القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب صغيرتي الفصل الخامس 5 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية حب صغيرتي الفصل الخامس 5 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية حب صغيرتي الفصل الخامس 5 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 



#حب_صغيرتي


البارت 5


بيان وقعت القهوة علي الورق ال قدام يونس، والورق كان بتاع شغل مهم


يونس قام واتعصب : انتي هببتيييي ايه


بيان والدموع بتتجمع في عنيها:انا مكنتش اقصد


يونس بغضب :مكنتيش تقصدييي؟! ليه مش بتشوفيييي


بيان خافت منه وبدات تبكي


نسمة قربت منها بقلق :خلاص يا يونس دي غلطة واي حد بيغلط


يونس بغضب :اطلعييي فوق، مشفش وشك هناااا


بيان بدموع :بس انا.....


يونس بحدة :قولت فوووق


بيان بتجري من قدامه وهي بتبكي، وتفيدة واقفة بتضحك عليها بالسر


نسمة بلوم : ليه كدا يا يونس، البنت مكانتش تقصد


يونس مردش عليها ومسك الورق ال مبلول


يونس ل يوسف : روح واتصرف في غيره


يوسف :اهدا انت بس، وانا هجيب نسخة تانية 

وبيخرج


تفيدة بشماتة :دي شكلها مش بتعرف تمشي و.....


يونس بصلها نظرة اخر"ستها

وخرج من القصر كله


نسمة :روحي يا غنوة، اقعدي معاها فوق


رانيا :ممكن اروح معاها


نسمة :روحي يابنتي


وطلعت غنوة ورانيا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


فوق عند بيان

بتدخل وهي بتعيط بتقعد علي السرير..... بتدخل عليها غنوة ورانيا، وبيقعدوا جمبها


غنوة بزعل عليها :خلاص يا بيان بقي متعيطيش

بيان بتحاول تهدي عياطها


رانيا : يونس هو ال عصبي حبتين، متزعليش منه


بيان بعصبية :عصبي حبتين، دا لو يطول يو*لع فيا هيعملها


غنوة بضحك :لا مش لدرجة، هو قلبه حنين اصلا


بيان وهي بتمسح دموعها : اه، والحنية دي بتبقي علي الكل ما عدا انا


رانيا بضحك  :خلاص بقي متزعليش، هو بردك عايز يتعلم الادب.... وانا حاسة انه هيتعلم علي ايدك


بيان بسخرية :هه اذا كان هو ال بيربيني انا دلوقتي


غنوة بحماس :خلاص بقي متزعليش، ويلا بقي نقوم نعمل حاجة تحت


بيان باستغراب :هنعمل ايه؟!


رانيا :هنعمل مسابقة طبخ ونشوف مين ال اكلها هيكون احسن


بيان : بس انا مش بعرف اطبخ


غنوة قامت :تتعلمي


رانيا قامت وشدت ليان :يلااااا بينااااا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في مزرعة خاصة بعيلة الجبالي


يونس كان واقف وجمبه حصان باين عليه القوة


يوسف بخوف :طب والنبي دخل الحصان الاول وخلينا نتكلم


يونس : ليه هياكلك مثلا


يوسف بتوتر :لا يا عم، بس الحصان بتاعك دا بيفعص اي حد غريب  بيقف قدامه


يونس ابتسم بسخرية : وانت غريب يا ولد عمي


يوسف بقلق من نظرات الحصان : دا اخر مرة جابلي انشقا"ق في المخ


يونس دخل الحصان المزرعة

يونس :اهو دخلتو، اتكلم بقي


يوسف : شحنة السلا*ح هتوصل بعد بكرا، واحنا عايزين طريق جديد


يونس :والطريق القديم؟!


يوسف :الحكومة شدت عليه


يونس :امممم، طب خليني افكر واقولك


يوسف :تمام، انا مستني


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في المطبخ  البان بيعملو مواهبهم وبيطبخوا


ماعدا بيان ال مش عارفة تعمل ايه


غنوة :اناي لسة لحد دلوقتي معرفتيش هتعملي ايه


بيان بتوتر :ل لا


رانيا قربت منهم : خلاص اهدي انا هقولك، يونس بيحب المكرونة البشاميل اعملي صنية


بيان بصدمة :نعم؟! مكرونة بشاميل، انا يدوب بعرف اعمل بيضة


غنوة :اتعلمي يابنتي


بيان جت في بالها فكرة وقررت انها هتنتقم من يونس 


بيان :طب ممكن يا رانيا تعمليها انتي


رانيا اتوترت :ا انا


غنوة :دا يونس بيحب اكل رانيا قوي


بيان بنظرة طفولية :معلش يا رانيا عشان خاطري


رانيا بقلة حيلة : حاضر

بيان حضنتها :شكرااا اوي


رانيا عملت الصينية، وخرجت هي وغنوة عشان يجيبوا حاجة

وبيان استغلت الوضع وجابت حبوب لو"جع المعدة  وحطتها في الصينية


وابتسمت :هاهاها هوريك يا بتاع الجبل


دخلت راية :محتاجة حاجة يا هانم


بيان :ها لا مش محتاجة حاجة

وخرجت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في المساء

قعدوا الرجالة علي السفرة ويونس كان يترأسهم وسعاد ونسمة وتفيدة كمان كانوا قاعدين


رانيا كانت بتحط في الاكل بكل حب

وغنوة وبيان بيساعدوها


الكل بدا ياكل ويونس بدا بالمكرونة

وبيان قعدت وبصت عليه بحماس


يونس بدا يحس ان معدته وجعته

يونس بحدة والم :مين ال عمل الاكل

رانيا بابتسامة :انا يا يونس


يونس بحدة :حاطة ايه في الاكل


رانيا استغربت وقلقت من نظراته: م محطتش حاجة


يونس قام وقف بغضب والم من معدته : انا بطني وجعنتني من لما اكلت من اكلك 


رانيا والدموع بدات تتجمع في عنيها :ولله ما حطيت حاجة يا يونس


يونس قام ورمي صينية البشاميل علي الارض بغضب


الكل قام  ويونس قاعد ومنزل رأسه بغضب والم

قام مرة واحدة وكان متجه ل رانيا بغضب، بس فجاة وقفت قدامه بيان


بيان بخوف وسرعة :انا ال عملت كدا


يونس بصلها نظرة مخيفة :عملتي ايه؟!


بيان بصوتله بخوغف :انا ال حطيط حبوب في الاكل، رانيا ملهاش ذنب


تفيدة :يامرارك يا بتي.... بقي كنتي عايزة توقعيها في عمايلك يا بنت المركوب


(ولله انا معرفش المركوب دي معناها ايه اصلا 😂)


يونس بص ل بيان بحدة، وبعدين مسك دراعها بقوة واخدها وراه وطلع علي الاوضة


نسمة بقلق :اكيد هيعمل فيها حاجة


سعاد بخوف عل بيان :الحقيها يا نسمة قبل ما يعملها حاجة


نسمة بتطلع وراهم بسرعة هي ويوسف وكريم وغنوة


وتفيدة واقفة مبتسمة بشر 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


فوق في اوضة يونس

شد بيان وراه ورماها في الاوضة وقفل الباب بالمفتاح


بيان وهي واقعة علي الارض بخوف :ا انا ممكنتش اقصد، ا انا ب بس.....


 يونس بغضب :انتييي ايه


بيان بتنتفض وبتعيط

يونس بيقرب منها وبيمسكها وبيقومها

يونس بنبرة مخيفة :بقي عيلة زيك تتجرا وتعمل حركة زي دي، دا انتي ليلتك سودة


بيان برعب :و ولله ا انا بس كنت بهزر


يونس بصوت عالي :بتهزرييييي؟! ليه شايفني بلعب معاكي


يونس بيقرب من الكومود وبيطلع دوا وبيشربه


الباب خبط وكانت نسمة


يونس بغضب وصوت عالي :محدش يدخل بينييي وبين مراتي


وبيقرب من بيان ال واقفة خايفة

قامت وكانت هتجري بس هو شدها من وسط*ها ليه بقوة


يونس بحدة :انا بقي هعلمك ازاي تعملي كدا تاني،مش كنتي بتهزي انا هويكي الهزار علي اصوله 


وبيقرب منها وبيقب*لها من شفا*يفها بع*نف وبيان بتتصدم وبتعيط وبقت بتحاول تبعد عنه

يونس بيق*طع الدريس ال لابساه،  وبتفضل بالملابس الدا*خلية وهو علي نفس وضعه


وبيان بتعيط اكتر وبتحاول تبعده

يونس بيبعد وشه عنها، عشان تاخد نفسها وبيرميها علي السرير

بيان بدموع ورجفة :ل لا ارجوك متعملش كدا


يونس قرب منها بحدة :حقي.... وعايزه 


وبيقرب وبيدفن وشه في رقب*تها وبيطبع علامات ملكي*ته بقوة وعن*ف


وبيان بتحاول تبعده بكل قوتها، بكت هو كان اقوي منه


يونس سامع شهقا"تها عمل نفسه علي اساس هي قدرت وزقته عنها

بيان بعدت بسرعة والدموع مغرقة وشها، وقامت بسرعة وجريت علي الحمام


يونس اتنهد وقام دخل البلكونة


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪=


وبيان جوا عمالة تعيط بهستيريا وخوف

وقامت ووقفت تحت الدش وبقت تمسح جسم*ها بقوة ورقب" تها


 بيان بقر" ف ودموع :كلكوووو زي بعض، زي بععععض


وبتقعد علي الارض وبتبكي بانهيار :ليه؟!


وبتضم رجليها وبتعيط اكتر


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


يونس دخل الاوضة ولقاها لسة مطلعتش

بص علي الباب ثواني، وبعدين اتجه ناحية السرير واستلقي ونام

وبيان جوا نامت علي نفسها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة غنوة، يوسف كان معاها ومستلقي علي السرير


غنوة قعدت جمبه:انا قلقانة علي بيان اوي


يوسف شدها لحضنه :متقلقيش، دي مراته ومش هيأ*ذيها


غنوة بصتله :انت ممكن تيجي في يوم وتتعصب عليا كدا


يوسف شدها اكتر وابتسم بخبث :هي ممكن تحصل، بس بشطارتك تقدري تنسيني اي حاجة


غنوة بدلع :بجد، وايه هي بقي يا عصبي


يوسف قرب وطب*ع قبلة علي شفا*يفها

وبعد : تقدري تعملي كدا وانا ممكن اتهوس خالص


غنوة :وعلي اساس ان انا لو عملت كدا، انت هتشبع


يوسف بابتسامة :بصراحة لا..... هاخد اكتر

وهو بيبص لجسد*ها من فوق لتحت


غموة :طب يلا نام بقي


يوسف قرب منها : ننام، لا طبعا.... انا عايزك


غنوة :ولله انا تعبانة النهاردة ومش قادرة

وقربت منه بدلع :ممكن اعوضها المرة الجاية


يوسف بعد وابتسم :عشان خاطر عيونك الحلوة دي


واخدها في حضنه ونام


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة رانيا، وكان معاها تفيدة


تفيدة :شوفتي يا هب"لة، عشان تعرفي ان البت دي مش سهلة.... كانت عايزة توقعك وتخلي يونس يكرهك


رانيا:..........

تفيدة : انتي لازم تجيبي حقك منها تالت ومتلت


رانيا بعصبة :وانا مش عايزة انتقم من حد، يمكن مكانتش تقصد


تفيدة ضر*بها علي كتفها :انتي عبي" طة يا بت، انا مش عارفة انتي بنتي ازاي


رانيا :طب ممكن تطلعي بقي عشان عايزة انام


تفيدة : انا مش عارفة اخوكي مصطفي راح فين


رانيا :قال هيسافر الساحل مع صحابه


تفيدة :ماشي، انا ماشية ياختي كاتك خيبة

وبتخرج

ورانيا بتبقي قاعدة مضايقة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح


بيصحي يونس ومش بيلاقي بيان

يونس باستغراب :معقولة لسة في الحمام؟!

وبيقوم وبتجه ناحية باب الحمام وبيقف وبيخبط


جوا عند ليان بتصحي مفز"وعة :م مين


يونس :مش ناوية تطلعي بقي؟!


بيان بضيق :طالعة، ب بس عايز هدوم


يونس بيتجه للدولاب وبيجيب بيجامة

وبيحطها علي مقبض الباب

وبيلف نفسه :اتفضلي


بيان بتفتح الباب براحة وبتاخد البيجامة


بعد مدة بتخرج بيان، وي نس بيبصلها وبيقرب يحط ايده علي رقبت*ها المتو*رمة

بس فجاة بيان بتخاف منه وبتبعد بسرعة وبتقف في الزاوية برعب


بيان بخوف :ابعد عني، انت عايز ايه؟!


يونس بيستغرب منها وبيقرب عندها وهي بتبقي مرعوبة

ويونس بيقرب اكتر


بيان بتخاف وبتشوف المزهرية ال جمبها ورفعتها علي يونس وووووو

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع