القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم هايدي الصعيدي

 رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم هايدي الصعيدي





رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم هايدي الصعيدي

رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم هايدي الصعيدي




رواية دموع السيف الحلقة الحادية عشر
دموع ابتسمت وقربت من الاوضه ولسه هتخبط علي الباب المفتوح شافت تيشرتها علي السرير بتاعه شهقت بصدمه و سندت القهوة على الكمدين وجريت عليه خدته على طول في نفس الوقت اللي سيف لحظها و لف عشان يخده قبل ما تشوفه ومسكها من وسطها بس دموع فلتت منه

سيف بخشونه بعد ما خدت التيشرت

: دموووع

دموع بتوتر من صوته الحاد

: اايه… ده تيشرتي وربنا

قالتها دموع وهي بتشد ع التيشرت وبترجع لوراه وسيف بيقرب منها لحد ما بقت على الحيطه وهو قدمها و الاتنين بصين لبعض وسيف بيفكر هيخده منها ازاي وفكرة انها هتخده ومش هيعرف يشوفه جمبيه ولا يشم ريحتها اللي ملازمه تاني ولا لاء كانت هتجننه

دموع لزقت ف الحيطه وسيف قدامها ميفصلش عنها غير بمسافه بسيطه كلمها بنبره اول مره يكلمها بيها

: هاتي التيشرت يا دموع

دموع بخوف : لاء

سيف بصلها بعمق في عنيها ونبرته أصبحت جذابه

: دمووع

: هااه

قالتها دموع بتوهه وسرحان في عنيه اللي شبه عيون الصقر ورحته اللي كانت قريبه منها اوي نستها اسمها


سيف بلم وتاهه هو كمان فيها بعد ما شاف وتوهنها دا.. وللحظه عينه جت على شفايفها وساعتها أدرك هما قد ايه قراب

من بعض لما حس بسخونة نفسها على جلده

دموع بتوتر من الوضع

: ابعد لو سمحت وخده خلاص مش عايزاه

سيف منع نفسه بالعذاب عشان ميخدش شفايفها اللي فتنته لكن فوق نفسه على اخر لحظه من الحاله دي لما شاف خوفها منه و مسح شعره بعنف وسبلها التيشيرت ورجع لوره كام خطوه

سيف بهدوء : انا بعتذر بس انا اتعودت اني الحاجه اللي برسمها بتكون عزيزة عليا شوية… خديه خلاص مبروك عليكي

دموع بفرحه : بجد

وفردت التيشرت براحه وشافت ملامحها مرسومه بكل دقه شفايفها عنيها منخيرها شعرها ..وفتحت فمها بصدمه

: ايه ده

سيف بتوتر : ايه مش عجباكي

دموع بزهول : مش عجباني… ده جننتني وااو بجد تحفه تحفه انا طلعت جميله اووي
1

سيف ابتسم بهدوء: تواضعك دخل في عيني يا دموع

دموع ضحكت برقه وهي حضنه التيشرت

: بجد مرسي مرسي اووي انا فرحانه دي اجمل هدية شوفتها في حياتي برغم انها بمقابل بس هعتبرها هدية برضو

سيف ابتسم بهدوء : تتهني بيه يا دموع وحتت المقابل دي انا كنت بنكشك بيها مش اكتر وانا تحت امرك عاايزة تترسمي انتي شخصيا وعملك لوحة معنديش مانع

دموع بزهول : بجد

سيف وهو شايف فرحتها الي ذي الاطفال وفتكر نظرات عنيها الخايفه وندم انه كلمها بخشونه وندم انه مدهاش التيشرت على طول

: بجد يا دموع

وخرج من الاوضه بعد ما خد فنجان القهوة ووقف شويه قدام الباب بيحاول يسيطر على انفاسه وجسمه عشان محدش ياخد باله ودخلهم

صباح بنظرات مش مريحه لسيف

: كنت فين يا سيف ده كله

سيف وهو بيبدلها نفس النظرات : جبت السجاير وكنت بعمل قهوة يا صبوحه

صباح هزت راسها وهي لسه عنيها في عنيه و الاتنين فاهمين بعض

……

دموع بعد ما سيف خرج جريت ع الحمام قلعت القميص الأسود بتعها اللي كانت لبساه في الحفله وعلقته وراه الباب ولبست التيشيرت المرسوم عليه بكل حماس وبصت على نفسها في المرايه ونبهرت من جمال الرسمه.. وخرجت براه وهي فرحانه ومسكه التيشرت من تحت زي الاطفال
1

ياسمين اول ما شافتها برقت وقالت

: ادا يا دموع الله حلوه اوي

دموع ببتسامه واسعه وهي باصه على سيف

: سيلفر اللي رسمها

ندى : ايوة بقا يا دودو الجيران لبعضيها وانتي جارك رسام مروق عليكي حلو ده

صباح بصت لسيف برفعة حاجب

سيف : اول مره تعبت نفسها وجابت لي كيك وانا لازم ارد الواجب

مها بابتسامه هاديه : وماله يا حبيبي ربنا يديم الموده

فارس اول ما شاف انبهار ندى بالرسمه قام وقف و قلع تيشرته بسرعه ومده لسيف وقال

: خد يا بروو ارسملي الشركة
1

وغمز له.. طبعا انتوا عارفين الشركه بنسبه لفارس ايه

سيف ضحك : بتحب الشركة انت اووي

فارس بغمزه : بس بحبك انت اكتر وانت فاهمني

: استر نفسك يا واد وبلاش مياعه

قالتها صباح برفعة حاجب لفارس وشورت لسيف

صباح بمغزي : تعالي هنا يا سيف يا حبيبي تعالي جمبي يا غالي وحشني

وكانت بتربت علي الكرسي اللي جانبها

سيف قام من جمب تميم وقعد جمب صباح

صباح بخفوت ميلت عليه وقالت

: وبتقولي متشغليش المعفنه عليا.. وقعت يا بن الموكوسه ولحدش سما عليك….. ولا دا ذنب ناس وبيخلص… ذنب البت قمر الغلبانه البريئه اللي ضحكت عليها وخلتها سنين ترفض العرسان بسببك

: بريئه!!!!؟ قمر بريئه

قالها سيف بصدمه وصوت عالي

صباح بنفس الصوت العالي

: اه كات بريئه يا روح امك وانت اللي كنت عوج دا انا شيفاك بعيني واللباس في الدولاب لحد دلوقتي يشهد

فارس بفضول : ايه حكايه اللباس دي … ومين قمر دي يا بروو

ندى حطت اديها على وشها بأحراج وقالت

: كفايه ياما ربنا يكرمك

سيف إحراج هو كمان : اقعد يا فارس بلا لباس الله يسترك حد يسمع كلام صباح برضو

صباح كملت ولا كأنها سمعت وقالت

: يوم يا خويا لما اطردت انت و يوسف من البيت وجيتوا بيتوا عندي ولا نسيت عملت ايه

سيف خبط علي وشه بضحكه

: ودا يوم يتنسي… بس وربنا ما عملت حاجه

سرح سيف بعدها بخياله وفتكر اليوم دا وبدأ يحكي والابتسامه مش مفرقه وشه

: اليوم دا كنا انا ويوسف رجعين من الدرس و كنا مروحين وفجأه لقينا ست ماشيه بتتقصع و العبايه هتتفرتك من عليها وقفت قدامنا

: بقولك يا عسل منك ليه… في انبوبة غاز في مدخل العماره اللي هناك دي تعالو طلعوهالي وهرضيكم

: انا ويوسف بصينا لبعض وخدتنا الشهامه و الرجوله قومت انا بقا الحمية وخداني وقولتلها تعالي يا خالتي هنطلعهالك من غير حاجه

الست ميلت عليا وحطت اديها على كتفي بمحن

: تشكر كلك رجوله يا عسل

: يوسف قالها لا يفتح الله بقا انا عايز اتراضي ماليش دعوة

يوسف مكنش فاهم وقتها ايه نظام الرضا عندها

الست

: تعالي بس وعنيا ليكم

: وروحنا انا ويوسف لحد العماره وطلعنا الامبوبه لحد المطبخ ولسه بنلف عشان نمشي لقينا الست فتحت العبايه على اخرها ومش لبسه تحتها غير قميص نوم لبني

: يوسف وشه اصفر وانا بلمت ف مكاني ولسه هتهجم علينا كل واحد فينا جري في حته

انا فوقت من الصدمه وجريت وانا بقوله

: اجري يلاههه… وده لسه متنح انا دخلت استخبي في الحمام… ويوسف اتزنق في المطبخ وفضل يرجع لوره يوسف وهو وبيحك في الحيطه عايزها تشق وتبلعه وبينده عليا بعلو صوته

: يا سيييف… سيييف…اللحقني ياض.. يا سيييف

: وانا ف الحمام ومطلع يدوبك نص راسي من الباب وبقوله

: الا الشرف يا صحبي محلتناش غيره لو فرطت فيه مش هعرفك تاني

وسمعت يوسف بعدها

: يا وليه سيبي انتي قافشه في ايييه… يا سيف الحقني.. ياسيف… يا وليه اوعي سيبي مستقبلي الله يحرقك… يا سييييف يا بن الكلب الحقني
2

: انا كنت بضحك علي اخري ف الحمام ومش عارف اعمل ايه لو طلعت هتحطني جمبي الولية الشرقانه دي…كانت قافشه في يوسف من فوق البنطلون وبتحاول تفك السوسته ويوسف متبت في البنطلون وهوب سمعتها بتقول

: يا واد سيب همتعك يا فقري.. ياواد اوعي متبت في البنطلون كده ليه.. يا واد سيب…ولسه هتكمل…سيف قلد صوتها…. يا لهوووي… اجري اجري على الحمام عند صبحك جوزي جه الله يخربيتكم

قالتها لما سمعت صوت جرس الباب وصوت جوزها من برا

: افتحي يا نرجس قافله الباب من جوه لييه يا وليه

نرجس جريت ع الباب وهي بتقفل العبايه ويوسف جري على سيف… وهما الاتنين اول ما سمعوا صوت الباب بيتفتح بصوا لبعض وهاتك يا فكيك

: العياااال دي جت منين… تااااااني يا نرجس

: والله كانوا بيغيروا المبوبه

: امبوبه يا بنت الكلب ..وراح نازل على وشها بالقلم بعدها طلع علي سلم وهو بيقول … انت يااااض يا ابن محمد انا عرفك وليا كلام مع ابوووك يا عر* منك لييييه

: انا و يوسف فلقنا ف الجوو بقينا مركبين طيرات ف رجلينا وده المعني الحرفي لركبنا الجوو….وبعد شويه وقفنا ناخد نفسنا وبعدين بصينا لبعض ونفرطنا من كتر الضحك مش مصدقين اللي حصل معانا

و يوسف نزل فيا بالشلاليط

: عشان تبقا تعملي فيها شهم تاني كانت هتضيع مستقبلي الحرمه الصعرانه

: لا يعم يا روح ما بعدك روح دي كانت هتغتصبك يا يوسف

: روحنا بعدها وكل واحد راح بيته ولسه بفتح الباب لقيت فردة جزمه بطير فوق راسي وابويا وقفلي ومجهز الحزام ولافف نصه على ايده.. فضلت اجري في الشقه وبويا ورايا بالحزام والشتايم

: يابن الكلب أقف هديت حيلي

: وانا واقف وراه الكرسي

: سيب الحزام طيب وانا هقف

: اسيب الحزام!! .. دا انا هطلع ميتنك يا وسخ… انا الراجل يشخرلي يا كلب بسببك.. انا في السن دا وواحد يكلمني يقولي ابنك بيعمل ايه في شقتي مع مراتي… امال لو كبير شويه كنت عملت ايه كنت بهدلتنا ياض ولا ليه

مها ادخلت مع سيف وهي قاعد بتحكي بشرود وضحكه وعنيها لمعت بالدموع

: رحت انا قيلاله… صلى ع النبي يا محمد متحرقش دمك يا اخويا وسيف يقوله والله يا بابا كنا بنطلعلها الأنبوبه وهي اللي قفشت فينا

: امبوبه يا روح امك

قلتها مها وهي بتضحك وبتقلد صوت محمد

: وحولت اللم الدنيا بعدها

: أخرس خالص يا صايع وخش على اوضتك ومتوريناش وشك تاني … راح قايلي يخش على اوضته!!!؟ وديني ما هو بايت فيها… يلا يا وسخ برا بيتي لحد ما تتربي…. وفضل يلف وراه بالحزام وسيف يجري منه يمين وشمال لحد ما فتح الباب وجري على تحت

سيف كمل بضحكه وكل القعدين بيضحكوا علي اخرهم

: اول ما نزلت لقيت يوسف في وشي ومن هيأته باين عليه انه متهااان…… ابويا كان كلم ابو يوسف وحكاله اللي حصل وقاله

: العيال دي تبات ع الرصيف يا عادل عشان تتربى
وتعرف ان الله حق دول جرسونا ولاد الكلب

: حضنا بعض ساعتها

سيف : حبيبي يا صحبي

يوسف ضحك ضحكته الجميله ورد

: حبيبي يا زماله

وفضلنا نلف ف الشوارع وكنا هنموت من الجوع

طبعا الكل كان منهار من كتر الضحك

الا تميم اللي كان بيضحك شوية و يتوه في ضحكة ياسمين شوية وقلبه كله حسره بسبب كلامها اللي لسه بيتردد في عقله

: اخص.. حمام يا برووو.. وانا اللي فكرتك واد مقطع

: مقطع اه بس مليش في العتاقي يا كوكو

وغمزله وفارس فهمه و ضحكوا الاتنين

وكمل فارس بفضول : طيب مين قمر وايه حكايه اللباس لحد دلوقتي معرفناش

صباح : قمر دي الغلبانه بنتي اللي اخوك كان ضاحك عليها ومعشمها

: بس متقوليش غلبانه بس دا انا كنت بخاف على نفسي وانا معاها

فارس ضحك وميل على ندى : مش طالعه لختك قمر ليه

ندي بنرفزة: اتلم دي كانت عيله ومش فاهمه حاجه

سيف كمل بنفس الابتسامه اللي مش بتطلع غير وهو بيفتكر صحبه يوسف وذكريات زمان

: اليوم دا واحنا قعدين نلف خدتنا رجلينا لعربية الكبده بتاعة صبوحه حبيبة قلبي بعد طبعا ما خدت التعليمات من البريئة قمر

( قمر دي البنت اللي سيف ادلها جواب يوسف تديه لمريم وكتبلها رقمه على اديها )

: رنت عليا قمر اليوم دا وحنا ع الرصيف ومتكتكين من البرد و سألتني مال صوتك بيتنفض كده ليه فا حكتلها اللي حصل

قمر : وانتوا هتفضلو في الشارع كده دا الدنيا تلج.. وشكلها هتمطر

: هنعمل ايه حكم القوي

: طب بص اتمشي نحيت عربية الكبدة بتاعة امي وحكيلها وهي هتتصرف

: روحنا عند صباح حكينالها وعشتنا

صباح : عشان تعرف اني اصيله يا واطي اومال اسيبكم ف الشارع جعانين و متشحطاطين ع الارصفه

سيف : اصيله يا صبوحه دا انتي استقبالك لحد دلوقتي ف قلبي هو والعلقه بيرنوا في وداني

وقلد صباح

: ادخل ادخل ينجس منك ليه…ملقتوش غير نرجس زبالة الحاره وطلعولها المبوبه يا موكوس منك ليه

ويوسف كان خايف منها اصلا وبيترعش

: والله يا خالتي ما كنا نعرفها

: طب اترزع منك ليه هنا عقبال ما اشوفلكم حاجه عند ابو البنات ينفع تتلبس بدل هدومكم الي اتبهدلت دي

صباح كملت : دخلت كلمت ام سيف وام يوسف وطمنتهم ان العيال بايتين عندي وبعدها خدت غيرين من هدوم جوزي الي الله يرحمه ويبشبش الطوبة الي تحت راسه ودتهم ليوسف والمدعوق اللي جمبي ده وكل واحد اترمه في حته ونام.

سيف كمل : عشان تعرفي انه مش ذنبي … وف نص اليل قامت قمر اتسحبت من اوضتها لما شافتني داخل الحمام وراحت واقفه قدام باب الحمام وستنتني لحد ما خرجت

سيف خارج ماسك في حبل السروال بتاع ابو قمر عشان ميقعش منه فجأه لقا قمر قفشت فيه

: يا بت سيبي اللسروال … يا بت للباس ابوكي واسع هيقع …يابت سيبي… يا يوسف… يوسف الحقني ياض… يا يوووسف
2

: يوسف سمعني وراح مديلي ضهرو ونام

: وانت ملحقتنيش ليه لما كنت ف مطرحك…. الا الشرف يا صحبي لو فرطت فيه مش هعرفك تاني

وفضلت هي تشد وانا شد ودب فيها بالبنية ودي مفيش على لسانها غير وحشتني يا سيف استني بس هقولك حااجه طب هات وحده مشبك بس وهسيبك… لحد ما طلعت صباح على صوتنا وشفتنا وراحت خبطه على صدرها وشههقه

وراحت قلعه الشبش

: ااااه يا نجس يا بن الجزمه … بتزنق البت يا سيييييف

: لا والله بنتك هي اللي زنقاني اسألي يوسف

يوسف عمل نفسه نايم وبيشخر كمان

: صباح كومتنا احنا التلاته فوق بعض وعدمتنا العافيه

صباح : حدالله خدوا علقه مني ساعتها مخدهاش حمار في مطلع

اتنهد سيف بابتسامه وقال : الله يرحمك يا صحبي

الجميع : الله يرحمه

وقفت بعدها صباح وهي بتبص في الساعه

: يخربيتكم الكلام خدنا ده الساعه داخلت على نص الليل قومي يلا يا ندى هاتي دموع في ايدك وتعالي

مها وهي بتحضنها

: ما خليكي قاعده شويه يا صباح وحشتني قعدتك

: معلش يا حبيبتي هنبقا نجيلك تاني ولا ابقي تعالي انتي نورينا بس دلوقتي خلينا نروح قبل ما الجحش اللي متجوزاه البهيمه دي يرجع.. دا هو زمانه كل دا في المستوصف بأمه القرشنه اصلي فتحت قرنها

قالت الاخيره بكل فخر وقامت سلمت على الكل ومشيت ووراها ندى ودموع

بعدها قام تميم وحمم وهو بيقول

: طيب يا مها هانم حضرتك هترجعي الفيلا ولا هتقعدي مع سيف بيه.

: لا يا تميم كلنا هنروح حتى سيف هيجي معانا انا مش هسيبه هنا ويرجع الطور دا و يتخانق معاه تاني

سيف بنرفزه : في ايه يا ماما هو انا عيل ولا ايه

: اسمع كلامي الله يخليك يا ابني انا مش حمل عنادك دا دلوقتي.. ريح قلبي يا ضانيا عشان خاطري

: امي ارجوكي انا مش ههرب دا بيت ابويا ومش هخرج منه غير بمزاجي

مها فضلت تتكلم معاه كتير ومخدتش منه عقاد نافع وستسلمت ومشيت هي و ياسمين وتميم
بعد ما اصر فارس يبات معاه

مها وياسمين ركبو مع تميم و نطلقو بتجاه الفيلا

سيف وقف : يلا البيت بيتك انا داخل اخد شور….. متقلبش في حاجه وقعد محترم

فارس بضحك : عيب عليك هتيجي هتلقيني قاعد على الكرسي اللي كانت قاعده عليه ندى مش هتحرك منه

سيف ضحك وراح ع الحمام واول ما دخل قلبه نبض وهو شامم ريحتها غمض عنيه بقهر ورزع الباب جامد ووقع قمصها جمب رجليه

سيف شاف قمصها ونزل بلهفه علي ركبه ونص.. و شاله من الارض براحه وقربه من منخيره وقلبه كان بينبض بقوه بلع ريقه وهو بيبصله وبعدها قربه منه براحه و ستنشقه بكل قوته وكتم ريحتها ف صدره وهي بتغلل جواه زي الدم ف الوريد لحد ما وصل القلب

فضل يشم ويشم وهو حضنه لصدره

: اخخخخ يا دموووعي مش عارف اعمل ااايه مش عااارف

وفرت دمعه حزينه من عينه وقعت ع قميصها

: محتاج حضنك.. محتاج اوي لمسه من ايدك علي روحي الموجوع… محتجلك يا دموع تكوني ف حضني مش في حضن غيري… كنت هموت انهاردة
ع شفايفك.. لثمه وحده بس مش طالب اكتر يا دمووووعي وعذابي

: اااايه يا برووو انت بتكلم نفسك ف الحمام ولا ااايه

سيف وقف وهو بيجز علي سنانه

: بدندن يا روح امك وبعدين ياض انا مش قولتلك متتحركش انتشرت وبتتصنط كمان ده شكله داء ف العيلة

: ايه ده هو ف حد غيري بيتصنط في العيلة !؟

سيف بضحكه : اااه امك وبقا ورث
1

سيف علق القميص بتاع دموع وهو بيحرك ايده عليه ببطء وخلع قميصه وعلقه فوقيه عشان بخار الماية ميغيرش ريحته وخد شور و طلع لافف الفوطه ع خصره والقميص ف ايده وتحتيه قميص دموع

بص ع الصاله لقا فارس حاطت مكسرات وعصير وفشار وفاكه ومشغل التلفزيون ومش موجود

دخل اوضته لقه فارس بيقلب ف الادراج

سيف قرب منه : انا قولتلك ايه يا حيوان

فارس وقف وهو ماسك قزازة الوسكي

: اخصص عليك يا برووو منكر ف الشقه ..استني بس ادور ف الدولاب يمكن الاقي عشقتك.. وعض على شفته وكمل… و تبقا السهرة كده كملت
1

لسه فارس هيروح نحية الدولاب سيف وقف قدامه لما افتكر لوحة دموع العريانه

: اطلع برا يااض عايز اللبس

فارس بضحكه سافله : هو انا مسكتك

: اطلع برا يا فارس

فارس بستفزاز : لااه

سيف بكل برود الدنيا شد الفوطه من علي وسطه ووقعت ف الارض فارس شهق ولف بسرعه

: ينعللل بجاحتك يا شييخ وانا الي كنت مفكر نفسي سافل طلع جوايا ست مؤدبه زي صبووحه

سيف : اطلع برا يااض انجز

فارس طلع ورجع دخل دمااغه من وراه الباب

: بروو هو كام سنتيي
3

سيف بخشونه : تعاالي قيس

فارس طلع يجري وقعد علي كرسي الانترية وباس قزازة الوسكي

: اخخخخ عاشقتي انتي يا معتقه

وخلط نصها ف قزازة العصير وصب كاس لنفسه و كأس لسيف

سيف خبه قميص دموع مع اللوحه وقفل الدولاب بالمفتاح وحطه ف جيب البنطلون القطني
وطلع لفاارس

………..

عند حسين هو وامه قضوا بقيت اليوم في المستوصف.. ام حسين دمغها مفتوحه وخدت تلت غرز غير الكدمات الي ف جسمها وحسين دراعه اتجزع وخيط جبهته غير الكدمات الي ف جسمه برضو

رجع حسين الساعه واحده وهو لافف دراعه و اول ما دخل الشقه

: دمووووووع… فينك يا بت … دمووووع

وفضل يدور عليها في الشقه كلها

وسيف سمعه وهو واقف ف البلكونه وفارس واقف جمبيه

حسين دخل البلكونه والاتنين بصوا لبعض..حسين كانت نظراته كلها غل وغيظ.. وسيف كانت نظراته كلها تحدي وكبر وستفزاز

فارس بص لحسين وقال بسخريه

: ايه ده هو انت متعرفش دي راحت عند صبوحه روح خدها بقا ..وبهمس …دا لو تقدر
1

سيف سمعه وضحكوا مع بعض وخدوا تحت دراعه ودخل بيه بكل استفزاز جنن حسين

واخيرا انتهى اليوم على كده

وتاني يوم على الضهر في بيت ام حسين كانت قاعده بتولول من كتر الوجع وحوليها بناتها

: ااااه يا نفوخي…. ااااه يجسمي… ااااه يا ناااري

: معلش ياما سلامتك يا غاليه

: انتوا هتفضلوا قاعديين كده كل شويه سلامتك سلامتك مش هتروحوا تجبولي حقي من بنت الكلب دي وتجبوها من شعرها
1

ريا وسكينة بصو لبعض وبلعوا رقهم

: حقك عند ربنا ياما بقا.. دي صباح ودي حد يقدر عليها غير اللي خلقها …. انتي عايزها تعملنا كبده

: ااااااه يناااااري اشق هدووومي… دا كنت طلعه اشفي غليلي في بنت الكلب دي بعد اللي عمله فيكم حسين اخر مره بسببها انزل مكساحه كده

وفضلت بقا تهري وتنكت في نفسها من كتر الغيظ والوجع

…….

سيف صحي بالعافية الساعه 10 بعد ما سهر مع فارس لوقت متأخر… وكمل للفجر بيكلم قميص دموع وبيشم فيه

وقف يعمل قهوة وتصدم من منظر الصاله ومن الحيوان الي نايم ع بطنه والاكل والاطباق والكبايات حوليه ف كل حته راح نحيته

: انت ياااه فااارس قوم يلاااه…فاااارس

وفضل يلم حوليه ويرتب ويصحي فيه فارس قام بعد معاناه وسحله سيف ع المطبخ يغسل الي وسخه وكسر نصهم طبعا

فارس طالع بيمسح ايده : وربناا ما هبات عندك تااني فينك مهاميهو وفين فطارك اللي كان بيجيلي لحد السرير

سيف : انت مش هتطلع من الشقه دي لحد ما تظبط خلصنا دلع يا روح مهاميهو يلاا يااض انزل هات الفطاار ..طعميه سخنه وفول محوج

فارس : احااااا… فارس الالفي يقف في طبور يشتري طعميه و فول لا انسي برستيجي ميسمحليش

سيف حط رجل ع رجل : هتلاقي ندي في المطعم
انهاردة كده كده اجازة

: عايز بكام طعميه وبكام فول يا بروو
3

……….

حسين فتح عنيه : دموووع حطيلي افط

وسكت لما افتكر ان دموع مش ف الشقه وتعدل بقهر و دخل الحمام ونسي ياخد غيار مستني الخدامه تجبله

طلع بعد شويه لبس وخرج من الشقه وعفريت الدنيا بتتنطط قدام عنيه وشه ميتفسرش وملامحه معقده .

فارس وهو طالع بيعدل ف هدومه شافه ولف تاني

: سلاما من قول ربنا رحيم

سيف : ف اايه يااه

فارس : عزرائيل يسطا كان معدي…… ااايه ده يا بروو هي دموع بتشوف السحنه دي كل صبحيه

سيف اومأ : ااه يا خويا.. ويلا بقا ملناش دعوه

حسين نزل بيدب ف الارض دب…. امه كانت فتحه باب الشقه وشفته : حسسسين يا حسسين

حسين بصلها : اصتبحي ياامه ع الصبح الله يصلح حالك انا مش طايق نفسي

وسبها وخرج

…………

فلاش باك منذ ساعات

في بيت صباح دموع اول ما دخلت البيت قابلتها ملك سلمت عليها واستغربت وجودها معاهم مكنتش لسه تعرف اللي حصل

صباح : ادخلي يا حبيبتي خديلك دوش ريحي بيه جتتك من القرف اللي شوفتيه انهارده دا عقبال ما ندى تجبلك غيار من عندها

اومأت دموع بهدوء ودخلت

ملك بستغراب

: هي مالها يا خالتي في ايه وانتوا كنتوا فين لحد دلوقتي انا كنت نايمه وصحيت ملقتش حد في البيت ورنيت عليكم تليفونك انتي كان في البيت هنا وندى مكنتش بترد…. في ايه قلقتوني

ندى وهي بتترمي على الكنبه

: اسكتي اسكتي يا ملك دا كان يوم ما يعلم بيه الا ربنا

وحاكتلها اللي حصل كله.. وملك وشها اصفر ومكنتش عارفه تقولهم ايه

ندى : انا اللي هيجنني عرف منين ابن الكلب دا… يكون سمع دموع وهي بتكلمني في الفون

صباح : لا يا بت لو كان عارف من قبل مكنش خالها عتبتها اصلا.. هو شكله عرف في يومها

ندى بقلق على دموع : يلهوي ياما معقول يكون بيراقب دموع

صباح : مش بعيد هي الرجاله الناقصه تفكرها كده

طبعا كل الكلام دا قدام ملك اللي شغاله تفرك في اديها بتوتر وخوف وقبل ما يلحظو عليها قامت وقالت

: طب انا هدخل انام بقا عشان عندي درس الصبح بدري… تصبحوا على خير

صباح : وانتي من اهله يا ضنايا

ندي : ونا كمان هقوم اغير.. تصبحي على خير ياما

: وانتي من اهل الخير يا حبيبتي

قامت ندى تغير وخرجت دموع من الحمام ودخلت مكانها ندى تاخد دش هي كمان

بعد شويه ندي خرجت وقعدت ع السرير بتاعها وهي بتنشف شعرها

: اوووف اليوم كان طويل بشكل

دموع بحزن: حقك عليا انا السبب

ندي بسخرية: اتنيلي بس… هو ف حد اتبهدل من غير سبب إلا سيف باشا المديرر يختييي ههههه كل ما افتكر ان جوزك ضرب المدير ببقا عايزة اضحك

دموع بضحكه : مدير ايه بقا ده طلع مسخره

ندي: ياااه سيلفر كان معلق اختي يا نهار ضحك هههه لا وبياكل كبدة من عند صبوحه لا ده كده خربت خاالص

دموع ضحكت هي وندي بصوت عالي

: بس يا ندي الله يخليكي كل ما افتكر بحس ان دماغي عملتي ايرور

ندي ميلت ع السرير : بس برغم كده فخم وربنا وچان كده ف نفسه سيلفر سيلفر يعني

دموع : مش عارفه بس هو كويس يعني

ندي غمزة لها : لا بس حلو التيشرت ملامحك هتاكل منه حته ده حافظ شكلك اكتر من حسين

: ده مدح ولا ذم طيب

ندي بضحكه : وربنا ما قصدي اني جوزك غشيم و مغفل و مش، قادر يقدر النعمه متفهمنيش خطأ

دموع بصة ف الارض بحزن : جوزي اتغير و الي فات مات خلاص مبقتش عارفه ارجعه زي الاول بقيت شكه ف نفسي وانوثتي وتأثيري عليه
كا زوجه بقا بيتعامل معايا ومبقتش
عارفه ميين ده اكيد مش حسين اللي اتجوزته..

ندي لما شافتها هتدخل ف دومة حسين وعنيها دمعت غيرت الموضوع

: بس سيف خد تيشرتك امتي يا دود وايه حكاية جوتيم دي يختي

دموع رفعة رسها : الفضول وحش يا ندي مضر بالصحه روحي نامي ههههه

ندي برفعة حاجب : انجزي يا بت

دموع ضحكت: ابدا يا ستي هو بلكونته جمب بلكونتي وكنت ساعات بشوفه واقف بيدخن فا بسلم عليه و كده وف مرة اديته التيشرت يمضيلي عليه وانا بقا عشان كنت رشيته بكباية عصير قالي هرسملك عليه رسمه حلوة بس والكلام بالفرنسي ده كنا بنهزر بس طرقته ولهجته وعنيه لو شوفتيها وهو بيقولها كنت نزلت لميتك من الارض سيحه.

ندي : هالله هالله كل ده ومعرفش….وعلي اساس انك مسحتيش يختيي

دموع بكبر : وهسيح ليه و انا خفيفه زيك

: وربنا بتكدبي

دموع ضحكت : حتي لو سحت مينفعش اعترف انا ست متزوجه نحنو بنات عائلات محترمات

ندي بضحكه : متجوزة دكر حلوف ينعل ابو امه.. اوعي تدفعي عنه عشان اجيبك تحتيه زي امي ما عملت ف امه

دموع بضحكه : اسكتي متفكرنيش هههه يلا كانت طلعه تشمت فيا اكيد وخدت الي فيه النصيب وحسين لا مش هدافع عنه انا دمي محروق منه انتي لو مجتيش كان زماني ف الطوارئ بتعالج

ندي : بعد الشر عنك يا روحي… بس سيلفر طلع ايه مقطع علي رأي المضروب فاارس

دموع. : طب وربنا فارس ده حتة سكره

ندى : الحسيه يختي ده واد ملزق كده وخفيف تؤ تؤ مش رزين كده

دموع : طب ايه قولك بقا ان فارس ده بيداري حقيقته بالهزار والضحك والمسخره انتي نسيتي يوم الخناقه الواد اتحول ازاي

ندي رفعة كتفها: يمكن او جايز او ممكن يلا تصبحي ع خير يا دود

دموع اتمطعت وهي بتتثأب: وانتي من اهل الخير ي قلب دود

وبعدها ناموا الاتنين وملك كانت معاهم ف نفس الاوضة
وسمعه ده كلو بس مكنتش حبه تدخل ف حوارهم وهي حساه انها سبب المشكلة

باااااك
…..

فارس نزل الحارة وبقا يتفرج علي الناس اللي فيها يمين وشماال لحد ما وصل المطعم زي ما سيف وصفله وشاف زحمه وناس بتتخانق وشاف منظر
المطعم وكان عايز يلف ويرجع تاني..

بس شافها جاايه بعبايتها السمرا وشبشبها ابو فيونكه وتنح وهو مركز ف خطوتهاا وجسمها اللي بيتمايل يمين وشماال

وقرب منها

فارس بضحكه : وحشتيني يا طنط

ندي وهي بتضغط ع سنانها بخفوت

: امشي من هنا يا فارس هنتفهم غلط وانا مش نقصه حورات

: ليه هو انا زنقك علي الطريق العام… يا طنط

ندي : فاااارس هنا مينفعش الكلام دا احنا هنا مش في الشركة هنا في ناس متخلفه وتفكرهم متخلف

: ماشى.. طب خدي اشتريلي معاكي بقا عشان انا مش هدخل وسط الناس دي ولو رجعت من غير فطار سيف هيعلقني

ندي : طب اقعد علي اي جمب يا كوكو وانا هجبلك

قالتها وراحت لفه ولسه هتدخل المطعم راح فارس ماسكها من دراعها

: خدي هنا انتي صدقتي ولا ايه.. عايزه تدخلي وسط الزحمه والرجاله دي كلها ودا يحك ودا يحسس

ندى برفعه حاجب : طب خلي حد كده يتجرأ وانا اقطع ايده

: طب وعلى ايه خليكي واقفه هنا وانا هجبلك اللي عايزاه يا طنط

ندى ومأت براسها وابتسمت ومن جواها عجبها الحركه دي منه اوي

وفعلا دخل فارس وسط المدعكه وركب فوق الناس وجاب لندى وجاب لنفسه فطار وندى كانت ميته على نفسها من الضحك على منظره وهو بيتخانق عشان يوصل للراجل بتاع الطعميه
2

فارس خد الفطار ف ايده ولف وراه : اتفووو عالم اوباش

ندي بضحكه : اسملله عليك يا بيضه مالك فرهدت كده ليه

فارس بنرفزة : بقولك ايه يا بت انتي خدي فطارك ويلا بقا علي بيتكم بدل ما امد ايدي عليكي

ندي ضحكت اكتر من شكله المتنرفز

: خلاص خلاص متزوقش ماشيه اهو

فارس بنفخه: طب يلا امشي قدامي وانا وراكي اهو

ندي مشيت وبعد كده لفت بسرعه : فااارس اظبط انا بقولك اهوو هخزق عنيك

فارس خبط كف ع كفز: يا حول الله يا رب انا جيت جمبك يا بنتي ايه يا رب البلاوي دي

ندي مشيت وهي مش مطمنه وكل شوية تتلفت زي الحرميه.

فارس كان ماشي وراها وراشق عينه ف مؤخرتها ووسطها وهي بتتمايل وكل ما تلف يبص ع عمارة ع شجرة ع شوية عيال بتلعب

: يااااه هي الحارة بقت حلوة كده ليه.. الجو النهاردة تحفه تحفه…. ايه الاطفال السو كيوت دي.. كملي كملي يا طنط ف امان الله
1

ف كل مرة كانت ندي تلتفت عليه يبص بعيد و يقول جمله.

روحت ندي بالفطار ودخلت تحضر هي وملك ودموع صحيت متأخر ودخلت لهم

: صباح الخير

ملك بحزن : صابح النور

دموع راحت حضنته

: حقك عليا دماغي كانت مقلوبة امبارح معرفتش اسلم عليكي

ملك بلعة غصتها : ولا يهمك يا حببتيى هو انتي كده مش هترجعي لحسين

ندي : لما يتعدل ويعرف ان الله حق تبقا تفكر ده مش…..بعيد يكون مرقبها

دموع بستغراب : مرقبني ازاي،

ندى : اومال هو عرف ازاي يختي وسيبك من دي كل اللي عمله امبارح ده قليل.. معلشي غلطي بس انتي قلتيله شغل واستأذنتي المفروض يقدرانك مش عايزة تعملي حاجه من وراه بس هو الي بيحب يبقا مغفل

ملك: اهدي يا ندي براحه عشان دموع متزعلش اكتر منه

ندى : دموع مش محتاجه تزعل ما تفكريني قالك ايه كده يا دموع امبارح

دموع بحزن وقلب مكسور : خلاص يا ندي

ندي: لا معلشي انا عايزة اعرف وكمان ملك عشان تعرف ان الحياة مش وردي وتطلع من عالم الروايات اللي عايشه فيه

دموع بقهر : شك فيا وقالي بتتسرمحي مع مديرك وبتركبي…عربيات و كان عايز يمد ايدو عليا وراح لسيف وبيقوله ابعد عن مراتي وملكش دعوة بيها طب هو انت شايفني رخيصه اوي كده… ما يبعد ولا يقرب المهم انا على ايه…
انا مش برمي نفسي علي رجاله انا ست متجوزة
ومحترماك ليه تقل مني وتخليه يقولك
مراتك ومش مراتك انا واحد الحريم
بتركع تحت رجلي هان كرمتي منه لله… ليه
يسمعنا كلمتين زي دول بسببك وبسبب
شكك وتهورك وعدم تفااهمك

وحطت ايدها ع وشها وجهشت ف البكي..

حضنتها ندي وفجأه اتخضو لما سمعرا صوت توزيع ع الباب طلعت ملك تفتح ووشها اصفر وجسمها اترعش

: خير يا استاذ حسين

حسين بخشونه : اجري ناادي دمووع يا ملك

دموع من وراهم : عاايز ايه

حسين : يلا لينا بيت نتكلم فيه مش هنتكلم هنا

ندي: علي اساس انه بيهمك

حسين بغضب : بت انتي انا موجهتلكيش كلام و اوعي تفكرري اني هعدي الي عملتيه انتي وامك القادرة…. يلاااا يا دمووووووع

دموع بصتله وبصت لندي الي عنيها كلها رجاء وهي بتهز دماغها بالرفض وخدت نفسها

: انا عاايزة ورقتي يا حسين طلقنيييي

يتبع….
رواية دموع السيف الحلقة الثانية عشر
حسين بصلها وعنيه الاتنين برقت وبخشونه : و ااايه يختييي… سمعيني تاني كده…ده عندها … يلا امشيي انجري قدامي كمان انتي اللي زعلانه… دموووع.. انا عدتهالك بمزااجي متسوقيش فيها

: ميييين التوور اللي بيجعر ع الصبح دا
1

قالتها صباح وهي طلعه من اوضتها بتربط الاشرب ع دماغها

حيسن بنرفزة : بقولك ااايه يا خالتي عتمة اطلعي انتي وبنتك من حياتنا اللي خربت من ساعة ما دخلتووها

صباح برفعة حاجب : اصطبح يااض بدل ما اجيلك اكمل الي بدأته مع امك…. ويلااا من هنا.. انا مالي انا وبنتي يا خوويا انت اللي دبور وذن علي خراب عشه و مش مقدر قيمة المراه اللي معاك

حسين بص لدموع وهو بيشاور ع صباح : عجبك اللي بيحصل بسببك والكلام الي بيتقالي دااا

دموع بغصة : انت الي عملت فينا كده

حسين بستعطاف : ايوة من الاخر كده عاايزة ايه عشان طلاق مش هطلق انتي بتعتي يا دموع ولا بقيت مش عاجب دلوقتي…. بعد ما سندتك وعلمتك وكبرتك لحد ما خلصتي تعليم دلوقتي عايزة تدوسي عليا وتسبيني يا دمووع دي اخرتها
1

دموع بغصه ودموع : كفاايه بقا حراام عليك انا بني ادمه وبحس كفاايه يا حسين انت ليه مصمم تعذبني شوية كويس وشوية زي الزفت انت غالي عندي ومفكرتش يوم اني اخسرك ولا ابعد عنك بس انا اللي طلعت رخيصه عندك يا حسين ومليش قيمه

حسين قرب منها ومسك وشها بين ايديه وبص في عنيها بنظرات لهفه وشوق… نظرات كانت بتشوفها منه زمان في أول الجواز

: تعااالي معاايا واللي عايزاه هعملهولك مش هتدخل ف حياتك تاني وهفضل جمبك…. دمووع الشقة متطقش من غيرك.. ارجعي معاايا عشان خاطري
1

دموع رفعة رسها وفتكرت كل اللي حصل معاها واللي عشته مع حسين السنين اللي عدت الاهانه الكبيره اللي اتعرضتلها بسببه امبارح.. وهزت دماغها بالرفض ودخلت تجري على اوضة ندي .

ندي بحزن بصت لحسين : عجبك اللي انت عملته ف حياتكم ده…. قولتلك بدل المره الف هتخسرها بغشميتك ومعملتك الزباله حطتني عدوتك وعايزة اخرب عليكم… اتفضل اشرب بقا…. اطلع برا يا حسين امشي من هنا وياريت تعملها اللي هي عايزاه بهدوء ومن غير مشاكل كفايه اللي شافته منك انت وامك واخواتك لحد دلوقتي

حسين رفع عنيه بغضب : مش مطللللق يا ندى… وقولي لاصحبتك اني مش هسبها غير بمووتي
1

ونزل وعفريت الدنيا بتتنطط قدام عنيه وطلع من الحارة خاالص .

ندي دخلت لدموع هي وملك اللي بتعيط في صمت وفضلوا يواسو فيها وصباح نزلت لشغلها ع العربيه بتاعتها

…….

وعدي نص اليوم بين نكش سيف وفارس وحسين الي مش مبطل يبعت رسايل لدموع من وقت ما رجع الورشه وهي نايمه ع السرير من ساعتها وبتشوف الرسايل اللي كان عباره عن

( بقا عايزه تسبيني يا دموع وانتي عارفه اني مقدرش على بعدك)

( ارجعي يا دموع وانا وعد مني عمري ما هزعلك تاني)

( يا دموع حطي نفسك مكاني انا مش بشك فيكي يا بنت الناس زي ما انتي فاكره.. انا كل اللي عملته.. عملته من غيرتي وناري عليكي لما شوفتك رايحه تركبي مع راجل غريب وكمان كسرتي كلامي ورحتي من ورايا كنتي عايزني اعمل ايه يعني)

دموع كانت بتشوف الرسايل ومش بترد ودموعها نازله في صمت وكانت بين نارين كلامه رقق قلبها وصعب عليها وف نفس الوقت مش قادره تتخطى اللي حصل منه
2

…..

بعد المغرب ف فيلا الالفي

ياسمين في الفون : ايوة يا تميم جهز العربية عشان رايحين المطعم اللي بنعمل فيه مقبلات العمل

تميم ببرود : تمام يا هانم اي طلابات تانيه

ياسمين : لا مرسي

وقفلت معاه وكتمت وشها ف المخدة وصوتت بنرفزة من يوم الحفله وهو بيعاملها ببرود تام اكتر من الاول و ردوده كلها باردة عباره عن كلمة او كلمتين
1

قامت عدلت شعرها وراحت نحية المراية وهي بتظبط الميك اب بتاعها : مااشي يا تميم مااشي يا انا يا انت

واختارت اكتر نوع برفان سكسي عندها ورشة بضمير علي رقبتها وصدرها كفوف ايديها ورسمة شفايفها بروچ احمر غامق وطلعت فستان سهرة اسود لبسته ونزلت تحت .
1

سالم الالفي كان قاعد مستنيها تجهز عشان رايحين مع بعض

مها : كنت خليك مرتاح وراح سيف مع ياسمين

سالم بحب : انا كويس يا حببتي وبعدين النهاردة اجازته محبتش اقرفه كفاية انه ماسك الشركة ف غيابي

مها حضنته بهدوء : خالي بالك من نفسك ومتجهدش صحتك لو تعبت تعالي ع طول واتصل بواحد من الاولاد يكمل مع ياسمين ماشي

سالم باس دماغها : حاضر يا روحي…. يلا سوسو حبيبة بابا جت اهي

ياسمين بضحكه : شكلي قطعت لحظه رومانسيه نلغي المقابلة خاالص لو تحب يا بابا

سالم ضحك : طب يلا يا لمضة زمان الناس ع وصول وبعدين مها قلبي لحظاتي الرومانسيه مش بتنتهي معاها

ياسمين ضحكت : سيدي يا سيددي الدنيا حلو معاكي يا مهاميهو

مها بكسوف : يلا يا بنت من هنا انت وباباكي الوقح ده

ياسمين حضنتها : عايزة حاجه يا قلبي

مها بخفوت : عايزة سلامتك وخلي بالك من بابا ماشي

ياسمين اومأت بحب وخرجت مع سالم وتوجهة نحية تميم المنتظر جمب العربية

تميم رفع راسه ونزلها بغضب وهو بيجز علي اسنانه من ريحتها اللي وصلت قبليها ولا شفايفها الي بتنور ف الضلمة ولا فستانها اللي مبين كل تفاصيلها

سالم : ازيك يا تميم

تميم بجدية : بخير يا سالم بيه اتفضل عشان نتحرك

وفتح له باب العربية ولف النحية التانية فتحه لياسمين

تميم ببرود : اتفضلي يا فندم

ياسمين بلعت غصتها وركبت بهدوء ونطلق بيهم نحية المطعم وطول الطريق وهي باصه عليه في المرايه وهو ملحظها بس كان مش مبين

وبعد شويه نزلوا كلهم مع بعض وتميم ماشي قدمهم لحد التربيزة المحجوزة بإسم سالم الالفي وضيوفه

ووصل ” عابد زيدان” ومعاه بنته ” بيري زيدان” وابنه ” عاصم زيدان ” وابن اخوة والمدير التنفيذي لشركتهم ” ادهم زيدان”

سالم وقف : اهلا وسهلا اتفضل يا عابد باشا

عابد قرب منه وحط ايديه ع اكتاف سالم وبتتسامه : سالم الالفي صديقي وخصمي المفضل ف عالم الأعمال

سالم ابتسم : خلاص انتهي وقت الخصومه وجيه الوقت اللي نتحد فيه ولا ايه

عابد ببتسامه : اكيد اكيد يا حبيبي لازم نتحد عشان خلاص انت عارف انا بفكر انفصل عن الشغل والجيل اللي طالع ده مش هيقدر عليك يا ملك الصفقات…….مش هتعرفنا ع المزمزيل ولا ايه

سالم اومأ بابتسامه : اه اوي اوي ..بنتي ياسمين ودراعي اليمين ف الشغل ومعاها دلوقتي سيف اخوها وفارس…. انا كمان واخد استراحه وسبتهم هما يديروا الشغل مكاني

عابد : ومااله كده هيتفقوا اكتر ويتفاهموا مع بعض خلينا احنا نرتاح شوية.. ..احب اعرفك ..بنتي بيري ..وده ابني عاصم ..وابن اخويا ودراعي اليمين ادهم

وبص لياسمين وكمل : ان شاء الله تعملوا مع بعض شغل فاخر يكتسح عالم الدعاية والاعلان بعد ما ندمج الشركتين مع بعض ولا ايه يا ياسمين هانم

ياسمين بهدوء وعملية : ان شاء الله ليه لا يا عابد بيه بس ده طبعا بعد ما نتفق على الشروط والبنود الي ف العقد والمحامي على وصول دلوقتي

خلصت كلامها وقربت تسلم علي الضيوف

وطبعا كان فيه نظرات وقحه من عاصم وادهم زير النساء ونظرات غيرة من بيري المدلاله النرجسية

ادهم وهو قابض علي كف ياسمين : اكيد يا انسة ياسمين هنتفق اووي مع بعضينا وكل اللي يعجبك هيتنفذ… واحنا معانا المحامي بتاعنا اهو

وكان بيشاور ع عاصم في آخر كلامه وبيحاول يطول ف الكلام وهو ماسك كفها وبيحرك صباعه الابهام علي جلدها الناعم ف حركة خفيفه

مغفلش عنها تميم اللي واقف وراهم بيغلي وعنيه بطلع نار وشرار والعرق الصعيدي حضر وعايز ينط عليه يقطع ايده ويفقع عينه اللي بتاكلها

و بعد حوالي ساعتين انتهت مقبلة العمل بالاتفاق ع دمج الشركتين مع بعض بعد شد وجذب بين ياسمين وادهم بعدين اتعشوا مع بعض وكانوا بيضحكوا وادهم وعاصم بيحاولوا يلطفوا الجو بسبب نظرات بيري المستفزة
لياسمين

عابد وقف : يلا هنستأذن احنا اشوفك علي خير في اقرب وقت يا صديقي

سالم وقف : مع السلام يا عابد نورتنا وان شاء الله الاولاد هيعملوا شغل احسن مننا

عابد بضحكه : بعد قطتك الشرسه دي انا اكيد متوقع انهم هيعملوا شغل هاايل

سالم حضن ياسمين بفخر : تربيتي دي

ادهم قرب : هنتقابل ف اقرب وقت يا انسة ياسمين
: Au revoir, féroce

( الي اللقاء ايتها الشرسة )

ياسمين ضحكت بثقة وهي بترجع شعرها لوراه

: je te souhaite bonne chance

( اتمني لك حظ سعيد )

تميم بخشونة : اچهز العربية يا سالم بيه

بيري اخيرا اتكلمت : whaaat اچهز ؟؟؟؟!!!

تميم بقرف ورفة حاجب : في اعتراااض

بيري بصتله من تحت لفوق بنظرة جريئة كلها استخفاف وستحقار : ابدا

وتحركت مع اهلها

سالم وهو بيبص حوليه : روحي انتي يا حبيبتي مع تميم انا هتصل بمها تيجي نسهر شويه بقالنا كتير مخرجناش من وقت ما تعبت..خليني استغل الفرصه الجو حلو انهارده والمطعم رايق

ياسمين : بطرقني يا بابا مااشي ماشي.. ..يلا بينا يا تميم

تميم اتحرك قدمها وهو متعصب ولو نطقة حرف تاني معاه ممكن يحطها تحت العربيه يسويها بالاسفلت

فتح لها الباب الخلفي بصمت وهو باصص قدامه راحت قفلته وركبت قدام جانب كرسيه راح رزع الباب وراها بعنف خض ياسمين اللي بصتله بخضه وعصبيه

: هو ف ايه يا تميم

تميم ساكت مش بيرد و مفيش غير صوت انفاسه العاليه في العربيه ودا عصب ياسمين اكتر

: انا بقولك في اااايه

تميم ع نفس الصمت بس نفسه بقا سريع اكتر وعرق جبهته برز من كتر الضغط علي فكه

ياسمين بنرفزة: تميم رد عليا انت اتجننت

تميم فرمل بالعربيه لدرجة انها كسحت ف الاسفلت وطلعت صوت عالي

وبصلها بغضب اعمي : ااااااااايه ايييه عاااااايزة ايييه انتي

ياسمين بصدمه : انت بتزعقليي.. هو في ايه انت بتتعامل كده معايا ليه

تميم بغضب : واللهِ التزمت بحدودي يا هاانم ومنستشي اني شغال عِندك

ياسمين : هو ده اللي مزعلك يا عني وانت كانت عجباك المسخرة اللي بتحصل

تميم بعصبيه صوت عالي : مسخررررة.. انت هتبصي علي اناا رااااااچل مليون مراة متشغلنيش انما انتي سبتي روحك للهق والمق وسبتي ده يمسك يدك وده يضحك معاكي ودا ياكلك بعنيه طول الجاده… وهتبصي عليااا انا… وانا كت عملت ايه من اصله

ياسمين بنفس العصبيه والصوت عالي بردو: و انت هتحاسبني اضحك مع مين ولا اتكلم مع مين

تميم ضرب الدركسيون : ولا تحاسبيني ولا احاسبك ولا ليا صالح بيكي تاني من اصله يا ست هانم

ونزل من العربية ورزع الباب وراه وعنية بطق شرار طلع السجاير ووقف يدخن بعصبيه وهو بيزفر بغضب مش عارف يسيطر ع اعصابه بعد اللي شافه طول السهرة ..

ياسمين نزلت و بصتله وحست بالندم

: تميم انا عايزة اروح من فضلك… وانا اسفه لو كنت ضايقتك بكلامي اخر مره… بس انا اضيقت لما شوفت البنات بيضحكوا معاك

تميم بسخرية : شوفتي البنات هتضحك معاي.. وانا شوفت الرجاله هتضحك وتحسس وتاكلك بعنيها
وعادي ….امسك بجا شنطة الهانم في صمت
لحد ما تخلص السهرة وكاني ..خو* صح

ياسمين بصدمة : تمييم انت بتقول ايه ولا بتعمل كده ل

وقبل ما تكمل كلامها كان تميم مسك وشها بعنف ونزل علي شفايفها ف بوسة عنيفه بتعبر عن كم الحب والغضب والغيرة والعشق والجنون اللي حاسس بيه وهو بيلتهم شفايفها وكأن روحه متوقفه ع البوسة دي
1

ياسمين كانت مصدومة وخايفه ومجاش ف بالها غير كل اللمحات وذكريات طفولتها اللي كانت بتشوف مماتها فيها مع رجاله غير ابوها بنفس الطريقة دي ودموعها نزلت بخوف و جسمها بقا يتنفض بعنف ومش عارفه تاخد نفسها وبقا صدرها طالع نازل بطريقه خوفت تميم عليها

بعد عنها بصدمه وهو مش عارف عمل كده ازاي وايه رد فعلها ده … هو كان حاسس انها مياله ليه متوقعش ان رد فعلها يكون لدرجه دي

ياسمين مسحت فمها بقرف وشهقتها عليت وراحت مصرخه في وشه وهي تقول

: انت بني ادم قذر وحقيييييير انت ازااااي تعمل كده انا بكرهككك

وجريت علي العربية طلعت قزازة ماية وفضلت تغسل ف شفيفها بقرف وقعدت ف الكرسي وسندت راسها بحزن ع التبلو وفضلت تعيط وجسمها لسه بيترعش

تميم… حد حاسس بتميم وجرح تميم وناره اللي بتكوي قلبه وهو شايف حبيبة عمره قرفانه منه بالشكل ده

تميم قرب منها بهدوء وقفل بابها وركب العربية
ف صمت ونطلق بيها وهو بيدخن بشرود

ياسمين بعد شويه في نص السكه بدأت تستوعب اللي حصل وان تميم باسها وهي اهانته بإبشع طريقة رفعت راسها ببطى وبصتله وتكلمت بتلعثم أثر شهاقتها اللي لسه ملزماها

: ههو انت.. عملت ككده ليه

تميم بسخرية وقلب مكسور مدمر

: اجنيت في عجلي بعيد عنك.. متشغليش بالك انتي يا هانم… وانا بعتذر تاني مرة علي جرفي واني اتعديت كل حدودى…اصلي كنت واهم نفسي علي الفاضى

ياسمين بحزن : تميم

تميم بقهر : جصدك الحقير

ورفع كف ايده وصوابعه بتتهز من قهرته وهو بيكمل بغصه وخنقه

: هوووش بكفاية اليوم ده خد مني كتييير مش عايزة اسمع حاجه تاني بكفاية اللي سمعته وشوفته

روح بيها ع الفيلا وطلعت تجري علي اوضتها ورمت نفسها ع السرير وهي بتبكي بقهر مكنتش تتخيل انها تجرحه بالشكل ده بس غصب عنها فضلت تبكي بحرقه وقهر على كل اللي حصل

………

في الحاره حسين كان قاعد في الورشه مش طايق نفسه وعمال يبعت في رسايل لدموع وحارق دمه انها بتشوفها ومبتردش.. بيرفع راسه لقها واقفه

: ملك!؟؟

ملك كانت واقفه خايفه وبتفرك في اديها بتوتر خايفه حد يشوفها عنده وهي قايله لخالتها هتروح تجيب حاجات من المكتبه

ملك دموعها نزلت وهي بتقول بتوتر

: هو انت مبتردش عليا من امبارح ليه…..حسين انا اسفه… انا عارفه ان انا سبب المشكله اللي حصلت بينك وبين دموع بس والله انا مكنتش اقصد انه يحصل كل دا انا كنت بتكلم عادي … انا ندمانه ومش قادره ابص في وش دموع.. حقكوا عليا والله ما كان قصدي

حسين بصلها من تحت لفوق وقال في باله

( كنتي تايهه عن بالي فين يا هبله.. جيتي برجلك)

وراح وقف وقايل بتمثيل

: أمسحي دموعك يا ملك.. سببك ايه بس.. انتي ملكيش دعوه بحاجه انا اصلا كنت عارف من قبلك.. سمعتها هي وبتكلم في التليفون مع بنت خالتك .. وهي اصلا كانت قيلالي وانا رفضت… يرضيكي يعني يا ملك تروح من ورايا بعد ما رفضت

حسين حب يحسن شكله في عنيها بعد اللي شافته واللي اتقال قدمها من ندى و دموع و حب يحسسها ان الحق معاه عشان يقدر يستفاد من وراها

ملك هزت راسها بنفي وهي بتقول

: اكيد مينفعش ومعاك حق تزعل بس هي اكيد بردو معاها أسبابها واللي عملته انت معاها مكنش قليل بردو دي كانت زعلانه اوي الصبح قبل ما تجي وكانت بتحكي اللي حصل وهي بتعيط
ومن وقت ما انت مشيت وهي زعلانه وحزينه ومش راضيه تخرج من الاوضه ولا كلت ولا شربت

: ما انا عارف اني ذوتها شويه من حرقة دمى لما شوفتها بتركب عربية راجل غريب… وانا راجل دمى حامي ومقبلش الحال المايل يا ملك … بس انا دلوقتي محتاج قلب حنين يلين قلبها عليا حاكم انا عارف بنت خالتك في المواقف دي مبتتوصاش

ملك وببتسامه هبله : متقلقش انا هحاول على قد ما اقدر اللين قلبها عليك وانت بردو حاول من نحيتهك

: ما انا بحاول من صبحية ربنا وانا بتصل عليها وبعتلها في رسايل بتشوفها ومتردش

ملك بتفكير طفولي : طب شوف هي بتحب ايه وعمله… هتلها شوكلاته مثلا

حسين بسخريه في عقله ( شوكلاته…دي خربت خااالص.. بس يلا خلينا وراه العيال يمكن تجيب نتيجه مع دموع حاكم هي ليها في المحن دا )

: طب بقولك يا ملوكه روحي انتي استنينى في مدخل العماره متطلعيش هديكي الشوكلاته اديها لدموع يمكن ربنا يسمع منك

ملك اومأت وببتسامه ومشيت وحسين راح السوبر ماركت

…….

عند فارس وسيف الي كان لابس ونازل

فارس : علي فين يا بروو

: راح لام يوسف اشوفها لو محتاجه حاجه مرحتلهاش من اسبوع وهعدي ازور يوسف

فارس : ربنا يرحمه يا سيف… طب وانا هفضل قاعد كده زي خيبتها ف الشقة

سيف بخشونه ورفعة حاجب : ولاااه مفيش حفلات ولا خروج كن كده وقعد علي حيلك شوية بكرة ف شغل بدري

فارس بزهق : اذا كان كده بقا انا رايح اسلم ع خالتي صبوحه

سيف برفعة حاجب : هو ده الي بقولك كن… رايح تتنطط في شقة كلها حريم

فارس : حريم مين يا برووو دي صباااح هو انا اللي هقولك وبعدين دا انا بقول لبنتها يا طنط… وبعدين الصراحه انا عايز اطمن علي دموع هسلم عليهم وجاي علي طول متقلقش

سيف وهو بيبصله بعمق : مش مطمنلك
2

فارس بجدية : عيب عليك يبروو

: ع العموم انت حر هتعمل حاجه كده حاجه كده صباح مبتعتمدش حد.. هترفعك

فارس اومأ وقام يغير بنطلون البچامه ويلبس طقم من من هدومه اللي بعتتها مها بعد الضهر مع السواق

سيف نزل بعد ما خد مفاتيحه والفون بتاعه وهو ماشي لمح حسين واقف مع واحده وبتتكلم معاه ودموعها نزله… بصله بسخرية وكمل طريقة

…..

فارس غير وسرح شعره وخد الفيب بتاعه بعد كده جت فكره جهنميه من افكاره الي هتوديه ف داهية

وراح نحية التلاجه وبص على قزازة العصير اللب خلط عليها الوسكي امبارح ومخدش منها غير كباية هو سيف وعض على شفته بابتسامه خبيثه وخد القزازه

ونزل وهو بيضحك ..وصل لحد بيت ندي اللي وصلها نحيته ساعة الحفلة وطلع الدور الاول وخبط ع الباب وبتسمته من الودن للودن

فتحتله ندي وشهقت بصدمه : بتعمل ايه هنا وجاي ليه

فارس ببرود : وانتي مالك

ندي : انت عبيط ياض ده بتنا

فارس ببرود مستفز : ده بيت صبوحه وانا جاي اسلم عليها اوعي بقا كده ..يا خااالتي صباح ..يا خااالتو صبووحة

ندي : فارس بلاش جنون و يلا من هنا

: ايووه مين بينده علياا يوووه هو انت يا مضرووب تعاالي تعالي اوعي يا بت مالك متصدرة ف وش الباب كده ليه اماا انتي قليلة اصل بصحيح.. تعالي يا قلب صبووحة

فارس انشكح : اوعي يا قليلة الاصل ده انتي ولية تنحه
1

وزق ندي ودخل خد صباح بالحضن ع طول

: وحشتيني يا خالتي صبوحة

صباح ضحكت : تعالي تعالي يا ريحة الغالية امك واطية بس بحبها

فارس قعد جمبها : وهي كمان بتحبك اوي وسيف بيموت فيكي

صباح اومأت بثقة : ايوة ايوة منا عارفه سيف ده تربيتي…وكملت بحسرة .ربنا يرحمك يا يووسف قطعت بصحبك يا غالي

فارس : وانا روحت فين يا خالتي مانا قاعد معاه خلاص

: ايووة كده جدع يا واد يا فارس خليك جمب اخوك انتو ملكمش غير بعض

: حببتي يا خالتي ..دموع عامله ايه

ندي : ايش عجب دموع مش بتقولها يا طنط

: ليه وهي كانت دموع ف الريحة والجاية تقولي يا كوكو دي وحدة بتفهم مش زي نااس

ندي رفعة حاجبها وقامت تتطلع دموع من الاوضة يمكن فارس يقدر يخرجها من الموود الكائيب بتاعها اللي داخله في من الصبح بسبب جاية حسين

دموع طلعت مع ندى وببتسامه باهته

: ازيك يا فارس بيه

فارس وقف سلم عليها : لاا فارس بيه مين يا دمووعي مبحبش كده وبعدين مين زعل القمر ده برضو في مغفل ينزل دموعك الغالية دي

دموع ابتسمت : ايوة مغفل واحد

: فكك منه تعالي اقعدي معانا شوية انا خمسه وماشي بدل ما سيف يعلقني

دموع اومأت وقعدت جمب ندي الي بتبص لفارس ومش مطمنه لرزنته وعقله اللي هل مرة وحده ده ..

صباح بصت لندي : متقومي يا بت يا واطيه انتي هات حاجه لفارس يشربها ولا حضرلنا عشا.. اتعشيت يا واد ولا لسه

فارس باس كتفها بضحكه : اصيلة يا خالتي صبوحة…شبعان والله متتعبش نفسك

وراح مطلع القزازة الي ف الكيس : بس انا جيبلكم عصير معايا سيف بعتهولك بيقولك ده من فرنسا يا صبوحة

صباح بفرحة : ونبي صح اجري يا بت هاتي كبايات من جواه خلينا ندوق عصير الخواجات هما احسن مننا ولا ايه

ندي وقفت بحنق : حاضر يا ماما حاضر حتي يوم الاجازة مش ورانا غير فارس باشا الالفي ده ايه الغلب ده

فارس بستفزاز : بسرعه بقا هاا

ندي بغل وغيظ : يا باااااي منك عيل مستفز

ندي جابت الكبايات وصبة اربعه وكل واحد خد كباية من الي قعدين صباح دخلت بقلب جامد

: اححححح ماله يا واد حراق كده ليه

فارس بضحك : ده عليه جنزبيل يا صبوحه اشربي اشربي ده عصير السعادة في فرنسا اللي هيخليكم تفرفشو

صباح خدت شوت تاني على مره واحده

: اذا كان كده اشربي يا بت يا دموع دفي صدرك بدل مانتي قلبه سحنتك دي في وشي طول النهار لحد ما جبتيلي اكتائب وانا ست محبش النكد

دموع ضحكت وشربت العصير الي مكنش عجبها بس عشان خاطر صباح وندي بقت تشرب وتشجعها وتقولها ده حلو وهي قرفانه

خلصوا العصير وفارس حط رجل علي رجل بعد ما شرب نص كبايته وطلع الفيب بتاعه وقعد يدخن بضحكه وهو متشوق للي هيحصل

صباح وهي بتغمض عنيها وتفتحها و دمغها بدأت تلف

: هو ايه الي في ايدك ده يا واد

فارس : دا ڤيب يا صبوحة

صباح بستغراب : زب ازاي يعني
7

ندي بصدمة : ڤيب ياامه ڤييييب

صباح بلا مبلاة : ياختي ذيب ولا فيب اهو كله بيتشفط انتي مش شايفه قافش فيه ازاي

دموع انهارت من الضحك : يختييييييييي منك يا صبوحه هموووت ههههههههه قافش فيه

ندي بصت لفارس ملقتهوش لقته مسخسخ ع الكنبه وبيضحك ع اخر وهو حاطت ايده ع بطنه
ووشه احمر
2

فارس بصوت عالي وضحكه : اخخخخ مش قادر يحرق شطانك يا صبوحة ده انا وانتي هنخربها ههههههههه

صباح ضحكت علي كلامه : اتعدل ياض يا ابن الموكوسة هات كده دوقني البتاع اللي بتشربه ده بطعم الايه

فارس كتم ضحكته : بطعم الشطه واللمون يا صبوحه
1

صباح برفعة حاجب : ولاااه

: الطعم الي عايزاه يامه انزل اجبلك فيب بطعم القص

: لا هات اللي معاك ده ريحته حلوة

: ايوة اليكود بتاعه بالفانيليا اتفضلي يا صبوحه

صباح خدته وفضلت تسحب منه لحد ما الفيب كان هيتحرق راحة رمته ع فارس

: ونبيي ما أثر فياا قال فانيليا قال
1

دموع ضحكت هي وندي و قعدين يتفرجوا عليهم ودمغهم تقلت

فارس ميل علي صباح : بقولك ايه يا صبوحة

صباح بخفوت: ايه يا قلب صبوحه قوولي

: متجوزيني بنتك

صباح بصتله وبصت لندي : ودي هترضي بيك يا منيل… دي بت فقر ودمغها نشفه زيي.. واكبر منك كمان

فارس اتحمس : يا صبوحه يا قمر انتي من ناحية وانا من ناحية دماغها تلين وبعدين هو بالسن يا صبوحه..وغمزلها ..ده انا على مزاجك اوووي وعجبك … والصراحه كده قلبي ميال ليها وعايزها… هتبعديها عني وامشي اشم بودره يرضيكي

صباح خبطت علي صدرها : قطعوا وقطعت سيرتها بعد الشر عليك يا غالي… بص انت طول ماانت قلبك ميال لها يبقا سبها عليا… طول عمري كنت اتمني سيف يتجوز وحده من بناتي بس انت وسيف واحد وانت دلوقتي من غلاوته وانا حبيتك

فارس ضحك بصوت عالي : علي الطلااق وانا بموت فيكي يا صبوحه

صباح بخفوت : وطي صوتك ياض مركزة معانا عارف لو طلعت بتلعب بديلك هقطعهولك

فارس اتعدل بصدمه وحط ايده ع رجولته
2

: هو ايه ده يا طنط

صباح اتعدلت : ديلك يا قلب الطنط
1

………….

عند سيف اللي نزل راح لاهل يوسف وخد لهم الطلبات الي بيخدها كل اسبوع وزيادة وسلم ع امه واولادة وقعد معاهم شوية ومشي راح يزور يوسف

راح سيف هناك وقعد يتكلم مع صاحب عمرو

سيف بخفوت وهو باصص ف الارض

: كاان هيضربها يا يوسف وانا قاعد متكتف مكنتش عارف اعمل حاجه كنت هتجنن من الاحساس دا… كنت حاسس اني عاجز…. غصب عني يا صحبي قلبي اللي اخترها و حباها… بقيت مهوس بريحتها و عنيها وضحكتها.. كلامها وطفولتها كل حاجه فيها بتشدني ليها مبقتش عارف ارجع ولا اكمل بقيت متعلق ف النص ولا انا معاها ولا انا بعيد عنها ولا قادر اشوف حياتي من غيرها هي بقت كل حياتي انا قعدت فارس معاية عشان يلهيني شوية عنها

وبضحكه : فارس ده طلع واد مشكله لو اتلمينا ع بعض زمان كانت هتبقا انت وهو مسخرة …. اسككت صح عارف مين لحقها امبارح تخييل كده ههههه خالتك صباح هوهو….. اه وربنا زي ما بكلمك صبوحه طلعت ام ندي صاحبة دموع… ندي اللي معجب بيها فارس…. ايوووة ايوه اللي اكبر منه هههههه شوفت الصدف بس بقولك
ايه نفخته هو وامه وانا كملت عليه… يلا ف داهية…..بس انت وحشنييي اوي يا يوسف وحشني اوي يا صاحبي و

ولسه بتكلم قاطعه صوت الفون بتاعه رن طلعه من جيبه ورد

: ايوة يا تميم… .انا دلوقتي ف المقابر اللي فيها يوسف فكرها…. ..خلاص تمام انا مستنيك هناك تعالي بتاكسي انا معايه العربية…. سلام

….

عشر دقايق وتميم وصل عند سيف نزل قراء الفاتحه ليوسف وسيف قام خدو بالحضن وسلموا ع بعض وطلعوا ركبوا عربية سيف

سيف ببتسامه : ايه يا باشا عامل ايه

تميم زفر بخنقه وكسره باينه في عنيه

: مش زين والله يا سيف

: باين عليك يا صحبي… في ايه

: ياسمين

سيف هو بيبص الناحيه التانيه وبيزفر

: ملعون ابو الحب يا جدعان

تميم بخفوت : ويجولك الحب مش سهم طايش ده زاد للي عايش … .ده الحب سهمه رشج ف جلبي كواني بنار لياليه مع بت الزواد الي كرهاني…… ولا لي معاها اني ادوج الفرح ولا اتهني بجربها الي يشفي جلبي العليل.. الحب شندل حالي وسهرني اليالي ابكي ع فراج الي دوبتني ف عنيها وضحكه من شفايفها وف الاخر تجولي كرهاااك…. وتنهد بقهر…. يا بوووي … هتكرهني يا سيف

سيف بحزن : ده انت حالتك صعبه قلتلك امتي الكلام ده

تميم ابتسم بسخرية : جالتها لما نار الغيرة دبت في روحي ونستني نفسي….كنت فاكر اني مالك جلبها اتريني كنت واهم نفسي

سيف ابتسم : ده انت بتقول اشعار يا تميم

تميم ضحك بهم : يا خي روح انت التاني انا في ايه ولا في ايه

سيف بضحكه : انت من سهاچ بلد المواويل

: هي بجلع ابو ابوها

: استهدي بالله يا صحبي لو ليك نصيب فيها هتخدو مش ده كلامك برضو

تميم مسح شعره بعنف : معدش ينفع يا سيف خلاصك

سيف مدله سجارة : خد بس و روق كده ونبقا نشوف ينفع ولا مينفعش بعدين

تميم خد من سجارة وفضل يدخن هو و سيف بشرود وكل واحد يبكي علي ليلاااه

سيف بضحكه : وانت بقا جيت للواد المقطع قاهر قلوب العذاره.. كنت نفعت نفسي يا خوياا

تميم بضحكه : جال چيتك يا عبد المعين تعيني ..اتريك عايز اللي يعينك ….ده ايه الغولب يا ولاد

: والله احنا اللي بنجيبه لنفسنا ما تيجي نعيش وننسا ونفضي دمغنا منهم

: والله ايدي علي كتفك ولو جدرت انا هجدر

: عايز الحق

تميم كتم ضحكته : ومعيزش غيره

: انا بقتش عارف… كأنها مرض ومسك ف جسمي مش راضي يسبني مع اني مكملتش كتير اعرفها
بس من اول نظرة دوبت فيها وكأنها جنية
وتلبستني ومش عايزاني ابطل تفكير فيها وهي اصلا عقلها وقلبها وجسمها مع غيري.. روحها ملك غيري يا تميم

تميم بهم : يا بوووي احنا ايه اللي لمنا علي بعض يخربيت ابو العيشه ده انت ركبتني الهم وانا ركبتك الهم.. هي دي الصحبه اللي بتخفف عن بعض

سيف ضحك : اتلم المنحوس علي خايب الرجا الله يمسكي بالخير يا صبوحة

تميم بضحكه : ده ولية مسترچله كله كوم وانا جوايه ست مؤدبة دي كوم تاني

وبجديه : يعني انت هتحب وحده متچوزة علي كده يا سيف

سيف اومأ بقهر : انا مستنقص نفسي اوي.. بس ايوة مهوس بيها يا تميم

: دي حاچه وعره جوي ده انا طلع امري هين عنك… وبعدين انت ولا تستنجص نفسك ولا حاچه الحب مش بيدنا كده كده هيخلص من حبابي عنيك ده انا واحد مسك يدها انهاردة و كت عايز نجطعها ليه وانت ب

سيف قطعوا : بااااااس كفااية كلامك كده فل اوي انت بتصبرني ولا بتكدرني يا عم

تميم ضحك : هعمل ايه مانت اللي مرك مريين مليكش علاچ

سيف بشرود : علاجي دلوقتي ريحتها اللي بتصربني علي فرقها لحد ما هتكون في يوم معايه وف حضني انا متأكد

تميم بستغراب : هي جريبه منك لدرجة هتشم ريحتها

سيف وهو مغمض عنيه : قريبه مني اكتر من وريدي ريحتها بقت تجري ف دمي اميزها من وسط الف بنت
وانا مغمض

: يا بووووي ع الحب يا ولااااد

سيف نزل من العربية : يلا هجيب عشا ونروح ناكل لقمة مع بعض زمان فارس جعاان
1

………….

في مدخل عمارة صباح كانت واقفه ملك بتوتر وخوف لحد ما دخل حسين وقف قدمها ومدلها كيس فيه الشوكلاته وقال وهو مقرب منها

: خدي يا ملوكه وصلي الكيس دا لدموع وقوليلها دول من حسين قوليلها اني قابلتك صدفه وانتي جايه وديتهملك وكلمتين حلوين منك بقا يا قمر يلنو الحجر

ملك بتوتر من قربه : ححاضر

حسين قرب اكتر وداها شكولاتيه وهو بيبص ف عنيها الي بتلمع

: شكرا يا ملوكه مش عارف من غيرك كنت عملت ايه الشكولاتية دي ليكي …تشكر يا صغنن

قال آخر حاجه وهو بيقرص خدها براحه وبعدها ربت على دماغها ومشي وملك كانت هتنهار من لمسة ايده وقربه وسخونة نفسه اللي كانت حساها وخلت الفرشات تلعب في بطنها… مسكت الكيس جامد في اديها وصدرها طالع نازل وخدت السلم جري لفوق

….

عند فارس وصبوحه كان الضحك والمسخرة علي ابوها هناك بعد مفعول العصير ما اشتغل

دخلت ملك وهي بتجري ع السلم وف ايدها كيس اللي ادهولها حسين

صباح : كل ده بتشتري حاجات من المكتبة يا بت

ملك وهي بتنهج : معلش يا خالتي كانت زحمه

وقربت من العصير وهي ميته من العطش ومسكت الكباية شربتها كلها مرة وحده

ملك كحت بعنف وهي بتبصلها بقرف : ايه ده يا خالتي

دموع بضحكه : دواء كحه

فارس ضحك : ايه ده انتي بتعرفي تقليشي اهو يا دود

ملك : هو مين ده

فارس : جوز اختك قريب

ندي : معندهاش اخوات بنات يا ظريف

صباح بخفوت : اما انتي بت مغفلة بصحيح

فارس ضحك : ليه هي مش اختك يا طنط ولا ايه

ندي مخدتش بالها من قصده

ملك بتوهان : لا بنت خالتها هو انت مين

فارس مد ايده : انا فارس الالفي اخو سيف مدير دموع وندي وف صداقه قديمه بين امي وخالتك صبوحه

ندي شدت ملك اللي لسه في ايدها ف ايد فارس بغيظ

: اقعدي ياختيي اقعدي بدل ما يعجب بيكي احسن ده بيحب اي اُنثي متحركة
1

فارس حط رجل ع رجل : واحد بفهم وبعرف اقدر الحاجه الحلوة عندي زوق مش غشيم

ندي : شكر انت بس ف نفسك كتير

فارس برفعة حاجب : دي ثقة يا قلبي وبعدين مش محتاج اشكر ف نفسي انا اصلا علامة مميزه
ف القلب علي طول

وغمزلها

ندي بسخرية : علامه مميزه بشفايف حمره
1

دموع بضحكه هبله : ما ده الي مميزه يا هطله

فارس ضحك : شااايفه الناس الي بتفهم قلبيييي يا دودو

وبص لندي بغمزة ونظرة جريئة وهو بيلعق شفته

: بس مركزة انتي مع ابو شفايف ايه ساب علامه ولا ايه

ندي اتكسفت وبصتله بتوتر وبقت قعده مش ع بعضها من منظر شفايفه المغريه وهو بيلعقهم

صباح كسرت الجو اللي مشحون بنظراتهم

: شفايف ايه وعلامة ايه يا ولاه مش مطمنه حسه كلامكم مش بريئ كده

دموع بضحكه : صفي النية يا صبوحة بقا… ولا ده تأثير فراق ابو البنات

صباح مصت وهي مغمضة عنيها : ابو البنات هو كان فيه زيه روح ربنا يرحمك يا غااااااالي عليا

فارس ضحك ع طريقتها وهو لسه مركز مع ندي اللي بصتله وراح هز دماغه بغمزة خفيفه

ملك وقفت : اه صح خدي يا دموع الكيس ده بعتهولك حسين قبلني وانا رجعه وقالي اديهولك

دموع خدت الكيس بستغراب وملك قعدت جمبيها وبخفوت : سمحيه يا دموع معلشي اعتبريها اخر فرصة والله هو ندمان والحزن باين عليه وفراقك مأثر فيه بجد تحسيه مكسور كده ومحتاجلك

دموع ابتسمت بحب : انتي كبرتي أمتي يا ملوكة

ملك ابتسمت بحزن : الزمن كفيل بكل شئ يا دموع

دموع ربتت ع رجلها : ربنا يعوضك يا حببتي

ندي برفعة حاجب : هو الكيس ده ف ايه

دموع ركنت الكيس جمبها : معرفش

صباح : خدي يا بت يا ملك عايزاكي تعالي هنا ..قوم ياض يا فارس اقعد جمب دموع شوية

فارس بخفوت : طب مينفعش جمب ندي

صباح بصتله بطرف عينها

: وربنا بهزر هههه

وقام قعد جمب دموع ولف نحيتها وندي النحيه التانيه

وبهدوء : ايه بقا يا ست دودو عاامله ايه

دموع بخفوت : كويسة يا فارس

فارس : مش باين يا قلبي بتضحكي وتهزري وتتكلمي بس عنيكي فيها كتير

ندي بحشرية : عم اسامة منير

فارس وهو بيهش بايده ولف وش دموع ليه تاني اللي بتضحك لندي

: هششش ركزي معايا دلوقتي وقليلي اقدر اساعدك ف ايه

ندي بخفوت سمعه فارس

: حطلها قطرة ف عينها
1

فارس ضحك بشخره : ما تهمدددي بقا يا طنط الاه …وغمز لها .. مالك

ندي بصت ف عنيه الجريئة وبلعت رقها وهي مش عارفه مالها وليه متأثرة بإقل حركة منه وايه حكايتها مش على بعضها ليه كده

دموع وهي بتغمض وتفتح في عنيها بسبب مفعول العصير : مفيش حاجه يا فارس صدقني وبجد شكرا علي اهتمامك

فارس : بقولك ايه شغل شكرا وعفوا وجزاك الله كل خير ده مش معاايا وبعدين انتي زيك زي ياسمين بنسبالي دلوقتي ولا انتي شايفه غير كده

دموع هزت دماغها ببتسامه : لا طبعا يا حبيبي والله

فارس بضحكه : لا انا بقول نغير العلاقة ونخليكي في مقام المدام بعد حبيبي دي

دموع ضحكت ع اخرها

ندي بسخرية : الثبات علي الموقف بس

فارس بضحكه : عايزة ايه طيب وانا اعمله

ندي : مش عايزة حاجه يا كوكو

صباح مسكت ملك وقعدت تقرر فيها وفارس بيتكلم مع دموع وندي كل شوية تتحشر ..

دموع مسكت الكيس فتحته وبضحكه هبله

: الله شكولاته

ندى برفعة حاجب : انتي هتكليها روحي ارقعيها ف وشه يا مهزقه

فارس : كلي يا بنتي وسيبك منها اللي يجي منه احسن منه وخليكي ع مبدائك برضو

ندي : لا ما دي في الثبات ع الموقف معندهاش يامه ارحميني زيك كده بالظبط ..هاتي الكيس ده

دموع هزت دماغها بالرفض وطلعت شكولاته حدفتها لفارس وطلعت التانيه هتديها لصباح لقتها نايمه ع كتف ملك الي نامت جمبها وقعدين حاليا
ف كوكب زمردة

دموع بضحكه وحركه مترنجه : ده ناموا هههه يلا هكولها انا

ولسه بتفتح الشكولاتيه ندي نتشتها منها دموع هتاخد غيرها ندي نتشت الكيس وطلعت تجري

دموع وقفت بغيظ : هاتي الكيس يا ندي بطلي رخامه

ندي وهي وقفه وراه الكنبه : لاااا يا مهزقه

: انتي الي جبتيه لنفسك هتروحي مني فين يا معقده

وجريت وراه ندي الي قعدت تلف ف الشقه ووراها دموع وفارس قاعد بيضحك عليهم وهو شايف
مفعول العصير بقا توب وهو التاني بس اقل منهم
عشان شرب نص بس .

ولسه قايم يمشي وفتح باب الشقة ندي زقته وطلعت تجري فوق السطح ودموع وراها وصوتهم عالي وبيزعقوا مع بعض ودي تشتم ودي ترد

فارس حط ايده ع دماغه : يا ديني ده هربت منهم خاااالص… احيه اعمل ايه اسبهم كده… احسن وحده ترمي التانيه من فوق ..

وطلع يجري وراهم والفون رن و رد عليه

: انت فين ياض ده كله

: انا لسه عند صبوحه يا بروو والحريم خرجت عن السيطرة

: انت بتقول ااايه وايه الصوت اللي جمبك ده

: مش لازم تفهم دلوقتي ندي ودموع بيجروا وراه بعض فوق السطح دلوقتي ومش بعيد وحده تحدف التانيه من فووق اعمل ايه الحقنييي

سيف ع النحية التانية وقف بقلق : تميم خمسه وجيلك بص براحتك البيت بيتك مش هتأخر
ونزل يجري

فارس : خلاص يا بنات استهدوا بالله يخربيتكككم

ندى ودموع بصولوا وف نفس واحد

: مللللكش دعووووه اننننت متتدخلش

: ك*امها في طي*ها…. ولعوا في بعض
1

وطلع الفون وصورهم وهو عمال يضحك ع منظرهم
وهما بيشدوا شعر بعض

: دي هتبقا زلة العمر يا ندوش…… يخربيتكم حاسبو
1

قال الاخيره لما الاتنين قربوا من البلكونة القصيرة وسند التليفون في اقرب مكان ليه وجري عليهم
وحاول يفصلهم والكاميرا لسه شغاله

سيف نزل بسرعة وراح نحية بيت صبوحه وكان محتار بين بتها ولا البيت اللي جمبه بس سمع صوتهم اللي واصل لحد تحت وطلع يجري ..والصوت كل مادي يوضح ليه

: يلا يا معدومة الكرامه يا مهزقه

: انتي مااالك ملكيش دعوة يا معقده يا بااردة

: استهدوا بالله يا بنات عيب كده انتو اخوات

سيف وقف قدامهم ولقاه فارس واقف بيشد في دموع ودموع مسكه ف ندي

: اييه اللي بيحصل هنااا

فارس لف على صوت سيف الخشن

: الحق يا بروو البنات رجعت ف كي جي تو

سيف قرب منهم : عملت ايه يا مصيبة انا قولت مش مطمنلك

فارس هو بيضحك : مش وقته مش وقته

سيف كتف دموع من ضهرها وهو ماسك ايدها وشالها من الارض وهي عماله ترفس برحليها

: اوووعااا بقولك اوعه سيبني يا سيلفر انا عايزة الشكولاتة

حركتها علي صدر سيف خلت نبضة زاد ووقفها قدامه على حيطه وثبتها هو بيحاول بسيطر عليها

وبخفوت : باااس.. باس اهدي اهدي وانا هجبلك نجمة من السماا لو عايزة

دموع بدأت تهدي وندي كانت هتروح وراهم فارس وقف قدمها ..

فارس وهو فاتح ايديه وبيتقدم نحيتها : انت اايه بقا ما تهمدي كله منك اصلا

ندي وهي بترجع لوراه : اوعه يااض من وشي

فارس بسخريه ولسه بيتقدم نحيتها : ولو موعتش

ندي بتوتر : بس يا فارس

فارس ابتسم : دلوقتي بقيت فارس

ندي وهي لسه بترجع لحد ما بقت ف اخر ركن ع السطح وخبطت فيه بصت وراه لقت مفيش مهرب وبصت لفارس الي عنيه بتلمع بنظرات كلها شقاوه

ندى بعيون نعسانه ودايخه وصوت هيج فارس

: مانت مش عجبك كوكو

فارس قرب منها اكتر بعد ما ساح من نبرتها وعينها المسبله : كل حاجه منك حلوة

ندي بخفوت : يعني عجبك

فارس حط ايده جمبيها علي الحيط : اووي عجبني اوي

ندي بتوهان وهي بتبص لفارس بعمق و بتحاول تركز

: انت حلو اوي يا فارس

فارس بخفوت : حلو ازي يعني

: شكلك عيونك شفايفك

فارس لعق شفته بإثارة ونفسه على : وايه كمان

ندي بصة ف عيونه : كل حاجه بس انت خفيف مش رزين كده وعاقل تؤ… عارف

فارس قرب اكتر لازق فيها و حط ايده ع وسطها براحه : عارف ايه

ندي جسمها اترعش لما حست بجسمه

: كنت متغاظه وانت بتكلم دموع ومهتم بيها وانا لاء

فارس قرب منها اوي ونفسه اطضرب : وايه كمان يا قلبي

عند دموع اللي سيف وقف بيها نحية السلم وسندت قدامه علي الحيطة

: بس يا دموع اهدي بقا

دموع هزت دماغها بحماس : ماشي بس هتجبلي نجمه بجد

سيف بسخريه : هو انتي شربة حاجه ولا ايه

دموع اومأت بضحكه هبله

سيف بلم بستغراب : ده بجد

دموع : اه والله العصير اللي انت بعته مع فارس حراق اوي بس دلوقتي انا مش حسه باي حاجه حسه اني بطير مش ماشيه ومن الصبح نضحك… فعلا عصير السعاده زي ما قال فارس

سيف بصدمه : عصير حراق …. وف باله .. يا بن الكلب يا فارس انا قولت مش مطمنلك .
1

بص لدموع بقلق : انتي كويسه

دموع وهي بترجع راسها لوره بسبب تقلها

: لاء حسه جسمي سخن وف حاجه غريبه انا مش عارفه ايه هيا دماغي تقيلة ومش قادرة افتح عنيا

و حطت ايدها على وش سيف : سيلفررر

سيف نزل ايدها : انتي بتتعرفي عليا من اول وجديد ولا ايه .

دموع ضحكت : تؤ تؤ انا اصلا مش مصدقة انك سيلفر لحد دلوقتي

سيف بهدوء :و بالنسبة لرسمتي ع تيشرتك دي ايه هوه

دموع هزت دماغها : لااه دي حلوة اويي انت حافظ ملامحي اكتر مني

سيف بخفوت : ملامحك اتوشمت ف قلبي

دموع بسهتان ودوخه : بتقول ايه

سيف بلع ريقة : مش بقول يا دمووعي

دموع ضحكت : دموعك

سيف اومأ : دموع سيف

دموع بخفوت : سيف

: هممم

: سيف

سيف نسي نفسه من نبرتها وعمض عنيه و نفسه عالي : قوليه تاني

دموع بهمس : سيييف

: تاني

: سيف

سيف عض ع شفته وجسمه اتوتر : دموع سيف و وجعه

دموع بصت ع شفايفه وعضت شفتها تلقائي من
منظره وضمت رجليها : شفايفك حلوة يا سيف

سيف فتح عنيه بصدمه واتصدم اكتر من منظر عنيها الدبلانه اللي مركزه على شايفه…بلع ريقه ومسح على وشه بتوتر وقال في باله.

( اللهم اخذيك يا شطان)
1

وبصلها وقال : يلا عشان تنزلي

دموع بدلع : لا مش نزله خلينا شويه… سيف

سيف بصلها : نعم يا دموع عايزة ايه

دموع بضحكه : عايزه بوسه

سيف فتح عنيه بصدمة وبص الناحيه التانيه وزفر ولسه عنيه مبرقه ورجع بصلها

: يلا يا دموع على تحت كفاية اوي كده

دموع قلبت شفتها بحزن وتكلمت زي الأطفال

: هو مش انت قولتلي هجبلك نجمه لو عايزة انت كدبت عليا هو ليه لما اطلب حاجه مش بتتنفذلي هو انا ماليش تأثير بجد هو انا مش حلوة

سيف قرب منها ورجع شعرها لوراه بهدوء بعد ما داب من نبرتها وشكلها الطفولي : تؤ تؤ انت فتنة يا دموعي بس مينفعش انا نفسي اعمل اكتر من كده بكتير مش مجرد بوسه بس مينفعش صدقيني

دموع اتعلقت ف رقبته بدلع : خلاص انا مش عايزة الكتير انا عايزة بوسة وحده بس

سيف بخشونه : دموووع

دموع بتصميم وهي بتقرب وشها عليه بعد ما تعلقت في رقبته : بوسة بوسة بوسه… بوسه وحده سيف بوسه

سيف نفسه بقا عالي وجسمه سخن وهو شيفها بتقرب منه بعنيها النعسانه وبتمد شفايفها وخدودها ومنخيرها حمرة وصوتها الي كله محنه وبقا مش قادر يقومها اكتر من كده

مسك شعرها براحه ورجع راسها لوراه ودموع بتبص له ومنظرها بقا فتنه بزيادة


سيف بهمس وعينه على شفايفها

: دموووع مش قادر كفايه


دموع مسكت لياقته وقربت اكتر : عشان خطري

سيف حط ايده علي وسطها ورعشة جسمها السخن خلت جسمه بيتنفض من كم المشاعر الي حس بيها وهو شيفها بتقرب منه وشفيفها مفتوحه براحه ونفسها اخطلت بنفسه وغمض عنيه وشفايفه لمست شفايفها وعلى اخر لحظه منع نفسه بالعذاب ودفن اراسه في رقبتها

: اخخخخخ مينفعش مينفعش مش هقدر اني اخد شفيفك وغيررري يعملها من بعدها لااا يا دمووع فوقي فووقي عشان خاطري انت لو فايقه مش هتبصي ف وشي اصلا…… اااه يا دموووعي قتلتيني وانا ماليش
حق حتي انفذلك طلب صغير زي ده

وبيتكلم وهو ودفن وشه ف رقبتها وبيشم ريحتها بعمق وهو بيضغط بصوابعه ع وسطها وبيقربها ليه اكتررر وبيضمها لصدره برغبة كبيره اجتاحته ..

رفع وشه من رقبتها وهو بيلهث ونفسه السخن بيضرب ف وشها : دمووع عاايزك فوق ما تتخيلي بس يا دمووعي مينفعش… مينفعش يا حبيبي

قالها وهو عمال يلثم. ف خدودها وعيونها جبهتها وكل حته فيها بين كل كلمه والتانيه لثمه

وبعد عنها بعد ما سيطر ع نفسه بالعذاب وروحه ببتخلع منه وهو بيرفع جسمه من ع جسمها السخن واحساسهوهي جواه تعبه وتعب اعصابه

دموع فتحت عنيها بحزن : ياعني مش هتبوسني شفايفي مش عجباك

سيف بخفوت : انتي لو فوقتي وفكره كلامك ده هتقتلي نفسك….. بس انا عارف انتي دماغك دلوقتي ف زمة الله..و اللي مصبرني ان كل دا مش هتفتكريه

سيف لسه هيتحرك سمع دموع الي بتتكلم بصوت ع وشك البكاء : لا مليش انا عايزة بوسه.. عايزة
الشكولاته…. انا عايزة حسين
سيف لف بغضب وعنيه بطق شرار لما سمع اخر جمله قالتها ووووو

******************

يتبع….

رواية دموع السيف الحلقة الثالثة عشر
ندي بتوهان وهي بتبص لفارس بعمق و بتحاول تركز

: انت حلو اوي يا فارس

فارس بخفوت : حلو ازي يعني

: شكلك عيونك شفايفك

فارس لعق شفته بإثارة ونفسه على : وايه كمان

ندي بصة ف عيونه : كل حاجه بس انت خفيف مش رزين كده وعاقل تؤ… عارف

فارس قرب اكتر لازق فيها و حط ايده ع وسطها براحه : عارف ايه

ندي جسمها اترعش لما حست بجسمه

: كنت متغاظه وانت بتكلم دموع ومهتم بيها وانا لاء

فارس قرب منها اوي ونفسه اضطرب

: وايه كمان يا قلبي

ندي رفعة كتفها لفوق : مفيش حاجه تاني كنت متضيقه انك بتهزر وتنكشها وانا لاء

فارس قلبه دق بفرحه : بس دي غيرة يا طنط

ندي ضحكت : انا بغير

فارس قرب اكتر وعينه بقت في عنيها و نفسه اختلط بنفسها وتكلم بنبره جذابه : اه بتغيري… وبتحاولي تقوميني ومش عارفه…. انتي وقعتي يا ندى خلاص

ندى بنظره بريئه زي الأطفال : وقعت ازاي

فارس لعق شفته بخفوت وبقا يتكلم بهمس و شفايفه بتلمس شفايفها مع كل كلمه

: يعني بقيتي حاسه اتجاهي بنفس اللي انا حاسه بس مش عايزه تبيني…..انتي خايفه تسلمي

ندى يصدق وعيون بتلمع : انا فعلا خايفه اوي يا فارس… انا طول عمري ندى القويه اللي بميت راجل… ندى اللي تجرح بس متجرحش …بس المره دي مش عارفه مالي…. خايفه على قلبي منك اوي يا فارس.. وخصوصاً انك
طايش وبتاع بنات وقلبك للكل دي دخله ودي طلعه
وانا انانية اوي
2

فارس قرب منها اكتر وكتر بقا حاسس بكل جزء منها على جسمه واتكلم معاها بكل صدق

: اوعي … اوعي تخافي مني ي ندي انتي الي قلبي اختارها من وسط كتير ممكن متصدقنيش لاني اصلا مش مصدق نفسي و واخد الموضوع بهزار بس حقيقي انا ما عرفتش يعني ايه حب غير على اديكي يا ندىأفضل الهدايا لأحبائكم
اني مش قادر اطلعك من دماغي مش قدر ابعد
عنك للحظه اتعلقت بيكي قلبي ي ندي
قلبي لما بيشوفك بينبض جواه صدري
بطريقة مجنونه ده الحب صحأفضل الهدايا لأحبائكم

ندى قلبت شفتها السفليه زي الأطفال

: بس انا اكبر منك يا فارس

فارس وهو عينه على شفتها المقلوبه

: وايه يعني يا قلبي ….. هي بالسن والا ايه

: امال بايه

بخفوت : بحاجتين ي قلبي بده .. وشاور ع دماغه ومتقلقيش انا بحب اهزر اه بس ساعت الجد عاقل
..وابتسم بخبث.. وبدا يا قلبي

وغمزها برجولته اللي انتصبت ندي شهقت وجسمها اترعش وصدرها بقا طالع نازل وعنيها سكرت اكتر وبهمس : فارس انت بتعمل ايهأفضل الهدايا لأحبائكم

فارس وهو بيتحسسها من وسطها لمؤخرتها ووشه ف رقبتها : بعرفك اني بعشقك ومجنون بيكي عايزك معايا وجمبي ف حضنيي…. ندي… سبيلي نفسك خالص انا هحب كل حته فيكي وافرد سيطرتي علي كل تفاصيلك هخليكي مش قادرة تبعدي ولا تشبعي من حضني من كم المتعه اللي هنوصلها…هخليكي تعرفي مين فارس بجد …. ودفن وشه ف رقبتها وهو بيلعقها بلسانه براحه … .هني* كل حتة فيكي وف اي حتة تتخيلها انا كده كده نك* افكارك خلاص هههههههههههه هرفعك عليه يطنط
1

ندي كانت بتتنفض بين كفوف ايديه… رفعت راسها ليه برغم انها اكبر منه بس هو اطول واعرض منها بكتير وحست انها فعلا ف حضن راجل قدر يفرد سيطرته عليها ريحته الرجولية وصدرو العريض دوبوها ريحت انفاسه
الي بالفانيليا الي بيدخنها وبخفوت ورعشة : فارس

فارس شاف منظرها وهي بصاله ونظراتها اللي حسسته انه فعلا ملكها مقدرش يشيل عينه من على شفايفها اللي اتمناها من اول يوم شافها فيه وبالفعل خدهم بين شفايفه ف بوسة عنيفه كلها لهفة

فصل البوسه وبصلها في عنيها : عيونه ي ندي

ندي قلبها اترعش وجسمها سخن وبلعت ريقها بصدمه

: ايه البوسة دي يخربيتك

فارس وبيحرك ايده ع وسطها : عجبتك يا قلبي

ندي اومأت بضحكه : اوووي هات وحدة كماان

فارس بجنون : بس كده

المرة دي راح رفعها بين ايديه ولف رجليها ع وسطه ونزل ياكل ف شفايفها زي المجنون وندي بتبدله ومتعلقه ف رقبته وبيحرك ايديه من مؤخرتها لضهرها لصدرها اللي قرص علية بعنف .. وندي بتتجاوب معاه بشهوة وفقدان سيطرة وكل واحد جسمه بيطلع سخونه ونفسه عالي وبيتحرك بهياج على عضو التاني فارس زنقها ف الحيطه عشان يقدر يتعمق اكتر بين رجليها لحد ما ندى اتنفضت وجسمها اتخشب وجابت شهوتهااا
وهي بتهمس باسم فاارس وبتنبت ضوفرها
ف رقبتو
….

عند سيف ودموع

سيف لسه هيتحرك سمع دموع اللي بتتكلم بصوت علي وشك البكاء : لا مليش دعوه انا عايزه بوسه….عايزه الشكولاه ….انا عايزه حسين
1

سيف لف بغضب وعنيه بطق شرار لما سمع اخر جمله قالتها ومسك فكها بين صوابعه : اقفلي بوقك ده هو ده الي انت عايزة غالي والطلب رخيص انا كنت عايز اميزك بس انتي الي عايزة كده

دموع اتصدمت من منظر عنيه الي كانت كلها حنية فجاءة اتحول وخافت منه للحظه لما قبض ع فكها
وقبل ما تستوعب الي بيحصل بعقلها المخمور
كان سيف حول نظراته الغضبانه لشفايفها وكأنه
عايز يعاقبها ..

سيف رفع رأسها لفوق وهو قابض ع فكها وهبط ع شفيفها بكل عنف وهو بيلتهمها بغضب وشهوة وغيرة
وعشق وحرمان بقا يبوسها ومش قادر يشبع منها
ولا من طعم شفايفها الي بقا متاكد ولا في طعم
اللذ منه ف الدنيا غمض عنيه وحاوط وشها
بكفوفه وندمج معاها ف قبلة ملحميه
وهو بيمتص شفتها السفليه بكل عشق
2

دموع الي كل مشاعرها هاجت وبقت مش قدرة من كم الاحساس الي في البوسة طعم شفيفه ريحته المعبقة بريحة التبغ طعم النعناع اللاذع الحلو ف لسانه الي بيلتهمها طريقته وهو بيبوسها كفوفه الدفيه الي حضنة وشها بحنيه لهفته عليها واصوات التلذذ والزمجرة الي
كانت بتخرج منه ع شكل انفاس سخنه
حرقتها وحرقة كيانها كله ..بقت تحاول
تجرية ف البوسه وهي بتمتص لسانه وهي عاجبها طعمه وريحة انفاسه وحطت ايدها ع رقبته
والتانيه ع قلبة الي كان بيصارع تحت صوابعها

سيف فصل البوسه وهو بيلهث بعنف : Vous n’avez pas besoin d’un simple baiser, vous voulez des volcans déchaînés qui vous font perdre la tête jusqu’à ce que vous brûliez avec votre extase entre mes mains professionnelles.

انتي لا تحتاجين إلى مجرد قبلة ، انتي تريدين براكين ثائرة بين شفتيكي تفقدك عقلك حتى تحترقي بنشوتك بين يدي المحترفة.

قالها سيف بجنون وعنيه الحاادة بتلمع بنار الشهوة والغاضب

دموع بتاخد انفاسها بالعافية وضحكت بجنون : بعشق طريقتك لما تتكلم بالفرنسي بتبقا عايز تتاكل
بتبقا رجولي اووي بنبرتك الحادة وعيونك
ااااه ..

سيف قرص ع شفتها السفليه بعصبيه بسبب طريقتها وهي بتتميال قدامه وصوتها الي كله محن وعنيها الدبلانه و بسبب النار الي دبت جواه وعارف انه هيفضل يتعذاب ليالي بسببها : الشفايف دي لو فضلت تتكلم هتجيب اجلي

ونزل ع شفايفها مره تانيه وخد شفايفها الاتنين بين شفيفه امتصهم بعمق وضغط ع رأسها بيقربها ليه اكتر
دموع فضلت تخبط ع صدره وهي مش عارفه تتنفس
وتتحرك بين ايديه وهي عايزة تفصل البوسة لحد ما وقعت بين ايديه فقدة الوعي الي كان طاير اصلا

مية مسا عليكم 😂
4

سيف بلع ريقه وهو شايفها وقعة بين ايديه بالشكل ده وجعه قلبو وندم انه انساق وراه غضبة باس دماغها
وقعدها ف مكانها وراح يشوف فارس ..

فارس في عز اندماجه مع ندي اللي بيبوسها ويتحرك ف حضنها بهياج وخلاص كان على وشك يجيب شهوته

سيف بصدمه : يخربيت امك

فارس اتنفض ونزل ندي بخضة : يخربيت امك انت علي دي قطعه يا بروووو
3

قالها فارس وهو حاطط ايده على وشه وهو حاسس انه هيتجنن مصدوم بعد ما كان طاير في السحاب اتقفش
قفشة مخبرين

سيف : انت بتعمل ايه

فارس بسخرية : بحطلها قطرة ف عينها ..ايه السؤال ده
3

سيف بعصبيه : ولاااه اظبط مانا عارف كنت بتتنيل بتعمل ايه بس انت بتعمل ايه مع دي انت بتزنُق
ندي بنت صباح الي لو فاقت وفتكرت هترفعك

فارس لسه هيتكلم سيف زعق فيه… هو اصلا مش طايقه بسبب عملته

: انت لسه هتحكي البت خربانه خالص نزلها ع تحت وانا هنزل دموع يلاااا وحسبنا في البيت…. عصيييير السعااااده هاااه دا انا هطفحهولك
1

سيف راح نحيت دموع ورفعها بين ايديه وهو دافن وشه ف رقبتها دخل بيها الشقة وشاف صباح وملك نيمين ع الكنب وبقا مش عارف يروح فين واول اوضة قبلته
زق ببها ولقاه فيها سريرين حطها ع واحد فيهم

خلعها الصندل البيتي الي كانت لبساه وباس رجلها برقة
وقرب غطاها كويس و باس دماغها بحزن : سامحيني
ي دمووعي سااامحيني ي بابا انا بجد تعبت وبقيت
مش عارف انا بعمل ايه جننتيني ي دموع

وفرت دمعه من عينه وقعت ع خدها ..

فارس بص على ندي لقاها في دنيا تانيه خاااالص بصه للسما وبتضحك وهي بتمرجح جسمها يمين وشمال

: طبعا وانتي مين قدك ما انتي ريحتي نفسك وانا اولع عادي …وبتسم بحب ..تعالي يلا نازلين

وشدها من ايدها وتجه بيها لتحت وهو ماشي لمح الفون
خده حطه ف جيبه من غير ما ياخد باله ان ده كلو بيصور

ندى بتوهان ودوخه وبتمشي معاه وهي مترنجه
وسنده راسها ع كتفه

: اوعي يا فارس تعمل كده مع غيري ولا تبوس وحده زي ما بوستني او تبعد عني هقتلك ي كوكو

فارس باس دماغها بفرحة وهو عرف الي جواها وكشفت
عن الي حساه من نحيته وهيتغير عشانها ويثبتلها
انه جدي ف علاقتهم : مقدرش ي حبيبي بس ربنا
يعيني عليكي من بكرة بعد الي حصل ده
مش متخيل انك هتفوقي وترجعي
لتكشرتك تاني ..بس انا وراكي

فارس نزل بيها ودخلها اوضتها ندى اول ما شافت السرير اترمت عليه على طول

سيف وقف من جمب دموع و بص لفارس بغضب وقال وهو بيشاور على ندى ودموع

: دول عشان اول مره يشربوا هيصحوا مش فاكرين حاجه… بس اللي متكومه بره دي كانت بتحط نص فرش حشيش في سندوتش كبده يعني استلقي وعدك الصبح
2

فارس بلع ريقه وقال

: يا برو انا اتلغبط وانا كنت اقصد يعني اخد القزازه المخلوطه بالوسكي
1

: ولاااااااه شغل التلت ورقات دا مش عليا … غووور قدامي يلا

طلع فارس ووراه سيف بعد ما القى نظره اخيره على دموع وزفر بخنقه وطلع من الاوضه ….. وتجهه الاتنين على بيت سيف

سيف هو وطالع لمح تليفون ملك عمال يرن وشاف اسم حسين بص عليها بتمعن وافتكر ان دي البنت اللي شافها معاه من كام ساعه وهو نازل رايح ليوسف بص قدامه بتفكير ورجع بص لملك وبعدين مشي وهو دماغه بتودي وتجيب

في شقة سيف تميم وقف بقلق او ما شفهم دخلين

: ايه حصل وتأخرتم ليه كده

: ادا تميم هنا منور يسطا

لسه هيقرب من تميم كان سيف إداه بالرجل وقعه ع تميم : هو انت جايب ام البجاحه دي من فين ياض
لا وداخل يسلام وعاادي وكأنه معملش مصيبه
من دقايق ..

تميم بسرعه مسك فارس : استهدي بالله بس ي سيف وجولي حصل ايه طيب

: خلااااص بقا يا سيف وديني ما كان قصدي مكنتش اعرف انها هتهرب منهم اوي كده

سيف بعصبيه وجواه براكين هايجه : اهدي ازاي بس ي تميم اهدي ازاي وهو واخد وسكي شربه للحريم
الي امنته ودخلته بيتهم وهو بيقولهم ده عصير
السعادة بيستظرف و واخد الدنيا كلها هزار
وضحك ومسخرة هيكبر امته ويتعلم المسؤلية

ويبقا راجل مينفعش ي تميم مينفعش

تميم قرب منه : تعاله بس اجعد و ..ي بووووي مال چسمك جايد نار كده وهتتنفض انت محموم ياك

سيف بصله وعنيه لاول مرة من سنين يبان فيها الكسرة الي مخفيتش عن تميم وقرأهاا كويس ف عنيه

تميم بخفوت : مالك ي سيف

سيف بلع قهرته : مفيش ي تميم مفيش

تميم اومأ وسابه ع راحته : طب جوم خدلك دش بارد روج اعصابك وانا هتكلم معاه

سيف قام من غير كلام وهو كل عروقه نفرة وجسمه سخن و كله بينبض بوجع واعصابه كلها مشدودة

دخل اوضتة وطلع بنطلون بچامه واسع قطني وبكسر
ولمح قميص دموع رزع الدلفه بغضب ودخل
الحمام خد شور بارد وهو بيبص ع رجولته
المنتصبه وبيهز دماغه برفض ومش راضي
يتنازل ولا يعملها ويخلص نفسه وكأنه
بيجلد ذاته وقلبة الي اتمنه وحده محرمه
عليه وحده متجوزة ملك راجل غيرة

فضل واقف تحت المرش وهو مغمض عنيه لحد ما جسمه برد شوية نشف جسمه ولبس غياره
وطلع شعره بينقط ع صدره العريان

عند تميم الي قعد جمب فارس الي باصص ف الارض ولتاني مرة يسمع انهاردة انه طفولي وحركتة
متلقش برجولته ولا اسمه وكان مقهور

تميم بهدوء : حصل ايه

فارس مسح وشه بهم : مفيش كنت قاعد زهقان وسيف مش راضي ينزلني عشان مسهرش وكده برا عشان عندنا
شغل ف قلتلو اروح اسلم علي خالتي صباح ..
وبخفوت ..وجت فكرة ف دماغي من باب الهزار
والله مفكرتش ان الموضوع هيكبر روحت
خدت قزازة عصير مخلوطة بوسكي
وشربو منها

تميم خبط ع جبهته : ي بووووي هتهزر

فارس هز دماغه بالرفض : كانت القعده لذيذة وحلو وكلها ضحك بدل ما دموع كانت حزينه كده
ومأثرة ع الباقين لحد ما البنات خربت خالص بقا

تميم بعتاب : لاه لاه غلط ي فارس مليكش حج دول بنات ناس محترمين مكنش ينفع تغفلهم التغفيله
دي عارف لو من الحريم الي عايزة حش رجابها
الي بتسهر وتسكر وتنزل تترجص ف الحفلات
وسط الرچاله كنت جولت معلهشي كده كده
متعودين لكن انت مسختها الصراحه وسيف
حجو يعتب عليك ..

فارس بندم : خلاص بقا ي تميم الله يصلح حالك كانت ساعت شيطان وخلاص مش هتتكرر

تميم اومأ وهو بيربت ع رجله : حصل خير ودي تعلم غيرها ناس فتحت بابها ليك وامنتك لازم تكون
كد الثقة وخصتاً انهم كلهم حريم وانت الراجل
الوحيد وسطيهم ..

فارس : والله انا لقتهم كده بداء العصير يشتغل عليهم كنت واخد بعضي وماشي بس البنات طلعت تجري
وراه بعض فوق السطح وخوفت وحده ترمي
التانية من فوق وهما مش ف وعيهم

تميم بضحكه : كمانك ي بووي منك حدالله انت يتفات ليك ابلاد خليت البنات اتچنت ف نفوخها
2

فارس ضحك : اسكت ده كانت مسخره

دخل سيف وهو بيتنحنح وعنيه بطق شرار فارس وتميم
كتمه الضحكه و قعد فتح علبة السجاير و ولع سجارة
ورما العلبة بعصبيه ع التربيزة ..وفضل يدخن
بعصبيه

: الي حصل ده مش هيتكرر تاني ولو مش عارف تبقا
راجل فانا ليك ي فارس خلصااااه فا متجيش تزعل
بعديين ..وقبل ما فارس يرد ..قوم حط الاكل ده
ف المكرويف خليه يسخن عشان تميم يتعشا يلاااا

فارس وقف بتمته : ده انت لما بتتحول بتبقا مخيف انا فارس الالفي بقيت خدامه الله يخربيتك

سيف بصوت عالي : خليك انت بس انا فارس الالفي انا فارس الالفي بوق بس من غير فعل كده

تميم قعد يضحك وربت ع رجل سيف : هدي نفسك ياعم خلاصك غلط وعرف غلطه وبعدين ده فارس
يعني مش عليه حرچ هههههههههههه
1

سيف عض شفته وهو بيضحك : ده قعد معاية يومين
هيشلني ي جدع والله مش سووي الواد ده

فارس بصله من وراه الباب : دلوقتي مش عجبك وبتشتكي مني وانت مشقيني طعميه وفول
وعشا وموعين مكنش العشم ي بروووو

سيف بعصبيه مزيفة : انت مش هتبطل صح اه ما هو داء انا عاارف امشي ياض من هنا بدل ما اقوم اشفلط وشك

خلصت القعدة بين هزار وضحك ونكش فارس لسيف الي كان متضايق منه واتعشوا مع بعض وسيف اصر ع تميم
يبات معاهم

كان واقف سيف وفارس وتميم ف البلكونه بيشربوا قهوة
وسيف بيدخن بشرود وتميم ميختلفش عنه كتير هو وفارس ..

طلع حسين البلكونه بزهق بص جمبيه بسبب الدخان الكتير وقلب وشة : المشرحة كانت نقصه قتلة
قلبناها تكية هنا

فارس بسخرية : والله بوشك الي عامل شبة تلاجة الميتين ده هي مكنتش ناقصة فعلا
3

سيف ببرود : هووش خلصناا

تميم : الناس تطلع ترمي سلام ربنا وانت طالع تجول يا شر اشتر مالك ي چدع انت

حسين : مبسلمش ع يهوود

فارس : وربنا بحوجبك دي انت ابو لهب العاشر اصلا
1

حسين بنرفزة : متحترم نفسك ياض ي طري انت بدل ما اجي اربيك

سيف ببتسامه ساخرة : طب ما تيجي

تميم : باااس استهدوا بالله بلاها فضايح ف نصاص الليالي يلا احنا دخليناا نناموا اصلا فوت ي سيف
يلاا متنحش ي فارس

دخل سيف اخر واحد وهو باصص له بستفزاز ونظرات كلها تحدي وحدف له بوسة ف الهوي مع غمزة بكل برود خله حسين هيخبط دماغه ف باب البلكونه

فارس بنرفزة : ي دينييي انا كل ما بشوف البني ادم ده ببقا عايز اخخخ وربي يقهر مش عارف دموع عايشة
معااه ازاي الجبله ده

سيف بعصبيه : تعيش بقا ولا تتنيل ع عين ميتين ابوها مالناش دعووة ياكلوا بعض جوزها وعاجبها
في ستين داهية بقا

ودخل اوضتة ورزع الباب وراه بغضب وهو جواه نار بتقيد مبتطفيش

تميم بص لفارس : هو ف ايه

فارس رفع كتفه لفوق : مش عارف هو بيجي عند سيرة دموع وبيتحول ساعات يبقا هادي وبيضحك وساعات
بيبقا مش طايق دبان وشه ولا طايقها هي شخصيا

تميم وحاجه خطرت ف باله بسبب كلامه مع سيف وعترفاته : دموع دي الي شغاله معاكم ف الشركة وچارته ومرت اللطع الي كان واجف برا ده صوح

فارس : ايوة وتقريبا كده جوزها كان هيرفعها لما شفها هتركب العربية مع سيف ..

تميم بتفكير : وانهاردة لما راح لك عندهم عمل ايه

فارس : فصل بين ندي ودموع وشالها ومش عارف راح بيها فين ولا عمل معاها ايه وبعديها بشوية نزلت بندي لقيته منيهم ع السرير ومغطيها وبيمسح خدها وزي ما يكون كان بيع خخخخخخخخ احييه

تميم خبط ع وشه بقهر

: لو حصة المحقق كونان خلصت كل واحد يروح يشوفله سرير بقا عشان انا عفريت الدنيا بتتنطط ف وشي
واه هي ي تميم هيااا هياااا خلصناااااا بقااا

ده كان كلام سيف الي فتح الباب بعنف وتكلم بصوت عالي وقهر واضح ..وخد السجاير بتاعته ودخل تاني
ورزع الباب وشكلها هتبقا ليله مرار عليهم

فارس قعد بصدمه : يعني سيف بيحب دموع

تميم اومأ : بس ي فارس اسكت مينفعش تتكلم ف الموضوع ده دي وحدة متچوزة

فارس بحزن : اه ي قهرت قلبك ي سيف ده الباب ف الباب مش بعيد بيكون سماعها وهي مع جوزها اصلا
3

تميم : خلاصك ي فارس بس كلامك ده ولا هيجدم ولا يأخر ده يمكن يزود وچع جلبه ويسبب مشاكل

فارس اومأ بهدوء : انا رايح انام ي تميم تصبح ع خير

تميم اومأ بشرود وهو حزين ع حال سيف.. الفون بتاعه رن وشاف الاسم وقبض ع الفون بغضب وكنسل
ورما جنبه شوية ووصل مسدچ

: تميم انا اسفه ممكن ترد عليا بليز

تميم ضحك بتهكم وقفل الفون خالص ودخل اوضة الضيوف عشان ينام ..

سيف كان قاعد ف الاوضة بيفتكر الي حصل ودار بينه وبين دموع وقاعد بيهز رجليه بعنف وبيدخن بشرهة
وفجاءة قام وقف طلع لوحات الرسم والادوات
والفورش بتاعته وبقا يرسم بسرعه وغضب
ويدمج الالوان ببعضها ولوحة وراه
التانيه ف وقت قياسي

قعد وهو حاطت ايده ع رأسه وشعره نازل ع جبهته بإرهاق وشاف الي لوحات وبين صوابعه السجارة
وشاف انه الي بيتمناه اتجسد له ف لوحاتها
الي بيهرب منه شافه قدام عنيه صوابعه مع عقله الباطن
صدموا بالواقع المر ..

لوحات كلها عبارة عن ملامح دموع ف اوضاع بيتمنها وهو دافن نفسه ف حضنها رسومات مشوشة لكن معبرة
عن الصارع الداخلي الي عيشو ..

فارس دخل اوضتة وغمض عنيه وهو بيفتكر الي حصل بينه وبين ندي وكانت الضحكه ماليه وشه ورجع كشر
والحزن اترسم ع ملامحة ومحبش انه فاق وشرب قهوة عشان ميفتكرش انها كانت مش ف وعيها ولا دي

طبيعتها وكل الي حصل ده مجرد استغلال للظروف من نحيته هيصدموا بالواقع الآليم ف الصباح الباكر هز دماغه بالنفي وهو مش عايز يفكر ف الي هيحصل بعدين وفتكر الفون وقام يجيبه عشان يتفرج ع خناقتها هي ودموع لما حس انه مشتاق لها ومش هيقدر يكلمها عشان نامت

فتح عنيه وقام ياخد الفون من ع الكمدين وهو بيضحك من قبل ما يشوف منظرهم وشغل الفيديو وبقا يضحك بصوت عالي ولسه هيقفل الفون اتصدم لما لقاه الكام
لسه شغاله ودخول سيف والطريقة الي شال بيها
دموع الي كلها حنان وهمسه ليها وهو بيهديها
ولما فضل شيلها ف حضنه ومشي بيها
وكأنها بنته الصغيرة وبعد عن الكاميرا
وظهر هو وندي وقلبه دق وهو مش
مصدق ان اول للحظه بينهم موثقة

فارس خبط ع جبهته وهو بيتنفس بسرعة : يالهووي
ده انا مها بتحبني اووي بجد مش مصدق بس بس
اهدي اكيد الفيديو مش مكمل للاخر

نام فارس ع السرير ونفسه مضطرب وجسمه سخن لما شاف الطريقة الي قرب بيها من ندي وهو نص الي حصل
بينهم تقريبا مش فكروا اوي

قعد فارس يتفرج وهو مبتسم اول لمسه اول همسه اول حضن وبوسة ليه مع ندي الي كانت بتتكلم بطفولة مش
لايقة ع شخصيتها القوي الي بتظهرها ديما

وبلع ريقه اول لما شاف نفسه رفعها ف حضنه والطريقة الي كانوا بيتحركه بيها هيجته وخلت رجولته انتصبت
وتمني اللحظات دي ترجع عشان يخلص نفسه ع انوثتها
ونزل التيشرت من ع رقبته وشاف اثر ضوفرها علي جسمه فعلا وتجنن خد الفون وقام للحمام وهو مش قادر يستحمل خصتاً ان سيف قطعها علية وهو ف حضنها

سيف قام لما اللوحات بهمجيه وهو رايح جاي ف الاوضة
وعايز يبعد تفكيرة عنها مش قادر نزل يلعب ضغط
فضل نازل بسرعة وعصبيه وهو محتاج لها ومش
قادر ينكر ولا يغير الحقيقه دي جسمه محتاج
لها هو عارف انه مش هيهدي غير وهي ف حضنه

قام وقف بعد ما ارهق نفسه ف الضغط وجسمه كله عرقان وسخن خد الفوطة وراح ياخد دش بارد

: احاا انت بتعمل ايه
قالها سيف بصدمه بعد ما دخل الحمام الي كان مفتوح وشاف فارس واقف بيدلك رجولته بسرعه
وهو ماسك الفون ..

فارس اتخض والفون وقع منه ف الارض ورفع البكسر بسرعه كل ده حصل ف للحظة : خخخخ ايه برووو
مش كده ع فكررررة اجيبهم فين طيب عشان
ترتاح بص انا اصلا كده كده بعد الي حصل
ده ومن شوية انا قطعت اللبن مش الخلف
اتفضل يكبير
1

وزق سيف بنرفزة وطلع من الحمام وهو دمه محروق

سيف بعد ما استوعب الي بيحصل اتكلم بحنق : مش انت الي عملت فينا كده بميتينك الله يحرقك ي شيخ واحد داخل و واحد طالع من الحمام بنتحاسب بسببك
ي روح امكككك
6

ودخل وهو بيرزع الباب وراه للمرة الي مش عارفه عددها كام انهاردة

ده انت حالتك صعبه ي سيف 🙂
2

خلصت ليله جحيميه ع كل ابطالنا ما عاد ندي ودموع الي نيمين ف كوكب اخر

سيف وفارس وتميم ياسمين الي مبطلتش بكي للفجر
بسبب الي حصل والي عملته ..

صحي سيف عمل قهوة وصحه فارس وتميم ..الي شرب قهوته مع سيف وفارس عمل نسكافية ونزلوا كلهم مع
بعض …

ندي ودموع صحيو بسبب ضوء الشمس الي دخل من البلكونه المفتوحه

دموع بإرهاق : اااه ي دمااغي الحقيني ي ندي صداع هيموتني

ندي بنفس الارهاق : ومين سمعك انا كمان دماغي هتتفرتك ..وتنفضة مرة وحده وبصوت عالي ..فاااارس فيين

دموع فتحت عنيها بخضه : مالك ي بنت المجنونه فارس مين دلوقتي خضتيني

ندي وقفت بدوخه : فارس ي زفته فارس كان هنا امبارح انتي نسيتي

دموع اتعدلت وفتكرت لما فارس جيه وكلامهم الي مش فكرة نصه وبعد كده لمحات كده زي الطشاش صور سريعه بتتحرك زي الشريط و صوتت بصوت عالي
وهي حطه ايدها ع وشها

ندي جريت نحيتها : ف ايه ف ايه ي بت مااالك

دموع نزلت ايدها من ع وشها بصدمه : سيف كان هنا امبارح صح

ندي بصتلها بقرف : سيف ازاي يعني مش فهمه

دموع وقفت وهي بتهرش ف دماغها بقلق : مش عارف مش فكرة بس انا حسه انه كان هنا والله انا فكره
حاجات كده وكان اممم حضني و و بيبوسني من رقبتي

ندي بصتلها بدون تعبير ووحده وحده الضحكه سمعت ف البيت كله وهو مسكه بطنها : هاااااااااا ي نهار فحلوقي سيف باسها هههههههه تأثير الفراق وقلنا معلش لكن سيلفر حتة وحده يخربيت احلامك

دموع قعدت وهي بتفكر : ممكن يكون حلم .. وبصة لندي بعصبيه ..وايه يختي سيلفر حتي وحده دي ليه انشالله كان النبي يوسف عليه السلام ده انت عيلة رخمه ع الصبح

وقامت دخلت الحمام ورزعة الباب وراها وقفت قدام المراية وهي بتعصر دماغها وبتحاول تتفتكر الي
حصل امبارح بدون فايدة غير صور زي
الادغاث

خدت شور عشان تفوق وطلعت لبست من هدوم ندي
وخرجت تعمل قهوة عشان الصداع الي حسه بيه
كانت ندي بعديها شور وهي
تحت الماية شافت صورتها وهي بتقول
لفارس انت حلو اووي …لكن هزت
دماغها بالرفض وخرجت لبسة
وشربة القهوة مع دموع نزلو
مع بعض وتقبلوا مع سيف
فارس وتميم الي بيتكلموا مع بعض

وسيف وراهم ولابس نضرته السودة وملامح وشه متتفسرش شاف دموع وقبض ع كف ايده وهي
ذكريات الليله الجحيميه عدت قدام عنيه

ندي بهدوء : صباح الخير

سيف وتميم ردو الصباح وفارس كان متوتر

ندي كملت : مشيت امته ي فارس اليوم كله كان ضغط اعصاب امبارح ومش فكرين الي حصل

فارس بلع ريقه وبص لسيف الي معبرهوش

: تعاااااااله ده انت جتي برجليك ي ابن مها الوطيييه

قلتها صباح الي شفتهم معدين وهي جايبه فطار ورجعه
تجري عليهم

فارس وقف وراه سيف : اهدي ي صبوحه متفهميش غلط

صباح : غلط بقا تشربني منكر وتدهولنا معاك وحنا وراك زي المغفلين وتقووولي غلط ده انا هطلع بروحك

ندي ودموع بصو لبعض بصدمه وهما مش فهمين

ندي برفعة حاجب : منكر ازاي يعني يامه

صباح بصة لسيف : الواد السهون الي واقف وراك ده جبلنا عصير مخلوط بخمرة انا كدبت نفسي وصدقت كلامه اول ما دوقته لكن اتدهول ونام وانا قعده
وصحي زي ما اكون وكله علقه حمار ف مطلع
ده الي اكدلي بتستغفلني ي فاااارس

فارس بص لندي وبهمس لسيف : متعمل حاجه ي برو خلاص بقا حقك عليا مش هتتكرر

سيف قرب من صباح حضنها وباس دماغها : حقك عليا انا ي صبوحه عيل وغلط وبعدين انتي نسيتي
انا ويوسف لما جبنالك سجاير فيها دناميت
معلشي هو كان عايز يهزر معاكم شوية
ويضحكم ميقصدش حاجه يعني

وبعدين انا ظبطهولك ولسه كمان
هفرجك عليه

صباح بصة لفارس الي حدف لها بوسة ف الهوي : من نحية ضحكنا فهو ضحكنا بس مش هفوتهالك انا
بقولك اهوو

فارس ابتسم وراح حضنها : حببتي ي صبوحة وربنا بحبك

صباح حضنته وهي بتضرب ع ضهرو وتقطم فيه بالكلام

فارس بخفوت : هو انتي نسيتي لما قولتلك جوزيني بنتك

صباح بعدت عنه : هو انت كمان ليك عين ي بجح ولا ي خويا منستش يلاا نهاركم ابيض خالي بالكم من البنات
دي امانه عندكم

سيف بص لدموع الي بصه لي وعنيها كلها توتر وقلق ولف وشه النحية التانية

ندي : يعني ايه يامه تحضنيه وتضحكي معاه بعد الي عملو. ده

تميم : خلاص ي انسه ندي هو عرف غلطه وسيف عطاه لما كفاه وهو ندمنا والله هو مكنش يجصد حاچه
وحشه

صباح : انتو نزلتو ليه من غير ما تفطرو ي بنات

دموع بلعة رقها : بعدين ي خالتي يلا ي ندي عشان منتأخرش عن اذنكم

صباح : استني هتمشي معاكم لحد الناصية اجيب بصل اخضر

ندي : متصتبحي يامه ع الصبح بصل ايه بس

صباح : ده انا هاكلوا لملك الي شبه الفرخه الديخه عشان تفوق هههههههههههه يخيبك ي فارس
1

ندي بنرفزة : انتي كمان بتضحكي وعجبك

صباح كتمت ضحكتها : اعمل ايه ما هو الي واد قمر ويتحب عسل كده عسل بس شكلوا عينه منك ي ندي

ندي بصت لامها : عينه من مين يامه ده عينه من كلو
وبعدين ده عيل يامه هو ف ايه همشي اقول للناس
ده عيل عشان تصدقو

صباح : يختي خديه خبرة يدلعك وبعدين ابقي ربيه وبعدين مين ده الي عيل ي بت ده يشيلك يطبقك
نصين هو بالسن والا ايه استني كده شوية
وسيف هيخليه سيد العقلين وهيظبطه

صباح قالت يشيلك وندي عدت لمحه ع دماغه وهو فارس شيلها وزنقها ف الحيطه وتصلبت مكانها
وقلبها دق بعنف

دموع : ف ايه مالك ده اليوم ده مش فايت

ندي بتوتر : هاا لا مفيش مفيش تهيوئات

وصلة ندي ودموع ع اول منطقتهم مستنين تاكسي يعدي وصباح وقفه معاهم

سيف طلع خد عربيته من الجراش وتميم قعد جمبيه وفارس وراه وعدا من قدام دموع وندي وصباح
الي وقفه معاهم ..

سيف ببرود من شباك العربية : اركبو يلا

دموع : شكرا ي استاذ سيف اتفضل انت وحنا هنوقف تاكسي

: ازاي بس ده انتو امانة صباح وزي اخواتي دلوقتي اتفضلي ي مدام دموع

صباح : اش اش والله وبقالك عربية ي واد ي سيف

سيف ابتسم من غير نفس : ملكك ي صبوحة ف اي وقت انتي عارفة يعني ده انا لحم كتافي من خيرك

صباح مصت : والله اصيل ي واد ي سيف ويلموني ليه بحبك ده انت روحي كده روحي ..يلا يلا ي بت
انتي وهي اركبو يلا مع سيف

وفتحت الباب الي وراه وزقت ندي وبعدها دموع : يلا مع السلامه ف رعاية الله

سيف شاور لها بإيده وطلع بالعربية ..من غير كلام

ندي بصت لفارس بقلق وتكلمت بخفوت : ايه الي حصل امبارح ي مصيبة انا مش مطمنالك

فارس قاعد جمبيها بإنوثتها المهلكة وريحت برفانها المثير زود نبض قلبه وفتكر الي حصل امبارح

فارس الشهوة لمعة ف عنيه ولعق شفته و بخفوت
: محصلش حاجه ي ندي

ندي بصتله بستغراب وقلبها نبض من نظراته وطريقة كلامه واستغربة نفسها : اهي ندي دي اكبر دليل
اني ف حاجه حصلت وهعرفها

فارس ابتسم : ليه هو مش انتي ندي

ندي بسخرية : الله يرحم طنط

فارس : انا كنت بنكشك مش اكتر ..طنط مين ده انتي
وصله كوعي بالعافيه ..

ندي بصتله وهي مش مطمنه وفي حاجه من جواها
هي مش عارفه ايه هي مش عارفة واكتر حاجه
مخوفها انجذبها الغير طبيعي لفارس
واقل حركة منه بتسرع نبضها
وبتوتر جسمها

دموع كانت قاعده تبص لسيف ف المرايه وكأنها لما تفضل بصه ليه هتفتكر الي حصل سيف كان مركز
معاها بس مش باين بسبب النضارة الي لابسها

وتميم من ساعت ما فتح الفون ورسايل ياسمين بقت توصل وراه بعضيها ومش قادر يسامحها ولا قادر
يقسي عليها ..

وصلوا الشركة وكل واحد راح ف مكان وتميم نزل وقف ف مكانه ومشي الحارس الي وصل ياسمين

الي بصت له بعتاب وحزن وطلعت ع مكتبها سلمت ع سيف وفارس دموع وندي الي استغربو حالتها ..

وكل واحد راح مكتبه وشاف شغله بعقل شارد دموع خدت ملفاتها وخبطت ع مكتب سيف الي سمح لها
بالدخول ودخلت بهدوء ظاهر لكن كلها توتر

دموع : مساء الخير ده الشغل المطلوب مني اتفضل

سيف شاور لها ع المكتب عشان تحط الملفات
ببرود : شكرا ي مدام دموع تقدري تتفضلي

دموع حطت الملفات ولفت عشان تخرج ووقفت ف مكانها : هو امبارح انت جيت عند خالتي صباح

سيف : ليه بتسألي

دموع لفت بهدوء : جيت ولا لا رد عليا ارجوك

سيف بهدوء : جيت

دموع بخوف : وحصل ايه

سيف رفع كتافه بلا مبالاه : ولا حاجه كنتي بتتخانقي انت وندي وفارس اتورط وسطكم جيت لحقت
الموضوع وخدت فارس ومشيت وانتو
دخلته اوضتكم بس كده

دموع بتوتر : متأكد

سيف هز دماغه : اكيد بس ليه بتسألي

دموع هزت دماغه بالرفض : لا لا مفيش تهيوئات عن اذنك

ولفت عشان تخرج

: مدام دموع

: ايوة

سيف بجدية : في رحلة تبع شرم عشان اعلان شركة التخيم الي لازم نصورة ونكون موجودين
هتعملي ايه

دموع بتوتر : مش عارفه

سيف ببرود وهو قابض ع كفة : ع العموم دي هتكون بعد اسبوع تكوني فكرتي كويس وشوفتي هتعملي ايه ايه بس مفيش مجال للرفض اتفضلي
الشغل شغل نجيب غيرك لو مش
قدو

دموع بغصه : سيلفر هو انت ليه بتتعامل معاية كده
انا دموع جارتك قبل ما اكون موظفة هنا

سيف بحزن : روحي شوفي شغلك

دموع بلعة غصتها واومأت بهدوء وخرجت وهي مقهورة
راحت لندي الي قعدة سرحانه : سرحانه ف ايه

ندي حطت ايدها ع خدها : في فارس الواد مش طبيعي هادي كده وعاقل وبيخلص كل الشغل الي بسلموا ليه مش عارفه ولا انا الي بقيت مش طبيعيه ي دموع

دموع : مش طبيعيه ازاي

ندي بتوتر : مش عارفه ي دموع هموت وافتكر الي حصل امبارح انا من ساعتها مش ع بعضي
واقل كلمه ولا حركة منه بتوترني كده انتي
فهماني ي دموع

دموع بتبص لندي كأنها براسين : بحاول افهمك ي ندي

ندي زفرة بحنق : مش هتفهمي لاني مش فاهمه نفسي اصلا ي دموع قومي نشوف ياسمين منظرها الصبح
كان مش مطمني ….

دموع اومأت وطلعت مع ندي الي شافت فارس واقف مع هنادي ووشها احمر بغضب : روحي انتي ي دموع وانا جاية وراكي اهو يلا

دموع كملت وندي راحت لفارس والبنات الي واقف معاها
: استاذ فارس

فارس لف لها : عيونه ..احم ايوة ي انسه ندي

ندي بلعة رقها وعدي عليها نفس الكلمه وهو قريب منها بشكل خطير : ايه الجنان ده بقا

فارس : افندم

ندي : ها اه فين الملف بتاع اخر صفقه مش لقياه اخر مره كان معاك بتراجع عليه

فارس : ع مكتبك

ندي هزت دماغها بالرفض : لا مفيش اتفضل شوف وديته فين عشان عايزاه ضروري عن اذنك ي هنادي ورانا شغل

ندي مشيت وراه فارس وبعصبيه : مش مكسوف وانت واقف معاها بعد الحفلة والوقعه الي وقعتوها

فارس رفع كتفه لفوق وايده ف جيوبه : واتكسف ليه موضوع وانتهي هفضل دافن نفسي فيها وبعدين
مكنش في حاجه تكسف

ندي بسخرية : وبالنسبه لابو شفايف

فارس لف لها : قليلي لو عجبك ابعتهولك او اجبلك زيه
وبص لتحت ع فخدها ووسطها ..عليكي هيبقا جامد

ندي بعصبيه : احترم نفسك

فارس : مش انتي الي بتنكشيني ..وبص ع المكتب بعد ما دخلوا ..و اهو الملف ايه مش شيفاه

ندي ببرود : انا عارفه انه ع المكتب بس مش همشي المك من وراه البنات ي استاذ فارس احنا هنا بنشتغل مش بنشقط

فارس كتم ضحكته وبجديه : والله اشتغل اشقط مش قصتك المهم اني مخلص كل الي ورايه ولا ايه
وبعدين ايه همشي المك من وراه البنات دي
هما الي بيجو ورايه ي قلبي هما الي
بيلفو ورايه افتكري دي كويس

ندي بسخرية : وشمعنا انا بتلف وراية

فارس ببرود : لو عليكي ف انت عشان مميزة والي عملته معاكي عمري ما عملته مع غيرك ويريت ف الاخر قدرتي

ندي اتوترت بس ببرود مماثل : حصل ايه امبارح ي فارس مش هسألك تاني وكنا بنعمل ايه فوق السطح

فارس عض ع شفته وقرب منها شغل الفون وفرجها خناقتها هي ودموع

: ي نهار ابوك اسووود

فارس : نعمممم

ندي : احححم انت اتجننت ي فارس انت مصورنا واحنا بنتخانق وبعدين بنتخانق ليه اصلا وحصل ايه بعديها

فارس وهو خارج حط ايده ع رقبته مكان ضوفرها
: محصلش حاجه ي قلبي
وبخفوت ..روح قمر لبستك امبارح بس

ندي بصدمه : انت. بتقول ايه تقصد ايه من كلامك ده اصلا فارس رد عليا انا بكلمكككك

فارس قرب منها بسرعه : بقول اني عايزك
ومش هتنزل عن انك تكوني ملكي انا هتغير
هتغير عشانك صدقيني

ندي وقفت : لاا ده شكلها الخمره بتاعة امبارح مأثرة عليك عن اذنك

فارس شدها من ايدها وخبطت ف صدره وبخفوت : انتي شايفه كده يعني ي ندي

ندي بتوتر : ابعد عني ي فارس الي ف دماغك مش هيحصل انت مش هتعرف توقعني يومين تتسلي
وتبعد زي زي غيري ف بقولك رايح نفسك وغير
ده كلو انا اكبر منككك اكبر منك ليه مش مقتنعين

فارس بخفوت : صدقيني مش هيحصل وحياتك عندي مش بتسلي اسمعيني انسي خالص اني اصغر منك
يصيلي انتي شايفه اني يبان عليا اصلا ندي
ارجوكي ادي علاقتنا فرصه واحده بس
وصدقيني مش هتندمي

ورجع شعرها لوراه ومسح ع خدها بهدوء: صدقيني انا حبيتك ي ندي ومش هتنازل عن الحب ده حتي لو
انتي مش قدرة تبدليني فكري عشان خطري اوكي

ندي اومأت بهدوء وجسمها كان بيترعش وهي بين ايديه
فارس قرب منها بهدوء وندي اتصلبت مكانها فكرتو هيبوسها فارس ابتسم وباس دماغها براحه وهو
بيتنفس ريحتها : بحبك ي ندي بحبك ومش هتنازل
غير لما اسمعها منك مش هضغط عليكي بس برضو
مش هسيبك براحتك ي طنط هههههههههههه

ندي زقته : اوعه ي مجنون انا اصلا غلطانه واقفه اسمع لك طنط فعينك ي طفل

وطلعت تجري من المكتب وفارس وراها بيضحك وهي كتمت ضحكتها لما سمعته : براااحه ي غزال الشركة
مش بتعتنا هههههههههههه
1

دخلت لقت دموع حضنه ياسمين الي بتعيط ع اخرها وبتقول : بحبه بحبه والله ي دموع بس غصب عني
غصبي عني صدقيني الي حصل مش بايدي

ندي ضحكتها اختفت : ايه الي بيحصل مالك ي سوسو ف ايه حد يطمني

دموع غمضة عنيها بمعني اهدي : بس ي ياسمين عشان خطري كفاية وبعدين الي انتي فيه ده مش طبيعي
لازم تتبعي مع دكتور نفسي

ياسمين مسحت دموعها : ده الي هيحصل بس انا كنت مترددة اخد الخطوة دي بس خلاص لازم اتعالج

دموع : حببتي انتي كويسة هما بس شوية ذكريات وحشه لو اتكلمتي مع الدكتورة عنهم هتقدر تساعدك
انك تتخطيهم وتميم صدقيني يستاهل ده حد محترم
جدا وهادي وانتي بتحكيلي مكنتش مصدقه اني ده تميم

ندي : برغم ان الفضول هيقتلني ولازم اعرف الموضوع بس حد يصاحب سيف وفارس ويفضل هادي ده شكلو
كان بايت عندهم امبارح وكلمني لاول مره من ساعة
ما اشتغلت هنا ف الشركة

ياسمين بستغراب : تميم كان بايت عند سيف معقولة

ندي قربة منها حضنتها : ولية لا سيف متواضع جدا وصاحب صاحبة واكيد قدر يتخطي اسوار تميم
الكائن الالي زي ما البنات بتقول

ورفعة وش ياسمين بين ايديها : شكلك بتحبيه

ياسمين عضة شفتها بخجل :شكلي كده
وبغصه ..بس انا جرحته

ندي رجعت حضنتها وهي بتربت ع شعرها : كلو بيتعالج
مفيش جرح بيدوم وطول ما بيحبك اكيد هيسمحك

وقعدت وهي بتضحك : شوفتو فارس المجنون

دموع : فارس تاني عمل ايه تاني

ندي رفعة شعرها بغرور : بيقولي بحبك وهتغير عشانك

دموع وياسمين بصو لبعض وفطسو من الضحك

دموع بضحكه : يالهوووي بتهزري فارس بيحبك طب ازاي ي طنط

ندي ضحكت معاهم : ما ده الي مجنني ي ابني انا اكبر منك يقولي بصيلي وهتعرفي انه مش باين عليا
ده انتي محصله كوعي بالعافيه وربنا مجنون

ياسمين خدت نفسها : بعيدا عن السن وجنونه بس فارس راجل يعتمد عليه وفعلا لو قدرتي تغيريه
يبقا شبو ليكي وكلنا نقف نصقفلك ونرفع القبعه
ع انجازك هههههههههههه

ندي بسخرية : انتي التانية صدقتي فارس هوائي ي ياسمين وشفني صاعبة الوصال دخلي من نحية
الحب

ياسمين : تؤ مظنش اخوية دنچوان ومدوبهم فيه دوب
مفيش حاجه صعبه عليه سوري يعني ي ندي

ندي برفعة حاجب : وحياة البكسر ابو شفايف لتسكتي
1

دموع غمزتلها وفتكرت كلام فارس امبارح
: شغلك انتي البكسر ابو شفايف

ندي ضحكت : انتي هتعملي زيه

دموع بضحكه : مانا افتكرت الحته دي بس من كل الي حصل ..ااااه صح مش انا قولتلك سيف جيه مصدقتنيش

ندي اتعدلت : عرفتي ازاي

دموع : هو قالي كنتي بتتخانقي انتي وندي وفارس معرفش يتصرف جيت فصلتكم وخدت
فارس ومشيت

ندي : فعلا انا وانتي امبارح كنا بنتخانق ههههههههههههههههههه منك لله ي فارس
سحلتنا

وبصة لياسمين : اخوكي العاقل المتربي عشر مرات شربنا خمرة امبارح مخلوطة بعصير لا وايه بيقولنا عصير السعادة واحنا زي الخرفان شربنا بدون تفكير
1

وقعدت تضحك هي ودموع وياسمين وكل وحده بتحاول تفتكر الي حصل برضو مفيش فايدة

انتهي اليوم بين هزار وضحك وشغل وحزن وفضفضه
ونكش فارس لندي وبرود سيف مع دموع وحزن
تميم من ياسمين …

فات اسبوع وكان حسين مش مبطل الحاح ع دموع ومن النحية التانية ملك الي كانت حسه بالذنب وبتحاول
تصلح العلاقة استمر برود سيف من دموع وحزن
تميم من ياسمين ومعامله روتينيه باردة
وجنون فارس وندي ….

لحد قبل معاد الرحلة بيوم دموع نزلت تقابل حسين ف مطعم بعد اللحاح دام يومين ..

وصلت دموع المطعم وحسين شاور لها وهو قاعد ع التربيزة ومبتسم قربة منه دموع بهدوء
وسلمت عليه : ازيك ي حسين

حسين : مش كويس ي دموع يرضيكي كده بنتعامل زي الاغراب دموع ارجعيلي واوعدك مش هزعلك تاني
ابدا صدقيني اتعلمت الادب ف الاسبوع ده

دموع بحزن : مش قادرة اصدقك

حسين مسك ايدها بسها بهدوء : لا صدقيني فرصة وحده بس وانا هثبتلك اني اتغيرت ي دودو..وحياتنا
هترجع زي الاول واحسن

دموع اومأت : تمام هحاول اسامحك ع العموم ف رحلة تبع الشركة اسبوع لشرم الشيخ وكمان لازم تعتذر من المدير الي انت روحت اتخنقت معاه ..قولت ايه

حسين جز ع اسنانه وقبض ع كف ايده تحت التربيزة و اومأ وهو ف باله… مانا مش هسيبك ليه ي دموع

: موافق اعتذر وموافق ع الرحلة بس ع شرط انا هروح معاكي
*****************************

يتبع….

رواية دموع السيف الحلقة الرابعة عشر
دموع اتعدلت : تيجي معايه ازاي يعني

حسين ببتسامه : عادي ي دودو هاجي معاك وهو نغير جوي ونعيش يومين حلوين منها تشوفي شغلك
وانا اروق عليكي .وغمز لها …
1

دموع بدأت تفكر والموضوع عجبها وجنون حسين الاسبوع الي فات عليها والحاجات الي عملها
رققت قلبها عليه : تمام بس هتعتذر هاا

حسين ببتسامة مضغوطه : عنيااا

حسين عشاها وجبلها تشيز كيك وعصير بعد الاكل وكان طول القعده يهزر وينكشها ومسبش ايدها وكان رومانسي معاها زي ما بتحب ..

خدها وروح بيها ع الساعه 10 دموع طلعت معه ع شقتهم وهي بتتفق معاه انه يعتذر لسيف ده لو فعلا
عايز يتغير عشانها ..

وقربة من شقة سيف وخبطت ع الباب سيف قفل اللاب بتوب ووقف فتح الباب وهو بيدعك بين عنيه

سيف بصدمه وستغراب : دموع

دموع اومأت وهي بتبص لحسين بتوتر وهو واقف جمبيها وساند ع الحيطه الي جمب باب الشقه

حسين قرب برفعة حاجب وستفزاز : اه دموع

دموع ابتسمت : حسين جاي يعتذرلك ي استاذ سيف
يلاا بقا سلموا ع بعض احنا جيران

حسين مد ايده ببتسامه مضغوطه وسيف كل ده باصص لدموع ومقهور بس نظراته كانت باردة لدرجة حسست دموع انه هيقفل الباب ف وشهم بس ميلت راسها
وعنيها كانت كلها رجاء سيف اومأ بهدوء

سيف مد ايده : مفيش حاجه ي مدام دموع ..وسلم ع حسين وكل واحد بيضعط ع كف التاني بتحدي مبطن
ونفوس شيله ..
1

دموع زقت حسين ببتسامه وحضنو بعض وكل واحد ربت ع كتف التاني بقوة وخشونه ..

دموع بحماس : بما انكم اتصلحتوا حبه اعرفك احنا جين معاكم الرحلة بكره

سيف : احنا

حسين بسماجه : اه احنا انا و دودو مرااتي
2

سيف حط ايده ف جيب بنطلونه وضغط ع كفو : اه طبعا تنور بس احنا طالعين شغل

حسين حط ايده ع كتف دموع بتملك : اه ما دموع هتشتغل معاكم بالنهار وبالليل ده بتاعي بقا اعتبرو شهر
عسل متأخر

سيف اومأ وهو بيتنحنح : احم اه اه طبعا تمام ماشي انا هعرف الإسستن عشان تحجز لكم ..احم اتفضلو طيب

حسين : لا ي دوب انت تروح تنام بقا عشان تعرف تصحي بدري وانا بقا هشوف قمري الي غايبه
عني اسبوع دي
1

دموع بصة ف الارض بإحراج وسيف بقا اعصابه كلها تتنفض من كتر ما ضاغط ع نفسو : تمام عن اذنكم

ودخل وقفل الباب ف وشهم واول ما دخل ادي ضهرو للباب وغمض عنيه بغضب وهو بيشد ف شعرو
2

خد نفس وهو بيهز دماغه وكأنه بيهدي شياطينه الي عايزة تخرج تخدها وتقتل حسين ..
فتح عنيه وشاف فارس واقف قدامه وهو ماسك فنجان النسكافيه ف ايده وبيبص له بحزن

سيف بخشونه : اعدل نظراتك دي عشان منزعلش مع بعض ايه بتشفق ع حااالي ولا ايه يااه تغور مرااه
تيجي مليون

فارس رفع كتفو لفوق : انا متكلمتش ي برو

سيف زفر بحنق ودخل كالعادة خد السجاير والوسكي
وقعد ف البلكونه ..

فارس فتح الواتس وبعت لندي لما حس نفسه
مخنوق : ندي صاحية ولا نمتي

ندي كانت قعده تتقلب ف السرير وهي اللمحات الي بتشوفها مجننها وحسه مش متأكده ان فارس وحشها
سمعت صوت المسدچ وخدت الفون وقلبها نبض
لما لقتها من فارس هدت نفسها : صاحيه ي فارس

: بتعملي ايه

: مش بعمل بحاول انام بس قلقت

: ليه ي بابا مالك

: بابا ..!

: مدقيش بقا ي ندي هي دي طريقة كلامي
مش عجباكي اغيرها 🙄

: طب ي خويا لا متغيرش 😏

: طب اعدلي وشك ي اختي وقليلي مالك

: عايزة اعرف ايه الي حصل لما كنت عندنا

: هعرفك

: عرفني

: تمام بعدين المهم

: المهم

: انا عايز احكيلك حاجه بس متردد هتحفظي السر ولا لا

ندي اتعدل بتركيز : في ايه قلقتني اوعه يكون موضوع تافهه ف الاخر هقتلك 🔪

: اوعه وشك 😂

: طب اخلص الفضول قتلني

: انا مش عارف اعمل ايه وتميم قالي اكتم ع الموضوع
بس انا مش قادر

: احيييه هو تميم حكالك ع ياسمين 😳

: ياسمين ؟!

ندي خبطت ع وشها : ي نهار اسود انا شكلي بوظت الدنيا ..
1

: اصلي حصل حوار كده قديم هبقا احكيلك المهم ف ايه ي فارس بجد ..

: سيف

: مالو

: اممم مش عارف اجبهالك ازاي بس اخوية مقهور ي ندي

: يخربيت سنينك انجز ي فااارس

: خلاص متزقيش ده انت بنت صباح بجد

: مش هرد عليك 😒 قول سيف مالو

: بيحب دموع

: ………. كان الصمت الرد الوحيد بعد ما ندي خدت الصدمه مع شهقه طلعت من قلبها

: ندي انتي سكتي ليه

: ي بنتي ردي

: ندي فينك

: ي نهار اسود انتي يا مصيبه

: معاك

: خضيتي ميتيني

: والله محد خض ميتيني ف قبورهم غيرك ايه الي انت بتقوله ده

: زي ما سمعتي

: ازاي ولا منين ولا ايه بالظبط انا مش عارفه اجمع

فارس قعد يحكيلها الي حصل وف اخر كلامه بعت لها حته من الفيديو بعد ما قصو لما سيف شال دموع بس

: ندي يالهووي يالهووي انا مش مصدقه وربنا 🥺 انت بتقول ايه وااااايه ي زفت الطين الي خلاك مصور الحزن ده

: انتي ف ايه ولا ف ايه وبعدين الفون كان بيصور وحديه المهم هنعمل ايه انا حابب اساعد سيف
وبعدين دموع حياتها مش احسن حاجه يعني

: بص ي فارس الموضوع ده مينفعش نتكلم فيه دي متجوزة بعيد عن انه جوزها واطي وابن كلب ومتخلف بس متجوزة هنخدها من جوزها عشان نجوزها اخوك يعني
انا حسه بيك وفهمه انك عايز تساعد سيف
الي حالتو تقهر ده بس مينفعش ي فارس

: تمام ي ندي اقفلي ع الي عندك بقا واعتبري نفسك معرفتيش حاجه

: فارس انت زعلت

: انا مقهوور مش زعلان بس

: انتي مشوفتيش منظرو وهو بيسلم ع جوزها عشان خطرها ولا منظرو بعد ما دخل وقفل الباب والقهر
والكسرة باينه عليه الدخان والمايه الي بيشربهم
عشان ينسا ومش هيقدر ..
1

: منك لله ي فارس وجعت قلبي 😢 طب وبعدين طيب
يعني يوم ما دموع تلاقي الي يحبها يكون متحرم عليها
قهرتني بجد وسيف عامل ايه دلوقتي

: مش كويس ي ندي

: يربي ع القهر 🤦

وفجاءة فارس سمع صوت وكأن وحده بتتوجع لا مش بتتوجع دي بتت… : خخخخخخ ي دين امي والله كنت حاااسس ووقف يجري شغل مكبر الصوت الي ف الصاله
ع اخر درجه
4

سيف الي ف البلكونه سمعو وبتسم بسخرية وعرف فارس شغلو ليه بسبب نفس الحاجه الي قعدتو ف البلكونه …وخد نفس من سجارته
4

: معاكي

: انت روحت فين وسبتني اكلم نفسي

: معلشي حصلت حاجه كده ولحقتها

: حاجة ايه

: بطلي فضول ي طنط عيب انتي كبيرة

: وحياة طنط

: وحياتك

ندي اتكسفت

: ايوة بس برضو مقلتيش هنعمل ايه

: سبها للايام هي كفيله بكل شئ وربنا يصبر سيف وانت خليك جمبو الفترة الي جايه عشان صعبه اوي
دموع قلتلي ان حسين زفت جاي معانا
بكراا

: احا كماان

: احترم نفسك يلاااه

: ماهي حاجه تقرف الصراحه وبعدين ايه يلاه دي يا بت انتي هتخيبي ولا ايه

: مين معايه ؟!

: جوزك 😉

: 😂 طب ماشي ي جوزي يلا هروح انام

: ماشي ي بطتي تصبحي ع خير

: وانت من اهل الخير ي فارس ♥️

فارس قفل الفون وهو بيعض ع شفته ومرجع راسه لوراه بفرحة وملامحه اتعكننت لما افتكر حال سيف

ندي قفلت معاه وهي مبتسمه ومسكه الفون مقرباه علي صدرها وفاقت لنفسها ورمت الفون ونامت ع جمبها

سيف لسه بيجلد ذاته وقلبه الي حب وحده مش ليهأفضل الهدايا لأحبائكم

دموع كانت غطسه ف العسل مع ابن بتعه بتاعت الجاز
المغشوش …او غطسه زي ما وهمت نفسها

ياسمين كانت بترن ع تميم كالمعتاد مش بيرد عليها ..

تاني يوم الصبح اتجهزو ابطالنا وكل واحد اخد شنطتو ومستلزماته الشخصية وطلع ع مكان الانطلاق وطبعا
كان فيه موديلز ومصورين الاعلان

فارس طلع ف العربية مع سيف.. ندي ودموع ركبو مع ياسمين وتميم وحسين الي نط ف الليلة ووراهم عربيتين تاني وسيف قدمهم ماشي بسرعة
الصروخ …

وصلوا شرم ونزلوا الكمب الي هيعملو فيه الاعلان ونزلو يشوفو الديكورات وتفقو هيبدئو ازاي وهيعملوا ايه
وامته وبعد كده اتعشوا وكل واحد طلع الغرفه بتاعته
عشان يستريحو من السفر …

سيف دخل الغرفة بتاعته وخد شور وطلع نام ع السرير بالفوطه كالمعتاد ..عشان منمش الليله الي فاتت

حسين دخل مع دموع واول ما دخلو حضنها وقرب عشان ياخد شفيفها وعنيه ف عنيها اتوترت وفتكرت
صور الحلم الي جمعها بسيف بعد ما اقنعت نفسها
انه حلم وده حصل معاها امبارح ومقدرتش تبوس حسين الي مكنش مهتم غير بجسمها ومفرقش كتير باسها او لا ولما غمضت عنيها
عشان تهرب من الذكرة دي مشفتش قدامها غير
سيف جسمها كان مع حسين بس عقلها مع سيف

ودي اكبر مشكله ممكن تقابل وحدة ست احترسو
لان ده يعتبر غلط كبير انك تكوني مع زوجك
وتتخيلي حد تاني او بتفكري ف حد تاني اثناء علاقتك مع زوجك ده بيكون زنا خالي بالك
بدل ما ترتكبي كبيرة عقوبتها عظيمه
عشان شوية تخيلات تراضي بيها
قلبك او شهوتك او اين كان ..يلا نرجع
1

دموع بعدت عن حسين وهي متوترة وحسين رما نفسه ع السرير وتعدل مره وحده ع كوعه : ااايه ي بت ي دموع النضافه دي ايه الناس دي حقك والله تتبتي ف شغلك اكل وهدوم وعز ومنجها وأماكن نضيفه
وحريم جااامده

دموع بصتله بقرف : طب ناام ناام ي حسين الله يصلح حالك

حسين نام تاني : تعالي خلعيني الكتش مش قادر كلت لما اتخمت

دموع : ااه انت هتقولي شوفت بعيني محدش قالي وبعدين انت مش هتاخد دش

حسين : تؤ مش قادر

دموع راحت خلعته الشوز والشراب مسكته بطرطيف صوابعها ورمته ف البسكت بسبب ريحته الي تخنق : طب قوم حتي اتشطف وغسل رجليك دي

حسين بسخريه : ايه مش عجبك دلوقتي
3

دموع بحنق : هو انا كل ما اكلمك هتقولي مش عجبك ي حسين هو في ايه

حسين : مفيش يختي وبعدين ما انا من صبحيت ربنا لابس الزفت بسببك اكيد هيبقا ف ريحه

دموع : مش مبرر ع فكرة مانا جيبالك بودرة بس انت الي بتكسل

حسين : طفي النور ف ايدك ي دودو

دموع طفت النور بزهق وخدت اللاب توب وهي مخنوقة مش عارفه ايه السبب وحسها انها مشتاقة
لريحه معينه ريحة دخان مع نعناع برفان داركي
رجولي هزت دماغها بعنف وفتحت البلاكونه
وقعدت تخلص الشغل الي اتفقو عليه ..

فارس طلع غرفتو ورن ع ندي الي كانت لسه وخده شور وقعده ع السرير ..ندي ردت

: ايوة ي فارس

فارس : عمله ايه ي قمري

: كويسة وانت

: فل ي قلبي ..طب ايه

: ايه

: تعالي نتمشي شوية ع البحر

: تؤ

: انجزي ي ندي

: لا ي كوكو عيب

: كوكو وعيب طب تصبح ع خير ي طنط

وقفل معاها بنرفزه وندي قعدت تضحك وهي ف بالها ده الي لازم يحصل عشان العلاقة دي مينفعش تكمل ..
وحست انها زعلانه عشان ملحش عليها اكتر
بس نفضت دماغها ونامت ..

ياسمين حست انها خسرت تميم وكرمتها مش هتسمح لها ترن عليه تاني ولا تبعتلو مسدچات وهتتجاهلو
زي ما هو متجاهلها ولو كلمته يرد بكلمه او اتنين

دموع قعدت تشتغل ع اللاب توب لحد 12 خلعت نضرتها ورجعت لوراه وهي بتاخد نفس عميق محمل بريحة البحر جو لذيذ خلاها بتتثأب زي القطه الصغننه
وغمضة عنيها بنعس ونامت مكانها ع الفوتيه
بعد ما ضمت رجليها لصدرها ..

تاني يوم قبل شروق الشمس كان سيف قام من النوم خد
شور وطلع طلب قهوة وقام لبس بنطلونه ورش برفانه
ع صدره ورقبته ولبس القميص وساب الازرار مفتوحه
ووقف يسرح شعرو الاسود والروم سيرفس دخلت
بالقهوة والكروسون والذبدة والمربي وفطار خفيف

البنت دخلت بالعربية وشافت سيف وشكله وصدرو العضلي وعضة ع شفتها بجرائه

؛ صباح الخير ي فندم

: صباح النور مرسي ليكي تقدري تتفضلي

: اوكي لو احتجت اي حاجه انا ف الخدمه
وبصتله بنظرات جريئه صريحه وهي بتفصلو
بعنيها
1

سيف اومأ بتكلف والبنت خرجت ببطئ واغراء مأثرش فيه ولا ف قلبه الي متعلق بوحدة مش حسه بيه

سيف قرب صب فنجان قهوة بدون سكر وطلع البلكونه
ولتفت وخد اول رشفه وشنق ف القهوة وهو شيفها
نايمه ف البلكونه الي جمبيه وشعرها بيطيرو الهوي
وضمه نفسها وشفيفها مفتوحه بخفوت وخدودها
ومنخرها حمره وباين عليها انها بردانه ..

سيف لعن حظو الي ديما موقعها ف طريقه ف كل حتي بقت تظهر لي زي الاشباح بقا فعلا بيصارع نفسه
ومش قادر يقاومها بيهرب منها وتطلع له
قدام عنيه كأن الدنيا والظروف كلها اتفقت
تعذبة ..بس دي حركة مش ذكية من فارس
الي ظبط غرفهم جمب بعض
4

سيف قرب من سياج بلكونته لحد ما بقا واقف ف
وشها : دموع ي دموووع ي بنتييي

دموع محستش بيه سيف خد مخده ورماها عليها : دمووع ..

دموع المخده لطشت ف وشها قامت مفزوعه ..

سيف ابتسم : بس بس اهدي اهدي

دموع برقة عنيها : سيف

سيف : اممم للاسف

دموع ابتسمت : صباح الخير

سيف بخفوت : صباح القمر

دموع حطت ايدها ع رقبتها بتوتر من منظر سيف وصدره العاري وبصة في الارض : اممم شكلي نمت هنا امبارح وانا بشتغل هتسسيي

سيف وهو بيقفل ازرار القميص لما شاف خجلها : شوفيتم ي قطه …انتي شكلك خدتي بارد لما نمتي هنا امبارح وبعدين انا مش قولتلك الصبح هنخلص
باقي الديتلز مع بعض بتضغطي ع نفسك ليه

دموع ربعة ايدها لصدرها : مش مهم بقا الي حصل

سيف : استني اجبلك فنجان قهوة سخن تشربيه اوكي

دموع اومأت بهدوء وسيف ركن فنجانه ع التربيزة ودخل صبلها فنجان قهوة بالبن وحط مكعبين سكر
ودوبه وهو طالع خد شال بتاعه كان لبسه ف الطريق
امبارح وهو سايق من الهوي والجو اصلا بقا خريفي
وفيه برودة ..

سيف خرج البلكونه ومد فنجان القهوة : اتفضلي

دموع اومأت وخدته ببتسامه : مرسي

سيف : انا حطتلك معلقتين سكر شوفي كده عشان انا بشرب سادة زي مانتي عارفه

دموع : اه انا اصلا بشربو كده تعبتك

سيف : ولا تعب ولا حاجه خدي الشال ده

دموع : مفيش داعي

سيف : خدي بدل مانتي كشه ف نفسك كده لحد ما تشربي قهوتك وتدخلي

دموع اومأت وخدته بكسوف ولفت نفسها بيه وغمضة عنيها ولقت نفسها بتقرب الشال من منخيرها وبتستنشق
وكأنها هتموت ع الريحة دي حاجه تيها ولقتها حاجه
بتكمل حلمها بتكمل الي ناقص جواها ومفتقداه
ريحه بتداعب مشعرها وبتدب القشعريرة ف جسمها
1

وفاقت ع نفسها بصدمه ده شاله دي ريحته ريحت سيف الي وقفه تشمها قدامه بدون خجل وفتحت عنيها بعنف وحمدت ربها لما لقت سيف مش مركز معاها وبيقلب ف الفون وبيشرب قهوته …
1

قهوة ايه وفون ايه سيف جواه صراع دلوقتي لما شاف منظرها وهي بتشم ريحت شاله بالمتعه دي دمه سخن
وقلبه بقا ينبض بعنف وهو عايز يخدها من ايدها ويدفنها ف صدره جوه ضلوعه …واول ما لفت ليه
عمل نفسه بيقلب ف الفون ومش واخد باله
نظراته ليها كانت هتكشف ضعفو ..

دموع شربة القهوة بتوتر وهي بتتنفس بالعافيه ومدت ليه الفنجان : شكرا ي سيف عن اذنك

ودخلت تجري ع جواه وفتكرت الشال وجت تلف عشان تديه ليه بس اترددت وطبقته وحطته ف شنطتها وطلعت
غيار ودخلت تاخد شور عشان يبدئو شغل فات خمس ايام عبارة عن شغل وبس من اول النهار
لحد المغرب وتم تصوير الاعلان وجيه وقت الاحتفال
وكان هيستمر يومين يوم حفله ع البحر ويوم هيخيمو ف الكامب واليوم السابع هيرجعو للقاهرة ..

فارس كان بيحاول مع ندي يخرجو مع بعض وندي كانت بترفض… التجاهل بين ياسمين وتميم من الطرفين وكل واحد مداري وجعه وشتياقه ….دموع كل ما تغمض عنيها وهي مع حسين مش بتشوف غير سيف وده خلاها تتهرب منه اغلب الوقت غير طبعا نظرات سيف المتابعه دموع ف صمت …

طلعو بعد العصر وصلو الكامب الي كان فيه حفلة شواء و
وقاعدات عربي وقهوة وخيم وناس بتغني وتعزف وهي قعده ع الارض بالبس البدوي وكان جو خيالي …

نزل جروب الشركه وقعدو مع بعض ف مكان مخصص ليهم حولين النار وفارس سابهم وقام يرقص مع الاجانب

وتميم وسيف بيتكلموا ودموع وياسمين قعدين جمب بعض وندي مش معاهم عنيها مع الوقح الي لما بيصدق يشوف شوية حريم وبقا يرقص ف حضن كل وحده شوية وندي قعده جواها نار و حسين جمب دموع وحاطت ايده ع كتفاها ..

وصلت عربية جيب فيها بنات مسكه قزايز خمره وصوت الاغاني والضحك عاالي ونزلت بيري عابد فكرنها الي ابوها ضم شركته مع سالم الالفي ووراها الشاله ..
1

الي دخلو يرقصو ع طول وفارس اتعرف عليها ولما عرف هي مين دعاها للسهر معاهم وراحت معاه هي وكام وحده من صحابها للمكان الي قعدين فيه ..

فارس قرب : جبتلكم الوجه الجديد لشركتنا

: هاااي جاايز

ياسمين ببتسامه : اهلا ي بيري

: هاي ياسمين بتعملوا ايه هنا

: كنا بنصور اعلان وبنحتفل بعد الشغل الي عملناه

: طب ايه مش هتعرفينا ..وهي بتبص لسيف

: اه طبعا ده سيف القاضي اخويا وطبعا انتي اتعرفتي ع فارس وده تميم اظن عرفاه ودي دموع مديرة الدعاية والاعلان ودي ندي وعرفتها ع الجروب كله ..ودي بقا ي جماعه بيري بنت عابد بيه شريكنا الي هينضمو لينا ف الشركه الاسبوع الجاي هي واخوها وابن عمها

بيري قعدت جمب سيف : هاي سيف

سيف ببرود : اهلا ي قمر

وعنيه مش معاها مع دموع الي بتبتسم وحسين بيهمس ف ودنها والي يشوفهم يقول قمة الرومانسيه بس حسين اصلا كان بيتريق ع بيري ودموع بتحاول تكتم ضحكتها مش عارفه ….

بيري كانت بتحاول تفتح حوار مع سيف الي بيرد عليها ردود برده وشافت نظراته لدموع وأمأت بخبث وهي
عايزة تجذبه ليه وحطته ف دماغها وف بالها مش بيري هانم الي تتعامل ببرود ..
1

بيري بحماس مزيف : ايه الملل يلا نعلب ايه رايكم ف جرأه وصراحه ..

كلهم وافق وحسين وقف : لا مع نفسكم انا رايح اشوف الخروف الحلو ده وهو بيتشوي ع النار

دموع بصت له بصدمه بعد الاحراج ده وحسين طنشها ومشي لمكان الشوي ..

بيري فضت القزازه الي في ايدها ع جمب وبدأت تلفها جت ع ندي وتميم وندي هي الي هتسأل

ندي ضحكت وتمتمت : ده انت جيت ع حجري صراحه ولا جرأه ي تميم

: صراحه

: انت بتحب ي تميم

تميم بص لياسمين ورجع بص ع النار: اناا عاااشق مكوي بنار الحب ..

فارس بضحكه : سيدي ي سيدي

ندي بصتله بقرف ولفة القزازة جت ع فارس وسيف

فارس هيسأل : هههههعههعهعه حبيبي ي برو تختار ايه

سيف بصله ببرود وهو عارف اسألت اخوه : جرأه ي روح امك

فارس : ياااااه ده انت حبيبي اختار وحده بوسها من الي قعدين ..فارس فكرو هيبوس دموع عبيط فارس

سيف بصله بخبث وقرب من ندي ومسك ايدها : Me permettrez-vous, mademoiselle ?

هل تسمحي لي انستي

ندي بصتله بصدمه وبصت لدموع وهمست : يبختك بتسمعي من ده كتير ..ورجعت بصت لسيف

: بسرعه لو سمحت
1

دموع وياسمين فطسو من الضحك وبيري نفخت بنرفزة وفارس قاعد عنيه بطق شرار وبيعض ع شفته ..

سيف ابتسم وباس طراطيف صوابعها برقه ضيقت دموع وخلتها بلعة ريقها وبصت بعيد وسيف عيونه عليها

سيف رجع مكانه بعد ما غمز لفارس وفضلو سهرانين يلعبو ويهزرو وتعشوا مع بعض وحسين دخل نام ف خيمه من الخيم المنصوبة بعد ما طول السهرة خلي سيف عنيه بطق شرار لحد ما استأذن وقام يعمل تليفون ..

بيري خدت صحابها ورجعو الفندق عشان متقدرش تنام ف الخيم وتفقت تروح معاه رحلة الجزيرة ف نص البحر بكرا ..

ندي قعدت تتكلم مع تميم ويدردشو لاول مره وكانت متجهله فارس بطريقه مستفزة ياسمين قعده جمبها بتلعب ف الفون بس مركزة مع كلامه وكان وحشها اوووي .. دموع لمة الجاكت بتاعها ع جسمها وراحت تتمشي لما زهقت من القاعده وهي بتفكر ف الي بيحصل وحصل وهيحصل

..من ساعة ما دخل حياتي وشوفته لاول مرا وهي في حاجه غلط بتحصل معايه نظراته طرقته همسه كلامه
مزاجه الرايق ضيقته وبروده انا مركزة مع كل ده ليه انا بقيت مشتته وخايفه انا بقيت مش طبيعيه ووقت ما حسين يرجع لاصله انا اتغير العيب ف مين يمكن مركزة معاه بسبب اهتمامه طب هو بيهتم بيا ليه اصلا يمكن عشان جيران طب مش بيعمل كده مع ندي ليه ..

وفتكرت لما خدت دور بارد وجبلها علاج المشريب السخنه الي كل شوية تنزل قدامها وهما شغلين
كل ما تعطس ولا تكح يمد لها منديل جواكته
الي بيخلعها عشانها وكأنه متاح لراحتها بس
كل ده ليه وعشان ايه طب الاحلام والصور
الي بتجيلي حتي وانا صاحيه دي سببها
ايه …انا بقيت خايفه خايفه اوووي

دموع فاقت من شرودها لقت نفسها ف وسط الخلاه والصحرا فين المخيمات فين النار فين الناس كانت بتفكر لدرجة نسيت نفسها وهي ماشيه دموع قعدت مكانها بخوف وطلعت الموبيل بتاعه لقت مفهوش شبكه

حطت ايدها ع عنيها وغمضت بخوف .. ي تري ف حد هيحس بختافئ حد هيفتقدني ويقول دموع فين
انا خايفه وف اصوات غريبه سمعاها اااه قلبي
هيقف من الخوف حسين ..حسين مين ده
في سابع نومه دلوقتي وندي ملهيه ف فارس
وياسمين ملهيه ف همها وتميم طب وانا

مييين هيلحقني ومجاش قدامها غير
صورت سيف بطلها وقت ضعفها
وحست ببعض الراحه وهي
متيقنه ان سيف هيلحقها

ده ملفتش نظرك لحاجه ي مغفله ..
3

سيف كان قاعد ف العربية لما شاف دموع بتتمشي بعيد عن الخيم لكن محبش يركز معاها عشان مكنش طايقها
كل ما يفتكر نظرات حسين وهمسه ولمسه ليها كل شوية يكره نفسه. ويلعن قلبه ..

بعد ساعه رجع مكان ما هما قعدين شرب له كاسين روقو اعصابه وقعد جمب تميم تاني : ااحم امال فين دموع

ندي وياسمين بصو لبعض وكل وحده رفعت كتفاها بجهل : منعرفش

سيف اتعدل : قومي ي ندي شوفيها ف خيمتها كده

ندي وقفت وفتحت الخيمه لقت حسين بس الي نايم فيها رجعت لهم : مش موجودة ..

سيف وقف : دي بقالها ساعه وشوية ومحدش فيكم حس بيها

ندي بخوف : هي راحت فين طيب

: انا شوفتها بتتمشي لكن مركزتش روحي دوري عليها ف الكامب وانا هدور حوليه ..

تميم وفارس وقفو : جيين معاك

: خليكم حولين الكامب عشان لو رجعت

سيف مشي ف الاتجاه الي شافها فيه وفارس من نحية وتميم معاه ..

سيف فتح الكشاف عشان يشوف اثر رجليها ف الرمل ويمشي وراه وفعلا قدر يوصل لاثر بسيط وفضل وراه
وهو دماغه بتودي وتجيب وكل الافكار السلبيه ركبت دماغه وهو ع تكه وهيتجنن عليها من الخوف ..

دموع كل ده كانت قعده مكانها وضمه ايديها ع ركبها ودفنه راسها ما بينهم وجسمها بيترعش من الخوف والبارد وهي مش بتردد … تعالي ي سيف عشان خطري انا مستنياك انا خاايفه اوي ..ودخلت ف حاله هستيريه
1

سيف حس بحاجه بتعصر قلبه وسرع ف خطواته لحد ما شافها من بعيد متكورة حولين نفسها واحد غيرة كان جري من الخوف ومنظرها المرعب وسط الصحرا
بس سيف عرفها عارف دموعه بيمزها من بعد بسبب ريحتها الي ادمنها قرب منها وهو بيمد ..

دموع سمعت صوت حركه بتقرب منها وبقت تصوت وخايفه ترفع راسها ..

سيف سماعها وحول يطمنها : بس ي بابا اهدي انا معااكي انا جمبك ي دمووعي اهدي ده انا

دموع سمعته ورفعة عنيها براحه وشفته بيمد ايدو ليها وهو منور كشاف الفون وعنيه الي بتلمع بالخوف طمنتها .. مدت ايدها ليه وهي مطمنه اخيرا مخيبش ظنها ..دموع وقفت ورمت نفسها ف حضنه او هو شدها ليه المهم ان الاتنين اتمعشقو ف بعض وكل واحد جواه
مشاعر بتخبط ف كيانه بعنف ..
1

دموع انهارت جوه حضنه وكل الخوف اللي حست بيه الساعه اللي عدت وبكل القلق وكل الرعب اللي عشته بقى يطلع على شكل شهقات وهي بتضموا ليها بكل قوتها وبتلف ايديها حوالين رقبته رقبيت منقذها اللي دايما معاها وحواليها ويقينها ان هو اللي هيلحقها طلع صح بقت تشهق وتعيط زي الاطفال الصغيرين وهي بتردد : سيف سيف كنت متاكده انك هتلحقني

سيف ضمها ليه بكل قوته ونسي نفسه ونسي الدنيا ونسي العالم نسي ان دي واحده متجوزه ما افتكرش غير ان دي حبيبته اللي كانت ممكن تضيع منه في اي لحظه و متعلقه في رقبته بتستنجد بيه عشان يطمنها حبيبته مرعوبه ودموعها نازله بتكوي قلبه بقى مش عايز يعمل اي حاجه غير ان هو يطمنها : بس يا حبيبي بس يا بابا انا معاكي ما تخافيش انا مش هسيبك يا دموع انا جنبك بس اهدي اهدي عشان خاطري دموعك بتقتلني

دموع سكتت مره وحده وجسمها تقل بين ايديه وعرف انها اغمي عليها سيف نزل ع ركبة ونص ةخدها ف حضنه وهو بيخبط ع وشها بقلق..

: دمووعي فووقي

سيف بصلها بحزن ودفن وشه ف رقبتها وهو بيضمها ليه ودمعه شرده نزلت من عينه ع حالها وحاله

: اعمل ايه طيب مش قادر اعمل حاجه متكتف بسببك ولا عارف اقرب ولا انا قادر ابعد عذبتيني بحبك

رفع راسه وبص لها بكسرة ولعق شفيفه وباس دماغها وهو بيشم ريحت شعرها بشتياق وهوس باس عيونها
منخيرها وخدودها : Je veux profaner le caractère sacré de tes lèvres chaque fois que je désire t’embrasser après avoir goûté ton miel interdit.

(اريد ان استبيح حرمة شفاتيكي كل ما اشتهيت تقبيلك بعد ان تذوقت شهدك المحرم )
1

وغمض عنيه وبكل رقة العالم حط شفيفه ع شفايفها وهو بيردد …سامحيني وبقا يبوسها بوسات رقيقه
وهو حاسس بملمس شفايفها الطرية تحت شفايفه

ومحبش انه يتمدي اكتر من كده ولا يخدهم من غير رضاها تكفيه قبله رقيقه تراضي اشتياقه

وراح وقف وهو شيلها بين ايديه وهو بيضمها لصدره لحد ما وصل بيها الكامب وشاف تميم وفارس ريحين جين بقلق واول ما لمحوه جريوا عليه

: ايه يا سيف مالها دموع

: استر ي رب خير خير

ودخل بيها المخيم وحطها ف خيمة ندي وياسمين الي شفوها ودموعهم نزلت بخوف ..

: مالهاا بالله عليك طمني حصلها ايه

: متخفيش اغمي عليها من الخوف وهي قعده وسط الصحرا بقالها ساعه ونص ومحدش حس بيها بس
كده شوفتي بسيطه ازاي ..وبص لندي بغضب وراح العربيه طلع برفانه ورجع تاني للخيمه وشاف
ندي مسكه ايدها وبتعيط بحرقه وياسمين
مسك الايد التانيه ودموعها نزله بصمت

وقرب ورش برفان ع رقبتها وهدومها ومفيش ثواني وبدأت تفوق من شدة برفانه الي دخل منخيرها ..

وبخفوت وعيوني بترمش : سيف

ندي بصت لها بصدمه وبصت لسيف الي عض ع شفته بقهر : سبوها نايمه محدش يفوقها عشان كانت منهارة
بدل تفتكر الي حصل وتتعب ..يلا تصبحوا ع خير

طلع سيف قعد جمب تميم وفارس عند النار وولع سجارا

تميم : انت زين

سيف بتهكم : زين اووي يعني ده من كتر مانا كويس وبخير همشي اوزع ابتسمات للناس
2

فارس بحزن : اهدي ي بروو وهتتحل انشالله

سيف بيأس : ولو متحلتش مش فارقه كتير بقا فكك فكك ..

دموع صحيت الفجر وهي بتشهق وفكرت انه كان كبوس لقت ياسمين وندي كل وحده نيمه جمبها من نحية ابتسمت بحب وقامت براحه وراحت خيمتها
مع حسين ودخلت براحه وقربة منه وحطت
دماغها ع صدره وهي خايفه من مشاعرها
واحلامها و كوابيسها الي بقت عبارة عن
سيف ..وغمضة عنيها وهي بتهرب من افكرها
وستحرمت تفكيرها ف راجل تاني وهي
ف حضن جوزها وفجاءة ريحت سيف
دخلت منخيرها وبقت تشم ف حسين
بستمتاع وفتحت عنيها لما عرفة ان
الريحه مش مصدرها حسين لا

: هيييييئ ..شهقت دموع الي كتمتها لما اتضح لها ان الريحه ف هدومها وكانت خايفه ازاي ريحته جت ع هدومها ووقفت بسرعه وخلعت هدومها ولبست غيرها وحطت هدومها ف الشنطه وهي حسه برضو بريحته خدت قزازة ماية وطلعت قدام الخيمه ..

وبقت تغسل ف وشها ورقبتها وتمسح ع شعرها وهي بتشم ف هدومها وايديها سيف الي كان سهران ومش جاي له نوم رفع راسه وهو قاعد ف عربيته وشافها
قدام الخيمه وعرف انها مش عايزة ريحته عليها

ضحك بسخريه : اايه لما تفوق كنت عايزها تجري عليك لا هي جريت ع جوزها الي خايفه ع مشاعر ابن الخرتيته …ومش طايقه ريحتك عليها

وفضل يضرب ف الدركسيون بكف ايده لحد ما مفصلو
زرقت وفيهم الي جاب دم ..

دموع دخلت تنام جمب حسين بس مجلهاش نوم وفضلت تتقلب وكان بطل افكارها سيف وجمبيه
الف علامه استفهام

وبعد الضهر كلهم جهزو نفسهم ورجعوا الفندق وكان دموع سكته بشكل مبهم وندي مقدرتش تسألها ع
حاجه بسبب حسين الي لازق فيها ومحدش خد باله
من ايد سيف بسبب انه طول الوقت حطتها ف جيبه

رجعو الفندق وكل واحد خد شور وجهزو ونزلين عشان يتغدو ويطلعوا ع البحر ..

دموع خرجت من الحمام شافت حسين واقف ولابس شال سيف الي كانت مخبيه ف شنطتها وبيشم فيه
ونظراته متتفسرش …

حسين ببتسامه : ايه ي دودو الشال الحلو ده

دموع كانت وقفه متصلبه مكانها ومش عارفه ترد عليه : ده مش بتاعي انا خدته من ياسمين امبارح لما بردت ونسيت اديه ليها ..

حسين اومأ : ااه ياسمين خلاص فرمناها الهديه لا ترد يلاا عشان منتأخرش

دموع : انت هتنزل بيه

حسين ببرود : ااه ولا مش حلو عليا
1

دموع ابتسمت بتسليك : هاا لا حلو يلاا

نزلوا كلهم وتقبلوا ف المطعم وسيف الي كان ماسك كأس وبيشرب ف عز النهار بعد ما خلطه بعصير عشان منظره
قدام الناس شافها دخله ومحطوها حسين الي لابس شاله الي كان مديه لدموع والكأس اتفرتك بين صوابعه
من شدت الضغط عليه كل الي قعدين صوته من الخضه
وسيف اعتذر ودخل الحمام ..

دموع شافت الي حصل وقلبها اتقبض وكانت عايزة تعيط واحساس تاني بيرودها انها تجري وراه وتطمن عليه بس بصت لحسين الي مركز معاها وابتسمت وكملت معاه
قعدت تلعب ف الطبق الي قدمها ومكلتش حاجه
ومتكملتش مع الموجودين وسيف مرجعش من
ساعتها ..وتليفون فارس رن

: ايوة ي سيف …تمام يلا طلعين اهو ..سلام

فارس وقف : يلا ي جماعه عشان نخلص من ام الرحله المشؤمه دي يلاا
1

هنادي : روق ي فارس اليوم مش بيكمل غير بمزاجك الرايق

ندي بصت لها بقرف وفارس بص لندي بسخرية وخد نضارته وشنطه ع كتفه وخرج قدمهم ..وقابل بيري
وصحابها

و طلعوا كلهم ع اليخت الي كان ماشي بيهم ف عرض البحر ولسه موصلوش الجزيرة وكان اغاني مايوهات وهزار ومسخره من فارس الي تعمد يتجاهل ندي ..

اليخت رسي بيهم ف نص البحر بامر من فارس الي قال لسيف يلا ننزل نعوم ..سيف طلع بالمايوة ونط ف البحر وكانت كل الانظار عليه بما فيهم دموع الي اتوترت من منظره ونظراته وشكل عضلاته الرجولية ونزل فارس معاه وكام واحد

وبعديها نطت البنات وراهم وكانت بيلعبو ف الماية ويتدلعو قدام الرجاله وبيري كانت قدام سيف وبتحاول
تفتح معاه حوار وهي حطه ايدها ع كتافه وضوفرها
ع رقبته …ودموع وندي وياسمين بيتفرجوا وكل وحده بتبص للتانيه وهي مقهورة ..

بعد ساعه طلع سيف ورجع شعرو لوراه قربة وحده من البنات ومدت له باشكير اومأ ببتسامه باردة وخدها منها وهو بيمسح كتافه ورقبته ببطء جنن اغلب القعدين اله الي عينه عليها وهي مشغوله مع جوزها

سيف راح اخر اليخت وسند ضهرو ع السياج وهو متابع دموع الي الهوي كان بيطير شعرها وكل
شوية ترجعو لوراه وهي بتتكلم وتضحك
ومتابع كل حركتها مسح وشه بقهر
وراح للقبطان وقالوا يطلع بيهم ع الجزيرة

اغلب الموجودين اتزمرو لكن امر وانتهي النقاش ..

فارس بضحكه : خلاص ي بنات متزعلوش كل وحده تحضر نفسها عشان الحفلااااه

كلهم صفرو وصوته بحمس للفكرة وصلو الجزيرة وقت غروب الشمس وجو كان حالمي وشتغلت موسيقي هادية وفي كابلز رقصو مع بعض ع الشط اول ما وصلو

وبقا ينزلو واحد وراه التاني اول ما الليل ليل الاغاني اشتغلت بصوت عالي والاضاءة كانت ساحرة

مع تربيزات وستدچ للرقص وبار ….

بيري بنفخ : اووف بقا ايه الملل ده

فارس بضحكه : حد يبقا حاسس بلملل وهو قاعد معانه ي مزة

بيري : ااه انا عايزة ارقص

ندي بخفوت لياسمين : مالها الحلوة الي مش طيقه مايوها من ساعت ما شوفنها زهقانه وملانه وطبعا
مين هيساعد الصبيه غير الدنجوان محن
1

ياسمين كتمت ضحكتها : يخربيتك ي ندي

فارس : اختاري ي حلوة عندنا البارد وشاور ع تميم المقطع وشاور ع سيف والغشيم وشاور ع حسين
وغمز لها وهو بيشاور ع نفسه ..وانا

حسين ضحك وضم دموع وهو بيخدها ف حضنه تحت الشال : تؤ متشغليش دماغك بيا بعد مراتي ميشغلنيش

بيري طنشته ومدت ايدها لسيف : تيجي نرقص

دموع كانت بصه لسيف ومستنياه يرد

سيف بص لدموع ببرود : يلا ي قطه ليه لا

وسحبها وراه ومشي شوية وهو محاوط وسطها ووقف يرقص معاها حسين سحب دموع : يلا احنا كمان ي دودو

دموع الي كانت مخنوقه : لا مش عايزة

حسين قومها بالعافيه لحد ما وصل نحيت سيف ووقف يرقص معاها …

فارس بص لندي : هتفضلي باردة كده كتير

ندي بصتله بحزن متداري ف برودها : فكك مني ي فارس

فارس بضيق : متفكك انتي بقا ي ندي انا مش عارف ايه البرود والملل الي انتي فيه ده

ندي برفعة حاجب : خير مش عجبك دلوقتي

فارس مسك ايدها من تحت التربيزة براحه : عجبني عجبني اوي بس بلاش برودك ده معايه عشان
خطري اعمل ايه تاني عشان اخليكي تغيري
وحس انك مهتميه بيه زي ماانا مهتم
ندي ارجوكي بقا انا جبت اخري

ندي بلعة غصتها : روح ي فارس عيش اللحظه وسيبك مني البنات ف كل حته وسهلة الشقط متقلقش

فارس ابتسم : انا مش عايز غيرك ي طنط يلا بقا متنحيش وانتي قمر كده

ندي كتمت بسمتها : لاه

فارس حرك صوابعه ع ايدها براحه وبص ف عيونها بعد ما لعق شفته ببطء : يلا ي ندي عشااني

ندي جسمها اترعش وجت تسحب ايدها ضغط عليها وهو بيهز دماغه بالرفض : مش هسيب اخر يوم يضيع مننا بسببك انا مصمم هتقومي ولا اشيلك بالعاافيه

ندي بسخرية : وانت هتقدر تشيلني ي كوكو ..

فارس ضحك : شيلتك مره مش هعرف اشيلك التانيه
1

ندي لسه هتسأله ع قصدو راح لافف ايده ع وسطها وشالها ومشي بيها لمكان هادي وندي بتحاول تنزل وتضرب ع كتفه عشان ينزلها

لحد ما وصل مكان هادي مفهوش حد ونزلها وهو حضنها لصدره : انسي نفسك شوية معايه متقلقيش
انا مش هبعد وهحبك كل يوم اكتر من اليوم الي قبلو
ومش عايز غيرك ومش شايف غيرك خليكي ف حضني ي ندي بجد مشتاقلك ..

ندي سمعت همسه وهو حضنها ليه وسلمت كل حصونها ودفاعتها اتهدت وهي ف حضن فارس الي محتويها وكلامه الحنين دوبها ضمها ليه اكتر بعشق وفضل يرقص
بيها بهداوة …وهي كانت مشتاقه ليه ومحتاجه حضنو

دموع كانت بترقص مع حسين بس عنيها متعلقه بسيف الي بيبتسم لبيري ويتكلم معاها بخفوت وايده بتتحرك ع وسطها بس مركز مع دموع

لحد ما حسين نزل ع رقبت دموع وكان بيبوسها بوضوح
سيف شاف منظرهم وقلبه ماات بص لدموع بغضب
ومسك وش بيري بين كفوفه ونزل ع شفايفها
ف بوسه عنيفه وكأنه بينتقم منها ونظراته

لدموع ..

دموع شافت نظراته وطريقته وهو ماسك بيري وشفيفه الي بتأكل شفايفها ..وفتكرت البوسه الي كنت فوق السطح وشهقت بعنف وهي بترجع لواره ووو...
يتبع…........

رواية دموع السيف الحلقة الخامسة عشر
رغم اللي فينا من عيوب
واللي ارتكبناه من ذنوب

لكنها حلاوة النية السليمة
والضحكة طالعة من القلوب

متجمعين لاننا مضطرين
لكن لمتنا في الحياة أسلوب

صدق الابتسامة عمل تجاعيد
والوش جميل رغم الحبوبأفضل الهدايا لأحبائكم

ضحكتنا في اللمة دايما بتكون
طوق نجاة ومن الألم هروب

بقلم محمد صلاح

فارس كان في دنيا تانية وهو حاضن ندي وبيرقص معاها بهدوء وكل دقيقتين يبوس دماغها ويهمس له بكلمة حلوة شكل : بحبك
بحبك اوي يا ندي بحبك حب لو اتوزع علي الفقرا هينتهي الفقر
مجنون بيكي ..انتي روحيأفضل الهدايا لأحبائكم

و النفس اللي بتنفسه
3

ندي كانت سنده راسها ع قلبه وف قمة احساسها بالمتعه والفرحة وهي سنده ع صدره العريض مع دقات قلبه العاليه وهمساته ولمساته البطيئه الرومنسيه ع وسطها

وهنا اتاكدت انها بتبدله الحب لكن مش قادرة تعترف لهأفضل الهدايا لأحبائكم
ولا حتي قادرة تعترف بحبه لنفسها اصلا

ياسمين و تميم قعدين قصاد بعض و لغة وكلام العيون بتوصف عتابهم لبعض لكن كل واحد مش قادر يعبر عن الي جواه وجوهم حزن ميتوصفش

دموع شهقت ورجعت لوراه بعنف وحسين ملحقش يمسكها ووقعت ف الارض سيف حس إن قلبه
وقع معاها وكان هيجري عليها بس مسك
نفسه لآخر لحظه وهو بيضغط ع وسط
بيري السلعوة ..

حسين قرب من دموع بسرعه : الله يخربيتك انتي اتجننتي حصل ايه

بصتله والقهر والدموع باينين ف عيونها وقامت وقفت وجريت من المكان وآخر حاجه شفتها نظرات سيف

جريت ع اليخت ودموعها بتنزل زي المطر وهي بتشهق وتمسح دموعها زي الاطفال مش عارفه دموعها بسبب ايه يمكن عشان باست راجل تاني غير جوزها والي حصل فوق السطح مكنش حلم ولا كابوس لا ده كان واقع

وحصل فعلاً ولا دموعها نزله عشان قلبها تقبض
ودبت فيه نار لما شفته بيبوس غيرها بنفس
الطريقه وعند الفكره دي زاد بكاها بحرقه
وهي حسه بالذنب بسبب الاحساس ده
هي ست متجوزه ف عصمت راجل
ولا اخلقها ولا المجتمع ولا دينها
يسمحولها بكده مينفعش

*هايدي الصعيدي*
1

طلعت اخر دور ف اليخت وقعدت ف الارضيه ولمة ركبها لصدرها بحزن ودموعها لسه نزله وحسها انا زعلانه من نفسها ومن سيف ومن جوزها الراجل المهمل معدوم الاحساس والضمير الي بيهمل وردته لحد ما تدبل
وتبقا نفسها ف نقطة مايه حته من عابر سبيل
الراجل الي بياخد امانة الناس وميكنش قدها الي بينسى وصية الله ورسوله
علشان اسباب تافهه ومشاكل
عاديه متستهلش الجفاء
والفراق والبعد والاهمال ده كله
2

سيف بعد عن بيري ورجع الطربيزة بتاعتهم وبعت مسدج لندي : …شوفي صحبتك مالها ..

وقعت ع الارض وجريت نحية اليخت
يمكن محتجالك جمبها ..
بعتلها تاني وقالها بعصبيه
انتي فين مبترديش ليه بقولك دموع محتجالك

ندي كانت نسيه نفسها ف بين ايدين فارس وصوت المسدجات الي جت وراه بعض فوقتها ..

بعدت عن فارس بتوتر وهي بتفتح شنطتها الصغيره المتعلقه ف كتفها ..

فارس بحنق : مين ابن المرا الي قطع علينا اللحظه دي
1

ندي مردتش عليه وفتحت الفون وبصتله بشماته : اخوك هو ابن المرا الي قطع عليك اللحظه

فارس بنرفزة : احترمي نفسك طب بدل ما اخليكي تروحي تكشفي ع وشك

ندي كتمت ضحكتها وبرفعة حاجب : وانا مالي مش ده كلامك

فارس عض ع شفته : طب نزلي حجبك ده بدل مقطعولك عيلة مستفزة

ندي بستفزاز : بس ي طفل

فارس لسه هيتكلم وصلها مسدچ تاني : هو فيه طب ي برو انت ورايا ورايا

ندي فتحت الرسايل وملامحها اتغيرت وبان القلق ف عيونها ..

: في ايه ي بنتي

ندي رفعة فستانها ومشيت بسرعه : بيقولي ان دموع مش كويسه ..

فارس جري وراها : طيب استني انا جاي معاكي حصلها ايه

ندي : معرفش معرفش

ندي وهي ف طريقها قابلت حسين : دموع مالها وهي فين

حسين : معرفش جريت ع فين هي كانت كويسة وفجأة وقعت

ندي اومأت : خلاص انا هشوفها ….وكملت طريقها لليخت وفارس وراها

طلعت ندي ع اليخت وهي بتدور ع دموع وبتنادي عليها بقلق وسمعت شهقتها وصوت بكاها جاي من فوق

جريت عليها وشافت منظرها وقلبها وجعها قعدت قدامها وهي بتحضنها : ايه يا حبيبتي ماالك ي دموع حصلك ايه

دموع حضنتها وانفجرت باللي جواها : بااسها باسها بعد ما بسني طب باسني ليه من الاول وانا وحده متجوزة ليه يعمل كده هو عايز يبوظ حياتي طب هو شايف اني وحده مش محترمه
طب ليه عمل كده ليييه ي ندي هتجنن

ندي حضنتها بين ايديها بقوة وهي منهاره وبتقول اي كلام : بس بس في ايه يا دموع مالك فووقي انتي بتقولي ايه اهدي
و فهمينيي براحه

دموع اومأت وهي بتاخد نفسها بلعت ريقها وندي مسحت دموعها براحه : حصل ايه واحده واحده
براحه
دموع بغصه : فكرة لما قولتلك سيف جيه فوق السطح وكان مقرب مني بعدين اقنعت نفسي انه محصلش حاجه
والصور الي ف بالي دي حلم بس طلع حقيقه انا افتكرت انهاردة هو بسني ي ندي صدقيني انا مش بخرف هو اصلا من ساعت ما قبلته هو اهتمامه وطريقة كلامه معايه مش طبيعيه انا وخده بالي بس كنت بنكر
عشان مينفعش ده غلط ي ندي غلط انهاردة
لما شفته بيبوس بيري بنفس الطريقه افتكرت
مش عارفه انا حسه باية مش عارفه انا مشتته

ندي ده كله كانت بتسمع بصدمه : هشششش بس خلاص انسي اعتبريه كان حلم متضيقيش نفسك انتي اصلا مكنتيش ف وعيك وبعدين ما يهتم ي دموع
انتي كده كده مش فارق معاكي صح

دموع بصت لها بصمت ومقدرتش ترد

ندي بخوف : يعني ايه متردي

بغضه ودمعه نزلت من عينها تاني : مش عارفه

ندي بقلق : مش فاهمه

دموع بجنون : اهتمامه فارق ي ندي حنانه الظاهر ليا انا بس فارق ي ندي خوفه ولهفته عليا ابتسامته اللي مش بتظهر غير من النادر عشاني فارقه ي ندي شوفتي
ازاي قد ايه انا واحده حقيرة وخاينه لما اغير علي
راجل غير جوزي ومش بفكر غير فيه كل اما
اغمض عنيه وانا ف حضن جوزي شوفتي
قد ايه انا قذرة ومفرقش كتير عن العاهرت
وانا بشم ريحته ليل ونهار ف شاله

ندي رفعة ايدها وبكل قهر نزلت ع وشها بقلم
وحصل لحظة جمود
جمدت ملامحها
ودموعها بتسيل ف صمت

ندي بغضب : ولما انتي حاسه ب ده كله رجعتي لجوزك ليه زي الكلبه اللي بتلف وراه ولا انتي عجبك دور الضحيه
لما انتي مهتمه بحد تاني نمت ف حضن جوزك ليه
ايه خايفه ع مشاعره ومخفتيش من ربنا
1

دموع بحرقة : مكنتش وجهت نفسي مكنتش حسه بكل
التشتت ده وبعدين لو كنت وجهت كنت هسيب حسين بسبب شوية مشاعر ملخبطه لراجل تاني
ساعتها بس هبقى فعلا وحده رخيصه و واطيه

*هايدي الصعيدي**

فارس ده كله كان واقف ع السلم وشاف منظر دموع كان هيسبهم لوحدهم لحد ما سمع كلام دموع و اتجمد مكانه لحد ما ندي ضربتها كان عايز يجري عليها يهديها و تكون اكتر تفاهم معاها بس محبش يدخل وهو حاسس ان نص الي بيحصل ده بسبب زجازة عصير مخلوطه بخمره
ظهرت كل المشاعر المخفيه …

ندي بعصبيه : كفاية شتيمه ع نفسك انتي مش كده اخرسي خالص ..امبارح عمل ايه ولا حصل ايه عشان يجيبك مغمي عليكي

دموع بصتلها بتساؤل: مش فاهمه

ندي بسستغراب : لما تهتي ف الصحرا ايه الي خرجك من الكامب اصلا ..

دموع شهقت بعنف وحطت ايدها ع فمها بصدمه : هو مكنش كابوس
2

ندي بدون وعي : احاا …هو انت للدرجة دي بتتهربي من الواقع بتاعك ومش عايزه تصدقي انه حقيقه ..

دموع بحزن : عشان مش عايزة اصدق اني كنت مستنياه ووثقه ان هو الي هيدور عليا ويحس بغيابي كنت ف وسط خوفي وضعفي وانهزامي مطمنه انه هيجي عشااني ..وبغصه …انتي فهماني ي ندي

ندي مقهوره ع صحبتها : فهماكي ي قلب ندي فهماكي بس هتعملي ايه

دموع ببرود : ولا حاجه

ندي : يعني ايه

دموع : يعني الايام كفيلة بكل شئ اكيد هعرف اتخطي كل ده

ندي وقفت ومدت ايدها : قومي يلا معايه خلينا ننزل مش هسيبك لوحدك …

دموع ابتسمت لها بحب ووقفت معاها وبتلف عشان تنزل مع ندي اتصدمت بفارس الي واقف بيفكر بشرود بصت لندي بتوجس ندي طمنتها بعنيها بمعني ..سبيه عليا

فارس قرب من دموع : انتي كويسه

دموع اومأت : هكون كويسة

فارس قرب باس دماغها : حقك عليا لو كنت السبب ف الي حصل والله ما كان قصدي

دموع ربتت ع كتفه ببتسامه : انا مش زعلانه منك انت ملكش ذنب وبعدين ايه الادب الي نزل عليك مره واحده ده

فارس ضحك : وربنا بحبك ي ست دموع

دموع ضحكت بسبب ضحكته المرحه وبجدية : فارس

فارس فهمها : اطمني اعتبريني مسمعتش حاجه ي دود

دموع ابتسمت ليه بحب ونزلت قدمهم ..

ندي : انزل ي نحنوح انزل خربتها وقعدت ع تلها وطلعت منها زي الشعره من العجين ي خبيث

فارس بصلها : عايزة ايه ي بت انتي

ندي : مش عايزة بس وربي لو اللي ف دماغي حصل يا فارس مش هقولك انا هعمل ايه لأن طول ما سيف باس دموع
فانت مكنتش قاعد بتعد النجوم بس اتأكد وساعتها
هزعلك ..
2

فارس قرب منها بهدوء وعنيه ف عنيها : طب ما تيجي تزعليني ده حتي انا بحب الاكشن اوي

ندي رجعت لحد الكبينه الي ف اليخت وفارس لسه بيقرب منها وبرفعة حاجب : وربي لو ما احترمت نفسك انت حرر يا بتاع الحريم الشقط ي طفل انت
2

فارس قرب منها وهمس جمب ودنها وايديه محوطاها : هتعملي ايه يعني ي طنط

ندي بلعة ريقها لما قرب منها بالشكل ده وانفاسه السخنه جت ع جلد رقبتها خلاها قشعرت ..

فارس : وبعدين انا لو عايز منك حاجه هخدها برضاكي ي ندي وهتكون علي مزاجك عشان مفيش حد ف الدنيا دي هيحبك قدي ولا هيخاف عليكي زيى يا مراتي

ندي بتوتر : عشمان حنه يخش الجنه

فارس حط ايده ع وسطها وضغط عليه برقة : حنه تاب ع ايدك وهيدخل الجنه الي بين رجليكي
3

ندي شهقت من وقحته ولسه هتتكلم كان نزل بشفايفه الخبيرة ع رقبتها
وقال
*أسمحي لي ان أخذ نفس عميق في عنقك 💖🤤
Mo Salah*
فارس استمر في مص وبوس ف رقبتها
من غير ما يسيب علاماته ويبوسها بوسات متفرقه في كل حتة في رقبتها ورفع راسه وقرب بشهوة من شفايفها وهو بيتنفس هواه : شفايفك تغوي القديس
وانا جديد ف التوبة ومش هتحمل فتنتك
1

وشفايفه لمسة شفايفها ف بوسه رقيقه ولسه هيتعمق كانت ندي ضربته تحت الحزام بركبتها بعد ما اتحكمت ف اعصبها فارس بعد عنها بإلم :اااه ي بنت صباح بتعت الكبده امممممم ده انا هطلع روحك تحت مني ي ندي وقولي فارس قال وانتي بتصرخي بإسمي ع الحلال ل اطلع ميتينك …وهو حاطط ايده ع رجولته
وموطي لقدام

ندي عدلت شعرها بتوتر وهي جواها كانت عايزة شفايفه اكتر ما هو عايز بس لاا مش هتسمح له يتعود علي كده
لان اللي بتقدم
تنازل مره هتقدم الف مره وعليها زياده ومينفعش الخجل بعد كده ..

بمعني ان لو وحده قدمت تنازل لحبيبها بدون علاقه رسميه زي مثلا مسك ايدك اول مره لو جيه تاني
مره يمسكها مش هتقدري تعترضي ولا تبيني
خجلك ولا كسوفك ما انتي اتنزلتي مره ف خلاص
بالعكس ده مسكت الايد هتجيب حضن هتجيب
بوسه البوسه هتجر وراه بحور من الشهوة اللي ملهاش نهايه
بلاش تقدمي تنازلات وترخصي من نفسك …

ندي بسخريه : قوم ياعم القديس عشان تاني مره متستعبطش معايا

فارس اتعدل بعصبيه : خخخخخخ هو انا شقطك انتي لو عايزاني اجي اكتب عليكي بكرا هعملها انتي ليه مش مصدقه اني بحبك

ندي: فكك مني ي فارس ..ومشيت من قدامه ببرود

ندي نزلت وفارس فضل رايح جاي وهو بيشد شعره بقهر خلع هدومه بعصبيه ونط ف البحر من فوق اليخت

ندي شفته بينط من الدور الي فوقيها جريت ع السياج بخوف وشفته بيعوم بسبب الاضاءة الي طلعه من اليخت بلعت رقها وهديت وطبطبت علي قلبها الي اتصرع عليه
ونزلت تحت شافت دموع وقفه ع المرسي
الي قدام اليخت جريت عليها ..

دموع رفعة راسها : اتأخرتي

ندي حكت شعرها بتوتر : كنت بتخانق مع القديس

دموع ضحكت عليهم : انتي ع طول بتتخنقي معه كده الله يخربيتك انا عارفه بيحبك ع ايه

ندي : وحيات امك انت معايا ولا معاه ي بت

دموع : معاه ده حتة عسلية انا مش عارفه انتي منشفه دماغك عليه ليه وهو اصلا حبه واضح ليكي ده عنيه بتلمع لما بيشوفك وفكك من شوية الهجص الي
كان عملهم ده كله عشان يلفت نظرك ويحركك
وانتي باردة وجبله الواد واقع فيكي من الدور
العشرين …
1

ندي بعصبيه : ده اصغر مني وهوائي وطايش لا مش هو ده الراجل الي هأمنه ع حياتي ونفسي وقلبي ..

دموع بصت لها بمغزي وبخفوت : فين قلبك ده ي ندي احنا هنصيع ع بعض مهو سلم ليه خلاص انتي كنتي هتموتي مقهورة لما شوفتيه مع غيرك ..
1

ندي بصت لها بصدمه ومتكلمتش ولا عارفه ترد

فارس خرج من المايه وكان ف الدور الاول وسمع كلام ندي عنه اومأ بسخرية وطلع ع الدور الاخير ف اليخت
لبس هدومه وعداى من جمبها بكل برود الدنيا ..

ندي مشيت بشرود و دموع فضلت ف مكانها و حضنت نفسها وحست انها بقت عريانه وضعيفه بسبب شوية
اهتمام وحنية زيادة ..

سيف كان رايح جاي يدخن بقلق وشاف ندي ماشيه وفي دنيا تانيه قلق اكتر ومحسش بنفسه غير وهو واقف جمب دموع ع المرسي : انتي كويسه ..

دموع عضت شفتها وقلبها اتقبض بعدين مثلت البرود : اه كويسه …وخدت نفسها

دموع: انت عرفت مكاني ازاي امبارح ..واه شكرا انا كنت مفكراه كابوس بس ندي قلتلي اني كنت تايها فعلا

سيف بهدوء بص ع البحر : احم شوفتك وانتي بتتمشي ولما اختفيتي دورت عليكي ف نفس الطريق ..

دموع اومأت : امممم شكرا تعبتك

سيف اومأ بصمت وولع سجارة دموع شافت قبضة ايده المزرقة بشكل يوجع القلب : مال ايدك

سيف بص ع كفه وحطه ف جيبه : مفيش متشغليش بالك

دموع حست انها عايزة ترد له الجميل : تمام بس ايدك التانيه. محتاجه تغير

وكانت بتبص ع كف ايده التاني اللي الكاس عورها الصبح

: وبعدين مش تخلي بالك وحده مكدومه والتاني مجروحه

سيف بخفوت : بسببك

: نعم

سيف ابتسم ببرود : احم مفيش بقولك خايفه عليا

دموع اتوترت : اه اكيد انتي مديري و جاري وخالتي صباح قالت ده زي اخوكم وانت قولتها قبل
كده مش انت ف مقام اخويا صح ..

قالت الاخيرة بغصه وشفتها بتترعش

سيف ابتسم وهو مغمض عينيه وبيجز ع سنانه وكأن سمع حاجه وجعته : اااه اكيد اخواات

دموع خدت نفسها وهي بتضحك معلش شوية اوهام مش هتضر هتسكن الالم مؤقت ..

دموع : اذا كان كده بقا تعاله اغيرلك ع ايدك دي اكيد ف اسعافات اوليه ف اليخت ..وبعدين حتي ارد جميلك ده انت انقذتني امبارح

سيف : لا مفيش داعي يلا زمان جوزك قلق عليكي

دموع : حسين قلق عليا انا

سيف : ايه هو مبيقلقش ولا ايه

دموع: هاا لا بيقلق ..بس مش زيك انا ساعات بحس اني طفله صغيرة وانت قلقان عليا بالشكل ده بجد انا تعبت من المقارنه اصلا ..قالت ده كله ف سرها وهي بص له بشرود

سيف اتنحنح : يلا نرجع ..ومد ايده قدامه

دموع مشيت من قدامه بعد ما ابتسمت ليه وهو فضل شوية وبعدين اتحرك وراها وعيونه عليها دموع وقفت مكانها ..ولفت لسيف

دموع : اتفضل انت وانا هعمل حاجه بسرعه وجايه وراك

ورجعت جري ع اليخت ودورت ع شنطة الاسعافات وطلعت مرهم جروح ولفة شاش ولزق …

ودورت ع شنطة سيف وحطتهم جواها بعد ما حطت عليهم حتت لزق وكتبت علي المرهم ادهني .. وع الشاش لفني ..وبتسمت برضي
2

وراحت المكاان الي قعدين فيه
وشافت سيف قاعد حاطط رجل ع رجل وبيدخن بشرود …

حسين : كنتي فين ده كلو

دموع : مفيش كنت بتمشي ع البحر

حسين بصلها : اتنفضتي ليه كده من شوية

دموع بحزن : افتكرت حاجه خضتني

حسين : حاجة ايه دي يختيي وبعدين مش هتبطلي الهبل الي انتي فيه ده

ندي بعصبيه : ما خلاص ي حسين هو تحقيق

حسين بأنزعاج : ريحي ي بت ومتتحشريش في اللي ملكيش فيه ايه الحريم الباردة دي

ندي: جاك بته اما تبتك راجل مستفز بصحيح

حسين لسه هيتكلم سيف قطعه وهو باصص ع فارس الي بيعض ع شفته وع وشك ارتكاب جناية

سيف بهدوء : اجمعي الجروب هنرجع الفندوق ي ياسمين….. يلا ي فارس الليلة خلصت عدي قدامي
ع اليخت

فارس بص لسيف بقهر وقام مشي قدامه ..

*هايدي الصعيدي*

تميم : استهدو بالله يا جماعه وانت ي اخ حسين ميصحش تصد وترد كده قصاد الحريم

حسين : هي الي بتتدخل ف الي مالهاش فيه

تميم : ولو دي صحبتها وف مقام اختها
وبعدين ادخلت عشان شيفاك بتحقق معاها ولا المكان ولا الوقت يسمحو بكده بينك وبين مرتك حلو مشاكلكم بس مش
قدام الناس ..

حسين بص لسيف الي متجاهل الحوار : صح انت صح عندك حق فعلا مشاكلنا مع نفسنا صح ي دودو

ياسمين : الجروب اتجمع ي سيف يلا بينا

سيف اومأ ووقف بكل غرور الدنيا زي الطاووس الي نافش ريشه وماشي يتمخطر بعد ما رما لحسين
نظره استحقار…

طلعو كلهم ع اليخت والجو كان بارد جدا وهو ماشي ف ظلمات البحر كان فيه خمس غرف ف اليخت اتقسمت ع الموجودين فارس وسيف وتميم اوضه ندي وياسمين
ودموع اوضة و اوضة لباقي البنات و اوضة لباقي الشباب والخمسه حسين دخل نام فيها لوحده
بعد ما دموع رفضت تدخل معاه ..

وخرج وهو بيقول …ماشي ي دموع لينا بيت يجمعنا

سيف فتح علبة السجاير لقاها خلصت خرج يدور ع شنطته وطلع علبة سجاير وشاف المرهم والشاش
وستغرب لكن الورق الموجود عليه عرفته ان
دموع اللي حطتهم عشان عمل معاها كده
لما وقعت وجرحت رجليها ..

لقي نفسه بيبتسم بحزن ودهن ايده مرهم ولف ايده بالشاش وكأنه مسير مش مخير حبيبته طلبت
منه يهتم بنفسه …

خد السجاير وطلع فوق سطح اليخت وشاف الجنيه بتعته فتحه الكشاف وبتدور علي حاجه ف الارضيه

سيف ولع سجارة بهدوء دموع سمعت صوت التكه ورفعت راسها بسرعه وبتسمت بتوتر لما شافت
سيف ..

سيف : بتعملي ايه هنا دلوقتي ف البرد ده

دموع رجعت تدور : السلسه بتعتي وقعت مش عارفه هنا ولا فين بس قولت ادور يمكن القيها ..

سيف : خلاص قومي من الارض الجو برد عليكي مش مهم يعني تلاقيها ولا هي هدية من حد غالي

دموع : السلسه دي غاليه عليه اول حاجه جبتها من اول مرتب ليا مظنش ان حد قبل كده جبلي هديه غاليه ع قلبي

سيف قرب ومد ايده : هات ايدك وانا هعملك غيرها او هعملك زيها بنفسي

دموع بصت ع ايده الي مددها وشافتها ملفوفه و ابتسمت وهي بتعض شفتها سيف ابتسم لها
بهدوء : عشان خاطرك بس

دموع وقفت معاه : انت بتعرف تعمل مصوغات كمان

سيف خد نفس من سجارته وهو باصص قدامه : ااه اتعلمت من واحد صاحبي ف فرنسا بس كنت مقرر اول حاجه هعملها بنفسي هو خاتم جوازي الي هقدمه لشريكة حياتي ..بس عشانك اغير القرار عادي

دموع كانت بتبص له وهي مفتونه : وهتغير قرارك عشاني ليه

سيف حب يردلها اللي قالته وقالها : عشان انتي اختيأفضل الهدايا لأحبائكم

دموع قلبها اتعصر فجأة لكن ابتسمت بتوتر : ااه حلوة الوسطه برضو مفيش كلام هههههههههههه

سيف بصلها بشرود وخلع جاكته وحطه ع كتافها : ابقي روحي اديه لجوزك تاني بقا عشان اعلقك انتي وهو

: والله انا كنت حطه ف شنطتي بس هو خده لوحده ف اطريت اقوله بتاع ياسمين عشان هو تفكيره غلط

سيف : كنتي محتفظه بيه ف شنطتك ليه

دموع : هاا انا كنت هرجعو ليك بس ملقتش وقت مناسب

سيف : بس انا مكنتش عايزه

دموع معرفتش ترد وغيرت الحوار : انت بتدخن كتير اوي انت بتستفاد ايه

سيف خد نفس ورما السجاره ف البحر ونفث الدخان ف وش دموع : بستفد اني لما اكون مضغوط متعصب او مخنوق متوتر دي بتساعدني اهدي شوية

دموع ابتسمت وهي بتهوي ع وشها : بس كده هتضر صحتك

سيف بخفوت : خايفه عليا

دموع ببتسامه مستفزه :تاني السؤال ده اكيد مش انت اخويا

سيف عض ع شفته وهو بيضحك وبعدين سكت مره وحده : انتي افتكرتي ايه ي دموع لما رجعتي لوراه فجأة
2

دموع اتصدمت ومعرفتش ترد

سيف رفع كف ايده : شيفه صوابعي دول انا حفظتك اكتر منهم ي دمووع الي نايم تحت ده مش هيفهمك
قد ماانا فهمك انا خلاص تعبت واخري جاب اخرو

قرب منها بسرعه ومسك وشها بين كفوفه الي باين فيه اثر حبه المؤلم ليها وبقا يمسح ع خدودها ويرجع شعرها لوراه وكان حرفيا بينهار : ابعدي عني ي دمووع عشان خاطري هاا ابعدي عشان انا مش هعرف ابعد مش هقدر ابعد انا مش هقدر اسيب الشركه دي امانه عندي سبيها
وانتي ومرتبك هيوصلك كل اول شهر وانا هتلقيني
واحده واحده هبعد عن البيت وهطلع من الشقه
ده لازم يحصل ارجووكي ي دموع ابعدي انتي ..
3

دموع بصت له ووو

***************************

يتبع…..
تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع