القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الثانى عشر 12بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الثانى عشر 12بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الثانى عشر 12بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات



 (عشق في قلب صعيدي) part 12


وعشق طلعت من عند روح وراحت الجناح بتاعها وملقتش سليم وخبطت علي الحمام ملقتوش وقعدت تدور عليه شويه ولحد ملقيته في الجنينه واقف بيدخن وسرحان واتجهت عنده وحضنته من ضهره 

عشق بحب:سرحان في ايه يا حب عمرري كله. اوعا تكون بتفكر تخني ياسليم.......... فلف سليم

سليم:انا حب عمرك كله بجد ياعشق

عشق:اه والله انا بحبك اوي يا سليم

سليم:وانا بعشقك يا عشق السليم

عشق بمرح:تب يلا اطفي القرف دا خنقتني... 

سليم:بس كدا. حاضر.... ورامها علي الارض وداس عليها

عشق:ايوا كدا انا جوزي شطور بيسمع الكلام اهو.. ولفت ايديها حوالين رقبته.. وهوا شدها من وسطها لعنده 

سليم بحب:متجيبي بوسه 

عشق بخجل:بس يا سليم احسن حد يشوفنا ابعد

سليم بخبث:تؤ تؤ مش هبعد انتي مراتي لو مش واخده بالك

عشق بكسوف:سليم ابعد ياقليل الادب في واحد جاي من الحرس. وسليم بص فهربت منه وطلعت تجري وهوا جري وراها.. وكل دا وماخدوش بالهم من منار الي عينها كلها غل من البلكونه وبتتفرج عليهم 

عشق بضحك:ارجع يا مجنون انتا بتجري ليه ههههه

سليم بضحك :والله ماهسيبك اما تجيبي بوسه ههههه

عشق: بعينك ياسافل يا قليل الادب ههههه

سليم بخبث:ماشي مش عاوز حاجه

عشق بشك :انتا فاكر انك كدا بتضحك عليا ههههه

سليم:يستي خلاص انا مش عاوز حاجه

عشق: تمام عديني عشان امشى

سليم:ماتعدي اهو... وفتحلها سكه وهيا عدت بس فجأه مسكها وهيا كانت هتوقع في البيسين فمسكت فيه ووقع معاها. وعشق غطست لان الميه كانت سقعه وسليم جابها وهيا اتشعلقت فيه ولفت ايديها حوالين رقبته ورجليها حوالين خصره

سليم:انتي كويسه ياعشقي

عشق:اه كويسه انا اسفه بس 

سليم:خلاص متتأسفيش انا الي حمار عشان ملحقتش امسكك ..... وعشق فضلت بصله شويه وانفجرت في الضحك 

عشق بضحك:هههههههه هموت 

سليم بغيظ:انتي بتضحكي علي ايه

عشق بضحك:عليك يا حمار قلبي هههههه

سليم بخبث:ماشي يا عشق ... وفجأه  باسها وهيا اتجاوبت معاه ومسكو في بعض اكتر ومنار شايفاهم وهتتجلط حرفيا من الي بيحصل... وسليم بعد عنها لما حس انها محتاجه اكسجين.. وحط جبينه علي جبينها وكان بيتفس بصعوبه وعشق مكسوفه وراح حطها علي حفه البيسين وطلع قعد 

سليم:متتكسفيش انا زي جوزك بردو

عشق:انا مش مكسوفه 

سليم :ما هوا باين دا انتي قلبتي فراوله ههههه

عشق فجأه انفجرت في الضحك 

سليم برفعه حاجب:بضتحكي علي ايه

عشق بضحك :افتكرت حتت مقلب ههههه

سليم:احكيلي 

عشق:كان عندي 10سنين وزين كان 17سنه وكل ما كنت انزل البسين انا وهوا يقعد يغلس عليا ومبعرفش العب فبابا وماما كان بيشوه جنبنا في الجنينه فطلعت وقلتلهم وبابا قال لزين ملوش دعوه بيا وزعقله وزين اتغاظ وانا كنت بطلعله لساني

وكان في مسمار كبير كدا فشلني علقني عليه وكان بيضحك عليا فأنا اقسمت اني هنتقم منه وبعد شويه نزلني واتغدينا ونزل تاني وانا كنت بخاف فهوا كان بيغطس وبيحط ميه في بوقه ويطلعها زي النافوره كدا وبعدين جاتلي فكره فنزلت قريب منه وعملتها وطلعت قعدت برا وكل مايحط ميه في بوقه ويطلعها وانا ميته من الضحك فبعد وقت وانا لسا بضحك هوا قالي بتضحكي علي ايه فقولتله وطلعت اجري وانا ميته ضحك فصرخ وقالي والله ماهسيبك يا عشق الكلبه خدي يابت هنا وانا قولتله ابعد ريحتك وحشه يا معفن 

 وهوا فضل ييستحمي يومين ومن ساعتها استحاله ينزل حمام سباحه انا فيه هههههه

( جتك القرف عيله معفنه 😂😂😂😂) 

سليم بصلها بصدمه وبعدين انفجر في الضحك ونام علي الارض من الضحك ومنار اتصدمت لانها عمرها ماشافت سليم بيضحك كدا وكانت مغلوله منهم اوي

سليم بضحك:يخربيت كدا انتي عملتي كدا بجد

عشق:اه والله ههههه دا كان شكله مسخره

سليم بضحك :انتي ملكيش حل وربنا هموت هههههه انا معتش مسلم عليه تاني ههههه

عشق:دا لو عرف هيجري ورايا ههههه 

وبعد وقت من الضحك الدنيا مطرت وعشق اتوترت وسليم لاحظ

عشق بخوف:انا لازم ادخل حالا

سليم:اهدي يا حبيبتي دا الشتا تحفه

عشق :لا انا هدخل مش قادره.. وفجأه كل زكرياتها جت قدام عينها وبقت بتلف بجنون وتحاول تسكت عقلها وبقت بتعيط جامد وسليم حاول يهديها واخدها في حضنه وفهم السبب

سليم:عشق اهدي يا حبيبتي انا معاكي متخافيش

عشق بدموع:مش قادره مش قادره انا شايفهم وانا بترمي في الشارع وامي يارب 

سليم بحزن: اهدي كله هيكون تمام ياقلبي اهدي

وسليم بقا بيهديها وقت كبير وكان عاوزها تتخطي خوفها  وكل متحاول تدخل سليم يوقفها ومنار وقفه مستغربه هيا خايفه كدا ليه... وبعد وقت

عشق بنهيار:سليم ارجوك مش قادره ونبي دخلني 

سليم:حاضر يا نور عيني .... وبيشلها وهي قافشه فيه وبيطلع بيها الجناح وهيا بتترعش ومنار بتشيط 

سليم:ممكن تهدي انا معاكي انا امانك ياعشق خلاص اهدي

عشق وبلفعل ابتدت تهدا 

سليم:بقيتي كويسه 

عشق:اه بقيت تمام

سليم: خلاص خشي خدي شاور دافي عشان تهدي اكتر

عشق:حاضر  بس اقولك حاجه

سليم:امممم

عشق :زين كان منظره يموت ضحك ههههه

سليم ضحك عليها :تب خشي خدي شاور يامجنونه قلبي ههههه.... وبالفعل عشق دخلت اخدت شاور وهوا راح حمام تاني في الدور ولبس بنطلون مريح اسود وتيشرت اسود بارز عضلاته ودخل لاقا عشق طالعه وكانت لابسه قميصه الابيض

وكانت بتشف شعرها وكانت جميله جدا 

سليم:ممكن اعرف انتي لابسه قميصي ليه

عشق:عادي مريح وكمان بحبه

سليم:يا عشق انتي مسبتيش قميص في هدومي كلها 

عشق.. وهيا بتسرح شعرها البني الطويل :عادي يا قلبي قصدك اني بعمل فيهم حاجه 

سليم بخبث:لا مش القصد بس بتكوني حلوه اوي وانا مش بقدر امسك نفسي

عشق بخجل:لم نفسك ياسليم بقا.. وبعدين قرب عليها واخد منها الفرشه وشغل الاستشوار وبدأ ينشفلها شعرها ويسرحلها

وهيا كانت مبسوطه جدا وبعد وقت خلص وحضنها من ضهرها وبقا يشم ريحه الفراولة الي طالعه منها ومبسوط اوي


عشق:انتا عارف انا عاوزه اكل ايه بقالي كتير

سليم:ايه يا حبيبتي

عشق:اندومي

سليم:انسي يا عشق انا محرمه يدخل من باب القصر كله 

عشق:ليه يا سليم دا طعمه تحفه والله

سليم:لا يا عشق انا كنت معلق رامي وريان وكريم علي الشجره بسببه قبل كدا

عشق:والله نفسي فيه ياسليم عشان خاطري انا مكلتوش من زمان اوي بقالي حوالي 8شهور اهو

سليم:قولت لا يا عشق لا فاهمه .... وعشق قعدت تضرب رجليها في الارض زي الاطفال.. وهوا ابتسم غصب عنه وهيا اتغاظت

عشق برجاء :عشان خاطري ياسليم ونبي وافق ياسليم

سليم:قولت لا ياعشق خلاااص الكلام انتهي في الموضوع دا

عشق بخبث:ماشي ياسليم مش عاوزه حاجه ماشي 

سليم بشك :عشق والله لو فكرتي تكليه هزعل منك

عشق بصتله واتجهت للسرير وغطت وشها ونامت وسليم طفي النور وراح اخدها في حضنه وهيا بعدته 

سليم:عشق متزعليش بقا انا عارف انك زعلانه بس صحتك

عشق بغضب طفولي:نام ياسليم يرخم وطلعتله لسانها ونامت... وبالفعل نامو بس علي الساعه 2بليل عشق صحيت علي صوت سليم وبصت لقت وشه كله عرق وبيقول بحبك يا عشق وكلام كتير وعشق حطت ايديها علي راسه وشالت ايديها لا إنها مقدرتش تحط ايدها من السخونيه... ولبست اسدال ونزلت جابت تلج وحطت عليه ميه ساقعه جابت قماشه بيضه نضيفه وجابت مناديل وطلعت قلعت الاسدال وقعدت تعمله كمدات لغايه ماعيطت علي حالته

عشق بعياط:سليم انتا كويس انا اسفه انا السبب انا الي شديتك معايا سامحني  سليم يا حبيبي

سليم بتعب شديد:اممم

عشق عيطت اكتر:انا اسفه يا حبيبي اسفه 

سليم بتعب:انا ك. وي. س يا. عش. ق

وعشق:قعدت تعمله كمدات لحد ما الحراره نزلت شويه وبعدين قعدت تفكر لحد مافكرت تتديله شاور سقعان ودخلت ملت البانيو مايه ساقعه وطلعت حاولت تسند سليم بس مقدرتش وقعدت تحاول لحد ماعرفت ودخلت وقلعته هدومه ونيمته في البانيو هوا كان فايق بس مش قادر يتكلم حتي او يتحرك وعشق طلعت ولبست ونزلت تحت عملتله شوربه خضار وفراخ وطلعت فوق حطتهم  وطلعتله هدوم وفوطه وبعد وقت طلعت سليم وهوا كان فاق تماما بس بيستعبط وكان عاوز يشوف هيتصرف ازاي وكانت بتنشفه وسندته طلعته ولبسته وحطته علي السرير وهوا بدا يبين انه بيفوق كويس

عشق بدموع:انتا كويس يا حبيبي  

سليم وحط ايده علي خدها :انا كويس يا روحي

عشق:تب يلا عشان تاكل انا بقا عملتلك شويه شوربه خضار بلفراخ تحفه.... وحطتله منديل وبدأت تأكله وهوا مستسلم خالص ومبسوط بإهتمامها

عشق: ايه رايك بقا

سليم: تحفه تسلم ايدك يا قلبي

عشق:انا اسفه اني شديتك معايا والله ماكان قصدي

سليم:ولا يهمك يا حبيبتي

وبعد وقت وهيا بتأكله 

سليم:خلاص شبعت يا عشق

عشق:تب عشان خاطري اخر حته

سليم :مش قادر والله

عشق :وحياتي عندك.. فأكلها سليم.. وهيا حطت الصينيه بعيد وجابتله مايه ونيمته وغطته كويس ونامت جمبه 

تاني يوم في الصباح . صحيت عشق وسليم كان لسا نايم

وعشق دخلت اخدت شاور ولبست بيجامه وسرحت وراحت تصحيه وهوا مش راضي يقوم

عشق:سليم يلا يا حبيبي

سليم بنوم:لا انا هنام سيبيني..... فسابته وراحت تشوف الورق الي وليد بعته وكانت بتراجعه بدقه شديده ولقت فعلا في لعب في الحسابات وكلمت وليد وقالتله دور من غير شوشره وقفلت وكان بقالها ساعتين بتشتغل وطلبت من سعيده الفطار... ووصل الفطار وراحت عند سليم

عشق:سليم

سليم:اممممم سيبوني انام

عشق بطفوله :سليم اصحي بقا انتا وحشتني الله

سليم:ماشي كمان شويه هجبلك شوكولاته 

عشق برفعه حاجب:شوكولاتة والله سليم بقولك اصحي بقا انتا وحشتني يابني ادم 

سليم بزهق:ماشي يا عشق انا هقوم اهو

عشق بخبث:طيب يا سليم والله لهصحيك

وراحت جابت كوبايه ميه ودلقتها عليه وهوا اتخض وقام مره وحده وبصلها بنظره رعبتها حرفيا 

سليم بغضب:ايه الي عملتيه دا انتي غبيه

عشق بخوف:انا كنت. كنت عاوزه اصحيك عشان انتا وحشتني بس

سليم بحده:وانا كنت عاوز انام انا اعمل ايه 

وبصتله عشق بحزن :انا اسفه ياسليم مش هعمل كدا تاني 

سليم زعل انه زعلها :خلاص محصلش حاجه ولايهمك وقام دخل الحمام... وهيا قعدت علي السرير وعيطت جامد لدرجه انها كانت بتشهق وسليم طلع واول ماشافها كدا جري عليها من غير تفكير

سليم:متزعليش انا مكنش قصدي والله انا اسف

عشق بدموع:انتاكنت واحشني وانا صحيتك بس انا الي غلطت انا اسفه.. وحضنها جامد 

سليم:خلاص بقا... وبعدين هديت عشق وقامو فطرو وسليم ضحكها. ولبست عشق ونزلو ماسكين ايد بعض ومنار شافتهم وكانت بتولع حرفيا

سليم:صباح الخير

الجميع:صباح النور 

عشق:هيا روح مانزلتش

ريحانه:روح مين 

عشق:انت ماقولتلهمش ياريان 

ريان :لاء بس بعتلها الفطار لما منزلتش

عشق:بعد اذنك يا حبيبي هطلع اجيبها واجي 

سليم:تمام يا قلبي.. وهيا طلعت وسليم راح قعد جمب جده

مجدي:يااه لسا فاكر ان ليك جد يابيه

سليم:وانا قصرت معاك في ايه

مجدي:يا ابن الكلب انتا من يوم مااتجوزت والبت خدتك مني انا ابتديت اغير ياولا

والكل ضحك. معاد منار وكريمه

ماجد:عريس بقا هنقول ايه ههههه

صفيه:والله حتي انا يا ابوي معاد بيفكر فيا ولا بجيلي حتي ههههه

سليم:والله يا جدي انا

مجدي:اخرس انتا مبقتش بتهتم زي الاول انتا كنت بتعدي عليا كل يوم قبل ماتطلع اوضتك من يوم مااتجوزت وانتا ناسيني يابيه

سليم بضحك :والله انتا الي في القلب يا حاج وبعدين هوا انا مراتك ولا ايه ههههه.. ومجدي ضحك وحضنه 

كريم:يخص عليك يسليم مش توفي طلباتك كزوجه اصيله ههههه..... 

رامي:عنده حق انا لو منك يا جدي اطلقه 

سليم بغيظ:عجبك كدا يا عم اديني بقيت مريئه انتا راضي

مجدي بضحك:بس ياولاد عبيب دا في مقام جدتكم

والجميع ماتو من الضحك 

سليم:ماشي يامجدي ماشي ياكبير 

ريان:انا من رائي انك تطلق ياجدي وخلاص اصلها نكديه 

سليم بغيظ:والله ماشي انتا راضي كدا 

مجدي :معلش ياسليم استحمل ضرايرك التلاته اصل انا الشرع محللي اربع والشباب اتصدمت وسليم ضحك 

كريم:والله يا جدي ماشي.. 

عند عشق طلعت وخبطت علي الباب وروح فتحت

عشق:صباح الخير

روح:صباح النور انا كنت مستنياكي 

عشق:بجد تب يلا البسي عشان ننزل

روح بخجل:بس انا يعني محروجه بجد. 

عشق:يابنتي ماتقلقيش يلا 

وروح دخلت لبست ونزلت مع عشق وهيا مكسوفه

مجدي:مشاء الله احفادي زادو واحده اهوا 

عشق:يعني انتا نسيتني 

مجدي:وانا اقدر بس انتي حاليا ضرتي ههه

عشق بضحك:ودا ليه انشاء الله 

مجدي:الواد معتش بيهتم بيا من يوم مااتجوزك

عشق بمرح:وانتا كمان عاوز تقاسمني في الواد اليتيم الي حيلتي ههههه. 

مجدي:كدا يابنت يعقوب ماشي يابنت الكلب.... وفجأه دخلت العيله 

يعقوب:انا بتشتم هنا يجماعه 

مجدي:حبيبي واحشني ياراجل... وكلهم ضحكو عليه وروح اتعرفت عليهم وحبوها اوي

عشق:وحشتوني اوي يا عيلتي السعيده

وجريت حضنتهم وسلمت عليهم

دنيا:والله يابت يا عشق البيت هناك ماليه طعم من غيرك ههههه

عشق بغرور مصطنع:عشان تعرفو قيمتي 

وزين راح يسلم علي سليم واول ماسليم شافه مات من الضحك

زين:ايه ياسليم انتا اتلبست ولا ايه ... وعشق فهمت وراحت عند زين

عشق بخبث :بقولك يازين ماتيجي ننزل البيسين

زين بسرعه:لا انا انا مش نازل لالا مستحيل

وفريده ويعقوب وسليم وعشق ماتو من الضحك... وزين فهم

مجدي:بتضحكو علي ايه 

عشق:اصل يا جدي كن...... وفجأه زين كتم بوقها

زين:اخرسي يابت عشان معلقكش

سليم بضحك:سيب مراتي كفايه علقتها مره 

وزين بص لعشق :انتي حكتيله 

عشق :امممم وشال ايده.... اه عادي هههههه

زين بغيظ:يا عشق الكلبه... وطلعت تجري وهوا بيجري وراها ومنار وكريمه هيولعو... وعشق استخبت ورا سليم وهوا مش قادر من الضحك ومجدي مبسوط لانه عمره ماشاف سليم بيضحك كدا وزين مسكها من قفها 

زين بمرح:ياوطيه يا معفننه ياعشق يا معفننه انتي السبب يا كلبه

عشق وهيا شبه الفار المبلول :الله وانا مالي يالمبي انا معملتش حاجه

زين بغيظ:والله انتي معملتيش ماشي يا عشق 

عشق بضحك:مااانتا الي كونت عملي فيها نافوره هههههه

زين:بس يامعفنه

دنيا:في ايه ياجدعان فهموني 

عشق:سيبني عشان اقولها ياولا.

زين :بعينك ياكلبه البحر

سليم بضحك:سيب مراتي يالا بدل ما اعلقك

زين:اسكت انتا اما اربيها المعفنه دي

سليم:خلاص يا رجوله براحتك عاوز مساعده

عشق بغيظ:ماشي ياسليم ياواطي سبني عليه 

زين:تحت امرك ياوحش وسابها

سليم :تصدق انك واطي يالا

عشق غمزت لسليم وطلعت تجري وراه وهوا استخب في زين وعشق بقت تضرب زين وسليم ماسكه وبيضحك والعيله ميته من الضحك وفجأة عشق ضربت زين شلوط فزين لف وجه في سليم 

عشق بصدمه:والله ماكان قصدي ياوحش

رامي:البسي ههههه

سليم:انتي ضربتيني ماشي... وراح ماسكها 

عشق:انا اسفه يا شبح مش القصد 

سليم:شبح والله واد يازين تعالا خد حقك 

والاتنين فضلو يضربوها بهزار 

عشق:يا عيلتي الواطيه حد يساعدني 

مجدي:بس ياولاد كفايه ههههه

وقضو يوم الجمعه مع بعض في حب لغايه ماعشق كانت معديه سمعت رامي وريان وكريم وريحانه بيتفقو علي حاجه وخايفين فدخلت واتفقت معاهم وكانت مبسوطه وعملو جروب ودخلتهم كلهم فيه حتي روح ووتاليا

عشق:تمام هنفذ علي بليل يارجاله متقلقوش

رامي:ربنا يستر 

وطلعو برا كلهم 

سليم:انتو كنتو فين كدا

كريم بتوتر:كنا في المطبخ اصل اصل 

سليم:اصل ايه

عشق:في حاجه وقعت علي روح ولحقنها 

سليم:تمام الف سلامه يا انسه روح

روح:الله يسلمك 

وعدا اليوم بين ضحك وهزار وكان لذيذ جدا ومنار وكريمه كانو هيولعو طوول اليوم من الكل

عند كريمه كانت بتكلم حد في التليفون

كريمه:الو

المجهول:ايه يا كريمه 

كريمه :انا خلاص معتش طايقه البت دي 

المجهول:اعمل ايه يعني ياكريمه

كريمه :شوفلها اي داهيه موتها حتي يارفعت انا معتش قادره

رفعت :تمام يا كريمه بعدين عشان عندي تسليم شحنه هخلص وهشوفلها صرفه اصلا هشام السيوفي مش هيسيبها

كريمه:مين هشام السيوفي دا

رفعت:دا اكبر عدو لبنت الجبالي دي خسرته ملايين

كريمه:انا لازم اتعرف عليه ضروري

رفعت:تمام ياكريمه

كريمه:بس تعرف يارفعت ان عشق دي شبه ليله اوي

رفعت:يعني ايه شبه ليله

كريمه:والله نسخه من ليله اوي

رفعت:ياشيخه يخلق من الشبه اربعين 

كريمه:يمكن خلاص هبقا اكلمك تاني... وقفلت

عند عشق الساعه 1بليل كانت نايمه هيا وسليم  فجأه تليفونها رن ففتحت

عشق بهمس:انتا جبت الحاجه

المجهول:كله تمام يا عشق يلا

عشق:تمام انا هنزل حالا اصل وحشني بشكل

المجهول:تب يلا ياستي... وقفلت

وقامت لبست هدومها ترينج اسود بيتي وطرحه وراحت عند سليم وباسته

عشق:سامحني ياسليم هتكون اول مره اخونك فيها بس صدقني انا بحبه اوي سلام... ونزلت. دخلت الجنينه من باب المطبخ ولقت كريم وريحانه وريان ورامي وروح وتاليا  موجودين وقاعدين علي الارض وقدامهم اطباق كبيره مليانه اندومي وعشق جريت قعدت

كريم:صدقوني سليم لو عرف هينفخنا ياعشق

عشق وهيا بتاكل :يا عم متشلش هم حاجه

رامي:انا خايف اوي من سليم 

ريان :وانا والله مرعوب

روح:والله انتم قلقنين علي الفاضي مش هوا نايم 

عشق:اه سايبه نعسان

ريحانه:يبقا تمام ربنا يستر ومنتعلقش

تاليا:يا جماعه اسكتو واستمتعو ... وبعد وقت قليل

رامي:قوليلي ياعشق لو سليم قفشنا هتعملي ايه

عشق:هقوله ان احنا من حقنا نأكله ومش هسكت خالص 

كريم:متأكده ياعشق احنا واثقين فيكي

عشق:عيب عليكم انا قدها تب خليه يجي بس وانا هدافع عنكم متخافوش انا وحش ياشباب.... وفجأه لقت حد ماسكها من قفها

سليم بغضب:انتي بتعملي ايه هنا ياوحش 

عشق برعب:سيد الناس انا جيت بصدفه وقفشتهم متلبسين

رامي:يا واطيه لا لا ياسليم دي هيا صاحبه الفكره

سليم:انتم تخرسو خالص انا مش قولتلكم ممنوع القرف دا يدخل القصر

كريم:احناكان نفسنا فيه انتا بقالك سنين منعنه ناكله

ريان:اه مالو يا اخويا يعني مره واحده

سليم:اسكتو انا هعلمكم الادب يا كلاب استنو عليا

عشق:انا ياسليم مش قصدي 

سليم:انتي تخرسي خالص مش قولتلك لو كلتيه هزعل منك

اصبري عليا يا عشق بس. يا سعيد انتا ياسعيد

سعيد بخوف :ايوا يا كبير 

سليم:هاتلي سبع احبال عشان هنربط الحلوين دول

تاليا وروح:حتي احنا 

سليم:اه مش دخلتو القصر تبقو منه وهتتعقبو فاهمين 

عشق:سليم يعني هتعلق مراتك ياسليم 

سليم :اه هعلقك يا حبيبتي مش قولتلك 

ريحانه:ياسليم مجتش من مره يا سليم يعني 

سليم:مسمعش نفسك خالص فاهمين

وفعلا سليم ربطو السبعه علي الشجر قدامه  وقعد علي الكرسي وطلب قهوه وفضل قاعده يتفرج عليهم 

رامي:ياسليم عيب كدا انا اخوك بردو

كريم:نزلني ياصاحبي مينفعش كدا

ريان:ونبي تنزلني يا اخوي ربنا ينتقم منك ياعشق

عشق:الله وانا مالي يا لمبي انا معملتش حاجه

تاليا:يا استاذ سليم انا مليش دعوه بدا كله دا انا ضيفه حتي عندكم 

روح:ايوا عندها حق نزلنا بقا يا استاذ سليم 

ريحانه:احنا غلطانين يا اخوي نزلنا بقا ومش هنعملها تاني

وسليم ولا كان سامع حاجه منهم

عشق:سليم نزلني ارجوك ياحبيبي

سليم بغضب:انتي بذات تخرسي خالص انا زعلان منك فاهمه

عشق:خلاص ياسليم  مش عاوزه انزل 

سليم:انتو هتفضلو كدا لحد الصبح

عشق:نعم ليه ايه عبيد

سليم :هوا كدا فاهميين عن اذنكم انا رايح اجيب حاجه تتأكل واجلكم ههههه

كريم:استنا ياسليم نزلنا... وسليم سابهم ودخل 

سليم في نفسه:الحمدلله انها طلعت نزله تاكل اندومي دانا عقلي راح بعيد خالص والله لاربيكي يا عشق اصبري عليا

وجاب سندوتشات وميه وقعد ياكل قدامهم

عشق:سليم انا عطشانه

سليم:مفيش ميه

عشق:عشان خاطري والله عطشانه جدا

سليم:ماشي .. وراح وقف علي الكرسي وشربها.. وبعد ساعتين من الاحتيال عليه

سليم:قولت الصبح مش هفككم غير الصبح اخرسو بقا

وفجأه الدنيا مطرت وسليم خاف علي عشق وهيا عيطت وانهارت خالص وبقت تصرخ. والكل مصدوم

عشق بنهيار:نزلني ياسليم مش قادره نزلني 

سليم بخوف:بسرعه فكوهم.. وجري علي عشق وبقا يفكها والرجاله راحت وفكت الباقي وعشق اول ما اتفكت قعدت تلف حوالين نفسها بعياط شديد واغمي عليها وسليم شالها علي فوق والكل خاف عليها وطلعو وراه .. 

سليم بخوف:عشق يا حبيبتي عشق 

كريم:هيا مالها ياسليم 

سليم:عشق يا حبيبتي.. وفاقت عشق وكانت بتصرخ وسليم حضنها جامد والكل مصدوم من رد فعلها 

رامي:انتي كويسه يا عشق

سليم:اخرجو انتو انا ههديها كل واحد علي اوضته 

وبالفعل كل واحد راح اوضته وهيا مازالت بتعيط

سليم:اهدي ياعشقي اهدي.. وبعد شويه عشق هديت وسليم دخلها تاخد شاور دافي وطلعت نامت وهوا كان خايف عليها وبيفكر يخليها تتخطي ازاي لحد مانام هوا كمان

عند تاليا كانت اخدت شاور ولبست بيجامه ومكنتش عارفه تنام فلبست اسدال وطلعت البلكونه ووهيا وقفه سرحانه فجاءه جه رامي من وراها لان البلكونتين لازقين في بعض

رامي:لسا صاحيه ليه يا تاليا

تاليا:اااه خضتني ايه 

رامي:لسا صاحيه ليه ياستي

تاليا:عادي حاولت انام ومعرفتش

رامي :وانا كمان والله خلاص تعالي نحكي شويه صحيح طمنيني رجلك عامله ايه دلوقتي

تاليا:الحمدلله كويسه شويه

رامي:قوليلي بقا انتي ملكيش اي حد خالص عم او كدا انا اسف ولو بتدخل يعني

تاليا بحزن:لا عادي انا مليش لان ابويا وامي كانو ولاد عم واتجوز غصب عن العيله وهربو علي الصعيد وهما كانو من دمياط وخلفوني وانا كبرت وماتو من سنه وانا كنت شغاله في شركه ولاني قعدت شهر مرحتش الشغل فرفضوني ومن اسبوع صاحب البيت طردني وقعدت يومين في الشارع لحد ماقابلتك... وانهارت جامد .. ورامي حس بحزن عليها

رامي:خلاص ياستي متعيطيش بقا عمتا انتي مش هتمشي من هنا 

تاليا:لا انشاء الله رجلي تخف وهمشي 

رامي : خلص الكلام انا حبيتك قصدي كلنا حبيناكي

تاليا :اه عيني

رامي بخوف:ايه في ايه 

تاليا:في حاجه دخلت عيني بتحرقني 

رامي:قربي اشوفهالك.. وتاليا قربت ورامي قرب يشوف عينها ونفخلها فيها

رامي:ها بقيتي احسن

تاليا:اه الحمدلله... ورفعت عينها ورامي سرح فيها وهيا كمان سرحت 

رامي بهيام:عيونك حلوه اوي 

تاليا بهيام:اه وانتا حلو اوي.. وبعدين استوعبت 

تاليا بخجل:عن اذنك انا لازم امشي تصبح علي خير... وطلعت جري علي جوا 

رامي:انا ايه الي بعمله دا .. ودخل وقعد يفكر فيها ويضحك لحد ما نام علي نفسه 

تاني يوم الصبح بتصحي عشق وبتلاقي سليم نايم

فتقعد تلعب في وشه بحب وسليم ادايق وفتح عينه

عشق:صباح الخير يا قلبي 

سليم :صباح النور... وقام دخل الحمام وهيا زعلت وعرفت انه زعلان من امبارح.. وبعد وقت خرج سليم وهوا لابس بنطلون اسود وعاري الصدر وبينشف شعره.. 

عشق :سليم انتا لسا زعلان مني

سليم:ولا يهمك ياهانم 

عشق:خلاص ياسليم دي مره واحده يعني

سليم:لا مش مره واحده انتي كسرتي كلامي وانا قولتلك اني هزعل منك وانتي استهونتي وعملتي الي في دماغك

عشق بحزن:انا اسفه يا حبيبي صدقني اخر مره

سليم :لا يا عشق مش مسامحك

عشق : يعني انتا مش هتسامحني 

سليم :لا قولت لاء يا عشق

وفجأه عشق بدأت تقرب منه.... وسليم بيرجع وهيا بتبصله بخبث وحاوطته بين الحيطه

عشق بخبث:متأكد يا سليم

سليم برفعه حاجب:اه متأكد 

عشق:تمام يا سليم عادي

سليم:يعني زعلي مش فارقلك

عشق :لا فارقلي بس ايه الي يرضيك وانا اعمله

سليم:مش عاوز منك حاجه وابعدي كدا 

عشق وهيا بتقرب اكتر :متأكد اني ابعد 

سليم بتوتر من قربها:اه يا عشق ابعدي

عشق:تمام ملكش نصيب

سليم:في ايه 

عشق:في الي كنت هعمله فيك

سليم: ولا تقدري تعملي حاجه انا ميفرقليش ياست عشق

وفجأه عشق باسته وهوا اتجاوب معاها ورفعها من علي الارض وهيا حضنته جامد 

(يخص عليكي طلعتي قليله الادب 🙃) 

عشق بعدت وسليم لسا رافعها :عرفت انك متخدش في ايدي حاجه ياسولم 

سليم بخبث:والله انتي الي جبتيه لنفسك يا عشق واتجه لسرير ونزلها واعتالها

عشق بتوتر:سليم لا انا انا مش جاهزه 

سليم بخبث:مش انتي الي بدأتي يا عشق

عشق بتوتر :انتا ما صدقت يا سليم بهزر معاك هه

سليم:وانا مابحبش الهزار يا عشقي

عشق: سليم ماتهزرش خليني اقوم و.... قاطعها قبله من سليم وهيا تجاوبت معاه

(ونسيب قلت الادب دي ونروح عند كريم وريحانه) 

كريم :صباح الخير يا حبيبتي

ريحانه :صباح النور يا قلبي

كريم:مالك كدا وشك اصفر

ريحانه :لا انا كويسه بس عندي ليك مفجأه

كريم :قولي يا ريحانة قلبي

ريحانة:انا انا حامل في شهر

كريم بفرحه:ايه بتتكلمي جد 

ريحانه ببتسامه:اه والله حامل

كريم:يعني انا هكون اب الله اكبر انا اهكون اب 

ريحانه:اهدي يا حبيبي اهدا

كريم:اسمعي انتي تقعدي متتحركيش خالص فاهمه وتخدي بالك منه عشان خاطري

ريحانه:حاضر يا حبيبي.. وكريم نزل علي ركبته وحط راسه علي بطنها 

كريم:هوا مبيتحركش ليه ها

ريحانه بضحك:ياكريم يا حبيبي دا لسافي شهر يعني لسا هيتكون يا حبيبي

كريم:ولو لازم ييجي بسرعه اخيرا هجيب ممنك عيل يا مزتي. 

ريحانه:تب يلا عشان ننزل نفطر احنا جعانين اوي

كريم:يا سلام يلا.. وفجأه شالها ونزل

ريحانه:نزلني ياكريم هيقولو ايه دلوقتي علينا

كريم:مايقولو مراتي 

تحت علي السفره نزل كريم وهوا شايل ريحانه

رامي :ياسيدي ياسيدي علي الحب

كريم:وانا مينفعش اسيبها تمشي اصلا 

ريان:ليه علي رجليها نقش الحنه ههههه

كريم:لا يالمض حامل

صفيه:بجد الف الف مبروك يابتي 

ريحانه:الله يبارك فيكي ياما... والكل باركلها 

مجدي:اومال سليم فين مشفتوش

صفيه:طلب الوكل فوق النهارده

منار بغيظ:هوا كل يوم هيطلب الفطار فوق

مجدي:هوا حر هوا ومراته انتي ملكيش دخل 

عند سليم كان بيفطر هوا وعشق طالعه من الحمام

سليم:بردو لابسه قميصي 

عشق:بحبه والله بحبه اوي يا سليم.. قام سليم وقرب منها

سليم:وانا بحبه عشان بتحبيه .. عشق حاوطت رقبته

عشق:وانا بحبك اكتر من القميص

سليم:تب يلا نفطر عشان متهورش تاني ياملكه قلبي

عشق:لالا يلا انا معتش قادره ... وراحت نحيه الاكل

سليم بضحك:والله ماشي ياست عشق 

عشق:يلا يا حبيبي تعالا ناكل... وفعلا راح وفطرو

عشق:بعد اذنك يا حبيبي انا هروح القصر النهارده عند بابا

سليم:ليه يا حبيبتي

عشق:اصل هروح انا ودنيا نشتري هدوم لبيبي 

سليم:عقبال مانجيب لسليم الصغير حاضر روحي

عشق:صحيح انتا عاوز تسمي سليم لو جبت ولد

سليم:اه عشان يبقا سليم الصغير

عشق:تب استني اما احمل الاول حتي

سليم:قلب حاسس ان في حاجه جايه

عشق:لا والله مفيش لو فيه هقولك 

وبعدين نزلو تحت وعشق كانت هتقع بس سليم مسكها

سليم:مش تحاسب يا وحش

عشق:انا اسفه بس مختش بالي

ريان:واو علي السلم ياسليم فعل فاضح

سليم:اخرس يالا 

ريان:مسكتك متلبس ههههه

عشق بكسوف :لا والله انا كنت هقع ووقاطعها سليم

ومسكها من وسطها

سليم:انا حر دي مراتي يا حضرت الظابط

ريان:خلاص افراج يا متهم  ههههه.. والكل ضحك

سليم:عن اذنكم احنا خارجين 

منار:رايح فين 

عشق بغضب:وانتي مالك رايح فين

منار بغل:مش قصدي اناكنت بسأل عادي

عشق:لا مش من حقك تسألي يلا ياسليم


(في مكان تاني) 

هشام:كدا احنا اخدنا الثفقه افوق لعشق الجبالي بقا

رفعت:اه صحيح كريمه سألت عليك وزهقت منها وعاوزه تنتقم منها

هشام بخبث:اكيد ومالو نقابلها 

اكرم بشر:انا لازم اشوف البت الي قالبه الدنيا دي

رفعت:عندك حق يابوص واناكمان والله

هشام:ومالو نجيبها النهارده واخد منها حقي ونخلص الحوار

رفعت:خلاص ابعت الرجاله تنفذ

هشام:فعلاهههههه


عند عشق ركبت جمب سليم واتحركو علي قصر الجبالي

ونزلها ومشي وعشق دخلت 

عشق:صباح الخير يا عيلتي السعيده

فريده:صباح النور يا قلب امك تعالي تفكري

عشق:لا سبقتكو يا حبيبتي

دنيا:استني هطلع البس 

زين:رايحين فين

عشق:رايحين نجيب هدوم للبيبي 

يعقوب:عقبالك يا عشق يابنتي

عشق:اللهم امين... ودنيا غيرت ونزلت ومشيت هيا وعشق راحو المول.. ولسا هيدخلو وقفت عربيه سوده ونزل منها رجاله وضربو نار وشالو عشق وهيا بتشرب

عشق:سيبوني الحقوني اعااااااا الحقوني اعاااااا

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع