رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم هايدي الصعيدي
رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم هايدي الصعيدي
رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم هايدي الصعيدي
رواية دموع السيف الحلقة السادسة
دخل حسين وهو بيغني بسمااجه.. دموع غمضت عنيها وعملت نفسها نايمه… حسين قرب منها وحط ايده ع وسطها : ااايه يا دودو نمتي وسبتيني
دموع مردتش عليه..قرب من خدودها ورقبتها وبقا يبوسها بوس مستفز بصوت عاالي… دموع فتحت عنيها بعصبيه
في نفس الوقت اللي سيف فتح عنيه بصدمه وهو بيتعدل : الله…. كملت مش ناقص غير اني اسمع صوت بوستك اللزجه .. مش كفايه دودو اللي بتقولها بكل سماجه ..وخشن صوته وهو بيقلده..
دودو دودو تور بيجعر…. يا غبي ده اسم دموع لوحده اعزوفه مش محتاجه دلع
على الجهه التانيه دموع بعصبيه : بطل رخاامه يا حسين مش بحب الصوت اللي بطلعه ده مزعج
حسين بضحكه : مانتي اللي عسل ولهطة قشطه عايزة تتلهط تتشفط تتاكل اكل يا ابيض يا مقلوز
سيف عض ع شفته وهو مغمض عنيه وباين علي ملامحه الاشمئزاز بعد ما سمع الي قاله
: لهطه.. و تتشفط و مقلوز!!؟؟
5
دموع ضحكت بهبل فرحانه بقا لهطه لهطه اللي يجي منه احسن منه
: اوعه يا حسين انا اصلا زعلانه تقولي نص ساعه وتتأخر ساعتين انا اصلا غلطانه اني استنيتك
حسين حضنها اكتر وهو بيستتشق رحتها العطره
: امممم.. طب تعالي بقا اما اصلحك يا مهلبية
وهجم علي رقبتها وبقا يبوسها بنهم من خدودها وشفايفها
دموع بصوت ناعم بقت تبعدو بدلع : لا اوعي مش عايزة
حسين حط ايده علي انوثتها : طب وريني كده
سيف سمع دلعها وبلع ريقه اللي نشف وحس نار دبت في عروقه غمض عنيه جامد بيحاول ميركزش معاهم ..
5
حسين دخل صوابعه جواه الاندر وداعب انوثة دموع وخرج صوابعه : ماانتي غرقانه اهو يا محن اومال مالك
وهو لسه بيداعبها بصوابعه دموع ئنت براحه وصوت اهاتها بدأ يعلي لما قربت من شهوتها
دموع بشهوة : بوسه يا حسين
حسين خرج ايده من قبل ما توصل لمتعتها
: تؤ فكك بقرف
سيف فتح عنيه ع الجزئيه دي : خخخ بتقرف يا ابن الكلب…. راجل غشيم…دي من اولها لآخرها تتباس حته حته…. اوووف استغفر الله العظيم نام يا سيف نااام
6
دموع عضة شفتها بحزن وكسفه و حسين وقف يخلع هدومه : يلا قومي اقلعي
دموع اومأ بصمت وقفت تقلع هدومها ونامت على السرير
قرب حسين وحضنها من ضهرها وفضل يحرك ايده علي صدرها ويحرك رجولته علي مؤخرتها حركات ولا ليها اي ستين لازمه بالنسبلها لحد ما انتصب هو و عدلها على ضهرها ونام فوقيها
دموع بنعومه : بتعمل ايه هتنام معايا على طول كده من غير اي مداعبة استني شوية لسه بدري السهره طويله
حسين اخترق انوثتها بغشم : داعبنا وخلصنا
6
وفضل يطلع ويدخل رجولته جواها وهو شغال ع الصامت ومافيش في الاوضه غير اهأت دموع و أنينها الي سخن جسم سيف قبل حسين
دموع برغبه
:تعالي نغير الوضع طيب نعمل وضع اللوتس
ايه رايك
5
حسين بخشونه وجهل : ايه وضع اللوتيس دا.. انتي اتعلمتي أمور الشرم*** دي منين… اتلمي وبطلي محن خليني اركز بلا لوتيس… ايه مش عجبك اللي بعمله
دموع اتعلقت ف رقبته : اممم… خلاص مش وقته… عاجبني عاجبني اوي كده
سيف عمال يتقلب يمين وشمال وهو سامع نعومتها وهمجية جوزها وجهله… وقد ايه كان بيتمني يكون هو الي معاها ويعلمها فنون الجنس والعشق والجنون بيبقا شكله ازاي ع السرير ولا اراديا وهو لسه مغمض عنيه نام على بطنه وهو بيقول برغبه اشتعلت جواه

: ااممم.. تعاالي يا دموعي وانا هعملك كل الي نفسك فيه والي يجي علي بالك والي عمره ما جيه ع بال حد.. هبوس كل سنتي فيكي وهبوس الكوكو الي يجنن اكيد و همتعك يا روحي… وهيبقا اجمل وضع للوتس وانتي معايه ومتعشقه جوايا وف حضني وعيونك الي تفتن في عيوني وصدرك علي صدري
6
وتخيل منظرهم مع بعض
حسين وهو بينهج وهو بيضاجع انوثتها ف حركة
رتيبه روتينيه : اممم. ه… لم عجبك ياختي اوي… كنتي عامله نفسك نايمه ليه بقا… صحيح يبقا عيني فيه وقول اخيه
دموع حضنته وهي بتغمض عنيه وبتبوس ف رقبته : مش وقته مش وقته يا حسين انسى كل حاجه وانت في حضني انسي وخليني انسا معااك يا حبيبي
حسين رفع رجليها عند بطنها ورفع نفسه عنها وبدأ يسرع ف دفعاته وقوة اختراقه ودموع قربت
توصل لشهوتها الي مجتش من اساسه
دموع بشهوة : اااه اسرع اسرع يا قلبي ااه.. قربت أسرع ارجوك
ع الجهه التانيه سيف وهو بيتحرك ع السرير بجنون
: اممم.. اهو يا دمووعي اهو ياروحي انا… اممممم… صوت الاه منك جنني. اااه.. اهو يا روووووحي بتحرك جواكي بكل قوووتي.. ااه محتجلك يا دموع
5
دموع بصوت عالي : اااه يلا يلاا عشا
وقفلت بوقها بصدمه لما حسين وصل قبلها وهو بيزمجر بصوت عاااالي دلاله على نزول كامل شهوته جوها وهي ملحقتش تنزل شهوتها
ابتسمت بحزن وغمضت عنيها وهي بتربت علي ضهرو براحه ..
سيف اتعدل بصدمه : ازااااي دا يعني… دي مرتحتش اكيد انا متأكد…وبعدين هو دا اخرك عشر دقايق مع وحده زي دمووع؟؟! ده بجد
6
وبعصبيه : انا قولت من الاول إنك مع الشخص الغلط… لا وكانت مستنياه ده انا قولت البيت هيقع بعد ما يشوف منظرك وانت متجهزاله ..
وبص ع رجولته الي كانت بدأت تنتصب بسبب اهاتها : كويس انك مقمتش يا غالي نام نام دي رجاله عايزة شوية بنزين وعود كبريت ويتولع فيهم… الي يرتاح قبل مراته ده ..
6
وقام راح المطبخ يعمل قهوة وهو بيولع سجارا
حسين قام من علي دموع ودخل الحمام وبصوت عالي : دموع قومي اعمليلي حاجه اكولها ع ما اطلع
دموع وقفت بهدوء و لبست روب علي جسمها وراحت المطبخ .
سيف بسخرية : لا ومهبط كمان يا حول الله
6
دموع دخلت المطبخ ودموعهاا نزلت ف صمت وشهقتها رقيقه وهي بتمسح دموعها بضهر ايدها وتكمل تحضير الاكل وهي بتفتكر ايامها الحلوة مع حسين الي كان
مش بيخلص معاها وهو متاكد من راحتها وكان
بيتعامل معاها بكل رومانسيه وحب
سيف كان واقف مراقب خيالها الي ظاهر من وراه سلك الشباك وحزين على حالتها كان نفسه يطلع يحضنها ويطيب خاطرها ويمسح دموعها برقة ..
وفضل متابعها بشرود وهو بيشرب فنجان القهوة الي كان هيفور منه ولحقه ف اخر للحظه بعد ما سمع صوت شهقتها ..
دموع حطت الاكل علي صنية وحطتها قدام حسين الي قاعد يتفرج علي قناة رقص شرقي ..
حسين قرب من الاكل : حريم نصحة بصحيح مش الهبله اللي عندي
دموع حطت الاكل وجت تدخل الحمام سمعته وعضت علي شفتها غصب عنها مش بتعرف ترقص ولما عرضت عليه تنزل الچيم عشان تتعلم رقص شرقي مرضيش ورفض رفض قاطع
حسين بصوت عالي : ما تيجي تاكلي
دموع بخفوت : شبعانه بالهنا والشفا
حسين وهو بيمدغ الاكل : اللي ياكل علي ضرسة ي دمووع
دموع طنشته ودخلت خدت شور وطلعت نضفت من وراه ودخلت نامت علي السرير وراحت ف النوم بعد الصداع الي كانت حساه
حسين زق صنية الاكل بعد ما دخلت الحمام ومسح وشه بعنف : مبقتش عارف اتعامل معاك ي دموع اااخ ي تري
هشوف منك ايه تاني بسبب وعد وعدته ليكي انا
لو اتغيرت عليكي ف عشان انا مبقتش عارف اتقبل
الي وصلتي ليه
فلاش بااك
حسين كان قاعد قدام الورشة وبيخلص شغل دخل عليه سواق مكرباص بالعربية بتاعته نزل وهو بيسحب نفس من سجارة : زيت العربية دي حسين
حسين : خلصانه خمسه هخلص الي ف ايدي ي باتع
بعد خمس دقايق السواق : متنجز ي حسسسسين اله انت هتعيش دور صاحب الاعمال ليه
حسين بخشونه : انت بتتكلم كده ليه ياض ي عر *
السواق : انا عر* مش فاضل غير جوز الست الي يتكلم
حسين : انا جوز الست ي بن اللبو*
السواق : اه ي ك**ك لما تبقا قاعد جمب امك والمدام تنزل تصرف عليكم تبقا جوز الست الي بتطلع بالمحزق
والملزق وانت زي الخروف
ونزلو ضرب ف بعض والناس حجزت بنهم بالعافيه بعد ما كان حسين هيموت السواق ف ايده ..
حسين قفل الورشة وطلع قعد ع القهوة بغضب ودمه هيتحرق ..وف باله وبعدين انا هفضل كده كتير
سمعت وسخ الودان من اهل بيتي مش فاضل
غير الاشكال العرة ي دموع كل ده عشان
وعد وعدتو ليكي هطول بالي عليكي لحد
امته انا لو بضربك ف من الي بسمعه ولو
قسيت عليكي ف عشان انا مكنتش متوقع
منك القسوة ي دموع هطول بالي معاكي
للاخر لحد ما اشوف هتيجي منك وتختاريني
وتختاري بيتك ولا هتختاري شغلك ومستقبلك
وروح فتح باب الشقه وعرف انها مستنياه
ابتسم من غير نفس وهو مش عارف يقبلها
ع نفسه ..
باااك
……
سيف فضل يتقلب ف السرير ومن الاوضة للبلكونه للصاله وهو مش قادر يخرج دموع واللي حصل من باله وفين فين لما نام في وش الصبح وصحي
ع صوت رنة الفون المستمرة بتواصل ازعجه
مسك الفون بنرفزة وهو عايز يسب للي بيرن
شفها امه ومسح وشه وهو بيستغفر
: صباح الخير يا ماما….. مالك في ايه بتعيطي ليه
قال آخر كلام بعد ما اتنفض من سريره لما سمع صوت بكاها
مها علي الجهه التانيه
: الحقني يا سيف.. سالم رجع البيت قبل الضهر وفجأه اول ما دخل لسه بكلمه لقته وقع من طوله…وانا لوحدي ف المستشفي وخايفه اوصل الخبر لياسمين وفارس وانا حالتي كده تعالي ارجوك
سيف جري ع الحمام يغسل وشه عشان يفوق
: طب اهدى اهدى يا أمي أنا مسافة السكه وهكون عندك… اهدى بالله ومتخفيش ان شاء الله هيبقا كويس
مها بنهيار : يارب يارب… مش هستحمل يا سيف يحصل فيا نفس الموقف تاني صعب عليا مش هقدر بجد… روح لفارس عرفه براحه وهو هيقدر يتعامل مع ياسمين
سيف وهو بيلبس بسرعه : حاضر حاضر ياامي انا هنزل اهو وهعملك كل اللي انتي عايزاه بس اهدى عشان خاطري
مها خدت نفس ومسحت وشها بغصه : حاضر حاضر يا حبيبي هحاول
: سلام يا حبيبتي
سيف قفل معاها ولبس نضارة الشمس السوده بعد ما كان خلص لبس لبسها عشان يداري إرهاق عنيه ونزل جري على عربيته وصل المكان المركونه فيه َركبها ونطلق بيها وفي الطريق رن علي فارس كذه رنه لحد ما رد عليه
فارس بلهفة : معلش يا برو كنت ف المحاضرة
سيف بهدوء : ولا يهمك ياحبيبي المهم ابعتلي لوكيشن الكلية بتاعتك
فارس بستغراب وقلق
: في حاجه ولا ايه يا سيف
: مفيش يا فارس عايزك بس ف موضوع يلا انجز
فارس بعتله الموقع علي الواتساب ووقف قدام الكلية مستنيه يوصل وسيف متأخرش عليه كتير فارس شاف سيف نزل من العربية وقرب منه
فارس بقلق : طمني يا سيف انا مش مرتاح في ايه
سيف حضنه بهدوء : متقلقش… الحكايه بس ان سالم بيه مرهق شوية وراح المستشفي
فارس تنفض بصدمه : ابوويا ..ابويا في ايه يا سيف ابوية جراله حاجه وانت مش راضي تقولي
سيف هز دماغه : ابدا والله يا حبيبي انا بس مرضتش اعرفك ف الفون بس هو تمام متقلقش وهيقوم بسلامه انشالله امي قالت انك هتعرف تتعامل مع ياسمين هطلع قدامك انا وانت ابقي حصلني وبراحه وانت سايق بلاش تهور ..يلا سلام
فارس اومأ وركب الموتسكل بتاعه ونطلق بيه بسرعة متجه للشركه….
…
وبعد شويه كان فارس في الشركة وبيحاول يبان انه هادي ومفيش حاجه …وكل الي يشوفه وهو داخل الشركة يرحب بيه وهو يهز دماغه ببرود لحد ما وصل مكتب ياسمين وسمع صوت ندي
ندي : ده كده الشغل الي كان مطلوب من دموع طلبت مني اوصله ليكي عشان هي اخدت اجازة مرضيه يومين
ياسمين اومأت : تمام مكنتش تعبت نفسها لحد ما بقت كويسه.. ابقي طمنيني عليها يا ندي بليز
ندي لسه هتتكلم الباب خبط ودخل فارس علي طول : سووو
ياسمين وقفت بصدمه : يا نهاااري مش معقول هي القيامه هتقوم ولا ايه فارس ف الشركة ازااي
فارس ضحك من غير نفس : عشان تعرفي بس اني بقدم تنازولات كتير الفتره دي… المهم يلا تعالي معاايا رايحين مشوار
ياسمين بستغراب : علي فين وبعدين مش تسلم ع ندي اظن اتعرفته مش كده
ندي اومأت : ايوة اتعرفنا….. ازيك يا كوكو ولا كوكو مين بقا ده انت طلعت بلطجي كبير ههههه
فارس لو ف حاله تانية كان نفخ ريشه بس مش وقته
: الله يسلمك يا قمر ..يلاا بقاا يا ياسمين
ياسمين : تؤ انا مش فاضيه عندي شغل كتير وبابا روح انهاردة وانا لوحدي ف الشركة خليها مره تاني يا فروسه
فارس عض شفته وبخفوت : ياسمين بابا في المستشفي
ياسمين شهقت بخضه وعنيها برقت ودموعها اتجمعت
فارس جري عليها : اهدي متخفيش ده شوية ارهاق بس
ياسمين ببكاء : انا من اول اليوم وانا حساه تعبان و بالعافيه سمع كلامي وروح .. بس لو اعرف انه هيجراله حاجه مكنتش سبته لحظه
ندي مسكت اديها بموساه وقالت
: ان شاء الله خير يا حبيبتي متقلقيش سالم بيه قوي وزي ما قال فارس اكيد شوية ارهاق بس خير ان شاء الله
: يارب يا ندى يارب
: طب يلا بينا بقا عشان منتأخرش زمان سيف وصل
قالها فارس هو بيخدها ف حضنه ونزل بيها قدام الشركه وداها الخوذه لبستها وركبت وراه وودعتهم ندى و رجعت تاني الشركه وهي مهمومه وكلمت دموع اللي واخده جازه بسبب الجروح الي في وشها وجسمها.. كلمتها ندى وحكتلها عن اللي حصل وهي كمان زعلت عليهم اوي .
…….
في المستشفى وصل سيف وسأل عن الدور اللي موجود فيه سالم وراحله اول ما وصل شاف تميم ومها قدام الاوضه اللي موجود فيها سالم. .. مها اول ما شافته جريت عليه وترمت في حضنه اللي حتوها
سيف بهدوء : اهدى يا حبيبتي اهدى عشان خاطري و متقلقيش
: الدكتور طول اوي جوه يا سيف بقاله ساعه ولسه مخرجش انا خايفه عليه اوي يا بني
: متقلقيش يا أمي دلوقتي الدكتور يطلع ويطمنا
: كلمت اخواتك انا خايفه يسمعوا الخبر من برا مع ان تميم خد كل الإجراءات اللازمة بس الاخبار بتتسرب
: كلمتهم متقلقيش وجايين في الطريق
وقبل ما يخلص جملته كان وصل فارس وياسمين اللي جريوا على امهم حضنوها وياسمين انهارت هي ومها في البكاء اول ما حضنو بعض
وتميم في اللحظه دي مقدرش يشيل عينه من على ياسمين… وقلبه وجعه عليها كان نفسه في اللحظه دي يخدها في حضنه ويواسيها لكن ما باليد حيله تنهد بهم وقلب مكسور ومتالم بسبب بكاها ونزل يجبلها مايه او عصير بعد ما شفها قعدت علي الكرسي بتعب وحزن
5
طلع الدكتور اللي كلهم جريوا عليه بلهفه
مهما بلهفه وقلق : خير يا دكتور طمنا الله يخليك
الدكتور بابتسامه هاديه : خير يا جماعه متقلقوش… سالم بيه صحته زي الفل.. واحنا عملنا ليه شوية فحوصات وطمنا..
ضغط وسكر ورسم قلب وتحليل دم فحص شامل والموضوع كله.. الضغط والسكر مش مظبوطين بسبب شوية ارهاق ولخبطه ف الاكل خلت السكر عالي..وطت الضغط
الفرحه هلت على وشوشهم لما سمعوا كلام الدكتور و فارس حضن سيف وهو بيشكر ربنا ونفس الوضع مع ياسمين ومهاا
مهما بابتسامه واسعه : يعني هو كويس صح نقدر نشوفه
الدكتور ببتسامه : ايوة يا مدام مها اتفضلوا هو بخير
دخلت مها ووراه فارس ..سيف قرب من ياسمين ومسك ايدها : تعاالي يا حببتي متخفيش
ياسمين بغصه : خايفه الدكتور يكون بيطمنها بطلب من بابا خايفه يكون فيه حاجه ومداري علينا مش هقدر اخسرة يا سيف صدقني
سيف خدها ف حضنه : اهدي يا بابا متخفيش انا هاخد الفحوصات و وديها لدكتور تاني يطمنا لو ده هيريحك
تميم جاب الماية والعصير وشفها ف حضن سيف وتصلب مكانه وقلبه وجعه من المنظر والدم غلي في عروقه وجز على سنانه وهو بيقول
: طبعا هو ده الي يليق بمقامك يا ياسمين هانم
5
ورما المايه والعصير ف سلة الزباله وطلع بعصبيه وهو مش طايق سيف .
ياسمين اومأت بهدوء ومسحت وشها
: شكرا شكرا بجد يا سيف ع وقفتك معانا
سيف ابتسم بخفوت
: متقوليش كده تاني انتوا عيلتي
ودخل هو وياسمين شاف مها مسكه ايد سالم وهو تلاشي يدخل معاهم ف الاول عشان تاخد راحتها وفارس نايم جمبه زي الاطفال
ياسمين جريت عليه بلهفه وهي بتبوس ايده الي ع كتف فارس
: الف سلامه عليك يا بابا سلمتك يا غالي… كده برضو تخضني عليك كده
سالم بصوت مرهق : متخفيش يا قلب بابا انا كويس اهو… بلاش دموعك عشان خطري يا ياسمينا
الدكتور دخل بعد خمس دقايق : ايه يا سالم بيه شوفت الغلاوة ولا لسه عشان تعرف بس انك غالي عندهم وتهتم بصحتك شويه ولا ايه يا مدام مها
مها اومأت بلهفه : اكيد طبعا يا دكتور انا بنفسي ههتم بالموضوع دا
الدكتور : المهم الراحه التامه يا سالم وياريت لو تاخد اجازة من الشغل اعتبرها فترة نقاهه لحد ما
تسترد كامل صحتك وده العلاج اللي هتمشي عليه
ونظام الاكل
وخرج
سيف بهدوء وهو واقف بعيد
: حمدلله على سلامتك يا سالم بيه
: الله يسلمك يا سيف شكرا تعبتك معايا
سيف : ولا تعب ولا حاجه متقولش كده انت ف مقام والدي الله يرحمه
مها بجديه : بقولك ايه انت تنسي خالص الشغل الفتره دي الدكتور قال اهم حاجه الفتره الجايه هي الراحه التامه
: راحت ايه بس يا مها ما انتي عارفه…مش هقدر اقعد وسيب الشركة الاساسيه الباقين فيهم مدراء ام دي هسبها لمين وبعدين الفتره الجايه داخلين على شغل كتير وياسمين مش هتعرف تسد لوحدها كتير عليها
: انسي.. مستحيل هخليك تعتب الشغل دا قبل شهر على الاقل ودا كلام الدكتور مش كلامي لعلمك….ولو على الشغل سيف هينزل الشركه مع ياسمين والاتنين يسدوا
سيف بصلها وبرق بصدمه اول ما سمع كلامها وف باله ..بتدبسيني يا مها ماشي ماااشي
ياسمين بلهفة : اه يا بابا عشان خاطري اسمع كلام ماما عشان تبقا كويس ومتشيلش هم الشغل خالص انا هعلم كل حاجه لسيف وكله هيبقا تمام
مها بحماس وهي عامله نفسها مش واخده بالها من نظرات سيف
: ايوه دا سيف شاطر وناصح و بيتعلم بسرعه هما يومين وهتلاقيه فاهم كل حاجه في الشغل
وف بالها ..متبرقليش يا روح امك امال هسيبك في عزلتك كده كتير… واهو منها تساعد سالم ومنها تلهي نفسك بدل ما انت كل يوم بتروح تكلم الاموات ونايم في الشقه المهجوره ليل مع نهار
5
: قولت ايه يا بابا
سالم بابتسامه وهو بيبص على سيف
: انا عن نفسي معنديش مانع وهو حد يكره الراحه وخصوصا الي زيي عمره ما عرف طعم الراحه عامل ازاي… بس المهم دلوقتي رأي سيف
كلهم بصو لسيف اللي لسه هيتكلم راحت مها قايله
: سيف طبعا موافق وهو هيلاقي فرصه احسن من دي حتى يسلي وقته بدل الفضا اللي هو عايش فيه مش ساعة ما رجع
سالم : استني بس يا مها خلينا نسمع رأيه
اتكلم سيف واخيرا وهو بيضغط على سنانه وهو فاهم امه كويس وقال بابتسامه مضغوطه
: وهو في كلام يتقال بعد كلام مها هانم.. اكيد موافق طبعا يا سالم باشا… وكمل بجديه… وبعدين انت جمايلك مغرقاني وجيه الوقت اللي أرد منها ولو جزء.. انا تحت امرك المهم راحتك انت عشان خاطر اولادك
مها وهي بتبصله ببتسامه وهي عارفه انه من جواه مولع
: قلب ماما العاقل ايوة كده مخيبتش ظني فيك
فارس كان قاعد سرحان من الصبح من وقت ما اطمن على باباه وهو قاعد سرحان في القمر اللي شافها الصبح لما راح يجيب ياسمين وافتكرها ان هي ودموع شاغلين عندهم في الشركه وكان قاعد بيفكر في باله وهو بيفتكر تفاصيل شكلها
( لا لا دا مش جسم دا ملفيه… ااااخ ولا الشفايف حوووار.. ولا العيون دي قصه تانيه… ولا الخدود فروله .. ولا ولا دا الواحد مش عارف يبدأ منين وينتهى منين )
5
واطي ووقح هههه
وف وسط ما هو بيفكر في تفاصيلها لفت نظره كلامهم عن شغل سيف في الشركه قام هب واقف هو كمان وقال
: وانا كمان هنزل الشغل مع سيف
كلهم بصولو وضحكوا
سالم : ودا من امتى ان شاء الله
فارس بضحكه صفرا : ف ايه بابا هو انا علي دماغي ريشة وبعدين انا ادارة اعمال وكلها سنه وهتخرج وكمان عشان اساعدهم ف الشغل ولا ايه يا سوو متقولي حاجه
ياسمين بستفزاز : لاء…وبعدين انت طول عمرك بتكره الشغل اشمعنا انهاردة
فارس عض علي شفته : يا بنتي انا غلطان يعني عايز اسعدكم عشان راحة بابا اخلصي هروق عليكي ف الشركة وبعدين انا وشي اصلا لوحده وجهة و مش بعيد اكون موديل لاعلانتكم
ياسمين بضحك : تبا لتواضعك يا فارس
سيف ضحك : وواثق من نفسه.. يلا خليك تجرب حظك معانا يا كوكو ..وبصله بمغزي
فارس بصله وفهمو بعض وضحك بصوت عاالي وف باله يا بن العفاريت مكدبتش وانت بتقول جيبها من تحت
5
سالم ببتسامه : انا كده هرتاح ربنا يخليكم لبعض يا ولادي يلا شوفوا تميم فين وانتي ياسمين
خلصي الإجراءات عايز اخرج
سيف : انا جاي معااكي
فارس بسخرية : طب خدووني معاكم عايز اعمل بي بي ههههههه
سيف ابتسم : لا بقولك ايه انشف شويه شغل تلته اول دا مش هايكل في الشركه يا كوكو
فارس بصله وعض ع شفته : ده هو ده الي هينفع… سوق الهبل علي الشيطنه يسطا واعمل نفسك من بنها وانت ماية من تحت تبن ..وغمزلو
ياسمين دخلت ف نصهم ولفت ايديها على ايد كل واحد فيهم
: هو انتوا بتتكلموا علي الشركة ولا علي ايه انا مبقتش فاهمه ..
سيف ابتسم وفارس ضحك : بصي يا حبيبتي الفترة اللي جاية دي متركزيش معاانا خالص .
تميم شفهم وهو قاعد ف الرسبشن وزفر بخنقه
ياسمين شفته وشورت عليه : تميم اهو انا هروح اقوله يجهز العربية
فارس : خلاص يلا روحي وانا هشوف المصريف واخلص الإجراءات
سيف : انا هخلص كل حاجه بس روح انت هتلي قهوة دبل سادة بسرعه عشان دماغي هتتفرتك ومنمتش كويس
فارس : عنيا يا بروو بس سادة برضو ودبل كمان ده جلد الذات ده
سيف : مش هتبقا امر من الي عشته ودوقته يلا بقا يا كوكو اخلص
فارس ضحك وهو ماشي : مقبوله منك يسطا بس منها احلي
وغمز في الاخر وسيف ضحك
تميم شاف ياسمين بتقرب منه وقف ببرود و رسميه معتاد عليها
: اتفضلي يا ياسمين هانم خير سالم بيه كويس
ياسمين ابتسمت : ايوة يا تميم الحمدلله شكرا عشان مسعدتك لماما
تميم قلبه نبض بعد ما سمع اسمه من شفايفها وكل مره قلبه ينبض وكأنه اول مره يسمعه منها
لكن حاول ميبينش وكمل بنفس الرسميه
: ده واجبي يا هانم
ياسمين ببتسامه جميلة : ما بلاش هانم دي يا تميم ده انا كبرت قدامك حتي يعني بلاش تكبرني وانا اصغر منك
تميم بحزن : الكبير كبير مقام مش سن يا هانم
: تمام دي وجهة نظرك وتحترم وكل حاجه بس انا مش عايزة ابقا كبيرة مقام انا شخص عادي جدا يا تميم انا ياسمين وبس ممكن
تميم ابتسم براحه : اللي تشوفيه حضرتك
ياسمين : ييييه خلصنا من هانم مسكنا في حضرتك هههه…. المهم جهز العربية لو سمحت عشان بابا عايز يروح
تميم اومأ بهدوء : انسه ياسمين ممكن طلب
ياسمين ابتسمت : اتفضل يا تميم
تميم حط ايده علي رقبته بتوتر : اححم.. ممكن متحضنيش سيف باشا تاني
ياسمين بستغراب : ده اخويا… وبعدين ليه يعني مش فاهمه
تميم : لا مش اخوكي ده يحل ليكي ..وليه اعتبريها خوف عليكي عشان ده حرام وميصحش
ياسمين بصتله بستغراب… اول مره يتدخل في الي ميخصهوش طول عمره زي الآلة ده حتي من النادر لما بيتكلم ما بالك طلب زي دا
ياسمين اومأت بهدوء ومن جواها حبت اهتمامه بس مبينتش : تمام حاضر هعتبرها نصيحه اخويه
مش تدخل ف حياتي يا تميم
5
تميم فاق لنفسه : العفو يا هانم اعتبريني مقولتش حاجه عن اذنك .
خلصوا كل الإجراءات وروحوا وسيف قضي معاهم اليوم كله و نام ساعتين قبل العصر وصحي اتغدي ومن بعديها ياسمين بتحاول تفهمه الشغل ماشي ازاي والاساسيات الي قايمة عليها الشركة لحد الساعه عشرة بليل
وبعدها خرج من عندهم و راح عدي علي يوسف وتكلم معاه زي كل يوم وبعدها روح شقته
ودخل الحمام بص لنفسه ف المراية وستغرب شكله و الهالات والارهاق اللي باين علي وشه ودقنه كثيفة وشعره طويل طلع شنطة الحلاقة بتاعته وخد المكنة الكهربائية وحدد دقنه وخففها وخفف شعره من الجناب وقصرة وروق ع نفسه
ودخل خد شور طويل طلع من الحمام
رش برفانه وحط كريم مرطب علي وشه
وايديه
وطلع يعمل قهوة وشاف شباك دموع مقفول حس باليأس اليوم كله برا مسمعش صوتها ولا شافها
خايف يكون حصلها حاجه وفتح الفون يقلب
فيه ..صب القهوة ودخل اوضة النوم لبس
تيشرت اسود وبنطلون قطني وولع سجاره
وخد القهوة وطلع البلكونه وشاف ملاكه قاعده بتشتغل علي الاب توب وزي كل مره دموع رفعة راسها لما شمت ريحة السجاير …
دموع ببتسامه : عامل ايه
سيف ابتسم لها : بخير وانتي
دموع اومأت : تماام وبصتله وابتسمت ..نعيماً
سيف حط ايده ع شعره : تسلمي يا دموع
دموع ابتسمت بخجل : كويس اني شوفتك بخير الفترة الي فاتت كنت مش احسن حاجه دلوقتي حسه انك رجعت سيلفر المشهور الي متبعاه من سنين
سيف : شكرا علي اهتمامك فعلا الفترة الي فاتت كانت صعبة جدا عليا وبحاول اتعافي الاهمال ف نفسي مش حل وسلفر كده كده موجود جوايه ..
دموع اومأت بهدوء : بتشرب ليه قهوة دلوقتي الوقت اتأخر استني هجبلك عصير احلي
وجريت ع جواه
وطلعت بكاس العصير وهي خرجه شافت تشرت ابيض ليها كانت خلعه ع الكنبة وخدته ف ايدها ودخلت البلكونه ..
سيف كان واقف بيدخن ومنتظرها دموع قربت من السور : اتفضل … ومدت ايدها كلها وهي بتوطي وروبها اتفتح وصدرها بان قدامه لكن نزل عنيه قبل ما تاخد بالها من نظراته وخد منها العصير
سيف ابتسم : Merci, ma lune
( شكرا يا قمري )
دموع تهات ف حلاوة نبرته وابتسمته : pardon
سيف ضحك : بتفهميى فغنسيه
دموع ضحكت بنعومه : لا خالص كليمات بسيطه زي شكرا عفوا يعني انا فهمت مرسي الي بعدها معرفش يعني ايه المفرادت الي اخدتها ف ثانوي جوتيم كده
سيف لعق شفته : je t’aime ..وكأنه بيعدل لها النطق
دموع : je t’aime
سيف اومأ برفض وقلبه دق من رقتها وجمال شفايفها وهي بتنطق بحبك : je t’aime
دموع ضحك : Je t’aime, ma chérie حلوة كده افتكرت دي كمان ..
( بحبك عزيزي )
سيف عض شفته ونفسه اضطرب : je t’aime à la folie
( بحبك بجنون )
دموع ضحكت : لا دي بقا انا مش فاهمها ..المهم اااه صح خد امضيلي وحدفت له التيشرت الي ف ايدها
سيف الي كان تايه ف ضحكتها ممسكش القميص ووقع علي وشه وشم ريحتها رجولته منتصبتش ع صوت اهاتها امبارح انتصبت بسبب ريحت تيشرتها وشاله من ع وشه
: لا سبيه هبقا ارسملك عليه حاجه احله من الامضي ..تمام
دموع بفرحه : لا ده تمام اوووي
شرب باقي العصير ومدلها
الكاس : Merci, mes larmes
( شكرا يا دموعي )
دموع وطت تاخد الكباية منه وسيف المرا دي مشلش عينه من علي صدرها وتنح ف بياض جسمها الناعمالطري وتمني لمسه وحده بس .
دموع خدت بلها من نظرته ولمة حاجتها بتوتر
: تصبح ع خير يا سيلفر
6
………..
عدا اليومين الاجازه بتوع دموع
وراحت الشركه زي المعتاد
واول ما دخلت مكتبها طلعت الشغل ع الاب توب
: هروح اسلمه لسالم بيه وشوف الجديد
قالت جملتها وخرجت متجه لمكتب سالم
خبطت وسمعت صوت مش غريب عليها سمحلها بالدخول واول ما دخلت لسه هتكلم لكن صدمها اللي كان موجود جوه المكتب
: سيلفر!!؟
سيف ببرود غاضب : استاذ سيف المدير الجديد بتاعكم
6
**************************
يتبع….
رواية دموع السيف الحلقة السابعة
سيف ببرود غاضب : استاذ سيف المدير الجديد هنا
دموع بستغراب من اسلوبه وكلامه ونظراته الحادة : اهلا وسهلا بيك بس سالم بيه فين هو بخير
سيف فرد ضهرو بعد ما كان ساند ع المكتب
: ايوة بخير اتفضلي عشان نشوف شغلنا
وشاور لها علي الكرسي اللي قدامه
دموع هزت دماغها
: خلاص هسلم الشغل لاستاذة ياسمين
سيف بحدة : قولتلك اتفضلي يا استاذة دموع وهاتي الشغل الي معاكي يلا
دموع بلعت غصتها وهي بتعض على شفتها بحزن من اسلوبه معاها
: اتفضل ده الاعلان الجديد انا صممته ده اتيليه
كبير هيتم افتتاح الفرع الثالث منه وطلبين اعلان
مختلف عن الاتنين الي قبله
سيف اومأ وهو بيمد ايده ليها : تماام هاتي الاب توب ده .. وعايز فايل بتفاصيل اخر سنه والاعلانات الي تعملت لمين ولا ايه ونسبه الارباح والخسائر في السنه الي فاتت
دموع بهدوء : بس ده مش شغلي حضرتك ممكن تكلم حد من الارشيف يجهزلك ده كله
سيف ببرود : وانا المدير وطلبته منك انتي وانتي الي هتعملي الشغل ده والفايل يكون عندي خلال ساعتين يلا اتفضلي شووفي شغلك
5
دموع اومأت بقهر : تمام.. ماشي يا استاذ سيف عن اذنك
ودبت الارض وهي طلعه بعصبيه سيف مسح وشه بضيق وهو حاطت صوابعه علي عضم منخيره بإرهاق بسبب اليله السودة الي عدت عليه بسببها هو عايز يشغلها عشان ميحتكش بيها كتير في الشركة كفايه الشقة
فلاش بااك
سيف رجع من برا بعد يوم طويل مع ياسمين وخد تيشرت دموع اللي من ساعتها وهو بيشم ريحتها فيه اللي جننته وفقدته اخر ذرة في المنطق
وكل ما يفكر في الموضوع يعقل يتجنن ازاي وحده متجوزة عجباه وبقا مهوس بيها وبمرقبتها الاكتأب واليأس اللي كان فيه بقا بيختفي اول ما يسمع صوتها او يشوف طيفها بقا مستنقص نفسه ومش عارف يحط لنفسه حدود او يسيطر ع مشاعرة من نحيتها
5
اخد التيشرت ورسم عليه صورة ليها بكل احتراف وكأنه حافظ ملامحها من سنين مش ايام خلص الرسمه المصغرة من الي فتنته ع تيشرتها الابيض الي معبق بريحتها اللذيذة و ولع سجارة وهو راضي عن ملامحها اللي رسمها بكل دقه وهو بيتأملها بشرود
خد التيشرت وفرده جمبيه ع السرير ودخل ياخد شور طلع من الحمام وهو لافف خصرة بفوطه صغيرة
وقعد على طرف السرير وهو بيبص ع التيشرت
: وبعدين هيحصل معايا اايه تااني.. واخرتها طيب انا مبقتش عارف ابعد نفسي عنك وكأن ماتخلقش غيرك في بنات حواء
رجع شعره لورا بعنف وقام راح المطبخ يعمل فنجان قهوة وهو بيهرب من نفسه ومن صورتها وريحتها اللي علي سريره قعد ف الصاله بشرود
وهو بيفكر مينمش ف الاوضة تاني عشان ميسمعش دموع مع جوزها تاني ..
قعد يشرب فنجان القهوة وهو بيظبط المنبه ف الفون علي الساعه سبعه ونص وفجأءة سمع صوت حركه وباب شقت دموع بيتقفل
دموع بفرحه : انا فرحاااااااااانه اووي بجد يا حسين من زمان مخرجناش مع بعض بجد مبسوطه
حسين بضحكه : اي خدمه يا دودو عدي الجمايل
5
دموع ضحكت : جماايل مااشي يا عم جمايل جمايل المهم مش هديك فرصة تبوظ الموود
حسين قرب منها وهما لسه ف الصاله وسيف الي قاعد ف الضلمه شايفهم من الشباك الي قصاده
: طب تعالي نكمل السهرة بقا يا دودوو
دموع بدلع وهي بتحرك كتف واحد : تؤ تؤ
حسين : خخخخ تؤتؤ طب تعاالي
12
وقرب منها بسرعه ورفعها من وسطها وايديه بترفع فستنها سيف شاف وراكها البيضه وايد جوزها
الي بتقرص ع للحمها الطري وقام كأنه
اتكب عليه زيت مغلي
وجيه يقف فنجان القهوة اتكب سابه ودخل بسرعه الاوضة
حسين لف بدماغه لما سمع صوت كسر وشاف شباك الصاله بتاعه مفتوح مش مقفول غير الشيش بس
حسين بخشونه : هو الزفت ده مفتووح ليه يا بت
دموع رفعة كتافها : عادي ما هو طول عمره مفتوح
ايه الجديد وبعدين بيهوي الشقة بدل الكتمه
حسين ساحبها من كتفها : لا يا روح امك تعااالي كده.. شايفه ده شباكك والي ف وشه ده شباك الشقه الي ساكن فيها الراجل الملزق الي نزل من
بلاد برا يعني معدتش مهجورة يختيي ساااامعه
دموع اومأت بصمت : طب تمام اهدي انا كنت متعودة من تمن سنين علي كده خلاص مش مشكله اقفله
حسين قفل الشباك بعنف وهو لسه بيزعق
: تاني مره لو شوفته مفتوح هكسر اييييدك
دموع قربت باست ضهره : خلاص بقا بلاش تبوظ اليوم
حسين لف عليها مسك شعرها : غلطاتك كترت يا دموع وحوراتك بقت اكتر وانا صبري نفذ
وهجم علي شفايفها وهو ماسك شعره بكل قوته وبيعض شفايفها بعنف وجعها اكتر من انه متعها وشد اندرها قطعه.. و عورها ف وسطها وهو بيشده ونزل بنطلونه لتحت ورفعها علي وسطه ودخل رجولته جواها بدون اي مقدمات وهو زنقها ف الحيطه وبيضغط علي جسمها الناعم بعنف
دموع بوجع : حسين براحه ف ايه
حسين بجنون وهو بيتحرك بسرعه جواها
: هووووش مش عاايز اسمع غير صوت اهااااتك
وعض كتفها باسنانه نهش لحمها الطري .
: صرخيي ي دموع
دموع عنيها دمعت : حسين بلاش جنون اهدي
حسين رجع لوراع ورزع رجولته بكل عنف جواها تعبها : خخخخخخخخ بقولك صرخي يا بنت الزاااااانيه
دموع عيطت وهي بتزوقه : ابعد عنييي اوعي متشتمش امي
وفضلت تزوق في حسين لحد ما نزلت من بين ايديه وجريت على الاوضة حسين جري وراها بعد ما قلع بنطلونه خااالص وراح جيبها من شعرها ..
حسين بخشووونة
: تعاالي يا دمووع هريحك متخفيش مش كنتي زعلانه وبتبكي امبارح عشان ما بوستش ك*ك.. تعاالي بقاا و هعملك اللي عايزة
دموع صرخت من قبضة ايده ع شعرها : لا لا اوووعي مش عايزة انا اصلا عارفه انك عمرك ما هتتغير
حسين حط ايده ع وسطها ودخل رجولته بين رجليها وبقا يحرك رجولته ع انوثتها براحه
: اسمعي كلامي وانا هتغير يا دودو… انا بحبك بحبك يا دموووع بعشقك
ونزل يبوس ف رقبتها ويلحسها برقه وايده بتتحرك ع وسطها ومأخرتها براحه
: اه بعشق ريحتك انت بتعتي انا يا دموع مرااااتي انا رجلك وبس
5
كان بيتكلم وهو بيدخل رجولته ف انوثتها وشالها نام بيها علي السرير
سيف دخل من الصاله وراح اوضة النوم وهو بيعض ع شفته بغضب وشوية سمع صوتهم جاي من شباك اوضة النوم وسمع كلام حسين الي بيتكلم بكل تملك وكأنه بياكد له انها مش هتكون ليه ولو بعد مية سنه وف باله
: هاه كنت مستني ايه ي سيلفر دي وحده بتحب جوزها برغم غشوميته.. انا بعمل ف نفسي ااااايه انا ولا عيل ولا انا مراهق انا سيف القاضي مليون بنت بتترمي تحت رجلي انااااا يحصل معايا كده ولا دي ذنوووب وبتخلص
وغمض عنيه بقهر لما سمع صوت اهات دموع الي طلعه بكل محن والتور ده عرف يضحك عليها زي كل مره بكلمتين وحركة من بتوعه وهي زي الهبله
وفضل سيف يتقلب يمين وشمال وهو مغمض عنيه وحاطت ايده علي ودنه مش عايز يسمعهم مش عايز يتخيل
مش عااااايز وهو حاسس وكأن قلبه بيتعصر
بسبب اهاتها وهي ف حضن واحد تاني حتى لو كان الحد دا جوزها
رما تيشرتها من ايده بعد ما كان قابض عليه بكل قوته وبيشمه بجنوون وخرج يجري ع الدولاب طلع قزازة وسكي فااخر جايبه من فرنسا وسط الحاجه الي لمها من غير ما ياخد باله وخد سجايرة ودخل البلكونه
وهو بيهرب من اهاتها الي غصب عنه خلته ينتصب ودي حاجه حرقت دمه اكتر كل دروس ضبط النفس والسيطرة ضاعت واتبخرت بسببها ..
5
ولع سجاره وقعد يسحب دخنها بنرفزة وفتح قزازة الوسكي وشرب منها كتير وهو حاسس ان حنجرته اتحرقت من قوته نزل القزازة علي سور البلكونه
والنار دبت ف جسمه بزياده عض علي شفته وهو بيهز رجله بعصبيه وبياخد نفس وراه التانيه وسجارة ف التانيه لحد ما فاات خمس دقايق
: باااس كده تمام اوي.. شقلب وقلب وخلصوا انا داخل اتخمد
دخل ورزع الباب وراه ونام ع السرير ودفن وشه ف المخده ولحد الساعه خمسه الصبح مش جاي ليه
نوم وهو رجولته منتصبه وجسمه سخن ومش
راضي يلمس نفسه خد دش والتاني وبرضو
مفيش فاايده بص ع رجولته
: يكش تولع مش هعملها هقضيها انا شغل اندر ايدچ ولا ايييه
وبعد شويه وبصعوبه عينه غفلت ويدوب نام ساعتين وصحي على صوت المنبه قام خد شور وغسل اسنانه وحط المرطب علي ايده ووشه سرح شعره الناعم الكثيف رش برفانه علي جلده العريان وبدأ يلبس بدله رسمي سودة بس بدون كرافيت عشان بتخنقه

وطلع يعمل فنجان قهوة بدل ما هو مقريف ونايم الصبح غير طبعا السم الي ضارب ف دماغه وقايم بزعبيبه
ساعه وكان في الشركة دخل قعد علي المكتب وهو مستني حضورها ف اي لاحظه
باااك …
سيف وقف بعد ما دموع طلعت وخد السجاير والفون بتاعه ونزل تحت ودخل الكافتيريا
قرب الساعي منه : أمورني تشرب ايه ي سعادة البيه
سيف بص عليه وشافه راجل عجوز وفتكر ابوه وقلبة وجعه
: ميأمورش عليك ظالم يا عم… اسم الكريم ايه
الساعي : خدامك سعد يا باشا
سيف : كلنا خدمين لقمة العيش انا ولا باشا ولا بيه يا عم سعد هتلي قهوة سادة بعد اذنك ..
سعد بفرحه : ربنا يكرم اصلك يا بني من عيوني
سيف ابتسم له بهدوء وولع سجارة وهو بيدخن بشرود
قربت منه ياسمين اللي لسه وصله مع تميم
: الله ده سيف باشا جاي من الفجر ولا ايه صباحك عسل يا سيلفر
سيف اتعدل وطفي السجارة
: صباح الفل يا قمري عامله ايه ..صحيت بدري قولت اسبقكم
ياسمين ابتسمت بحمااس : ياااه علي الحمااااس بجد مبسوطه اووي ان احنا هندير الشركة مع بعض اكيد هنطلع شغل هايل
سيف ابتسم : انشالله يا حببتي يلا اطلاعي شوفي الدنيا وانا هشرب فنجان قهوة وجاي وراكي
ياسمين اومأت بعد ما مسكت ايده : بجد شكرا يا سيف
سيف اومأ ليه ببتسامه هادية
وشاف تميم الي قاعد يشرب قهوة ونظراته بطق شرار
سيف ف باله.. ( كان نقصني عاشق متيم غيور لا وصعيدي كمان الله يخربيتك يا ياسمين ده نظراته فضحاه)
5
وبتسم بسخريه وخد السجاير بتعته وقرب منه قعد ع نفس التربيزة
: صباح النور يا تميم
تميم بجدية : صباح الخير يا باشا
سيف بضحكه : يادي باشا وربنا انا هنا زي زيكم يا جدعان شغال فيها زي زيكم مش ابن صاحب
الشركة متقلقش
تميم بهدوء :العفو مقامك محفوظ يا سيف بيه
سيف مدله سجارة : خد بس وروق كده بدل مانت عنيك بطق شرار من صباح ربنا
تميم خد السجارة ببتسامه بسيطه : ولا شرار ولا حاجه يا سيف باشا
سيف : باشا فينك يا يوووسف تسمع ههههه ربنا يرحمك يا صحبي والله انا ولا باشا ولا بيه
ولا ليا ف الجو ده اصلا بس هتلقيني جدع مع
الجدع ابن بلد و باشا وبيه مع الي شايف
نفسه زيادة عن البشر والجلاله وخداه
انا سيف و سيلفر يا تميم مش باشا
تميم خد نفس من السجارة وهو بيغمز وبيهز دماغه بتساؤل
: بس ايه المناسبه وبتقولي ليه كده
سيف : عشان انا يا تميم مش ببص لحاجة غيري ربنا يشهد ..اني عارف القرصة ف ايد اليتيم عجبه
ف مش بعرف اطمع في الي مش ليا
وغمض عنيه بقهر وكأنه بيسمع الكلام لنفسه مش لتميم
: انا راجل ابن اصول ابويا رباني مش انا الي هبص علي حاجه مش ملكي ..وياسمين اختي الي ربتها امي ف بلاش نظرات السفاحين دي
تميم بتفهم : عندنا مثل ف الصعيد هيجول مرت راچل ميخدهاش راچل يعني لو ليك هتكون ليك ولو بعد مية سنه ولو هي لراچل غيرك لو اطبجت السما ع الارض مش هتكون ليك .. وانا ربنا يعلم بحالي واكيد مش هيخيب ظني ولا هيخيب ظنك يا سيف
سيف وقف : تمام يا صحبي وانا معاك لو احتجت اي حاجه ف اي وقت…. ولو عايزني اكلم سالم بيه انا معنديش مانع
تميم وقف بتوتر : لا لا مش … ده اللي اقصده ..قصدي… بص يا سيف سبها لوقتها وبراحتها اناا ..
سيف : بس خلاص اهدي انت قلقان من وهم.. جمد قلبك انت بس وحاول وانا هسندك ماشي
تميم ضحك بفرحة : والله انا خجلان منك يا سيف
سيف ضحك : حقك يسطا انا ساعتين تاني وكنت هظهر ف صفحة الحوادث المطعون من عاشق مجنون ههههه
تميم بإحراج عدل شعره : بس انت عرفت ازاي
سيف غمزله : عيب عليك ده انا جيبها من تحت اوووي
وبحب ..نظراتك فكرتني بنظرات يوسف الله يرحمه
تميم ضحك وحضنه وسيف حضنه وكل واحد بيربت علي كتف التاني برجوله ..
شربو القهوة مع بعض وسيف طلع مكتبة وهو مروق شوية
….
في فيلا الألفي و بتحديد في غرفة ملك السهرات اللي رجع من سهرته بعد نص الليل… وهو بيقلب في سريره الشمس ضيقته فتح نص عين وهو بيحط ايده علي الكمدين عايز الرموت كنترول يقفل الستايرعشان يعرف يكمل نوم مسك الفون مكان الرموت وهو فاتح عين ومغمض عين وشافها الساعه 10:00 فتح عنيه بصدمه
: احاااا.. ازاي؟؟ دا انا ظبطك علي تمانيه ازاي مسمعتوش
5
قال كلامه وهو بيتنفض من على السرير وجري على الحمام خد دش سريع عشان يفوق
وخرج وهو بيجيري يمين وشمال في الاوضه اللي كلها فوضى طبعا مش اوضة فارس باشا… اللي بسرعه لبس البوكسر والبنطلون وفتح باب الاوضه والتيشيرت في رقبته لبسه وهو بينزل ع السلم جري
1
:انت بتجري كده ليه…ورايح فين ع الصبح كده من غير فطار
: رايح الشركه يا مها انتي نسيتي ولا ايه…وهفطر هناك متقلقيش ياسمين الزفته مصحتنيش معاها ليه
قالها بستعجال وهو بيفتح باب الفيلا وخرج
: طب سوق براحه الدنيا مش هطير وبعدين مصحتكش عشان محدش مصدق انك هتنزل الشغل فعلا
فارس بضحك : والله عيب عليكي يا غاليه.. يلا سلام
خلص كلامه و جري على جراج الفيلا خرج المكنه بتاعه ونطلق بيه متجها للشركه
ومها هزت راسها بيأس من عمايله وطيشه ودعتله ربنا يهديه ويصلح حاله
………..
بعد نص ساعه كان داخل الشركه والكل بيبصله ويبتسمله برسميه فكرينوه جاي في زياره عاديه… وهو عينه على الكل وبلع ريقه وهو بيبص حوليه كلهم لبسين بدل واطقم رسميه وهو الوحيد اللي لابس لبس كاجول وسطيهم.
5
: ايه الخنقه دي.. انا ايه اللي جابني هنا … بس كله يهون لجل العيون
قال الاخيره بابتسامه جذابه وهو بيفتكر عيون ندى
……..
دقايق وكان بيدخل مكتب سيف علي طول منغير حتى ميخبط على طول دخل وهو بيقول
: طبعا انا لو حلفتلك ع المصحف اني كنت ظابط المنبه ع الساعه ٨ ومسمعتوش مش هتصدقي
: وهتسمعه ازاي وانت نايم وش الصبح
: ادا انت شفتني؟
: اترزع… مش محتاج اشوفك هو انا لسه هعرفك..وبقولك ايه الشغل دا مش هينفع معايا اتعدل وتلم كده وظبط
: مالك يا برووو حامي كده ليه مكنوش ساعتين تلاته اللي اتأخرتهم.. كمل هو بيقعد وبيحط رجل على رجل…..وبعدين دا انا حتى ابن صاحب الشركه يعني اتأخر برحتي
1
:فاااارس… مش هنبه عليك تاني الساعه تمانية بالدقيقه تبقا هنا كل يوم.. وبقا شوفلك بدله
… وكبر شوية يا كوكو هاه
فارس وهو بيظبط في شعره من غير اهتمام بكلام سيف
: طيب طيب هحاول… بس بلاش كوكو دي
سيف وهو بيمسك سماعة التليفون
: انا عارف ايه هيخليك تلتزم وتيجي من الفجر….. ايوه أبعتيلي الانسه ندى عثمان علي مكتبي
فارس انتبه بكل حواسه و عنيه برقت وتعدل بسرعة
سيف بصله وبتسم له بسخرية و الباب خبط بعد شويه وسمح سيف للطارق بالدخول واللي كانت ندى اللي اول ما شافها فارس عنيه لمعت ببريق وجبها من اول شعر راسها لحد رجليها بإعجاب شديد وهو بيقول في عقله
( يخربيت منحنياتك)
وعض على شفته
ندى بابتسامه رقيقه : ازيك يا مستر سيف ..عامل ايه يا كوكو
سيف كتم ضحكته وفارس بصلها بقرف
سيف : ازيك يا استاذة ندى…..كوكو بيه هيداوم معانا من انهارده وهيكون تحت تدريبك
5
ندي وفارس الاتنين فتحه بقهم بصدمه بس كل واحد كانت صدمته مختلفه
فارس ضحك بصوت عالي : حبيبي يا برووووو
اما ندى كانت مصدومه و مستغربه وبصت لفارس من فوق لتحت وهي شيفاه عيل طايش واكيد مش قد شغله دا وجاي يلعب وقالت برفعة حاجب
: نعم… ادربه!؟
فارس : اه تدربيني
سيف ببروده اللي متسلح بيه من اول اليوم
: ايوه يا انسه ندى في اعتراض
: سوري يعني بس دراسة فارس باشا ملهاش علاقه بالشغل بتاعنا الا لو كان هيمسك حاجه في الاداره ودا طبعا مش تخصصي
: لا متقلقيش انتي انا بفهم في كل حاجه وعجبك
طبعا هو قصده على حاجه تانيه مش الشغل خالص
ندى بصتله من تحت لفوق ومدتهوش اهتمام ورجعت بصت لسيف وقالت
: معلش يا فندم بس دا مش من اختصاصاتي اصلا ممكن تسلمه لحد تاني
: لاء انا عايزك انتي
قالها فارس بوقاحه وهو بيكلها يعنيه
سيف بص لفارس بجديه عشان يسكت وبعدين بص لندى بنفس البرود وقال
: وانا خليته من اختصاصاتك يا انسه ندي عندك اي اعتراض
ندى ببتسامه مضغوضه وهو متاغظه منه اصلا بسبب الي عمله ف دموع وهي مسحوله برا
: لا يا فندم انا تحت امرك… اي أوامر تانيه
سيف ابتسم ببرود : حاليا لاء… اتفضلي على مكتبك دلوقتي وفارس هيحصلك
اومأت ندى برأسها وبصت لفارس اللي مسبلها بعنيه بغيظ وطلعت… واول ما طلعت قام فارس علي طول وهجم على سيف وهو بيحضنه
: والله يا برو انا لو ليا اخ مكنش هيبقا في جدعنتك دي
: اقعد يا اذكي اخوتك اقعد يا كوكو
قالها سيف وهو بيفك أدين فارس من حولين رقابته
: حاضر اللي انت شايفه يا غالي.. انا والله ما عارف اقولك ايه… يا ديييني دا انت وفرت عليا دخله طويله
: انا ظبتك اهو وريني شطرتك بقا ومتكسفناش
: عيب عليك.. هبهرك
5
قالها فارس بكل حماس وبعدها قال وهو متجه للباب
: يلا اطير انا بقا عشان عندي شغل مستعجل
قالها بغمزه وبتسامه لعوبه وبعدها فتح الباب وخرج وهو كله حماس للي جاي… وسيف كان بيبصله بابتسامه وفتكر نفسه لما كان في سن فارس وكان في نفس صياعته ويمكن اكتر منه وافتكر قد ايه كان بيحب الحياه وكان مقضيها مع يوسف في فرنسا وكل يوم كان ليهم مغامره شكل
اتنهد بهم واختفت ابتسامته وهو بيقول
: الله يرحمك يا صحبي… تعالي شوف حال صاحبك … لو كنت عايش كان زمانك شمتان فيا ما هو كله من دعاك عليا… كان زمانك بتقولي جيه اليوم اللي اشوفك فيه متعذب من الحب يا سيلفر يا بركة دعايا عليك يا صاحبي.
رجع ابتسم وهو بيتخيله قدامه بيقوله الكلام دا
: الله يرحمك يا يوسف
………
في مكان تاني في الشركه عند الثنائي المجنون
فارس خرج من مكتب سيف وفضل يسأل على مكتب ندى لحد ما وصله وقبل ما يوصل كانت دموع عند ندى وبيتكلموا
ندى بغيظ : انا مش فاهمه ايه اللي غيره كده دا عايزني انا ادرب ابو شخه دا
ضحكت دموع بصوت عالي وهي بتقول برقه
: عيب يا ندى كده وبعدين ده عيل صغير
: يا شيخه اسكتي انتي مشوفتيش حاجه دا انسان وقح ونظراته تحسسك انك عريانه قدامه عيل قال
لسه دموع هترد دخل فارس علي طول من غير ما يخبط واول ما شاف دموع قال
: الله… دا النووي كله هنا.. مش تقولو طيب
: اتفضلي.. قال عيب يا ندى قال
قالتها ندى بغيظ وهي بتشاور على فارس وبعدين بصت لدموع اللي ماسكه الضحكه بالعافيه
: اهلا يا استاذ فارس نورت الشركه
: اكتر من كده نور الشركه هتولع يا دموعي كفاية نوركم
دموع ضحكت من كلامه وجنونه
: وبعدين ايه استاذ فارس دي… انتي تقوليلي فارس علي طول دا احنا جيران حتى
دموع ببتسامه
: ماشى يا زي ما تحب يا فارس … وكملت وهي بتبص لندى… طب يا ندوش اسيبك انا وروح أكمل الشغل اللي سلمهولي الاستاذ سيف.. ربنا معاكي يا حبيبتي
فارس وهو بيبص على مؤخرة دموع وهي خارجه
: ليه كده…يا دودو بس
: فارس بيييييه
قالتها ندى بصوت عالي وهي بدب على المكتب بعصبيه عشان ينتبه ليها بعد ما خدت بالها من نظراته الوقاحه
: قلب فارس بيه
عضت ندى على شفايفها بغيظ من بروده.. بس حركتها دي دوبت قلب فارس وهو مركز في الشفايف وهو بيقول في باله ( لا لا متعضيش عليهم جامد كده امال انا مهمتي ايه)
ندى بجديه وهي بتحاول تمسك اعصابها من نظراته الوقحه
: بص يا فارس بيه مبدأيا كده وقبل اي حاجه… ذوقياً المفروض حضرتك وانت داخل مكتب عارف ان اللي جوه بنت لازم تخبط الأول
: بيبيع ايه ذوقياً دا انا معرفوش
ندى كانت هتشد في شعرها من ردوده وقالت وهي بتجز على سنانها
:انا غلطانه ليك سوري.. اقعد بقا يا كوكو خلينا ندخل في الشغل على طول عشان ننجز انا عندي شغل كتير غير حضرتك… ممكن تجيب الكرسي بتاعك جامبي عشان الشغل هيبقا على الاب توب
: ممكن جداااا
قالها فارس بحماس وهو بيخطف الكرسي خطف ولزقه في الكرسي بتاعها
: وبعدين مالك.. كوكو كوكو شيفاني برضع في الدندودو ولا ايه طنط
قال الاخيره وهو بيبص علي صدر ندي
ندي غمضت عنيها بغيظ و ابتسمت بغل
: طب ممكن تركز معايه يا فارس يا اوكي
فارس بص ف اللاب : اوكي يا طنط
5
……..
عند دموع كانت بتجري يمين وشمال وهي بتحاول تخلص الشغل ف الساعتين..
خلصت وطبعت الفايل الي عايزوه سيف ..
وقربة من المكتب وهي فرحانه بإنجازها خبطت ودخلت بعد ما سمعت صوته
سيف كان واقف عند الشرفه الكبيرة القزاز ومدي ضهره للباب وخد نفس عميق بعد ما شم ريحتها ملت المكتب وغمض عنيه بيأس
: فات ساعتين وربع يا مدام دموع
دموع قربت بسرعه : انا خلصت اهو اتفضل الفايل
سيف لف ليها ودموع بتقرب بسرعه وهب اتشنكلت ف السجادة وقعت على ركبتها ووشها قدام رجولة سيف
5
رفعة نظرتها الي كلها احراج ووو
***************************
يتبع….
رواية دموع السيف الحلقة الثامنة
تميم طلع فوق ف مقر الشركة وهو شايل علبة كبيرة بين ايديه وخبط ع باب مكتب ياسمين ودخل ببتسامه جميلة من النادر لما تظهر : الاورد الي طلبتيه ي انسه ياسمين
ياسمين وقفت من ع المكتب بلهفة : مرسي ي تميم مكنتش تعبت نفسك وطلعت كنت بعته مع عمو سعد
تميم ابتسم بهدوء : تعبك راحه ي فندم
ياسمين ابتسمت : اخيرا شوفنا ضحكتك ي تميم ايوة كده خلي يومنا يزيد حلاوة
تميم قلبة دق : وانا ضحكتي هتفرق مع حضرتك كتير

ياسمين بضحكه : يوووة كتير اوي انت ملاكي الحارس ي تميم من وانا صغننه وانت معاية زي ضلي اكيد
هحب اشوفك بتضحك وبتتكلم زينا انتي
مش روبووت
وقربة من العلبة الكبيره الي ع المكتب وفتحت الكيس ولقت جواه كيس صغير تاني : ايه ده ي تميم
تميم بتوتر حك رقبته : ده الدونتس الي بتحبي جبته عشانك
ياسمين بضحكه : يالهوي ي نااس مش بقولك ملاكي عشان تعرف بس انك لما تضحك وتكون رايق
هتروق عليا انا مفطرتش اصلا شوفت بقا
تميم ابتسم براحة : بالهنا ي انسه ياسمين وطلبتلك قهوة موكا عم سعد زمانه جيبها افطري بقا وبقي احتفلي
بالمدير الجديد براحتكم عن اذنك
ياسمين بفرحة : مرسي بجد ع اهتمامك اتفضل
تميم خرج وقلبه بيتنطط من الفرحه وياسمين شخصيا بقت تتنطط من الفرحه جواه المكتب بسبب اهتمامه
الرقيق زيه
فارس قعد جمب ندي وهو بيحاول يندمج معاها ف الشرح بس مش عارفه بسبب حركت شفايفها وايديها
وريحت برفانها الي جننه ..
فارس : هو انتي نوع البرفيوم بتاعك ايه
5
ندي خبطت بإيدها ع وشها وبصتله : افندم احنا ف ايه ولا ف اااايه
فارس : مالك ي طنط سؤال بسيط يعني
ندي ضغطت ع اسنانها : دي تركيبة ي فارس بيه متعرفش انت الكلام ده
فارس بضحكه : وربنا لو كلونيا خمس خمسات هتبقا قمر عليكي ي طنط
ندي وقفت : مكنوش اربع خمس سنين دول الفرق عشان تقرفني طنط طنط
5
فارس : قولي لنفسك كل شوية كوكو ..كوكو هو ف ايه ي طنط ااااله
بمص صبااعي قدامك
ندي اومأت وقعدت بعصبيه : ماشي ي كبير ي عااقل هات الملف الي هناك ده وتعاله يلا
فارس وقف : لا لا لا مش انا الي ف خيالك خااالص انتي عايزة تشوفي التوته قوليلي بلاش لف و دوران
6
ندي ببرود : يلا ي مهزق هات الملف ده وتعاله
فارس بسخرية : مهزق حته واحده خالي بالك ده انا ابن صاحب العمارة احترميني شوية
ندي : قوووم قوووم ي فارس بيه وكبر شوية
فارس مشي بضهرو : حاضر ي طنط بصي ف ورقتك بقا متنحيش
1
ندي دعكت جبهتها بإرهاق وهي مغمضه عنيها : ولسه
5
فارس جاب الملف وقعد جمبيها تاني وندي رجعت تشرح له من اول وجديد
ياسمين فتحت الباب : ايه ي حلوين عاملين ايه مع بعضى
فارس : فاجرين اوووي
ياسمين بنرفزة : احترم نفسك ي زفت
ندي بتعب : خوديه انتي ونبي
ياسمين جعت لوراه : لا مرسييي جدا كفاية البيت
ويلا انا بعت جبت تورته عشان هنحتفل بالمدير
الجديد روح نادي سيف ي فارس وانا هجمع
باقي الموظفين
دموع وقعت قدام رجولت سيف بالظبط وعنيها جت ع عضوه الواضح من تحت قماش البنطلون وتخضت
وبصتله بتوتر وخجل وعيونها بتلمع فيها الدموع
5
سيف لعق شفيفه وبلع ريقه بغصه وهو شايف منظرها تحت رجليه بالخضوع ده وتمنييي حاجات كتير
اوي اولهم ان الوقت يقف فاق من شرودة
ع صوت الباب بيتفتح ودخل فارس الي اول ما شاف منظرهم لف ورجع تاني : احيييييه ع كسفتك
ي حازم حااازم ف الشركة ي برووو
5
سيف قرب من دموع بسرعه قومها من الارض : انتي كويسة
دموع بخجل بصت ع رجلها : اه كويسه ركبتي اتعورت
بس
سيف قاعدها ع الكرسي : طب تعالي اقعدي هناا
دموع فكت ايدها من ايده : انا كويسه ..الفايل اهو بعد اذنك بقا ..
سيف غمض عنيه ومسح وشه بقهر وبص ع فارس الي مديه ضهرو وواقف ع الباب مركز مع دموع وهي ماشيه بتعرج : تعاااله ي زفت عاايز ايه
فارس دخل وهو بيمسح رقبته وبيضحك ضحكه صفراه وغمز لسيف : اايه انت
سيف ببرود هز دماغه : اناا ايه متنحش دي كانت وقعه
فارس ضحك : وقعه ولا قطعت عليك اللحظه
سيف بعصبيه : فاارس امشي ي فاارس الله يصلح حال امك الي جبتك ع اخر الزمن امشششي
فارس ضحك بصوت عالي : متغاظ شيفك يلا مني انا متغااظ ده انا حتي اخر العنقود يسطاا
سيف كتم ضحكته : جاي ليه وتاني مرة ابقا خبط ع الزفت
فارس اومأ : ماشي ي برو وجاايه ليه عشان سنفورة هانم عملالك حفلة صغيرة بمناسبة تولي سيادتك
دور المدير البارد الثقيل 😊 وهو بيضحك ببرود
سيف عض ع شفته وقرب من فارس الي طلع يجري : طب يلا بقا استأذن انا اللهم بلغت اللهم فشهد
وطلع يجري وسيف قعد ع الكرسي وهو بيبص ف الارض وشابك صوابعه ف بعض ورفع عنيه وبص ع المكان الي وقعت فيه وعض ع شفته قام وقف ورجع شعره لوراه
وهرب من المكتب بسبب طيفها وريحتها الي مالت
المكان …
طلع سيف ولقاه كل الموظفين متجمعين ف الرسيبشن حولين التورتة الكبيرة وكلهم سلموا عليه ورحبوا
بيه وف بنات اتصورت معاه ودموع وندي
قعدين جمب بعض دموع لسه وخده الصدمه وندي بتدلك بين عنيها : ااه ع الصداع الواد المجنون
ده هيخوتني
دموع ابتسمت : طب والله عسل
ندي بنرفزة : خديه يختي خدددديه
فارس وهو شايل طبقين من الجاتو : لا عايزك انتي طنط ي اما مش لاعب
ندي غمضة عنيها بوجع : يالهووي عليا وع سنيني السودة
دموع ضحكت بصوت عالي : بقا كده ي فارس مش عايزني دلوقتي انت ع فكرة مالكش صاحب
ي خسارة كيك الشكولاته
فارس عض ع شفته : يالهووي ي ناس وانا اقدر بس انتي متجوزة بقا يدموع خليني ف مز العاذب ده
دموع ضحكت تاني : وشك عليها يلا هروح مكتبي
ندي : ي بت انتي ي بت دموووع ماشي ي بت كوم شكاير الغدارين
دموع طنشتها وهي ماشيه بتضحك بصة ع سيف وشافت البنات لفه حولية وبيدردشة ومبتسم لهم
ابتسامه تهبل وسيف رفع عنيه وجت ف عنيها
دموع لفت وشها بسبب الموقف المحرج وبسبب تاني جواها وهو تغير سيلفر من نحيتها وبرودة معاها
واسلوبه وطريقته واهو واقف يضحك ويدردش
والدنيا حلوة ….
دخلت دموع مكتبها وفضلت رايحه جاية وهي مش عارفه مالها عايزة تطلع تصوت ف وشه عايزة
تجيبه من شعره متغااظة منه ومتعرفش
السبب وقعدت تخلص باقي الشغل الي
معاها شغلها الاساسي مش الي طلبة
سيف منها ..وبعد مرور ساعة
سمعت الباب بيخبط ودخل سيف هي فكرت ندي ولا ياسمين او حد من الموظفين وسمحتله بالدخول
من غير ما ترفع عينها ..
سيف : شكلك مشغوله
دموع فتحت عنيها بصدمه ووقفت بسرعه : هاا لا ابدا خير
سيف اومأ بهدوء وقعد حط رجل ع رجل قدام مكتبها : كل خير حبيت اعتذر عن طريقتي الصبح كنت مضايق شوية وبسبب اسلوبي كنتي هتتأذي ..
دموع هزت دماغها برفض : حصل خير
سيف : تمام لسه جاي لي بطاقة دعوة لحضور افتتاح الفندوق الي صممته اعلان ليه ومطلوب حضور
المدير والمساعد التنفيذي والمصممين
للحفلة وكمان عشان في لقاء صحفي
دموع لعقت شفتها بهدوء : بس انا مش بحضر حفلات
سيف ف باله ..حقك متحضريش حفلات مانتي متجوزة
بني ادم براس تور ي حلوة
سيف وقف : والله ده شغل ولازم يتنفذ اتصرفي وبعدين كله عشان نجاح الشركة الي انتي متوظفه فيها
عن اذنك ..وساب لها ع المكتب علبة صغيرة وخرج
دموع شدت شعره بغل وقربة من العلبه فتحتها لقت مرهم مضاد حيوي مكتوب عليه ادهنيني
ولزق طب مكتوب عليه اللزقيني
بخط مميز اوي
5
دموع ابتسمت بكسوف وعضت ع شفتها سيف شافها وهو معدي من قدام قزاز مكتبها الي بيودي ع طرقه فيها مكتبه ومكتب ياسمين وبتسم بغرور
وكمل لمكتبه
خلص اليوم بين شد وجذب وإرهاق لكل الاطراف معادي ياسمين وفارس المرطقع …
روحت ندي ودموع بعد ما طلبو اوبر مع بعض لحد قبل الحارة بشوية …وقبلتهم ملك الي كانت ف محضرات
تالته ثانوي بعد ما ندي اصرت عليها تكمل تعليمها
الي سبته من سنتين ..
ملك حضنت دموع : عمله ايه ي دودو وحشاني مش بتيجي عندي خالتي ليه ابقي تعالي اسهري معانه
شوية انا وندي الي مش بتعمل حاجه غير
انها بتسمع اغاني وترقص طول الليل لحد
ما زهقتني
ندي بصتلها برفعة حاجب : ده انتي شيلة ومعبية اوووي ي بت
دموع ضحكت : حاضر ي كوكو هشوف حسين وبقا اجيلكم شوية ..
وكملوا الطريق وهما بيهزرو مع بعض وحسين كان قاعد ع القهوة هو واحد صاحبه وشافهم …
دموع رفعة عنيها وشافت نظراته الضحكه اختفت من ع وشها وبصت ف الارض بتوتر
ندي شافت منظرها وبصت جمبها وشافت حسين قاعد وحواجبه معقودين ١١١ عقده : يختيييه مش هنخلص
ربنا يعينك ع ما بلااكي ي اختي
ملك بصت وراها ووشها احمر وبهدوء : اييش عرفك انتي ف الحب دي غيرة ي ندي غيررة العاشق
لمعشووقه
ندي : ونبي حد يسكت البت دي بلا معشوقة
دموع التسمت براحه : مالكيش دعوة بيها يلاا سلام
مالك بحب : بااي ي قلبي هستناكي بليل
وودعتهم وطلعت شقتها غيرة هدومها ولمت شعرها ولبست قميص واسع ودخلت المطبخ وبدأت تحضر
الغداء بسرعه عشان ساعه وحسين هيفتح بقو
زي البلاعه ويفضل يجعر ..
نص ساعه وحسين دخل رما المفاتيح ع التربيزة : عامله ايه ي ست الستات ي هانم
دموع رفعة عنيها بتوتر : الحمدلله ي سينو انت اخبارك ايه
حسين وقف ف مدخل المطبخ : انا فل اوووي مالي مراتي ماشيه تضحك وتتمرقع ف الشوارع
و انا قاعد زي الخروف ده انا زي العسل
دموع غمضت عنيها وسكتت عشان تعدي يومهاا بدون اصابات : العفو ي حسين ماعاش الي يقول عليك كده
حسين اومأ : غلطاتك بتكتر ي دموع وسابها ومشي وهو بيقلع هدومه ..حطيلي اطفح يلاا
دموع وقفت تشتغل وهي عايزة تخلص ف اسرع وقت عشان يومها يعدي بسلام كفاية ضغط الشغل
حسين خرج من الحمام وقعد ع كرسي الانترية وهو بيفتكر كلام صاحبه ..
مجدي : هي مين الي ماشيه مع مراتك وصاحبتها دي ي سحس
حسين بقرف : بنت خالت العقربة
مجدي : ده البت ي جدع بقالها بتاع اسبوع هنا اهو كل يوم ف الريحه والجاية مش شيله عنها من عليك
حسين بصلها : بس ياعم هي نقصه هبل
مجدي : طب والله البت شكلها عينها منك
حسين : والمفروض اني اعمل ايه مثلا
مجدي : المفروض اني دي عيله هبلة زي ما بتقول استغلها لمصلحتك وخليها العصفور بتاعتك الي وسط
مراتك والسنيورة التانيه الي عمله فيها
بنت بارم ديله دي …
حسين : طب وهي هتيجي معاية سكه
مجدي : بقولك اضحك عليها يسطا كل بعقلها حلاوة وقع منها الكلام الي انت عايز تسمعه ..وبسخريه .ولا مش هتعرف وبعدين دي شكلها وقع اصلا
حسين : انا مروح عشان شكلها السجارة هبت ع دماغك
حسين فاق من شروده ع صوت صرخت دموع جري عليها ف المطبخ : ايه ف ايه بتصرخي ليه
دموع لفت معصمها بوجع : ايدي اتسلعت ف الحله وانا مش وخده بالي عايزة اخلص بسرعه وحطلك الاكل
حسين : عمله ده كلو عشان اللسعه دي روحي طيب حطيها تحت ماية برده ولا ادهني معجون سنان
وبطلي محن
دموع : محن ماشي ي حسين شكرا اتفضل اطلع برا بقاا
حسين : طب ي سنيوره
دموع وقفت وسندت ايديه ع الحوض وبصت قدامها بشرود … خدت خدش ف رجلي جبلي مرهم وجوزي
شفني محروقه بيقولي بطلي محن ي تارة هو الي اوفر ولا جوزي الي حلوف …يوووة بقا انا بفكر ف ايه اصلا
7
خلصت دموع الاكل بعد ما لفت ايدها وطلعت حطت له الغدي وقعدت كلت معاه وقامت عملتله شاي وغسلت المواعين ودخلت تاخد شور …
طلعت بتنشف شعرها وقربة من حسين وقعدت جمبه
: حسين
حسين ببرود : همممم
دموع بهدوء : كنت عايزة اروح عند ندي شوية
حسين بخشونه : ايه اشتقتلها مهي ف وشك الاربعه وعشرين ساعه لا مفيش نزول
دموع بخفوت : معلشي ي حسين وبعدين انا هروح عشان مالك بقالها شوية تتحايل عليا اروح لهم
دي غلبانه وطلعه من موضوع وحش وعايزة
اكون جمبها
حسين بفضول : موضوع ايه
دموع استغربت اول مرة عايزة يفتح معاها نقاش من سنين وتحمست : والله ي حسين ده ملك دي غلبانه
ومكسور معانه جميله وكيوت وتستاهل كل خير
وقعدت بقا تشرحله حصل معاها ايه وتدافع عنها وتزين ف صورتها عةقد ما تقدر عشان عرفه جوزها بيفهم
ع مزاجه وقعدت تزين صحبتها لجوزها 🤦
5
حسين بملل : خلصتا ي دموع عرفت انها ربعه العدواية قومي روحي ومتتأخريش نص ساعه وتكوني هنا
دموع وقفت بحماس : خليك جدع بقا وخليها ساعه
يلا رايحه البس ..وجريت من قدامه
لبسة بسرعه ونزلت ونسيت تاخد فونها وهي خايفه يغير رأيه
سيف طلع من الشركة وراح عداه ع يوسف قعد قدام قبر يشكي ويحكي همه ليه وقد ايه هو بيعاني لمدة ساعتين
لحد ما ليل بدأ يليل : يلا بقا ي صحبي معلشي قرفتك بقلقك ف نومتك بمشكلي وضحك بحب ..حاضر خلاص هبطل اڤوره بس انت لو صاحي وبتتكلم كنت قولتلي
وانا مالي انا بمعناتكك ي عم انا عرفك غدار هههههههههههههههه يلا هتوكل انا عشان
سامع صوت حركه مش مريحاني
ايوة ايوة بقول كده عشان اخلع بشيكه وانا قلبي قاعد حفظني ي زفت.. وبحزن
الصراحه وحشتني ي يوسف.. وخد نفس سلام ي صاحبي …
وركب عربيته وروح ع العمارة القديمه الي فيها سبب معاناته الي مش قادر يبعد عنها ..
ياسمين ركبة مع تميم بعد ما خلصت شغلها مع سيف وفارس اول ما ندي مشيت خلع بشياكه وخد المكنه
بتعته ومشي ..
ياسمين وهي بتبص من الشبك : واااو بجد الجو تحفه انهاردة
تميم بصلها ف المراية ورجع بص قدامه : تحبي نقف شوية ع النيل
ياسمين بحماس : يرررريت
تميم ابتسم بخفوت وطلع ع الكوبري ووقف وركن العربية ونزل فتح لها الباب : اتفضلي
ياسمين بفرحه : مرسي مااي انجيل
تميم ضحك : انجل ..ابويه لو سمعك هيطخني عيرين جبل ما اچيب لهم العار ههههههههه
ياسمين ضحكت ضحكه لذيذة : اوووه بجد انت مشكله بلاش تضحك احسن ما تبقا فتنه متنقلة ف الشركة
والبنات لما بتصدق شوفتهم انهاردة لفو ع سيف
ازاي متضحكش قدمهم انا بقولك اهووو
تميم ابتسم : وانتي عايزاني مضحكش قدمهم ليه بقاا
ياسمين خدت نفس عميق وهي بتتفرج ع النيل والغروب بعيون بتلمع زي الاطفال رفعة كتفها لفوق : معرفش مش حبه اشوف ان الحاجه المتاحه ليا متاحه للجميع
بحس اني ضحكتك خاصه بيا وبتطلع معاية
انا وبس من وانا صغننه بحس ان الحارس
تميم هو حارس ياسمين فقط خاص
بيا انا مش انانية صدقني
بس مش عارفة السبب
5
تميم حد حاسس بقلبه الي هيطلع من بين ضلوعه بسبب كلمها حتي لو انانيه هو عايزة تبقا انانية فيه عجبه
وع هواه كفاية انها حسه نحيته باي حاجه
حتي لو تملك : حيث كده بقا هروح اجبلك
الايس كريم الي بتحبيه ..
ياسمين اومأت ببتسامه حلوة وتميم عنيه ف عنيها مش قادرة يحمي قلبه منها اكتر من كده
راح تميم يجيب لها الايس كريم المفضله عندها وياسمين قرب منها اتنين شكلهم ميطمنش ..
سيف دخل العمارة وطلع ع السلم ف نفس الوقت الي كانت نزله دموع فيه وهي بتجري وجت قدامه وراحت
مفرمله قبل ما تقع ف حضنه
سيف رفع ايديه وهو بيرجع لوراه : هوب هوب اقفي
دموع وقفت بسرعه وهي بتضحك بهبله : معلشي كنت مستعجله جت سليمه المره دي
سيف ضحك ع ضحكتها وف باله ..اه يبنت الهبلة
وبجدية : خالي بالك بعد كده مش كل شوية تقعي زي الاطفال ايوة انتي طفله بس مش للدرجة دي خافي
ع نفسك ي مدام
دموع بإحراج : ده اهتمام ولا توبيخ ..مدح ده ولا ذم ههههههههه ع العموم ماشي تمام شكرا ي استاذ
سيف هاا ي مدير ي جديد اوعه بقا عديني
سيف عض ع شفته وهو بيكتم الضحكه : خلصنا بقا مانا اعتذرتلك يلا يلا عدي ي ست الطفله من هنا
دموع اومأت وهي مبتسمه لي وعدت من جمبه وايدها احتكت برجولته من غير ما تاخد بالها بس في واحد
حس بضطراب بسبب لمسه غير مقصودة
5
سيف وهو بيطلع باقي السلم وهو قابض ع كفه : اه صح اناا خلصتلك الرسمه بس مش هديكي التيشرت
غير بمقابل ف انتي وشطرتك بقا وريني المقابل
دموع بغيظ : ع فكرة كده استغلال ي استاذ سيلفر ونبي وريهاني طيب
سيف كمل السلم وهو بيضحك ف صمت وطنشها
دموع دبت السلم برجلها وهما ده كلو ف الدور التاني بين شقتها وشقت ام حسين القرشانه الي راحت عند بنتها
من ساعت الخناقه : وده اجبله من فين مقابل ده بيقبض بالدولار
ونزلت راحت عند ندي وكانت قعدتهم لذيذة كلها ضحك وهزار عدت ساعه ونص وحسين كان عايز ينزل ودموع
ده لسه مجتش مسك الفون بعصبيه عشان يرن عليها
سمع صوت رنت تليفونها ف المطبخ ..دخل خده وفتح البسورد الي هو حفظه وجاي يرن ع ندي غير رأيه
وخد رقم ملك ورن عليه من عنده ..بعد ما شاف
دموع معندهاش رصيد ..
ملك مسكت الفون بتاعه : مين بيرن دلوقتي ولا رقم مين ده وبصت لهم ..انا خايفه يكون جوزي القديم
ندي خدت منها الفون : اجمدي ي بت في ايه هااتي كده انا هرد ..الوو
حسين : هو انتي ف حد مصلتك عليا ي بت
ندي : هو انت وبعدين بترن ع ملك ليه وخدت رقمها من فين
حسين : والله يختي عايز الست الي عندك وبصراحه كده مكنتش عايز اكلمك ي نخرة هانم رنيت ع بنت خلتك الحلوة من عندي عشان الست معندهاش رصيد
ندي : ومعندهاش رصيد ليه وانت ع قلبك قليل متشحن لها ي حسين باشا
دموع فتحت عنيها بستغراب لما سمعت اسم جوزها كان المفروض تعرف ان هو بسبب تعبيرات وش ندي
حسين : بت انتييي فكك مني يلا قولي لصحبتك تتنيل تنزل كفاااية تأخير ..وقفل ف وشها السكه
ندي ضربة ع رجلها : اااه ي ناااري راااجل سم
دموع : هو في ايه
ندي حكت لها دموع وقفت بسرعه وسابت النسكافيه من ايدها : طب يلا يلا سلام انا باااي نتقابل بكرة
ونزلت تجري ..
ندي : ونبي انا خايفه تصحي من الي وانتي فيه وقعه ع جدور رقبتك ي بنت حسنية
ملك خدت الفون من ايدها : يلاا انا رايحه انام تصبحي ع خير
ودخلت اوضتها مع ندي وفتحت الفون وسجلت رقم حسين بفضول وهي متعرفش السبب
ياسمين قرب منها شبين شكلهم ميطمنش ونظرتهم ونوين ع شر : اااية ي حلوة سيبه السما ونزله
ع الارض ليه
& : متيجي نسهر مع بعض ي وتكه
$ : ي ديييني هتبقا سهراه ضرب ناار ي عود ملفوف تعالي هنبسطك
ووحد قرب يلمس شعرها ياسمين بخوف نزلت ف الارض وحطت ايدها ع ودنها وغمضت عنيها وبقت تصوت بحسها كلو : تميييييييم تميييييييم تميييم
وهي بيعدي عليها مشاهد حصلت لها لما كانت عندها تمن سنين وشافت اتنين من صحاب امها لما كان سالم مسافر ومقربين منها بالشكل القذر ده بعد سهرة كلها
فجر ومجون … وعندها عقدة وجبانه بشكل غير
طبيعي بسبب الموضوع ده ..
تميم الي راجع ماسك الايس كريم ف ايده ببسمة حلوة سمع صوت صراخها العالي الي كله خوف وشاف اتنين وقفين نحيت العربية مكان ما سبها رما الي ف ايده
وطلع يجري عليها بخووف ..
مسك الوادين عدمهم العافيه بعد ما كانو عايزين يهربوا منه دعكهم ف بعض بغل وقهر واضح لما شاف منظرها
كسر ايديهم هما الاتنين وراح مطلع الفرد بتاعه وبيعمره
ياسمين بخوف وبكي يقطع نياط القلب : بلاش ارجوك عشان خطري تميمي عشااان خطري انا خااايفه

تميم بصلها بقهر ورجع بص ع الي مرمين قدامه ف الارض ودب واحد فيهم بالرجل ف وشه ومسك ايدها ركبها العربيه جمبيه وطلع بسرعه وف نار جواه
ياسمين عماله تعيط ومش مبطله وشقتها بتجرح صدره هو
تميم بعصبيه : كفااايه كفااايه عيااط ..وبيدب الدركسيون بكف ايده
ياسمين شافت منظره وزادت ف بكاها تميم فرمل بعنف ونزل من الباب وراح نحيتها فتح بابها نزلها من ايدها
ومسك كتفها : عملوا فيكي ايه عشان تبكي بالطريقه
دي كفاااية إذوكي لمسوكي لمسه معجبتكيش
عرفينييي انا جواية نار انا السبب سبتك لوحدك
انا السبب حصلك كده بسبببي ردي عليه
ياسمين غمضت عنيها بقهر ورمت نفسها ف حصنه : كفاااية كفااية ارجوك انا خاايف ارجوك تميم
انااا مرعوبة بلاش صوت عاالي

تميم الدمع اتحبس ف عنيه الي بقا لونهم احمر بلون الجحيم : اهدي اهدي طيب حقك عليا سامحيني كفااية عياط …عشان خطري متبكيش دموعك هتكوي جلبي
وضمها جوه صدره اكترر وايد ف شعرها وايد ع ضهرها
وغمض عنيه وجميع مشاعر الدنيا بتخبط جواه صدره
فضلت ياسمين جواه حضنه وقت هما الاتنين ميعرفهوش نسيوا نفسهم ونسيوا الدنيا
بالي فيها وكل واحد هايم ف ملكوته
الخاص جواه حضن بعض
5
تميم فاق من دومته وبعدها عنه براحه : احمم احسن دلوقتي
ياسمين مسحت عنيها ووشها و اومأت بهدوء وخجل وعقلها مشتت : هممم احسن انا اسفه
تميم : متتأسفيش انا الي غلطان بس وعد مني ليكي وعد راچل دمه حر عمرها ما هتحصل تاني لدين ديان
وهحميكي بروحي ونفسي تروح فداكي لاجل
ما تخفي وتنزلي دموع عنيكي

ياسمين بلعت غصتها وعنيها لمعة بمتنان : انا بجد بحمد ربنا انك ف حيااتي ي تميم بجد مرسي ع كلامك الحلو
ده اللهجة الصعيدي بتاخد قلبي مني لما الشريط
معاك يقلب عليها هههههههههههههه
تميم ابتسم بحب : اللهچة الصعيدي والصعيدي كله تحت امرك يلا عاد اتأخرنا زمان سالم بيه جلجان
ياسمين ضحكت : ده انت قصدها بقا بس انا عرفه بتطلع منك امته
تميم ركبها وركب جمبيها : امته ي ست الهانم
ياسمين : وقت ما بتكون فرحان ووقت ما بتكون متضايق ومتعصب وبتبقا جمررر جووي جوي
تميم ضحك : اسكتي متجلدناش تاني بدل مانتي هتكحولي ف سحنتك كده عشان تنطجي كلمتين
باسمين ضحكت بصوت عالي وهي بجد من جواها طايرة من الفرح برغم الموقف المحزن الي حصلها
يتبع….
رواية دموع السيف سيف ودموع الفصل التاسع 9 بقلم هايدي الصعيدي
هبداء من فين امممم ..سيف فتح شقته ودخل واعصابه كلها مشدودة دخل خد شور وطلع بالمنشفه كالعادة
راح خد كاس وقزازة الوسكي وقعد ف الصاله وجيه قدامه منظرها وهي وقعه تحت رجليه ونفسه ضاق
وغمض عنيه وتخيل انها قربة منه بكل خضوع وهي بتعض شفته برقة وحطت ايدها ع رجولته وحركتها براحه وهي بتفك زرار البنطلون وو فتح عنيه بسرررعه وهو وشه احمر وعروق رقبته نفره
14
سيف بص ع رجولته : تؤ مش هريحك عشان تعرف تتحكم ف نفسك بعد كده مش هنعيد شغل المراهقة
من اول وجديد ..وشرب من كاسة بعصبيه وصوابعه
ضغطه ع الكأس
8
فضل قاعد يشرب كاس ف التاني ويدخن بشرود وبيحاول يخرجها من افكاره وجملها وجمال ضحكتها
ورقتها وريحتها ..وع ذكر ريحتها قام وهو دماغه
تقيله من الشرب وقعد ع السرير وحرك ايده
ع ملامحها الموجوده ع التيشرت
2
سيف بغصه : دمووع زي ما ليكي حظ من اسمك انا كمان ليه حظ من اسمك ي دمووعي وسبب وجعي
ايوة انتي مالكيش ذنب ده ذنب قلبي الي حب
وحده مش ليه اااه ي وجع قلبي بعد مااختارك
وهو مالوش اي حق فيكي ولو حتي بسيط
حق اني اكون حبيبك وراجلك سندك وضهرك
حق اني اغير عليكي واتملك كل سنتي فيكي
حقي فيكي ضايع ي دمووعي
11
ونزلت دمعه شردة من عيونه الحادة وقرب تيشرتها من منخيرة يشمه بعمق وهو بيحضنه لصدرة بكل قوته
وبيدور ع ريحتها الضعيفه الي قربت تختفي
من تيشرتها ...
4
ياسمين روحت وهو قلبها مخطوف وعقلها مش معاها سلمت ع اهلها وطلعت اوضتها بعد ما عرفتهم انها
هتنام ومالهاش نفس تتعشي ..
دخلت خدت شور وطلعت قعدت ع السرير وفضلت تتقلب ف سريرها وهي بتتفكر كل الي حصل
ووشها احمر بخجل لما افتكرت حضن تميم
وكلامه غمضت عنيها وهي بتعض شفتها
بكسوف لذيذ وقلبها دق فتحت الفون
وقعدت تقلب ف صور تميم الي ديما
بتغفله فيها وهو ديما حواجبة معقودة
ياسمين : ملاكييي ..وحركت صوابعها ع ملامحه الرجولية برقه ..شكرا عشان انت موجود ف حياتي
وغمضت عنيها وراحت ف نوم عميق ..
فارس طبعا روح غير وطلع ع النايت كلوب وراح يسهر سهراه من سهراته الماجنه المشبعه بالبنات والمشروبات
بس مقدرش يكمل وقعد ي دوب ساعه وقام
وقف وراح المول
دموع روحت جري من عند ندي فتحت باب الشقه ودخلت ..ما لسه بدري ي ست هااانم
3
دموع شهقت بخضه بسبب خشونة صوته الي طلعت لها من الضلمة : معلشي ي حسين الوقت سرقني
حسين : والمفروض اني استناه صبح وليل عشان السنيورة تدور عليا وتديني حقي عليها
3
دموع قربة منه وقعدت جمبيه وحطت ايدها ع وشه وهي بتحرك صوابعها مكان عقدت حواجبة : فك انت بس التكشيرة دي وانا اهو معاك وجمبك ف اي وقت
وقربة حضنته برقه حسين ضغط ع جسمها بخشونه وسحب شعرها لوراه ونزل ع شفايفها وخدودة ورقبتها ببوسات همجية بيدور فيها ع متعته هو مش متعت
الشخص الي قدامه
7
وقف ومسك ايدها وجرها وراه ع الاوضة خلع هدومه وخلعها هدومها بحركه روتينيه باردة
وطلع فوقيها وبدون مقدمات فتح رجليها ودخل رجولته ولما حس انها جفه ومش مستعده لولوجه بصق ع كف ايده ودلك رجولته ودخلها جواه انوثتها
30
دموع بشمئزاز : حسين ليه القرف ده يعني مش بحب كده ما تصبر شوية خليك ف حضني بوسني ولا
داعبني وهتلقيني مستعده ليك
5
حسين وهو بيدفع جواها بسرعه : وانا لسه هستناكي تستاعدي ي سنيورة مانتي لو بتحسي كان من لمسة
اتبليتي
11
دموع غمضت عنيها بغصه وكرهت العلاقة معاه الي كل مره تيجي ع نفسها فيها وتعدي وتفوت كلامه واسلوبه وطرقته ودي حاجه تعباها نفسياً لكن بتحاول متبينش
وتمشي حياتها الي اصبحت لا تطاق ف اخر فترة ..
1
سيف كان قاعد ف اوضته وسمع كلمهم وشد شعره بقهر طلع الصاله وشغل جهاز الموسيقي الي اشتراه وهو راجع
بعد ما وصله بالبلوتوث وشغل ع فونه اغنيه فرنسيه
حزينه وعلي الصوت
3
1
وهو بيفرك ف شعره بتعب
وراح قايم مطلع ادوات الرسم بتعته وسند اللوحه قدامه وفضل يغرق فيها بالالوان ويرسم بالفرشه بحركة سريعه وبيدمج الالوان بصوابع فنان محترف وهو دماغه بتفكرش غير فيها وكم الحزن والوجع والقهر الي حاسس بيه بقا بيفرغه ف اللوحه الي قدامه 1
وراح قايم مطلع ادوات الرسم بتعته وسند اللوحه قدامه وفضل يغرق فيها بالالوان ويرسم بالفرشه بحركة سريعه
وبيدمج الالوان بصوابع فنان محترف وهو دماغه بتفكرش غير فيها وكم الحزن والوجع والقهر
الي حاسس بيه بقا بيفرغه ف اللوحه الي
قدامه ..لحد ما طلعت معاه تفصيل جسمها
الي شفها اول مره
1
ومكنش ف باله غير صورتها دي
ومكنش ف باله غير صورتها دي
ولعن افكارة القذرة وهو بيضحك وغمض عنيها ونزلت دمعه حزينه لتاني مرة بسببها ودي عمرها محصلت ليه
دوب كتير وصاحب كتير ودخل ف علاقات كتير عمرو
ما وحده أثرت فيه زيها ..
12
قام غسل ايديه ودخل نام ع السرير وغمض عنيه بإرهاق
دموع بعد ما حسين خلص معاها لفت الملاية ع صدرها
وبلعة رقها بتوتر : حسين كنت عايزة اطلب منك حاجه
حسين : وانتي مستنياني انام معاكي عشان تطلبي ايه بتخدي الاجرة ..
18
حبه اقول لك وحده انها متطلبش اي حاجه من زوجها اثناء العلاقة او قبل او بعد مش وقتها سبكم من الطور الي بينطح فوق ده ف العموم ممكن الي قدمك يفهم
ان ده استغلال وانك بتدوري ع مصلحتك مقابل علاقة
معاه وطبعا صوابعكم مش زي بعضيها ممكن الي
قدامك ميفهمش ليكي الغلط ...
7
دموع : انت بتقول ايه انا مقصدش حاجه بس انا خلاص شوية وهنام وانت بتلبس ونازل هقولكم امته يعني
حسين وهو بينشف شعره بعد ما خد دش سريع : خير عايزة ايه
5
دموع : امم بص هي حاجه تبع الشغل حفله افتتاح لازم احضرها لاني انا الي صممت الاعلان ولازم حضوري
حسين : خخخ حفله لا ي حلوة انسي ده الي ناقص حفلات ومسخرة ومرقعه طول الليل
1
دموع اتعدلت : افهمني ي حسين ده هتبقا قبل المغرب كول ليل ايه وبعدين بقولك شغل شغل
حسين بخشونه : ك* ام الشغل قولت لا وحمدي ربنا اني بنزلك شغلك اصلا ي ست المصممه
1
دموع بغصه : انت المفروض تكون فخور بيا وبتقدمي واني ف سنين قليلة قدرت ابقا مديرة ف شركة كبيرة
وليها اسمها
4
حسين بسخرية : فخور هه هبقا فخور بيكي اكتر لما متنسيش اصلك
9
دموع غمضت عنيها بقهر وف بالها ..انت حلال فيك التغفيل ع رأي ندي والله ..تعبتني معاك
6
....
ياسمين صحيت من النوم ع الساعه 12 وكانت جعانه مسكت الفون بتاعها وطلبت اوردر من مطعم بيتزا مشهورة وقامت غسلت وشها واسنانها ولبسة
روب ع قميص نومها وشبشبها البيتي الفرو
ونزلت تحت مستنيه وصول الاوردر ..
وصل بتاع الدليفري وسلم البيتزا لتميم الي كان واقف مع الحرس ع بوابة الفيلا ..
دخل تميم وشايل اوردر بإسم الاستاذة ياسمين ..الي طلعت برا بعد مرور نص ساعه عشان تستلم الاوردر
ولقت تميم بيقرب بيها قعدت ف الجنينه وتميم قرب بالعلبة وحطها قدامها ع التربيزة
ياسمين : مرسي ي تميم مكنتش تعبت نفسك انا كنت طالعه اخدها
2
تميم : ولا تعب ولا حاجه ي انسه انتي كنتي عرفتيني وانا كنت هجبهالك لحد جواه مكنتيش خرجتي دلوقتي
ياسمين. بزهق : صحيت من النوم دلوقتي وكنت زهقانه قولت اكل وقعد ف الجنينه شواية ..اقعد كل معايه
تميم : شكرا ي فندم بالهنا والشفا هوطي الاضاءة عشان تخدي راحتك اكتر
ياسمين : اقعد بليز مش بحب اكل لوحدي وبعدين احنا بعيد عن الحرس مش مهم توطي الاضاءة ..وبرجاء
بلييييز تميم
1
تميم بلع ريقه وامأ بصمت وقعد قدامها ياسمين ضحكت بفرحه وفتحت الاكل ومدت لتميم : اتفضل
تميم اومأ بتوتر : يزيد فضلك
وقعدو يكلو ف هدوء وياسمين نسيت الاتيكيت مع البيتزا وبقت تاكل بنهم والكاتشب بهدل شفايفه
تميم شاف منظرها وضحك بصمت
ياسمين غمضت عنيها بتسأل : انت بتضحك ع ايه هاا
تميم ضحك بصوت عالي ومد صباعه ياسمين فكرت انه هيمسح شفيفها وبرقة عنيها بص تميم مسح منخيرها : بضحك ع دي ع مهلك بدال ما تشرجي ف الوكل ي جطه
3
ياسمين ضحكت بكسوف : جطه جطه وبعدين انا بحبها اصلا وكملن جعان تخيل بقاا
تميم بحب : بالهنا والشفا ي انسه ياسمين
ياسمين بلعة الي ف بوقها : متقول ياسمين ع طول وبلاش بقا حضرتك وانسه وهانم وفندم دول
هو احنا مش صاحب ولا ايه
تميم اومأ : صحاب ي ياسمين وكمل بضحكه وبعدين وفرتي عليه مجموعة حروف جطعت الاسماء
عشان يسموكي ياسمين جصر معاهم ف ايه فله
6
ياسمين برفعة حاجب : ونبي دلوقتي اسمي مش حلو يعني وبعدين الفل والياسمين والورد انا ي تيمو وغمزتله ف اخر كلامها
تميم ضحك : متجعديش مع فارس بيه كتيير ههههههه
وبعدين انا جولت وحش ده اسم ريحته ترد الروح
مبالك صاحبته
8
ياسمين عضة ع شفتها : رضيت غروري خلاص عفوت عنك
وفضلوا يدردشه مع بعض لحد الساعه اتنين ياسمين وقفت
ياسمين : سهرتك معاية وقلقتك انا اسفه
تميم وقف : الكلام معاكي يريح ميجلجش ي فله
1
ياسمين ضحكت : ماشي ي عم تميم متشكرين يلا تصبح ع خير
تميم : وانتي من اهل الخير
ياسمين مشيت كام خطوة
: هجولك
ياسمين لفت ببسمه : جولي
8
تميم حك رقبته : ممكن تاني مرة لو عوزتي حاچه تعرفيني وانا هچبهالك حتي لو نچمه من السما
هتكون عندك وبلاش خروچ برا بلبس النوم
ده انا هخاف عليكي
3
ياسمين قلبها دق بسرعه وعض ع شفتها اومأت ولفت جري ع اوضتها
7
تميم ضحك بحب وهو بينكش شعره وراح الملحق الي بينام فيه ..
عدا اسبوع على ابطالنا كان الوضع فيه كا الاتي
فارس بقا يومه كله عباره عن ندى.. الصبح معاها في الشركه وبليل معاها على الفون.... طبعا كل مره كان بيتصل بجحه شكل وبعدها ميبطلش معاها كلام لحد ما تقفل في وشه ...وانتظم في مواعيده و بقا بيروح الشركه من النجمه قبل معاده بساعه
2
فلاش باك لأول مكالمه بينهم من اسبوع بعد ما روح من الشركه على طول
ندي كانت لسه داخله البيت من شويه وكانت مرميه على السرير بتعب وهي بتقول
: منك لله يا فارس.. هديت حيلي الله يهد حيلك.... كان نقصني انا ياربي المرمطه دي مع حتت عيل بشخه
4
و غمضت عينها شويه وبعدين قامت عشان تاخد دوش.. دخلت الحمام وهي لسه بتدعي على فارس
: اااه يا رجلي... منك الله يا شيخ علي التنطيط اللي خلتني اتنطته وراك انهارده دا... دا انا محتاجه إعادة تأهيل عشان اعرف ارجع اعيش تاني
3
ندي فضلت طول اليوم في الشغل كل شويه تجيب فارس من مكان شكل.. وطبعا لازم المكان دا بيكون في تجمع بنات وهو وسطيهم.. واخر حاجه جبته من اوضة المودلز... حيلها اتهد وراه وكانت هتشد في شعرها منه
3
.....
ندا خدت الشور بتاعها وطلعت من الحمام وهي لفه فوطه على جسمها وواحده على شعرها.... كانت طالعه مبتسمه بعد ما حست ان تعب اليوم راح بعد الشور دا... طلعت بصت لنفسها في المرايه حست بشرتها مجهده شويه...راحت مطلعه ماسك من بتوعها وحطته على وشها وراحت جابت خيار وقطعته وحتطه على عنيها ونامت على السرير بسترخاء وابتسامه صافيه... لحد ما قطع استرخأها دا صوت رسايل كتير وراه بعضها كانت هطنش بس صوت الرسايل الكتير اوي ازعجها... شالت الخيار من على عنيها بعصبيه ومسكت الفون وفتحته وجزت على سنانها بغضب شديد لما لقيت الرسايل عباره عن
: طنط...طنط.. طنط.. طنط.. طنط.. طنط..طنط..طنط.. طنط.. طنط.. طنط
11
ندى مسكت المخده ودفنت وشها فيها وراحت مصرخه فيها بغيظ وصوت مكتوم
2
كل دا وفارس لسه شغال
: طنط.. طنط.. طنط.. طنط.. طنط.. طنط
1
: اااااايييييه في اييييه عايزززز اييييه.. انت ورايا ورايه مش هخلص منك
1
ندا طبعا مش محتاجه تعرف مين صاحب الرقم ولا حتى تبص ع الصوره واضح زي الشمس هو مين
: في ايه طنط مالك اهدى العصبيه دي غلط على صدرك..قصدي على صحتك
9
: عايز ايه يا فارس
قالتها ندا وهي مسكه الفون وضاغطه عليه جامد عايزه تكسره
: كنت عايز اخد رأيك في حاجه مهمه اوي تخص الشغل
ندي انتبهت وقالت بجديه
: بجد حاجه تخص شغلك طب قول قول
: الكحلي ولا الرمادي اختاري بسرعه
ندي عضت كف اديها بجنون وكانت هتنفجر من كترر العصبيه لما لقته بعتلها صورة بدلتين
1
: هو دا اللي موضوع مهم يخص الشغل... ايه علاقة دا بالشششغل يا فارررررسسس
1
فارس بكل برود : ايوه مش البدل دي هلبسها في الشغل.. يبقا تخص الشغل ولا متخصش الشغل
5
: يارب صبرني على ما بلتني يارب
2
قالتها ندى وهي بتبص لفوق بعدها حاولت تهدي وتجريه في الكلام عشان تخلص منه... بس للاسف مقدرتش تخلص منه كل ما تقفل معاه موضوع يفتح هو التاني وفضلوا على الحال دا اسبوع فارس كل يوم بعد الشغل اول ما يروح يبعتل لها مسدچات على طول و يفضل يرغي معاها بالساعات في اي حاجه المهم ينام على وهو بيكلمها وبطل سهر برا ..
باااااك
اما دموع وسيف الوضع بنهم كان غير
سيف كان بيحاول بكل الطرق ميحتكش بدموع كتير
بس دموع مكنتش سيباه ف حاله وهي بتحاول
تديه مقابل يرضيه عشان يديها التيشرت
بتاعها
1
اما دموع كان عندها فضول تعرف رسم ايه والموضوع قلب معاها بتحدي بعد محولتها لما عملت له كيك الشكولاته وجبتله علبة صغيرة فيها زرار كم فضيه
مرسوم عليها سيف ووحد تاني مكتوب عليه اسم سيلفر وقالها ان مش هو ده المقابل الي ف باله
8
لكن سيف بقا مش بيلبس غير الازرار دي
وكانت محتارة لان برفانه وساعاته ونضراته
من اغلي المركات الفرنسيه يعني مفيش
مستوي بينهم وبين الي هتجيبه
وسيف اصلا مكنش عايز غير تيشرت غير الي عنده يكون متشبع بريحتها ومش عارف يجبلها ازاي وعجبته
محولتها
11
.....
اما عصافير الحب تميم وياسمين.. الحب بنهم كان عمال يزيد كل يوم عن يوم بعد ما تميم بدأ يتجرأ ويلمح لياسمين تلميحات كتير وهي واخيرا بدأت تفهم التلميحات دي وكانت فرحانه اوي وبقت تحس ان قلبها بيرفرف كل ما تشوفه او عنيها تيجي في عنيه
تميم اتشجع بعد كلام سيف وبعد اخر موقف بنهم وحب ياخد خطوه اتجاهها وبقا يستغل اي فرصه عشان يلمحلها بحبه... وطبعا عايش اسعد لاحظات حياته لانه حاسس انها بقت حسه بيه وان في حاجه في قلبها اتجاهه
.....
اما الاستاذ حسين
بقاله اسبوع منيم دموع في العسل ولا فف علي صحبتها ملك اللي بيعرف منها كل كبيره وصغيره عن دموع
8
فلاش باااك
حسين كان قاعد ماسك تليفونه بيقلب في و فجأه لقا أستوري ملك ظاهر عنده على الوتساب
اتعدل وهو بيقول بابتسامه لعوبه
: الله.. دي سجلت الرقم.. دا شكله كلامك صح ياض يا مجدي
حسين مضيعش وقت و دخل على الاستوري دي اللي كانت عباره عن اغنيه حزينه وملك حطه عليها قلب مكسور 💔
حسين سرح شويه بتفكير وبعدين ابتسم بخبث وبعتلها
: ايه بس اللي مزعلك ي كتكوته
5
ع الجهه التانيه ملك اول ما شافت الرساله
قلبها دق مره واحده بسرعه شديده وجسمها سخن
8
ومسكت الفون بأيد ببترعش وكتبت وهي بتحاول تسيطر على نفسها و مشاعرها
: ولا حاجه يا استاذ حسين شوية مخنوقة شوية
حسين بنحنه : لو حبه تفضفي عن الي خنقك كده انا موجود.. وبلاش استاذ حسين دي.. اعتبرني اخوكي الكبير.. اللي عمره ما هيطلع سرك برا
16
ملك ابتسمت بهبل وحسين كان حاسس بيها وبهبلها اللي استغله أسوأ استغلال وفضل يجر معاها كلام لاحد ما بقا مبيعديش يوم عليهم مش بيتكلموا فيه مع بعض... ملك تعلقت اوي بيه ومبقتش تخبي عنه أي حاجه بتحصل في يومها
1
وهو كان بيستغل دا بكل خبث ويعمل نفسه بيدردش معاها ويفضل يسألها عن اخبار دموع وندي وهي الهبله كانت بتحكي على نياتها كل حاجه بيعملوها او بيتكلموا
فيها ندى ودموع قدمها..
2
كانت بتحكي عادي مش قصدها تفتن عليهم هو اللي كان بيسحب الكلام منها بالطريقه
2
و دا كان الوضع بينهم الي الان
باااااك
.........
في الوقت الحالي
انهارده يوم الحفله اللي دموع وندى بيستعدوا ليها بقالهم كذه يوم بعد ما ندي اقنعتها تروح من وراه حسين وانه مش هيعرف وبعدين هي نزله الشغل وفعل الحفلة تبع الشغل يعني مكدبتش عليه ..وطبعا الاستعدادات دي كلها والكلام كان كله بيبقا في بيت ندى عشان استاذ حسين ميحسش بحاجه
ندي وهي نزله الصبح ومسكه الفساتين
ملك : ايه الشنط دي ي ندي
ندي بستعجال : دي فساتين عشان ريحين حفله مهمه انهاردة بعد الشغل انا ودموع يلا بااي اتأخرت ي كوكو
5
انتصف النهار ووصلت ياسمين الي روحت تتجهز بدلات سيف وفارس الي شبط فيهم
وندي ودموع دخلوا يتجهزو ف حمام الشركه وكل وحده خرجت اجمل من التانية ..
دموع
دموع
1
ندي
فارس
2
فارس
فارس
سيف
1
تميم
تميم
قربة دموع وندي من ياسمين وفارس
قربة دموع وندي من ياسمين وفارس ..
فارس بضحك : ابص فين ولا اعكس مين يخربيت ام الحارة الي انتو فيها ي مزز
3
دموع ضحكت هي وياسمين
ندي بسخرية : مش محتاج تسأل انت كده كده هتبص ع كله ي بو عين زيغه
فارس فضل يغمض عنيه ويفتحها : انا انا ي طنط
2
ندي : جالوا سلل رعاش اهو وهيعمل فيها انا البريئ
1
فارس غمز لها :بريئ اووي .. بس ايه رايك ف الاوت فت بتاعي
ندي كتمت ضحكتها : عملي فيها عارض ازياء يخويا
فارس : يبقا عجبك وربنا ههههههههه
سيف قرب منهم : ايه مش يلاا
ياسمين : اووهه ايه الحلاوة دي ي سيفو
سيف ابتسم : مرسي مونامي
ندي بهمس : يختييي تراني اذوب
1
دموع بخفوت زيها : اومال لو سمعتي جوتيم ولا مالون الي كان بيقولها دي ومعرفش معناها
1
ندي بتساؤل وفضول : وانتي سمعتيهم فين دول يختي
دموع : بيبقا واقف ف البلكونه وساعت بسلم عليه وندردش حبة
ندي شهقت : اه ي بنت الجزم من غير ما تقوليلي
دموع حطت ايدها ع بوقها وبتسمت للوقفين وبهمس : بس خلاص الله يحرقك هبقا اقولك بعدين
1
سيف : كله كده تمام يلا بينا
ياسمين : ايوة بس ف حااجه انت ملبستش ليه الكرفيت وبعدين دي ضروري نسيت اللقاء الصحفي الي
هتصورو
سيف : مبحبهاش ومش بعرف اللبسها من اصله
ياسمين : معلشي حبها انهاردة بس
سيف : اووف تمام مين بيعرف يلفها فيكم
دموع ببتسامه هبله : اناا
7
ياسمين : حلو اووي يلا بقا لفيها ليه هتلقيها اكيد ف مكتبة وانا هنزل اشوف تميم وباقي البنات الي هتروح معانه يلا ي ندي معاية
فارس : اخص مفيش يلا ي اخوية ي حبيبي
ونزلوا مع بعض ومعهم تلت بنات من الشركة
تميم شاف ياسمين اتعدل وفتح لها الباب يايمين دخلت بهدوء بخفوت : مرسيي
تميم اومأ وفتح بابه وهو واقف من برا : ف حد تاني هيجي معانه
ياسمين لسه هتتكلم فارس ادخل : ااه اااه يلا ي بنات اركبه
وبقا يزق التلت بنات الي ريحين معاهم وندي وقف بتضحك ع منظرهم
فارس قرب منها : بصي هخدك للفه بالمكنه هتنسيكي نفسك وفقي ونبي ده حتي الجو لذيذ بلاش كتمت
العربية احنا ريحين نغير جو
ندي : احنل مش ريحين نغير جو احنا ريحين شغل بس اوكي هتنازل المره دي عشان انا نفسي اركب مكنه
يلا يلا ..وهي بتجري بحماس
دموع دخلت المكتب وسيف وراها وشافها مسكه الكرفيت وبتبصله بتوتر فهم نظراتها انها مش
عايزة تقرب منه وفكه اتصلب وعروقه نفرت
: اربطيها زي ما بتربطيها وهاتي انا هلبسها
: اربطيها زي ما بتربطيها وهاتي انا هلبسها
دموع ابتسمت براحه وامأت ولفت الكرفيت لفه معينه ووسعت الحلقه وقدمتها ليه
سيف خدها وحطها ف رقبته وحاول يرفعها معرفش : يوووووه بقا
1
دموع : خلاص اهدي ..اهي كده
وقربة منه ورفعتها بهدوء وضيقتها ع رقبته وبخفوت : مش ناوي تقولي المقاابل بقاا
سيف ببرود : تؤ مش هريحك فكري انتي وذوقك
دموع : وانا هعرف من فين طيب
سيف بص ف عيونها وقلبه زاد نبضه : مشكلتك ..يلاة اتأخرنا
دموع بغيظ : ي بااااي انا عايزة تشيرتي ودبت ف الارض
سيف ابتسم وهو مديها ضهرو وكمل طريقه ببرود
دموع نزلت وراه براحه لحد ما وصلو قدام باب الشركة ودموع شافت تميم وهو بيتحرك وندي الي بتركب وراه فارس وبصت لهم بصدمه
وقربة من ندي : انا هركب مع مين انزلي بطلي هبله
سيف قرب منهم : ف مشكله
فارس بفرحه : ابدا ي برو ياسمين طلعت بالبنات وندي هتيجي معايه وانت اطلع بدموع وغمزلو يلا تكيررر
ودور المكنه
ندي بضحكه : سمحينيييي ي دود الكييف بيزل وفارس طار بيها وهي بتصوت وتضحك بصوت عالي
3
سيف غمض عنيه وعض شفته وفتحهم ببتسامه بردة : ممكن تتفضلي عشان نخلص من ام الحفله دي النهاردة
دموع برفض : لا اتفضل انت انا هوقغ تاكسي
سيف بنرفزة : طب ماشي يلا ي عسل اعتبريني تاكسي
اتأخرناا
دموع بصت ف الساعه وشافت ان يدوب قدمها ساعه ساعه ونص ع معاد رجعها وضطرت تركب مع سيف
دموع فتحت الباب الي وراه وقعدت سبف هز دماغه بعصبيه وركب ورزع الباب وراه من غير ما ينطق
حرف دور العربية ومشي بسرعة الصروخ
لكن بداء يهدي السرعه وهو بيتأمل ملامحه كل ثانية من المرايا والهوي بيطير شعرها وهي بتبص ع الطريق بشرود ومن جواها قلبها مقبوض ..بسبب المشوار ده
3
سيف شغل اغنيه من الكاست وكانت
وفضلو ف هدوء تام لحد ما وصلو الحفله وسيف عمل اللقاء الصحفي بدون تصوير عشان ده طلب دموع
وخلصوا وكانوا هيقعدوا نص ساعه وماشين
فارس : متيجي نرقص ي طنط وهو بيشاور ع المنصه الي عليها كبلز بيرقصوا بهدوء
ندي : تؤ مش برقص انا ي كوكو
فارس قعد يتحايل عليها وبرضو موفقتش : يعني البنات قطعت وبص جمبيه ..تعالي ي هنادي نرقص
هنادي اومأت : يلا ي فرووسة
5
فارس خدها ومشي بيها بنرفز من قدام ندي الي بصتله ببرود وجاي بيطلع المنصه بيها داس ع فستنها الستان
وتزحلق رجليها كانت كل رجل ف نحيه وبنطلون
اتفشخ نصين
15
فارس بص ع بنطلونه بصدمه وبص ع الناس : ي ديين امي برستيجي يلا كده كده خربانه
ووقف خلع البنطلون ونزل بالشورت الاسود الي عليه شفايف حمرا وهو رافع راسه بكل غرور والحفله
كلها بتضحك عليه وهو ماشي يقولهم : مرسي مرسي
18
وطلع يجري ع الحمامات دخل حمام السيدات وكلهم قعدوا يصوته من منظره بالشورت ابو شفايف
6
فارس بصدمه : مالك ي مرا منك ليه انا عملت حاجه لسه ع الصويت ده كلووو
وفجاءة اتسحب من قفاه وكان سيف الي بيبصله بعصبيه وعيون بطق شرار : لا بقولك ايه متبصليش كده انا الكرزما دلوقتي ف زمة الله الحمدلله مفيش
تصوير مستقبلي الفني كان ادمر كماان
انا بقوووولك اهو
1
سيف جره ودخل بيه حمام الرجاله : الله يحرقك ي شيخ ده لو حابت دكر بط كان نفعها هو ده
كل الي همك انت خليت منظرنا تراب
بعد ما الحفله كلها كنت بتضرب لنا
تعظيم ي حيووووووان
1
فارس : استني بس كده دقيقه ...وفتح الفون بتاعه طلب اوردر مستعجل ببنطلون غير الي اتفشخ وراح
رن ع واحد صاحبه : الو ي صاحباااي
فارس بعصبيه : الو ي صاحبي ...خخخ ده انا لو مصاحب يهوودي مش هيعمل معايه حركتك
بنت الوسخه تعاله ي فارس نفعني ولو جيت
خدت حاجه من عندي كل الي يعرفك هيجيلي
ومتقلقش ي صاحبي برندات من ايطاليا
وهي ف الاخر طلعت هدوم باله من
بور سعيد ي بنالوسخه مكملتش
ساعه بالبنطلون و اتفتق نصين ي خويا
ابقا تف ف وشي لو حد اشتري
من عندك كلوت يلا اقفل
13
سيف مقدرش يكتم ضحكته وبقا بيضحك بهم : ااخخخخ ي يوسف هتجلط ي صحبي من بعدك
وبنسبه للكلوت الي انت لبسه ده من عنده برضو
5
فارس عدل الشورت وغمزلو : ايه رايك حتة من ع الحبل دي
سيف ضحك بصوت عالي : فعلا حتت مطبخ اخلص يااض وانا هبعتلك تميم بالبنطلون ي حيلتها
انا ماشي مش داخل الحفلة دي تاني
وطلع ..
فارس : بروو ي بروو متسبنيش ف الحمام وانا بالحته ام شفايف دي احسن اتلبس
2
سيف بضحكه : يكش يغتصبوك
ورن ع ياسمين تطلع بالبنات ودخل ف نفس الوقت تميم ببنطلون فارس الي لبس وحصلهم
سيف قرب من دموع : يلا اركبي خليني اوصلك وكلنا ناخد اجازة من بعض عشان كده بقا اوڤر
دموع اتحركت معاه وقربة من العربية وفجاءة شافت متوسيكل وقف قدامها جمد الدم ف عروقها
حسين بغضب اعمي : اركبي
دموع السيف
رواية دموع السيف الحلقة العاشرة
بعد ما الحفله خلصت.. وخرجوا كلهم من الفندق
تميم اخد ياسمين والبنات اللي كانوا ركبين معاهم ونطلق بسيارته… ياسمين مقدرتش تستنا لحظه زياده في المكان بعد الاحراج اللي حصللهم
وفارس كان راكب ع المكنه وواقف بيها قدام ندى اللي مش راضيه تركب
: انا اركب معاك بعد الكسفه دي دا انت تعرني… احمد ربك انه مكنش فيه تصوير انهارده
: بقولك ايه انا على أخرى اخلصي اركبي بدل ما المرادي انا اللي هقلع البنطلون بالبوكسر ابو شفايف مش هستناه يتقطع.. وعليا وع اعدائي
1
ندي ضحكت وقالت وهي بترفع كتفها
: امشي يا كوكو يلا مش هركب معاك
: طب اركبي وهشربك حمص الشام ع النيل
: اذا كان كده ماشي
قالتها وراحت سنده عليه وركبت وراه ونطلق بيها
…..
سيف ودموع طلع مدير الفندوق ودعهم وعتذروا ليه ع الموقف اللي حصل وخرجوا مع بعض.. سيف فتح لدموع الباب الخلفي وقال
: يلا اركبي
دموع لسه هتركب راحت مبرقه والدم نشف في عروقها لما لقيت حسين واقف بالمكنه بتاعته قدام عربية سيف وعنيه بطق شرار وكلمه واحده بس خرجت من بين انيابه
: اركبي
فلاش باااك منذ ساعه
حسين كان قاعد في الورشه فاضي بعد ما خلص الشغل اللي كان في ايده… طلع الفون وهو بيقول
: اما نشوف ايه الجديد عند الهبله
ورن عليها و ثواني وغير كل معالم وشه بخبث وهو بيقول
: ايه لوكه عامله ايه يا حبيبة قلبي
ملك بكسوف و فرحه بتحسها كل مره يتصل عليها
: الحمدلله يا استاذ حسين انت عامل ايه
: انا زي الفل انتي عامله ايه وقولتلك بلاش استاذ دي يا بابا … ايه اخبارك
ضحكت بكسوف : والله مفيش جديد اديني قاعده اهو بخلص الواجب بتاع الدرس
: ااااه واجب قولتيلي
قالها حسين بتريقه لما حس بيعيدوه من اول تاني
بعدين انتبه وقال
: مكلمتيش ندي ودموع انهاردة
ملك بتلقائيه
: لا والله انا اصلا انهارده مشفتش دموع الصبح زي كل يوم وندى كانت نازله بالفساتين مستعجله
: فساتين ايه!!؟
: الفساتين اللي هيحضروا بيها الحفله انهارده
حسين اتعدل في الجلسه وملامح وشه اتقلبت وبقت كلها شر وهو بيقول مع نفسه
: دا انا هجيب أجلك يا دموع لو كان اللي في دماغي دا صح
وبعدها راح باعت لملك
: ااااه صح دموع كانت قيلالي على الحفله دي وكانت قيلالي على المكان بس نسيته
ملك بنفس الهبل وهي فكاره نفسها انصح اخواتها
: دا فندق هيلتون مشهور اوي دا لو دخلت على جوجل وكتبت اسمه هتعرف عنوانه على طول
: اسمه ايههه
: هيلتون رمسيس
حسين قفل التليفون في وشها وبحث ع اسم الفندق دا وطلعله العنوان على طول
..و بص قدامه بشر الدنيا وخد المكنه بتاعته ومهتمش حتى انه بلبس الشغل المتبهدل بالبويه والشحم والسواد بتاع العربيات وراح طب عليها زي القضي المستعجل وهو طول الطريق يستحلفلها
1
باااااك
دموع اتسمرت مكنها من الصدمه مقدرتش تتحرك…
حسين بخشونه وصوت عالي : خخخخ قولت اركبي يلاااااااا
دموع اتنفضت و اومأت بخوف وركبت وراه وهي بتبص لسيف برجاء
وكل دا كان قدام سيف اللي هيتجنن كان عايز يكسر وشه بسبب اسلوبه معاها بس محبش يزود الطين بله على دموع..وشاف نظرتها اللي كانت مرعوبه وكلها رجاء بس مالهوش اي حق انه يتدخل وفضل يخبط علي كبوت العربية بقهر وهو بيزمجر ركب عربيته بسرعه ونطلق وراهم وهو سايق رفع تليفونه وتصل بالي ديما يسمع دفعها عنها .. وهو بيزعق وقلبه قايد نار من كتر الخوف على دموع
: نددددددي… الحقي دمووع بسررررعه… الطور اللي متجوزاه جيه خدها معاه وشكله مش ناوي علي خير
: ايييه… طب اقفل اقفل انا هرحلها بسرعه
قالتها ندى بصدمه وقلق بعدها فضلت تخبط في ضهر فارس وهي بتقوله بصوت عالي
: اطلع اطلع بيا ع الحارررره بسررررعه يا فارس
: في اااايه
: اطلع اطلع هتعرف دلوقتي
وصلت ندي الحارة قبل سيف ودخلت على بيتهم الاول وكل ده فارس زي الاطرش ف الزفه
ندي من مدخل بيتهم : ياماااا مااامااا.. ماااما الحقي بسرعة ونبي…. حسين عايز يضرب دموع وانا مش هقدر عليه لوحدي حصليني بسرعه
وجريت بعدها على عمارة دموع
دموع اللي اول ما وصلت فتحت الباب ودخلت تجري على الاوضته زي الطلقه وقفلت الباب بالمفتاح حسين جري وراها وساب باب الشفه مفتوح وقعد يرزع ف باب الاوضة
حسين بغضب : افتحااااااااي افتحييي يا بنت العر* انتي مفكرااااني مش هعرف بتغفلينييييي يا دموووع منيماني علي ودانييي ونزله تترقعي مع الرجل الخو* وبتركبي عربياااااات يا بنت ميتين الكلب ده انا هخلص عليكيييي افتحييييي
دموع بعياط : مش هفتححح مش فتحه بقولك… اشتم وجعر برحتكك انت اصلا مبتتفاهمش وانا استأذنتك وانت الي فيك فيك ابعددد عني يا حسيين السااااعدي
حسين رزع الباب بجمبه : انتي مفكره الخشب ده هيمنعني عنك ده انا هطلع روحكك في ايدي
وكمان بتبجحي ومش عجبككك
دموع صوتت بخوف ووقفت وراه الباب بإعصاب سيبه لما حست انه فعلا هيكسره : لا لا بلااااش يا حسيين تدمر الشوية اللي قعدين جوااايا من نحيتكك بلاش
حسين بصوت عالي : انااا اللي عملتك وانا اللي هدمرك يا دمووووع يوم ما تخرجي عن طوعي وتمشي ع حل شعررك يا لماااامه يلي جبتك من وراه الجموسه
1
ورزع الباب للمره الاخيرة وتكسر كانت ندي دخلت عليهم وف ثانيه وحده عدت من وراه حسين ووقفت
قدام دموع وبغضب
: اااامشي اطلع برا يا حسسين
حسين بغضب اعمي : علي الحرام من ديني لو مبعدتيش عن وشي هجيبك فوقيهاا اوووعي غوووري متتدخليششش
: تجيييييب مين فوووقيه يا بن بيااااعة الجاز المغشوووش يا كسر الرجاااله يا صاايع يا ضاااايع
حسين بص وراه وشاف صباح ام ندي وعض علي شفته بغل
: خالتيييي صباااح فكك مني انتي وبنتك ويلا
اتوكلووووا من هناا انا ومراتي حرين
1
صباح بصوت عالي : خلخلو جناابك يا بعيييد قول انشالله اماا صحيح عملنااا للخرا مره يحلف عليها
بالطلااااق… انت نسيت نفسك يا حسسسين
ي مقشف امششششي من هنا يلاااه
حسين بغل وغيظ : وليييه انتي بقولك اااايه انا مش ناقصك وبعدين انتي مااالك مراتي غلطت وبربيها دا ايه البجااحه بتاعة الحررريم دي
صباح بردح : ولييه …اناا بجحه يا عررررة الرجاله يا بن بتعه بتاعت الاعماااال وبعدددين اوعه تفكر ان البت دي يتيمه امها ماتت بس انا قعدالك ولو متدخلتش قبل كده ف ده عشااان طلبها يا خووويه قال ايه بتحبك حبك برص ده انت ترد الروح للي خلقها.. ومن هنا وراايح انا مش هسكتلك يا بن بتعه
1
: وماااالها بتعه يا ولية ي قرشاانه ماالك يختيي نزله سلخ ف الواد ليه
طبعا دا كان صوت ام حسين اللي طلعت على صوت صريخ دموع وطبعا كانت طلعه تتشمت والفرحه مش سيعاها
صباح بنفس الصوت العالي : واد الشؤم واد الندامه ياختييي طفحتيه ونمتي جمبه يا بعيددده لا وفرحانه وهي بتقول ابنيي
بتعه بغيظ وغل : اما انتي ولية قليلة ادب بصحيح
حسين بص لدموع اللي طلعت من الاوضه ووقفه وراه وندي قدامها وامه وصباح وحس ان مش هو ده المكان الي هيرضي فيه نقصه
1
حسين بنرفزة : الصراحه كانت نقصاكي ياما… اقولك حاجه كلووو في بعض انتي وخالتي صباح.. قال صباح قال دي انتي عتمه وظلام.. ولية قادرة بصحيح
وبص لدموع
: كلامنااا مش خلصاان و اوعي تفكري اني هعديهالك يا دموع
1
…
وسبهم وخرج والعفريت بتتنطط قدامه خرج وعينه على باب شقة سيف وقف قدامه و رزاع الباب بكل غل… سيف كان قاعد بيهز رجله بعصبيه لكن سمع صوت ام ندي ورتاح شوية
صباح كملت وصلت الردح : انا ولية قليلة ادب طب تعااالي بقا انا اصلا مقهوورة منك علي اللي عملتيه ف البت اليتيمه اخر مره انتي والعقارب
بتوووعك تعليلي
وراحت قفشه ف شعر ام حسين وركبت فوقيها وهات يا ضرب وعضعضتها وقطعت شعرها ومسكت ف زمارة رقبتهاا ..ندي جريت تحوشها ودموع قعدت ف الارض بخوف .
1
بتعه بصريخ : اووووعي يا وليييه اوعي يا بت الكلب يا مصعوووورة ااااااااه يا بت العضاااضه الحقني يا حسييين…. الحقوني شلوها من فوقياااا هتموتني هتفطسني
صباااح بغل : بس يجي وانا احطه فوقيككككي التوور اللي بينهق ده
..
صرخهم كان واصل في العمارة كلها
وبرا قدام شقة سيف
حسين بخشووونه وصوت عالي : بقولك ايه يا راجل يا ملزززق انت مرررراتي خط احمر ولا ليك دعوة بيها من باب ولا شباااك وشغل تلميع الاوكر ده اوعي تفكر اني مش واخد باااالي منه ويلاا لم هدومككك وغووور من هنا شوفلك فيلا اقعد فيها
احناا مش نقصييين بلاااااوي
سيف بسخريه وبرود : انت بتكلمني اناا كده يااض ده انت يا ابن امباارح اوعه تفكر اني هخاف وكش ولم هدومي وهرب خخخخخخخخخخخخخخ
وسحب شخره صدمتهم هما الاتنين وكمل بعدها
: لاااا ده انا امحييك من على وش الأرض… ولما تكوون العماارة مكتووبة بإسم امك ابقا تعالي
اطردنيي قال مراتي قااال ده انا الحريم بتركع تحت رجلللي يا حيلتهاا .وربت ع وشه ببرود .. ويلا يا عسل من هنا عشان مقلش منك
سيف كان بيسمع نفسه حتة الحريم قبل ما يسمع حسين وكان متقصد يستفزه عشان يخلص منه
فاارس ده كله كان تحت العمارة فضل رايح جاي ومش عارف يعمل ايه ميعرفش ان سيف روح لانه بيركن العربية برا الحارة لحد ما سمع صوت صريخ طلع يجري علي فووق وهو طالع الفون رن
كنسل علي مها الي رجعت رنت تاني
فارس وهو ف الدور التاني : ايوة يا ماما في ايه
مها : انت فين وبتنهج كده ليه
فارس بقلق : انا ف العمارة عند سيف
وسمع شخرة سيف وصوته العالي
: اقفلي اقفلي يا أمي دا شكله بيتخاانق سلام
وطلع يجري علي فوق
سيف لف بعد ما ربت على وش حسين بستفزاز حسين سحبه من القميص ولسه هيتكلم كان
سيف نزل علي وشه بالدماااغ
حسين زقه لوراه بغضب ونزلوا ف بعض دب زي التيراان وسيف طلع فوق حسين ونزل علي وشه بالبوكسات
وبغل : لييييييه ليييييييه
ومكنش بيكرر غيرها مع كل ضربة
فارس طلع ووقف في نص الطرقه صريخ طالع من شقة دموع وصوت عالي من شقة سيف وقرب للشقه الي بابها مفتوح وحط ايديه فوق دماغه بصدمه من المنظر الي كان
حسين واقع ف الارض وسيف وشه احمر وعروقه كلها نفره وعنيه بطق شرار ونزل ضرب ف
حسين بكل غل اللي زق سيف ودبه بالرجل سيف وقع لوراه ولسه هيقرب حسين اتعدل عليه وبقا ده يضرب وده يصد وفارس واقف واخد الصدمه من شكلهم
ولسه هيتدخل سيف الي لافف رجليه ع رقبت حسين وبخشونه
: ارجع لورااه ومتدخلش اااانت يا فااارس وإلا هجيبك تحتييه يا ابو شورت شفايف يا خو*
فارس رفع كتفه لفوق : ك* امها في طي*ها افشخوا بعض انا مالي يا بروو
وقعد طلع الفيب وحط رجل علي رجل وبقا يشجع سيف وكأنه بيتفرج على متش مصارعه .
……….
مها طلعت تجري بخوف وقلق بعد ما سمعت كلام فارس
وبرا كان تميم وياسمين بيتخانقوا مع بعض بسبب معكسات البنات لتميم وهما رجعين ف العربية ..
فلاش بااك
تميم فتح باب العربية لياسمين
: اتفضلي يا فلة
وبتسم ابتسامه جميلة
ياسمين ضحكت : ماشي يا استاذ تميم بس يلا بقا اهرب بيا من هنا احسن بعد اللي عمله فارس ده هنتحر
تميم : بعد الشر عنك يا ست ياسمين
وحده من البنات : اله ده انت طلعت بتتكلم اهو يا تميم اومال مالك ده احنا فكرناك ربووت
تميم بص لياسمين اللي قاعده جمبيه وياسمين بصتله ومستنيه رد فعله
تميم بسخريه : ااه هتكلم و لو دوستي علي جلبي هغني وعنيا هطلع جلوب
البنت بضحكه سمجه : واو وطلعت بتعرف تهزر كماان
وحده تانيه : سيبك انتي اللهچه الصعيدي خدت جلبي مش بتفكر ترتبط يا تميم
ياسمين عضت على شفتها بقهر وهزت رجلها بعصبيه
تميم بضحكه لذيذة وحب يخليها تغير عليه اكتر
: لاه متحوليش جلبي اتخطف ولي كان كان
ياسمين بصتله برفعة حاجب بمعني. وده من امته انشالله
البنت : يبختهاا زوج وحارس شخصي وچنتل كمان
التانية : بس حلوة فكرة الحارس دي انا محتاجه حارس شخصي ف حياتي برضو
قالتها البنت وهي بتضغط علي كتف تميم وبتتحسس عضلاته ..
ياسمين بعصبيه : وقف العربيه ديي
تميم فرمل : خير
ياسمين : معلش يا بنات هنرجع مكان الحفله تاني نسيت فوني انزلو خدوا انتوا اوبر وحسابه عليا
البنات اومأت بغيظ ونزلو وحده وراه التانيه
تميم بيلف وهيرجع ياسمين بأمر : اطلع علي الڤيلا
تميم بستغراب : اوماال نزلتيهم ليه
ياسمين بصوت عالي : والله انا حره انزلهم اركبهم دي عربيتي ولا كان علي هواك المسخرة وقلة الادب
تميم بصلها وهو بيضغط ع فكه : صوتك
ياسمين بنرفزة : ايه صوتك دي انشالله انت هنا تنفذ الاوامر وبس ايه هتمشي عليا كلامك ولا اييه…. مش معنى اني سمحتلك تتعدي حدودك مره واتنين وتطلب حاجات ملكش انك تدخل فيها
يبقا تنسااا نفسك انت هنا شغال عندي مش العكككس
تميم زود بنزين وبقا ماشي ف سرعة الصروخ
: اجفلي خشمكك اللي هينجط سمم دهه انا شغال عند سالم بيه لكن لو شغلكم هيمس كرااامتي انا اجتل نفسي جبليها اشرف لي
ياسمين بسخرية : بس بلاش تتحمق اوي وتتكلم صعيدي مانت كنت بتتكلم بيه ف المسخرة
طلع مش وقت الغضب بس زي ما كنت فاكره
تميم بنرفزة : وانتي هتحدديلي ميته اتكلم وميته اسك خشمي ده بكيييفي وبمزاچي انتي مالكيش غير طلبااتك غيرر كده انا حر اتكلم صعيدي اتكلم لاوندي شغلي مش شوغلك
1
وفضلوا على الحال دا لحد ما وصلو عند الڤيلا ولسه بيصدو ويردو مع بعض
باااك
ياسمين لفت بقلق : خير يا ماما في ايه
مها بخوف : سيف سيف بيتخانق ف العمارة وفارس هناك اطلع بسرعه يا تميم يلا
تميم ركب وياسمين جمبه ووراهم مها
: بسرعه يا تميم الله يسترك
تميم : متقلقيش يا مها هانم خمس دقايق وهتكوني تحت البيت
وطلع بسرعة البرق ووصلوا تحت العمار
تميم : خليكم هنا وانا هطلع اشوف ف ايه الاول
تميم طلع بسرعه والصوت كل مادي بيوضح والعمارة اصلا فيها الدور الاول ام حسين والتالت شقة دموع وسيف والتاني مفهوش سكان ..
دخل تميم و شاف شقة سيف عبارة عن حطام والاتنين لسه بيدبو ف بعض وجسمهم متجرح بس الاكتر حسين كان متخرشم ..وفارس بيتفرج
ادخل تميم وفكهم عن بعض بالعاافيه ..ومها مقدرتش تستنا وطلعت علي فوق ووراه ياسمين الي كانت خايفه
ف نفس الوقت الي طلعت فيه ام حسين هربانه من تحت ايد صباااح ام ندي وتقف وتقع وتزحف علي ركبها من كتر الضرب اللي خدته
طلع حسين ع صوت امه الي بتصوت ونزل يجري وراها عشان يشوفها وخبط ف مها وياسمين الي كانوا قدام شقة سيف
مها وقفت قدام الباب وحضنت سيف الي كان مسكه تميم بالعافيه عشان ميطلعش وراه حسين
مها بخوف : اهدددي اهدي عشان خاطري مش هسيبك تنزل وراه بس بس اهدى بالله عليكي يا ابني
سيف كان بيزمجر زي الاسد المحبوس وهو لسه مشفاش غليلة من حسين .
طلعت صباح وهي بتلم شعرها : يلااه يا عيلة موبئه منكم لله خرجتوووني عن شعوري وانا جوايه
ست مؤؤؤدبه…. يلا يا بت منك ليها ملكيش قعاد في المخروبه دي تاني لحد ما يتربى و يعرف ان الله حق…. هتيها يا بت ندى وتعالي
1
مها لفت دماغها بصدمة : صباااااح
صباح قربت وهي مغمضه عنيها براحه : مييييين مها مشاريب.. جتك ااايه معرفتكيش يا ناقصه يلي
مشيتي ومسألتيش علي صحبتك ومين البغل
الي متبته فيه ده يا بتت
سيف رفع دماغه : خالتييي صباح هوهو
صباح برقت بصدمه : واد يا سيييييف كوكو الضعيف.. انت رجعت يا ولاااه
وجريت عليه حضنته وحضنت مها ووراها دمووع الي ندي سنداها
سيف ضحك بصوت عالي برغم الي كان فيه
: ليكي وحشه يا صبااح
وهو بيحضنها
فارس قرب منه : هو انت بتضحك كده ازاي يا برو
سيف بضحكه : تعاالي يا كوكو انا عرفت ندي بتقولك كوكو من فين امها كانت بتقولهالي قبليك بس انا بسبب السجاير يا روح امك مش سهتنتي
مها ضربت سيف علي كتفه وحضنها وهو بيضحك
فارس قرب منها لما عرف انها ام ندي
: بالحضن يا خالتو صباااح
صباح حضنته وهي بتشم فيه : انت مين يا واد يا ابو ريحه حلوة انت
مها ضحكت : ده فارس ابني يا صبوحه
صباح بفرحه : يا حبيبي يا حبيبي ..ورجعته لوراه
بس مالك ياض ملون كده وابيض وحمر وشعرك
منكوش زي ربش الفراخ ده سيف كان شمحطجي
هو ويوسف ..اخخخ يا حبيبي يا يوسف الله
يرحمكك يا غاالي اخر حاجه كالها قبل
ما يسافرلك يا واد يا سيف سندوتشات
كبده من عندي
سيف : ربنا يرحمه يا صباح اله قوليلي انت لسه بتعملي كبدة كلاب
وغمز لها
صباح بشهقه : هيييق انا كبدتي كبدة كلاب ده هي الي كبرتكم يا بغل وبعدين ابو البنات الله يرحمه قبل ما يموت جبلي تصريح من وزارة الصحه وكل سندوتشين وماات بعدها يا عيني عليه
فارس بضحكه : وده ملفتش نظرك لحاجه يا خالتو
صباح ان كل اللي ياكل كبده منك يقابل وجهه كريم
ندي كانت وقفه بتبص لدموع بصدمه وكل مره يتصدموا صدمه اكبر من الي قبلها سيلفر وكبدة امها طب بتيجي ازااي دي لحد ما سمعت فارس
: هههههههههاي لعب ف عداد عمره جاب سيرة كبدة امي وحط جمبيها الوفيات
دموع وهي لسه مصدومه : صعب عليا
ولسه صباح هتردح لفارس كان سيف ادخل وانقذ الموقف
: طب تعالوا جواه تعالوا بدل مااحنا وقفين كده ع الباب وحشتيني يا صباح
وخد صباح تحت كتفه ودخل بيها ولف لياسمين بخفوت
وميل عليها وقال
: هاتي صحابك ودخلوا عشان التور جوزها
ميعملهاش حاجه دلوقتي ..
دخلت صباح وقعدت وسيف جمبيها
: وحشتني يا سيف برضو كده متسألش عليا
سيف باس دماغها : حقك عليا يا صبوحه انا محقوقلك
صبااح بحب : هسمحك عشان انت فكرني ومنستنيش تمرت فيك سندوتشات الكبدة يا ولاه
ياسمين قربة من دموع بحزن : انتي وكويسة
دموع اومأت بدون كلام
ياسمين حضنتها : طب اهدي متزعليش نفسك عشان خاطري انا معرفش الي حصل بس وشك المصفرده كفاية ..وبعدت عنها ..يلا يلا تعالوا جواه
اغسلي وشك وشربي مايه عشان تهدي شويه.. يلا يا متبصليش كده انا هموت ودخل عايزه اسلم على طنط صباح
ندي بضحكه : بس بلاش طنط دي بدل ما تفهمك غلط
ياسمين بتوتر : اومال اقولها ايه
ندي بضحكه : قوليلها خالتي .او خالتشيي هتحبك اكتر وي سلام بقا لو قلتلها صبوحه هتأكلك كبدة من عندها ببلاش
ياسمين حطت ايدها علي رقبتها بخوف
: لا خالتي حلوة اوي انا مش عايزة اموت دلوقتي ..يلا بقا يا دموع
دموع ضحكت من غير نفس : لا يا قلبي مينفعش مره تانيه
ندي : لا تعالي وهنمشي مع بعض زي ما امي قالت احسن يكون مستنيي تحت
دموع اومأت بخوف ودخلوا مع بعض وكان سيف وفارس ومها وصباح بيضحكوا مع بعض
تميم خرج من البلكونه : يلا هستأذن انا هستناكي تحت يا مدام مها
صباح : مين الواد الحليوة دي يا بت يا مها
مها بضحكه: ده تميم النعماني يا صباح رئيس الحرس عند سالم
صباح بمصمهة ببوقها : مسسس. عشنا وشوفناكي ماشيه بحراسه ياختيي ناس عايشه وناس بايشة
والجدع ده حارس ده شبه ظباط السيما يختي
مها ضحكت عليها متعودة علي طريقتها وتميم ضحك بإحراج
سيف : اقعد اقعد يا تميم مفيش حد غريب
فارس بخفوت لسيف : هي خالتو صباح بتقر وبتعاكس عيني عينك كده عاادي
سيف ضحك : انت لسه شوفت حاجه خالتي صباح ماشية بمبداء لا حياء في الحياه
فارس بصوت عالي : يا حببتي يا خالتي صبااح
قعدت دموع وندي جمب بعض ومتبعين ف صمت ياسمين راحت تسلم ع صباح
ياسمين بهدوء : ازيك يا خالتي ياسمين
صباح بفرحه : مين العروسة اللعبة دي كمان تعالي يا شطره ف حضني
ياسمين حضنتها وهي بتضحك
مها بحب : دي بنتي الي ربنا بعتهالي بدل جوز التيران دول تبقا اخت فارس من ابوه
ياسمين باست دماغها : ربنا يخليكي ليا ماما
فضلت صباح تتكلم وترغي مع سيف ومها
وفارس قاعد مبهور بيها
و بعد شويه سيف حكلهم اتخانق هو وحسين ليه
وهو عنيه علي دموع الي بصه ف الارض
تميم : بس انا دخلت لقيته قاعد بيدخن ولا ف باله
فارس : ادخل مين ياعم خاف علي نفسك ده سيف كان ولا تايسوون في زمانه..وانا وشي وجهه مينفعش اتعور
سيف ضحك : انت تخرص خاالص جبت وراه من شخطه عيل سهتان حتي اعمل اي منظر يا جدع
فارس : مانا حطيت رجل علي رجل كدهون
صباح بضحكه : جتك ايه يا واد ي فارس حتة عسلية
فارس حدفلها بوسه ف الهوي : حببتي يا صبوحه
سيف بخفوت : بتلقط اسرع من البلوتوث يا روح امك
فارس نفش ريشه : عيب عليك اعجبكم
سيف بصوت عالي : والله انت عجبتنا كلنا بعد الوقعه
2
وكلهم قعدو يضحكوا عليه ودموع مش معاهم
دموع وقفت : عن اذنكم فين الحمام يا استاذ سيف
سيف شاور لها : اخر الطرقه دي
دموع دخلت الحمام ووقفت تغسل وشها مره واتنين ودماغها عماله تودي وتجيب وشكلها بقا زباله بعد الفضيحه الي عملها حسين
سيف وقف بعديها بشوية : هقوم اجبلكم حاجه تشربوها ومشي ع طول منتظرش الرد
دموع قربت خدت الفوطه المتعلقه جمب المرايه مسحت وشها وغمضت عنيها من جمال الريحه الي دخلت ف نغشيشها وخيشت ف قلبها وبقت بتشمها بستمتاع وعمق ومش عايزة تبعد الفوطه عن وشها وفتكرت ان دي ريحة سيف الشخصيه ودي فوطه مستخدمها
وبطنها مغصت ووشها احمر بإحراج نزلت
الفوطه عن وشها وشافت سيف قدمها
سيف دخل نحية الحمام ومستنيها تخرج بس شاف الباب مفتوح ومرديش يقرب وكان هيرجع بس
دموع ظهرت له وهي بتشم ف فوطه بعمق
وصوت استنشقها كان واضح وقلبه نبض
جواه صدره بعنف وعض شفته بإثارة
دموع شهقت : استاذ سيف خضتني
سيف فاق من تخيلاته القذرة : اححم اسف انا كنت داخل المطبخ بس قولت اطمن عليكي.. وبخفوت
انتي كويسه ..
دموع نزلت وشها ف الارض بحزن ورفعت وشها وهزت دماغها بالرفض ودموعها نزلت بنهيار
سيف قبض علي كفوفه عشان ميشدهاش ويدخلها ف حضنه ويخليها تشم ريحته بس ع جسمها مش
جسمه
: اهدي اهدي بالله حقك عليا انا اسف معرفش ان ده كله هيحصل بسبب اصراري انك تحضري الحفله بس الشغل ده امانه عندي سامحيني
دموع هزت دماغها برفض : لا والله ابدا ده انا اللي المفروض اعتذرلك بعد الي حصلك ده… وشورت
ع وشه….. انا بجد مكسوفه سامحني.
سيف بهدوء : انا مش زعلان منك ممكن بقا تمسحي دموعك دي Oh mes larmes
( ي دموعي انا )
يا Ô larmes d’épée ( ي دموع السيف )
دموع ابتسمت : انا هعتبرو مدح ماشي
سيف ضحك : ده اكيد يا دموع يلا بقا اغسلي وشك وتعالي اعمليلي فنجان قهوة من ايديكي الحلوة دي زي اول مره جيتي فيها هنا
دموع اومأت بفرحه : نعتبر ده من ضمن المقابل
سيف ابتسم : تمام
: سادة صح
سيف اومأ وطلع عصير من التلاجه مع كاسات وخرج ودموع دخلت تغسل وشها تاني
صباح بصت لسيف وهي رفعه حاجبها ومصمصت تاني بشفيفها : مسسس
وطلعت صوتها المعتاد
سيف قعد جمبيها بضحكه : صبوووحه متشغليش المعفنه عليا انا بقولك اهو
صباح بخفوت : الناس خبتها سبت وحد وانت خبتك موردتش علي حد يا ابن الموكوسه
سيف : لا انسي… ووقف… هجيب السجاير وجيلك لسه بتشيشي يا صبوحه
فارس : ايه ده انتي بتشيشي انا كمان بشيش بلو بيري ولمون نعناع وانتي
1
صباح : قص يا روح امك
1
سيف ضحك ع اخره هو وتميم الي قاعد يقلب ف الفون عشان ميبصش علي ياسمين الي قاعده بتبصله بغيظ
سيف دخل خد السجاير من اوضته الي ف نفس طرقه المطبخ بص يمين
دموع خلصت القهوة وطلعت سمعت صوته جاي من هناك وهو بيدندن
: والله ونسينا ومر الزمان رجعنا التجينا ف نفس المكان عيونك الزينه جالت كلام خططت جلبي
1
دموع ابتسمت وقربت من الاوضه ولسه هتخبط ع الباب المفتوح شافت تيشرتها ع السرير بتاعه شهقت بصدمه
وووو
*******’*******
يتبع….
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا