القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 


#المتتقبه وبيت المنشاوي 

#الحلقه الثالثه 

#بقلم هويدا زغلول 

المنتقبه الجميله داخل القصر 


الجزء الثاني 


الحلقه الثالثه 


سماح 

الهي ينكد عليك يا بعيد انت واللي في بالي نكدت علينا بت يا سعديه روحي هاتي المنشاوي الصغير من الاوضه خلينا نعمل السبوع بتاعه ونفرح يا بنت 


وبعد شويه سعديه بصريخ قالت 

سعديه 

الحقوني الحقونى انا مش لاقيه منشاوي بيه الصغير 


وطبعا كل العيله بعد ما سمعت الكلام ده جريت على الاوضه وجميله بقت تقول 


جميله 

يا منشاوي يا منشاوي الحق يا مروان شباك الاوضه مفتوح شكلي المنشاوي اتخطف معقول لسليم انت قام بدري قوي كده ويوم ما ينتقم ينتقم في عيل صغير ما يعرفش حاجه 


مروان 

اهدي يا جميله اهدي هلاقي ابني وهجيبه من تحت تقاطيق الارض ما تخافيش يا حبيبتي 


المنشاوي 

ايه الكلام الفارغ ده يعني مين اللي هيتجرا ياخد حفيد المنشاوي ويخرج بسرعه يا مروان تعالى نشوف الكاميرات ونعرف مين اللي عمل كده 


سمر 

الله يخليك يا حمايا اهتمي بالموضوع انا عاوزه حفيدي انا هتجنن وهموت لو ما جاش 


سماح 

تف من بقك يا عقربه قصدي يا سمر هيجي ان شاء الله منك لله يا اللي خدته وكسرت فرحتنا تعالي في حضني يا جميله تعالي في حضني يا قلب امك 


جميله 

انا خايفه يا خالتي لاحسن المنشاوي ابني ما يرجعش ده انا ممكن اروح فيها انا ما ليش غيره 


سماح 

اهدي يا حبيبتي جدك ومروان هيشوف الكاميرا وهيعرفوا مين ابن المبقعه اللي عمل كده ده ليله امه زرقاء النهارده اشوفه بس كده وانا هعضه من مناخيره


ام حازمبل 

معلش بقى يا ست سماح كان نفسنا نفرح لك بس شكلنا كده وشنا وحش عليك يا ريتنا ما جينا 


كتكوته

ان شاء الله تلاقوه يا ست جميله ما تعيطيش ربنا يؤذي المؤذي ويرجع لحضنك سالم غانم يا رب 


فوزيه القرعه 

بقول لك ايه يا سماح يلا بينا يا اختي نلم حريم المنطقه ونشوف مين اللي عمل كده في الكاميرا ونروح نجيبه ونعلقه على باب المتحف اللي انتم عايشين فيه ده وننده ونقول من ده بكره بقرشين


سمر 

لا لا بقول لكم ايه الله يخليكم انا مش عايزه اي مشاكل شكرا جدا البوليس هيجيب لنا حقنا احنا مش بلطجيه لو سمحت يا ست سماح خلي ضيوفك ما لهمش دعوه بحفيدي وبالمشاكل بتاعتنا 


سماح 

وطبعا زي ما انتم شايفين انثى الجربوع وهي بتتكلم ما ينفعش خالص حد يديها اهتمام وان شاء الله يا جراني اول ما اعرف مين اللي عمل كده هلمكم ونروح نجيبه من قفا امه ونخليه يندم في اليوم اللي هو اتولد فيه 


سمر 

لا بقى هو انا كل شويه اتهزق واتشتم يا جميله يا حبيبتي انا رايحه اوضتي ولو في اي جديد طمنوني 


وبعديها سمر خرجت وام حزامبل قالت 


ام حازمبل 

انا مش عارفه يا ست سماح انت عايشه مع الوليه دي ازاي ده انا قعدت معاها ساعتين مش طايقاها يا اختي دي جابت لي كرشه نفس ربنا يقويك عليها 


فوزيه القرعه 

لو عاوزانا نظبطها لك يا ست سماح احنا ما عندناش مانع ممكن نمسكها ناكلها علقه موت ونحلق لها شعرها اللي هي فرحانه بيه ده 


سماح 

عاش يا وحش شايلاك لوقت عوزه يا فوزيه يا قرعه كل اللي انا عاوزاه دلوقتي نطمن على حفيدي ونجيبه بالسلامه ان شاء الله وبعد كده نبقى نعرفها مقامها انثى الجربوع دي 


وبعديها الجيران مشيوا وجميله كانت عماله تعيط ومنهاره من العياط وسماح وسعديه قاعدين جنبها عمالين يهددوها 


اما عند الكاميرات مروان والمنشاوي واقفين وكان المنشاوي بيقول بزعيق للامن والحراسه 


المنشاوي 

انتم اتجننتم ولا ايه يعني ايه الكاميرات عطلانه واشمعنا يعني تعطل في الساعه دي وانتم كنتم فين ما فيش ولا واحد فيكم على البوابه لما المنشاوي الصغير خرج من القصر 


محمود الامن 

الكذب خيبه يا منشاوي بيه اصل سعديه قالت لنا تعالوا خدوا الغداء بتاعكم بتاع عقيقه المنشاوي الصغير ودخلنا المطبخ ناخد الغداء وبعديها سمعنا الصريخ من سعديه لما طلعت فوق كنا بنتغدى في المطبخ عشان كده ما حدش فينا كان واقف على البوابه


سمير الامن 

بس الكاميرات كانت مظبوطه يا مروان بيه انا ما اعرفش ازاي باظت في الساعه دي دي كانت بس امبارح بالليل شايفين كل حاجه ومراقبين كل حاجه انا ما اعرفش ايه اللي حصل بس 


اشرف الامن التوتر 

بصراحه كده احنا شايفين شغلنا على احسن وجه وما اعرفش اللي حصل ده حصل ازاي بس احنا هندور وهنشوف ومش هنسيب ولا هنعدي اللي حصل ده بسهوله يا منشاوي بيه 


مروان 

وبعدين يا جدي يعني كده خلاص ابني راح مني 


المنشاوي 

لا يا مروان ما تقولش كده يا حبيبي ان شاء الله خير وهنطمن عليه قريب جدا هيكون في حضن امه 


مروان 

انا مش عارف يا جدي اقول لجميله ايه انا وعدتها ان المنشاوي هيكون في حضنها انا خايف اكون مش قد المسؤوليه يا ريتني ما فوقت من الغيبوبه وشفت اليوم ده يا جدي 


المنشاوي 

لا يا مروان ما تقولش كده يا حبيبي ان شاء الله خير وهنلاقي المنشاوي وهيكون بصحه كويسه وزي الفل


مروان 

يا ريت يا جدي يا ريت اكون اب كويس وادي مسؤوليه واقدر الاقي ابني لو اعرف بس مين اللي عمل كده بس لو فعلا طلع سليم انا مش هرحمه يا جدي وما تزعلش مني في اللي هعمله معاه 


المنشاوي بحزن 

ان شاء الله ما يكونش سليم عشان قلبي ما يوجعنيش عليه اكتر من اللي حصل له ده حفيدي برده 


وبعديها مروان والمنشاوي طلعوا فوق عند جميله علشان يهدوها من الانهيار اللي هي فيه وطبعا جميله كانت منهاره جدا وما فيش حد عارف يهديها ابدا 


اما عند اشرف بتاع الامن كان بيتكلم في التليفون وبيقول 


اشرف 

لا لا ما اتفقناش على كده احنا اتفقنا على فلوس اكتر من كده ويا ريت تاخذ بالك الولايه ما كنتش عرفت تعدي ابدا من البوابه انا اللي خليت كل الامن يروح المطبخ وانا اللي عديتك وكمان انا اللي خليت الكاميرات تكون عطلانه في الساعه دي يعني انا اللي دبرت كل حاجه الولايه ما كنتش عرفت تعمل ولا حاجه قلت ايه


المجهول 

طب خلاص خلاص هبعت لك الفلوس اللي انت عاوزها وقفل كلام عشان ما حدش يس 


اشرف 

تمام انا هقفل كلام بس يا ريت نعرف كلنا ان لو خربت انا هخليها سواد على الكل ومش هرحم حد 


المجهول 

قلت لك خلاص خلاص هديك الفلوس اللي انت عاوزها بس يا ريت ما حدش يعرف اي حاجه 


اما عند جميله وسماح 


جميله 

انا عاوزه ابني يا خالتي عشان خاطري يا مروان حاول تجيب لي ابني انا ممكن انزل زي المجنونه ادور في كل حته في الشارع على ابني سيبوني اروح وادور عليه 


سماح 

هتروحي فين بس يا قلب امك اهدي كده وجوزك ان شاء الله هيتصرف مش كده برده يا مروان 


مروان 

انا هبلغ الحكومه وهدور عليه في كل مكان بس انت اهدي يا جميله ما تعمليش في نفسك كده 


المنشاوي 

ابنك هيكون في حضنك في اقرب وقت يا جميله ما تخافيش يا حبيبتي ما حدش فينا هيرضاها ابدا ان المنشاوي يتاذي 


وفي الوقت ده دخلت سمر الاوضه وقالت 


سمر 

ها يا جماعه حصل حاجه جديده طمنوني لقيته المنشاوى


سماح 

اه لقيناه ومخبينه تحت السرير بقول لك ايه يا وليه انت انا مش عايزه مرارتي تتفقع 


سمر 

هو في ايه يا ست سماح هو انا كلمتك ولا قلت لك حاجه انا خايفه على حفيدي زي ما انت خايفه بالضبط يعني زيي زيك بالظبط 


سماح 

لا يا عنيا انت مش زيي ولا عمرك تعرفي تبقي زيي انا قلبي واجعني على الاثنين على جميله بنتي وعلى المنشاوي حفيدي اما انت حاطه ايدك في الميه البارده يا وليه ده انت دخلتي نمتي في حد برده يجي له نوم من بعد اللي حصل ده 


المنشاوي 

خلاص بقى يا جماعه الله يخليكم اهم حاجه دلوقتي لازم نركز هنرجع المنشاوي الصغير الفيلا ازاي 


اما في فندق رنا كانت قاعده ومعاها المنشاوي الصغير وبتقول 


رنا 

يا حبيبي بس بس ما تعيطش عياطك بيوجعني قوي يا منشاوي بس بصراحه انا هاخدك وهعيشك معايا وانا اللي هبقى امك مش جميله بس انا هسميك يزن مش هسميك المنشاوي يزن هيبقى احلى عليك 

عارف يا يزن مراد عمال يتصل بي وانا قفلت تليفوني ومش عاوزه اكلم حد انا خلاص حجزت تذكره سفر وانا وانت يا حبيبي هنسافر من بكره وفي واحد هيسفرني من غير ما يطلب مني اوراقك يعني كل حاجه هتبقى في السليم يا حبيبي كفايه اللي قاله لي الدكتور 


وبدات رنا تفتكر ان الدكتور قاله لها 


                          فلاش بااااااااك 


في العياده 

الدكتور 

متاسف جدا يا مدام رنا انا لازم اقول لك الحقيقه انا عارف انها توجعك بس انت لازم تعرفيها 


رنا بخوف 

خير يا دكتور حقيقه ايه وانت مكبر الموضوع كده ليه ده انا جايه اكشف عندك علشان تعبانه تعب بسيط مش جامد يعني 


الدكتور 

ما هو سبحان الله انت تعبت تعبت البسيط ده وجيتي تكشفي علشان يتكشف لك المرض اللي عندك انت عندك عيب خلقي في الرحم  يعني الرحم عمره ما هيشيل عيل ابدا ولازم يتشال علشان صحتك تبقى افضل 


رنا بدموع 

ايه اللي انت بتقوله ده يا دكتور يعني ايه انا عمري ما هبقى ام عمري ما في نونو وهيقول لي يا ماما ليه هو انا عملت ايه في دنيتي اتحرمت من امي وجوزي اللي بيحبني ما بقاش يحبني وكمان الخلفه اتحرمت منها انا ما عملتش حاجه استاهل عليها كل ده


الدكتور 

اهدي شويه يا مدام رنا وحدي الله ما ينفعش اللي انت بتقوليه ده ده امر ربنا ولازم ترضي بيه 


رنا 

وانا النهارده بس لازم الكل يذوق نفس الوجع اللي انا ذقته انا مش هعيش في الوجع ده لوحدي ابدا يا دكتور 


وبعديها رنا مشيت وعماله تعيط وجميله عماله ترن عليها علشان تروح سبوع المنشاوي ورنا لقيت نفسها بتروح الفيلا واتفقت مع اشرف بتاع الامن ان هو يطلع يجيب لها المنشاوي الصغير وهي تاخده وتمشي على طول واتفقت معاه على مبلغ محترم علشان تسكت بقه


وبعديها رنا خدت المنشاوي وجابت له لبن وهدوم وطلعت بيه على الفندق وقفلت تليفونها علشان ولا مراد ولا جميله ولا مصطفى يكلموها ولا حتى يعرفوا مكانها 


                           بااااااااك 


رنا 

شفتي بقى يا يزن انا تعبت عشانك قد ايه بس ما تخافش يا حبيبي انت خلاص كلها ساعات وبكره الصبح هكون انا وانت في المطار ونسافر ونعيش اجمل ايام حياتي انا وانت وهجيب لك كل اللي نفسك فيه ولما تكبر هعمل لك اوراق باسمي علشان اعرف ادخلك المدارس اما جميله تعرف تجيب واحد غيرك واثنين وثلاثه كمان لكن انا مش هعرف اجيب اي حاجه ما تعيطش عشان خاطري وتعالى في حضني يا يزن يا حبيبي


اما عند سليم راح عند اشرف وقال له 


سليم 

وبعدين يا اشرف عملت كل اللي قلت لك عليه ولا هببت ايه هو انا لازم يعني اخرج من السجن واعمل كل حاجه بنفسي انا قلت هطلع الاقيك جايب لي الفيلا اللي قلت لك عليها وجايب لي كل اللي انا عاوزه 


اشرف 

وحياتك عندي يا سليم بيه كل ده هيحصل بس اصبر عليا شويه خلاص ده الحلو فاضل له تكه وسمر هانم اتوترت وجابت اخرها ومش هتقدر تقول لي على حاجه لا مش انت ورايا وهتكسب 


سليم 

على اخر الزمن انا همشي ورا جربوع زيك بقول لك ايه خلصني من الكلام ده وعايز كل اللي عند سمر ولو قالت لا طبعا انت عارف انت هتعمل ايه 


اشرف 

طبعا يا باشا ده انا رحت لها لحد الفيلا واول ما شافتني كانت هتروح فيها من كتر الخوف ومتهيا لي اللي زي سمر غير اختها خلود خالص مش هتاخد في ايدينا غلوه 

بس العدم لا مؤاخذه يا باشا هو حضرتك هتنام فين النهارده اصل انا عارف انك متخانق مع الجماعه اللي في القصر 


سليم 

اه يا دنيا يا خاينه يا قلابه انا على اخر الزمن واحد جربوعه زيك يقول لي انا هنام فين وهروح فين انا سليم المنشاوي اللي كان الناس كلها لما بتشوفني بتستخبى من كتر الخوف مش عارف اروح فين 


اشرف 

لا مؤاخذه يا سليم باشا صدقني ما كنتش قصدي اللي انت فهمته ده انا يا باشا هنام على الكنبه بره وانت نام هنا على سريري تشرف وتقانس ده انا الشرف كله ليا انك تكون عندي في بيتي 


سليم 

ماشي ماشي يلا اطلع بره لحد ما نشوف هناخد الفلوس من سمر ازاي وبعديها هفتح شركتي الجديده وهجيب فيلتي الجديده وهكسر مروان في السوق وهخلي شركته هو وجدي في الارض وبكره يشوفوا انا هعمل فيهم ايه 


اما عند مراد راح عند مصطفى حماه وقال له 


مراد 

يا عم مصطفى هي رنا ما جتش عندك انا مش عارف هي راحت فين انا قالب عليها الدنيا وكمان قافله تليفونها وكلمت جميله عرفت ان ابنها اتخطف ورانا ما راحتش عندهم 


مصطفى بقلق 

لا يا مراد ما شفتهاش يا حبيبي طب يا ترى ولا راحت فين انت كده وجعت قلبي عليها انا من الصبح عماله احاول اكلمها ما عرفتش اوصل لها تليفونها مقفول قلت يمكن لسه نايمه 


مراد 

لا يا عم مصطفى دي من الصبح انا مش لاقيها ومش عارف الاقيها فين 


مصطفى بقلق 

الله يخليك يا مراد ما توجعش قلبي ان شاء الله هنلاقيها اخر مره مديحه مراتي غابت عن البيت ما رجعتش تاني ان شاء الله رنا تكون كويسه يا رب 


مراد 

ان شاء الله يا عم خلاص انا هروح ادور عليها عند بقيت صاحبتها يمكن تكون زعلانه مني وقاعده عند حد فيها ولو لقيتها هبقى اطمنك عليها ولو هي رجعت لك طمني الله يخليك 


اما في الفندق عند رنا كانت قاعده وعماله تلعب مع المنشاوي وبتقول له 


رنا 

الله يزن حبيبي استحمى وبقى امور شفت بقى اللبس الجديد احلى ازاي عليك انا غيرت لك اسمك وغيرت لك لبسك وهغير لك كل حياتك بعد كم ساعه لما اسافر انا وانت وما نجيش هنا ثاني ولا حد يعرف مكاننا يا روح قلب ماما يزن قلب ماما اسمك حلو قوي 


ومره واحده رنا مسكت المنشاوي ولقيته سخن مولع وتعبان قوي  ورانا قالت 


رنا 

يا نهار ابيض ده انت تعبان قوي يا يزن انا لازم اروح بيك على المستشفى يا حبيبي انا قلبي هيوجعني عليك لو حصل لي حاجه يلا بينا 


وبعديها رنا خدت المنشاوي وطلعت بيها على المستشفى اللي فيها الممرضه سعاد واول ما رانا دخلت قالت 


في المستشفى 


رنا 

الحقيني الله يخليكي ابن مولع نار وهو اصلا لسه مولود انا خايفه يحصل له حاجه هروح بيه فين في دكتور اطفال هنا 


الممرضه سعاد 

اهدي اهدي ما تعمليش كده التوتر ده هيخليه يتعب بزياده هاتيه الدكتور في الطوارئ هيطمن عليه يمكن بس تعب بسبب تغير الجو عشان في السن ده ما ينفعش يخرج ابدا 


وبعديها رنا وسعاد دخلوا اوضه الطوارئ وحطوا المنشاوي على السرير ورانا قالت 


رنا 

هو في ايه انت جايبانا هنا علشان تتفرجي علينا هو فين الدكتور لو ما عندكوش دكاتره عرفوني اروح اي مستشفى ثانيه انا عاوزه اطمن على ابني 


سعاد 

اهدي بس يا مدام ان شاء الله ابنك هيكون كويس والدكتور هيجي يطمن عليه دلوقتي الله ايه السلسله اللي في رقبته دي


رنا التوتر 

اه ايه السلسله دي انا جبتها له اول ما اتولد انت بتسالي ليه 

 يزن حبيبي انا خايفه عليه قوي هو فين الدكتوره يا حبيبتي ليه ما جاش لحد دلوقتي


سعاد باستغراب 

انت ازاي بتقولي له يزن وهو لابس سلسله ذهب باسم المنشاوي 


وفي الوقت ده سعاد افتكرت لما كانت عند جميله كان المنشاوي ابنها لابس سلسله ذهب باسم المنشاوي وكان جدو هو اللي عاملها له وسعاد قالت 


سعاد 

هو ده ابنك ولا ابن اختك اصل انا متاكده ان الولد ده انا شفته قبل كده ايوه ده اسمه المنشاوي حفيد المنشاوي بيه وابني جميله صاحبتي انا متاكده 


رنا بتوتر 

طب لو سمحتي ممكن تروحي بسرعه تندهي للدكتور ولما تيجي هبقى اعرفك انا مين 


وبعديها سعاد خرجت علشان تنده للدكتور واول ما خرجت رنا خدت المنشاوي وجريت على بره على طول وركبت اول تاكسي وقالت في نفسها 


في التاكسي 

رنا 

انا غبيه وحماره ازاي ما اقلعتش ليزن ابني في السلسله الذهبي اللي باسم المنشاوي اكيد دلوقتي الغبيه الممرضه دي هتكلم جميله وتعرفها على كل حاجه انا لازم اسافر دلوقتي 

ولازم يزن يا حبيبي اقلعك السلسله واتخلص منها 


اما عند سعاد رجعت هي والدكتور الاوضه الطوارئ ما لقيتش رنا والدكتور قال 


الدكتور 

فين المريض يا سعاد امال انت بتستعجليني على ايه 


سعاد 

صدقني يا دكتور كان قاعد هنا هو والست اللي معاه انا ما اعرفش هو راح فين انا متاسفه جدا يا دكتور 


الدكتور 

طيب خلاص انا رايح اشوف المريض التاني ولو الطفل ده جه ابقي اندهي لي على طول وانا هاجي 


وفي الوقت ده سعاد عرفت ان الست دي خطف المنشاوي ابن جميله وكلمت جميله في التليفون على طول وقالت لها 


سعاد 

الو يا جميله ابنك عامل ايه موجود معاكي ولا زي ما انا فهمت صح انك مخطوف منك


جميله 

ايوه يا سعاد المنشاوي اتخطف مني وما اعرفش يمين اللي خطفته هو مروان نزل فى

 كل مكان ولا ايه انت عرفتي منين


سعاد 

لا يا جميله انا ما عرفتش من الخبر انا شفته بعيني المنشاوي الصغير كان هنا من شويه في المستشفى موجود مع واحده اول مره اشوفها ولما قلت لها ده يبقى اسمه المنشاوي وانا عارفاه اتوترت واخذته ومشيت 


جميله بصدمه 

انت بتقولي ايه يعني المنشاوي كان عندك من شويه في المستشفى يا نهار ابيض انا هاجي لك حالا انا ومروان يمكن كاميرات في المستشفى تكون جابت وشها واعرف مين اللي خطفته 


سعاد 

ماشي يا حبيبتي تعالي بسرعه ما تتاخريش وعقبال ما انت ما تيجي هفضي لك كل الكاميرات وان شاء الله تتعرفي عليها وتشوفي ابنك بعينيك 


وبعديها جميله قفلت السكه وقالت لمروان 


جميله 

يا مروان يا مروان انت فين يلا بسرعه صاحبتي الممرضه سعاد اللي في المستشفى اللي انا ولدت فيها لقيت المنشاوي ابني في واحده واخداه وبتكشف عليه ولما فرحتها ان هو مش ابنها اتوترت واخذته ومشيت تعالى بسرعه نروح المستشفى ونشوف هي دي مين 


مروان 

انت بتتكلمي بجد طب يلا بينا بسرعه على المستشفى علشان نشوفه ونعرف مين اللي خطفته ويا رب نعرف نوصل لها


وبعديها مروان وجميله راحوا على المستشفى على طول


اما سماح صحيت من النوم على خبر على التليفون واتفزعت منه وقالت 


سماح 

يا نهار ابيض حصل امتى الكلام ده بكره الصبح هكون عندكم مش عاوزه حد فيكم يعمل اي حاجه انا هاجي اتصرف مع السلامه مع السلامه


اما  المنشاوي صحي من النوم بيدور على سماح في الفيلا كلها مش لاقيها ولما شايف سمر قال لها 


المنشاوي 

يا سمر ما شفتيش سماح انا مش لاقيها انا مش عارف هي راحت فين كل اللي قالته لي وانا نايم انا رايحه مشوار مهم ما اعرفش مشوار ايه ده 


سمر 

لا لا يا حمايا ما اعرفش مكانها فين بصراحه ومشوار مهم ايه عند مدام سماح اكيد رايحه عند جارتها ام حزومبل ولا الست كتكوته ولا البلطجيه اللي اسمها فوزيه القرعه


المنشاوي 

خلاص يا سمر انا هكلمها في التليفون هشوف هي فين انا مش ناقص توتر كفايه اللي احنا فيه يا رب طمني على حبيبي واقدر ارجعه لقلب ام دي جميله صعبانه عليا قوي ما دقتش الاكل ولا النوم يا حبيبتي 


وفي الوقت ده سماح دخلت ومعاها نونو صغير في اللفه واول ما المنشاوي شافها قال لها 


المنشاوي 

اخيرا جيت يا سماح كنت فين ومشوار ايه اللي انت كنت رايحاه وايه العيل اللي في ايديه كده هو انت لقيتي المنشاوي الصغير ولا ايه 


سماح 

لا يا منشاوي من شوقي الصغير ايه بس اللي لاقيه ربنا يعطرنا فيه يا رب وما يوجع قلبنا عليه 


سمر 

امال مين العيل اللي معاكي ده 


سماح 

يا ريت تقفلي بقك يا انثى الجربوعه 


المنشاوي 

الموضوع مش ناقص هزار يا سماح مين العيل اللي معاكي ده 


سماح 

ده ابنك يا منشاوي 


وبعد كده حصل ........


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع