي احنا قولناه
صفا وهي بتبصلهم بشك من منظرهم : مالكم مش علي بعضكم ليه ولا الي عملين عمله
حميده وهي تدرك انوا صفا مسمعتهمش قالت بهدوء : ما احنا زي الفل اهو
صفا وهي بتحط الاكل على صنيه : واضح على وشك يا حماتي
حميده بسخرية : وخده الاكل ده كله على فين يا غندوره
صفا وهي تحمل الصينيه وتبتسم بخبث وتغظها : خلي الغندوره ترد عليكي بقي يا حماتي ومشيت وسبتها
حميده بغضب منها : وماله كلها يومين يا بنت وهدان
في اوضه عيسي كان واقف قدام المرايا بيلبس التيشرت بصعوبه دخلت صفا وحطت الصنيه على التطربيزه قالت بهدوء وهي تقرب منه وقفت قدامه و بقت بتساعده : قومت ليه من مكانك كنت استنا لما انا اجي
عيسي مكنش بيرد كان بيبص عليها باعجاب كانت الطرحه وعقت علي كتفها وشعرها كأن نازل على عينها رفعت صفا عينها ليه قرب عيسي منها مد ايه بعد شعرها عن عنيها قرب عيسي منها بدرجه كبيره غمضت صفا عينها بتوتر بعد عيسي بسرعه عنها هو بيرجع لعقله حمحم بتوتر وقال : يلا علشان نفطر
فتحت صفا عينها وخدت نفس وقالت بالغبطه : اه انا جعانه
عند حليمه و هي بتتكلم في التليفون قالت بشر : عايزه الصور توكن واضحه و وشها باين فيها انت فاهم
وبعدين قفلت التلفون واكملت بخبث : وريني هتطلعي منها إذا بقي يا بنت وهدان
في دوار الجبالي وبالتحديد في اوضه سلوي كانت اعقده بغضب كبير من حمدان الي مش سال فيها قالت بهدوء قاتل : تمام يا حمدان انت الي جبت لنفسك و مسكت تلفونها وبعتت رساله على رقم وده كان رقم عيسي
في اوضه وهدان دخل لقا خديجه لسه اعقده مكنها وبتعيط في صمت بص وهدان عليها بحزن هو عارف انوا قسي عليها بالكلام أعقد قصدها على الأرض وقال بحنان وهو يمسك وشها بين ايده رفعت خديجه عينيها الحمراء ليه : حقك عليا يا نور عيني مكنتش اقصد
ارتمت خديجه في حضنه بدموع وقالت : مكنش بايد والله كان ابويا هيقالتلها بعدت عنه وقالت بعيون حمراء والله انا بحبها صدقني يا وهدان والله انا بحبها
صعبت حالتها على وهدان قال بحنان : انا عارف مفيش ام بتكره بنتها اكمل كلامه هو بيخدها في حضنه بس اهدي حقك عليا
بعدت خديجه عن حضنه مسح وهدان دموعها بحنان وقال : ما خلاص يا بت متزعليش بتبكي زي العيال الصغيره
خديجه وهي بتبص عليه بزعل اكمل كلامه هو بيبص عليها : مبحبش اشوف نظرت الزعل دي منك ، الكلام الي انا قولتله غصب عني اكمني بحب صفا زيادة عن اللزوم ومبستحملش عليها أي حاجه
خديجه وهي بتبص ليه : ربنا يخليك ليها و متتحرمش منها ابدا
وهدان بحب : ويخليكي لينا يا حبيبت قلبي
خديجه بزعل : حبيبت قلبك.......
وهدان : عند شك في ده
بصت له خديجه وبعدين بصت بعيد عنه وقال وهدان بخبث : هو يحملها لا ده كده لزم اسبتلك
في دوار العزيزه بالتحديد في اوضه عيسي كانوا اعقدين بيفطروا جت رساله علي التلفون بتاع عيسي بص عيسي على التلفون بعيدن بص علي صفا الي مكنتش بتأكل قال بهدوء : مبتكليش ليه
صفا بقرف : مليش نفس مكملتش صفا كلمها وجريت على الحمام................
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا