القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه حرب العشاق الفصل الرابع وعشرون 24بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات

 

روايه حرب العشاق الفصل الرابع وعشرون 24بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات 





روايه حرب العشاق الفصل الرابع وعشرون 24بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات 


قام عيسي ورها بقلقل واضح هو حاطط ايده على الجرح 

كانت صفا بتستفرغ عيسي كان واقف ورها واستني لما خلصت وغسلها بوقها و وشها من غير ما يقرف حتي استغرب صفا من معاملته لها 


عيسي ببعض الهدوء : مالك ايه الي حصل


صفا ببعض الإرهاق : لا مفيش يمكن خدت شويه برد


عيسي : لو كده أشيع الحكيم يجي 


صفا بهدوء : لا مفيش داعي وبصت عليه كان وشه باين عليه التعب قالت وهي بتحط ايديها على خده بتلقائية ولا  الحكيم لزم يجي فعلا يشوفك باين عليك التعب 


عيسي كان بيبصلها بتوهان من أثر لمستها نزل بعينه علي شفايفها وفي الوقت ده مقدرش عيسي يمنع نفسه عنها قرب منها وبقي يقبلها بقوه وكانه مغيب بعد هنا عندما لحظ انا أنفسها بقت شبه معدومة ومحتاه إلي الهواء 


بصت له صفا ببعض الغضب وهي تلعن نفسها انها سمحتله يعمل كده كانت ماشيه مسك عيسي أيدها بسرعه وقال بجدية : حضري نفسك علشان هنروح نشوف ابوكي 


شدت صفا أيدها منه من غير كلام ومشيت بسرعه اما عيسي كان متغاظ من نفسه قال بعصبية : كان لزم امسك نفسي شويه زمنها بتقول انوا انا واقع في حبها ، غبي 


في دوار الجبالي كان وهدان أعقد مع حمدان و الحاج سليمان


الحاج سليمان : مقولتليش يعني يا وهدان انك رشحت نفسك في الانتخابات بتاعت مجلس الشعب


حمدان وهو بيبص علي وهدان بصدمه : انت رشحت نفسك في الانتخابات ومقولتلناش 


سلوي من وراهم بسخرية : يمكن خايف من الحسد 


وهدان ببرود : لا يامرات اخوي  كونت هقولكم بس الي حصل نساني الموضوع 


كانت سلوي لسه هتتكلم شافت عيسي وصفا داخلين قالت بخبث : زمانه شاف الرساله وبدل ما كان هيقتل وهدان بس كده هيقتل حمدان معاه وابقي خلصت منه 


دخلت صفا وقالت بهدوء وهي بتقف جنب : سلوي اذيك يا مرات عمي


سمع وهدان صوت صفا بص وراه بطرف عينه قربت صفا منه و باست خده بحنان : عامل ايه يا وهداني 


كان عيسي واقف وحسن بالغيره لما صفا باست وهدان  


وهدان وهو بيبص علي عيسي : تمام الحمد لله


الحاج سليمان قال بهدوء : تعالي يا عيسي واقف بعيد ليه 


راح عيسي وسلم عليه وقال بهدوء وهو بيبص لوهدان : عامل ايه دلوقتي يا وهدان باشا


وهدان ببرود : كنت كويس ابل لما اشوف 


صفا وهي تعقد جنب عيسي وتحاول تهدي الوضع بنهم : صحيح عملت ايه في موضع الانتخابات يا بوي 


وهدان : قدمت بس بيقولوا في واحد من البلد مقدم بس لسه مش عارف مين هو 


نزلت خديجه وسلمت علي صفا بحب : ايدك عامله ايه يا حبيبتي


بص وهدان على خديجه بحب و زعل من نفسه برغم من الي حصلها بس هي لسه فاكره موضوع ايديها 


صفا بابتسامه : بقت احسن وكملت كلامها وهي بتبص لعيسي عيسي جبلي مرهم 


وهدان بسخرية : والله فيه الخير 


عيسي بخبث هو يحط ايده على كتف صفا : ام مكنتش ههتم بصفا امال هتم بمين 


صفا بغيظ منه و هي عارفه انوا بيعمل كده علشان يغيظ وهدان 


عيسي هو قايم : يلا يا صفا 


خديجه : بالسرعه دي ده انتوا لسه جيين


عيسي هو بيبوس أيدها : معلش يا عمتي اكمني وريا شغل 


قام وهدان ووقف قصاده وقال بتحزير : ايدك لو اتمدت على صفا تاني انا همحيك من على وش الأرض


خديجه بسرعه : خلاص يا وهدان حصل خير 


وهدان بعصبية : بنتي محدش يقدر يلمسها طول ما انا عايش مش هيجي واحد غريب ويمد ايده عليها 


كان عيسي لسه يرد عليه لكن سبقته صفا وقالت بهدوء : و عيسي مش غريب يا بوي عيسي جوزي وانا غلط 


بص لها وهدان وعيسي بصدمه من ردها 


قربت صفا من وهدان وقالت بهدوء : انا غلط يا وهدان والي بيغلط لزم يتعاقب صح أكملت كلامها وهي تمسك يده ده انت الي معملني كده 


سحب وهدان ايده منها بعصبية و طلع علي اوضه 


كانت صفا بتبص على طيبفه بهدوء قال عيسي وهو بيمسك ايد صفا : نستاذن احنا بقي 


كانت صفا ماشيه وهي ماسكه في ايد وهدان وقفت فجاه و بصت علي سلوي بعيون نار 


في دوار الجبالي كان الحاج عتمان بيزعق مع حسان : يعني ايه رشحته للانتخابات


حميده بغضب : وفيها ايه لما ابني يرشح نفسه أكملت بسخرية ولا انت خايف من وهدان 


حسان بصوت عالي : حميده لمي نفسك 


الحاج عتمان : عيسي مش هيعدي الموضوع ده بالسهاهل


في عربيه عيسي كان راجع على الدوار هو صفا كان الصمت مالي المكان 


قاطعت صفا الصمت الي مبنهم وقالت بهدوء وهي بتبص ليه : انت شفت وهدان هو بيق*تل ابوك 


وقف عيسي العربية فجاءه لدرجه انوا صفا كانت هتتخبط 


كان عيسي بيبص قدامه بعيون نار وكأنه افتكر الي حصل 


صفا وهي بتحط أيدها على كتفه بخوف : انت كويس...... 


زق عيسي أيدها بعصبية : طول ما ابوكي عايش انا مش كويس اكمل كلامه هو بيمسك كتفها حطي نفسك مكاني كنتي هتعمل ايه لو شفتي الي ق*تل ابوكي عايش مبسوط 


صفا بعيون حمراء : لو قولتلك انوا ابويا مش هو الي ق*تل ابوك هتعمل ايه ساعتها..................

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع