القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم هايدي الصعيدي

 


رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم هايدي الصعيدي







رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم هايدي الصعيدي






حلقة ١٦

سيف قرب منها بسرعه ومسك وشها بين كفوفه واللي باين عليهم اثر حبه المؤلم ليها وبقى يمسح على خدودها ويرجع شعرها لورا وكان حرفيا بينهار : ابعدي عني يا دموع عشان خاطري ها ابعدي عشان انا مش هعرف ابعد مش هقدر اسيب الشركه دي امانه عندي ..سيبيها انت ومرتبك هيوصل لك كل اول شهر وانا… انا هتلاقيني واحده واحده هبعد عن البيت وهطلع من الشقه ده لازم يحصل ارجوك يا دموع …ابعدي انتى


دموع رفعت عينيها بغضب ونزلت ايده : انت ازاي تطلب مني حاجه زي كده وبعدين ده شغلي… انا ما اتنازلتش عنه برغم المشاكل اللي حصلت لي بسببه ده شخصيتي وكياني مش مصدر للفلوس وبعد زي ما انت فاهم وبعدين تبعد ليه وابعد ليه اصلا وهو ما فيش حاجه اساسا تخليك تقول لي كده هو مش احنا اخوات..


سيف اتعصب : يبقي بتضحكي علي نفسك قبل ما تضحكي عليا..


دموع بحزن : ولا تضحك عليا ولا اضحك عليك عايز تبعد اتفضل انا الشركه مش هسيبها وشقتي مش هسيبها وجوزي مش هسيبه قالت الاخيره لنفسها..

2


سيف اومأ بقهر وهو عارف نفسه وان مشاعره وقلبه خرجه عن سيطرته عيونه ونظراته واسلوبه معاها بقى مش قادر يتحكم فيهم..


وقعد علي أرضية اليخت وسند ايده علي ركبته وولع سيجاره وخد نفس طويل : انا حذرتك متزعليش مني بعد كده..


دموع ببرود : يعني ايه


: يعني متشغليش دماغك ونزلي لجوزك ي قلب اخوكي..

قالها سيف بإعصاب مشدودة


دموع قربت منه بغضب وقلعت الجاكيت بتاعه وحذفته في وشه وبكل طفوله الدنيا ما عرفتش تعبر عن اللي حساه غير بكلمه واحده” انا بكرهك ”

قالتها ومشيت تدب في الارض بنرفزه


سيف بقى مش عارف يضحك من طفولتها ولا يزعل من واقع الكلمه وتاثيرها على قلبه… بس اللي كان متاكد منه انه مش قادر يرفع عيونه عن مؤخرتها اللي بتتهز قدامه بليونه واول ما اختفت من قدام عينيه حط الجاكيت على وشه ورجع راسه لورا وهو بينتهي بالراحه بسببها وابتسم لما شم ريحتها مخلوطه بريحته ودي بتحصل بعد كل مره يديها جاكيت ليه بيعشق منظرها فيهم وبيعشق ريحتها عليهم..

4


دموع فتحت باب الاوضة بعصبيه ندي وياسمين اتخضوا من فتحت الباب ومن وش دموع الاحمر بسبب العصبيه


ندي بخضة : اعوذ بالله مين مات


ياسمين فاقت من خضتها وضربت ندي ع رجلها بضحكه : بس ي بت ملكيش دعوة بيها ..تعالي ي دودو

مين بيكي ي قلبي ..


دموع بنرفزة: اخوووكي ..هو احنا ورانا غير اخواتك السنه السودة دي


ياسمين : اخويا مين وبعدين هم اخواتي بيعملوا ايه دول ملايكه


: ملايكاااااه ..قالتها ندي ودموع بصوت عالي صدم ياسمين وبرقة عينيها ندي ودموع ضحكوا علي منظرها..

1


ندي بسخرية : قال ملايكا ده انتي عندك القديس فارس ده من احفاد ابليس ونعمه ..

1


دموع كملت : ولا الي عندو انفصام الي اسمه سيف القاضي ..شوية مركب الوش الخشب وشوية يسبلي

بالالفرنك ..Oh mes larmes…Je t’aime..

مدام دموعي انا هنا مديرك قربي ابعدي سيبي

تعالي اخوك مديرك جارك زفت علي دماغي

انا تعبت..كل ده كانت وقفه وبتقلد صوت

وحركات سيف ومشيته..وقعدت ف الارض

بانهيار ..انا بجد بقيت مشتته انا انا

ونفجرت ف البكي زي الاطفال..


سيف كان بيدخن بشرود وشاف حاجه بتلمع بسبب ضوء القمر قرب منها ولقاها سلسله فضيه بشكل جناحين ملاك خدها بين صوابعه بالراحه وقربها من شفايفه وبسها برقه ونزل يديها لدموع قرب من الاوضه وسمع كلامها وانهيارها وصوت بكاها قبض على السلسله بين صوابعه وحطها في جيبه ورجع اوضته..


الجروب رجع الفندق وبامر من سيف جهزوا شنطهم ورجعوا على القاهره في نفس الليله كان مع سيف فارس وندى ودموع وحسين عشان ساكنين في نفس المنطقه وسيف طبعا مكنش ناقص حرقة دم….وساب فارس يسوق وفرد ضهره على الكرسي اللي جنبيه وحط الجاكيت على وشه ونام… فارس كان كل ما تيجي عينه في عيون ندى يبص الناحيه التانيه ببرود وده عصب ندى


” ده ولا احبه ولا اطيق بعدو ده ولا ايه يا ندوش”


تميم وياسمين كانوا في العربيه مع بعض ياسمين حاولت تفتح معاه اي موضوع بس ما عرفتش بسبب الناس اللي كانت راكبه معاهم ..


وصل كل واحد فيهم على بيته وكان اللقاء في الشركه على الساعه 12:00 الظهر بسبب انهم راجعين من سفر


كل واحد دخل فرشته وهو بيفكر في اللي شاغل باله لحد ما غلبهم النوم


ثاني يوم الظهر كلهم صحيوا وكل واحد واخد قرار جواه يا ريت هيقدر ينفذه


ياسمين نزلت لقت واحد من الحرس واقف منتظرها جنب باب العربيه


: صباح الخير تميم فين


: تميم واخد اجازه ي هانم


: طب ده ليه


: معرفش حضرتك ممكن تسألي سالم بيه


ياسمين رجعت الفيلا وكان سالم قاعد بيفطر قربت منه بقلق : بابا هو تميم واخد اجازه ليه هو في حاجه


سالم ابتسم : لا يا حبيبتي كل الحكايه انه واخد اجازه عشان مروح بلدهم يتجوز بامر من والده واه جهزي نفسك عشان هنروح نحضر فرحه لو والموضوع تم..

1


ياسمين اومأت وطلعت بسرعه قبل ما ابوها يشوف دموعها الي نزلت وكانت بتنهار لكن هزت دماغها

بالرفض مش هتسيب تميم يضيع منها خدت نفسها ومسحت عيونها وراحت نحيت الحارس : تميم فين


: في الملحق بتاعه ي هانم


ياسمين جريت على المكان اللي قاعد فيه تميم وفتحت الباب ودخلت من غير ما تخبط تميم رفع راسه وبص لها باستغراب ياسمين بلعت ريقها بخوف وهي شايفاه بيجهز شنطته قربت منه وهي جواها خوف


وبغصه : ت.تميم


تميم بهدوء : خير ي هانم


ياسمين بلعت ريقها بخوف : هو اللي سمعته ده بجد انت فعلا مسافر بلدكم عشان تتجوز


: اه مسافر الحاج طلب مني كتير اني اروح عشان اتجوز وافتح بيت بس انا كنت برفض بس دلوقتي ما فيش سبب للرفض هروح اشوف حياتي


: تميم ارجوك بلاش ..قالتها ودموعها نزلت بانهيار


تميم بغصه : بلاش ليه ي هانم


ياسمين بانهيار : انت مين عشان خاطري انا مش هقدر اشوفك مع واحده غيري


: وده اسمه تملك ولا انانيه وبعدين انت مهتمه ليه بواحد حقير


ياسمين بشهقة : تميم خلاص بقى عشان خاطري انا قلت لك كذا مره اني اسفه وبعدين ده كان رد فعل غير متوقع على حركتك الجريئه وده مش غلطي لوحدي على فكره


تمام كان واقف يبص لها ببرود وهي عماله تلف وتدور وبتهرب من الحقيقه


ياسمين سكتت مره واحده لما شافت تميم رجع يرتب هدومه وقربت منه اكثر واخذت نفسها وهي


مغمضه عينيها : تميم انا بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك ولا هقدر اشوفك مع غيري ارجوك فكر وانا صدقني هكون كويسه هم بس شويه مشاكل بسيطه معايا وبالمتابعه هبقى تمام تميم عشان خاطري ما تسيبنيش…

2


هو قعدت على السرير وضهرها التميم وحطت ايدها على عيونها وقعدت تعيط في صمت وما لقيتش اي رد فعل من تميم على اعترافها ولملمت باقي كرامتها ووقفت تمشي بعد ما شافته ماسك الفون بيقلب فيه ببرود وهي عند الباب سمعت تميم


:ايوه يا حاج الغي كل حاجه انا عروستي لقيتها خلاص وفي اقرب وقت هاجي اخدك ونيجي نتقدم لها قول ان شاء الله في رعايه الله سلام


تميم بضحكه : ايه قولك ي عروسة ..


ياسمين لفت بسرعه هي الابتسامه ماليه وشها وجريت على تميم ورمت نفسها في حضنه: تميم…


: قلب تميم وحياته اللي راحت واللي جايه ي فله قلبي بحبك واعر انا كنت هتخوت وانت بعيده عني بس هعمل …ايه ربنا على الهيبه وعلى الحب بجيامه وان لما البنت تتجل يوم عليك بالسلامه… هههههههه

1


ياسمين ضحكت : بس ي رخم انا اصلا زعلانه منك اووي اوعه


: ايه بس ده انا لما صدقت انك نطاقتي وحسيتي بيا كيف ما انا حاسس بيكي كبرتي قصاد عيني يوم بيوم وانا متعلق بيك واقول لا يمكن تحس بيا وتكون من نصيبي ده حلم بعيد بس خلاص اتحقق يا قلبي تميم وخلاص مش هبعد عنك لحظه وهمسك ايدك واعدي بيك الصعب كله حتى لو هتحدى العالم كله لاجلك يا ياسمين مش هخليك تفارقي حضني لحظه تاني

2


ومسك وش ياسمين بين كفوفه وبتسم : يا بووووي ده الحب واعر جوي يا ولاد بس حلو جوي جوي هههههههه


ياسمين ضحكه بهدوء وهي بتتنهد براحه في حضن حبيبها اللي عذبها حبه بس خلاص انتهى العذاب بتنازل بسيط واعتراف لذيذ واتنفضت من حضن تميم: يا بووووي الشركه انا اتأخرت جوي يلا عشان توصلني ي بيه

تميم ضحك ع شقوتها : يلا ي قلب البيه ..


ياسمين وصلت الشركه في نفس الوقت الي دموع وندى وصلوا فيه وهم التلاته دخلوا يجروا على فوق وشافوا سيف واقف بيبص في ساعته والشركه كلها عامله زي خليه النحل وما فيش نفس طالع… استر يا اللي بتستر قالتها ندى بهمس ودموع بلعت ريقها..


سيف بصلهم وحواجبه معقوده : لسه بدري ي دكاترة


ندي بخفوت : والله احنا كنا المفروض ناخد اجازه انهاردة اصلا احنا راجعين من سفر


سيف : المفروض ده مش هنا والله يا استاذه ندى احنا هنا بنشتغل مش بنلعب


ندى بصت على فارس اللي مبتسم بشماته وهو قاعد حاطط رجل على رجل باستفزاز اومأت بقهر


ياسمين بهدوء : خلاص يا سيف حصل خير وبعدين هم كانوا معايا انا اللي اخرتهم


: معاكي ده بعد ساعات العمل يا استاذه ياسمين اما الشغل الصحوبيه والزماله ده بره الشركه مش هنستعبط احنا… وحق الجيره والاخوية ده مش هنا ..قال الاخيره هو باصص لدموع السكته بتوتر …يلا كله يشوف شغله وانت ورايا ..شاور لدموع ببرود ودخل على مكتبه


دموع خبطت على وشها بقله حيله ومشيت وراه خبطت على الباب ودخلت لقيته قاعد ورا اللاب توب وملامحه ما تتفسرش : أيوة ي استاذ سيف


: النهارده هيتم دمج الشركتين شركه الالف جروب مع شركه عابد زيدان وفي ميتنج بينا وبينهم للاتفاق الاخير هيكون ليهم ثلاث مكاتب هنا لازم يكونوا جاهزين قبل الميعاد اما باقي الموظفين هيكونوا مع الموظفين بتوعنا وتحت تدريبهم لحد ما يكونوا زي ما احنا عايزين


دموع ببرود : أيوة والمطلوب


سيف رجع ضهرو لوراه وبكل برود الدنيا حاط رجل ع رجل وهو بيتحدها بنظراته : المطلوب من حضرتك عايز ملف بكل كبيره وصغيره عن الصفقات اللي دخلتها شركه عابد زيدان اخر سنتين وتجهيز المكاتب اثنين بطابع رجالي والثالث انثوي لبيري زيدان أما اخرآ توزيع الموظفين هيكون عليك برضو يلا يا حلوه وريني شطارتك..


دموع كانت عايزه تقوله ده مش شغلها بس هي عارفه ان هيقول لها انا هنا اللي اقول انت تشتغلي ايه وما تشتغليش ايه وفهمه انه بيطفشها بالطريقه بعد ما طلب منها تسيب الشركه وهي رفضت وبكل بساطه اهزت دماغها بابتسامه : تمام يا فندم اي أوامر تانيه


سيف اتصدم لكن مبينش : اتفضلي


دموع خرجت ببرود ولكن جواها نار من معاملته واسلوب المستفز وراحت مكتبها وهي بتفكر هتعمل الشغل ده كله ازاي في وقته قليل ومسكت الفون واتصلت بمديريه مكتب عابد زيدان : الو صباح الخير انا دموع رائف مديريه الدعايه والاعلان من شركه الالف جروب


لو سمحتي كنت عايزه ملف بكل الصفقات اللي دخلتها شركتكم اخر سنتين عشان دمج الشركه والميتنج اللي هيتم النهارده تمام بالظبط كده


وكمان عايزه ملف باسماء الموظفين اللي هيتم نقلهم هنا ووظائفهم عشان نبدا توزيعهم ودمجهم مع باقي الموظفين قبل الميتنج تمام مظبوط اه اكيد طبعا خلاص ساعه وانا بنفسي هقابل استاذ ادهم واخد منه الملفات ميرسي جدا لحضرتك مع السلامه..


قفل الدموع وخدت شنطتها ونزلت عشان تروح شركه الديكورات اللي بيتعاملوا معاها وقبلت تميم وهي خارجه من الشركه :صباح الخير يا تمام


: اهلا صباح النور يا مدام طمنيني عليك


: انا بخير الحمد لله بس مديركم الجديد ناوي يجيب اجلي


:والله استاذ سيف ده ما فيش منه هو بس خلقه ضيقه

حبتين ..


: حبتين بس قول تلاته اربعه ده نفضنا الصبح على التاخير ومعانا ياسمين كمان هههههههه اسكت كان منظرنا استغفر الله زباله قدام باقي الموظفين…


تميم ضحك : يا حول الله يارب حتي فلة


دموع باستغراب : فلة مين


: احم قصدي ياسمين هانم ..


دموع ابتسمت : لها قلتلي على العموم فله هانم محتاجه لك جنبها الفتره اللي جايه حاول تحلوا خلافكم بقى عشان كانت قالت لي انها ترجع من شرم وتدور على دكتوره كويسه تتابع معاها حالتها..


: هي حكت لك


: أيوة


تميم اومأ براحه : احنا حلينا خلافنا خلاص شدوا حيلكوا معانا الفتره اللي جايه عشان الخوف كله دلوقتي من سالم بيه احسن يرفض..


: لا لا متقلقش سالم بيه متحضر كفاية واكيد هيفهمكم


خلصت دموع كلامها مع تميم بين هزار وضحك ودردشه على ياسمين واستاذنت وراحت مشوارها ورفضت انه يوصلها حرمت من اخر مره طلعت مع سيف في العربيه لوحديهم وحسين بهدلها.. وكل ده سيف مراقبهم بعيون حزينه ليه علاقته معاها مش طبيعيه زي علاقتها بتميم او فارس وخرج سلسلتها من تحت القميص وهو بيبص لها بشرود بعد ما قرر يلبسها ويحتفظ بيها ومش هيرجعها ليها تاني وهي حاجه من ريحتها لحد ما

يعمل لها زيها….


دموع وصلت لشركه الديكورات واختارت ثلاث مكاتب بكل ديكوراتهم وطلبت انهم يكونوا جاهزين في الشركه قبل الساعه 4:00 وخرجت


وقفت تاكسي ونزلت قدام شركه زيدان وهي بتعدي الطريق وبتبص في ساعتها عربيه خبطتها وفرملت بسرعه بس كانت دموع وقعت في الارض وكفوفها تجرحت جروح وخدوش سطحيه لكن بتنزف نزل ادهم زيدان يجري من العربيه : انت كويسه ارجوك ردي عليا


دموع بألم : اه انا كويسه


: طب هاتي ايدك اسعدك تعالي اوديكي المستشفي عشان اطمن عليكي


دموع وقفت براحه : لا لا ميرسي انا بخير مش عايزه اتعب حضرتك حصل خير ..وطلعت منديل من شنطتها ومسحت أيدها بوجع ..


: انا بجد اسف ولو سمحت تعالي معايا مكتبي هنا انا ادهم زيدان عشان بس تطمني خليني بس اغير لك على جروح


: ايه ده بجد انا كنت جايه لحضرتك


ادهم استغرب : جايه لي انا


دموع ابتسمت بتوتر : اه انا دموع مديرة في شركه الالف جروب وكنت جايه اخد من حضرتك الفايلات


ادهم : اه انا اصلا كنت جاي مستعجل عشان الحق ميعادك بس مش غريبه انك مديره في الشركه وجايه تستلمي الملفات بنفسك..


دموع جزت ع أسنانها منك لله يا سيف وبتسمت : عاادي بقا


ادهم ابتسم : تمام اتفضلي معايه ..


طلعت دموع مع ادهم المكتب وهو مش منزل عينه من عليها بيبص لها باعجاب وواضح وده وتر دموع اكثر لحد ما وصل قدام المكتب : اتفضلي انت يا استاذ دموع وانا ثواني وهكون معاكي


دموع اومأت ودخلت المكتب وادهم راح لمديره

مكتبه :مين يا سالي دموع وملفات ايه اللي عايزاها


: دي يا فندم مديره الدعايه والاعلان من شركت الالفي وطلبت ملف بي صفقات اخر سنتين لينا وملفات باسماء ووظائف الموظفين اللي هتتنقل الشركه وانا قلت لها مش هقدر اخرج حاجه زي كده غير باذنك وافقت وقالت انها بنفسها هتيجي تاخدهم من حضرتك ورنيت عليك وبعتت لك مسج بس حضرتك ما ردتش عليا اجهزهم ولا لا

ادهم بشرود : تمام تمام جهزيهم واطلبي لي فنجانين قهوه مظبوطين وحصليني علي مكتبي بالملفات


دخل ادهم المكتب وبص لدموع بخبث : منوراني والله ي أستاذة دموع


: ده نورك يا استاذ ادهم ميرسي ممكن بقى الملفات عشان ورايا شغل كتير


:والله انا كان ممكن ابعتهم لحد عندك بس ده من حظي الحلو ان القمر ينور مكتبي بنفسه النهارده


دموع ببرود : احم ميرسي على ذوقك


ادهم دخل الحمام واخذ صندوق الاسعافات : ممكن اغير لك على جروحك لحد ما تشربي قهوتك هتكون الملفات جهزت يا قمر


دموع وقفت وبجديه : ما فيش داعي للضيافه حضرتك وانا هغير لنفسي شكرا مش عايزه اتعبك


واخذت الصندوق ودخلت الحمام وغسلت ايدها ورجلها وطهرتهم وحطت عليهم مرهم وشاش وخرجت بالراحه


ادهم ابتسم : احسن دلوقتي وبجد بعتذر لتاني مره


: احسن مفيش داعي للإعتذار الغلط عندي


: تمام اتفضلي اشربي قهوتك والملفات بتجهز ي قمر


: شكرا ي استاذ ادهم


: مفيش داعي للرسميات احنا دلوقتي زمايل ولا ايه


: اه طبعا


:خلاص يبقى تقولي لي ادهم وانا اقول لك يا قمري


دموع ابتسمت ببرود : لا كفاية دموع احسن جوزي بيغير اوي ..وحطت أيدها علي دبلتها عشان تصد ادهم الي قاعد يسب لها من ساعت ما شفته


لكن دي حاجه جننت ادهم اكتر اللي بيعشق مرافقه الحريم المتجوزه وبضحكه : خساره القمر متجوز


دموع بحدة : خلاص بقا ي استاذ ادهم ميصحش كده


: اعذريني بس انا مش قصدي انا هزاري وكلامي جريء شويه اسف لو ضايقتك لو مش حابه اني اتكلم معاكي بطبيعتي نقضيها رسميات عادي بس انا قلت ان احنا مطولين مع بعض الايام اللي جايه فنكون اصدقاء احسن من الرسميه الممله..


دموع خدت نفس وهي اتخنقت منه : معلشي انا بس مضغوطه شوية


: تمام يا دموع لو حبيتي تتكلمي مع اي حد وتفضفضي انا موجود يا قمر اوكي


دموع اومأت بتسليك : اوكي ممكن تستعجل الملفات بقا بليز ..وبصت في ساعتها


وفي نفس الوقت دخلت سالي بالملفات اللي اول ما شافتها دموع حطت القهوه على المكتب ووقفت خدتهم منها وادهم كان بيجز على اسنانه انه ما لحقش حتى يطلب رقمها..


: فرصة سعيده ي استاذ ادهم ميرسي علي القهوة عن اذنك ..


وقف ومد ايده : نورتي يا دموع وكلها ساعات وهنتقابل تاني خلي بالك من نفسك من هنا لوقتها..


دموع هزت دماغها وجت تخرج ..


: احم دموع ممكن رقمك ..


دموع ابتسمت بسماجه : اه طبعا …رقمي مكتبي عند الاستاذه سالي عن اذنك ..


وخرجت بسرعها ادهم قعد علي الكرسي بصدمه اومل مره وحده ترفض ليه طلب لكن ضحك بصوت عالي و دموع دخلت دماغه اكتر بيحب الوحده القتيلة والصيدة الصعبة : الايام الي جايه دي هتكون جمده يلا خلينا نلعب شوية ..

1


رجعت دموع الشركه وكانت شركه الديكور بتجهز المكاتب واول ما طلعت لقيت سيف قدامها

وبغضب :حصليني على المكتب حالا


دموع نفخت بزهق وراحت وراه :خير استاذ سيف


:انتي كنت فين وازاي تخرجي من الشركه بدون استئذان وازاي اصلا تطلبي حاجه وما تكونيش في استقبالها..


دموع بصوت بعصبيه : خلصت


سيف بصلها بحدة دموع بلعت ريقها بخوف لكن كملت بدون اهتمام :انا مستاذنه وحضرتك قلت لي روحي شوفي شغلك صح ولا غلط طلبت مني ملفات والديكورات ووصلت …والملفات اهي اتفضل ..ورميتها على المكتب … نزلت اجيبها بنفسي وكنت هعمل حادثه عشان حضرتك ترتاح..


سيف يصلها بقلق ووقف بسرعه اول ما شاف أيدها ورجلها ملفوفه بشاش : دمووع


دموع رفعت كف أيدها بحزن : ما فيش داعي حضرتك انت مش متخيل انا كان منظري ايه وهو بيقول لي مش غريبه لما تبقي مديره وجايه بنفسك تاخدي ملفات… انت عارف ان ده مش شغلي وانا مش بعد تعب سنين هشتغل سكرتيره لحضرتك ولا ساعي بريد ولا مهندسة الديكور اللي انت بتعمله ده مش هيخليني اسيب شغلي بالعكس ده يخليني اشتكي لسالم بيه وانا مش عايزه الامور توصل بينا لكده عن اذنك..وخرجت بعصبية


سيف قبض على كفو بعنف وزمجر بغضب كانت هتعمل حادثه بسببه اتاذت بسببه وخبط الكرسي برجله بعنف وفضل رايح جاي في المكتب يكسر ويرزع وهو بيشد في شعره وحاسس انه هينفجر ومش عارف هو بيعمل ايه…


دموع راحت مكتب ندى وهي بتحاول ما تعيطش واول ما دخلت

: ايه يا بنتي فينك من بدري


دموع سمعت سؤال ندى وما قدرتش تمسك نفسها ودموعها نزلت وبقت تشهق زي الاطفال ندى جريت عليها واخذتها في حضنها


: بس بس اهدي ما تعيطيش عمل لك ايه احكي لي..

ودموع حكت لها الي حصل


ندي بهدوء : طب وانتي زعلانه عشان الاوامر اللي بيديها لك وهي مش تبع مجالك ولا عشان اسلوبه البارد المستفز ولا عشان ما خدش باله من جروحك وكمل تهزيء فيك اول ما وصلتي…


دموع بصت لندى وكانها من كوكب اخر وبعدت عنها بعصبيه :صدقي ما فيش حد مستفز وبارد غيرك هنا


ندى ضحكت : بس خلاص ما تتقمصيش هي الحقيقه بتزعل انا عارفه


دموع بطفوله: بس انت ي بتاعت فارس ههههه طنط هههههههه


ندي بنرفزة : نيله عليك وعليك اللي مسابش بنت ما هزرش ولا وقف معاها النهارده


: وانتي زعلانه ليه مهو مش عجبك سبيه يشوف حياته


ندى اتكتمت وما قدرتش ترد وهي جواها نار بسبب تجاهل فارس ليها..


دموع بحماس غيرت الموضوع : اه صح مش تميم وياسمين اتصلحوا انا فرحانه ليهم اووي بجد تميم شخصية محترمه وياسمين جميلة وتستاهل


ندي بحماس زيها : وربنا طب قومي قومي تعالي نشوفها الجزمه حكتلك وانا لا

1


دموع وقفت : انا عرفت من تميم وانا نزله وبعدين هو حد فاضي بسبب سيف الغضبان ده


وخرجت مع ندى ودخلوا مكتب ياسمين اللي حكت لهم كل اللي حصل وقد ايه هي فرحانه وخايفه في نفس الوقت بس ندى ودموع طمنوها


ياسمين : بس انت مالك يا دموع باين عليك معيطه وبعدين بقى لك فتره مش طبيعيه وبتعيطي من اقل حاجه ممكن اعرف ولا لا..


ندي ضحكت : بتحب جديد


دموع بصت لها بحدة : اخرسي يا حيوانه


وبصت لياسمين بهدوء :ما فيش حاجه يا حبيبتي ما تشغليش بالك شويه هرمونات ملخبطه ما تقلقيش عليا

1


ياسمين بحب : تمام يا قلبي بس انا موجوده في اي وقت تحتاجيني فيه ..


دموع وقفت حضنتها وندى قربت منهم وهي بتضحك وحشرت نفسها في النص..


المكاتب جهزت وميعاد الاجتماع قرب والشركه على قدم وسااق وكله مشغول ووصل ادهم وعاصم وبيري زيدان الشركه وكان في استقبالهم سيف ياسمين فارس ندى ودموع ومحامي شركات الالفي وباقي الموظفين وقفوا بترحيب..


بيري اول ما شافت فارس شورت ليه وهي مبتسمه وندي بصت لها بقرف وبهمس : كهيينه اوي

1


ودموع وياسمين كتمو ضحكتهم سيف كان واقف جمبيهم اتنحنح وبجدية : اهلا وسهلا انا سيف القاضي مدير الشركه حاليا


: اهلا بيك انا ادهم زيدان وابن عمي عاصم زيدان ابن عابد باشا ودي بيري اخته


بيري ادخلت وهي بتتكلم بمياعه انا تعرفت عليهم في شرم يا ادهم : هااي سيف ..وقربت باسته من خده بمحن ..


سيف ابتسم برسمية وعينه جت ع دموع الي كان وشها احمر : اهلا بيري ..اتفضلوا ونتعرف ع بعض بعدين المحامي منتظرنا..


ادهم وهو داخل غمز لدموع سيف شافه وبص لدموع بحدة الي ابتسمت لادهم بخجل شورت ليه براحه

وبصت لسيف بتحدي ..

1


سيف دخل وراهم وهو عند الباب سمع ندي : احييه من القمر الي غمزلك ده وتعرفيه من فين ي بت انطقي


دموع ضحكت : الله يحرقك فينك من بدري انتي


ندي ابتسمت وهي بترمش ف عينيها : اصلي كنت مركزة مع المز الي جنبيه انجزي تعرفيه من فين


: يا بنتي ده ادهم زيدان مانا قولتلك روحت الشركة بتعتهم انهاردة وهو الي قبليني وخدت منه الملفات يبان جنتل مان وهادي بس جرئ موت ..


ياسمين : اه جرئ اوي ده تميم كان هيتشل منه ساعت ميتينج العشاء ..


: اااه وايه كمان ..قالها سيف بغضب اعمي.. والبنات لفت بصدمة ووو…..


*************************


يتبع….


الحلقة السابعة عشر

سيف بغضب: اه وايه كمان.. البنات لفت بصدمه وخوف

: والله عال لما تلت سيدات محترمين واقفين يتكلموا على راجل بالطريقه دي وانتم يعتبر وجهه الشركه وقدوه لباقي الموظفين سبتو ايه لغيركم…


ياسمين بتوتر: سيف ده يعني..


سيف قطع كلامها: بس خلاص حسابنا بعدين يلا انت وهي على جوه مع الناس.. وشاور على ياسمين وندى.. وانتي تعالي معايا .. ومسك دموع من دراعها وسحابها وراه دموع حولت تفلت ايديها

: سيب ايدي يا سيف اوووعه كده ما ينفعش سيبني بقول لك.. قالت الاخيره بصوت عالي ..


سيف فتح المكتب وزقها على جوه ورزع الباب وراه دموع اتنفضت في مكانها والخوف ظهر اكتر عليها لما شافت منظر المكتب اللي اغلبه متكسر..


سيف فضل رايح جاي في المكتب بعصبيه وقرب من دموع بسرعه وواقف قدامها :يلا انا سامعك

دموع بخوف: مش فاهمه..


: عمل لك ايه عشان تقولي عنه جريء قرب منك لمسك اتمادى معاكي بالكلام حصل ايه هناك انطقي بدل ما اطلع اولع في الشركه باللي فيها انا جوايا نار اخلصي..


سيف كان بيتكلم وعروقه نفره وصوته كله غضب دموع استجمعت نفسها: ما يخصكش وبعدين بصفتك ايه بتسال..


سيف بحده: بصفه اخوك يا روح امك اخلصي يا بت عمل لك ايه..


دموع ببرود: معملش حاجه وبعدين ما تخافش عليا انا بعرف احافظ على نفسي كويس مش ماشيه ابوس في الرجاله يمين وشمال.. وهي قصدها على بيري..


سيف بسخريه لازعه: واضح من كلامك عليه انه جنتل مان وحلوه قوي للدرجه دي الخروف اللي نايم في البيت مش مالي عينك..


دموع بصه ليه بصدمه وبكل غضب نزلت بالقلم على وشه: انا ما اسمحلكش يا حيوان وبعدين وانت مالك اصلا ده مش غلطك ده غلطي انا ان اديتك اكبر من حجمك وتدخلك في خصوصياتي وفي الاخر بتعيب فيا وفي جوزي بني ادم وووقح.. وسبته وخرجت وهي بتمتم بعصبيه وحزن وكسره في قلبها..


سيف كان واقف مصدوم من كلامه اكتر من قلم وكلام دموع وحاسس انه زودهم بدون وجه حق وان دي حاجه ما تخصهوش وعمل كده بدافع الغيره والغضب على واحده ملك راجل ثاني واخذ قراره ان مهما حصل مش هيتدخل في شؤونها وهيتجاهلها تجاهل تام وخد بعضه وخرج لغرفه الاجتماعات وهو مش حاسس باي حاجه ومشاعره متبلده ولا غيره ولا غضب ولا حزن ولا حاجه خالص..


الاجتماع خلص وتم الدمج الشركتين وانتهى يوم صعب على بعض…


بالليل كان فارس وسيف وتميم سهرانين مع بعض عند سيف اللي كان قاعد بيشرب ويدخن بشرود


وتميم فتح الكلام: احم بقول لكم ايه..


سيف وفارس انتبهوا ليه


: انا عايز اطلب ايد ياسمين ايه رايكم انا قلت بما انكم اخواتها افاتحكم انتم الاول في الموضوع


سيف بابتسامه: اكيد مش هتلاقي راجل زيك يا باشا


تميم بص لفارس اللي ساكت: وانت ايه رايك يا فارس


فارس:بصراحه مش عارف هو انت عينك من اختي اللي احنا مامنينك عليها ويعتبر هي معاك اكثر مننا في كل حته يا تميم


تميم بهدوء: عيب يا فارس انا احميها بروحي ويعلم الله اني امين عليها وبعدين ده انا اتمنى توافق انا هلاقي زيها فين.. ست البنات وعمرها ما خرجت منها العيبه ..وبعدين انا طالب ادخل البيت من بابه ولا رفقتها في الحرام

ولا بصيت لها بصه عفشه احنا رجاله متخرجش مننا العيبة…


فارس بضحكه: بس بس خلاص ايه يا عم ده انا قشعرت يا جدع وبعدين احنا عمرنا ما هنلاقي في رجولتك ولا في جدعنتك يا تميم وهو تكمل حمايتها بس هتكون حرمك المصون


تميم بص ليه بصدمه وسيف ضحك: ما انت اللي غلطان حد ياخد راي التافه ده


: مقبوله منك يا بروو بس قول لي مالك صح انت من الصبح حاسك مش تمام..


: اتخانقت مع دموع..


: وايه الجديد ما انت على طول بتتخانق مع دموع


سيف بخفوت: المره دي غير انا زودتها وضربتني بالقلم


فارس بصدمه: ييييح بالقلم يا نهار فحلقي انت اتحرشت بيها ولا ايه يا بروو هههههه


سيف بص ليه بقرف: اخرس يااه.. وبص ليهم بخبث.. اصل سمعتهم واقفين هي وندى وياسمين بيتكلموا على ادهم زيدان وبيقولوا عليه جريء وجنتل وحلو وكلام ابن مراا…

1


تميم وفارس اتعدلوا بصدمه: انت بتقول ايه لا انا عايز تفاصيل التفاصيل يا برو خخخخ احاااا ي ندي


: لا ندى ما تكلمتش عليه


فارس فرد ظهره ونفش ريشه: اصيله


سيف كتم ضحكته: كانت مركزه مع المز اللي جنبه


: واطيه بنت كلب..

3


سيف ضحك على اخره وبشماته: انت شفت حاجه دي كانت هيمانه وبتقول لدموع من القمر اللي غمز لك ده قالت لها انت كنت فين ده ادهم خراا قالتلها اصلي كنت مركزه مع المزه اللي جنبه… و دموع قالتها انه جريء وكلام ابن وسخه شبه جوزها…

1


بص لتميم وهو كاتم ضحكته: راحت ياسمين قالت لها ااه جريئ مووت ده تميم كان هيتشل منه ساعه العشا

هو انت كنت هتتشل ليه يا تميم صحيح..


تميم بعصبيه: عيل ماسخ كيف الحريم وكلامه ونظراته وعينيه كنت عايز افجعهم لي ومسك ايديها وفضل يتنحنح كان هاين عليا اجطعها انا مش عارف ايه

اللي لم سالم بيه عليهم..


: انا اللي هيجنني هو عمل ايه لدموع وهي في الشركه عنده عشان تقول عليه كده.. ومسك شعره بعصبيه.. المشكله ان انا السبب هي راحت هناك بسببي كل ما اتخيل انه لمسها ولا قال لها كلمه ما عجبتهاش ببقى عايزه اروح اولع فيه


فارس بعصبيه: والله انت بعد اللي قلته ده كلنا عايزين نروح نولع فيه كانت ناقصه قرف هيا.. وتعدل وهو بيخبط على الترابيزه…. بقول لكم ايه احنا كده قاعدين بنبكت في نفسنا وسايبين الموضوع الاساسي احنا لازم نحط عينا وسط راسنا لاولاد الوسخه دول ويا احنا يا هما احاا هو انا عارف اطولها لما يجي غيري يلاغيها البت هتتشقط مني يا ولاد المراه…

1


سيف ببرود: انا عن نفسي ما ليش دعوه..

تميم وفارس بصوا ليه باستغراب


سيف: ايه انت ركز مع حبيبتك اللي هي مش حبيبتك.. وانت ركز مع مراتك المستقبليه اما دموع ما تلزمنيش ولا لي دعوه بها دي واحده متجوزه انا مالي…


فارس بسخريه: اه اه عندك حق فعلا انا صدقت وتميم صدق وكلنا مصدقين ما تقلقش


سيف برود: فكك يا فارس


: هفكني حاضر بس ما تنساش انك انت اللي لطتها مع العر* ده زي ما قلت انك السبب ودموع هبله وعلى نياتها على العموم ركز انت بس مع بيري وانا هخلي بالي من اختي ومن دموع وندى ويلا تصبح على خير انا مروح بيتنا امي وحشاني ابقى تعالى زورها واعتبرها انها امك في مره سلام…


سيف زمجر بغضب واخذ الكاس وخبطوا في الحيطه اللي قدامه..


تميم مسك ايده: اهدى يا سيف وكل حاجه هتكون تمام


سيف خد نفس ومسح وشه: ما فيش حاجه يا تمام روح وراه انا مش عايزو يرجع يسهر في الاماكن اللي بيروحها تاني يلا الحقوا وروح معاه..


تميم وقف: ماشي سلام تصبح على خير..


: سلام.. قالها سيف وكالعاده هرب من همومه في الرسم بعد ما شغل مكبر الصوت وبعد ما اخلص اخذ السجاير


وطلع البلكونه وسمعها: بسس بسسس مشااكس تعالي هنا مشااكس متخرجش البلكونه..


وشاف قط اسود بفرو بيلمع وعيون خضراء نط في بلكونته شالوا بين ايديه وحضنه القط اتعلق فيه وطلع فوق كتفه..


وطلعت معذبته باسترتش وبادي حمالات وشال على كتفها وشافت سيف وعلى كتفه القط بتاعها واتعصبت: مشاكس تعالى هنا


سيف بسخريه من غير ما يبص ليها: رد عليها مشاكس وخليك ولد مطيع


دموع نفخت بنرفزه: هات القط يا اسمك ايه انت


سيف بص ليها برفعت حاجب ودخل وما عبرهاش ودموع كانت واقفه مصدومه من نظراته الحاده اللي ما تختلفش عن نظرات قطها اللي كان على كتفه ودخل المستفز و معبراش وخد قطهاالعزيز..


سيف مسك القط بين كفوفه: اخلص من صاحبتك تطلع لي انت


:ميااوو


سيف ضحك: الله يحرقك يا دموع انا حالتي بقت تتطور بسببك من الكلام مع نفسي للكلام مع الحيوانات ولسه تعالى يا سيدي..


وراح بيه المطبخ طلع له علبه تونه وحطها في الارض مع طبق صغير في ميه ودخل ياخد شاور قبل ما ينام..


دموع دخلت الشقه وهي بتتكلم بنرفزه حسين كان لسه داخل وشاف دموع بتكلم نفسها: ما شاء الله وبقيتي تكلمي نفسك كمان يا ست المديره


دموع بعصبيه: بقول لك ايه يا حسين بلا مديره بلا زفت فكك مني مش ناقصه برودك


حسين بعصبيه: مالك يا بنت الكلب انت انا كلمتك


دموع: بقول لك ايه احترم نفسك وما تغلطش انا بحذرك


حسين مسك شعرها: ايوه خير يا بنت الكلب تاني هتعملي ايه يعني ايه النكد والقرف ده يلعن ابو امك


ودبت بينهم خناقه وصوتهم كان عالي سيف سمعهم وهو بياخد شاور ومتمزج وعمال يغني وقالوا عليكي….


ثاني يوم الصبح في الشركه كلهم وصلوا ودموع كانت واقفه في الريسبشن بتطبع اوراق لقيت ادهم بيقرب منها


وفي ايده كوبايتين قهوه: صباح الخير يا قمر


: صباح الخير يا مستر ادهم… قالتها دموع بعمليه


ادهم عض شفته وقرب منها: اتفضلي جبت لي الكوفي معايا


دموع ابتسمت بهدوء: ميرسي ما كانش في داعي تتعب نفسك


: ولا تعب ولا حاجه يا قمر


: دومي منور الشركه يا برنس تعالى عايزك في حوار… قالها فارس اول ما شافه واقف مع دموع وهو ولا في

حوار ولا نيله


وقرب من دموع بخفوت: لمي نفسك شويه بلا مستر ادهم بلا محن انا بقول لك اهو الشركه دي فيها راجل قولي لصاحبتك ان دورها جاي انا فوقت لكم يا ولاد ال… وعض على شفته ومشي وهو بيشد ادهم وراه

2


سيف كان متابع من بعيد واول ما فارس اتحرك عدا

من قدام دموع وبكل برود الدنيا خد الكوبايه الورقيه ورماها في الزباله وكمل طريقه ولا كانه عمل حاجه وهو ماشي يتمخطر بغرور وكالعاده دموع كانت واقفه بتبص ليه بتعجب.. اللي هو ماله المجنون ده..


وهزت دماغها وكملت شغلها وافتكرت كلام فارس وضحكت …عليه وهي فعلا معتبره اخ ليها احساس ان يكون ليكي اخ يخاف عليك ويهتم بيكي ويوجهك للصح والغلط ده احساس جميل مفتقداه دموع وبتحسه مع فارس عشان كده بتحبه برغم دماغه السوا..


ندى كانت قاعده في مكتبها وسمعت الباب بيخبط اتعدلت بهدوء: اتفضل


الباب اتفتح ودخل عاصم زيدان ندى وقفت بابتسامه: اتفضل يا استاذ عاصم


عاصم: ابتسم صباح الخير


: صباح النور حضرتك محتاج حاجه


: لا ابدا انا بس حبيت اتعرف عليكي امبارح ما لحقناش نتعرف كويس انا المحامي عاصم زيدان.. ومد ايده


: اهلا بيك غني عن التعريف طبعا انا ندى… وسلمت عليه


: اهلا يا ندى انا حبيت يكون بينا معرفه عشان الشغل يكون اسهل


: اكيد طبعا تحب تشرب ايه


: لا ما فيش داعي يا جميل انا بس حبيت اعرف شويه حاجات منك لو ما فيهاش تعب طبعا


: اه اكيد اتفضل اقدر اساعدك ازاي وقعدت ندى قدام عصام وشويه يدردشوا وشويه يتكلموا في الشغل وندى كانت معجبه بلباقته واسلوبه في الكلام وشكله الرجوله وهدوءه الجذاب


دخل فارس المكتب وشافها بتضحك مع عاصم وهو بيحكي لها عن اول معرفه ليه


: طب ايه هنشوف شغلنا ولا هنفضل نضحك ونهزر كثير


ندى اتعدلت ببرود: اتفضل يا فارس بيه خير


فارس بسخريه: خير اللهم اجعله خير قلبه مرفرف زي الطير يا اختي… فين الملفات اللي سيف طلبها منك انا خلصت المطلوب فين شغلك

1


ندى وقفت وراحت عند المكتب: خد دول وديهم وانا هخلص الباقي وحصلك اتفضل


: لا مع نفسك بقى انت وسيف حرين


: انا ممكن اساعدك لو تحبي واه ارد الجميل


: لا ميرسي يا عاصم ما فيش داعي


:يامحنننني قالها فارس… بهمس وهو بيجز على اسنانه


عاصم وقف: احم طب استاذن انا ولو احتجتي اي حاجه في اي وقت الكارت معاكي يا جميل عن اذنكم


: اتفضل… قالها فارس ببرود وهو بيشاور ناحيه الباب


وقرب من ندى بعصبيه: فين الكارت بتاع ابن المراه ده


: وانت مالك


: ندى ما تقرفنيش انجزي فين الزفت


: اهو خير بقى


فارس خد منها الكارت وقطعه: احنا جايين نشتغل مش نشقط يا بنت صباح فوقي والزفت ده تبعدي عنه يا ندى الشغل الهق والمئ والمحن ده مش هنا…


ندى بسخريه: والله مين بيتكلم ما تقول لنفسك


: انا غيرك انا راجل انتي بنت اقل غلطه هتدمرك وتدمر سمعتك خلي بالك يا ندى انت حره انا حذرتك


ندى ببرود: وانا مش محتاجه تحذرك يا فارس وفروا لنفسك ولحريمك انا بعرف احمي نفسي كويس..


فارس بغضب: ماشي يا ندى واعتبريني ما قلتش حاجه ولو شفتك بتولعي مش هعبرك سلام


فاتت الايام وعاصم بيقرب من ندى اكتر وهي بتقنع نفسها ان هو ده الشريك المثالي والمناسب ليها..


وادهم مش بيخلي فرصه غير هو بيحاول يقرب من دموع اللي لسه بتصده…


بيري كانت ال 24 ساعه في مكتب سيف ودي حاجه كانت بتجنن دموع..


ندى كانت مش مهتميه بتجاهل فارس ليها لان عاصم كان دايما حواليها….


تميم كل يوم بعد الشغل يوصل ياسمين للدكتوره النفسيه ودايما جنبها وبيشجعها و حياتهم هاديه


في يوم في الشركه في مكتب ادهم كانت بيري وعاصم عنده..


بيري كانت قاعده حاطه رجل على رجل وبتتكلم بقرف: مش ناويين تبطلوا رمرمه وتفككم من دموع وندى وكفاياكم جري وراهم.. ونشوف شغلنا احنا كان زمانه اعلنا افلاسنا لولا بابا دمج الشركه دي مع سالم الالفي وانتم هنا بتجروا ورا بتوع الحاره…


ادهم بسخريه: شوف مين بتتكلم انتي ما بتخرجيش من مكتب سيف يا قلبي..


بيري ببرود: اديك قلتها سيف… سيف القاضي يعني ملايين مش بتنتهي انا لو عرفت اوقعه يبقى يا بختي مش شويه اوباش من حاره معفنه… واحد فيكم يحاول مع ياسمين الالفي بدل ما هي مقضياها مع حته سواق معدوم هياخد فرخه بتبيض دهب انتم اغبياء ليه..


ادهم بسخريه: ونوقعها ليه لما ممكن لو سمحت يا عمي انا طالب ايد بنتك…


: طب ما تعملها


: مش هعملها غير لما ادوق دموع اصل بحب الحزين قوي هههههه… وبعدين سيبك من انهم من حاره المهم هم هنا ماسكين كل الشغل وده اللي احنا محتاجينه عشان نسيطر على الشركه عن طريقهم…

1


بيري بعصبيه: انتم فعلا اغبيه ورجاله معدومه الذوق انا مش عارفه فيهم ايه ندى ودموع عشان انت وسيف وعاصم وفارس هتتجننوا عليهم دي دموع لحسه دماغ سيف ال 24 ساعه متابعها ومراقبها ده غير اسلوبه وطريقته ونظراته اللي بتتغير 360 درجه لما يشوفها

او تتكلم معاه.. وبسخريه.. ما لكش فرصه يا دومي

سيف القاضي نفسه ما عرفش يوقعها…


وسابتهم وخرجت وهي طالعه شافت دموع ماشيه خبطت فيها بقصد وبصت ليها بقرف من فوق لتحت ودخلت مكتب سيف وهي بتبص لها بسخريه…


ادهم بص لعاصم: بتفكر في ايه..


عاصم بشرود: بفكر اقول لندى اني عايز اخطبها عشان تلين معايا شويه انا حاسس ان هي مياله ليا بس مسترجله قوي


ادهم بضحكه: وانا اللي فكرتك بتفكر في حاجه مهمه احنا فعلا اغبيه بس البنات بلدي قوي وعايزين يتاكلوا اووووف هتبقى وجبه دسمه جدا هموت واكلها…

1


: ومين سمعك دي ندى عليها حته جسم اوووف كرباج


ادهم: ايه رايك نعزمهم على الغداء النهارده اصل الاشكال دي جعانه لو صرفت عليها واكلتها وخرجتها وجبت لها هدايا تفتح لك رجليها بكل سهوله

1


: تمام نجرب ليه لا مش خساره فيهم كام الف


: طب يلا يلا خلينا نشوف الاجتماع اللي ورانا ده وفي استراحه الغداء نعزمهم


وخرجوا عشان عندهم اجتماع بخصوص اتيليه هيتم افتتاحه وفي كولكشن فساتين لازم يتعرض ضمن الاعلان


سيف اتعدل وبعمليه: بس كده تمام قوي نعرض الاعلانات اللي جهزناهم للمعرض ويختاروا اللي يناسبهم وكده مش هيكون فاضل غير الموديلز اللي هيعرضوا الشغل


ادهم: والله انا من رايي بدل ما نجيب موديل بيقبضوا بالدولار نخلي دموع تعرض الكولكشن كله وبعدين مش هنلاقي اجمل منها اكيد


دموع بصدمه: انا


ادهم ابتسم: اه انتي


: لا لا انا مش هقدر طبعا


عاصم: ليه لا وممكن كمان ندى تكون معاكي وبيري وياسمين


بيري بابتسامه خبيثه: انا ما عنديش مانع


فارس كان لسه هيعترض كان سيف اتكلم: رايك مرفوض


: طب ده لي


سيف بص لي بقرف: عشان مش هخلي اختي تطلع تستعرض جسمها ومنحنياتها والناس كلها تتفرج عليها عشان اوفر 3000 دولار هتاخدهم موديل ده شغلها..


ادهم بسخريه: تفكيرك بلدي او يا سيف ده حتى انا سمعت انك كنت عايش في فرنسا 20 سنه المفروض تكون بتقدر الجمال ودموع ايقونه جمال


دموع توترت من نظرات سيف اللي بص ليها بغضب والقلم وقع منها نزلت تجيبه من تحت الترابيزه


وتصدمت لما لقت رجل بيري بتحسس على رجل سيف بكل فجر وفهمت ابتسامتها الخبيثه سببها ايه اتعدلت وهي وشها احمر ومش قادره تبلع غصتها..


سيف بغضب: والله مش معنى اني قعدت بره كتير فالمفروض ارجع وقروني للسما وبعدين يا ريت يكون في حدود بينك وما بين باقي الموظفين مش قاعدين في بيت خالتك احنا..


دموع بصت على سيف لقيته لسه بيتكلم مع ادهم وهو ولا كانه في واحده بتتحرش بيه وما كانتش قادره تمسك نفسها الموضوع علي مزاجه يعني


قامت وقفت وبصوت عالي: وانا موافقه.. انا هعرض الكوليكشن يا ادهم في تصوير الاعلان عن اذنكم


ادهم عضه على شفته ورفع كتفه لفوق وبص لسيف بتحدي: وافقت


سيف خبط على الترابيزه: وانا مش موافق وما تنساش ان اي حاجه لازم تحصل في الشركه هتكون بقرار مني انا في الاول وفي الاخر يلا الاجتماع انتهى اتفضلوا


الجميع انسحبوا بهدوء الا بيري اللي فضلت قاعده مكانها لحد ما كلهم خرجوا… دموع كانت في الحمام غسلت وشها مره واثنين وهي بتحاول تمنع دموعها وحاسه ان قلبها وجعها وكرهت اليوم اللي افتكرت فيه انه بسها وغمضت عينيها بقهر على حالها واللي وصلت ليه وهي واحده متجوزه….


قربت من سيف اللي واقف وباين عليه الغضب: ريلاكس يا سيف مالك اهدى ما تعمل الاعلان انت مهتم ليه خليك معايا انا وحطت ايديها على رقبته وبتقرب عشان تبوسه..


سيف مسكها من رقبتها وخبطها في الحيطه: انت عايزه ايه هااا


بيري عضت عد شفتها بمحن: اه عايزاك انت ومش هتنازل من ساعه ما بوستني في شرم وانا مش قادره ابعد عنك يا سيفي..


سيف: انا كنت سكران وبعدين انا ولا بتاع حب ولا جواز والقرف اللي بتعمليه ده مفكره انك هتوقعيني بيه فكك منه كله بمزاجي يا حلوه سامعه.. وضغط على رقبتها اكتر بيري ئنت بمحن.. سمعته دموع اللي خرجت من الحمام وراحت تاخد حاجتها من غرفة الاجتماعات دخلت بهدوء وشافتهم واقفين بيري لمحتها وقربت بسرعه من سيف وقفشت في شفايفه..


دموع شقت بصوت عالي.. وسيف لف بسرعه وشاف دموع بتاخد حاجتها وخرجت بسرعه وبصت لهم وهي خارجه بقهر… بسبب بيري اللي كانت بتبص لها بانتصار وبتعدل الروچ بتاعها


بيري بصت لسيف وابتسمت بخبث: سي يو بيبي


سيف مسك ايديها ولفها ليه بغضب ونزل على وشها بالقلم: انا حذرتك ومش هحذرك تاني همحيكي يا بيري غوري يلا من وشي..


خرجت بسرعه واخذت شنطتها وطلعت بره الشركه وهي بتتوعد لسيف ودموع..


سيف راح مكتب دموع ودخل من غير ما يخبط دموع كانت واقفه قدام القزاز ودموعها نازله سمعت الباب اتفتح مسحت دموعها من غير ما تلف وهي عرفته من ريحته اللي وصلت ليها: خير يا استاذ سيف


سيف بتوتر: احم انا يعني اللي حصل ده انت فهمتي غلط..


دموع ببرود: وانا مالي كنت من بقيت اهلي عشان تيجي تبرر لي انت حر.. اتفضل عشان عندي شغل


سيف هز دماغه بهدوء وخبط الكرسي بغضب وهو خارج ولف ليها تاني وهي لسه مدياه ضهرها: العرض اللي انت وافقتي عليه ده تخرجيه من دماغك عشان مش هيحصل لو اطبقت السما على الارض مش قاعد انا هنا احقق احلام المراهق اللي عايز يشوفك في فساتين عريانه واحقق له افكاره القذره معاكي يا ست هانم سااامعه…


دموع لفت ليه بغضب: والله ما فيش حد هنا قذر غيرك وفالح بس تعدل على الباقي وانت مقضيها في المكاتب

خليك انا اللي خارجه..


وعدت من قدامه وسيف واقف مبهوت من طريقتها وكلامها وعينيها اللي باين عليها اثر البكي ..


دموع خرجت وقابلت ياسمين في الريسبشن وقفوا يتكلموا مع بعض لحد ما ندى تيجي عشان يتغدوا سوا


ندى وهي طالعه من مكتبها شافت فارس واقف مع هنادي وهو مقرب منها بشكل كبير وبيهزروا مع بعض بالايد: هات يا فارس بقا.. وكانت عايزه تاخد الموبايل منه بعد ما فارس قفشها بتحب على جنب..


فارس رفع ايده لفوق: تؤتؤ المقابل


: اللي انت عايزه يا فروسه


فارس قرب وهمس في ودنها بعد ما لمح ندى واقفه من بعيد متبعاه …هنادي ضحكه بصوت عالي وضربته على كتفه: انت مجنون بس انا موافقه ماشي


فارس بضحكه: قلبي يا ناس اللي بيفهمني.. وغمز ليها ما تجيبي بوسه..


ندى عدت من جنبه وخبطته في كتفه فارس ضحك وهو بيضرب كف على كف : ما تحااسب ي قطر


هنادي بهدوء: والله انت مجنون انت كده هتخليها تطفش مش تغير


فارس اتنهد: هتجنن يا هنادي مش عارف اعمل ايه عشان تحس بيا


: معلش يا حبيبي لو لك نصيب فيها هتشوفه.. هات الفوم بقى خليني الحق اتغدى عشان ورايا شغل


فارس مد ليها الفون: تمام يا قمر


: قمر ايه بقى ده انت مسوء سمعتي خالص ههههه..

1


ندى راحت لياسمين ودموع ووقفت معاهم وهي عينيها بتطق شرار..


ياسمين بصت ليها وبصت لدموع: هو انتم فيكوا ايه انا خوفت…


لسه ندى هتتكلم وتسب وتلعن في فارس لقت عاصم جاي عليهم هو وادهم وابتسمت بهدوء..


عاصم: يعني لسه ما نزلتوش تتغدوا البريك فاضل عليه نص ساعه..


ندى: ما احنا نازلين دلوقتي


ادهم بهدوء بص لدموع: خلاص يلا مع بعضينا احنا كمان لسه هنتغدى في مطعم جنب الشركه تووب..


دموع بصت ليه وافتكرت كلام سيف عنه واومأت وهي عايزه تحرق دمه اكتر زي ما دمها اتحرق بسببه


عاصم ابتسم: يلا يا ندوش ايه رايك


ندى رفعت كتفها: تمام اوكي يلا يا ياسمين


ياسمين بتوتر: تمام روحوا قدامي انا نسيت موبايلي هجيبه وجايه..


وراحت مكتبها و افتكرت يوم دمج الشركه لما تميم اتصل عليها بالليل وهزقها لما عرف انها كانت واقفه تتكلم عليهم مع ندى ودموع وحذرها ولا تقف ولا تتكلم معاهم عشان ما يزعلهاش وياسمين من ساعتها بتنفذ كلامه عشان هي متاكده ان ما فيش حد هيخاف عليها زي تميم وهي بتثق فيه وهو اكيد عارف حاجه هي ما


تعرفهاش واتصلت بتميم: ايوه يا تميم عامل ايه


: بخير يا حبيبي يعني لسه ما منزلتيش


: ندى ودموع نزلوا مع ادهم وعاصم وانا ما حبيتش اروح معاهم


تميم ابتسم: ماشي يا جلبي خير ما عملتي 10 دقائق وهجيب لك الغدا اللي بتحبيه سلام


قفل مع ياسمين وشاف ندى ودموع طالعين معاهم ورفع تليفونه واتصل بسيف وفارس وعرفهم وكانوا قاعدين مستنيين على نار عشان مش عارفين راحوا انهي مطعم

سيف كان واقف في الشرفه بيدخن وبيشرب من قزازه الوسكي الصغيره اللي مش بتفارق جيبه دلوقتي… وعينيه على مدخل البنايه..


وفارس كان قاعد في الريسبشن مستنيها ترجع بعد ما رن عليها كذا مره وما ردتش..


سيف شافهم داخلين وقاعده على مكتبه بهدوء عكس اللي جواه..


فارس شافهم داخلين وبيتكلموا على الاعلان اللي رفضوا سيف وعاصم بيضحك مع ندى فارس قرب منهم بسرعه ومسك دراع ندى: تعالي عايزك.. وجرها وراه


عاصم مسك ايديها التانيه وشدها ليه: سيبها انت ماسكها كده ليه احنا في زريبه وبعدين انت مش شايفها واقفه معانه


فارس بصله بغضب وعض على شفته وبكل غباء نزل بالبونيه على وشه مره واثنين وثلاثه بسرعه… وعاصم مناخيره نزفت وكل اللي واقفين شهقو بصدمه.. اول مره يشوفوا فارس كده هم عارفين ان هو مرح مش بتاع مشاكل ودايما بيهزر..


وبصوت عالي: قرب منها ولا المسها تاني وانا هطلع ميتينك…. وشد ندى وراه اللي بتزعق فيه عشان يسيب ايديها..


سيف سمع صوت دوشه وخرج يشوف في ايه عاصم قرب منه: اخوك لو مش عيل انا كنت حاسبته… وخبط سيف في كتفه ومشي بغضب..


ادهم: يلا كله يشوف شغله يلا خلصنا.. وقرب من سيف.. عقل اخوك يا سيف انه يضرب عاصم في نص الشركه ده عيب وعلمه الادب انت احسن..


سيف رفع عينه بحده وبص ليه بتحدي: انت بتقول اللي اخويا ده عمله غلط وما يصحش.. وانا بقول لك طول ما اخويا عمل كده يبقى يصح وربت على كتف ادهم ومشي من جنبه بكل غرور (طااوووووسي🦚💋)

1


ادهم عض على شفته بقهر وراح مكتب عاصم…


سيف قرب من دموع اللي واقفه جنب ياسمين وبتحكي ليه على اللي حصل وواقف قدام دموع: حصليني على المكتب حالا.. وسابها ومشي


ياسمين بهدوء: روحي شوفيه يمكن عايز يعرف ايه اللي حصل.. دموع اوامات ببرود وراحت وراه..


في مكتب ندى وفارس ندى اول ما دخلت معاه نفضت دراعها بعنف وبصوت عالي: انت اتجننت ايه اللي عملته ده وازاي تمسكني كده وتجرني وراك في نص الشركه بالشكل ده مين سمح لك اصلا يا حيوان فضحتني..

1


فارس قرب منها ومسك فكها: صوتك ما يعلاش وما تغلطيش احسن لك في الوقت ده.. كنتي فين


ندى ببرود: وانت مالك


:نداااااي اتعدلي.. قالها فارس بصوت عالي.. كنت فين مع ابن العر*اللي بره ده


ندى بقرف: ما يخصكش وبعدين هو انا كنت معاه لوحدي عشان تتكلم كده احترم نفسك وبعدين ما لكش دعوه انت هتعمل عليا راجل ولا ايه يا ابو شخه انت يلا روح شوف هنادي ولا شوف انت هترمرم فين النهارده…


فارس اتقهر من كلامها وببرود: انا لو رمرمت فانا رمرمت لما كلمتك وعرفتك يا ندى فوقي واوعي تنسي نفسك ولا الحاره اللي انت جايه منها انا اللي اديتك اكبر من حجمك وعملت لك قيمه وانت ولا تسوي اصلا واحده من اللي برمرم معاهم… سلام يا بنت صبوحه

وخد الجاكيت بتاعه وخرج بره الشركه…

3


في مكتب عاصم اللي قاعد حاطط كيس ثلج على وشه: وديني لقهرو واحرق دمه عليها الخو*اللي عامل لي فيها روميو ويانا يا انت يا ابن الالفي


ادهم بسخريه: هتعمل ايه يعني


عاصم بوعيد: هتشوف..


دموع دخلت مكتب سيف وبرود: افندم


سيف لفه ليها ونفخ دخان السيجاره وطفاها وقرب منها بهدوء: ايه اللي حصل وكنتوا فين..


دموع بنفس البرود: اللي حصل انت شفتو وكنا فين وانت مالك يشغل حضرتك في ايه مش فاهمه انا هو احنا هنا بنشتغل ولا بنراقب بعض يا ريت كل واحد يكون في حاله


سيف بص ليها ببرود وعينه كان فيها جحيم ومره واحده ابتسم ابتسامه خلت جسم دموع قشعر وكأن شياطينه اتمكنت فيه: امم يشغل حضرتك في ايه.. وقرب بسرعه


منها ومسك شعرها بغضب: انا بقول وانت سكرانه طينه البوسة ما كنتش احلى حاجه وبالمره اثبت لك انك انت حالي وشغل الشاغل يا دمووووع.. قال الاخيره بخشونه وهو بيضغط على شعرها بهمجيه وقرب من شفايفها بغضب ونار بتحرق قلبه من الغيره ووو...


يتبع…......





رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل الثامن عشر 18 بقلم هايدي الصعيدي




رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل الثامن عشر 18 بقلم هايدي الصعيدي




رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل الثامن عشر 


دموع بنفس البرود والرد الي عمل مصيبه في المكتب التاني : وانت مالك يشغل حضرتك في ايه مش فاهمة انا ياريت كل واحد يكون في حاله ..


سيف قرب منها ببرود ودموع رجعت لوراه بتوتر : متقربش احسن لك 


سيف جز علي اسنانه وبتسم ابتسامة خلت جسم دموع قشعر من منظرها سيف : اممم يشغلني في ايه ..


وهجم عليها مره وحده ومسك شعرها بعنف دموع صوتت وغمضت عنيها بخوف : انا بقول وانتي سكرانه مكنتش احله حاجه وبالمرة اثبتلك انك حالي وشغلي الشاغل ي دموووع ..


دموع فتحت عنيها بخوف ولسه هتسألو يقصد ايه بكلامه كان سيف هبط علي شفايفها في بوسة عميقة وهو بيمتص شفايفها داخل شفايفه بعنف وقلبة بيتحرق 


من الغيرة ...دموع عقلها وقف ومكنتش مستوعبه الي بيحصل وجسمها اتشل من الصدمة ..بيبوسها في وضح النهار وهما في كامل وعيهم في مكان شغلهم ..وهو لسه مقرب من بيري بشكل حميمي وكان بيبوسها وجت ليه الجرئة انه يقرب منها بعد ده كلو..


والي قهرها اكتر قلبها الي اتصرع بين ضلوعها بسبب قربة المهلك وريحته وشفيفه الي بتلتهم شفايفها بتلذذ واضح من صوت زمجرته وأنينه الرجولي وفاقت من صدمتها وبعدته عنها بضعف : لا لا اوعه ابعد عني مينفعش مينفعش لاه ..


قالتها دموع وهي بتهز راسها ودموعها متحجره في عنيها من عنف الي حسااه وسيف مش معاها خالص 


بعد ما فصل البوسه وكان بيلتهم في خدودها ورقبتها 


بوسات رطبة وهو مستمتع بملمس جلدها الناعم 


سيف بصوت عميق من المشاعر الي هاجت جواه وهو بيحسس علي وشها بصوابعه الابهام وايده ملفوفه علي رقبتها ومسكه شعرها  : بدليني ي دمووعي انتي عايزاني قلبك عايزني جسمك عايزني روحك مشتاقه لي كل حتة 


فيكي محتاجه لي ...وباصص في عيونها الدبلانه الي بتبص ليه بضعف 


دموع لقته بيقرب منها تاني ببطء بقت تصوت علي اخرها وتتحرك بعنف وتضرب فيه : لا لا قولت لا انا مش خاينه مش خاينه ابعد عني ابعد انا مش عايزاك ولا انا محتجالك ولا محتاجه قربك اوعه ي حقير ي زباله  ..


وكانت منهارة علي اخرها وقعدت تصوت وتشتم وتضرب في سيف بشكل هيستيري فوقت سيف من حلمه لواقع مر بمرارة بعدها عنه وحقيقة انها ملك راجل تاني وعمرها ما هتكون ليه ولما شاف انهيارها مسك كتفها وهزها بعنف : خلاص اخرصي بقا اخرررصي 


قال الاخيرة بصوت عالي بعد ما رفع كف ايده ونزل بكل عنف علي الحيطه الي جمبها ..دموع غمضت عنيها فكرته هيضربها ..سيف بص ليها بتهكم وبعد عنها دموع فتحت عنيها وبدأت تستوعب الي حصل وجريت علي مكتبه خدت ورقه وقلم وكتبت استقالتها بإعصاب تعبانه ..


مش خوف من سيف بس خوف من نفسها والي حساه اتجاه سيف ورزعت الورقه علي المكتب وقبل ما تخرج 


بصقت بتجاه سيف وجريت علي مكتبها وهي خرجة سمعت صوت ضحكت سيف العالية وكان كلها حزن 


وكأنها عويل مش ضحكه ..


لمت كل حاجتها من المكتب وخرجت من الشركة خالص وقفت تاكسي : اطلع علي الكوبري الجديد لو سمحت ..


وصلت ونزلت علي الكوبري وبصت للنيل وخدت نفس عميق وجهشت في البكي بصوت عالي ..وهي مقهورة بسبب الحالة الي وصلت لها ..الشمس غربت وخدت معاها حزن كبير حصل من اول اليوم علي جميع الاطراف ..


دموع روحت شقتها و اول ما وصلت حضنت حسين بضعف وهي بتدور علي الامان في حضنه ..


ندي لمت حاجتها عشان تروح وهي لحد دلوقتي مصدومة ودمها محروق من كلام فارس هي عارفه انها 


زودتهم بس مكنتش متوقعها منه هي متعودة انها مهما 


قالت بياخد الامور بهزار وبيفضل معاها بس خلاص 


الكيل طفح والشخص الي بيتحمل كل حاجه منك عشان 


بيحبك وبيتحمل كل عصبيتك وغضبك ومزاجك المتقلب 


هيجي وقت هينفجر فيه خصتا لو الكلام مس الكرامة ..


ندي ابتسمت بسخرية ..ولاول مرة تحس ان فارس مش عيل مهزق هو بيسكت ويعدي ويفوت بمزاجه بس هو فعلا جراحها وخدش كبريائها كأنثي ..


وهي خرجه من الشركة لقت عاصم بيقرب منها بصت ليه بأسف : انا اسفه بسبب الي حصل ..


عاصم هز دماغه بالرفض : عادي انتي مالكيش دعوة ..ندي 


ندي بهدوء : نعم يا عاصم 


: انا بحبك وعايز اجي اخطبك قولتي ايه 


ندي اتفجأت : تخطبني انا ..


: اه انتي انا مش هلاقي في جمالك ولا اخلاقك يا ندي والصراحه مش عايز الي حصل يتكرر انا هكون خطيبك 


ومحدش يقدر يتكلم ولا يفتح بوقه بكلمه ..


ندي بتوتر : امم بس يعني الوضع ال..


عاصم قاطعها وهو بيهز دماغه بالرفض : انا ميهمنيش وضعك المادي والفرق الاجتماع الي بينا والكلام الفاضي ده يا ندي انا المهم بنسبالي انت انتي وبس ي قمري ..


ندي قارنة بين كلامه وكلام فارس وعضت شفتها بحزن وأمات لعاصم : موافقه 


عاصم ابتسم بإنتصار : يسسس ايوة كده هو ده الكلام هاجي ازوركم امته بقا ..


ندي ضحكت : ايه حيلك حيلك مش لما اعرف ماما الاول 


هرد عليك قريب اوكي ..


: تمام اتفقنا ي جميل متتأخريش عليا 


: تمام ماشي يلا بااي 


: تحبي اوصلك ..


: لا ميرسي مش وقته خليها مره تاني ..


ندي مشيت وادهم قرب من عاصم : ممكن افهم ايه الهبل ده ..


عاصم شال الوش البريئ وبخبث : ندي انا مش هطولها بإسم الحب بس ممكن اجبها بإسم انا خطيبك وقريب جوزك واخد منها الي انا عايزو وبعدين بقا تبقا تقابلني 


هدايا لمحبي الروايات


وبقا ضربت عصفورين بحجر وخطفتها من ابن الالفي 


وقهرتها عليه يبقا يخدها مستعمله بقا ..


: الله يلعن تفكيرك طب وانت ابوك وامك هيوفقوا مهو مش معقولة هتدخل بعلبة جاتو وتطلب ايدها بطولك وأهلها هيقول لك اتفضلها 


: حلها عندي متقلقش ..


دموع اول ما دخلت رمت نفسها في حضن حسين الي اتوتر وكان بيتكلم في الفون : احم ماشي ي كوكو بسلامه انت دلوقتي هكلمك تاني سلام يا عسل ..وقفل في وش ملك الي مستمر يكلمها ويسحب منها الاخبار 


وهي بقت طوع ايده بعد ما اتعلقت بيه وبمعملته 


الحنينة المزيفه ..او يمكن مش مزيفه مين يعرف..


: مالك ي بت في حاجه حصلت معاكي ولا ايه 


دموع فكرت لو قالتله انها سابت الشغل اكيد هيشك ان في حاجه حصلت ومش هيصدق انها سابت الشغل بإرادتها ..: مفيش يا حسين انا بس مخنوقة شوية 


: انتي ع طول مخنوقة ي قلبي خير ي رب حصل ايه 


دموع بخفوت : طردوني من الشركه ..


حسين بصلها بصدمة وبعدين ضحك بصوت عالي : هههههههه يا بووية همووت طردووكي يست المديرة تصدقي بالله اللهم لا شماته بس انا شمتان شغلي كياني تعبي حياتي مش هسيبو وفي الاخر نفضوكي استمارة سته يا حول الله ..


دموع شفتها كانت مقلوبة زي الاطفال وعنيها ماليانه دموع بلعت غصتها عشان متعيطش ..الامان الي بتدور عليه والحضن الحنين والرعاية الي بتوسيها وقت الصعاب وبكبرياء مجروح : تصدق انت بالله ..انت بني ادم معندوش دم وعلي فكرة بقا انا سبت الشغل عشانك بس انت متستهلش اصلا..


حسين بسخرية : ايوة ايوة علي بابا ما انا يامه اتخنقت معاكي عشان تسيبي الشغل وانت رفضتي وموتي وصحيتي وقولتي ابدا ..


دموع بقهر : ورحمة ماما سبت الشغل عشانك ..وفي بالها .. سبته عشانك عشان انا مراتك وعشان انا مش خاينه ولا قليلة اصل عشان مغدرش بيك بعد الي وصلتله بمسعدتك ربنا يرحمك يا ماما انا بجد محتجالك اوي جمبي الفترة دي ..


حسين بص ليها باستغراب عارف ان دموع مش بتعرف تكدب وعمرها ما حلفت برحمت امها كذب وقرب منها وهو بيضحك : بجد يا دموع ..


: بجد يا حسين عن اذنك ..وسبته ودخلت تاخد شور تهدي بيه اعصبها 


ندي روحت وبعد ما غيرت هدومها قعدت جمب صباح الي بتتفرج علي مسلسل قديم ..


: ماما في عريس عايز يجي يتقدم لي ايه رأيك 


: عريس مين ده وتعرفيه من فين وأيه الي فك العقدة ياختي ..


: اسمه عاصم زيدان مدير جديد في الشركه بعد ما ضم شركتهم لشركتنا وتعرفنا علي بعض وعجبته وهو كمان عاجبني ومناسب ليا وطلب معاد قولتي ايه ..


: والمدير الجديد يعرف بقا ان امك بياعت كبدة وانك عايشه ف حارة يا بنت صباح ..


ندي اتعصبت : والله انا كذا مره قولتلك سيبي النصبه بتاعت ابوية خلاص ممنهاش داعي دلوقتي وانتي الي مصممه تشتغلي عليها 


صباح بعصبيه : ايه دلوقتي مش عجباكي النصبه الي كبرتك وهي السبب في الي وصلتي ليه  وجوزت اخواتك 


ندي بهدوء : يا حببتي ابدا والله انا عايزة راحتك وبعدين هو قالي الفرق الي بينا مش مهم بنسبه ليه ..


صباح بشرود : طب قومي قومي وسبيني افكر ي ست هانم ..


ندي دخلت اوضتها وهي حسه بخنقه وصباح طلعت تليفونها ومدته لملك الي قعده سرحانة : خدي ي بت يا سهتانه انتي رنيلي علي الولاه فارس بسرعة من المخروب ده ..


: حاضر يا خالتي بس ايه الي فكرك بيه دلوقتي 


: رني ي بت وانتي سكته ..وبخفوت ..الواد ممكن يروح فيها


: رنيت يا خالتي كذا مره وتليفونه مقفول 


: وبعدين بقا هتشيلني همك ليه يا واد يا فارس بس 


ندي من وراها : ريحي نفسك يامه والي في دماغك خرجيه مااشي ..


ودخلت المطبخ تعمل قهوة ورنت علي دموع : ايوة يا بنتي فينك روحت مكتبك لقيتك مشيتي 


من غيري ... طب انا عايزاكي في موضوع ضروري 


..خلاص هطفي غلي القهوة وجيب ملك وجيلك ..ماشي سلام 


ندي كلمت دموع الي خرجت من الحمام وكانت قعده في اوضتها بتوهان وهي بتفكر في الي جاي سمعت جرس الباب لبست روبها علي القميص البيتي وخرجت تفتح لندي زي ما اتفقت معاها فتحت الباب براحه وشافت 


سيف وكدبت عنيها ده اكيد مش اثر البكي وجت تقفل الباب بعد ما بلعت ريقها سيف حط ايده علي الباب ودموع خافت ..


: دقيقه ..احم دموع انا اسف حقك عليا انا عارف اني بهدلت الدنيا بس انا مش عارف انا عملت كده ازاي سمحيني انا ..انا كنت مخنوق شوية وشربت وانا في الشركة ده مش مبرر بس تقدري تقولي اني كنت مش في وعي ..ده ميدنيش الحق اني اتعدي عليكي بس ارجوكي حولي تغفريلي ذلتي انا كنت وهكون امانك ولو احتجتيني في اي وقت هكون جمبك اتفضلي 


ومدلها سلسلتها : انا لقتها بعد ما نزلتي من علي سطح اليخت سلام ..وسبها ومشي 


دموع بخفوت : استني 


سيف لف بلهفه وهو كله امل انها تسامحه .. : انا عايزة القط بتاعي لو سمحت 


سيف ابتسم بحزن : حاضر  ..وسبها ونزل رايح ليوسف 


ندي كانت طلعه وهو نازل ودموع لسه وقفه علي الباب ومسكه سلسلتها بشرود ..


ندي باستغراب : وقفه كده ليه يا دموع كنتي بتتكلمي انتي وسيف ولا ايه ..


دموع فاقت من شرودها وبصت لملك وبعدين بصت لندي : ابدا انا فكرتك انتي الي بتخبطي طلع هو سلسلتي كانت وقعه وهو لقاها بس يعني تعالي يا ملك وقفه ليه كده ي قلبي اتفضلي وحشتيني مش بتسألي ليه يا وحشه ..


: اهلا وسهلا الكونتيسه ندي بجلالة قدرها عندنا ده البيت ضلم من الفرحه 


ندي لفت لحسين الي لسه طالع وراهم لما ملك بعتت ليه رساله وعرفته انها رايحه عندهم 


وبتسمت بسماجه : مضلم بيك يا حسين باشا والله 


ملك بندفاع : ايه يا ندي قلت الذوق دي عيب كده ..ازيك يا استاذ حسين عامل ايه 


حسين بضحكه : شايفه الناس الذوق الي بتفهم اتعلمو بقا جتكم البلا انت وخالتي عتمه امك ..


ندي بصت ليه بقرف ودموع غمضت عنيها وهي بتترجاها تسكت مش نقصه تعب اعصاب ..


: ايه يا دودو وقفين ليه كده يلا اقعدوا  انا جايب لب وسوداني وحده فيكم تعملنا حاجه نشربها 


ندي بهمس وهي بتجز علي سنانها  : ايه ده انا عايزاكي 


هو هيقعد بتقل دم امه ده ولا ايه 


ملك وقفت : انا هعملكم ارتاحي انتي يا دموع شكلك مرهق 


: حببتي ي ملوكة تسلمي يا قلبي ..


حسين وقف بعد ما ملك دخلت المطبخ : انا هقف في البلكونه وهسبكم براحتكم 


ندي بصدمه : ايه ده من امته الذوق ده هو عيان 


: اصلي قولتله اني سبت الشغل  عشانه يمكن ده السبب 


ندي وقفت وبصوت عالي : نعم يا اختييييي سبتي ايه يا محنييي..


دموع بصوت واطي : هووووش الله يخربيتك اقعدي وانا هفهمك 


ندي قعدت جمبها : تفهميني ايه يا حيوانه انتي ازاي تعملي كده بعد الي وصلتي ليه ..


دموع بخنقه وصوت واطي : يا ندي افهميني انا مضغوطه سيف خرج عن حدوده معايه هو قالي انا حذرتك وانا مسمعتش كلامه انهاردة باسني بالعافية وقبليها كان زانق بيري في اوضة الاجتماع ادهم الي 


بيطلعلي من كل حته زي عفريت العلبة سيف بسني 


تاني انتي مستوعبه انا كنت مبهوته ونسيت حلال وحرام وصح وغلط انا تعبت يا ندي تعبت ونفسي ارتاح ...


ندي : وانتي لما تهربي وتسيبي شغلك كده كل حاجه هتتحل ..


دموع مسحت وشها ورجعت شعرها لوراه : : اكيد مش هتتحل بس قولت ادي لنفسي ولحسين فرصة اخيرة 


يمكن معملته تتغير معاية بعد ما سبت الشغل والي اسمه 


سيف ده لو خرج من دماغي وحياتي زي ما وعد تمام 


متصلحش هطلب منه الطلاق ومش هتراجع المره 


دي انا مش هعيش مع واحد وعقلي مع واحد تاني 


حتي ده يبقا حرام وغلط غلط كبير في حق الراجل 


الي انا عايشه في بيته ...


في المطبخ كانت ملك وقفه تعمل عصير ودخل وراها حسين : ايه يا كوكو عامل ايه يا صغنن 


ملك لفت بخضه : هااا احم الحمدلله يا استاذ حسين 


: مش قولتلك بيني وبينك بلاش استاذ دي يا كوكي


: اه معلشي بنسه ..قالتها بإحراج وهي بتفكر صوابعها 


حسين مسك ايدها : مالك بتترعشي ليه كده ومش علي بعضك 


ملك سحبت ايدها بتوتر : م.مفيش 


حسين بهمس وهو بيقرب منها : مفيش ايه بس ده انتي بتترعشي علي اخرك وجسمك متلج 


وقرب من ملك اكتر لحد ما نفسهم اخطلت هو كان قاصد يربكها ويعلقها بيه كمان وكمان لحد ما تبقي زي الخاتم في صباعه بس لما قرب منها وشم ريحتها وريحت برأتها وخدوها الحمرة عيونها الملونه الي بتلمع بخجل شفيفها الي بتترعش جسمها الصغير الي تاه قدامه ..خلو نسي نفسه نسي دموع الي قعده براه نسي كل حاجه ونار الشهوة دبت في صدره وبقا مش عايز غير شفايفها 


قرب منها بسرعة وخد شفايفها بين شفيفه وملك شهقت بخضة وضربت علي صدره عشان يبعد عنها بس حسين كان عامل زي الوحش ضمها ليه اكتر وهو بيعصرها بين ايديه وبيمتص شفايفها بجوع وكأنه اول مره يبوس وحده ..


ملك دموعها نزلت بحزن دموع متستهلش منها كده ولم بطلت تكلموا هو اقنعها انهم زي الاصحاب وهيكون اخ ليها بس هو استغل طيبتها بخبث ..


حسين بعد عنها لما قعدت تخبط بسرعة علي صدره وحس بدموعها الي نزله ورجع لوراه وهو بيبلع ريقه 


بصدمه وستغراب من نفسه وهو عايز يرجع ياكل شفايفها تاني واكتر .. طلع براه بسرعه وهو معدي لمح ندي ودموع قعدين بيتكلموا بهمس وضرب علي وشه لو ما بوظش الدنيا مع ملك كان زمانه عارف هما بيتكلموا في ايه دلوقتي ....


ملك قربت من الحوض وغسلت وشها كذا مره وهي مش قدرة تتحكم في اعصابها وكلمت الي بتعمله ..


ندي حكت لدموع الي عملو فارس والكلام الي قاله ليها قبل ما يسيب الشركة ويمشي ..


: يا نهاري كل ده حصل هو غلطان بس الصراحه انتي زودتيهم يا ندي وكل شوية تقلي من كرمته وهو ميستهلش كده ابدا فارس ده اجدع واحد قبلتو في 


حياتي الصراحه انتي كمان غلطانه ... هو اكيد عمل كده لم خرجنا مع زفت الطين ادهم وعاصم احنا كانت فين دمغنا اصلا انا مش طيقه نفسي بسبب الموضوع ده ..


دموع بعصبيه : الي حصل وبعدين هو ماله اصلا ..


: ماانتي عارفه انه بيحبك ..


ندي بسخرية : طب ما كده يبقا سيف بيحبك برضو والي عمله ده غيرة عليكي ..


دموع بنرفزة : حبك برص بس بلا بيحبني بقولك كان زانق بيري اكيد لو حاسس بحاجه من نحيتي دي اكيد نزوة سيبك من ده كلو ده مينفعش اصلا انا وحده متنيله انتو ليه مش فاهمين انه مينفعش ..


: علي فكرة بيري هي الي بتتلزق فيه وبعدين فارس برضو مينفعش معاية وانا يعتبر وحده مخطوبة دلوقتي ..


: ده الي هو ازاي انشالله ..


: عاصم قالي انه بيحبني وعايز يجي يتقدم لي ..


: وانتي موافقه علي الهبل ده 


: وموفقش ليه راجل سنه كويس بنسبالي شخصية كويسه ورزين شكلو حلو ومحامي في شركة كبيرة 


ليه لاا ..


: يعني موافقه عشان ده كلو ولا موافقه عشان تقهري فارس وخلاص  بعد الكلام الي قالوا ليكي 


: فارس مش في دماغي اصلا عشان افكر اقهرو ولا لا 


ملك خرجت بالعصير قطعت كلمهم : العصير ي قمرات 


قالتها ملك بضحكه مزيفه عشان محدش ياخد بالو 


دموع ابتسمت لها : تعالي يا قلبي تعبتي نفسك والله 


: ولا تعب ولا حاجه يا دودو متقوليش كده..


خلصت السهرة ودموع كانت بتحاول تقنع ندي متوفقش وانها مش مطمنه للي اسمه عاصم ده ..بس ندي ركبت دماغها وصممت بعد ما فارس مفكرش يعتذر منها 


وشافت الحاله الي منزلها وهو في حفلة حولية بنات 


كتيير والدنيا ولعه معاه ...


سيف قعد يشكي ويحكي ليوسف كالعادة وروح الشقة وهو مهموم ومش طايق نفسه 


ندي روحت هي وملك ودموع دخلت الاوضة لقت حسين نايم خدت نفس عميق وهي بتحاول تصبر نفسها وخرجت البلكونه وهي زهقانه ومش جاي لها 


نوم ..


وهي وقفه شمت ريحت دخان السجاير وجسمها اترعش بصت علي بلكونت سيف بس مكنش واقف 


: سعات يا صاحبي الحب بيقتل صاحبة الغيرة علي حد مش حاسس بيك ومش ليك بتموت ..الوحدة والحزن 


هدايا لمحبي الروايات


لما بيجتعموا علي بني ادم بيدمروه ..


انا برغم كل الي انا فيه ده لكن وحيد وفارغ من جواية 


عامل زي العيل التايه مش لاقي مأوي ...روحي ضايعه 


في ملكوت الحب المحرم عليا بس غصب عني حبيت 


وتفتنت بلي مش ليا انا بني ادم مش آله من حقي اغضب اغير احب وتحب والفراغ الي جواية ده يختفي بس ده مش هيحصل انا عارف ..


بس عارف غصب عني والله إني أئذي اقرب حد من قلبي 


اقرب ايه ده هي كل قلبي ولي لونت روحي الكائيبه 


دموعها وهي نزله بينت لي قد ايه انا كنت واحد حقير نظراتها دبحتني كلامها كان زي الخناجر انا تعبت بجد 


ونفسي ارتاح بفكر اسافر تاني ..


هدايا لمحبي الروايات


بس هنا مصبر نفسي بطيفها بريحتها بقربها الي بيهلكني 


قميصها الي بنام كل ليله وانا حضنه بيطمني انها ممكن تكون هي الي في حضني فيوم من الايام 


بس انا بتقتل كل ليله عارف ليه ..يلا مش لازم كفايه عليك انهاردة روح لصحبتك يلاا هي عايزاك ..


: مييييييو 


دموع كانت وقفه تسمعه بهدوء وهو قاعد في ارضية البلكونه وكانت متأثرة وقلبها وجعها بسبب كلامه و فتحت عنيها بصدمه ..لما عرفت ان ده كلو بيكلم قطها ..


وقلقت عليه فعلا الشرب لحس دماغه ..


ودخلت علي جواه بسرعه اول ما حست بسيف بيتحرك من مكانه وثواني لقت قطها داخل من البلكونه جريت عليه وحضنته وهي بتعيط وبتشم ريحته الي كانت نفس برفان سيف لا وريحته دخان كمان ..


: هو كان يقصدني انا هاا هو كان بيكلمك عني اعمل اي حاجه نونو ...ولا اقولك لا مش عايزة اعرف وبعدين اكيد مش انا انا ماليش قمصان عنده اكيد وحده سفله من الي بيعرفهم يلا يلا ننام بلا قرف ..


ودخلت اوضة الاطفال ونامت علي السرير : بس تعرف كلامه وجع قلبي اووي وبجد صعب عليا ..قالتها وهي بتغمض عنيها و وخده مشاكس علي صدرها وبتحسس عليه ...


فاتت الايام وفات اسبوع وفارس مختفي وقافل تليفونه ...تميم وياسمين شيلين هم سيف وفارس 


مها كانت قلقانه علي فارس الي مش بيكلمها 


وتبريرات سيف مش مريحاها ..


حسين كان مختصر دموع بشكل غريب بس دموع كانت بتحاول علي قد ما تقدر تمشي الدنيا وكانت عايزة تبسط حسين وتبسط نفسها معاه بس في حاجه مقيداها..


وندي بتحضر لخطوبتها الي هتكون بليل ...


فلاش بااااك ..


: انت اتجننت ي ولد عايزني انا عابد زيدان اجي معاك اخطبلك وحده من حارة وامها بياعة كبدة لا ده انت شكلك اتهبلت خاالص 


عاصم بهدوء : يا بابا افهمني انا في حاجه في دماغي عايز اوصلها وبعدين اقولها بيباي ..


: مستحيييل 


: يا بابا دي ادارة الشركة تحت ايدها دي مديرة الشئون الماليه في شركة الالفي يعني كل حاجه هتكون في جيبي وبعدين انا عايز احرق دم الكلب ابن سالم الصغير  الي رفع ايده عليا ..


: خد الي انت عايزو بطريقة غير كده 


: يا بابا مش هينفع صدقني حاولت و اوعدك اول ما انفذ الي في دماغي هاجي معاك ونخطب بنت احمد التهامي الي انت قرفني بيها دي ..


: متأكد 


: اوووي 


: طب ومامتك 


: وهي هتعرف من فين بس هي بتعمل شوبنج في فرنسا هي ومرات عمي وقدمها شهر علي ما تخلص رحلتها وعلي ما ترجع هكون نفذت الي انا عايزو ..هنروح انا وانت وبيري وادهم نتفق بكرة وجيب لها شبكة الماظ فيك تنسيها نفسها اخد الي انا عايزو والي اطلبو منها 


تنفذه وبعدين هخلع بكل سهولةة..


وتفق مع ندي علي الميعاد وندي جهزت نفسها وكانت معاها ملك ودموع الي خلت صباح بالعافيه تقوم تغير هدومها عشان الناس علي وصول وصباح قامت من غير نفس ..


ندي بنرفزة : عجبك الي بتعملو ده 


: معلشي يا ندي يعني انتي مش عارفه امك ..


قالتها دموع بهدوء غريب وكأن روحها اطفت وده بقا باين علي ملامحها وديما حزينه وسرحانه من ساعت ما سابت الشغل او نقدر نقول من ساعت ما بطلت تشوف سيف من وقت ما ادها سلسلتها الي بقت مش بتفارقها 


بعد ما لمحت الحفر الي عليها وده مكنش موجود 


فيها عبارة عن كلمتين شغلو كل تفكيرها 


((انتي لي)) 


الجرس رن ودخل حسين الي حضر بعد ما دموع طلبت منه يكون موجود ... دخل وسلم عليهم وعينه بتدور علي الي خطف شفايفها ومن ساعتها ميعرفش عنها 


حاجه ..طلعت ملك من اوضة صباح بعد ما خلتها 


للمرة الاخيرة ترن علي فارس الي لسه قافل تليفونه


ومختفي ..وعنيها جت في عيون حسين جسمها اترعش 


ومدت ايدها سلمت عليه وحسين ميختلفش عنها 


وقعدت قدمهم بهدوء ..


صباح طلعت من غير نفس وهي قلبه وشها وقعدت معاهم 


: الحمدلله انا كويس يا خالتي ضلمة 


صباح بصت ليه بحدة : بقولك ايه ياض يابن بتعه انا مش طايقه نفسي اعمل بإصلك للاخر وقعد ساكت 


: ده انتي ولية عايزة الحرق 


قالها حسين بهمس سمعته دموع الي ابتسمت من غير نفس وهي بتهز دماغها 


الجرس رن تاني وملك وقفت : دول اكيد الضيوف 


صباح وقفت بلهفة : لا ده اكيد الولاه سيف حبيب قلبي جيه زي ما طلبت منه اوعي يا بت عديني اما اقوم افتح ليه بنفسي ...


دموع اتعدلت بتوتر وبصت لي ندي الي بصت لها بحزن 


: عامله ايه يا صبوحة 


: وحشني يا سيف مش بتيجي عندي ليه يا ولاه 


: معلشي يا حببتي مشاغل 


: تعاله تعاله ادخل واقف كده ليه 


دموع بلعت ريقها وعنيها لمعت بدموعها بعد ما سمعت صوته العميق ومسكت سلسلتها وصوابعها بتترعش 


سيف دخل وهو قلبة بيدق بعنف متأكد انه هيشوفها هيشوف الي تعبه قلبه وملكت احلامه وهو صاحي وهو نايم ومش بتفارق خيااله ..


صباح وهي دخله معاه وبهمس : معرفتش توصل ليه 


سيف بخفوت : لا انا هتجنن عليه وبيشوف رسايلي ومش بيرد عليها ..


: قولتله ان ندي هتتخطب 


: مش جاي لي قلب يا صباح..و خايف اقوله يتهور ولا يعمل حاجه وهو مش جمبي ومعرفش عنه حاجه ..


: اه يا نار قلبي عليك يا فاررس 


ودخلت بيه الانترية عند الي قعدين سلم عليهم وهو واقف مكانه وقعد جمب صباح وبيحاول ميبصش 


عليها بس عيونه خانته وبص عليها لقاها بتبص 


ليه وعنيها بتلمع وحوليها هالات سوده ووشها 


مطفي وخست كتير عن اخر مره ..


دموع اول ما دخل مقدرتش تنزل عنيها من عليه وهي شيفه شعره ودقنه الي طولو والهلات السودة الي 


حولين عنيه الي باين عليهم اثر السهر وكأن النوم 


مجفيه زيها ..جسمه الي خس النص بس لسه 


طوله وعرض كتافه بيزلزلو كيانها ..ريحته 


الي سبقته وكانت مفتقدها وكانت بتتنفس 


بعمق وكأنها كانت غرقانه وتنفست لما شفته ..


ندي لحظت نظراتهم وخافت من حسين الي قاعد مركز مع سيف وقربة منها بهمس : جوزك يا حيوانه نزلي عيونك 


دموع شهقت بخضة ووقفت بسرعة وبتوتر : هعملكم حاجه تشربوها.... وجريت علي المطبخ ووراها ندي 


الي رمت نفسها في حضنها وعيطت بانهيار وكل 


الي بيحصل كتير عليها 


ندي بحزن : بس كفاية بقا الله يخليكي انا مش عارفه انتي بتعذبي نفسك ليه 


: عشان انا استاهل قلبي مال لواحد غير جوزي انا استاهل الحرق 


: يحببتي قلوبنا مش في ايدينا المهم تحفظي علي نفسك من الحب ده ولو مقدرتيش يبقا الطلاق 


هدايا لمحبي الروايات


اسلم حل انتي احسن من غيرك في ستات كتير 


وقعوا في الي انتي فيه ده بس الفرق انهم مربوطين 


بإطفال 


: لا يا ندي خراب البيوت مش سهل والطلاق ده مش كلمه وخلاص ده صعب جدا انا خايفه وبعدين العشرة 


مش بتهون غير علي ولاد الحرام مش معني اني قلبي 


مال اروح اطلق بقا ما يمكن هو مش بيحبني ولو بيحبني 


اسيب راجل عشان راجل تاني يا مصبتيي انا امي لو عايشه كانت اتبرت مني انا لو طلبت الطلاق من حسين هيبقا عشان نفسي مش عشانه وعشان خاطر حسين 


مش هقدر اظلمه معايه وعيش واكون علي اسمه 


 وعقلي مع غيرة صعب صعب اووي 


يا ندي اوعي تفكري ان الطلاق سهل 


عشان كده بقولك انتي لو قلبك ميال لفارس اوعي تغلطي وتتجوزي غيرة هتعذبيه وتعذبي نفسك 


وتعذبي الي هتتجوزيه وهو حاسسس انك مش 


بتحبيه بيبان والله بيبان علي الوحدة اذا كانت 


بتحب جوزها ولا لا في المعامله وفي الحياة 


العادية وفي السرير وكل حاجه صدقيني 


الحب بيفرق كتير ...


هدايا لمحبي الروايات


ندي بمكابرة : لا مش بحبه وبعدين هو فين فارس ده فكك فكك يلا اغسلي وشك الناس قربت توصل 


: ايه يا بنات اتاخرتو ليه ...ايه ده انتي بتعيطي ليه يا دموع 


: ابدا يا لوكة انا بس اتأثرت ان ندي هتتخطب والجو ده وهتبقا عروسة عقبالك يا قلبي 


: عقبالي ايه بقا انا نصيبي خدتو خلاص 


: متقوليش كده يا قلبي انتي لسه صغيرة خدي القهوة دي قدميها للي برا وانا هغسل وشي وجيه وراكم 


: ماشي ويلا عشان الضيوف علي وصول ..اهو الجرس رن مش بقولكم ...


وقدمت القهوة لسيف وحسين وجريت فتحت الباب 


: اهلا وسهلا اتفضلوا ..يا خالتي الضيوف وصلت 


عابد بنظرة مش بريئة : اهلا يا شطرة انتي اخت العروسة 


: لا انا بنت خالتها اتفضل


: ميرسي يا قمر ..و ربت علي خد ملك براحة وهو بيحسس عليه بطريقة خفيه محستهاش غير ملك 


الي اتخضت ورجعت لوراه ..حسين خرج هو وسيف 


لمحهم وبص لملك بغضب ..


: اتفضلوا ..


: ايه ده سيف القاضي بتعمل ايه هنا ..قالتها بيري بصدمه وهي بتبص للشقة بقرف 


صباح خدت نفس عميق وطلعت وراهم سمعت بيري وبصت لها بقوة خلتها اتوترت بصت لادهم وعاصم 


واخر حاجه عابد : اه يا حببتي سيف ابني في الرضاعه 


ويعتبر اخو ندي الكبير وتربيتي انتي متعرفيش انه 


كان ساكن جمبينا هنا ولم رجع من السفر بسلامته 


رجع لاصله برضو وفتح شقت ابوه وقعد فيها 


اصلو اصيل مش واطي ولا دلوع ابوه وامه 


وماشي يتمنظر بفلوسهم يلااا اقعدوا نورتو ..


ندي لطمت علي وشها بعد ما سمعت كلام امها  ودخلت هي ودموع تقدم لهم عصير  ..


دموع بستغراب : انتي كنتي تعرفي ان سيف اخو شيماء في الرضاعه 


ندي بخفوت : ونبي انا لسه عرفه معاكي امي مفاجأتها مبتخلصش ...احم اهلا وسهلا بيكم نورته اهلا يا عابد بيه اتفضل ..


ادهم شاف دموع : ايه ده دموع كمان هنا ..


: اه اهلا يا استاذ ادهم ..اقدملك حسين جوزي 


: اهلا بيك ..قالها ادهم بتهكم واضح 


سيف بص ليه بقرف وبص لحسين بقرف اكتر وهو مركز مع ملك وناسي مراته ..


ودام صمت كأيب وكله قاعد بيبص علي كله وسيف كان كاتم ضحكته بسبب نظرات صباح القرفانه لبيري الي قعده بتناكه وبتبص لكل حاجه من طرف منخيرها 


عاصم ابتسم بهدوء : يا طنط صباح انا ..


وهنا سيف مقدرش يكتم ضحكته اول ما صباح عنيها برقت ولسه هترد عليه الجرس رن للمرة التالته ملك قامت تفتح الباب ودخلو اخوات ندي قمر وشيماء الكبيرة 


اخت سيف ويوسف في الرضاعه 


: مساء الخير ازيكم يا جماعه هيييييييء يالهووي مش معقوله سيييييف ..قالتها قمر وسابت ابنها الصغير لملك وجريت حضنت سيف الي وقف يستقبلهم وعلي وشه ابتسامه ونظرات حنين ..


: يا نهاري احلويت يابن اللذينه وحشني موووت وربنا 


سيف ضحك بقوة وهو بيبوس دماغها : يخربيتك انتي لسه مجنونه زي ماانتي 


قمر رفعت راسها وبهمس : ابدا وربنا انا اتجوزت وبحب جوزي اوي بس انت كنت وحشني وبعدين انا اصلا توبت بعد العلقه ايها وبعديها عرفت انك اخوية وانت كنت عارف ي لئيم وعملت فيها مؤدب في وش وكنت 


شمتان فيه انت ويو وغمضت عنيها بحزن 


سيف ربت علي كتفها والحزن بان في عنيه  : ربنا يفرح قلبك يا حببتي انتي تستهلي كل خير


: اخوية القمر ..قالتها شيماء بعد ما دخلت وراه قمر وسلمت علي كل الموجودين وحضنت ندي ودموع 


وامها 


: ازيك يا شوشو عمله ايه يا قلب اخوكي وحشني يا بنات 


: انت اكتر يا سيف والله طمني عليك 


كل ده وعاصم وادهم وبيري قعدين يتفرجوا ويبصوا لبعض ودموع كانت قعده بتهز رجليها وهتموت وتعرف 


سيف وقمر بيتكلموا في ايه وصوتهم واطي 


وسمعوا صوت نحنه عاليه وكحه خشنه قمر اتوترت وبهمس : يختيي جوزي اوعه يا سيف يعرف اني حضنتك وربنا ينيمني في التخشيبه ..


: عيب عليكي ي بت اجمدي كده مالك وبعدين هو ميعرفش اني اخوكي 


: ده بيغير من نفسه يا سيف اسكت اسكت 


: قمرررر ...قالها باسم بصوت عالي ودخل عليهم بالبدله الميري جته طول بعرض وشنب كثيف ..قمر اتنفضت 


وجريت عليه : تعاله يا حبيبي اتفضل ده بيتك ومطرحك 


: جوز بنتي الباشا منور يا حبيبي 


: حببتي يا حماااتي عامله ايه ..احم اذيكم يا جماعه وسلم عليهم وكف ايده تقيله كان هيخلع كتف عاصم 


ادهم همس لعاصم : هو جوز اختها ظابط يا بن الكلب وعايز تعلم عليها وتسبها ابقا قابلني ..


: وانا كنت اعرف من فين يا عم هما دول وش روتب 


باسم قعد جمب صباح الي ربتت علي كتفه : منور ي غالي مش بتيجي ليه انت وقمر طب شيماء وجوزها عايشين في السعودية وانتو بقاا 


قمر : انا ايه بس يامه هو انا قعده جمبك في الوراق ده انا عايشه في السويس و العيال في مدارس وسبتهم مع عمتهم وجيت عشان عليهم امتحانات هبقا اجيلك في الاجازة ..


: احم طب خلصنا بقا ولا ايه ..قالتها ندي بهدوء وهي بتجز علي سنانها 


صباح بصت لها بتهكم : اعرفكم باسم باشا جوز بنتي قمر اتجوزها لما اتقبلوا وعجبته اخلاقها العالية ..


باسم ايده كانت علي ضهر قمر ونزلت لمؤخرتها : والله يا حماتي من نحية اخلاقها عاليه في عاليه اووي وانا بموت 


فيها وقرص علي مؤخرتها ..


وهو اصلا كان مقابلها لما كان بيخدم في قسم مصر القديمه وكانت فتحه دماغ واحد عاكسها وشفها وشاف جمالها وقوتها وجرئتها دخلت دماغه وحب يفرد سيطرته عليها وقال اهي حاجه يتسالي بيها لحد ما تخلص خدمته لكن قمر قدرت تلف عليه ووقعته في شبكها 


أفضل الهدايا لأحبائكم


هدايا لمحبي الروايات


وحبته وحبها وحملت منه وبعدين نقلت معاه السويس 


: ودي شيماء بنتي الكبيرة عايشه مع جوزها في السعوديه وشغال مدرس هناك ..


: ده يا باسم عابد زيدان وابنه عاصم وابن اخوه وبنته الي مش عارفه اسمها ايه 


بيري حطت رجل علي رجل وهي بتتمحن ونظراتها علي باسم الي قاعد فارد جسمه برجوله : اسمي بيري يا انطي


: اسمك بيري يا انطي ..يا حول الله وده ايه ده يختيي


كل الي قعدين كتمه ضحكتهم الا باسم وضحك بصوت عالي وسخرية : مرهم بواسير ..بالبيري طهريها ادهنيها ونضفيها هعهععععههههههعه 


سيف غمض عينه وبص في الارض وهو مش قادر يتنفس من منظر بيري الي عنيها خرجت براه وشها 


ندي بتسليك : هههههههه عسل يا جوز اختي بس بقا الجماعه مش وخدة علي هزرنا ..وبصت لصباح بغيظ


صباح : وده بقا حبيبي وقلبي سيف القاضي وده حسين جوز دموع ماانت عارفهم يا باسم 


: ايوة ايوة ..وبص لسيف وهو بيبرم شنبه ونظرات مجرمين ..انت بقا سيف 


قمر برقت لسيف وهزت دماغها سيف مفهمش ليه : لا معرفوش انا اسمي سيلفر يا باشا رسام تحب ارسمك 


انت والجماعه 


دموع بصت ليه بشماته وضحكت : هو بعينه يا باسم باشا ده حتي لسه واخد ق..


ندي وقفت بسرعة قطعتها : تعالي يا دموع نجيب عصير لاخواتي قومي..وسحبتها وراها وقمر بلعت ريقها وسيف كان قاعد مبتسم بخفوت بقالو كتير مشفش ضحكتها ..


حتي لو كانت هتلبسه مع الحيطة ده 


ندي بهمس وهي بتجز علي سنانها : الله يخربيتك انتي كنتي عايزة تقلبيها جنازة 


: عشان يعرف يحضن ويبوس كويس عملي فيها دنجوان 


: ده كانت هتبقا مدعكة وبعدين انتي كنتي هتعملي مشكلة لقمر مش لسيف يا مجنونه اهدي شوية 


ومسكيي العقل ..لا وكمان بتغير ..قالت الاخيرة بسخريه 


دموع بصت لها بصدمه : انا بغير ليه انشالله لا يا ماما بيتهيألك 


ندي : ايوة ايوة طب يلا خلينا نشوف فقرة عالم الحيوان الي براه دي هتنتهي علي ايه 


: ليلتك سودة يا قلبي ذنب الواد فارس ..وطلعت قدمها بالعصير ..


ندي بلعت ريقها بحزن وجمدت قلبها وخرجت وراها 


عاصم اول ما شاف ندي : احم طب بما اننا اتعرفنا انا حابب اطلب ايد ندي بنتك يا مدام صباح وده شئ


يشرفني ..


بيري ضحكت بصوت عالي : احم سوري هههههههه امم افتكرت حاجه ضحكتني 


كل البنات بصت لها بقرف خصتا دموع الي مش طيقاها من ساعت ما دخلت ..


صباح برفعة حاجب : طبعا تشرفك وانت هتلاقي زي بنتي ولا جمالها ولا اخلاقها ولا تعلمها العالي 


عاصم بسرعة : لا طبعا يا مدام صباح قولتي ايه 


صباح بحسرة : والله الرأي رأيها قولتي ايه يا ندي 


: موافقة يا ماما


: يلا زي بعضو مبروك 


عاصم وقف : ده حاجة بسيطه لحد ما ننزل نجيب باقي الشبكه الي تعجبك ..وقدم لها خاتم الماظ 


ندي ابتسمت : مرسي يا عاصم ..وخدت منه الخاتم لبسته 


سيف بسخرية : سلامتك يا عاصم باشا انت اضحك عليك ولا ايه يا حضرت المحامي ..


: نعم مش فاهم 


: الخاتم ده فيك مضروب مش الماظ اصلي يا قلبي 


عابد حاول يلم الموضوع اول ما باسم الي كان بيتكلم مع قمر بهمس اتعدل وبص ليهم ..


: مش معقوله ده انا هخرب بيته انا هوديه في ستين داهية الجوهرجي النصاب ده ..


باسم طلع تليفونه : اديني اسمه و عنوانه وانا هقوم معاه بالواجب ..


ادهم بتوتر : لا لا شكرا مش حبين نتعبك وبعدين مش عايزين شوشرة عشان سمعتنا الناس تقول ايه عاصم زيدان اتنصب عليه احنا هنحلها ودي ..


عابد بسرعة : نقراء الفاتحة وبكرة تنزل ندي مع عاصم تختار الشبكة الي عايزاها من المكان الي عايزاه ..


سيف بتهكم : طبعا وانا بنفسي هروح معاها عشان ميتضحكش عليك تاني يا عاصم وبالمرة تختار 


شبكة تليق بندي ..اختي ..قال الاخيرة بحزن وبص لندي الي بصت في الارض وما قدرتش ترفع عينها كأنه عمله حاجه غلط ..


وخلص اليوم الغريب العجيب  واتفقوا  ..بااك 


ندي راحت الكوافير هي وملك وحسين نزل عشان يوصل دموع بعد ما حضرت ليه الغدا ..


قابل امه علي السلم : امال فين يا حسين مصروف الشهر


بتاعي ..


: معلشي يامه قضيها بالمعاش الشهر ده الورشة حالها واقف وعلي ديون لسه مسددتهاش 


: خير وست السنيورة منعت عنك المصروف ولا ايه 


: لا يامه ست السنيورة قعدت من شغلها الي مكنش عجبك ايه دلوقتي بقا عليه سكر ..


دموع كانت نزله وراه حسين وبصت لها بسخرية معاها فلوس في البنك بس مش هطلعها عشان تصرف علي امه واخواته وطبعا مقبضتش الشهر الي فات وهي قعدت 


من الشغل في نصه ..بتعه بصت لدموع بقهر ودخلت شقتها ..


حسين طلع بعصبيه ومن ساعت ما دموع سابت الشغل الدنيا باظت معاه هو كان متكول عليها في جزء كبير من المصريف تقريبا هو مكنش بيصرف اصلا وحياتهم مكنتش احسن حاجه زي ما دموع اتخيلت وديما 


عصبي واخلاقه ضيقه ومش طايق نفسه ..


وصل دموع الكوافير وشاف ملك وفتكر الي حصل الاسبوع الي فات ساعت الفاتحة وهو شايف نظرات 


عابد لملك ..بعت لها رساله : قومي خشي جواه بدل 


ما اسحلك قدام الي قعدين ..


ملك بصت لحسين وبلعت ريقها من عنيه الي بطق شرار 


مركز مع ملك وناسي مراته الي ادهم بياكلها بعنيه وسيف 


قاعد متابع كل حاجه بعيون زي الصقر ..


ملك انسحبت ببطء وحسين قام وراها بعد ما استأذن يدخل الحمام ..سيف حط الفون علي ودنه ووقف يتكلم في الفون وخرج وراه حسين الي شافه واقف مع ملك 


من جواه الاوضة وماسك دراعها بعنف : الراجل الشايب الي براه ده كان حاطط ايده علي خدك ليه ..


: م . معرفش وبعدين ايه الي انت بتعملو حد يشوفنا ابعد وجعتني 


حسين شد ايدها اكتر : تدخلي جواه ومتخرجيش لحد ما يغور من هنا بدل ما افقع لكم عنيه الزيغه انتي سمعه 


وبعدين انا بقالي اسبوع برن عليكي وببعتلك رسايل 


مش بتردي ليه ..


: مش عايزة ارد ومش عايزة اكلمك بعد الي عملته وبعدين انا عايزة احضر الخطوبة 


: وانا قووولت لا 


: المفروض اني اسمع كلامك 


: اه ده المفروض يا قلبي يلا علي جواه 


: لا مش ..


حسين قطع كلامها وهجم علي شفايفها مره تانية وكأنه بيتلكك عشان يبوسها ويعيد نفس الاحساس بس المرة دي اتجراء اكتر وضمها ليه بقوة وايده بتعصر مؤخرتها 


بشهوة وبيحسس علي كل جسمها وهو بيمص شفايفه 


وبعد وهو بيشد شفتها السفلية بين سنانه كأن مش عايز 


يسبها ..سيف صور اللي حصل بهدوء ودخل الانترية تاني ..


حسين بهمس : يلا ادخلي كده كده مش هتعرفي تطلعي بشفيفك الورمه ي صغنن ..ودخل الاوضة 


.....


حسين لما شاف ملك افتكر البوسة ولعق شفايفه وحس انه هيتجنن عليها وعايزها باي طريقه وعينه عليها 


وهي وقفه جواه الكوافير وشعرها البني مفلوت 


سايح وطويل علي ضهرها ابتسم من جملها 


ورجع الحارة وهو بيبعت لها كل يوم مش 


بترد عليه ..لازم يكلمها انهاردة 


ندي خلصت وطلعت هي وملك ودموع وكانوا قمرين وبدر منور وحسين راح خدهم بعد ما طلع العربية 


الي بيصلحها في ورشته بيستغل اي فرصة تجمعوا


مع ملك ..


ياسمين حضرت نفسها من غير نفس بس عشان خاطر ندي متزعلش ونزلت شافت تميم جاهز ومستنيها 


ابتسمت ليه بحب تميم شافها لبسه فستان 


واسع طويل زي ما طلب منها وضحك 


بفرحة وكان هاين عليه يخدها في 


حضنه بس بيحاول يصبر نفسه 


ولسه هتطلع العربية شهقت وجريت علي فارس الي وقف المكنة بتعته قدمهم وعنيها اتملت دموع 


: اخص عليك يا فارس برضو تغيب ده كلو وتقفل تليفونك ومطمنيش عليك 


فارس بهدوء : حقك عليا يا حببتي كنت مخنوق شوية ورجعت هسلم علي امي ويمكن امشي تاني سيف بعت لي رساله وقالي انه مش عارف يكدب عليها تاني ..


: لا ليه كده يا فارس بلاش تمشي تاني عشان خاطري 


وبعدين انت كنت فين كل ده 


: كنت قاعد عند واحد صاحبي 


: واحد صحبك ولا وحده صحبتك 


: لا لا صدقيني مفيش منه الكلام ده 


: واضح باءمارة الاستوري الي كنت منزلها 


: دي قديمه ونزلت بالغلط اصلا 


الفترة الي فاتت فارس كان قاعد في شقته محدش يعرف عنها حاجه ومكنش حابب يعرف حد كان عايز 


يقعد لوحدو..


: المهم رايحة فين كده يا قمر ..


ياسمين بتوتر : ده ده اممم يعني 


: ايه يا ياسمين في ايه رايحة فين بقولك ..وبص لتميم بشك 


تميم فهم نظراته ومحبش يفهمهم غلط : رايحة خطوبة ندي ..


فارس بخوف : ندي مين 


: ندي يا فارس خطوبتها هي وعاصم زيدان 


تميم حب يضربو بالحقيقه عشان الهروب مش حل ..


هدايا لمحبي الروايات


فارس دمعة نزلت من عينه مسحها بضهر ايده بعنف وخلع سلسلته لفها علي ايده وطلع بسرعه بالمكنه ..


ياسمين بصت لتميم بحزن وطلعت تليفونها بسرعة ورنت علي سيف : الحقني يا سيف فارس رجع وعرف ان انهاردة خطوبت ندي وطلع بسرعة الحقة يا سيف 


احسن يعمل حااجه ..وووو




الحلقة التاسعة عشر

فارس طلع علي الحارة وهو جواه نار هتحرق الاخضر واليابس وهو فعلا ناوي يولع لها في الخطوبة بلي فيها

وقلبها سواد علي الكل ..


سيف نزل يجري بسرعة وهو بيقفل القميص بتاعه و وقف يستناه في مدخل الحارة ..


فارس دخل الحارة وصوت المكنة سبقاه سيف وقف في نص الشارع وفارس نزل من علي الغالية الي رماها في الارض بدون اهتمام وكمل طريقة وسيف اعترضة


سيف ببرود : علي فين


فارس بغضب : هولع لها في الليلة بلي فيها اوعي من وشي يا سيف ..


سيف بهدوء : ارجع مكان ما كنت يا فارس مضحكش الاوساخ علينا


: اوعة من وشي يا سيف الساعه دي انا مش طايق نفسي ينعل ك* ام اي حد انا مفيش مخلوق خلقه

ربنا فارق معاية دلوقتي ..


سيف اتعصب : انا بتعمل ده كلو ليه خلي عندك كرامه دي معناها مش عايزاك بالبونت العريض ايه عايزها تحبك بالعافيه ..


فارس بوجع : ندي بتحبني يا سيف هيا بس عملت كده عشان اخر مرة زعلتها يا سيف ندي لو بقت لغيري انا همووت ابعد عني ..


علي اول الحارة حسين وقف العربية ونزلت ندي ودموع وملك جت تنزل دور العربية : ملك عايزة تشتري طلب هوصلها وهرجع العربية مكانها وجبها واجاي ..وطلع من غير ما يستني رد حد ..


ندي دخلت الحارة مع دموع وشافت مكنة فارس الي في الارض وهزت دماغها بالرفض وبلعت ريقها بخوف


سيف اول ما شفهم جاين عليه حضن فارس بكل قوته


فارس شفها وبصوت عالي : نددي لو عملتيها هندمكك انتي بتعتي يا ندي علي الحرام من ديني ما هحلككك

اووووعه يا سيف ..كان بيتحرك بكل قوته بس سيف حكم قبضته عليه ..


ندي كملت طريقها وهي رفعه رسها بكبرياء ولا كأنها شفته ..سيف بعد عنه ونزل علي وشه بالقلم ودموع

شهقت وحطت ايدها علي بوقها ..

1


: خليك راجل بقا مرة في حياتك عجبك الي انت عملته ده


: انا بكرهك يا سيف بكرهك


دموع جريت علية ومسكت ايده وهي قلبها محروق عليه : اهدي يا فارس عشان خطري اهدي يا حبيبي


فارس بص ليها بحزن ودمعه نزلت من عينه : صحبتك قهرتني يا دموع


دموع قلبها وجعها وجهشت في البكي ومسحت دمعته : بلاش عشان خطري تعمل في نفسك كده يا فارس


فارس اومأ وهو بيضحك بسخرية وبص لسيف بقهر وخد مكنته وطلع من الحارة


دموع مسحت دموعها : الحقو ونبي بلاش تسيبه وهو كده عشان خطري


سيف بص ليها بحزن : امسحي دموعك اكيد مش هسيبه


: انت بارد كده ليه زمانه مبعدش كتير وانت واقف تتفرج


: ايه هتكوني احن علي اخوية مني يعني انا حطيت له خاتم في جيبه فيه جي بي اس متوصله بتليفوني يوصل

المكان الي هو رايحو وانا هطلع وراه ريحي انتي بقا

متعمليش فيها الحنينع روحي دوري علي جوزك يلا …


: انت بتتكلم كده ليه انا اصلا غلطانه اني وقفه مع واحد زيك..


دموع مشيت من قدامه وسيف لف وراها وبصوت عالي : والله ما في حد غلطان هنا وابن كلب غيري يو ما فكرت انزل من فرنسا ورجع هنا ينعل اليوم الي جيت فيه علي ملعون ابو الحب علي ملعون الدنيا كلها بلي فيهاااأفضل الهدايا لأحبائكم

1


وجاي يطلع شقته شاف بيري نزله من العربية هي وادهم وعاصم وعابد بص لهم بقرف وطلع شقته كمل لبس وخد الفون والسجاير والمفاتيح وراح وراه فارس ..


نزل سيف وقابل ياسمين وتميم : ايه يا سيف فين فارس


: رجعته مكان ما جيه كان عايز يعمل شوشرة وانا منعته


: طب هو كويس


: هيكون كويس يا حببتي متقلقيش ..تميم نص ساعه وروحها من لعب العيال الي بيحصل ده


: تمام انت رايح فين


: رايح وراه


: اجي معاك طيب


: لا خليك مع ياسمين سلام ..


وصل عاصم ولبس ندي الشبكة الي اضطر يجيبها اصليه بسبب سيف وكان تمنها غالي جدا ..


ندي كانت بتبتسم من غير نفس وهي بتعيط من جواها وصوت فارس المقهور بيرن في ودانها دموع كانت قعده علي جمب وبتبص ليها بحزن ..وملك وحسين لسه مرجعوش ..


: انت عايز ايه مني


: عايز اتكلم معاكي شوية


: وانا مش عايزة يا حسين


: بتتهربي مني ليه طيب


: عشان الي انت بتعملو كل ما تشوفني ده غلط


حسين قرب منها وبخفوت : بعمل ايه


ملك رجعت لوراه بتوتر وحولت تفتح الباب : افتح الباب ده انا عايزة ارجع زمان الناس وصلت


: وانا مش عايزك تحضري عشان الراجل ابن الكلب الي مش بينزل عينه من عليكي


: وانت مالك انت


: معرفش بس مش حابب انه يشوفك


: متعرفش طب ابعد عني لو سمحت بقا وسبني في حالي


حسين بضحكه : ايه الصغير اتقمص ولا ايه


: يا حسين مينفعش الي انت بتعمله ده وبعدين انت جوز صحبتي لا ده اختي الكبيرة ..


: دموع مش بتحبني ي ملك ولا افرق معاها ..


: طب وانت بتحبها ولا لا


: مبقتش عارف


: اممم طيب


: طب وانتي


: انا ايه


: بتحبيني


: اه بحبك بس زي اخوية


: اخوكيي ..طب اخوكي محتاج حب وحنان ممكن حضنأفضل الهدايا لأحبائكم


: لا طبعا وحترم نفسك وروحنيأفضل الهدايا لأحبائكم


: مش هتروحي ومش هفتح العربية انشالله نقعد للصبح


: والمطلوب


: تيجي في حضني


: لا يبقا خلينا قعدين احله ده حتي الهدوء حلو والجو احله


: انتي بتشغلي دماغك يا كوكو


: لا ادخل في حضن جوز اختي


: خلصانه خلينا قعدين ده انا نفسي اقعد معاكي الي باقي من عمري يا صغنن


ملك قلبها دق وحولت تجمد قلبها عشان متسلمش ليه ولمحولاته ..


سيف نزل ركب عربيته وطلع المكان المتحدد في الجي بي اس علي تليفونه وصل قدام عمارة في التجمع طلع ووصل قدام شقت فارس وخبط علي الباب


فارس رجع من الحارة وطلع شقته وقعد يشرب ودموعه نزله بوجع راح لحد عندها وهي تجهلته بكل برود ..


سمع باب الشقه بيخبط كان هيطنش بس الي علي الباب كان مصمم وبيرن الجرس بستمرار


قام بنرفزة وفتح وشاف سيف : خير عايز ايه


سيف بتهكم : لا والله مها عرفت تربي ..ودخل الشقة وشاف قزازة الوسكي والكاس علي التربيزة وعارف انه كان بيشرب ..


وبص لفارس وهو بيشاور علي التربيزة : لو فاكر ان ده حل تبقا عبيط كان غيرك اشطر ..


فارس بسخرية : اه مانا عارف مقضيها شرب ي عيني وفي الاخر الكاسين بيطيرو اول ما تسمع صوتها وهي

في حضن جوزها ..


سيف رفع عيونه بغضب : فاااارس مش معني اني صاحبتك يعنيي تتعدي حدودك معايه فوووق انا لو اتجوزت وانا قدك كان زمان معايه شحط طولك ..


: لو انت جاي هنا عشان تفوقني احب اقولك انا مش هفوق لاني مش هقدر اعمل ولا استحمل الي انت بتستحمله مش هقدر اشوفها مع راجل غيري وقف

اتفرج يا سيف مش هقدر ..

1


قال كلامها وهو بيشد شعرة وقعد مكانه بنهيار سيف قعد جمبيه وخد نفس طويل وربت علي رجله : هترجعلك صدقني ..


: خلصت يا سيف لبست دبلت غيري وصباح صباح وافقت كده بكل سهولة


: لا مكنتش موافقه وكانت بترن عليك كل يوم بس انت كنت مختفي وندي كانت مصممه ..


: بنت ميتين الكلب ده انا هولع في امها لا امها حببتي

صبوحة في صفي صح يا سيف ..قال الاخير بستعطاف


: صح يا قلب سيف اهدي وكل حاجه هتتحل ..وخده في حضنه وطلع الخاتم من جيبه براحه


: ايه يا برو انت بتقلبني ولا ايه

1


سيف ضحك : لا بدورلك علي منديل عشان تمسح بيه دموعك يا قلبي هخهههخهه


فارس زقه : ده انت راجل ثقيل اوعه انا اصلا مش طايقك يا ام العروسة ..


: ماشي يا فارس هعديهالك ..خد الخاتم ده البسه


: خاتم مين ده


: الخاتم ده غالي علي اووي جبهولي يوسف الله يرحمة لما فتحت اول معرض ليا ودلوقتي عايزو يكون معاك


فارس خد الخاتم وبص ليه بإعجاب : متأكد انك عايز تديني الخاتم ده يا سيف


: اكيد يا فارس


فارس حضنه : انا بحبك اوي يا سيف والكلام الي قولته ده كان غصب عني صدقني انا كنت مقهور بس ده لسه

ميمنعش اني شيفك ام العروسة ..

1


سيف اتعدل وضربة بالبنيه في صدره : يلا ياض يا خو* من هنا


وخد الكاس وقعد يشرب بعد ما ولع سجارة


: اشرب اشرب محدش واخد منها حاجه يا بروو انت كنت صعبان عليا بس دلوقتي مش عارف اصعب

علي نفسي ولا عليك هههههههععهههه عملوها فينا

بنات العشوئيات يا دين امييي هموووت

1


: دموع سابت الشغل ..قالها سيف بهدوء


فارس اتعدل : بتهزر طب ده ليه دموع بتحب شغلها اوي هو ابو لهب السبب


: لا ابو لهب بيجدد مرهقته دلوقتي مش فاضي لدموع انا السبب


: انت السبب ازاي معلش …سيف حكالو الي حصل وهو بيضحك بحسرة


فارس مسح وشه : انا دلوقتي عرفت انا طالع غشيم لمين ..ده احنا بوظنا الدنيا خالص ده انا قولتلها انا

رمرمت لما عرفتك ..سيف ضحك علي اخرو


: اضحك يا خويا اضحك علي خيبتنا بقولك تيجي ننساهم


: ازاي يا عم الرمرام


: نقضيها ونعيش حايتنا بالطول والعرض ونبدأ من دلوقتي هبعت اجيب اتنين اعرفهم ونقضي سهرة

صباحي وتنين ليه ده بيري نفسها


: مش بقولك رمرام بيري مين دي حمام عمومي يا فارس لو دخلته فيها هتخرج من غيرة

1


فارس بضحكه : ليه بتاعها فيه حمم بركانية ههههههععههه الله يحرقك ..

1


: والله مش مصدقني كان نفسي تشوف منظرها وهي قعده بتتمحن قدام جوز قمر راح رقعها وحده قصفت جبهتها وهي صباح بتقولها يطلع ايه بيري ده قالها

مرهم بواسير يا حماتي وراح مغني ليها بالبيري طهريها

ادهنيها ونضفيها ..

1


فارس كان قاعد يضحك علي اخرو وهو مش مصدق : احلف


سيف ضحك علي ضحكته : والله وبعدين دي اسمها بهيرة ياعم ده لوحدة يخليه ميوقفش عليها اصلا

1


فارس بصدمة : وحيات امك اسمها بهيرة اخخخخ هموووت هههههههه ده انا هزل امها ..انت عرفت من فين


: وهي سكرانه في شرم حكت لي عن اكبر عقده في حياتها الاسم الي اخترته جدتها وبعد ما غيرت اسمها

جدتها برضو في كل تجمع او مناسبه تقولها بهيرة وتخليها ضحكه لكل الموجودين عيلة تفهه فكك

من السيرة الخرا دي بقا ..


: بتحب انت الدموع


: انا عاشق الدموع وصحبتهم اول مره شفتها كانت بتعيط فكرت الشقة اتسكنت بس كان في طفلة في الشقة الي قصادي هي الي بتبكي ومن ساعتها وانا

انتهيت واخر مره شوفتها برضو كانت بتعيط نفسي

دموعها متنزلش تاني نفسي اكون سبب سعادتها

ومتكونش اسم علي مسمه نفسي في حضنها

اوي يا فارس وبلمسه من ايدها تنسيني

كل المر الي شفته في حياتي بس انا

حظي طبعا دكر وده اكيد مش هيحصل

فا يلا بينا بقا نروح ..وحط الكاس وقام وقف

1


: لا مع نفسك انت ..انت انهاردة خزان احزان وانا مش ناقص كمان عايز اكون لوحدي شوية ..


: فارس مش عايز اي تهور


: اكيد يا برو انا هنام اصلا


: ابقا تعاله الشركة بقا اسبت لها انك مكنتش جاي عشانها

عايزك تبهرني ..وضحك هو وفارس وسلم عليه ومشي ..


سيف نزل وفارس حط ايده علي وشه ونزلت دموعه بحسرة : ايه يا فارس انت هتخيل ولا ايه بتعيط عشان

وحده فوق مش بت الي تخليك تعمل في نفسك كده ..


وفتكر شكل ندي في الفستان الي كانت لبساه وقلبه وجعه زمنهم قعدين مع بعض دلوقتي ماسك ايدها او يمكن حضنها باسها ولا لسه قالها يا حببتي بص في

عيونها الجريئة لمس حببته زي ما هو لمسها ..والف قصه وقصه ودمغة عماله تودي وتجيب ..وراح وقف مره وحده : لا مانا مش هسيب نفسي لدماغي حدالله

هنزل اخطفها وقتل ميتين امه ..


ودخل اوضته طلع سجارة حشيش وقعد يدخن ومسك الفون يقلب فيه وشاف صورهم مع بعض في حالات

الواتس ..وبكل جنون فتح الفيديو بتاعهم وبعت لندي

حته وهما بيبوسه بعض بجنون وكتب اوعي تفكري

الي حصل هينسيني اليوم ده وقولت بالمرة نحتفل

انا وانتي ايه رايك ناخد رأي العريس ..


وقفل الشات وتصل بوحدة تيجي ليه ..


ندي كانت قاعدة طول الخطوبة متكدرة ومش فرحانة العريس المناسب طلع مش مناسب لقلبها الي اول ما شاف فارس كان هيتخلع عليه ويطلع من ضلوعها

ويترمي في حضنه شكلو وهو منهار نغص فرحتها

ومهما عاصم عمل او حاول يتكلم معاها ويضحكها

كانت مش معاه اصلا ..اتصورو ورقصو وعملت


كل حاجه وهي سرحانه ومش في طبيعتها


كانت عايزة تقوم تطردهم وتنهي كل حاجه بس نظرات امها منعتها الي كانت بتبص ليها بتحدي وكأنها بتقول لها ده مش اختيارك اشربيي بقا ..الخطوبة خلصت والمعازيم مشيت وعاصم فضل وكل ما يحاول يقرب منها تصده سمعت صوت اشعار مسكت الفون ولقته

من فارس وقفت مره وحده : عن اذنك يا عاصم

انا تعبانه وعايزة انام اليوم كان طويل ..


عاصم جز علي اسنانه : ولا يهمك يا قلبي بس اكيد هنخرج مع بعض بكرة


: اه اكيد تصبح علي خير


عاصم قرب منها وباسها من خدها ده وده ببطء بوسه لزجه وهو بيمتص خدودها بين شفيفه براحة ..

1


ندي رجعت لوراه : عاصم بلاش حركاتك دي ..


عاصم اتنرفز : اوكي يا ندي سلام ..ومشي ..


ندي دخلت اوضتها وهي بتمسح خدودها بقرف وفتحت الرسايل ضغطت علي الفيديو عشان يحمل وهي متوترة من مضمون الرساله ..الفيديو حمل و اول ما فتحته شهقت بعنف وهي شايفه فارس شايلها في حضنه

مش بيبوسها لا ده بياكل شفايفها والمشكلها

انها كانت بتبدله بكل جنون ومندمجه معاه


ندي وقفت بغضب بسبب الاحساس الي روضها اول ما شافت منظرهم مع بعض وتصلت بفارس لقت فونه مقفول ..بعتت له رساله صوتيه وهي مش قدرة

تتحكم في اعصبها ولا تكتب : انت يا زفت امسح

القرف ده والا وديني يا فارس اكون دخله فيك

السجن فعلا مكدبتش لما قولت عنك عيل عشان

دي مش تصرفات رجاله وانا الصبح رايحه لاخوك

الكبير يا حيواان ..


فارس وصلت ليه رساله فتحها وسمع صوتها وضحك بصوت عالي وكان تاثير الحشيش اشتغل خلع هدومه

كلها ووقف قدام المرايه وتصور عريان وهو موقف

صباعه الي في النص ومخرج لسانه ورجولته منتصبه

1


وبعت فويس : كان نفسي ارد عليكي بس ملقتش انسب من كده رد حاجه كده مناسبه للي بيحصل عشان الكلام الي هيطلع بيجرح ده بيداوي …معاكي تلت حاجات شوفي ايه الي ينسبك وحطيه في طيبة قلبك وبالشفي يا طنط ارڤوار يا مزة هعههههههععههععههه

1


ندي سمعت الريكورد وكانت مش فاهمه ايه التلت حاجات وضغطة علي تحميل الصورة وهي مش مطمنه

وفتحت عنيها بصدمة وصوتت بصوت عالي ..


: ايه يا بت في ايه لسه بدري علي الصرخه دي ي روح امك


: ها لا مفيش حاجه يا ماما متخديش في بالك روحي نامي انتي ..ملك جت ولا لسه


وقعدت وهي بتمسح وشها بتوتر وبتاخد نفسها بالعافية

مش مستوعبة انه عمل كده او انها شافته عريان وفتكرت حجمه وبلعة ريقها : انا بفكر مقولش عليه عيل

تاني لانها فعلا بتقلل من حجمه قصدي من حقه احيييه هو انا بفكر في ايه الله يحرقك يا فارس الله يلعن اليوم الي شوفتك فيه الله عاااااااااااا ..وصوتت وهي كتمه وشها في المخده وبتشد في شعرها ..

1


الباب خبط عند فارس لبس البوكسر وطلع فتح الباب شاف البنت الي اتصل عليها ..


: فارس حبيبي انت وحشني اوي بقالك كتير مكلمتنيش ليه يا وحش ..


فارس سحبها من شعرها : تعالي يا روح امك لا وقت للمحن ده ..


وشالها دخل بيها الاوضة بعد ما قفل الباب وراه ..


سيف بعد ما نزل من عند فارس قعد يلف بالعربية بعد كده روح شقته قلع هدومه وفضل بالبنطلون بس ولع سجارة وفتح الفون يشوف فارس نزل ولا لا


ولقة العلامه علي الخريطة في مكانها بس بتتحرك بشكل مريب لفوق وتحت بسرعه ..وضحك بصوت عالي : عملتها يا بن مها ..

1


وتصل علي فارس علي الواتس اب ..فارس اتعدل فكرها ندي مسك الفون وشخر بصوت عالي : احا يا برو انت ورايه ورايه ده من ساعتها محبوسين بسببك همووت بلبني يا سيف

1


ورد علي الفون : الو يا بروو ايه وحشتك


: انت بتعمل ايه ياض يا عر* وبتنهج ليه


: بلعب ضغط يا برو تيجي تلعب معايه جواية كبت عايز اخرجو


: طب اهمد هاا صحتك يا حبيبي كفاية رمرمه


: ده انا بموت فيها عقبالك بدل ما ..ولا قولك بلاش خليك بلبنك سلام ..

1


سيف قفل معاه بعد ما شتمه وتعدل اول ما شاف حسين داخل الحارة ومعاه ملك ..


دموع روحت من عند ندي وكانت حسه بصداع فظيع جت ترن علي حسين يجيب لها مسكن ملقتش الفون : شكلي نسيته عند ندي ..ولحظت دلوقتي ان حسين وملك مرجعوش طول الخطوبة وقلقت خدت شالها

لفته علي جسمها ولبست شبشبها ونزلت تجيب

الفون من عند ندي وتشوف ملك رجعت ولا لا ..


سيف خبط علي وشه اول ما شاف دموع وفضل واقف في مكانه وهو متابع وعايز يعرف ايه الي ممكن يحصل


ملك فضلت قعده مع حسين في العربية المقفولة ووقفه في مكان هادي وكل ما الفون يرن تكنسل وتفضل تتحايل عليه يروحها ..وحسين كان مستفز وبارد


ملك بعصبيه : انت عايز توصل لايه بالظبط اللي في دماغك مش هيحصل ومش هعمل كده بمزاجي ابدا انا ممكن اكون معجبه بيك بس مش هخون دموع ابدا روحني الله يخليك وخرجني من دماغك انت واحد متجوز وانا كنت غلطانه اصلا من الاول لما كلمتك بس كان غصب عني انا حبيتك من كلامها عنك قد ايه انت كنت معاها وسندها ودايما بتحط لك مبرر وكنت بالنسبه لها البطل اللي خرجها من اللي كانت فيه انا ما اعرفش ده حقيقي ولا لا بس اللي اعرفه من معاملتك معايا وكلامك معايا وكلامها عليك انك غير الحيوان اللي كنت متجوزاه انا كنت مذلوله وعايشه زي الكلبه انا انا مش عارفه اقول لك ايه بس دموع ما تستاهلش مننا كده وانا زي ما اتمنيتك هنساك كل واحده ليها بطل احلامها الفارس بتاعها وانا اخذت بطل واحده غيري وتخيلت نفسي مكانها قلت يا ريت تكون انت معايا مش مع دموع استكترتك عليها شفت الحقد والقرف بس لا والله انا كان نفسي اعيش اللي عاشته احب واتحب واعيش مع شاب قريب من سني مش عجوز قذر انا لما اتمنيت اتمنيت الشخص الغلط عشان خاطري روحني بقى…


حسين دور العربية من سكات وحس قد ايه انه كان حقير لما استغلها وحس نفسه قليل قدام دموع

الي بتحليه ومش بتجيب سرته بالغلط ابدا قدام

اي حد وهو اصلا فيه كل العبر وكان بيستغل

اقل فرصة عشان يقلل منها قدام الكل ..


وصل العربية مكانها ونزل هو وملك : هوصلك بس لحد البيت الوقت اتأخر ..

1


ملك اومأت بهدوء وهي بصه في الارض لحد ما وصل بيها في مدخل البيت


: ملك ..قالها حسين لما جت تطلع ..حقك عليا سامحيني


: لا عادي يا استاذ حسين هتعبر الي انت عملته ده محصلش ..


: طب هتقوليلهم ايه فوق


: هقولهم العربية عطلت بينا ومعرفناش نطلع منها غير لما جيه حد فتحها هعمل ايه لازم اكدب ..


: حقك عليا والله انا مكنتش عارف دماغي فين لم عملت كده


: عادي بقا تصبح علي خير ..وقرب منها بخفوت ..ملك

هحضنك بس لاخر مره انا مش عارف مالي يس حاسس


اني عايز احضنك حضن واحد بس مش هعمل حاجه

تاني .. وقرب حضنها ملك انهارت في البكي وهي بتتشبث فيه وتدفن وشها في صدره وحزينه علي

حالها ..


دموع قربة من مدخل البيت وسمعت صوت قربة بهدوء

وشافت حسين حاضن ملك : بس عشان خطري خلاص يا حبيبي اهدي يا كوكو بقا ..قال الاخيرة بضحكه وصوت حنين ورفع وشها بين كفوفة : خلصنا اهدي


وقرب باس دماغها وبهمس : هتوحشيني ..


دموع مقدرتش تشوف ولا تسمع اكتر من كده وجريت علي شقتها وهي دموعها نزله ..


: حسين احنا قولنا ايه خلاص ابعد


: حاضر تصبحي علي خير


: وانت من اهل … وملحقتش تكمل كان حسين قرب بسرعه وخد شفايفها تاني ..


دموع روحت وهي بتحاول تمسك اعصبها لم شافت طريقته مع ملك حنيته وعنيه وطريقة كلامه لو كان ده معاها مكنش حصل لها الي حصل كله ..الي اتمنته فيه لقته بس لوحدة غيرها وهي لقته بس مع واحد غيرة وطلعت براحه وهي سنده علي السلم ودموعها نزله


سيف شفها وهي رجعه وحطه ايدها علي بوقها وبتعيط وجري فتح الباب واول ما شفها : انتي كويسه


دموع رفعت عينها ودموعها نزلت اكتر وهزت دماغها بالرفض

سيف اتوتر ومش عارف يعمل ايه : طب اسعدك ازاي اقدر اعملك حاجه


: اه عايزة اسبرين


: افنددم


دموع رفعت راسها ومسحت وشها : عندي صداع عايزة اسبرين


سيف اومأ ودخل يجيب لها ودموع وقفت تفكر انه مش من حقها تزعل او تضايق هو مختلفش عنها كتير

بس انا مش خاينه انا معملتش زيه ..بس قلبك خانك وخانه ..


سيف طلع لها بالمسكن دموع خدته وبصت ليه بحقد : انت السبب انت السبب انا مش مسمحاك …


: مااالك يا مرا في ايه ..قالها سيف بخشونه لم شاف نظراتها الي كلها قرف وفي سره ..جوزها بيخونها وانا

السبب احا ..دي اتجننت شكلها


دموع : وربنا انت السبب في الي بيحصل معايه من ساعتك ما شوفتك اول مره وانا حياتي باظت

قال سيلفر قال ..سيلفر ببيقول مراه ويشتم

ويضرب ويطلع اصوات غريبه ..


سيف بسخرية : اه شوفتي وبيطير في الجو كمان يختي يلا يا بت امشيي من هنا بدل ما ازعلك ولعلمك اول مره شوفتك فيها مكنتش ساعت الكيك لا قبلها بيوم وكنتي بتعيطي ومضروبة وطالع عين اهلك وبصيتي نحيت الشباك … وهوووووب الحمرة وقعت تصبحي علي خير يا قطتي ..ودخل وهو بيضحك بسخرية


دموع بخفوت : الحمرة وقعت وبصيت نحيت الشباك وكنت مضروبة قبل ما اشوفه بيوم .ولطمت علي وشها

ينهاار اسووود الحمرة وقعت دي الفوطه الفوووطه يا مصبتييي شفني كان واقف كان واقف ي نهار اسود ومنيل شفني الحيوان السافل ..ودخلت شقتها


سيف دخل وكان سامع كلامها مع نفسها : حقك عليا كان لازم الهيكي وشغلك بحاجه تانيه غير الي شوفتيه

بس ده مينكرش اني فرحان فيكي ..

1


ودخل اوضته وهو سرحان فيها ..هممم وايه الجديد🤗


ملك طلعت علي فوق وهي خايفه حسين كل ما يشوفها يتجرا عليها اكتر واول ما دخلت من الباب لقت القلم نازل على وشها وصباح جرتها من شعرها ودخلت بيها الاوضه


ملك صوتت بخوف : والله يا خالتي انا تاخرت غصب عني طب اسمعيني طيب


صباح بغضب : انت تخرسي خالص يا مقصوفه الرقبه احنا مش خاينين ولا قولالات اصلا عشان تخوني الست اللي دخلتك بيتها وانت عينك على جوزها يا وسخه

1


: انت بتقولي ايه يا خالتي


: انا خليت ندى قبل ما تدخل اوضتها ترن عليكي وبدل ما تقفلي في وشي زي كل مره فتحتي بالغلط وسمعت كل حاجه يا كلبه مش معنى انك اتظلمتي يبقى تظلمي غيرك ودموع امنتك وفتحت لك قلبها قبل بيتها وانت تردي المعروف كده يا سافله انا جبتك عندي عشان شفتك مظلومه مع امك الخايبه وابوك الكلب الراجل العره بس شكلي هرجعك ليهم تاني.


ملك قعدت تلطم على وشها وهي بتعيط واول ما صباح قالت هتروحها جريت عليها وقعدت تبوس ايدها وهي بتعيط بحرقه : والنبي يا خالتي بلاش ابوس ايدك ابوس ايدك والنبي استري عليا الله يستر عليك والله غصب عني والله ما كنت عايزة ده كلو يحصل ونبي يا خالتي سامحيني عشان خاطري


صباح بصت لها بحزن : الي اسمه حسين الكلب ده لو عرفت انه كلمك تاني هقطع خبرك يا ملك مش هرحمك

انتي سمعاااه..


: سمعه والله سمعه والله انا اصلا مكنتش هكلمه تاني عشان خاطر دموع والله صدقيني ..


حسين روح وهو سرحان في ملك وكلامها وشاف دموع قعده في الصاله وهي بتكلم نفسها واول ما شفته وقفت


: كنت فين ده كلو يا حسين


: ابدا العربية عطلت مني ..


: اممم قولتلي طييب


: دموع انتي لسه بتحبيني


دموع بحزن : السؤال هنا هو انت لسه بتحبني اصلا ولا عمرك حبتني اصلا يا حسين ..


حسين فضل ساكت ومردتش ودموع ابتسمت بخيبة ودخلت اوضت الاطفال ..هو ده الي ضحت عشانه بشغلها عشان متحسش في يوم انها خانته حتي

في افكارها هو ده الي كان عامل اراجوز عشان

يرجعها لما طلبت الطلاق ..يارتها كانت اطلقت في

يومها مكنش ده كلو حصل …هي زعلانه من ملك

بس العتب كله علي جوزها الكبير العاقل واي

وحده في مكانه اتعملت بالطريقة دي من بعد

الي شفته اكيد هتقع وممكن تسلم ..وفضلت

طول الليل تتقلب ومش جاي لها نوم


تني يوم في الشركة ندي كانت وقفه مع عاصم وبيوزعه شكولاته بمناسبة خطوبتهم ووقفين يضحكوا مع باقي الموظفين ..دخل فارس وهو لابس كاچول وحاطت الايربودز ومصاصه في بوقه وماشي يغني ويتحرك

مع الاغنيه ..: طب هق دي حببتك مش بتقول لا


ودخل وسط اللمه : ايه ده انتو بتوزعه لحمه في شركت بابا ولا ايه هههههههه..وشاف عاصم واقف وحاطت ايده علي وسط ندي وضحكته اختفت ..


عاصم بشماته : ايه ده فارس فينك مختفي مجتش الخطوبة ليه امبارح


فارس بخفوت من بين اسنانه : انا لو جيت كنت ولعت فيك انت شخصيآ..: تتعوض يا باشا في الليلة الكبيرة هقعدك عليه وزفك

1


عاصم ببرود : هو ايه ده


: المتوسيكل بتاعي يا غالي هو كده كده العروسة قعدت عليه قبليك

2


غاصم بص لندي برفعة حاجب ورجع بص لفارس : المتوسيكل ..


: ايوة طبعا اومال انت فهمت غير كده حتي شوف ..


ندي بلعة ريقها وبطنها مغصت مكنتش متخيله ان فارس هيفضحها ..


بس فارس طبعا محدش يتوقعه وفرج عاصم صورها يوم الحفله لما كانت ركبة علي المكنة بتاعته


عاصم ببرود : اه لذيذة اوي في كل حالاتك يا عيوني

وباس ندي من خدها وهو بيضمها ليه اكتر ..


فارس عض علي شفته وهو عيونه في عيون ندي ورفع كف ايده بغل ..


: خلصت الحفلة يلا كلو علي شغله انتي وانت وراية علي المكتب عايزكم ..


قالها سيف وشاور علي ندي وفارس ودخل مكتبة


عاصم دخل مكتب ادهم بعصبيه : انا العر* يقولي هقعدك عليه ويقولي العروسة قعدت قبليك الخو* ابو شفايف حمرة ..


ادهم ببرود : انا مش عارف ايه القرف الي دخلتنا فيه ده مش هنخلص من لعب العيال ده بقا ..


: لا مش هنخلص ويا انا يا هو مهي بتقعد اهي عمله عليا طهره ليه


: عاصم ركز في شغلنا عايزين نستفاد بكبر قدر من وراه شركات الالفي فكك من المهزله دي وياريت تنهيه في اقرب وقت احنا مش فاضين ..


في مكتب سيف دخل فارس قعد بكل برود وندي دخلت ووشها احمر من العصبية


: المشاكل الي بينكم يا ريت تخلوها برا الشركه


: والله اخوك هو الي بيخلط بين حياته والشغل مش قادر يتقبل يا عيني الرفض واني مستحيل ارتبط بعيل زيه

اتجرحت كرامته ومن امبارح يهدد وجاي يقول لعاصم

كلام وسخ زيه ..


سيف بص لندي بقوة : لسانك ..بيهدد فيكي ازاي يعني


: الباشا كان بيصور الي حصل فوق السطح يوم ما شربنا الزفت وكنا في وضع مش تمام وعلي فكرة انت ودموع ظهرتو في الفيديو ده ..


فارس ضحك بسخرية : بتسخنيه عليا يعني اخاف انا بقا


سيف وقف وضرب المكتب بغضب : الكلام ده صح هي دي الامانه هنلعب باعراض الناس انت هتخيييب ولا ايه


ندي بشماته : ومش كده بس المحترم بعتلي صورته امبارح وهو عريان بكل بجاحه


سيف بص لفارس بقرف : مبسووط


فارس بص لندي بقهر ومقدرش يرد علي سيف


سيف خد نفس : خلاص يا ندي روحي شوفي شغلك وانا هتفاهم معاه ..


ندي بعصبيه : انا مش خارجه غير لما يمسح الفيديو ده قدامي


فارس وقف : ده عندها مش ماسح فيديوهات والي عندك اعمليه ..


سيف لف عليه بغضب وضربه بالقلم ندي صوتت وحطت ايدها علي وشها وفارس بص لسيف بسخرية وساب المكتب ومشي من الشركه كلها


سيف مسح وشه بقهر وبص لندي بعتاب ندي مقدرتش تقول حاجه وطلعت من المكتب بهدوء وقلبها وجعها ..


فارس وهو خارج قابل بيري : ايه ده بهيرة هانم صدقي ليكي وحشه


بهيرة بصت حوليها لقت الموظفين بيبصوا عليهم بسبب صوت فارس العالي وبغيظ: فارس متهزرش


: اهزر ليه يا قلبي هو مش انت اسمك بهيرة برضو يلا يا جماعه عيد ميلاد بيري الاسبوع الجاي كلينا مع بعضينا هابي برز داي بهيرة

2


سيف سمع صوت دوشه وضحك عالي طلع براه واول ما خرج بهيرة جريت عليه بعصبيه : سيف خلي فارس يحترم نفسه ..


: عمل ايه


: هكون عملت ايه يا بهيرة يعني اله مش بحتفل بعيد ميلادك ..وسابهم ومشي


سيف حاول يكتم ضحكته بجد بقا مش فاهم البني ادم ده بجد كارثة متنقلة لسه مضروب جواه وطالع يفش غله في بهيرة برا ..


: معلشي يا بهيرة متزعليش ..الموظفين انفرجو من الضحك


بهيرة بصت لسيف بغضب ونار بتخرج من عنيها وهي بتستحلف لهم ..


فارس خرج وفضل يلف بالمكنه وهو مش عارف يروح فين ولا يعمل ايه عشان ينسى اللي حاسس بيه منظرها وهي جنبه… سيف واللي عمله كان مضغوط وروح شقته وقرر يحتفل على مزاجه وينسى سكر وشرب وبنات وفضل على الحال ده اسبوع


دموع كانت مختصره حسين بشكل مريب بعد ما لاول مره من ساعه جوازهم قلبت في تليفونه وهو نايم وقرأت من اول ما كلم ملك لحد ما بعت لها رسايل وكانت ما بتردش عليه وفهمت هو كلمها ليه من الاساس وعرفت هو عرف ميعاد ومكان الحفله من فين وازاي الاستغلال اتحول معاه لحب على ما تظن …أفضل الهدايا لأحبائكم


ندى طول الاسبوع بتتهرب من عاصم وكل شويه تلاقي نفسها فاتحها الفيديو بتاعها هي وفارس وبعدين تأنب نفسها وتنام


ملك طول الاسبوع ده بتعاني من اشتياقها لحسين بس بتحاول وبتمنع نفسها على قد ما تقدر حتى البلكونه مش بتطلعها ودروسها مش بتروحهم …


يتبع….......



الحلقة العشرون

يوم الجمعه الساعه 8:00 الصبح كانت دموع لسه صاحيه ما نامتش وهي طول الليل بتفكر واتعدلت مره واحده من على السرير ومسكت تليفونها وهي واخده القرار اتصلت بملك اللي كانت سهرانه لحد الفجر بتقلب في الشات بتاعها هي وحسين وبتعيط ونامت بسبب الصداع وصحيت على صوت التليفون بيرن وبعيون وارمه مش قادره تفتحها وصوت مجروح باين عليه اثر الحزن من الكلام اللي بتقطمها بيه صباح

ومن الفراق : الو


دموع بلعة ريقها : معلشي يا ملك صحيتك بس كنت عايزاكي في موضوع مهم ..


ملك اتعدلت بسرعه بخوف : دموووع خير


: بصي يا ملك انا هسألك سؤال واحد وردي عليا بصراحه وانا ورحمة ماما القرار الي هاخده ملوش اي علاقة بالي عرفته او ممكن يكون بسبب جزء منه عشان انتو كمان متعنوووش بسبب الفقد والفراق


ملك كانت مرعووبة وجسمها بيترعش : في ايه يا دموع


: ملك وعد تردي بصراحه


: اوعدك


: بتحبي حسين ولا لا ..


ملك دموعها نزلت ومردتش


: ملك حببتي ردي عليا انا عرفت كل حاجه وصدقيني مش بلومك ان الحب مش بإيدينا وانا متاكده انك مش خاينه الظروف جت معاكي بطريقة عكسيه من اول جوزك لحد ما كلمتي حسين وانتي لسه صغيرة مشوفتيش حاجه من الدنيا المهم ..مش عايزة اطول عليكي بتحبية ومستعده تتحملية وتتحملي مزاجة وعصبيته وايده الي سبقه لسانه واخواته وامهأفضل الهدايا لأحبائكم

وعميلهم ولا لا ..


ملك خدت نفسها وبقلب عاشق : بحبه


دموع قفلت مع ملك وخدت قرارها ودخلت عليه الاوضة وهي كلها اصرار فتحت النور بس كان السرير فاضبدي دخلت الحمام وبرضو فاضي خدت تليفونها ورنت عليه كان انتظار ..


حسين كان بيتكلم مع ملك الي قفلت مع دموع ورنت عليه في نفس الوقت


: اخيرا افتكرتي ترني عليا


: حسين مش وقته دموع كلمتني


حسين اتعدل بتأهب دموع كانت سكته طول الاسبوع بشكل غريب وديما سرحانه وفجأة تكلم ملك مطمنش : في ايه انطقي ..


ملك بلعة ريقها : قعدت تقول كلام غريب وسألتني سؤال ..وحكت لحسين كلام دموع ..


حسين بصعوبة : وانتي قولتلها ايه


: قولت اني بحبك


حسين بغضب : الله يلعن ميتين اهلك يا غبيه دموع لو طلبت الطلاق انا هبيدك ..غوري من وشي ..وقفل السكه في وشها ملك كانت مبهوته ودموعها نزله بصمت وهي حسه بخزلان وقهر وحب من طرف واحد وهي حسه بالنقص والخسه لم حبت جوز صاحبتها …أفضل الهدايا لأحبائكم

1


حسين خد نفس ورجع رن علي دموع : صباح الجمال علي الي نسيني وساب الشغل وقال ايه عشاني وفي الاخر ينام لوحده من غير حضن حبيبه ..


دموع ضحكت بحزن ودموعها نزلت لو كان كل يوم بيصبح عليها بالطريقه دي والضحكه والكلام الحلوين

ويحسسها انه مهتم بيها وبيحبها مكنش ظه كلو حصل .في حياتهم …


: صباح الخير فينك كده نازل من بدري


: اجيلك يا قلبي انت شوري بس


: تمام تعاله عشان عايزاك في موضوع مهم


حسين جز علي سنانه : تمام هخلص الي في ايدي وجاي ماشي مش هتأخر سلام ..


حسين قفل مع دموع ومش عارف يعمل ايه في المصيبه الي وقعت علي دماغه ..


دموع فضلت رايحه جايه في الشقه بتوتر وتليفونها رن فتحت بسرعه : فارس انت فينك يا زفت رنيت عليك كتير صوتك كان عالي انت وسيف امبارح الفجر ليه

اايه الي حصل قلقتني عليك وايه الي انا سمعته ده


: بس بس بااااس اهدي بكبورت اتفتح ..مش مهم دلوقتي الي حصل المهم ان في مصيبه ممكن تحصل تاني انتي لازم تدخلي شقت سيف دلوقتي ضروري


: نعمممم يا روح امك


: يا بت اهدي وسمعي


: خي يا رب ..


: امبارح انا لما جيت لسيف كان بسبب ….


فلاش بااك يوم الخميس الساعه 12 بليل …


فارس كان قاعد في شقته كالمعتاد ومستني البنت اللي هتيجي تسهر معاه ورن الجرس وفتح الباب


: اتاخرت ليه يلا تعالي


: لا تعالى انت يا روحي في حفله معموله في فيلا البرازيلي هتروح علينا لو ما رحناش والشله كلها هناك


: لا لا فكك مش حابب اسهر بره


: ايه يا كينج هي راحت عليك زي ما بيقولوا ولا ايه وبقى مالكش في السهر والشرب


: ومين بقى اللي بيقول


: نادر وشلته


: طب يلا يلا يا روح امك نعلم عليهم زي كل مره .


فارس دخل خد الجاكيت بتاعه والفون ومفاتيحه وبص على الخاتم اللي على الترابيزه وزفر بحنق ولبسه في صباعه ونزل ….البنت بعتت رساله :فارس معايا الدور عليكم


البرازيلي : جبت لك فارس اهو زي ما انت عايزه المقابل عليك… بس فكك من انك تحطي له بودره في جيبه وتبلغي عنه سالم الالفي مش هيسيبه يتحبس ساعه ده غير الشوشره اللي هتحصل لي في الفيلا


بيري ببرود : افهم من كده انك خايف ايه مش قد انك تقضي ليلة مع بيري زيدان ولا ايه .


البرازيلي : عيب عليكي انا قدها بس خليها على قدها


:ازاي


: احنا نحط له حاجه في المشروب بتاعه تضعف عنده النشاط الجنسي يوم ولا يومين ونطلعه مع واحده وتكون الاوضه فيها حد بيصورهم ونسجل لهم ونفضحه ده كفيل يخليه يسيب اللعبه كلها ويقعد جنب امه وهو لابس طرحه


بيري بضحكه : لا حلوه عجبتني منك يا نادر


: عيب عليك نادر البرازيلي يعجبك يا حته


نادر البرازيلي خصم فارس في الجو بتاعهم جو السهرات والشرب والسباقات بالمكن وياه يخطف من فارس الاضواء هو وشلته يا فارس يخطفها منه ودايره ما بينهم بس نادر مش بيلعب في الظهر واتفق مع بيري عشان يشقطها بس هو عارف ان فارس مش بيعملها في اي حته وصاحب مزاج ومزاجه رايق قوي وبيحب الهدوء…


وصل فارس الحفله وبيري شورت لكوكي اللي معاها برضو عايزه تنفذ اللي في دماغها كوكي بصت لوحده بتحدي يلا وريني شطرتك ..


راحت البنت ناحيه فارس : اه فارس انت واحشني قوي فينك غايب قالتها بمحن وهي بتحسس على رجولته


فارس ضحك : اهمدي الله يحرقك مش هنا هههههه


البنت عضت شفتها : اومال فين ..بقولك ايه عندي ليك اصطفه بوووم …


: وريني يا مزة


البنت طلعت الكيس من جيبها


: ايه ده بودرة لا ماليش في الشم يا قطة


: لية بس دي هتخليك فووق اووي هتنسيك العالم


: تؤ تؤ متحوليش


: طب خدها علشاني ده تحدي بيني وبين كوكي انتيمت نادر عشان خطري حتة لو مش هتشدها خليها معاك دلوقتي وبعدين ارميها


: تمام يا ستي مش هكسفك اما اشوف اخرتها ..بس متاكده انها بتنسي


: اوووف مووت ..وخدت حته علي طرف صباعه وحتطها علي لسانها ودخلته في بوق فارس بعد ما قربت منه وباسته بعمق ..


فارس ضحك وخد منها الكيس حطه في جيبه ..البنت اتنطتط بفرحة : يس يسسس بعشقكك


: اومال لو مدياني كاس الامم الافريقيه كنتي عملتي ايه بروح امك

1


: ده هدهولك بعد المتش الي هنلعبو ..


: تديه لمين ده انا اديهولك انت وامك وحريم عيلتك كلها يا بنت المرا هههههههه

1


: ايه ده فارس الالفي منور ده انا سمعت انها راحت عليك يسطا ..


: الي بيقولي اني انتهيت في وشي هوقفلو صبااعي يااض ..يا ناااااادر ….فارس نده علي نادر بصوت عالي


واول ما نادر بص عليه فارس رفع صباعه الي في النص : your mather صحبتييييي هههههههه

1


الحفله كلها انفجرت ضحك والإضاءة خفت والدي جي اشتغل البارستا الي واقف علي البار ..طلع عشر كاسات

صغيرين في كل جهة وصب الفوديكا نادر بص لفارس بتحدي وفارس راح نحيت البار وكل واحد وقف وقدامه

عشر كاسات


وبقا يشرب كاس وراه التاني بسرعه نادر جيه عند التامن وبقا بيلف حولين نفسه بدوخه وصل عند التاسع ومقدرش يكمل كان فارس خلص العشرة


وزمجر بصوت عالي والحفلة ولعت اكتر والبنات بقت تصوت وكلهم جريو علي فارس


بيري قربت من نادر وهي مبتسمه بسخرية : هههههههةعلم عليك تعيش وتاخد غيرها اثبت لي العكس وخلي الفيديو يكون بث مباشر من على الفون بتاعه هتقول لي ازاي افتح لي انت بس الفون بتاعه وسيب الباقي عليا وهيكونوا ليلتين مش ليله واحده


نادر ابتسم بسخريه وكل شويه تثبت له جهلها وتفكيرها الغبي حتى لو فارس عملها وحصل البث من على فونه الناس هتفهم ان اكيد في انه في الموضوع اكيد مش هيكون عايز يفضح نفسه بس وماله المهم انه في الحالتين كسبان


: اوكي يا بيري عشان خاطرك بس… وشاور لكوكي اللي جات ومعاها كاس ف ايدها طلع برشامه من جيبه وفضها في الكاس


: ادي الكاس ده لفارس الالفي وبعتيلي تليفونه مفتوح كوكي بصت لنادر باستغراب… روحي بس وهفهمك بعدين والعربيه اللي انتي عايزاها اعتبريها بتاعتك


كوكي بثقه : اعتبر الفون معاك يا حبي


وراحت ناحيه فارس وقربت منه وهي بتتمايل بميوعه وحطت ايدها على كتفه وهي بتحسس عليه فارس بص لها برفعت حاجب


كوكي بدلع : بقى مش على هوايا وانت كل مره اتعلم عليه حبيت اكون مع الكينج عندك مانع


فارس ضحك بصوت عالي وغمزلها البنت ما ادت لي الكاس فارس خده وهو مبتسم بخبث حضنها

وبخفه ساب الكاس على الترابيزه اللي وراه واخذ غيره شربوا قدامها ومد ايده خد الكاس اللي جابته ليه ومده ليها والبنت شربته بسذاجه وبتفكر هتاخد منه الفون ازاي : ايه رايك نتصور انا وانت ونرفع الصوره عندك على الانستا عشان يبقى علمت على نادر مرتين


فارس اومأ وهو عايز يجيب اخرها وفتح الفون بتاعه وتصور معاها سيلفي وهي متعلقه في رقبته وحضنها ليه

وبدأ تأثير الخمرة يشتغل عليه كوكي قربت علية وخدت شفايفه في شفايفها وهي بتبوسه بخبرة وغمزت للبنت الي ادت فارس البودرة ومدت الفون ليها من وراه ضهر فارس ..


البنت خدت الفون وسلمته لنادر اللي مده لبيري وهو مبتسم بغرور: قالبي في الفون عشان ما يقفلش وشويه وكوكي هتاخده فوق هيكون تاثير البرشام اشتغل والباقي عليكي


بيري اومأت بفرحه ومسكت فون فارس واخذت البنت معاها وطلعت فوق : بصي يا نانا شوية كده هتاخدي الفون ده وتشغلي اللايف وصوريهم وهما مع بعض

تعالي نشوف مكان تقدري تصوري منه ..


ودخلو اول اوضة واتفقت معاها انها تصور من جوه الدولاب بعد ما تسيبه مفتوح شويه..: ودلوقتي بقى تعالى نشوف ايه على فونك يا فارس وقعدت بيري على السرير تقلب في الفون ونانه مستنيه جوه الدولاب بيري شافت فولدر تحتيه قلبين في الفيديوهات دخلت عليه وشغلت الفيديو اول حاجه كانت ندى ودموع بيتخانقوا بصت للفيديو بقرف وكانت هتقفلوا وبعدين شدها دخول سيف سرعت الفيديو شافت ندى مع فارس ضحكه بشماته وبعتت الفيديو لنفسها بسرعه وحذفت الرساله في نفس الوقت اللي جات لها رساله من نادر ان فارس طالع مع كوكي بيري قامت بسرعة ومدت الفون لنانا وقفلت باب الدولاب نص نص وخرجت من الاوضه بعد ما شاورت لكوكي عليها وهي خارجه من غير مفارس ياخد باله منها بسبب الماسك الي لبساه ..


سيف كان سهران الساعه 3:00 الفجر بيرسم ويشخبط كالعاده وجالوا اشعار على الفون ببث مباشر على صفحه فارس فتح اللايف بفضول ووقف بصدمه لما شاف فارس في اوضه مع واحده عمالين يبوسوا بعض وباين عليهم السكر سيف رن على فارس لقى الفون مقفول فتح الوتس ورن عليه زي ما بيرن عليه اخر فتره البنت اللي في الدولاب اتنفضت وفارس وقف بصدمه وراح ناحيه الدولاب بعد ما زق كوكي اللي وقعت على السرير وكان تاثير البرشام اللي كان في كاس فارس اشتغل وحست بخمول واعصابها اترخت


بيري اول ما اللايف اشتغل شربت كاسها مره واحده وهي بتضحك وهمست للي قاعد جنبيها : اللايف يخلص وبلغ عنه البوليس معاه بودره في جيبه قشطه


وطلعت رزمه فلوس من جيبها


: قشطه جدا يا بيري هانم


بيري خدت شنطتها وجت تمشي


: على فين يا مزتي مش ده الديل اللي بينا


بيري بتوتر : نادر لا ابدا انا كنت رايحه التواليت


نادر حط ايده على كتفها : انا بقول نروح اتواليت مع بعضينا …ومشي بيها


: استنى بس انا مش في المود خليها بكره


: معلش ما هم ليلتين خلي واحده مش في المود وواحده بكره في المدت


وسحبها وراه على الاوضه بيري دخلت معاه وهي مش عارفه تتهرب منه وصبرت نفسها على ما البث يخلص والبوليس يجي هيكون خلصت


فارس فتح الدولاب لما سمع رنه تليفونه واخذ الفون منها وهو بيشاور لها بغضب وفتح الفون :ايه يا برو


: نص ساعه وتكون قدامي بدل ما اجي اخدك انا بنفسي من المزبله اللي انت فيها يا رمرام


: تمام تمام جاي بس انت عرفت ازاي اني بره


: انا لوحدي اللي عرفت يا عرص ده نص مصر شافتك لايف على صفحتك يا مقطع …وقفل السكه في وشه بغضب وفتح الجي بي اس عشان يعرف هو فين وشاف انه قدامه ساعه ولا ساعه ونص عشان يوصل ليه..


سيف قاعد بعصبيه بعد ما لم اللوح بتاعته وحطها على الكومودين…


فارس مسك شعر نانا : ايه اللي بيحصل هنا يا مومس انطقي


: هقول لك على كل حاجه انا ما ليش دعوه والله


: انطقي يا بنت المرا


: ده ده بيري والبرازيل اتفقوا ان هم يصوروا لك لايف من على تليفونك بعد ما حطولك برشام في الدرينك بتاعك يخليك ما بتعرفش ويفضحوك


فارس نازل على وشها بالقلم واخذ جاكته وخرج بره الفيلا وركب المكنه بتاعته وطلع على الطريق وشاف عربيات البوليس رايحه ناحيه الفيلا وبص على رجولته : كانوا عايزين يعلموا عليك يا وحش ده انا هاهينهم يلا بالشفاء عليهم يسلم اللي بلغ على اولاد العر*..

2


اللي خد فلوس من بيري اول ما خرجت قفل اللايف وراح بلغ وخد بعضه وهبق من الفيلا .


بيري كانت مع نادر وسمع صوت دربكه وجري وصريخ اتعدلت بسرعه ولبست هدومها وجت تخرج لقت الظابط في وشها


فارس وصل عند سيف كانت الساعه 5:30 الفجر بعد ما وقف في بنزينه وطلب قهوه ودخل الحمام غسل وشه وكمل طريقه


خبط على الباب واول ما سيف فتح الباب نزل على وشه بالبونيه فارس زمجر بعنف وسيف جره من جاكته وزقه على جوه فارس اتعدل : اهدى يا سيف ده كان كمين عملته بيري بعد اللي عملته معاها في الشركه ..


سيف ضربة بالرجل وبصوت عالي : ما انت لو ماشي عدل ما كانتش عرفت تعمل معاك حاجه بس انت داير زي الكلب الهايج ورا البنات كل ده عشان تنسى واحده ومش هتنساها مرا تعمل فيك ده كله يا خو*


فارس لسه هيتكلم سيف كان نزل في ضرب وفارس بيحاول يصده ومش عارف واخر ما زهق زقه جامد وبصوت عالي كله غضب : ااااايه ما تمدش ايدك انت بتحاسبني بتاع ايه جاي تعمل فيها الاخ الكبير دلوقتي ده انا لسه عارفك من سنتين ما تسوقش فيها قوي كده انت طول عمرك هربان واجبن من انك تواجه مشاكلك جاي عايزني انا اواجهها ازاي …انت لو بارد وما عندكش رجوله وعادي تسمعها وهي في حضن غيرك فانا ما عنديش ذر تحمل اني اشوفها واقفه جنب حد غيري

حاسب نفسك قبل ما تحسبني يا سيف ..


قال الاخيرة بهدوء وقعد مكانه سيف دخل اوضته بهدوء غريب وقعد علي السرير وهو باصص في الارض بشرود وكلام فارس جيه علي الجرح ..جرح بيحاول ينساه وينسه وجعه بس كلام فارس فتحه ..فارس كان ميختلفش عنه كتير وهو حاسس بالذنب

..هو لو بيعمل معاه كده ده خوف عليه وبعدين الي حصل مش سهل والي بيحصل مش سهل عليه

وافتكر وهي وقفه جمبيه وحاطت ايده عليها بتملك

ودفن وشه بين ركبة ودموعه نزلت بصمت


الي بيهربو منه طول الوقت لسه بيطردهم ومش هيتخطوه ..وفضلو ع حالهم ده ساعه وكل واحد تايه

في ملكوته فارس قام وقف بعد ساعه ..


ودخل عند سيف وبهمس : بروو


سيف مردش عليه.. فارس قرب منه وبلع غصته : سيف حقك عليا بس غصب عني والله انا تعبان تعبان قوي ومش قادره استحمل ولا اواجه اللي حصل انت اقوى مما كنت اتخيل انت مش جبان ده انا اللي جبان عشان خاطري ما تزعلش مني انا مخنوق


سيف بص له واتنهد بحزن ومد له ايده فارس جري عليه حضنه وهو بيبوس دماغه وكتفه : ايدك تقيله قوي يا برو هههههههه

1


سيف ابتسم ومسك كتافه : عايزك تحكي لي اللي حصل بالتفصيل وما تخبيش عني حاجه… فارس قاعد يحكي له كل اللي حصل


سيف بهدوء : متاكد انك مش مخبي حاجه عني تاني فارس انا مش عايز حوارات تاني منك اقول لك على حاجه احسن عشان تبقى كملت لو عملت حاجه

ومخبيها عني انا هاخد شنطتي وراجع فرنسا

عشان نبقا خالصييين..


: وبعدين كده بتبين انك خسرت هي مش شايفاك راجل اثبت لها العكس خليك قد المسؤوليه وانزل الشغل ولا في دماغك ايوه صعب بس احسن من المسخره اللي كانت بتحصل كده فعلا بتثبت لها انك رمرام وفلاتي وما تتامنش على زوجه وبيت خليك قد المسؤوليه خليك راجل حتى لو مش عشانها فعشان اختك ابوك وامك وعشان نفسك غير من نفسك يا فارس..


فارس اومأ بهدوء سيف ربت علي كتفه : يلا يلا قوم خدلك دوش وتعاله عشان ننام الساعه بقت سبعه


فارس وقف وهو واخد قرار : لا انا هغير وهنزل اروح لمها وحشتني قوي بقى لي كتير ما شفتهاش


: تمام


: ما تيجي معايا


: لا انا هنام ما نمتش من امبارح وبعد الظهر هبقى اجي لكم

: لا انا هنام ما نمتش من امبارح وبعد الظهر هبقى اجي لكم


فارس بس دماغه : ربنا يخليك لنا يا سيف


سيف ضحك : ويخليكم ليا يا روح امك يلا يلا كفايه يا محن عايزه اتخمد واقول لابوك كفايه محن برده وينجز بقى عشان انا جبت اخري منكم ومن شركتكم


فارس ضحك : واطي يا برو بس بحبكك


سيف : وقف يلا هسيبك تغير


وخرج ياخد شور


فارس غير الطقم اللي كان لابسه واستنى سيف يخرج سلم عليه واخد بعضه ومشي روح الفيلا بتاعتهم وكان حوار طويل كله عتاب من ابوه وامه اخره حضن وضحكه مليانه راحه بعد ما قال لهم انه ناوي يتغير


وطلع اوضته ونام على السرير براحه وتعادل مره واحده : يا دين امي البودره في الجاكيت اللي

خلعته عند سيف


بااااااك….


دموع بغباء : ايوه افهم ايه بقى من الحوار ده كله


فارس : يا دموع افهمي سيف لو شاف البودره في جيبي مش هيصدق انها مش تبعي ومش بعيد ينفذ كلامه لما يعرف اني خبيت عنه حاجه وياخذ بعضه ويرجع فرنسا وشكرا على كده مش هنشوفه تاني

دموع بالله ساعديني انت الوحيده اللي قدامي وانا اول مره اطلب منك حاجه …


دموع : على عيني والله يا فارس بس ادخل عنده ازاي احنا اصلا متخانقين ومش طايقين بعض واساسا ما ينفعش تعاله انت..


: ما انا عارف انه هينام مطبق من امبارح وقلت له ان رايح لامي ايه السبب اني ارجع تاني واصحيه ايه وحشني ده مش بعيد يقتلني فكري يا دموع وقولي له انك ناسيه حاجه عنده حاجه وقعت في بلكونته اي حوار اه صح اقول لك قولي له قميصك الاسود اللي غيرتيه ساعه الحفله عنده من ساعتها لما رسمك على التيشرت قولوا لي انك عايزاه…

1


فارس لم شاف القميص عنده عرف انه بتاع دموع


ودموع كانت مش مع فارس وافتكرت كلامه مع قطها وطلع قميصها هي مش واحده من اللي يعرفهم وانه بينام حضنه وقلبها دق بعنف وجت فكره في دماغها :خلاص هقول له ان مشاكس نط عنده تاني


: مشاكس مين يا ست سندريلا


: ولاااااه


: خلاص حقك عليا لو ليك حاجه عند دموع


دموع كتمت ضحكتها : القط بتاعي


: حلو قوي ادخلي دوري على قطتك وهو اصلا لو صحي دلوقتي مش هيبقى شايف 2 متر قدامه مش بعيد يسيب لك الشقه ويدخل ينام ويقول لك دوري براحتك


دموع قفلت مع فارس وجات فكره في دماغها نايم يعني حاضن القميص وبقى عندها فضول تتاكد ودخلت البلكونه شدت الستاره وحطت رجلها على سورها اللي جنب سور بلكونه سيف …:يلا يا دموع ده حته صغيره طب لو صحي هقول له مشاكس برضو يلا الله يخرب بيتك يا فارس الله يخرب بيت الهرمونات

1


ونطت في بلكونته واتسحبت على ركبها وفرحت لما شافت الباب مفتوح والستاره بس اللي مشدود عليه رفعت الستاره وقفت بالراحه وقلبها دق بعنف..


بيري خرجت من القسم الساعه 10:00 بعد ما اتصلت بالمحامي طلعت وعينيها بتطق شرار بعد لما عرفت ان البث وقف وفارس متقبضش عليه وركبت التاكسي وطلعت على مكان وهي بتفكر بخبث وبتقلب في الفون بتاعها


دموع دخلت الاوضه ولفحتها ريحه سيف اللي غصب عنها بتشتاق لها قربت من السرير وشافت سيف نايم على ظهره وبلعت ريقها من منظر صدره العريان اللي كله عضلات وعلى كتفه لقت قميصها الاسود فعلا وعينيها اتملت دموع وبلعت غصتها يعني كان الكلام عليها ..


سيف اتقلب على جنبه وحضن القميص جوه صدره :امممم دموعي


دموع غمضت عينيها ودموعها نزلت على وشها فتحت عينيها وهي عايزه تخرج من الاوضه بس لمحت اللوحات اللي على الكومودين ..ورجليها خدتها ناحيتها وفتحت بوقها وعينيها بصدمه لما شافت نفسها بنفس ملامحها وقعدت تقلب في اللوحات وشافت نفسها بفستانها البرتقالي اللي كانت لابسه لي حسين قبل كده


شافت نفسها في الفوطه الحمراء اللي قال عليها شافت نفسها في اوضاع جريئه معاه بشكل حرك الدم في عروقها وخلاها اتكسفت واخر حاجه شافت نفسها عريانه وجسمها بكل تفاصيله مرسومه بدقه وبرقت عينيها بغضب ازاي يستباح حرمتها بالشكل ده ازاي يفكر فيها كده ازاي يعريها ويحفظ تفاصيلها وهي متجوزه غيره ده مريض مهووس غير سوي ابدا

1


وكانت مكسوفه ومشاعرها كلها ملخبطه وهي شايفه نفسها عريانه قدام واحد ميحلش ليها وكان نفسها


تقرب من سيف تخنقه وهو نايم


وفجاه الجرس رن دموع شهقت وجريت استخبت ورا الستاره والجرس مش مبطل رن سيف اتعدل وهو بيدعك عينيه ووقف والغطا نزل من على جسمه وكالعاده نايم عريان دموع شافت جسمه العريان ورجولته شبه منتصبه وغمضت عينيها وهي بتعض على شفتها


سيف خد البنطلون من على الارض ولبسه وهو مغمض عينه ومفتح التانيه..فتح الباب ولقا بيري سيف بقرف : خير يا رب علي الصبح ايه اللي جايبك هنا يا بت انت


بيري ربتت على كتفه : اهدى بس يا حب ..ودخلت الشقه وهي بتقفل الباب وراهاأفضل الهدايا لأحبائكم


بيري بعد ما خرجت رنت على عاصم : ايوه يا عاصم انا هعمل معاك ديل جيب لي رقم حسين جوز دموع بطريقتك وهبعت لك اللي يخلي ندى تنزل تحت رجلك ركعه تمام يلا قدامك نص ساعه


كده انا هبقى ضربت شجره مليانه عصافير بحجر واحد ابقى علمت عليك يا فارس عاصم هيعلم على حبيبتك وابقى علمت على دموع الشرشوحه اللي بيحبها سيف ومش معبرني بسببها وابقى علمت عليكم كلكم وحاول مع سيف يمكن يجي سكه بعد الليله السوداه دي و اكون عنده واسمع صويت الهانم براحتي..


: كنت معديه من هنا وقلت اعدي عليك اصلك واحشني قوي


: ده من امتى ان شاء الله يا خرا هانم انجزي يا بت عايزه ايه


: عايزاك انت ونفسي فيك موت مره واحده بس عشان خاطري وانت مش هتندم اااه سيف مشتاقه لك.. وبقت تبوس في رقبته وصدره وهي ماسكه في كتفه


دموع كانت بصه عليهم من ورا الباب وهي بتعض على شفتها بغضب وفي سرها ..اه يا رخيصه ابعدها يا حيوان ده وقت سرحان الله يلعنكم ويلعن اليوم اللي قابلتكم فيه ماشي يا فارس الكلب انا بسببك مجبره اشوف واسمع القرف ده


سيف كان بيفكر ينتقم لفارس ويذلها ويصورها ويعلم عليها ويعمل معاها اللي كانت هتعمله في فارس بس للحظه جت صوره دموع قدام عينيه خليته غير تفكيره وقال ف نفسه انه ينتقم بطريقه غير دي مش هيوسخ نفسه معاها وما قدرش يعملها مع واحده غير دموع مش عايز يغير طعم شفايفها من على شفايفها بواحده قذره زي دي

1


سيف فاق من تفكيره وشد بري من شعرها بعيد عنه وهي عماله تبوس فيه وتمص في جلده زي الكلبه السعرانه ونزل على وشها بالقلم : يلا يا وسخه يا كلبه السكك من هنا هي ناقصه رمرامه غوري من وشي هطلع من الحمام مش عايز اشوف وشك يا زباله قدامي يلا في داهيه


بيري اومات بشر هي كانت هتغير رايها لو ما رفضهاش بس هو اللي اختار هتندموا على الحلوه اللي اختارها مسكت فونها وداست على ارسال المشهد بتاعه هو ودموع لما حضنها لحسين وكانت كاتبه مراتك مقضياها من وراك لم عارضك قبل ما تتفضح يا خروف


كلام يجنن اي حد مش حسين اللي مش بيفهم ونزلت من عند سيف…


دموع جريت على بره وهي سامعه الميه شغاله في الحمام وهي طالعه لمحت جاكت مش ستايل سيف وعرفت انه بتاع فارس جريت عليه بسرعه وطلعت كيس البودره وجت تمشي وقع منها على الارض دموع ضربت على وشها ونزلت بسرعه رفعت طرف السجاده ودخلت البودره تحتيه وخدت الكيس في جيبها


وجريت على بره حسين كان طالع على السلم لما جات له رساله فتحها وبرق عينيه من الكلام فتح الفيديو وزمجر بغضب


وطلع يجري على السلم وفتح باب الشقه ولقى دموع طالعه تجري من شقه سيف وتصلبت في مكانها بصدمه وخوف شل اطرافها


سيف وهو خارج من الحمام بعد ما غسل جسمه من لمسات بري المقززه لبس بنطلون وطلع لمح طيف دموع خارج من باب الشقه المفتوح جري وراها وهو مش مصدق عينيه وشافها واقفه متصلبه في مكانها بص لقدام وشاف حسين والغل باين في عيونه وبيبص ليه وبيبص لدموع بحقد واضح نظراته جت على العضات في رقبه سيف وعلى صدره ووو......


******


يتبع…........

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع