رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات
#المنتقبهو و بيت المنشاوي
# الحلقه الرابعه
#بقلم هويدا زغلول
المنتقبه الجميله داخل القصر
الجزء الثاني
الحلقه الرابعه
سماح
ده ابنك يا منشاوي
سمر
نعم نعم ابنه ازاي ده اللي هو ازاي يعني يا حماي انا مش فاهمه حاجه انت لحقت تجيب عيل امتى وانت ما كنتيش حامل يعني يا مدام سماح
سماح
طب وانت حشريه ليه مدخله نفسك ليه في اللي ما لكيش فيه واحده وبيتكلم جوزها يا عانس يا بايره بتدخلي ليه يا انثى الجربوع انت
سمر
تصدقي انا غلطانه عشان كل مره انت بتغلطي فيا انا فعلا مش هتدخل تاني بس برده انا هتجنن انت ما كنتيش حامل جبت الولد ده منين
المنشاوي
فعلا يا سماح انت جبتي الولد ده منين وحامل ايه هو الهزار هيقلب جد ولا ايه فهميني
سماح
انا احكي لك على كل حاجه يا حبيبي
وبدات سماح تحكي على كل حاجه
فلاش بااااااااك
فوزيه القرعه بيتكلم سماح في التليفون وقالت لها
فوزيه
الحقينا يا ست سماح البنت ناديه جارتنا راحت وربنا افتكرها وهي بتولد وانت عارفه ان جوزها كمان راح في حادثه ودلوقتي جايبه ولد زي القمر ومش عارفين نوديه فين قلنا نكلمك يا اختي يمكن تقدري على مصاريف
سماح
يا نهار ابيض انا لله وانا اليه راجعون دي البنت ناديه دي كانت غلبانه قوي والواد دي حبه عينه بقى يتيم من الام والاب ما بقاش ليه اي حد
فوزيه
ام حزمبل الجارتي قالت لي اكلمك وانت هتعرفي تتصرفي ناويه تعملي ايه يا سماح
سماح
خلي بالك منه يا فوزيه وانا جايه على طول
وبعديها سماح راحت المستشفى واستلمت الولد من الدكتور وكان زي القمر وقالت هسميه صبري عشان يصبر على الايام اللي هيشوفها من غير ام وابوه
وبعديها تم دفن ناديه وسماح خدت صبري وروحت بيه الفيلا
بااااااك
سماح
ادي هي دي كل الحكايه يا سيدي وطبعا انت مش هتكسفني يا شوشو وتقول لي مشي الواد ده من هنا صح ولا ايه
سمر
لا طبعا حمايا عاقل وهيكسفك وهيقول لك مشيه من هنا انت بتتكلمي في ايه احنا ما نعرفوش ولا نعرف اهله كانوا ايه وليه نربي عيل مش ابننا
سماح
وانت مالك انت يا انثى الجربوع حد خد رايك في حاجه ما تبطلي تحشري مناخيرك الكبيره دي
قلت ايه يا شوشو انا عمري ما اكسر كلمتك ابدا بس بصراحه انا نفسي اربي الواد ده ونعلمه احسن تعليم
المنشاوي
لا طبعا يا سماح انا عمري ما كسر كلمتك ابدا خلاص يا حبيبتي ربي وان شاء الله المنشاوي الصغير يرجع بالسلامه ويلعبوا هم الاثنين مع بعض ويملوا علينا البيت
سمر
استحاله مستحيل مش هيحصل ابدا انا حفيدي المنشاوي الصغير يلعب مع طفل الشوارع والحواري ده لا لا انتم كده زودتوها قوي
سامح قامت متعصبه ومسكت سمر من كتفها وقالت
سماح
انت يا بت يا انثى الجربوع انت لو قلتي على صبري ابني حبيبي تاني طفل الحواري وطفل الشوارع مش هتعرفي هيحصل فيكي ايه الولد ده يخصني يا حبيبتي ولو بصيتي له بعين هخزق لك الثانيه سامعه ولا لا
سمر بخوف
طب خلاص خلاص سيبيني يا مدام سماح انا كنت بهزر معاكي ده صبري ده امور خالص يا خلاصى يا على الجميله يا خلاصى على السكر
سماح
ايوه كده صحيح ناس ما بتجيش غير بالعين الحمراء يلا امسكي واطلعي غيري له ولبسيه وحميه وخليه زي القمر انا عايزه صبري تكون رحته فله
سمر
سمر طب وليه انا اعمل كده ما هي ممكن سعديه تساعدنا وتعمل كل الكلام ده
سماح بزعيق
انت بتقولي ايه سمعيني كده تاني
سمر
بقول لك بالمره احط له برفان ولا ريحته هتكون حلوه من غيرها ثواني وصبري هيكون زي القمر
اما في المستشفى عند سعاد مروان وجميله راحوا جري وقالوا
جميله
فين يا سعاد فين الكاميرات الله يخليك طمنيني على ابني انا هتجنن عليه ابوس ايدك يا سعاد
سعاد
اهدي يا جميله يا حبيبتي تعالي معايا نروح عندي الكاميرات واكيد ان شاء الله هنلاقي اي حاجه تدلنا عن مكان المنشاوي
مروان
ان شاء الله الكاميرات تكون شغاله وما يكونش فيها اي حاجه واقفه يلا بينا
وفعلا جميله ومروان وسعاد راحوا علشان يشوف الكاميرات لكن للاسف وش رنا ما كانش ظاهر خالص وما قدروش يعرفوا هي دي مين وسعاد قالت لها
سعاد
انا اسفه جدا يا جميله انا كان نفسي اساعدك بس مش عارفه ليه حظك كده بس
جميله
انا اللي مش عارفه ليه الدنيا بتعمل معايا كده والله يا مروان انا ما عملتش حاجه وحشه في حد ابدا كل ما الدنيا تضحك لي قلبي بيوجعني عشان بكون عارفه اني هتوجع في يوم من الايام
مروان
ما تقوليش كده يا جميله يا حبيبتي ان شاء الله هنلاقيه تعالي بس اهدي كده واقعدي عشان تقدري تسندي نفسك وادور انا وانت على المنشاوي الصغير
لكن للاسف جميله اغمى عليها ومروان شالها ودخلها الطوارئ وعلقت محاليل لانها ما اكلتش بقى لها مده
اما في التاكسي رنا قالت للسواق
رنا
لو سمحت ممكن توديني المطار
السواق
تحت امرك يا هانم
رنا بتكلم المنشاوي وبتقول
رنا
الحمد لله يا يزن يا حبيبي ان الورق كله معايا انا وانت هنروح المطار ونسافر على طول ونخلص من الدنيا ودوشتها واعيش لو انت في حياه هاديه وسعيده
بس اهم حاجه انا لازم اقلعك سلسله المنشاوي دي وارميها في اي مكان علشان لما حد يشوفك ما يتعرفش عليك
وفعلا رنا قلعت سلسله المنشاوي اللي كان لابسها ورميتها في التاكسي واول ما وصلت للمطار نزلت على طول علشان تلحق طيارتها لكن كان لسه فاضل عليها ساعتين قعدت رنا في الاستراحه لحد ما يجي ميعاد الطياره
وطبعا طول الوقت ده والمنشاوي عمال يعيط علشان جعان ومحتاج حضن امه لكن هي كانت رافضه ترجعه الجميله بقت عماله تتمشى بيه علشان يبطل عياط
وبعديها سواق التاكسي عبده رجع من المطار علشان يجرش ويروح بيته علشان تعب لكن بيبص في التاكسي لقى سلسله ذهب مكتوب عليها المنشاوي قال
عبده السواق
يا نهار ابيض السلسله الذهب دي اكيد وقعت من ابن الهانم اللي كانت راكبه معايا هي كانت رايحه المطار انا لازم اروح المطار تاني واديها لها دي السلسله غاليه قوي وزمانها دلوقتي بتدور عليها يا عيني
وفعلا عبده راح المطار علشان يدور على رنا ويديها السلسله لكن ما لقيهاش
وكانت رنا عماله تتمشى بالمنشاوي الصغير علشان يبطل عيار فعبده قال في نفسه
عبده
طب وبعدين اروح اوديها لها فين بس دي مسؤوليه في رقبتي وانا قدام ربنا لازم اخلي ذمتي يبقى انا لازم اروح المستشفى ثاني اللي انا اخذتها من قصادها عشان هي اكيد لما تدور عليها هترجع المستشفى وهناك يبقوا يدوها لها ايوه صح انا كده بفكر صح
وبعديها عبده السواق راح المستشفى ودخل عند الطوارئ مكان السعاد واقفه وقال لها
عبده
لو سمحت يا بنتي كان في واحده هنا معاها عيل صغير ولابس السلسله الذهب دي ركبت معايا وللاسف السلسله وقعت منها خليها معاكي في الامانات واديها لها انا كده خليت ذمتي قدام ربنا
سعاد بفرحه
ربنا يخليك يا راجل يا طيب طب عرفني الله يخليك الهانم اللي كان معاها الولد الصغير راحت فين انت وصلتها لفين بالضبط افتكر الله يخليك
عبده
ما تخافيش يا هانم انا وصلتها لحد المطار عشان هي مسافره وكنت سامعها بتقول لابنها الصغير ان هي هتسافر هم الاثنين ويعيشوا حياه سعيده مع بعض
سعاد بصدمه
يا نهار ابيض ايه اللي انت بتقوله ده تعالى معايا الله يخليك
وبعديها سعاد خدت عبده السواق ودخلت عند جميله ومروان وحاكي لهم على كل الحكايه ومروان قال له
مروان
الله يخليك يا راجل طيب خذني وديني عند الست دي دي مش ام دي خاطفه ابني وانا عاوزه
عبده
يا نهار ابيض ربنا يعطرك فيه يا ابني طب تعالوا بسرعه نلحقها هي في المطار
وفعلا عبده خد سعاد ومروان وجميله وطلع بيهم على المطار على طول وجميله ومروان وسعاد بقوا زي المجانين عمالين يجروا في المطار ويدوروا في كل مكان علشان يلاقوا الست اللي خاطفه ابنهم
وجميله بعد ما فقدت الامل سمعت صوت المنشاوي بيعيط وقالت
جميله
يا نهار ابيض مروان ده ابني انا متاكده تعالى ندخل هنا وندور عليه
مروان
ده تواليت حريمي يا جميله ادخل ازاي ما يصحش
جميله
يعني هو اللي صح ان ابني يتخطف يلا يا مروان ادخل معايا الله يخليك انا متاكده ان دوت صوت المنشاوي
وفعلا جميله ومروان اول ما دخلوا كانت هنا صدمه الكبيره لما جميله لقت رنا ماسكه المنشاوي في حضنها وعماله تقول
رنا
ابعدي عني يا جميله ما تاخديش مني يزن ابني انا سميته يزن وهاخده وهسافر بيه انت تقدري تجيبي عيل واثنين وثلاثه اما انا خلاص هعمل عمليه واشيل الرحم ابعدي عني انت ومروان وسيبوه لي اربيه عشان خاطري
مروان بصدمه
يا نهار ابيض انت اللي كنت خاطفه ابني يا رنا انت اخر واحده اشك فيك انها تخطف ابني وتاذيه هاتي الولد ده انت لازم تروحي مستشفى الامراض العقليه انت اتجننتي رسمي
جميله بحزن
ليه عملت كده يا رنا ليه وجعتي قلبي على ابني ليه ما رضيتيش بنصيبك ما انا ياما قاسيت في دنيتي ورضيت بنصيبي الله يسامحك انا زعلانه منك قوي يا رنا
مروان
متاسف جدا يا جميله لكن انا لازم ابلغ عن اختك ولازم يودوها مستشفى الامراض العقليه لان احنا لو سبناها كده بره المستشفى ممكن تخطف عيل واثنين وثلاثه وهتكون خطر على المجتمع
وفعلا مروان بلغ الحكومه وقبضوا على رنا وودوها مستشفى الامراض العقليه
ومروان وجميله وسعاد شكروا جدا عبده السواق والدوره مكافاه ماليه محترمه وعبده فرح جدا بالفلوس وشكرهم قوي لانه فعلا امين ويستاهل المكافاه
وسعاد كانت فرحانه جدا اني جميله لقت المنشاوي
وطبعا كل العيله عرفت الموضوع
حتى مصطفى ومراد راحوا زاره رنا في المستشفى وللاسف حزنه جدا عليها
وبعديها جميله ومروان روحوا الفيلا واول ما سمر وسماح والمنشاوي شافوهم قالوا
سمر
واو الحمد لله اخيرا جيت في حضني يا منشاوي يا حبيبي تعالى يا قلب تيته وحشتني قوي
سماح
لولولولى الف الف مليون مبروك يا قلب خالتي حمد لله على سلامه المنشاوي الصغير تعالى يا واد يا منشاوي شوف جبت لك نونو قدك ازاي واسمه صبري عشان تلعبوا مع بعض يا واد
جميله
مين ده يا خالتو وجبتيه منين الله يخليكي بقى بكفايه مشاكل لحد كده
سمر
كفايه مشاكل ومدام سماح الاثنين في جمله واحده لا طبعا بدل فيها مدام سماح يبقى فيها مشاكل يا جميله
سماح
يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم بقول لك ايه يا بنت يا سمر انت عاوزه ايه يا انثى الجربوع ما تحترمي نفسك هو انا كل شويه لازم امسكك من هدومك واعرفك قيمتك
المنشاوي
خلاص بقى يا جماعه ما يصحش كده احنا لازم نحتفل برجوع المنشاوي الصغير وكمان بوجود صبري وربنا يديمهم في حياتنا يا رب والايام الجايه تكون فرح وبس
جميله
يا رب يا جدي يا رب
مروان
يلا بينا يا جميل نطلع اوضتنا انا وانت والمنشاوي علشان هقفل الاوضه والشباك بالقفل علشان ما حدش يخش الاوضه ثاني انا هخليكم في حضني طول حياتي عشان ما حدش فيكم يبعد عني يا حبيبتي
جميله
يا حبيبي يا مروان ربنا يخليك لينا وما يوجعش قلبنا على ابننا ابدا يا حبيبي
وبعديها جميله ومروان طلعوا اوضتهم
وسماح قالت لسمر
سماح
بنت يا سمر صبرى يا حبيبي زعلان يلا يا حبيبتي غني معايا ولا اقول لك غني له انت اغنيه يمكن يسكت
سمر
انت فعلا اخترتي الشخص المناسب يا مدام سماح انا صوتي حلو جدا يلا بقى اسمعي انت وصابر النونو الجميل ده
بيبي شارك دودو دودو بيبي شارك دودو دودو
سماح
بس يا اختي بس يا حبيبتي ده الدبانه اتلم علينا بيبي شارك يمين وبيبي غرب مين ايه اللي انت بتقوليه ده اسمعي بقى الاغاني الجميله
ايه البحر بيضحك ليه وانا نازله هتدلع على القلل
سمر
ايه الكلام الغريب ده بحر ايه وبيضحك ايه هو في في الدنيا بحر بيضحك لا لا انت بلدي قوي قوي يا مدام سماح
سماح
وانت لسانك لو طول عليا تاني هضربك يا قلبي مدام سماح
سمر
لا لا وعلى ايه خلي البحر يضحك وخلي السما تتكلم يلا ما هو الجنان لى ناسو قصدي منوره يا مدام سماح
وفي الوقت ده سمر جات لها مكالمه على التليفون اول ما شافتها اتوترت جدا وطلعت اوضتها وردت وقالت
سمر
ايوه يا اشرف عاوز ايه مش انا قلت لك ما تتكلمش تاني ولما يكون معايا الفلوس انا هبقى اجيبها لك لحد عندك انت ليه مصمم تعمل مشاكل
اشرف
لا بقول لك ايه بقى يا ست الكل انت لازم تيجي لي النهارده ومعاكي اي مبلغ من الفلوس لا اما كده لا اما هتلاقيني جيت لحد عندك زي المره اللي فاتت بس المره دي هتكون هاخذ حقي منك قدام الكل ومش هيهمني شكلك
سمر
انت اتجننت لا طبعا اوعى تعمل كده انا جايه لك النهارده على طول عرفني بس مكانك وانا هاجي لك واوعى تيجي يا اشرف سامع ولا لا
اشرف
ماشي يا ست الكل تعالي لي عندي في البيت علشان في كلام كثير لازم نخلصه مع بعض
سمر
لا والله اجي لك في البيت هو انت فاكرني عبيطه بقى ولا ايه لا طبعا انا هقابلك في الكافيه اللي هقول لك عليه وتيجي على طول عشان تاخد الفلوس اللي معايا وتمشي ولما ادبر الباقي هبقى اكلمك
وبعديها سمر قفلت وبدات تجهز علشان تقابل اشرف
اما عند مراد كان قاعد مع مصطفى وهو حزين جدا وبيقول
مراد
صدقني يا عمي مصطفى انا كنت بحب رنا جدا وكنت هرضى لو هي شالت الرحم وما كنتش هقول لها انا عاوز عيال هي ليه عملت كده ليه وصلت نفسها للمرحله دي
مصطفى بدموع
انا السبب يا مراد يا ابني دايما رنا من يومها كانت متمرده وما بترضاش بالقليل ابدا زي مديحه امها بالظبط وانا اللي كنت بسكت لها
مراد
يعني انت كنت هتعمل ايه بس يا عم مصطفى انت يا دوبك كنت من الشركه للبيت ومن البيت للشركه بصراحه كان المفروض الدور ده تقوم بيه الحاجه مديحه الله يرحمها
مصطفى
للاسف رنا ومديحه كانوا طماعين جدا وما بيرضوش بالقليل ابدا عكس جميله جميله كانت من يومها وهي جميله وكانت بترضى بكل القليل اعمل ايه الحمد لله على كل شيء ما اقدرش اقول غير كده
مراد
بس انا بحب رنا يا عم مصطفى وهفضل جنبها وهزرها كل يوم في المستشفى لحد ما تخرج الدكتور قال لي لو فعلا اكتشفنا ان هي مش مجنونه هتخرج وان شاء الله ترجع لنا ثاني بشخصيه كويسه
اما عند اشرف كلم سليم في التليفون وبيقول له
اشرف
ايوه يا سليم بيه عشان تعرف بس ان انا مش وش الفقر زي ما انت ما بتقول كلها ساعه زمن واكون مليونير مدام سمر هتقابلني في الكافيه اللي انا هقول لك عليه تعالى يا باشا عشان تاخد حقك منها انت كمان
سليم
انت عبيط ولا مجنون يا اشرف كافيه ايه وزفت ايه انا لسه خارج من السجن ومش عاوز ارجع له ثاني كنت لازم تخليها تجيلك الشقه وساعتها انا كنت هعرف اخد حقي منها ازاي
اشرف
يا باشا ما اقدرش اعمل كده هي حاليا هتيجي بعد ساعه في الكافيه اللي انا هقول لك عليه تعالى واتكلم معاها يمكن توصلوا الحل على فكره مدام سمر غير خلود خالص خلود كانت دماغها ناشفه اما مدام سمر هتظبطنا وتدينا كل الفلوس انا متاكد من كده
سليم
اقول ايه ما انت حمار ومش عارف حاجه انا عارف سمر دي كويس دي كلبه فلوس دي مرات عمي ولا حافظها كويس ودماغها ناشفه زي الحجر
وبعد شويه اشرف كان قاعد في الكافيه وسمر دخلت عليه وكانت معاها شنطه الفلوس واديتها له وقالت له
سمر
الشنطه دي فيها نص مليون جنيه تاخدها وتخفي من وشي كم شهر لحد ما ادبر لك باقي الفلوس وابعد عني بقى انا مش عايزه مشاكل يا اشرف
اشرف
طب اقعدي بس في ضيف عاوز يكلمك هو واقف وراكي اهو
سمر بصت وراها لقت سليم وقالت بصدمه
سمر
ايه ده سليم واشرف ايه اللي لما الشامي على المغربي انا مش فاهمه اي حاجه انت ايه اللي جابك هنا يا سليم
سليم
انا اللي عاوز افهم منك يا مرات عمي انت ازاي دخلت اللعبه دي
سمر
انا احكي لك على كل حاجه يا سليم
وبدات سمر تحكي على كل حاجه
فلاش بااااااااك
سمر كانت قاعده وجالها مكالمه من رجاله المافيا اللي كانوا شغالين مع جوز خلود وقالوا
سمير
اهلا وسهلا انت مدام سمر اخذ مدام خلود اللي اتغدر بيها وسموها في المطعم
سمر
مين معايا وقصدك ايه ان اختي خلود اتسمت في المطعم وفي حد اللي عمل كده بفعل فاعل طب مين وازاي
سمير
مين وازاي ده بقى لما اقابلك هعرفك كل حاجه ولازم تقابلينا يا مدام سمر انا اه راجل صاحب مافيا لكن بفهم في الاصول ونصيب جوز خلود لازم حد يستلمه وانت الوريثه الوحيده
وبعديها سمر نزلت وقبلت سمير وقال لها
سمير
انا بكره هروح البنك واحول لك على حسابك 20 مليون جنيه دول نصيب مدام خلود اللي ماتت واللي موتها هو محمود الصياد علشان ما سمعتش كلامه في اللي هو عاوزه انا عارف كل حاجه بس في حاجه
سمر
في ايه مش فاهمه
سمير
في ناس كثير كانوا شركه لخلود وعاوزين ياخدوا منها الفلوس غصب عنها وهم اكيد مش هيسيبوكي في حالك ومن ضمنهم واحد اسمه اشرف يعني راضي بمليون جنيه كده ولا حاجه وخلص الكلام تمام ولا ايه
سمر
طب انا عاوز اعرف بدل انت صاحب مافيا معقوله عندك ضمير وعاوز ترجع الحق لاصحابه
سمير بضحك
ههههههههههه الود ودي والله اني انا اخذ الفلوس واخلص عليك دلوقتي وانت قاعده وطبعا الكلام ده بالنسبه لي كاني بلعب اتاري لكن البص الكبير هو اللي امر بكده ان انت تاخدي الفلوس علشان كله ياخذ حقه
وطبعا لازم احولهم لك على حسابك في البنك عشان البص يطمن ان انت وصل لك كل حاجه
سمر
تمام حسابي في البنك اهو من بكره تحولهم لي ولما نشوف اللى الاسم اشرف ده هيظهر امتى
هو فعلا سمير حول لسمر 20 مليون جنيه على حسابها وبعد شهرين بالضبط سمر لقت واحد اسمه اشرف عمال يجيلها علشان ياخذ منها الفلوس
بااااااااك
سمر
هي دي كل الحكايه انت بقى ايه اللي دخلك في الموضوع يا سليم
سليم بضحك
هههههههه ما هو اللي انت ما تعرفيهوش بقى يا مدام سمر ان انا ومحمود الصياد كنا من ضمن المافيا دي والبص ضحك عليا انا ومحمود الصياد وطلعنا من المولد بلا حمص
سمر
ماشي وايه المطلوب يا سليم مش عجباني نبره صوتك
سليم
المطلوب يا سموره يا جميله ان انت هتديني 15 مليون جنيه هتدي لاشرف مليون جنيه وحلال عليك الا 4 مليون جنيه والكلام ده مش برضاك ده غصب عنك
سمر
يا سلام يا سلام ولو قلت لا هتعمل ايه يعني يا ابن شيماء
سليم
مش هعمل حاجه خالص اللي هيعمل هو اشرف انت مش هتروحي اصلا النهارده البيت يا حلو وهنخطفك لحد ما تدينا ال 15 مليون جنيه واول ما نستلمهم من البنك ساعتها هنروحك بيت المنشاوي ثاني قلت ايه
سمر كانت متوتره جدا وعملت نفسها بطنها وجعاها وقامت بسرعه ومسكت شنطتها وجريت من المطعم كله واشرف وسليم جري وراه واول ما خرجت من باب المطعم خبطتها عربيه وقعت من طولها وكانت دم بينزل منها من كل ناحيه
ولاد الحلال خدوها وجريوا بيها على المستشفى
وهناك في المستشفى سليم واشرف راحوا وراهم وكانوا مستخبيين على جنب وسمع الدكتور وهو بيقول
حاله الحادثه اللي لسه واصله الله يرحمها يا ريت تتعرفوا على اهلها عشان يجي يستلموا الجثه
اشرف
ايه الحظ المهبب ده يعني كده خلاص سمر ماتت وما فيش فلوس
سليم
انا كنت عارف ان انا من يوم وانا نحس وبصراحه هي تستاهل انها تغور في داهيه وتموت اشمعنا امي يعني ماتت
الدكتور
جثه المدام اللي جوه لازم تتنقل التلاجه حالا لحد ما اهلها يجوا يستلموها
وبعد كده حصل .......
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا