رواية نور العمر الفصل الحادى عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله
رواية نور العمر الفصل الحادى عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله
الناس كانت واقفه وبيبصولها تحاسب عشان يحاسبو هما كمان ونور واقفه متوتره من نظراتهم
عمر: حط الحاجه احسب دول كمان
نور: اخدت نفس كل ده
عمر: اي الي حصل انا متأخرتش
نور: بعد ما الراجل خلص فضل يقولي الحساب وانا مش عارفه اعمل اي والناس عماله تبصلي عشان يحاسبو هما كمان وانا الي موقفاهم بس مكنتش عارفه اعمل اي
عمر: فهم اهه معلش كنت بجيبلك ولله وخلاص انا جيت اهو وهحاسب بقلم حبيبه محمد
نور: الناس كانت بتبصلي اووي يعمر
عمر: معلش ولله بس كنت بجيبلك... العامل قال الحساب وعمر ادالو الكارد بتاعو وحاسبو واخدو الحاجه ومشيو
نور: هو انت مبتشتريش من فكهاني يعمر
عمر: لا
نور: لي
عمر: اكيد مش هنزل السوق افضل انقي في الفاكهه ينور انا باجي بشتري من الهايبر بتكون الفكاهه متنقيه وموزونه وجاهزه هي واي حاجه انا عاوزها
نور: طيب... بعد شويه وصلو وعمر شال الحاجه ودخلو
عمر: في واحده جايه بكره
نور: واحده مين
عمر: ست بتيجي تنضف يومين في الاسبوع وتمشي
نور: لا متجبش حد انا بعرف اعمل كل حاجه
عمر: هي بتيجي ينور وعارفه متتعبيش نفسك البيت كبير عليكي هي بتيجي هي وبنت كمان تبع الشركه الي بيشتغلو فيها بقلم حبيبه محمد الي هينسي اسمي ولله هدعي عليه انا تعبتتت😂♥
نور: يعني اي هما بيشتغلو فشركه تنضيف
عمر: اه دول شغالين في شركه لو حد مش قادر يعمل شغل بيتو بيجو علي حسب حجم البيت يعني لو البيت كبير اووي بيجي تلاته اربعه لو وسط بيجي اتنين لو عادي بتيجي واحده والشغل مش عيب فهمتي
نور: ايوا بس انا بعرف انضف يعمر
عمر: هو انتي غاويه تعب هي بتيحي تعمل كل حاجه م لازم تعملي حاجه انتي
نور: بس كده هبقي معاهم بكره لوحدي
عمر: متخافيش هما هيخلصو ويمشو
نور: خدني معاك
عمر: اخدك معايا فين
نور: الشغل بتاعك
عمر: مينفعش ينور
نور:خدني معاك هبقي جمبك واساعدك
عمر: قلت مينفعش ويلا ادخلي غيري
نور: نفخت يوووه واخدت هدوم ودخلت تغير وعمر حط الحاجه في المطبخ ودخل يغير هو كمان...
نور: انا مش عاوزه انام
عمر: هنسهر بس مش اوي عشان ورايا شغل واوعدك هعملك احلي سهره في يوم اتفقنا
نور: بفرحه اتفقنا وقعدو برا وشغلو فيلم ونور جابت مكسرات وقعدو يتفرجو وياكلو بستمتاع... بعد شويه
عمر: كفايا كده يلا
نور: طيب وقامو دخلو نامو
وهما نايمين نور قالت: متتأخرش بكره يعمر انا مش بعرف اقعد مع حد معرفهوش وهخاف هبقي لوحدي
عمر: حاضر وحط ايدو علي شعرها بحنيه يلا نامي ونامو
الصبح عمر قام وعمل روتينه وعمل الفطار وفطر واخد الفطار ليها وصحاها بقلم حبيبه محمد
نور: بنوم الله ريحتك تجنن انا بحب ريحتك اووي يعمر
عمر: طيب يلا افطري عشان اروح الشغل
نور: بنوم هاا حاضر حاضر.... عمر ساعدها في الاكل عشان ميتأخرش وشربها العصير الي جابو زي مقالتلو امبارح
نور: الله انت جبت عصير زي مقلتلك
عمر: اه يلا اشربيه بقي واداهولها وشربتو واخد الاطباق وغطاها وقالها نامي وهما هيفتحو في حد منهم بيجي ياخد المفتاح
نور: بنوم طيب متتأخرش يعمر
عمر: حاضر وباس دماغها ومشي ونور ابتسمت علي حنيتو وفنفس الوقت كانت حزينه علي الي فيه وهو بيبين عكس كده ونامت من التفكير
عمر راح الشغل وكلم فؤاد سألو علي الي نور كانت عوزاه لانو مش قادر يمنع فضوله انو يعرف وفؤاد فهمو انها بتستفسر مش اكتر وقالو ميزعلش منو لانو قالها علي رنا حبيبتو وهو كان مفكر انو حكالها كل حاجه ومكنش يقصد انو يبوظ الدنيا كده عمر اتعصب انو قالها وقفل معاه وكان مخنوق وكل الماضي رجع لمخيلته تاني وكان راسو هتنف"جر من التفكير ساب الشغل وكان متعصب جامد وراح البيت لقاها صحيت وبتغير والي هينضفو البيت جم عمر دخل اوضه الرياضه بتاعتو وقلع الجاكت والقميص وكان قلع الجزمه وفضل يلعب ويطلع كل غضبو وطاقتو السلبيه في الرياضه وكان كل ثواني بتمر بذكريات بتتعاد في خياله... نور خرجت وكانت متوتره وسلمت علي البنتين وقالو ان الاستاذ جه وسال عليها ونور فرحت ودورت عليه لقيتو قال،ع هدومو وبيتمرن بس باين عليه متعصب جامد دخلت وعمر مكنش مركز ولا حس بنور فضلت تبصلو وعينه كانت بتطلع شرار من كتر الغضب وكان بيتمرن وبيضرب بوكس بقوه كبيره.. كانت متوتره وشكلو ميطمنش بالخير خالص ف راحتلو وهي بتفرك فأيديها وخايفه وقالت بصوت مرتجف ععمر
عمر: كان فعالم تاني كل الي شايفه وبيمر قدام عينيه شكلها زمان وهي بتقولو...
🧸flash back🧸
رنا: بتوتر واضح عمر
عمر: بحب اي يقلبو
رنا: برتباك ككنت عاوزه اتكلم معاك في موضوع مهم
عمر:بقلق انتي كويسه في حاجه حد عملك حاجه
رنا: انا كويسه كنت عاوزه اتكلم بخصوص علاقتنا يعمر
عمر: بطمئنان انا مرتب كل حاجه واحنا كلها اسبوع ودبلتي تنور ايديكي وتبقي خطيبتي رسمي بقلم حبيبه محمد
رنا: بتوتر اكتر عمر احنا مش هينفع نكمل مع بعض
عمر: بضحكه بطلي هزارك ده بقي
رنا: عمر انا بتكلم بجد
عمر:بأبتسامه عارفك بتحبي المقالب بس مش هلبس المقلب
رنا: بضيق عمر متصعبهاش عليا اكتر من كده انا بتكلم بجد احنا مش هينفع نكمل سوا
عمر: بصدمه وعدم استيعاب رنا اانتي بتتكلمي بجد يعني اي
رنا: يعني مش هينفع يعمر
عمر: ممش هينفع مش هينفع اي هو انا بقولك اشتري حاجه عشان تقوليلي مينفعش
رنا: احنا مننفعش لبعض
عمر: بصدمه يعني اي طب وحبي وحبنا ده اي لعب وحط ايدو علي دماغو
رنا: انا محبتكش يعمر حاولت ومعرفتش انا بحب حد تاني بس انت لا بقلم حبيبه محمد
عمر: بصدمه انا لا انا لا اي انتي بتهزري اكيد رنا انا حبيتك ططب الحب والكلام ده كلو اي ده كلو تمثيل
رنا: انا اسفه بس حاولت احبك ومعرفتش
عمر: بسخريه ههه معرفتيش انا حاسس اني في حلم طب ازاي طب لي لي اهون سيباني سنه وسبع شهور وخلتيني احبك لي يرنا
رنا: كنت بحاول كلهم كانو بيقولو وافقي ده كويس وكانو بيقولولي فيك شِعر بعد ما كنت هنفصل خلوني اوافق تاني انت المناسب يعمر بس انا مش بحبك انا بحب مراد الحب مش بأيدينا يعمر لا سلطه لنا علي قلوبنا فهي تنبض لمن ارادت بقلم حبيبه محمد
عمر: بسخريه طب لي سبتيني اتعلق بيكي لي خلتيني احبك ومقدرش اعيش من غيرك وانتي اكتر واحده عارفه اني مش هستحمل انا حبيتك بجد يرنا انتي الاكسجين الي بتنفسو قوليلي انك بتهزري وده مقلب انا حقيقي مش هقدر اعيش من غيرك
رنا: انا اسفه يعمر بس مينفعش
عمر: ييعني اي مينفعش طيب فهميني لي خلتيني احبك بطريقه دي لي سبتيني لييهه
رنا: سكتت
عمر: بتفكير ايوا ايوا انتي قلتي ده معندوش شخصيه وبتاع ومينفعنيش صح بس انا بعمل ده عشان بحبك عشان انتي كياني من كتر حبي فيكي مبقتش عارف اعمل حاجه من غير ما اشاركك فيها واعملك الي انتي عوزاه لي دي تبقي جزاتي والنهايه لي انا حبيتك حب ولله لو اجتمع كل الحب الي فقلوب الناس ليكي مش هيجي نقطه في بحر عشقي ليكي ولا هيشوفوكي بعنيا لي تعملي فيا كده انتي عارفه الي مريت بيه لي كده بقلم حبيبه محمد
رنا: سوري يعمر بس انا حاولت ولله ومعرفتش
عمر: طاقتو كانت خلصت في الكلام يعني هتسبيني
رنا: هزت راسها ب اه ومشيت بسرعه وعمر فضل يكسر فكل حاجه حواليه مش مستوعب لغايه دلوقت انها محبتهوش بعد كل الي كان بيعملو وبيقدمهولها والحب والحنيه تسيبو طيب هو عاوزها هو محتاجلها بس هي كمان سابتو وقال اي معرفتش تحبو لا ولا سلطه لنا علي قلوبنا عمر كان عامل زي المجنون الي بيدور علي امو مش عارف يهدي نفسو ولا يتخيل حياتو فبعدها.... فاق من شروده وهي قدامه بصلها بغضب ومسكها من ايدها جامد وقال بفحيح وغضب اعمي
عمر:... 😡انا فصيله نا عارفه 😂تفاعل بقي يولاد خالتي
#نور_العُمر11
#بقلم_حبيبه_محمد
فاق من شروده وهي قدامه بصلها بغضب ومسكها من ايدها جامد وقال بفحيح وغضب اعمي رجعتي ليي بعد ما سبتيني ليهه... اتخضت من شكلو وخافت ومكنتش عارفه تقول اي
_لي سبتيني وانا بحبك كنت محتاجلك وانتي بعدتي بكل سهوله ليي اانا بس عاوز افهم انا قصرت معاكي في اي عشان سبتيني وليه ليه سبتيني احبك كل الفتره دي ليهه انا بحبك بعصبيه وصوت شبه عالي خلص كلامو
نور: بخوف ع...عمر اانا نور بقلم حبيبه محمد
عمر: كان بيضغط علي ايدها جامد بتحبي مراد هااا بعصبيه
نور: وربنا مبحبوش ايدي يعمر
عمر: مكنش سامع ليها وكان شايفها رنا وبيعاتبها انها سابتو ونور خايفه منو وايدها وجعتها وعيطت
نور: بدموع انا نور يعمر نور
عمر: بصلها اووي وبدأت تتغير وفعلا بقت نور وبدأ يستوعب انو كان شايفها رنا وكان متعصب عليها بشكل ده
نور:بدموع اايدي ابعد عني
عمر: سابها وكان مصدوم للحظه وبص علي ايدها كانت حمرا من اثار ايدو
نور: بدموع انا نور
عمر: انا اسف ولله اسف ان.. انا كنت مفكرك حد تاني انا اسف والله مقصدش
نور: كانت بتحرك. ايديها براحه عشان وجعاها
عمر: مسك ايديها براحه وكان بيشوفها انا اسف ولله مكنتش فوعيي صدقيني بقلم حبيبه محمد
نور: بصتلو وبعدت ايدو عن ايدها مصدقاك
عمر: زعل وحس انها مش طايقه ايدو تلمسها بس كان بيحاول يصلح غلطو ولو بكلام
عمر: حقك عليا انا ولله مكنت اقصد اعمل فيكي كده صدقيني
نور: بهدوء حصل خير يعمر انا كويسه
عمر: بقلق ايدك بتوجعك حاسه ب اي
نور: شويه وهتكون كويسه بقلم حبيبه محمد
عمر: نور والله العظيم مهما قلت مش هعرف ابرر عن الي عملتو بس انا ولله لو هأذي الدنيا كلها مش هأذيكي
نور: انا فاهمه يعمر
عمر:الحمدلله طيب تعالي احطلك عليها مرهم
نور: لل.. لا انا بعرف ومشيت بسرعه وعمر وقف وكان مخنوق من نفسو وان هي ملهاش ذنب
نور دخلت الاوضه وقفلت وعيطت ومسكت ايدها وللحظه افتكرت حاجه وكانت بتعيط بخوف
بعد مرور وقت كانت نور زي ما هي وعمر في اوضه التمرين بيفكر ومش عارف هو عمل كده ازاي وكان مضايق من نفسه جداً بقلم حبيبه محمد
العامله خبطت وعمر قال ادخل
البنت: استاذ عمر كده البيت خلص اي اوامر
عمر: شكرا وطلع فلوس من جيبه دول علشانك انتي والي معاكي بعيدا عن فلوس الشركه... البنت شكرته جداً واستأذنت هي والي معاها ومشيو وعمر راح لنور وخبط
نور: كانت سرحانه ودموعها علي خدها مسحت دموعها وقامت فتحت وكان باين انها بتعيط
عمر: بحزن انا اسف ينور بس ولله كان غصب عني كنت شايفك حد تاني ولله انا اسف
نور: انا فاهمه يعمر ومش زعلانه منك
عمر: بطمئنان الحمدلله طيب بتعيطي لي
نور: عينها دمعت تاني عمر هو انت لو بقيت كويس او جه حد وطلب ياخدني هتسبني
عمر: بعدم فهم مش فاهم
نور: هتسبني يعمر
عمر: اكيد لا عمري مهسيبك ان شاء الله
نور: حتي لو حصل اي وجبتلك مشاكل وعرفت اي حاجه عني
عمر: لا ينور مش هسيبك وحاجه اي ومشاكل اي مش فاهم
نور: هبقي افهمك انت رجعت بدري لي
عمر: تعبان
نور: الف سلامه انت كويس حاسس ب اي نروح للدكتور
عمر: انا كويس الحمدلله هدخل اغير بس
نور: طيب وعمر دخل ونور خرجت تحضر الاكل
بعد شويه عمر خرج ونور كانت خلصت وبتحط الاكل
قعدو ياكلو وكانت نور بتاكل بس علي خفيف وواضح انها ملهاش نفس
عمر: انتي كويسه لو لسه زعلانه انا اسف ولله بس مكنتش اقصد بقلم حبيبه محمد
نور: هاا انا كويسه وانا فاهمه انك كنت مفكرني حد تاني
عمر: طيب مبتاكليش لي فيكي حاجه
نور: مش عارفه يعمر مخنوقه وخايفه
عمر: بستغراب خايفه؟ ومخنوقه؟ طيب من اي انا جمبك ومعاكي وهسمعك
نور: مش هعرف احكي انا بس مخنوقه اووي وخايفه بس مش هعرف اتكلم واخرج الي جوايا
عمر: طيب تحبي نخرج
نور: لا لا انا كده تمام
عمر: طب تعالي واخد ايدها براحه وخرجو برا للجنينه وقعدها وقعد جمبها وجاب ليها فاكهه ومكسرات وجاب فيلم وشغل اضاءه خفيفه وجاب غطي خفيف وغطاها وقعد جمبها وقالها ارتاحي ومتفكريش وانا جمبك اهو اتفرجي علي الفيلم ومتفكريش في اي حاجه وحشه
نور: بصتلو وفعنيها كلام كتير نفسها تقوله بس حاجه منعاها وميلت دماغها علي كتفو... عمر استغرب انو اول مره يشوفها كده حاسس ان جواها كلام عاوزه تقوله بس متردده وخايفه وهو كل الي قادر يعمله انو يطمنها ويحسسها بالامان وبس
فضلو قاعدين وعمر من وقت للتاني بيأكلها فاكهه او مكسرات وهي بتتفرج وهو كان ماسك التليفون بقلم حبيبه محمد وشكلو بيشوف شغل
نور: كان عمر مادد ايدو بواحده لوزه لبوقها عشان تاكلها ومركز في التليفون.. نور كلتها وكانت مش مركزه في الفيلم هي تفكيرها وعقلها فحاجه تانيه وكانت خايفه وعيطت فصمت... كان بيشوف الشغل الي مبعوتله ومركز حس بحاجه دافيه علي كتافو بص لنور بستغراب لقاها بتعيط في صمت ساب التليفون بسرعه ومسك وشها بحنان ومسح دموعها انتي كويسه
نور: هزت راسها ب اه
عمر: طيب اهدي وكان بيمسح دموعها
نور: حضنتو بدموع متسبنيش يعمر حتي لو هو خدك مني متسبنيش ولو خدني منك متسبنيش ليه
عمر: بستغراب هو مين ده اهدي طيب وطبطب عليها وقلبو كان بيدق بسرعه من قربها منه وحضنها الي اول مره يحس بيه بقلم حبيبه محمد
نور: بدموع وتوتر بب.. بسيم واخدت نفس طويل
عمر: اهدي طيب بسيم مين
نور: بصتلو وعينها مليانه دموع وساكته
عمر: بهدوء عكس ما بداخله اهدي ومين بسيم ده وليه بتعيطي بشكل ده وهياخدك ولا ياخدني لي فهميني
نور: كانت ساكته وبصالو وعنيها مدمعه وحمرا من العياط
عمر: مسح دموعها بحنان عشان تقول ومتخافش احكيلي ينور مين ده مش انتي قلتي هتقوليلي كل حاجه عنك انا معرفهاش وانا جوزك وصحبك وانتي قلتي انك مليش غيري صح يبقي احكيلي عشان اعرف احل الموضوع وافهم بدل ما انا مش فاهم كده
نور: هزت راسها ب لا ممينفعش مينفعش اجيب سيرتو مينفعش
عمر:بعصبيه....😡 تتوقعو مين بسيم تفاعل بقي ♥
#نور_العُمر12
#بقلم_حبيبه_محمد
بعصبيه هو اي الي مينفعش قولي مين ده ولي مينفعش ولي شكلك عامل كده بصوت شبه عالي
_اتخضت وبعدت عنو م..مفيش مفيش حد مفيش
مسح وشو بخنقه وهدا نفسو وقرب منها تاني طيب ينور يحبيبتي احكيلي عشان اعرف اساعدك ولو عملك حاجه اجبلك حقك بقلم حبيبه محمد
نور: بتوتر ل..لا مفيش حاجه مفيش
عمر: مسح علي شعرها بحنان طيب اهدي وحاولي تفهميني مين بسيم ده عشان اقدر اساعدك
نور: بتوتر وبتبص حواليها قالي هو قالي لو جبتي سيرتي ولا فكرتي فيا حتي هتلاقيني قدامك ينور عيني وكانت بتفرك فأديها جامد بتوتر
عمر: مسك ايدها عشان متتجرحش من ضوافرها اهدي طيب اهدي وانتي معايا محدش هيقدر يمس شعره منك انتي فحمايتي
نور: هيرجع هيرجع يعمر وهو بقي غني زيك وهيقدر ياخدني انا مش عوزاه مش بحبو يعمر مش بحبو خليني معاك انت بتحبني صح انا هعمل كل حاجه ولله ومش هعصبك بس متسبنيش ليه يعمر ونبي وعيطت بخوف بقلم حبيبه محمد
عمر: حضنها وسط عياطها اششش اهدي اهدي وكان بيمسح علي شعرها بحنان اهدي محدش هيقدر ياخدك مني وانا عمري مهسيبك وبحبك اهدي
نور: بدأت تهدي وتحس بالامان والاطمئنان شويه بس كانت حضناه جامد خايفه حد ياخدو منها او هو يجي ياخدها وكانت حضناها وبتاخد انفاسها اثر البكاء
عمر: بحنيه كان بيطبطب علي ضهرها بااس اهدي انتي معايا متخافيش بقلم حبيبه محمد
نور: هديت بس كانت لسه حضناه
عمر: كان بيبعدها عنو عشان يعرف يتكلم معاها بس هي ماسكه فيه
نور: لا خليني كده متسبنيش
عمر: حاضر بس اهدي عشان افهم
نور: عيطت تاني انا مش عاوزه افتكرو ومش عاوزه اتكلم عنو بقي
عمر: مش هتتكلمي ولله بس اهدي بس ومتعيطيش
بعد دقايق كانت نور لسه زي ما هيا وعمر بيمسح علي ضهرها بحنان وبيقولها كلام يطمنها لغايت ما بدأت تنام
عمر: يلا عشان ننام
نور: هزت راسها ب لا وعمر فضل زي ماهو لغايت ما نور نامت وهي حضناه بعدها عنو براحه بس هي كانت ماسكه فيه جامد كأنو هيهرب عمر شالها ودخلها حطها علي السرير ونور كانت بتصحي نام جمبها وهي مسكت فيه... فضل هو طول الليل يفكر مين بسيم ولي نور مبتحبوش وهو عمل فيها اي وليه بتخاف منو بشكل ده كان فراسو ميت سؤال وسؤال ومن كتر التفكير معدش قادر كان نفسو يصحيها ويقولها قومي عرفيني مين ده واي حكايته بس مكنش قادر صعبت عليه واستوعب انو قالها وانا بحبك كان مستغرب هو ازاي قالها بس هو مبيحبهاش كان بيبرر لنفسو وانو كان بيطمنها مش اكتر وان معاملتو والحنيه والطريقه الي بيعاملها بيها دي مش حب ده اهتمام عشان هي مراتو مش اكتر كان بيقول كده لنفسو وانو بيحب رنا ومبيحبش نور.. فضل يفكر لحد ما نام من التفكير بقلم حبيبه محمد
تاني يوم قام وحضر الفطار وفطر وودالها الفطار زي كل يوم وساعدها وفالاخر غطاها وباس دماغها وخرج برا البيت كان لابس الهاند فري فضل يجري بسرعه ومع كل خطوه بيخطيها بينشأ سؤال جديد حوالين بسيم الي نور اتكلمت عنو فضل يجري وكان بيطلع خنقتو كلها في الجري لحد ما وقف مره واحده كان بينهج بطريقه فظيعه فضل ينهج واخد نفسو وكمل جري تاني وكان بيجري اكتر واسرع لعله يخرج الخنقه والكتمان الي جواه...
قامت كانت مفكره انو في الشغل غيرت وسرحت شعرها وطلعت قعدت برا وكان البيت هادي جداً ومن كتر الهدوء خافت شويه وكان الشيطان عمال يلعب في دماغها
بيمر وقت وعمر بيتعب من كتر الجري الي جريه ورجع تاني كل المسافه الطويله دي ودخل
نور: كانت قاعده فهدوء سمعت صوت الباب بيتفتح قامت جريت في الاوضه بسرعه واستخبت في الدولاب... عمر دخل لقي البيت هادي زي ما سابو دخل الاوضه لقاها فاضيه والحمام فاضي فضل يدور عليها ملقهاش راح فتح الدولاب لقاها ضامه نفسها وسط الهدوم عشان متبانش قالها تعالي ده انا سمعت صوته قامت بسرعه وحمدت ربنا وقالتلو انت مروحتش الشغل بقلم حبيبه محمد
عمر: لا.. قالتلو ماشي وعمر اخد هدوم ودخل ياخد شاور ونور خرجت برا وكانت بتدور علي مكان النتيجه بتاعت الشهر فكل مكان بس ملقتهاش
.... عمر خرج لقاها بتدور في الشقه علي حاجه راحلها وسألها بتدوري علي اي نور قالتلو نتيجه الشهر عاوزه اعرف انهارده كام
عمر: بستغراب 11/16 الخميس لي
نور: بصدمه لا انهارده 16 انت متأكد
عمر:بستغراب ايوا في اي؟
نور: بتوتر ججاي ببعد بكره يعمر
عمر: هو مين ده وجاي فين
نور: بسيم
عمر: طيب نور ممكن تفهميني براحه مين ده وتعرفيه منين
نور: ولله يعمر هحكيلك كل حاجه بس مش دلوقت مش هعرف بقلم حبيبه محمد
عمر: ع الاقل فهميني مين ده حتي
نور: ابن خالتي وكان خطيبي
عمر: نااعم يختي خطيب مين
نور: بتوتر اهدا يعمر
عمر: اهدا اي الي اعرفو انك متخطبتيش لحد قبلي ولا حبيتي حد مين ده
نور: ابن خالتي وكنا قارئين فاتحه بس سبتو بالعافيه كنت هخطبو اجبار ولله ماما كانت عوزاني اتجوز عشان تخلص مني وقرأت فاتحه مع خالتو بس انا مبحبوش ولله ما بحبو
عمر: اه
نور:بتوتر ببس
عمر: ايوا كملي سبتو بعض لي وازاي بالعافيه
نور: عمر انا فهمتك مين ده بس قلتلك هفهمك كل حاجه بس مش دلوقت ارجوك انا مش قادره
عمر: حاضر يا نور
بيمر يوم وكانت نور هاديه وخايفه من الي جاي وعمر بيشتغل زي ما هو وباله مشغول بالتفكير والاسئله الي ملهاش عدد عن بسيم ولكن كان بيصبر نفسه بقلم حبيبه محمد
نور قاعده بتتفرج علي التلفزيون ومندمجه في الفيلم الجرس بتاع البوابه نفسها رن كانت مستغربه مين جاي وعمر مش هنا وهما ميعرفوش حد فتحت البوابه وبتقول مين اتصدمت من الي قدامها
ابتسم بشر بقي تسبيني وتتجوزي بعد الي عملتو عشانك يبنت ال***
نور: كانت مصدومه طلعت تجري جوه بسرعه وبسيم جري وراها وهي بتتصل علي عمر كتير وبتعيط والرعب جواها
عند عمر: قاعد بيشتغل وبيرتب الاوراق وبيتكلم مع العامل فونه رن مردش وكمل رن تاني قال للعامل علي الي هيعملو وفتح لسه هيتكلم سمع صوت عياطها وانفسها
نور: بصويت الحقني يعمرر هياخدني جه ياخدني متسبنيش يعمر
بسيم: شد شعرها جامد بقي انتي تضحكي عليا انا وتخليني اعملك كل ده وفالاخر تتجوزي حد غيري لا كده ازعل وانتي عارفه اما بسيم يزعل يعمل اي
نور: بوجع اههه ششعري سبني بقي سبني بدموع اههه يعمر الحقني يعمر بقلم حبيبه محمد
عمر: اتصدم وطلع يجري بجنون علشان يلحقها و لسه هيتكلم الخط قطع... وصل علي البيت لقاه فاضي طلع راح عند ادم ابن عمتها وخبط جامد وكان عامل زي البركان الي لو حد قرب منو هيسيحو في ثواني...
ادم فتح الباب وقال اي في اي براحه
عمر:... 😡 تتوقعو اي هيحصل تفاعل+كومنت+فولو الكاتبه/حبيبه محمد
#نور_العمر13
#بقلم_حبيبه_محمد
في اي مش تخبط براحه... لسه مخلصش كلامو ولقي الي نازل فيه ضرب بكل عصبيه وغل ومن كتر الضرب مش عارف حتي يقول اي حاجه ولا يفهم في اي
_ خلص ضرب فيه وسألو والنار هتخرج من عنيه بسيم فينن
ادهم: بوجع ففي شقتو عمر شدو ونزل ركبو العربيه فينن هي اخلصص
ادهم: في***... عمر ساق بجنون وادهم جمبو خايف شكلو يخوف عصبيتو والضرب الي ضربو بالطريقه دي تخوف شكل عنيه الي اسودت من كتر الغضب وعروقه الي هتطق من ايديه ورقابتو يخوف كان اشبه بالوحش الهائج الي بيدور علي فريسته عشان يفترسها بكل وحشيه
عمر: بفحيح وصوت خشن هناا بقلم حبيبه محمد
ادهم: ااهه
عمر: شقه كام اخلصص وضربو بالبوكس
ادهم: بوجع اههه ششقه 4 ااربعهه
عمر: نزل ونزلو وقالو يغور من وشه وطلع بسرعه جري ووصل لشقه اربعه سامع صوتها بتستنجد بيه جوه فضل يرزع ويخبط لغايت ما ايدو خلاص احمرت من كتر الخبط
بسيم: فتح بغضب وصوتها سكت كأنو هددها بحاجه.. ايي في ايي يجدع انت
عمر: مستناش يخلص كلامو وكان مديلو بالروسيه في دماغو رجعو لورا ومن عند مناخيرو اتعور بقلم حبيبه محمد
نور: كانت بتعيط وحاطه ايدها علي بوقها بخوف
عمر: نام فوقه وفضل يضرب فيه بكل قوته لدرجه ان ايدو نفسها اتجرحت من ضربو ونادا بصوته العالي وقال: ينورر
اول ما سمعت نبره صوته خرجت بسرعه وصوت عياطها زاد بتدور عليه هي مش في حلم هو هيلحقها زي ما هي متخيله ومش هيسيبها وفعلا خرجت لقت عمر فوق بسيم ونازل ضرب فيه من غير رحمه وعامل زي الوَحش الغضبان
نور: بخوف من شكله والدموع في عنيها عمر
عمر: بصلها يطمن عليها ومجرد ما بص لنور كان بسيم عاكس الادوار كان بسيم فوق عمر وبيضربو وعمر بيصد ضرباتو بس اكيد بيجي فيه ضربات برضو هو مش فاندام ولا حاجه 😂
نور: بدموع لا لا عمر وجريت علي بسيم فضلت تضرب فيه بس هي بنت ومهما كانت البنت قوتها قد اي ف قوه الرجُل قوته اضعافها بمرات وبسيم مكنش بيتأثر بضربها جسم ضخم رياضي عريض مش هيتأثر بشويه ضربات خفيفه زي دي
نور: فضلت تضرب فيه وهي بتعيط وبتترجاه يسيب عمر لحد ما مره واحده مسكت كتفو وعضتو بكل قوتها
بسيم: ساب عمر ومسك كتفو بألم نور غرزت اسنانها بكل قوتها الي عندها ومكنتش عارفه هي القوه دي جيتلها منين عشان تخلي بسيم يتوجع كده بقلم حبيبه محمد
عمر: استغل الفرصه ومسكو وفضل يضرب فيه بكل وحشيه بقي انت يبن ال**** عاوز تاخد مراتي وانت الي مسببلها الخوف ده كلو هاا وفضل يضرب فيه ويطلع كل غضبو فيه سواء من انو فكر يمد ايدو علي نور وانو كان سبب خوف نور وان هو جواه طاقه سلبيه كبيره من حادثه مامتو مأثره عليه ومن فقدان حبيبتو فضل يضرب فيه لحد ما عمر نفسو تعب وبسيم اغمي عليه برغم انو هو كمان يعادل عمر في القوه بس عمر كان فعز غضبو ومكنش شايف قدامو ده غير انو طلع كل الي جواه فيه بقلم حبيبه محمد
نور: كان بتبص لعمر وعلي كميه الضرب الي بيضربها لبسيم والوحشيه الي هو فيها وخافت من منظرو ده مش عمر الحنين الي بيفطرها وبيعملها الي عوزاه فضلت تقنع نفسها ان ده عمر بس شكلو ومنظرو يخوفو فضلت بصالو ووقفت في جمب بخوف كان نفسها تحوش عن بسيم كفايا عليه كده هيم9ت بس خافت من عمر لا دي اترعبت واتراجعت لورا
عمر: قام من فوق بسيم وكان تعب من كتر الضرب الي ضربهوله لقاها واقفه في جمب بصاله راحلها
بقلم حبيبه محمد
نور: كانت ساكته ورجعت لورا بعيد عنو
عمر:بحنان متخافيش تعالي ومد ايدو الي بتنزف ليها
نور: بصت بحيره من سرعه تغيره من ثواني بس كان زي الوحش ودلوقت صوته مليان حنيه العالم ازاي؟؟
عمر: قلتلك متخافيش وشدها وبص علي بسيم بقرف ومشيو
طول الطريق كانت ساكته مش عاوزه تقول اي كلمه منظر عمر وهو بيضرب بسيم بطريقه دي مبيفارقش خيالها وسؤالها الي محيرها ازاي حنيه الدنيا دي هي كميه القس،وه والعن،ف دي ازاااي بقلم حبيبه محمد
عمر: بقلق لسه هيلمس شعرها بعدت بسرعه وبصتلو اي اي
عمر: بستغراب اهدي في اي انتي اتخضيتي كده لي
نور: بتوتر هاا لل..لا انا متخضتش ولا حاجه
عمر: طيب... بعد شويه وصلو ونزلو واول ما دخلو عمر قال عاوزك راحتلو وقلبها هيقف من كتر الخوف والتوتر
عمر: بحنان عملك حاجه لمسك
نور: هزت راسها ب لا
عمر: طيب ممكن تحكيلي حكايته وهو عاوز منك اي مش سبتو بعض
نور: هزت راسها ب اه
عمر: بجمود كلميني زي مبكلمك انتي متخرستيش
نور: بتوتر نعم
عمر: حكايه بسيم ايه واتمنى يعني المرادي تحكيها كامله من غير ما هقولك بعدين ومش بعدين
نور: حاضر وبدأت تحكي من وانا صغيره بسيم بيحبني وعارف انا بخاف من اي وبكره اي كان دايما يستفزني ب اي حاجه تخوفني قال كده بيحبني وبيضحك معايا كنت بخاف منو دايما بحسو نظراتو مش لطيفه من نحيتي لحد ما في مره كان جاي وشارب وانا وخالتو وماما كنا نايمين في بيت واحد دخل عليا اوضتي وحاول يتح،رش بيا فضلت اصوت حد. يلحقني كتم بوقي وقالي لو حد عرف ب الي بيعملو معايا وانو بيقرب مني هيقتل،ني وهيعمل حاجه هندم عليها قلتلو حاضر وكنت بخاف منو بس كان كل ما يقرب مني اهرب لحد ما قرينا الفاتحه بسبب امي وخالتي كان بيقرب مني وكل ما يقرب اقوله انو فاشل واني عمري ما احب واحد فاشل زيو ويوم ما هبص هبص لواحد محترم وغني ويحبني واحبو مش يعمل القرف الي بيعملو قلت اني هحب واحد غني عشان عارفه انو فاشل ومش بيشتغل هو عايش بفلوس ابوه الي مسافر ف اتحداني وقالي انو مش فاشل وانو هيبقي غني وانا الي اتمني ارجعلو قلتلو ماشي اتحداك وسافر ووقتها كنت انفصلت عنو وبعديها بفتره كبيره اتقدمتلي ومكنش في حد اتقدملي اصلا غيرك ابن خالتي متقدمش هو قال لامو وامي مصدقت عشان تخلص مني وكان كل ما اعمل حاجه مش عجباه يبقي هيمد ايدو عليا يفضل ماسك ايدي يضغط عليها ويلويها وكأنو هيكسرهالي لحد ما زهقت وكنت بدعي انو يم9ت لاني بكرهه ومش عوزاه يرجع عشان لو رجع هيبقي كده حياتي اتدم،رت واتجوزت حد انا مبحبوش يعمر بس ولله هي دي حكايه بسيم...خلصت كلامها وهي بتعيط
عمر: مسح دموعها بأيدو الي مجروحه وقال بحنيه: اهدي انا مصدقك وانتي مرات عمر الزيادي يعني محدش يقدر ينظرلك نظره بس وطول ما انا عايش مش عاوزك تخافي من اي حاجه ولا بسيم ولا غيرو بقلم حبيبه محمد
نور:بدموع متسبنيش يعمر
عمر: حضنها وطبطب عليها وكان بيتوعد للي اسمو بسيم ده
نور مسكت ايد عمر بقلق انت كويس
عمر: اه الحمدلله بس احكيلي اي الي حصل...
نور:كنت قاعده والجرس رن فتحت لقيتو طلعت اجري ورنيت عليك شدني من شعري وخدني ومشي وهناك فضل يزعق ويقولي انتي ليا وبس ومش هتكوني لغيري حتي لو طلب الامر انو يقت،ل نفسو ويقتل،ني وفضل يزعقلي ويشد في شعري ويلوي في ايدي عشان اتجوزت وسيبتو
عمر:كان ماسك نفسو الحمدلله انك كويسه وانا هجبلك حقك من الك،لاب دول
نور قامت وجابت الشاش والمرهم وبدأت تعمل ايدو انا اسفه كل ده بسببي اسفه بجد
عمر: انا كويس وانتي مراتي يعني مهما حصل لازم اكون حمايتك حتي لو مكنش بينا قصه حب
نور: ربنا يخليك ليا انا من غيرك كان زماني معاه و... حط ايده علي شفايفها اشش خلاص متفكريش فحاجه المهم انك كويسه وحاسه بأمان وبس اي ماضي وحش تشيليه من دماغك بقلم حبيبه محمد
نور: طب وانت يعمر امتي هتشيل الماضي من دماغك زي ما بتقول
عمر: شال ايدو من ايدها وبص لبعيد ومردش
نور: رد عليا صدقني انا مسعتده اعمل اي حاجه بس متفكرش في الماضي وتبقي كويس ومتبينليش انك بخير وانت جواك مدم،ر كلمني خرج كل الوحش الي جواك بس متكتمش الكتمان عمرو ما كان حل ولا بيريح ربنا خلقنا عشان نسمع بعض ونهون علي بعض اتكلم معايا وانا هحاول بكل مافيا اني انسيك الي فات بس انت مكتمش الحزن في قلبك عشان ميزدش لما بنتجرح يا عمر لازم نداوي الجرح قبل ما يكبر او يحصل حجات احنا بِغِني عنها اهو احنا كده لازم نواجه الي بنخاف منو والي بنكرهو ولازم نداوي الجروح الي جوانا قبل ما تبقي اكبر ومنعرفش نعالجها ومتخفش وتسيب ندوب جوانا طول العمر بالعكس حاول مره واتنين وعشره انك تتخلص من اي جرح وحزن جواك عشان لما تضحك تضحك من قلبك تبقي حاسس براحه جواك تبقي بالك مرتاح مفيش اجمل من روقان البال والراحه النفسيه صدقني الاحساس ده ولا يسوي كنوز الدنيا انك تكون خالي من اي حزن وتفكير يرهقك ومشاكل وهموم ده احساس ميتعوضش انك تضحك من قلبك مع الي بتحبهم وتكون حاسس بالسعاده ده احساس جميل حاول معايا يعمر متستسلمش لاي حاجه عشان خاطري بقلم حبيبه محمد
عمر: بصلها وكلامها طمنو وحسسو بالسلام الداخلي
نور: حطت ايدها علي وشو بحنان هتساعدني تبقي احسن صح
عمر: ابتسم اه بس
نور: بفرحه اي
عمر:هتستحمليني؟ انا بتعصب كتير بس بحاول امسك نفسي لما اكون قدامك لما بفتكر اي حاجه تدايقني بتخنق ببقي عاوز اكسر اي حاجه قدامي لو مخنوق وبفكر في الحاجه الي خنقاني ممكن من غير قصدي اتخيلك حد تاني واتعصب عليكي وممكن....ممكن امد ايدي عليكي انا مببقاش واعي وقتها بتبقي نوبه غضب ولما ببقي فاضي كل حاجه بتيجي فخيالي من تاني قبل ما انام لازم اشوف نفس المنظر الي بحاول اتخطاه ومش عارف بكون لوحدي في العالم ده ببقي انا بس الي شايف ده انا الي عاجز اني اساعد امي واساعد نفسي اني احاول اتخلص من الذكره دي بس مش عارف بتعصب مجرد مفتكر اسمها بكون مش شايف قدامي غير شكلها وهي بتقولي انا محبتكش... هتستحملي كل ده هتستحملي عصبيتي الي بتخافي منها هتستحملي كلامي الس،م الي بقوله وقتها هتستحملي اني ممكن اشوفك حد تاني وقت غضبي هتستحملي كل ده ينور؟؟ خلص كلامو وهو متلهف يعرف ردها وخايف تقول مش هستحمل مينكرش انو فعلاً محتاج ليها وما صدق انو لقي الي هتعوضه بيدعي لربنا انها توافق وهو هيعمل اي حاجه هي تتمناها... بقلم حبيبه محمد (جماعه في بنت بتسرق رواياتي الروايه بقلم حبيبه محمد وبس مش حد تاني اي حد تاني بالله اعملو ابلاغ وشير ده مجهودي انا ومش هسمح لحد ان ياخد ولو حرف حتي)
نور: موافقه علي كل ده بس المهم انك هتكون كويس في الاخر... بصلها وجواه فرحان انها وافقت بس فنفس الوقت مستغرب لي هتستحمل كل ده وتلقائي سألها لي هتستحملي كل ده ردت بكل حب عشان انا لقيت نفسي معاك وانت حمايتي انت الي استحملتني واكتر بنسبه ليا من زوج يمكن الفتره الي فاتت صغيره بس انا فعلاً لقيت نفسي معاك حسيت انك ابويا الي ربنا حب يحتفظ بيه عندو وحب عمتو ليا وعوضتني عن حنيه امي الي محستهاش انا لو طولت اديك عمري ودي حاجه قليله اديهولك انت صلحت حجات انت مكنش ليك ذنب فيها وبعد ده كلو بتسألني لي هتستحملي
عمر: بذهول من الكلام الي بتقوله حس ان قلبه دق بسرعه وشعور جميل اووي نفسه يدوم بصلها وعنيه بتضحك وقال: مش متخيله كلامك ده عمل اي
نور: ابتسمت انا بقول الحقيقه رد عليها بكل حب ازاي مَنبع الحنيه والجمال ده ميتحبش ازاي حد يقدر يجرحك او يفكر يأذي حد مسالم بشكل ده
نور: في اشخاص كتير اووي مسالمين وكويسين بس احنا الي مبنشوفش غير الشكل الخارجي وبس والناس المؤذيه اكيد في حاجه خلتهم مؤذين كل شيئ وليه سبب، الوحش قبل ما يكون وحش كان حلو بس في حد او حاجه هي الي خليتو وحش ومؤذي وهو وقتها ملقاش الي ينقذو من تفكيرو وعشان كده بقي انسان مؤذي فهمت بقلم حبيبه محمد
بصلها وعنيه بتقول حجات كتير بس قال: انتي ازاي كده
ابتسمت بهدوء ازاي قال: اوقات متفهمه واوقات احسك مش قد المسؤليه وطفله
ضحكت جامد وقالت: لا لا انا متفهمه بس الانسان لما بيلاقي الشخص الي بيلاقي نفسو معاه بيبقي جواه جانب محدش بيشوفو غير الشخص الي بيحبو فَ عشان كده ممكن اكون طفله بس وقت الجد جد يعني في وقت لازم ابقي فيه عاقله ووقت ابقي فيه طفله فهمتني
عمر: اه
نور: وبس دي انا بكل حلوياتي ومسكراتي وضحكت
ابتسم ابتسامه سحرتها وقال: الحمدلله ان ربنا بعتك ليا ينور
نور: والحمدلله انو بعتك ليا بجد
عمر: الحمدلله طيب يلا مش انا كنت واعدك اسهرك احلي سهره
نور: اه بس لسه بدري شويه
عمر: عارف هنقعد شويه وبكره مش رايح الشغل هقعد معاكي وهحضرلك سهره ولا في الخيال ابتسمت بحب وفرحه وقامو ودخلت تغير وعمر كذالك
بعد شويه كانو غيرو وخرجو وعمر دخل المطبخ وهي دخلت وراه تشوفو هيعمل اي كان بيحضر اكل وبيحضر حجات للسهره
عمر: نور ما تغني
نور: بضحك صوتي وحش
عمر: لا ولله بس غني عشان خاطري يلا
نور: بصتلو وابتسمت وبدأت تغني وتقول بصوتها الجميل وهي بصالو✨ياللي ابتديت الحب معاك ✨عمري الحقيقي ابتدا وياك يالي✨يالي ابتديت الحب معاك عمري✨عمري الحقيقي ابتدا وياك ✨احلو احلو احلو احلو ✨بقلم حبيبه محمد ✨
عمر: كان بيحضر وباصص في الي بيعملو بصلها لقاها بصالو وبتغني وعيونها وتركيزها عليه اتحمحم بأحراج
عمر: احم شكلك بتحبي الاغاني القديمه
نور: كانت شارده في جمالو الي اول مره تدقق فيه وتاهت في بحر ملامحو الجميله بس فاقت علي صوته وردت قالت: هااا اه عمتو وبابا كانو بيحبو الاغاني القديمه وانا بصراحه يعني بحب عبد الحليم حافظ بكسوف قالت
عمر: ضحك علي كسوفها الي عجبو اووي وقال ومين ميحبوش ردت اصل دلوقت معدش حد بيسمعلو غير قليل بقو بيسمعو حسن شاكوش وعصام صاصا وحمو بيكا ودول يعني ضحك وقال: مش كل الناس ازواقها زي بعضها وحلو زيك عبد الحليم حافظ هو كينج الحب كلو
نور: فرحت اووي انو بيحبو اه وام كلثوم وورده الله بقي ولا صباح الله الله يعيني وضحكت
عمر: فضل يضحك طب سمعيني لصباح يست ورده ردت وهي مكشره انا نور ضحك علي شكلها وقال: عارف بس بنسبالي ورده جميله اووي ردت بكسوف وخدودها بدأت تحمر وقالت: طب هسمعك لصباح وبدأت تغني وكان صوتها احلي في الاغنيه دي وعيونها مليانه بالحب وبصالو وهو بيحضر الحاجات الي هيسهرو بيها وهي بتقول✨انت خايف من رموشي يجرحوك ✨مبيجرحوشي دول حبايبك يا حبيبي✨ ولا خايف حبي يخدك بحر تغرق فيه لوحدك✨لا ده انا معاك يا حبيبي ✨بقلم حبيبه محمد
.... بيمر وقت وعمر خلص وقعدو ياكلو وخلصو وخرجو الجنينه وعمر ظبط الاضاءه وحضر الفيلم وجاب الغطي عشان لو بردت وجاب الحاجه الي هيتسلو بيها وقالها اقعدي ونور قعدت وغطاها وشغل الفيلم وقعد جمبها والفيلم بدأ وكان فيلم رومانسي كوميدي وادالها الايس كوفي الي عملو كان عاملو في كوبايات علي شكل برطمان وفيه مكعبات تلج ملون وكان حاطط ليها لون بينك وهو ازرق وعليه صوص كراميل شكلو كان جميل ويشهي
نور: الله ده تلج ب اللون
عمر: اه عشان مبحبش طعم الميه بتاع التلج العادي لما بيسيح
.... فضلو قاعدين والنجوم والقمر شكلهم كان يجنن ونور بتتفرج وعماله تضحك علي الفيلم وهو بيديها مكسرات وشيبسي وشكولاته من وقت للتاني وفرد ليها ايدو كان متردد بس فردها ونور ابتسمتلو وقربت منو وخدها فحضنو وقعدو يتفرجو طول الليل تحت جمال القمر والنجوم والجو الهادي ونسمه الهوا الرطبه بقلم حبيبه محمد
الفيلمين خلصو ونور راحت في النوم وعمر شالها بالغطي ودخلها نيمها علي السرير ونام جمبها وكان مبسوط من جواه وحاسس بطمئنان
تاني يوم حضر الفطار وفضل يصحي فيها
نور: سبني انام بقي
عمر: كفايا نوم الساعه 12 الصبح يلا عشان تفطري
نور: بنوم مش عاو... ونامت
عمر: شالها بقله حيله ووداها الحمام وحط علي وشها ميه
نور: فتحت عينها بسرعه واتحركت بعشوائيه اححح وفضلت تبص حواليها
عمر: اي مش عاوزه تقومي وغسل وشها وخرجو
نور: في حد يصحي حد كده
عمر: اه انا ويلا عشان نفطر وخدها وراحو علي السفره وبدأو ياكلو
بعد شويه خلصو ونور دخلت الحاجه وعمر تليفونه رن ورد الو
عامل من الشركه: مستر عمر في مشكله ولازم تيجي حالن
عمر: مشكله اي وبعدين حلها انت يا حسن انا مش فاضي ولسه هيقفل..
حسن: بسرعه لازم تيجي يا مستر عمر لان في شخص جه وعمال يزعق وفي ناس كتير معاه
عمر: بستغراب شخص مين وبيزعق لي انا جاي حالن
نور: بقلق في اي يعمر
عمر: في مشكله في الشركه لازم اروح خدي بالك من نفسك ومتفتحيش لحد زي امبارح
نور: حاضر بس متتأخرش يعمر بالله عليك
عمر: وهو بيلبس التيشيرت حاضر والله وخلص ومشي بسرعه ونور قعدت وكانت قلقانه
.... وصل ونزل دخل اول ما دخل لقي بودي جاردات كتير واقفين وفي واحد واقف مديله ضهرو وجسمو ميقلش عن الجاردات الي واقفين قال بجمود وصوت منزعج هو في اي هنا... لف ليه وعمر اتصدم لما لقاه😳😡...... تفاعلل
#نور_العُمر14
#بقلم_حبيبه_محمد
دخل لقي بودي جاردات كتير واقفين وفي واحد واقف مديله ضهرو وجسمو ميقلش عن الجاردات الي واقفين قال بجمود وصوت منزعج هو في اي هنا... لف ليه واتصدم لما لقاه بسيم
بسيم: بشر اهلااا بالبشمهندس عمر وقرب منو واول ما قرب إدالو بالبوكس بقلم حبيبه محمد
عمر: بصلو بغضب وردو البوكس وقال بأبتسامه شكلك مستعجل علي م9تك
بسيم: كان وشو مجروح من كل مكان قال: لا وانت الصادق جاي ألعب فعداد عمرك يعمور
عمر: اه عشان كده جايب البنات الي معاك دي تحميك وانت بتم9تني وضحك بستفزاز
بسيم: ضربو بالبوكس وديني يا عمر لاكون ملبسها اسود عليك وحارق قلبها
عمر: مسك ايدو ولواها مره واحده جامد وفي اللحظه دي الجاردات كلهم رفعو س،لاحهم علي عمر والعمال الي في الشركه هما كمان رفعو اسل،حتهم بس كل واحد معاه س،لاح مترخص لان ده بيستخدموه لو حصل ظرف في الشركه او هجوم او كده وعمر الي عامل كده عشان دي شركه كبيره وطبيعي ممكن تتس،رق او كده بقلم حبيبه محمد
عمر:بستفزاز تؤتؤ لما تيجي تلعب متلعبش مع الي اكبر منك يحلو عشان متتعورش وتعيط في الاخر
بسيم: كان بيتوجع من ايدو وقال لرجالتو نزلو س،لاحكم وعمر قال للعمال كذالك وقال لبسيم بستفزاز لما تيجي تضربني تعالا لوحدك مش لازم تجيب ك،لاب معاك ولا خايف تتعور
بسيم: بشر شكلك متعرفش انا مين يعمر واقدر اعمل اي ف بهدوء كده طلقها وهديك الي عاوزو بس تتطلقها
عمر: ضحك جامد وكان قاصد كده وقال بفحيح في ودن بسيم حتي لو الي عاوزوه روحك
بسيم: فهم انو مش هيسيب نور وهو عاوز يقت،له لكن فكره انو يسيب نور استحاله بصلو بغضب وبعصبيه وقال: سيبها بمزاجك بدل ما تسيبها غصب عنك
ضحك عمر عشان يستفز بسيم وقال تصدق بالله ضحكتني قال سيبها بمزاجك بدل ما تسيبها غصب عنك قال وقلب علامات وشو لغضب يلا من هنا انت وشويه القرود الي جايبهم معاك بدل ما اخلص عليكم بقلم حبيبه محمد
بسيم: بصلو بغضب وقال انت الي اختارت كده يعمر استحمل الي جاي واه ابقي خد بالك علي نور عيني بقي وغمز بخبث
عمر: بصلو بقرف وضربو بالبوكس بغضب وقال عايزك بس تمس شعره منها يمين بالله اكون مخليك تتمني تم9ت انت فاهم
بسيم: بصلو وضحك ومشي وهو بيتوعد لي بالانتقام والشر وعمر قال للعمال يكملو شغل ومشي بسرعه عشان يروح لنور بدل ما بسيم يروحلها...
وصل ونزل بسرعه يطمن عليها وفتح ودخل لقاها قاعده وباين عليها القلق قرب عليهاولمس وشها بحنان وقال: انتي كويسه حد جه
ردت بطمئنان او ما شافتو اه كويسه محدش جه في اي
عمر: مفيش بطمن عليكي بس وهجيب حد يحرسك عشان لو روحت الشغل بقلم حبيبه محمد
نور: بستغراب حد يحرسني لي رد عليها بهدوء: عشان لو حد فكر بس يأذيكي وانا في الشغل اكون مطمن عليكي اكتر للحمايه ينور مش اكتر
نور: بس انا مش عاوزه حد يعمر انا كده كويسه ومطمنه وانت معايا
عمر: بس انا بروح الشغل مقدرش اسيبك لوحدك اخاف حد فيهم يأذيكي ردت وعلي وجهها علامات استغراب وقالت: هما مين دول الي هياذوني
عمر: مفيش مفيش المهم اني هجيب وخلاص ينور
بقله حيله طيب يعمر
بعد مرور ايام وعمر كان بيروح الشغل واكتشف ان بسيم لما سافر اشتغل مع الماڤيا وعارف ناس كبيره ومش سهل زي ما كان فاكر وبقي خايف علي نور اكتر وجاب حراس ليها وبسيم كان بيخطط يعمل اي معاه وعمر مكنش خايف منو لانو يعتبر في نفس قوته واكتر لانو يعرف رجال اعمال كتير وناس من الماڤيا زيو لانو مش قليل واكيد اتعرف عليهم عشان في بقلم حبيبه محمد شغلتو بيتعرف علي جميع رجال العمال وهما بيعرفوه علي غيرهم وكذالك ومش بعيد يكون عارف الي مشغلو وامر حد من الي يعرفهم في الماڤيا يجيبلو كل حاجه عن بسيم ومين مشغلو عشان يعرف يلعب معاه كويس ومن جهه تانيه بيفكر يعمل اي مع مراد الي زيو زي بسيم وبيخططلو هو كمان اما ادم ف مكنش شاغل بالو بيه عشان عارف انو ميعرفش يعمل حاجه معاه اما نور ف كانت كل يوم بتحاول تخلي عمر يخرج اي حاجه وحشه في تفكيره قبل ما ينام ودايما بتسمعه ولما بيتعصب بتستحلمو وبتعاملو بكل حنان وحب علي امل انها تعوض الحنان الي اتحرم منو وعمر كان بيحس بحنانها الجميل الي ادمنو وحاسس انو في تحسن واكتشف انو مكنش بيحب رنا بالعكس ده كان اعجاب بقلم حبيبه محمد خارجي مش اكتر اما نور ف نور بالنسبالو هي نور حياتو الي جيت غيرت كل حاجه فيه وخليتو عاشق ولهان بقي يخاف عليها من الهوا خايف تروح منو او تتأذي لو من اي بقي يخاف عليها من نفسو لا من نفسها لتجرح نفسها او تزعل بقي يخاف عليها اووي وحبها كان بيكبر جواه بس هو مش معترف لنفسو ب ده...
خلص الشغل وروح لقاها محضره الاكل والحمام عشان ياخد شاور علطول ودخل اخد شاور وخرج وقعدو ياكلو وسألتو عمل اي في الشغل رد وقال: ولا اي حاجه اشتغلت علي المشروع عشان اطور فيه اكتر زي ما قلتلك وكان في صفقات بين شركتي وشركات تانيه كنت بخلصها وبس
نور: اممم ربنا يوفقك ويرزقك يارب بصلها بحب وخرج سلسله من جيبه وقال: تسلميلي واكيد مقدرش انساكي طول ما ربنا رزقني يبقي هجبلك حاجه في كل صفقه تتم وعشان كده جبتلك السلسله دي بقلم حبيبه محمد
ابتسمت بفرحه وقالت: ربنا يخليك ليا بس مكنش ليه لازمه ما انا عندي بس شكرا اووي بجد متحرمش منك أبداً
عمر: ضحك لا دي غيرهم دي هديه مني ليكي وحاجه كده مميزه فيها اسمك بقالي فتره مخلي حد يصممهالك
نور: بفرحه بجد انت عملت ده عشاني انا
عمر: اكيد ولو اقدر اعمل اكتر من كده هعمل تسمحيلي البسهالك بقلم حبيبه محمد
نور: بفرحه قربت منو اكيد ولبسهالها وكانت عباره عن لؤلؤه شفافه وجواها مكتوب نور كان شكلها يجنن حرفيا ده غير الرسمه الجميله الي علي الؤلؤه نفسها كانت جذابه ورقيقه جدا... لبسهالها بحب ان شاء الله مش اخر حاجه اجيبها
نور: بحب ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك أبداً يارب ويحققلك كل الي في بالك ويوفقلك كل شغلك يارب
عمر: ابتسم ابتسامه خليتها تبصلو بتوهان وقال: انا وانتِ يارب
نور: هي دي بقي لؤلؤه حقيقيه زي الغاليه وكده ولا دي شكل
عمر:ضحك لا حقيقيه ميه في الميه انا مبجبش حاجه لعبه وفضل يضحك
نور: ابتسمت علي ضحكتو بس دي غاليه اووي اووي انت معاك يجيب حقها كده
عمر:اه الحمدلله وبعدين هتحسديني ولا اي ما ترضي بالرزق الي جايلك وخلاص وضحك بقلم حبيبه محمد
نور: مقصدش ولله وشكرا اووي بجد انا قصدي انها غاليه عليك
عمر: مفيش حاجه تغلي عليكي انتي بس خدي بالك منها بدل ما تضيع
نور: حاضر تسلملي يارب وتعيش وتجبلي
عمر:ابتسم بحب انا كلت ممكن تعمليلي قهوه
نور:حاضر وقامت دخلت الاكل وعملت القهوه ووديتها وخبطت علي مكتبو وكان بيشتغل
عمر: تعالي وخدها قعدها علي المكتب قصادو بقي هو علي الكرسي وهي علي المكتب ده المشروع الي شغال عليه دلوقت اي رأيك
نور: بصت علي شكل الرسمه الي عمر راسمها للمشروع وكان عباره عن فندق بس مرسوم بشكل مختلف بدأت تدقق في الرسمه بس ده بيت كبير اووي
عمر: ضحك ده فندق مش بيت اي رأيك في شكلو
نور: بتفكير جميل بس اي رأيك لو حطيت نافوره هنا وشاورت علي المكان الي هيتحط فيه اممم وكمان تحط حوض سمك جوه هنا بقلم حبيبه محمد
عمر: بتفكير وبيرسم الشكل في خيالو حلو اووي هيجذب اكتر
نور: بجد هتعمل كده
عمر: اكيد الشكل هيبقي اجمل واحواض السمك من الحجات الي بتدي راحه نفسيه وبيجذب والنافوره كمان بس لسه هخطط لشكل النافوره
نور: اممم طيب اي رأيك تخلي النافوره علي الشكل الي هو بيخرج ميه كتير ده وفيه اضاءه يبقي من كل مكان اضاءه هيبقي شكلها تحفه وخليها تكون كبيره شويه والاضاءه هاديه وفي نفس الوقت خفيفه مش الي هي توجع العين الناس هتيجي تتصور جمبها وهتبقي جميله اوي يعمر اي رأيك
عمر: بتفكير موافق طبعاً انا رسمت الشكل في دماغي والشكل فعلاً جميل وانتي جميله
نور: بكسوف شكراً واديتو القهوه اتفضل... اخد منها القهوه وشربها وبعدين دخلو نامو
تاني يوم صحي زي كل يوم وعمل الفطار وفطرها ونيمها تاني ومشي..... بقلم حبيبه محمد
قاعد في الشغل تلفونه رن رد الو
بضحكه خبيثه عموور صوتك واحشني يراجل
عمر: بقرف عايز اي يالا
بسيم اتعصب بس قال بخبث: معايا حاجه هتعجبك اووي
عمر: قلبو وقع اول ما قال كده خايف يكون الي فدماغو صح بس بيكدب نفسو قال بقلق وخوف: ححاجه اي....
بسيم: شال الشاش من علي بوقها وبدأت بالصويت والاستنجاد به
عمر: قلبو بيدق بسرعه ثواني وسمع صوتها وهي بتستغيث بأسمو وقف وكاد يفقد وعيه خوفاً عليها وقلبو يتمزق لأشلاء لأجلها
نور: ببكاء وصويت عمرر الحقني يعمرر عمررر متسبنيش الحقني يا عمرر تعالا انا خايفهه يا عمررر تعالااا ببكاء...😳😔
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا