القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور العمر الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله

 رواية نور العمر الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله 





رواية نور العمر الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله 




بلع ريقه بصعوبه وقال بخوف شديد: ققولي عايز اي وانا اعملو بس متلمسش شعره منها وهعملك كل الي عاوزه 

بسيم: بضحكه رنت في ارجاء المكان الله الله عمر الزيادي خايف ههههه طيب يحلو تيجي علي*** وتجيب ورق المشروع  ونسبتك فيه عشان هتتنازل عنها واه مش لازم اقولك بقي محدش يعرف ولا حد يجي معاك انت عرفت انا اقدر اعمل اي ولا اي يعمور بقلم حبيبه محمد 

رد وجواه بركان من الغضب والخوف وقال: هعمل كل ده بس متلمسش شعره منها ولا تأذيها فاهمم..... قفل المكالمه من غير رد وعمر فضل رايح جاي في المكتب مرعوب عليها وبيفكر هيعمل اي وازاي ممكن يوصلها

عند بسيم ونور 

نور: بعياط وترجي وونبي سبني ونبي 

بسيم: بصلها وابتسم وقال تؤ وغير تعبيرات وشه لغضب وراحلها وشد شعرها بعنف وقال: بقي انا ينور انا تسبيني وتروحي لده لا واتحدتيني زمان ومش هتجوز غير واحد غني وكويس مش زيك يبسيم بعد كل الي عملتو السنين دي وارجع الاقيكي متجوزه لااا مش بسيم العمري الي يسيب حقو ولا الي زيك يتحدوه ويخسر ينور انتي فاهمههه بعصبيه

نور: بوجع وعياط اههه ففاهمه ببس سبني وابعد ونبي اهه 

بسيم: بعصبيه انتي بتحلمي عارفه ينور زي محرقتي قلبي واتجوزتي انا بقي هحرق قلبك عليه وهم9ته قدامك بالبطيئ

نور: بدموع وحيات اغلي حاجه عندك متعمل حاجه ممش انت بتحبني صصح 

بسيم: بصلها بغضب وعنيه بتطلع نار من كتر الغضب الي جواه بقلم حبيبه محمد 

نور: بعياط لو بتحبني يبسيم ملكش دعوه بعمر ومش الي بيحب حد بيتمنالو الخير صص.... بزعيق لااا مش صح مش صح انتي وعدتيني انك هتكوني ليا لو سافرت وخلفتي وعدك وانتي عارفه اني بحبك انتي لي مش راضيه بيا لي مش راضيه تديني فرصه اوريلك حبي ليكي قد اي لي مصممه تخليني اوريكي وش انا مش عاوزك تشوفيه لييي بعصبيه 

بصتلو بخضه وخوف ورجعت لورا وكانت بتعيط 

بسيم: قرب منها بغضب اعمي ردي عليااا 

نور: بخوف ععشان انا بكرهك انت دايما بتعاملني وحش وبتعمل حجات بتكرهني فيك من واحنا صغيرين بتحاول تأذيني مش بتحبني يا بسيم وعيطت بقلم حبيبه محمد 

بسيم: بعصبيه انا اه انا الي بكرهك فيا انا الي وعدتك وخلفت بالوعد هااا انا كنت بكرهك بكرهك ينور بس مش عارف انتي لي كده لي خلتيني احبك لييي وضربها 

نور: بدموع سبني بقي عشان خاطر ربنا سبني ومتعملش حاجه في عمر 

بسيم: بصلها بغضب لفكره انها بتحبو وشد شعرها بعن،ف وقال: وديني لاحرق قلبك عليه زي ما حرقتي قلبي وحبتيه مش انتي بتحبيه هااا وشد شعرها اكتر انطقييي

نور: بوجع وعياط اههه 

بسيم: بغضب وشر هتشوفي بقي حبيب قلبك هعملك في اي عشان تبقي تفكري تتحديني ينور ولو مش هتكوني ليا برضاكي هتكوني غضبن عنك يا.... نور عيني بقلم حبيبه محمد 

نور: بصتلو وهي بتعيط وقالت بكره انا بكرهك يبسيم بكرهك ولو فضلت تحاول اني احبك هفضل اكرهك انت فاهمم

بسيم: بغضب شد شعرها لا مش فاهم صحيح ينور بقيتي مدام ولا لسه اصل لما سألت ادهم ازاي يجوزك وهو عارف اني بحبك قالي انو دفع حتي من غير ما تعرفي يبقي مين يعني شكلو جواز علي ورق ينور عيني وغمز 

نور: بخوف للا مش علي ورق ضحك عليك ععشان انت غبي 

بسيم: بصلها بغضب وبعدين سكت للحظه ان ادم بيضحك عليه بس بصلها تاني بغصب وشد شعرها وقال لا ينور مضحكش عليا انتي الي عبيطه ومصدقه ان شويه القوه الي جبتيهم دول هيخلوني اصدقك او اخاف منك لا ده انا الي مربيكي وعارفك كويس هاا بقلم حبيبه محمد 

نور: بصتلو وكانت بتعيط وبتتمني عمر يجي ياخدها من المريض ده وينقذها من ايدو 

بسيم: بصلها وتعبيرات وجه اتغيرت وقال بحزن اانا اسف 

نور: بصتلو بستغراب من تغيره المفاجئ

بسيم: انا اسف عشان بعاملك وحش ودايما بمد ايدي عليكي انا اسف ينور ولسه هيلمس شعرها براحه بعدت بخوف وقالت سسبني وانا مسمحاك بس ابعد عني 

بسيم: مش هقدر ينور مش هقدر ابعد عنك انتي روحي ينور 

نور: بدموع بس انا مش بحبك انا نفسي تسبني افرح بقي ولو مره 

بسيم: هتفرحي معايا هعملك كل الي عوزاه بس معايا انتي بتحبيني انا ولله ببس زعلانه عشان بمد ايدي عليكي انا اسف بس انا بحبك وانتي عارفه صصح

نور: بدموع زقتو وقالت لا لا مس بحبك انا بكرهك 

بسيم: بس انا بحبك هتسيبي بسيم انتي وعدتيني صح وقلتي ان لو مسبتكيش وخلفت الوعد هتزعلي وانا قد الوعد وسبتك وقتها وسافرت ورجعت تاني وبقيت زي ما انتي عاوزه اهو لي خلفتي الوعد انتي انا بحبك وانتي بتحبيني بس انتي زعلانه صح انتي بتحبي بسيم مش واحنا صغيرين كنتي بتحبي تلعبي معايا

نور: بدموع للاا انا كنت بحب العب مع بابا وادم قبل ما يبقي كده ويعاملني وحش 

بسيم: هو بيعاملك وحش 

نور: مردتش وكانت بتعيط بصلها بعصبيه وقال: انطقييي 

نور: بخضه وتأخذ انفاسها ااه اه بقلم حبيبه محمد 

بسيم: قام ورن علي ادهم بغضب 

.... ادم كان قاعد مع بنت لقي فونه بيرن برقم بسيم الو بسيم بغضب: تجيلي علي*** حالن والا واقسم بالله يا ادم لاكون مخليك تبكي بدل الدموع د"م انت فاهمم

ادم: بلع ريقه بتوتر اهدا يكوتش ثواني واكون عندك تمام بسيم قفل وراح لنور وقال: هندمو علي اليوم الي فكر يعاملك وحش فيه 

نور: بصتلو بخوف وقالت: سبني وانا ولله مش عاوزه حاجه غير انك ترجعني ونبي يبسيم 

بسيم: بصلها بغصب وسابها وخرج اما هي ف فضلت تعيط وتدعي لربنا ينقذها منو وتدعي لعمر 

عند عمر كلم فؤاد وعرفو الي حصل وفؤاد قالو ان لو سابلو المشروع يبقي كده تعبو كلو هيروح هو كان يحلم انو ينفذ مشروع كبير بشكل ده دا غير ان المشروع هيكبر الشركه اكبر بكتير وهيتعرف اكتر ما هو معروف بس عمر قال ان حياه نور عندو اهم وممكن يشتغل تاني ويحاول يعمل نفس المشروع بس بفكره تانيه بس ده هيتعبو هو لانو معندوش وقت يخطط ويرسم او يجهز مشروع تاني هو حط كل مجوده وتعبو في المشروع ده بس الاهم عندو نور من كل ده واخد الاوراق ومشي راح علي المكان الي بسيم قال عليه وفؤاد قالو انو هيلحقو علي المكان بقلم حبيبه محمد 

عند نور بسيم دخل هو وادم وقالو انت كنت بتعمل فيها اي وانا غايب يا ادم رد ادم وهو بيبص لنور بتوتر وقال: اابدا ولله كنت بعملها الي عوزاه ومريحها خالص مش كده ينور وابتسم بقلق 

نور: بصتلو بكره وبسيم مسك دراعو ولواه ورا ضهرو وقال ولو طلع كلامك غلط يا ادم اعمل فيك اي 

 ادم: بوجع اايدي يا بسيم في اي وانا هكدب لي وبص لنور وكأنو بيقولها قولي ان الي بقوله صح بسيم بص لنور وقال:كان بيعمل اي معاكي ينور

نور: بدموع كداب كان كل يوم بيعاملني وحش وقدام عمتو يكلمني حلو وكل ما اعمل حاجه متعجبهوش يروح ماسك ايدي جامد ويبقي هيضربني ولو عملتلو اكل مبيحبوش بيروح راميه علي الارض ويفضل يقولي اتعلمي بقي مش كفايا لميناكي من بعد ما امك سابتك وابوكي غرق وكان بيفضل يذلني ويضربني مع اني معملتلوش حاجه وكنت بعمل كل الي يقول عليه هو وعمتو... خلصت كلامها وكانت منهاره في العياك لتذكرها ايام ما ادم كان بيذلها وبيقولها الكلام الي بيجرحها برغم انها ملهاس ذنب وبتعملو الي بيقول عليه ومتعرفش هو بيكرها لي بقلم حبيبه محمد 

بسيم: بص لادم وعنيه بتطلع شرار من كتر الغضب وقال يعني مبتجبلهاش حاجه وكل ما اقولك نور عامله اي تقولي كويسه وشايلها من ع الارض شيل وبتجبلها كل الي بتطلبو بالفلوس الي ببعتهالها هاا مش كده 

ادم: بصلو بتوتر وقال ااهه ولله اهي بتضحك عليك انتي ناسيه... ناسيه ينور لما كنت بجبلك الي بتطلبيه وبخرجك انتي نسيتي بصتلو نور بحيره وهي بتعيط وقالت: لا انت عمرك ما خرجتني الي كانت بتخرجني عمتي يا ادم كل ما اقولك علي حاجه تفضل تزعق وتقولي احنا هنأكلك ونشربك ونلمك كمان وتفضل تزعق انت كداب بقلم حبيبه محمد 

بسيم: طب انا عاوزك تحط نفسك مكاني هاا كل اسبوع ابعتلك بدل المره اتنين وتلاته فلوس واقولك نور بتصرف كل ده تقولي اه اسألك مبسوطه ومرتاحه تقولي اخر انبساط هو ده اخر انبساط صح انا بقي يا ادم هوريك انبساط عمرك مشفتو في حياتك يحبيبي وبصلو بشر وادالو بالرجل ادم رجع لورا من شده الضربه وبسيم اترمي عليه وفضل يضرب فيه بكل قوته وادم مش عارف يقاوم قوه بسيم اقوي منو لانو بيشرب مخدر*ات ف بالتالي قوته رخيه ضعيف مش زي قوه بسيم فضل يضرب فيه بغضب ونور وقفت في جمب بتدعي لربنا انو ينقذها منهم وبتبص لبسيم بخوف... 

وصل علي المكان الي بسيم قالو عليه ودخل بلهفه وخوف وكان المكان عباره عن مصنع مهجور دخل وكان في طريق فيه نور فضل ماشي لغايه ما كان فيه باب جمبو من حديد وكان في صوت من جوه فتح بسرعه ودخل لقي... 😳تفاعلل

#نور_العُمر16

#بقلم_حبيبه_محمد



واقفه في جمب حاطه ايدها علي ودنها وبتعيط وخايفه والاتنين بيقتل*و في بعض راحلها بسرعه وقال: نور.... 

_عمر هو....هو مجرد ما سمعت صوته بصت علي الاتجاه الي جاي منو الصوت بلهفه وزادت في عياطها...حضنها بخوف شديد وغمض عينه كأن روحه رجعتلو وقال: انتي كويسه عملك حاجه فيكي حاجه... كانت بتعيط وبس بتعيط بخوف عليه وفنفس الوقت فرحانه انو جه خايفه عليه من بسيم عشان ميعملش فيه حاجه مجرد فكره انها تشوفو بيتأذي قدامها بتخليها تخاف اكتر وتترعش خايفه يحرق قلبها عليه زي ما قال لا مرعوبه حضنتو جامد وخوف من فكره انو يحصلو حاجه وهو حاضنها بخوف عليها من ان يكون حد فيهم لمسها او اذاها خايف يكون بسيم قرب منها وهو مش موجود قطع حضنهم بسيم وهو كان مخلص علي ادهم بطلقه 

بسيم: مكنش شايف قدامو من كتر غضبو وشيطانه مش مخليه شايف حد.... بصو علي الصوت القوي الي حصل لقو ابشع منظر كانت ممكن تشوفو ادم سايح في دم9 وبسيم واقف قدامو بينهج من كتر ما ضربو وتعب بقلم حبيبه محمد 

نور: فضلت تصوت من المنظر الي شيفاه ودخلت في هيستريا الي قدامها جث"ه لا وشايفه المنظر ده ود"م ادم المنظر كان ابشع مما تتخيل فضلت تصوت وحاطه ايدها علي راسها فضلت تصوت وتعيط وعمر بص لبسيم بشر 

بسيم: بصلو وقال بخبث شرفت فين الورق 

عمر: اهو وادالو الورق 

بسيم: قرب منو واخد الورق وبص فيه لقاه نفس ما هو وصفهوله بظبط حطو في جيبو وقال بشر: اتشاهد علي روحك بقي بقلم حبيبه محمد 

نور: خرجت من الانهيار الي فيه وبصت لبسيم ووقفت قدام عمر بسرعه وفضلت تهز راسها ب لا وبتعيط جامد 

عمر: فضل يزقها من قدامو وهي زي الجبل مبتتحركش استغرب ازاي قويه كده مع انها ضعيفه دايما بس فعلا وقت الصدمه بنكون مش واعيين وبنخرج كل القوه الي جوانا وبنكتسب قوه اكتر تأثير الصدمه وبالاخص لو صدمه زي صدمه نور... بسيم بصلها بغضب وقال ابعدي عنو ينوور

نور: بدموع لا لو هتعملو حاجه يبقي تعملي انا الاول انت فاهم... شدها بغضب جمبو وقرب منها وقال لا ينور مش ده حبيب القلب انا بقي هوريكي هعمل اي في حبيب القلب 

عمر: بصلو بغضب وبسرعه ضربو واخد منو المسدس ورماه بعيد ونزل فوقه ضرب بكل قوته اما نور ف بصتلهم بخوف علي عمر وكانت بتدعي ربنا انو يحميه ويخرحو من هنا بسلام عمر فضل يضرب في بسيم وبسيم بيردلو الضربه كل فين وفين عشان مش عارف يقاومه بسبب سرعته في ضربو مش عارف يقاوم بقلم حبيبه محمد 

فضلو علي نفس الحال لمده من الوقت عمر مسك بسيم بغضب اعمي وقال: ورحمت امي لو فكرت بس تفكير تقرب منها تاني ولله العظيم لأكون شارب من دمك فاهممم بزعيق وضربو تاني.... قربت منهم بخوف وعياط وقالت خخلاص يعمر ونبي يلا نمشي بقي كفايا بقلم حبيبه محمد 

عمر: قام من فوق بسيم وحاول يهدي نفسو بس معرفش ورجع يضربو تاني راحت نور مسكت ايدو وكانت بتعيط جامد وقالت: عشان خاطري يلا نمشي من هنا انا خايفه 

عمر: بصلها ومسك ايدها واخد ورق المشروع من جيبه وقال: انت عبيط يبسيم مفكر اني هسيبلك مراتي ومجهودي وتعبي بالسهوله دي تبقي عبيط واه نسيت اقولك ابقي شوف هتشتغل مع مين بقي يبسوم اصل الي مشغلك طلع عز المعرفه ف ابقي هاتلك كام منديل اسرح بيهم عشان لو رجعت تاني ف هما اول ناس هيخلصو عليك يبسوم وسابو واخد نور في حضنو ومشيو تجاه الباب..... بقلم حبيبه محمد استجمع كل ما عننده من قوه وقرب من الس"لاح ومسكو وصوب عليه وكانت ايدو بتتهز صوب علي ضهر عمر بتحديد وضرب من غير تردد... صوت الطلقه رن في ارجاء المكان لتاني مره بس المرادي في حبيبها في الي لقت نفسها معاه زي مبتقول في عمرها في اغلي حاجه بنسبالها بصت عليه لقيتو واقف مبيتحركش بصت عليه بخوف وقالت بهتزاز ععمر بصلها ومره واحده وقع في الارض نزلت لمستواه بسرعه بصتلو ومصدومه لسه مش مدركه ان عمر هيروح.... حطت ايدها علي وشو بحنان ودموعها مش بتقف بالعكس بتزيد وقالت: عمر حبيبي رد عليا متسبنيش... بصلها وبياخد نفسو بسرعه وقال: مش ععاوزك تزعلي لو ففيوم اتعصبت عليكي ودايقتك ببس انا بحبك ينور..... بيحبني قالها اخيرا بس مش وقتها قالها بعد اي بعد. ما خلاص بيروح مني لا لا استحاله اسمح لده يحصل بصتلو بخوف ودموعها بتنزل علي وشه وقالت: انت بتحبني صح متسبنيش الي بيحب حد مبيسبهوش يعمر عشان خاطري متسبنيش انا مليش حد. غيرك قوم... قوم معايا يحبيبي قوم ونروح المستشفى ونبي يعمر قوم بقلم حبيبه محمد 

بصلها وبياخد انفاسه الاخيره وقال: انا بحبك اووي ينور وكنت بتمني اني اقابلك من زمان ببس الحمدلله اني قدرت اعيش معاكي مش عاوزك تنسيني ينور وكل حاجه من بعدي ليكي روحي لفؤاد هو هياخد باله منك وهيفهمك ولو عوزتي حاجه قوليله ومتنسنيش ينو.... مكملش كلامه وعنيه اتقفلت وروحه صعدت الي خالقها... فضلت تصوت وحضناه بعدم تصديق انو راح قالت بصويت: متسبنيش يعمرر متسبنيشش لوحديي ونبي يعمر قوم متسبنيشش..... استوب ومعلش صغير بس يترا عمر هيموت والروايه حزينه ولا اي؟؟ 

#نور_العُمر17

#بقلم_حبيبه_محمد


بتعيط بنهيار وحرقه علي حبيب عمرها الي راح مش قادره تتخيل حياتها من غيرو فضلت تعيط وتقول: قوم يعمري متسبنيش ونبي انا مليش حد من بعدك قوم يحبيبي متسبنيش ليه ونبي يعمر قوم بعياط وصوت عالي يعممرر... سابتو وقامت وهي منهاره وراحت لبسيم وفضلت تضرب فيه انا بكرهك بكرهك يبسيم وهاخد حق حبيبي منك انت فاهم وشدت منو الس،لاح من ايدو اما هو كان بيبصلها ومش قادر من كتر الضرب واول ما اخدت الس،لاح منو بصلها والتوتر باين عليه والتعب وقال: نور حبيبتي اهدي انا بسيم الي بيحبك انا عملت كل ده عشان بحبك وعاوزك تكوني ليا ينور عيني... بقلم حبيبه محمد بصتلو بغل وعنيها حمرا ووشها لونه احمر اثر العياط وايدها بترتعش وهي ماسكه المسدس وعماله تعيط انا بكرهك انا مبحبكش انا بحب عمر وبس ولسه هتضغط علي الزناد... كان دخل فؤاد هو والشرطه وبصولها وفؤاد اتصدم من منظر عمر وجري عليه فضل باصص بصدمه مش مستوعب لسه اي حاجه اما الظابط ف كان بيهدي في نور عشان تسيب السلاح من ايدها وفؤاد قاعد علي الارض بيعيط بحرقه علي صاحب عمرو.... بقلم حبيبه محمد واحد من الظباط جه من ورا نور وبحركه خفيفه وسرعه اخد منها المسدس ونور وقعت علي الارض منهاره وبتعيط اما الظباط ف اخدو بسيم وادم وعمر وراحو للمستشفي... بعد شويه وصلو وكانت نور مش قادره وفؤاد للان مش مستوعب الي بيحصل هو بس بيعيط وكل ذكره ليهم بتمر قدامه ونور كذالك... بقلم حبيبه محمد الدكتور خرج وقال بأسف وحزن انا اسف بس... بس البقاء لله.... لحظه صمت وبعدها قالت بكل قوتها وصوتها لاااااا وبعدها اغمي عليها فؤاد جري واخدها هو والدكتور لغرفه وكشف عليها واداها حقنه مهدئه وفؤاد سابها وراح لصديق عمرو ودخل وقعد قدامو وكان متغطي شال من علي وشو الغطي وقال بدموع: بقي كده يعمر كده تسبني وانت واعدني انك هتفضل معايا طول عمرك كده يصحبي كده تخلف بوعدك وتسبني لوحدي طيب انا مليش حد بعدك انت اخويا الي مجبتهوش امي ارجع يعمر انا محتاجك اكتر ما انت محتاجلي انا مقدرش اعيش من غيرك وفضل يعيط..... بقلم حبيبه محمد  صحيت وبدأت تسترجع كل حاجه وتعيط بنهيار قامت وخرجت جري وفضلت تسأل عليه زي المجنونه الدكتور قالها انها لازم ترتاح وان ده قضاء ربنا وتصبر بس هي زقتو وفضلت تزعق وسألتو علي الاوضه الي هو فيها قالها عليها جريت علي مكان الاوضه ودخلت بنهيار لقت فؤاد قاعد راحتلو وكانت بتاخد نفسها بصعوبه وبتعيط وقالت: ففؤاد ععمر عايش صح ده مش عمر (كان فؤاد غطي وشو) ده مش عمر حبيبي عمر عايش وقال انو مش هيسيبني صح فؤاد قالها بحزن والدموع فعنيه اهدي ينور بقلم حبيبه محمد 

نور: بعدت عنو بعصبيه وراحت لعمر وشالت من علي وشو الغطي ومجرد ما شافت ملامحو صوتت بفزع وحطت ايدها علي ودنها وفضلت تعيط اكتر وقالت: ععمر قوم يعمر اانت قلتلي انك مش هتسبني قوم يعمر متوجعش قلبي عليك قووم بعياط... الدكاتره كانو واقفين محدش عارف يهديها وفؤاد معاهم نور بصتلهم بعصبيه وقالت ابعدو عني عمر حبيبي عايش انتو كدابين فاهمين انتو كدابين بزعيق

دكتور: يا مدام اهدي ده قضاء ربنا وهو في مكان احسن وانا اسف بس في مرضي تعبانين ولو حضرتك فضلتي تعملي صوت كده مش هتستلمي الجثه بقلم حبيبه محمد 

نور: بصتلو بغضب اعمي ومسكت المشرط الي جمبها بغضب وقالت عمر مامتش انتو كدابين هو وعدني انو مش هيسيبني ولو ما،ت ف انا هروحلو وحطت المشرط علي ايدها تحت فزع كل الي موجودين وفثواني كانت جرحت نفسها وهو كان قام بسرعه بس ملحقهاش.... فؤاد بصلو بصدمه انو عايش وباقي الدكاتره كانو مذهولين من الي حصل اما هو ف شالها بسرعه وحطها مكانو وقلبو بيدق بأسرع ما يمكن من الخوف عليها وقال بزعيق وغضب انتو هتقفو تتفرجو اتصرفوو فثواني كانت الدكاتره اتجمعت عشان يشوفو اي حصل وهو واقف جمبها تحت رفضو الشديد انو يخرج ويسيبها... بعد مرور وقت خلصو خياطه الجرح والدكتور قالو يطمن ان الجرح سطحي بس المشكله في انو قام عمر قالو بعصبيه انو ملهوش فيه يتصرف بس المهم ان نور تكون كويسه والدكتور قالو تمام ومشي اما فؤاد ف حضنو اووي لمده دقايق وعمر بادلو الحضن بقلم حبيبه محمد 

فؤاد: بدموع كده يعمر كنت هتسبني اهون عليك يصحبي 

عمر: طبطب علي ضهرو بحنان مقدرش يفؤش ولله بس دي كانت الخطه الي مظبطها بس اعمل اي كل حاجه باظت المهم نور تكون كويسه وبص عليها بقلق 

فؤاد: خبط علي كتفو براحه متقلقش يعمر المهم انكم بخير يصحبي والحمدلله والف سلامه علي نور متنساش تسلملي عليها انا هروح اشوف الك*لب الي في الحبس واجي 

عمر: تمام ابقي طمني... فؤاد مشي وعمر قعد جمب نور بقلق ومسك ايدها بخوف وكان بيبوسها... بعد دقايق نور بدأت تفوق وتقول: بتعب ععمر حبيبي عايش وقامت مره واحده وقالت بوجع ااهههه وبعديها عيطت وفضلت تقول عمر عمر وبصت حواليها لقيتو قدامها فضلت بصالو وبتعيط اما هو فَ حضنها جامد وقال اششش اهدي انا اهو اهدي 

نور:كانت بتعيط ومسكت فيه جامد ليروح زي ما تفكيرها مصورلها فضلت تعيط بنهيار وخايفه تكون بتحلم او بتتخيلو 

عمر: كان بيهدي فيها وبيطبطب عليها وبيحاول يهديها ويبعدها عنو عشان يكلمها بس مش عارف لحد ما قال: ينور اهدي وخليني اعرف اكلمك طيب بقلم حبيبه محمد 

نور:بدموع هزت راسها ب لا كذا مره وقالت: لا لا يعمر هتمشي وتسبني لوحدي وانا مش عاوزه ابقي لوحدي بيضحكو عليا ويقولو انك مت يعمر وانا عارفه انك عايش ومش هتسيب نور حبيبتك لوحدها انت بتحبني ومش هتسبني لوحدي وعيطت اكتر وقالت: انا عوزاك يعمر متسبنيش مسح دموعها وقال بحنان طيب اهدي وانا مش هسيبك لوحدك متخفيش مش انتي بتحبي عمر خليني اتكلم معاكي ووعد ولله ما هسيبك بس خليني اتكلم معاكي واهدي ماشي... بعدت عن حضنو بخوف من فقدانه وبصتلو ومسكت ايدو والدموع فعنيها وقالت انت حقيقي انا مش بحلم انا ككنت عارفه انك مش هتسبني ومش هتسيبو ياخدك مني انا مليش غيرك يعمر بقلم حبيبه محمد 

عمر: مسح دموعها عمري مهسيبك بس اهدي انتي عشان اعرف افهمك واتكلم معاكي واخدها قعدها علي السرير وهي ماسكه فيه كأنو هيهرب اما هو فَ طبطب عليها وقال: ينفع كده ينور كنتي عاوزه تم9تي كاف،ره وتبعدي عني بقلم حبيبه محمد 

نور: رفعت راسها ليه انا مش عاوزه اكمل حياتي وانت مش فيها يعمر مش عاوزه ابقي في مكان وانت مش فيه انا مليش غيرك ولو حصلك حاجه مش هيبقالي حد اعيش عشانو... 

عمر:..... تتوقعو بتحلم وكل ده حلم من ساعت ما اغمي عليها  ولا عمر مات بجد هااا.. عشان تعرف الجديد متنساش الريأك والفولو😊

#نور_العُمر18

#بقلم_حبيبه_محمد


اانا مش عاوزه اكمل حياتي وانت مش فيها يعمر مش عاوزه ابقي في مكان وانت مش فيه انا مليش غيرك ولو حصلك حاجه مش هيبقالي حد اعيش عشانو

عمر: عمري مهسيبك ينور مفيش حد بيسيب روحه ويبعد عنها انتي روحي بقلم حبيبه محمد 

نور: حضنتو بدموع يلا نمشي يعمر نرجع بيتنا وملناش دعوه بحد يلا انا عاوزه نعيش حياتنا زي الي فات مش عاوزاك تروح مني يعمر 

عمر: هنروح حاضر بس لازم يتكتبلك العلاج عشان تخرجي واظبط كام حاجه 

نور: لا انا مش عاوزه حاجه انا عاوزه نمشي نمشي انا وانت نرجع بيتنا ونسهر ونقعد ونبعد عن كل ده وخلاص يعمر ونبي 

عمر: طبطب عليها براحه وحط ايدو علي وشها بحنان وقال: متخفيش طول ما انا بتنفس مش هخلي اي حاجه تأذيكي ينور المهم تاخدي بالك من نفسك ومتأذيش نفسك ولو حد فكر يقربلك في غيابي متتردديش فأنك تخلصي عليه ينور اوعي تسمحي لحد يقرب منك غيري فاهمه 

نور: هزت راسها بتفهم وقالت حاضر بس يلا نمشي انا كويسه اهو يلا ومسكت ايدو وقامت بقلم حبيبه محمد 

عمر: شدها براحه وقعدها ومسك ايدها المجروحه بحنان وقال: اهدي واقعدي علشان الجرح ده وهخلص حبت حجات واجي 

نور: ماشي بس متتأخرش عليا بالله عليك يعمر متكدبش عليا  ابتسم وقال ماشي وخرج وهي قعدت تحمد وتشكر ربنا فأنو مخدش حبيبها منها فضلت قاعده بتوتر وخايفه عليه وبتفكر  بقلم حبيبه محمد 

اما عمر ف خرج لقي دكاتره مجتمعين وبيتكلمو راحلهم وواحد منهم قال احنا وصلنا لحل يا مستر عمر 

عمر: فأسرع وقت يكون كل حاجه خلصانه مش عاوز اقل من اعد"ام فاهمين خلص كلامو ببعض من العصبيه والشر حرك الدكتور رقابتو بتفهم وايجاب.... قال عمر بضيق هتخرج امتي والجرح ده هيخف امتي رد دكتور من الي واقفين بتوتر وقال: ينفع تخرج بس لازم تاخد العلاج عشان الجرح يتعالج بسرعه وتتغذا كويس وخرج روشته علاج من جيبه وكتب مجموعه من الادويه في الروشته واداها لعمر وقال: ده العلاج الي هتاخدو اما بخصوص موضوعك ف وصلنا لقرار ان هنحضر ورق بأن كان ممكن لقدر الله يعني ااا.. تم9ت يبقي كأن شروع في قتل والجثه الي كانت جايه ف دي مش بعيد تجيب اعدام يا مستر عمر بقلم حبيبه محمد 

عمر: تمام تمام المهم ميكونش باين ان في حاجه مزيفه والا وربي.... قاطعه الدكتور بسرعه وقال: متقلقش يمستر عمر كل حاجه مظبوطه زي ما انت عاوز هز راسو دليل علي موافقته وكان بيبص لمكان فارغ بتفكير... فاق من تفكيرو وراح يخلص ورق خروجها وثواني كان مخلصه ودفع الحساب وكان الدكتور ادالو ورق يثبت انو معموله عمليه ونجاحها بنسبه ضئيله جدا وعمر اخد الورق وكان ادا لطاقم الدكاتره فلوس عشان الاتفاق ورن علي فؤاد بقلم حبيبه محمد 

عند فؤاد وصل لقسم الشرطه ودخل وسلم علي الظابط هما اصدقاء كانو في نفس الدفعه ده غير ان ابو فؤاد عقيد وده مساعده انو يعرف ظباط اكتر... احمد رحب ب فؤاد وقعدو وفؤاد سألو علي بسيم وقالو انو عمل معاه الواجب وزياده ووسط كلامهم قاطعهم تليفون فؤاد وهو بيرن برقم عمر رد فؤاد وقال لاحمد انو لازم يمشي عشان يجيب الورق الي في المستشفي واحمد كان عاوز يروح معاه بس فؤاد منعو وقالو انو مش لازم وهيجيبو هو وركب عربيتو ومشي.... بعد دقايق وصل علي المستشفي ودخل لقي عمر واقف مستنيه وشكلو ميبشرش بالخير خالص بقلم حبيبه محمد 

فؤاد: قاطع تفكير عمر وقال هااا عملت اي 

عمر: بص انا لما قومت بوظت الخطه 

فؤاد: اه ما لازم تفهمني بقي خطه اي ومين بسيم ده بقالك كتير مكلمتنيش

عمر: حكالو علي كل حاجه من ساعت ما بسيم ظهر وكل الي حصل 

فؤاد: بزهول من كل الي حصل يخبر ابيض كل ده حصل وانا معرفش بقلم حبيبه محمد 

عمر: اه يخويا شوفت المهم دلوقت ده الورق الي هيثبت انو كان هيقتل"ني يعني كده قضيه شروع في ق"تل ده غير قضيه قت"ل ادم  وفي ورق في مكتبي يثبت انو بيشتغل في حجات توديه في ستين داهيه هتوديهم وان شاء الله ياخد اعدا*م بعد كل ده ميتحكمش بس ويبقي كده خلصنا من بسيم لسه مراد 

فؤاد: يبن اللعيبه حلوه الخطه دي بقلم حبيبه محمد 

عمر: ما باظت لما قومت المفروض كان الاتنين ق"تل عشانلو حد لعب في الاوراق بس مقدرتش اشوف نور كده او اخسرها يا فؤاد مقدرش 

فؤاد: ضحك بخبث بتحبها هااا

عمر: بثقه وغرور بصلو اه بحبها 

فؤاد: اي ده بقينا واثقين في نفسينا ومغرورين اهو الله يرحم ايام زمان هاا وضحك

عمر: لا مخلاص انت مفكرني هقولك لا مبحبهاش وبتاع تؤتؤ دي عامله زي السحر الي كل شويه بتسحر بيه اكتر 

فؤاد: ربنا يخليكم لبعض يعمر ويعوضك يحبيب قلبي 

عمر: بحب ويخليك انت وزينه لبعض الا صحيح عامله اي 

فؤاد: بتسلم عليك كتير دي قرفاني بقلم حبيبه محمد 

عمر: ضحك بخبث يعم هو في اجمل من زينه وشقوتها ده كفايا ضحكتها بس 

فؤاد: احم خلاص يعمر يحبيبي بتثبتني انت صح وضحك المهم هروح اودي الورق لاحمد وافهمو بقي الي حصل انت عارفو فصيل ولازم يفهم كل حاجه 

عمر: ضحك اه احمد ثانويه ابقي سلملي عليه كان دحيح اووي الواد ده 

فؤاد: اوووي يخويا انا بقول تشوف نور عشان قلبي مش مطمن وضحك 

عمر: اه يلا روح انت.... فؤاد مشي وعمر دخل لنور 

كانت قاعده ومتوتره لاحسن يحصلو حاجه وخايفه وافتكرت ادم بقلم حبيبه محمد 

عمر: راحلها وابتسم يلا بينا

نور: بصتلو ههو ادم فين 

عمر اتغيرت علامات وجه وكشر وقال: بتسألي لي المهم انك كويسه وبس 

نور: عنيها دمعت بسيم قت"لو يعمر قدام عيني ااانا شوفته... شوفته ووهو غرقان في د"مه شوفته يعمر وعيطت 

عمر: بهدوء وبيحاول يطمنها اهدي ومتفكريش في حاجه

نور: بصتلو وبعدين بصت لمكان فارغ وعنيها اتثبتت عليه ومنظر بسيم ودم9 مش بيفارق خيالها وبيتعاد قدام عنيها 

عمر: بصلها وحاول يخليها تبصلو بس هي كانت شارده مسك ايدها لقاها متلجه بصلها بقلق وقال: نور يحبيبتي مش انتي كنتي عوزاني مش عاوزه عمر يم9ت صح بصيلي ومتفكريش فحاجه عمر كان مدرك ان اي منظر زي ده بيبقي مش سهل علي الانسان يشوفه وهو مجرب ومش عاوزها تتعب زيو يمكن بنقول اننا نستحمل حجات كتير زي كده بس وقتها بنكون في صدمه من المناظر الي زي دي ومش مستوعبين الي بيحصل مجرد التخيل فقط او انك تشوف شخص قريبك حتي لو بينكم عداوه في منظر زي ده ويهون عليك ف يبقي انت معندكش ولو ذره رحمه جواك.... عمر فضل يحاول يدفي ايدها وكان بيكلمها بس هي في عالم تاني عالم هي اول مره تشوفه بقلم حبيبه محمد 

عمر: بصوت عالي متعصب نووور 

نور: فاقت من شرودها علي صوته العالي وعلامات وشو الي كلها غضب وبصتلو بتوهان وعنيها مليانه دموع 

عمر: هدا نفسو واخد نفس وحط ايدو علي شعرها بحنان وهدوء لعله يطمن خوفها وقال: مش انتي كنتي خايفه عليا 

نور: هزت راسها ب اه بقلم حبيبه محمد 

عمر: وانا قدامك اهو يبقي اي متفكريش في اي حاجه تانيه 

نور: بدموع ببس ادم يعمر هو كان بيدايقني بس مهما كان ده ابن عمتي واوقات كان بيعاملني حلو اانا مكنتش اتخيل اشوف حاجه زي كده يعمر اانا دلوقت حسيت بيك حسيت لما شوفت مامتك بمنظر زي ده واهي مامتك بس مكنتش اتوقع يكون بكميه الرعب ده انا شوفت جث"ه وادم غارق في دم"ه يعمر وعيطت 

عمر: مسح دموعها متفكريش في حاجه واهدي عشان متتعبيش ينور انا مش عاوز اشوفك تعبانه ولا هقدر 

نور: بس يعمر دده.... قاطعها عمر وقال: هو ربنا يرحمو انتي بقي متفكريش في اي حاجه انا معاكي ومش هسيبك وهنمشي زي ما انتي عاوزه اهو ومفيش اي حاجه هتخوفك ولا نأذيكي من دلوقت اوعدك ينور 

نور: حضنتو جامد وعيطت وقالت: حاضر بس هو صعب عليا اووي يعمر بقلم حبيبه محمد 

عمر: طبطب عليها بحنان وقال ربنا يرحمو هو في مكان احسن متفكريش في حاجه ويلا نمشي مش انتي عاوزه نمشي

نور: هزت راسها ب اه..... عمر خدها ونزلو وكان ماسكها بحذر عشان ميلطش الجرح او يأذيها بأي شكل ركبو العربيه ومشيو وطول الطريق نور ساكته وعمر ماسك ايدها..... وصلو ونزلو ودخلو وعمر اخدها براحه ودخلو اوضتهم وقعدها علي السرير وراح طلع ليها هدوم 

نور: كانت قاعده بهدوء مريب عكس شخصيتها وده قالق عمر عليها.... جاب الهدوم وقال: يلا ينور عشان تغيري الهدوم الي عليها الد"م دي بصتلو وقالت: انا عاوزه انام 

عمر: غيري الاول عشان مينفعش تنامي كده 

نور: مش عاوزه يعمر نفسي انام واقوم الاقي كل ده حلم 

عمر: برفض مينفعش ينور انا هساعدك وراح قدامها وبدأ يساعدها في انها تقل"ع وتبدل هدومها

نور: براحه عشان ايدي بتوجعني بالله عليك 

عمر: حاضر متخفيش ولبسها وهو كان خايف عشان ميلطش ايدها او يشد ايدها ف توجعها... خلصت غيار وعدل قعدتها وقال: حاسه ب اي حالن بقلم حبيبه محمد 

نور: الحمدلله انت كويس صح 

عمر: انا كويس متقلقيش وكنت لابس حاجه تحميني عشان متوقع انو يعمل كده المهم ارتاحي انتي علي ما اعملك تاكلي 

نور: مش عاوزه حاجه يعمر غير انك تكون جمبي وابقي مطمنه وبس 

عمر: هعملك تاكلي عشان تاخدي علاجك مش هتأخر والله وباس دماغها وقام بسرعه اخد شاور وخرج وراح المطبخ عشان يعمل الاكل.... فؤاد رن علي عمر وقالو ان كل حاجه تمام المهم بس يتظاهر بتعب عشان لو حد شافو.... عدي وقت وكان عمر شايل الاكل وداخل اوضتهم ولقاها نايمه بس مفتحه عينها وشارده اتكلم وقال: يلا عشان تاكلي يبطه 

نور: فاقت من شرودها علي صوته وابتسمت واتعدلت في قعدتها وهو قعد قدامها وقال: يلا عشان تاكلي وتاخدي العلاج

نور: صدقني يعمر مش عاوزه 

عمر: عشان خاطري ينور وهأكلك انا وبدأ يأكلها براحه عشان متزهقش....بقلم حبيبه محمد 

 نور: كفايا يعمر انا شبعت ولله كل انت 

عمر: لا ينور لازم تاكلي امال لما كنتي بصحتك بتاكلي لي ها ومخلصه فلوسي وضحك

نور: ضحكت عادي بقي سبني ادلع يعم 

عمر: ابتسم ادلعي براحتك علي الاخر 

نور: ابتسمت بهدوء هو ادم اتدفن

عمر: لا لسه هيتدفن بعد ساعه علي ما يتغسل وكده 

نور: هزت راسها ب تمام وقالت كفايا عشان خاطري انا مش قادره ولله يعمر بقلم حبيبه محمد 

عمر: حاضر طب يلا مش بتحبي الفراوله عملتلك فريش اهو وطلع العلاج واداهولها يلا معاه مره واحده

نور: اخدت العصير والحبوب واخدتهم وعمر اخد منها الكوبايه بأبتسامه وحطها علي الكومودينو وخرج حقنه وكان بيجهزها ونور كحت بخوف انا كنت لسه هشيل الكانولا

عمر: لا ليكي 3 حقن وابتسم بقلق علي رده فعلها

نور: ايييي 3 مره واحده لي جامو"سه انا مبحبش الحقن مش عاوزه وحياتي عندك يعمر بلاش بقلم حبيبه محمد 

عمر: عشان خاطري دي بتتاخد في الكانولا مش هتحسي بيها اصلا في الوريد

نور: لا بتوجع برضو ولله اول ما بتتاخد بتوجع وبتحس ب حرقان في الوريد لا يعمر لو بتحبني ونبي ولله هتخلي ايدي تزرق 

عمر: اسمعي الكلام ينور انتي قلتيلي انك هتسمعي الكلام انا مش شايف انك بتسمعي الكلام خالص

نور: بصتلو بعتاب انا مبحبش الحقن ونبي 

عمر: كان خلاص حضر الحقنه وفاضل بس يمسك ايدها عشان يديهالها وهي رافضه وهو خايف يشد ايدها ف ايدها توجعها(ايد الشمال فيها الكانولا واليمين مجروحه) 

عمر: بجمود نور 

نور: كانت بتزن بكلمه لا وكأنها هتعيط بصتلو وقالت ننعم

عمر: لو مسمعتيش الكلام انتي حره ينور ده لمصلحتك 

نور: عمر افهمني انا ولله مبحب.... عمر بمقاطعه: الي عندي قلتو ومسك ايدها براحه عكس جموده الي باين وركب الحقنه في الكانولا وبدأ يديهالها سنتي ب سنتي زي ما الدكتور فهمو 

نور: بصتلو وكانت حزينه هي عارفه انو خايف عليها بس هي مبتحبش تتوجع من اي حاجه..... خلص الحقنه وقال حسيتي بحاجه بصتلو وقالت لا بقلم حبيبه محمد 

عمر: عشان اقولك يلا لو عاوزه تنامي شويه نور عدلت قعدتها ونامت وعمر نام جمبها وحضنها ونامو في ثبات

في مكان تاني....

قام وقف بصدمه وقال بعصبيه: ايي ازاي ده حصل ازاي طب والمشروع.... يووهه اقفلل وقفل بغضب ورمي الفاظه الي قدامو بغضب واتكسرت لحتت وخرج بغضب من البيت بأكمله..... استني الجديد ومتنساش الكومنت والايك والفولو 

#نور_العُمر19

#بقلم_حبيبه_محمد



قام وقف بصدمه وقال بعصبيه: ايي ازاي ده حصل ازاي طب والمشروع.... يووهه اقفلل وقفل بغضب ورمي الفاظه الي قدامو بغضب واتكسرت لحتت وخرج بغضب من البيت بأكمله وركب عربيتو ودقايق وكان علي البحر قعد وكان بيفكر يعمل اي مع عمر وفوسط تفكيره لمح بنت واقفه وبتكلم مع بنت صغيره وبتضحك معاها لفت نظرو المنظر ده وابتسم علي لعب البنت الكبيره مع البنت الصغيره وقرب منهم عشان يقدر يشوف مين دي اكتر لقي البنت الصغيره جريت والبنت الكبيره لفت تبصلها وابتسمت وبعدين بصت للبحر تاني 

قرب منها وقال بتلقائيه: اسمك اي لفت بسرعه وقالت في حاجه يا اخ بقلم حبيبه محمد(انا بكتب اسمي لان رواياتي بتتسرق وده تعبي ومسمحش لحد يسرق حرف منو) 

مراد: بابتسامه اخ... انا مراد المنشاوي كنت حابب اتعرف عليكي 

حنان: معلش بس  تتعرف عليا بمناسبه اي يلا من هنا يغالي 

مراد: ضحك علي طريقتها اخ وغالي باين عليكي مشكله 

حنان: بصتلو بقرف وابتسمت بسخريه وقرف وسابتو ومشيت اما هو ف وقف يضحك علي طريقتها الي ضحكتو ومشي

عند عمر ونور قام من النوم علي صوت رنه تليفونه رد الو

فؤاد: شكلك نايم انا قلت اطمن عليكو وعلي نور واطمنك ان كل حاجه اتظبطت وادم اتدفن خلاص واحمد هيخلص كل حاجه 

عمر: احتا كويسين الحمدلله بصراحه مش عارف اقولك اي يفؤاد تعبتك معايا يصحبي 

فؤاد: تعبك راحه يعم عمر المهم بس تاخد بالك من نفسك انت ونور وخلاص عشان مراد ميلعبش بديلو وانت فاهم 

عمر: حاضر وانت كمان 

فؤاد: ماشي يلا هتعوز حاجه.... عمر قالو شكرا وقفلو ونور كانت صحيت بس متكلمتش عشان عمر بيتكلم في التليفون وهو اول ما قفل شدها لحضنو جامد تحت استغرابها 

عمر: اخد. نفس اول مره احس اني مطمن ينور 

نور: ربنا يطمنك دايما يحبيبي بس هتخنقني انت كده وضحكت

عمر: بعدها عن حضنو شويه اهو يستي 

نور: ضحكت طب يلا عشان انا جعااانهه 

عمر: امم حاضر بس انتي مش ناسيه حاجه ينور 

نور: بتفكير لا لي 

عمر: اصلك اعترفتيلي بحُبك وضحك 

نور: سكتت بكسوف وبعدين قالت احم انا بقول نقوم ناكل احسن 

عمر: شدها عليه انا بقول نخلينا كده احسن

نور:بأحراج اي يعمر ابعد شويه مش كده انا مجروحه يعني

عمر: ضحك ولله طب اهو يستي وبعد عنها سنتي 

نور: بقولك اي يحبيبي 

عمر: تؤمري 

نور: الامر لله وحده تعالا نقعد برا وناكل ونسهر لاحسن انا بحب القعده في الجنينه اووي يعمر 

عمر: بمعاكسه وهي بتحبك اووي 

نور: ضحكت بكسوف وقامت من جمبو وهو كمان قام وخرجو برا وعمر قال: هتاكلي اي

نور: اممم اي حاجه نعمل اي 

عمر: هطلب اكل وطلب كريب ليهم والاتنين كانو قاعدين في الصالون عمر ماسك تليفونه ونور بتتفرج علي المسلسل

دقايق والجرس رن وعمر خرج واخد الاكل وحاسب ودخل وهو ونور دخلو المطبخ وهو كان بيحضرو مع تسالي السهره ونور واقفه جمبو وبتبصلو عمر بيبصلها لقاها بصالو ف ضحك وراح شايلها قعدها قدامو ع الرخام وهي بصالو شدتو عليها من ايدها الي فيها الكانولا ومسكت ايدو وقالت بصوتها الجميل ✨وخدتني من ايدي ياحبيبي ومشينا✨تحت القمر غنينا وسهرنا وحكينا ✨وفعز الكلاام✨بقلم حبيبه محمد 

عمر: كان باصللها وشايف حبو فعنيها وكمل هو وقال✨ سكت الكلاام✨كملت نور وهي مبتسمه ✨وفعز الكلاام✨

عمر: ✨سكت الكلاام✨واتاريني... ماسك الهوا بأيديا ✨

نور: بصت فعنيه ✨ماسك الهوا✨

عمر: ضحك انا بقول كفايا غُنا واخلص وبعدين نغني 

نور: ضحكت اه 

عمر خلص ونور كانت بتبصلو ومبتسمه وكأنها عملت انجاز وهو انجازها... عمر خلص وشالها نزلها واخدو الاكل وحطو في القعده الي عامله في الجنينه وجاب الغطي وحضر فيلم وراح جاب بقيت الحاجه ونور قعدت تستناه

عمر جه وكان جايب العصير والشيبسي والمكسرات وحطهم وقال لنور تقعد حلو وغطاها كويس وقعد جمبها واتغطي معاها وقعدو ياكلو والفيلم ابتدا

نور: بتلذذ طعمه تحفه 

عمر: بمغازله بس مش احلي منك 

نور: ضحكت بكسوف وعمر جاب العصير اداهولها واخد الاكل منها علي ما تشرب... خلصت وضحكتلو واخدت منو الكريب وقعدو يتفرجو ع الفيلم وهما بياكلو

..... خلصو اكل وعمر طلع علاج نور الي مكنش نسي انو يجيبو وكان كل ده علي الطرابيزه قدامهم وبعديها الشاشه 

نور: اخدت منو العلاج شكرا واخدتو بالميه وبعديها عمر ادالها العصير عشان طعمو وهي شربت وخلصو وقعدو يتفرجو ع الفيلم تحت ضوء القمر الجميل والنجوم مع الاضاءه الخفيفه الي عمر عاملها في الجنينه مع ديكور المكان والبيسين الي كان فيه اضاءه من جواه خفيفه وشكلو يجنن كان البيت مع انو دور واحد بس خياال عمر الي مصمم البناء والديكور مختارو والاضاءه كذالك وعشان كده طلع بالجمال ده كلو 

الفيلم خلص ونور كانت قاعده وسانده راسها علي كتف عمر وايدها ماسكه فيه وعمر كان بيحاول ميلمسش ايدها عشان الجرح ومتتوجعش وده وكان واضح من تصرفاته معاها 

في مكان تاني 

مكنش عارف يعمل معاه اي عشان يوقعو وكان متغاظ من انو فكل مره كان بيوقعو بيفشل خرج من شركتو وراح علي نفس المكان الي راحو امبارح علي البحر وقعد وكان باصص للبحر بشرود ودقايق وسمع صوت ضحكات بص لاتجاه الصوت لقاها قاعده والبنت علي رجليها والاتنين بيلعبو سوا وبيهزرو ابتسم وكان فضوله عاوز يعرف مين البنت دي ومين الصغيره الي معاها مهو مش معقول دي بنتها دي مش لابسه دبله اهه مهو انا شوفت ايدها امبارح ملقتهاش لابسه دبله قام اتجه ليهم وراحلها وقال: هو انتي تاني 

حنان: بصت وراها انا تاني مين هو حضرتك تعرفني؟ 

مراد: ابتسم امبارح كنتي هنا 

حنان: بصتلو وركزت في ملامحو وعرفت انو الشاب بتاع امبارح قالت بسخريه في حاجه يا اخينا بتشبه عليا ولا انت ليك حاجه عندي 

مراد: ضحك اه ليا عندك قلبي وغمز 

حنان: بصراحه ده مش معاكسه ده بيض قومي يا روز خلينا نمشي استغفر الله العظيم وشالت البنت الصغيره وبصتلو من فوق لتحت ومشيت اما هو ف فضل واقف يضحك عليها وعلي ريأكشانتها وكلامها وكان عاوز يعرف مين دي وبص في الساعه وبعدين بص للبحر بشرود وبعديها اخد عربيتو ومشي

بعد. مرور شهر ونص وكان عمر مهتم بنور جدا اكتر من زمان لانو حبها بجد وهي بقت تسقيه من بحر حنانها الي مبيخلصش وتغني وهي بصالو بعنيها الي امتلت ببحر عشقو وهو كذالك وكان كل يوم بيشتغل اكتر من الاول علي المشروع وبينفذو ونور كان خايفه عليه لان شغلو فيه مخاطره اما مراد ف كان بيشتغل مع عمر وكل يوم يخلص شغل يروح علي البحر يلاقيها قاعده واوقات معاها الطفله واوقات لا وهي لاحظت ده وبقا بالهم مشغول ببعض وكان مراد بيحاول كتير يكلمها بس فكل مره كانت بتسيبو وتمشي لانها عملت سيرش عن اسمو زي صاحبتها قالت لها ولقيتو مهندس ديكور وعندو شركه اسمها (المنشاوي)للديكور والدهان وعرفت ان عندو 25 سنه بس بتاع بنات وبيشرب بس شكلو ميقولش كده نهائي وهو كان فضوله قاتلو انو يعرف مين دي بس هي مش مدياه فرصه يكلمها حتي ده لغايه دلوقتي معرفش اسمها هو بس بيروح يقعد ع البحر ويفضل يفكر وباصصلها واوقات يلاقيها بصالو ورياكشانات وشها مبتريحهوش وفضلو علي الحال ده اما فؤاد ف كان في شغلو ومن وقت للتاني عمر بيرحلو وبيكلمو بعض في التليفون وكانت زينه خطيبتو مطلعه عينو وعمر بيفضل يضحك عليه وكان فؤاد بيساعدو في شغلو اوقات لغايه ما المشروع اتنفز وبقي فندق واتجهز من كل حاجه ناقص بس الافتتاح وكانو بيحضرو لده... بقلم حبيبه محمد 

عمر خلص شغل وروح لقي نور بتعمل الاكل وبتغني دخلها وهي كانت مدياه ضهرها قالت ادخل غير علي ما اعملك الاكل 

عمر: معتيش بتتخضي اهو وضحك

 نور: هو حد يتخض من القمر وغمزت

عمر: فضل يضحك ومشي دخل ياخد شاور

... دقايق وخلص ونور كانت حضرت الاكل وقاعدين ياكلو

نور: عملت اي في الشغل 

عمر: خلصت كلو وفاضل الافتتاح 

نور: بجد

عمر: اه ولله وبعد بكره الافتتاح 

نور: مشاء الله ربنا يرزقك ويجعلها فتحه خير عليك يعمر يارب 

عمر: يارب وعشان المشروع خلص جبتلك حاجه صغيره كده

نور: مش عارفه اودي جمايلك دي فين ولله كفايا الي بتجيبو وضحكت

عمر: جاميلي اي انتي مراتي وخرج علبه من ايدو وفتحها وخرج منها انسيال رقيق اووي ومسك ايدها وحطو فيها اي رأيك 

نور: مسكت الانسيال وكان رفيع وشكلو حلو اووي ومدلدل منو فراشات صغيره شكلها جميل ضحكت وقالت تحفهه يعمر ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك 

عمر: ويخليكي ليا 

نور: ده دهب 

عمر: اه 

نور: حقيقي مش عارفه اقولك اي يعني انا طول عمري نفس اعيش عيشه جميله كلها حب وعيشه راقيه كده واجربها كنت كل يوم بحلم اتجوز في بيت كبير وابقي مرات حد مهم وكده بس متوقعتش ده يحصل بجد كنت مفكره ده تفاهات بس فعلا مفيش حاجه مستحيله وربنا بيحقق احلمنا وسامعنا

عمر: الحمدلله علي كل شيئ يعني عاجبك عيشتنا ولا عاوزه بيت كبير والي قلتي عليه ده 

نور: ضحكت مش عاوزه حاجه غير اني اشوفك مبسوط ومرتاح وربنا يحميك ليا 

عمر: يارب وانتي كمان يلا نقوم بقي بقالنا كتيرر مسهرناش لاني كنت باجي تعبان

نور: اه يلا وقامت دخلت الاكل وعمر خرج الجنينه وظبط القعده ودخل المطبخ لقاها بتعمل فشار جه من وراها وحط ايدو علي وسطها بحب 

نور: لفت بسرعه بخضه عمر حط ايدو علي بوقها ده انا اهدي 

نور: اخدت نفسها براحه وشالت ايدو من علي بوقها وقالت:اي  يعمر قطعتلي الخلف حرام عليك وضحكت 

عمر: سلامتك يقلب عمر 

نور: الله بتكسيف وضحكت بمرح

عمر: بتتكسفي يبطه وضحك

نور: اه وابعد شويه بقي كده وزقيتو

عمر: اههه وحط ايدو علي قلبو وضحك

نور: سلامت قلبك يعيوني وحطت ايدها علي قلبو 

عمر: حط ايدو علي ايدها انا بقول نكنسل السهره النهارده 

نور: مش انهارده وضحكت يلا بقي عشان نقعد 

عمر: علي راحتك يجميل وبعد عنها وراح يعمل ايس كوفي وهي حطت المكسرات والشيبسي في اطباق 

بعد شويه كانو بيحطو الحاجه ع الطرابيزه وقعدو وعمر غطي نور وشغل الفيلم واخدها في حضنو وقعدو يتفرجو وادالها الايس كوفي وقعدو يتفرجو ع الفيلم بحب... 

....تاني يوم عمر راح الشغل وخلص هو ومراد والشريك التالت كل الرتيبات ومراد خلص معاه وراح علي البحر لقاها قاعده لوحدها زي كل يوم 

مراد: قرب منها وابتسم وقال ياااه ده انا امي دعيالي بقي 

بصتلو ورجعت بصت للبحر تاني 

مراد: قعد جمبها الجميل زعلان ولا اي انتي من يوم ما شوفتك مفكرتيش تكلميني ولا بتردي واما بتردي بقرف كلميني ولو لمره طيب وضحك

حنان: بصتلو وقالت بحزن نعم بقلم حبيبه محمد 

مراد: اي ده شكلك زعلانه بجد في اي انتي كويسه

حنان: لا 

مراد: طيب احكيلي يمكن اساعدك واتعرف عليكي بالمره

حنان: بحزن انا هتجوز 

مراد: سكت لحظه وكان باصصلها وجواه مشاعر متلغبطه ومش عارف يحدد هو حاسس ب اي يفرح انها كلمتو ولا يحزن انها زعلانه ولا يزعل عشان هتتجوز ولا يفرح مكنش عارف يحدد هو حاسس ب ايه بس قال: ازااي مش فاهم

حنان: ازاي اي هتجوز اي الي مش مفهوم في كده

مراد: وانتي موافقه 

حنان: رجعت بصت للبحر تاني بحيره

مراد: ردي عليا

حنان: بسرحان ومش هوافق لي هو في حد عشان موافقش 

مراد: طيب زعلانه لي المفروض تفرحي 

حنان: بصتلو ونظرتها بتقول انت لو حمار كنت فهمت ومراد. ضحك وقال: طيب انتي اسمك اي 

حنان: بهدوء حنان هاني زايد

مراد: اسمع عن عيله زايد وانا مراد المنشاوي 

حنان: عارفه 

مراد: طيب انتي بتحبي حد 

حنان: بصتلو بحيره مش عارفه 

مراد: ازاي مش عارفه 

حنان: معجبه بحد مش كويس

مراد: ازاي 

حنان: يعني بتاع بنات وبيشرب ومفيش في حياته حاجه صح

مراد: امم طيب وانتي قلبك عاوز اي 

حنان: قلبي بيقولي خليكي معاه وعقلي بيقولي لا هيتعبك خليكي في العريس احسن وسيبك من التاني مش ليكي ولا عمرو هيكون ليكي 

مراد: جربي اسمعي لقلبك وحاولي تصلحي الغلط وخلي الوحش يبقي حلو بأيدك تعملي ده بس محتاج طوله بال وتفهم 

حنان: شايف كده 

مراد: مفيش غير كده ولو اهلك سألوكي رفضتي لي قولي مش مطمنه مش مرتاحه اي حاجه المهم متكمليش حياتك مع حد انتي مش بتحبيه ومش عوزاه

حنان: ابتسمت انت صح 

مراد: ابتسم ممكن اطلب منك طلب 

حنان: اكيد

مراد: بكره في مناسبه وكنت حابب تحضري 

حنان: طب منا عارفه

مراد: بستغراب منين 

حنان: انا عارفه عنك كل حاجه 

مراد: ابتسم وغمازاتو بانت طيب انا عاوز اعرفك يعني ما صدقت اديتني وش اتكلم معاكي بصراحه وضحك

حنان: امم ممكن تقولي يحنون انا في كليه اثار سنه 3 عندي 20سنه عايشه مع ماما وبابا واخويا مصطفي الكبير بيشتغل نجار واخويا الصغير في ابتدائي وبس 

مراد: ابتسم اخيرااا عرفتك ده انا كنت كل يوم باجي اقعد علي امل تكلميني ولا اي حاجه وضحك

حنان: مينفعش اكلم حد معرفهوش 

عمر: معاكي حق المهم كنت حابب تحضري الافتتاح ممكن 

حنان: ابتسمت وظهرت غمازتها الجميله وقالت: هستأذن بابا الاول

عمر: بابتسامه اتفقنا ومد ايدو ليها هاتي التليفون... حنان اديلتو تليفونها وهو كتب رقمو ورن علي نفسو وقال: وده رقمي هستني ردك انهارده 

حنان: بأذن الله اول مهروح هكلم بابا يلا باي بقي وقامت بسرعه مشيت اما هو ف فضل باصص علي طيفها وهو بيختفي ببطئ وبعدين ركب عربيتو ومشي راح لبيتو وطلع غير واكل وفضل قاعد شويه وبعد دقايق رن عليها

عند حنان كانت بتبوس دماغ باباها وقالتلو انها مش هتتأخر بكره ويطمن وخلصت معاه ولقت فونها بيرن برقمو الو 

مراد: سكت شويه وبعدين قال هاا ردت حنان بضحكه وقالت: وافق بس مش هتأخر بقلم حبيبه محمد 

مراد: بفرحه بجد الحمدلله 

حنان: ابتسمت ولله يلا هتعوز حاجه 

مراد: بسرعه اي اي استني في اي انتي لحقتي 

حنان: هقفل في اي 

مراد: عاوز اتكلم معاكي 

حنان: اممم سمعاك اتفضل

مراد: سكت لثواني وقال حنان

حنان: حست بقشعريره فجسمها لنطقو لاسمها وقالت نعم 

مراد: لو اتقدمت ليكي هتوافقي 

حنان: سكتت من صدمتها

مراد: يبنتي ردي 

حنان: سيبها لربنا ومعلش لازم اقفل وقفلت من غير متسمع ردو وحطت ايدها علي قلبها الي بيدق بسرعه وابتسمت ودقايق وسمعت صوت تليفونها دليل علي وصول رساله فتحتو لقت مراد. باعتلها ع الواتس مكان الافتتاح وتيجي الساعه كام وتستناه فين وهي ردت وقالت تمام وقفلت تليفونها والاتنين راحو في ثبات.....تاني يوم 

الكل حضر نفسو للأفتتاح وعمر جاب بنتين يجهزو نور وحنان حضرت الفستان والطرحه وفؤاد كان متفق مع زينه والظابط احمد صاحبهم كان متفق مع رقيه خطيبتو برضو وكان كل واحد مرتب مع حبيبتو وعمر ظبط كل حاجه وكان بيدعي لربنا ان الافتتاح يعدي بسلام وكان قلقان عشان لمراد يعمل حاجه..... بيمر وقت وعمر كان جهز ونور خلصت وكانت لبست فستان باللون الاحمر وكان مجسم عليها وطويل وميكب جميل مع الكحل والايلينر الي زاد جمال عينها وتسريحه شعرها الي كانت مخليها ملكه (والملك لله وحده) وكان شكلها خرافي عمر كان معاه السلسله وكانت علي شكل قلب صغير رقيق وخاتم والحلق كانت نور لابساه ولابسه هيلز اسود والشنطه سودا وشكلها يجنن اما عمر ف كان لابس بدله باللون الاسود كلاسيك وساعه والسلسه الي مش بيقلعها في رقابتو وكان في ايديه خاتم شكلو جميل وكان شكلو تحفه مع البرفان بتاعو وتسريحه شعرو الجذابه عمر فضل مبحلق لنور وهي ابتسمت بكسوف علي شكلو وهو فاق من شروده ولبسها السلسله وزادت جمال رقابتها واالبنات الي حضروها مشيو وعمر حط ايدو علي وسطها ومشيو... عند مراد حضر نفسو وكان اخر شياكه ونزل وكلمها رنت عليه قالتلو انها مستنياه في*** وهو راحلها لقاها واقفه ولابسه فستان باللون الازرق وكان شكلو جميل وطرحه باللون الابيض وهيلز ابيض وشنطه ابيض وسلسله جميله فيها جوهره صغيره باللون الازرق وخاتم رقيق وكانت حاطه في ضوافيرها اكلادور باللون الابيض والازرق وشكلها كان يسحر مع عطرها الرقيق والميكب الجميل جدااا ولمعت عينها البني والغمازه الي زادت جمالها... مراد نزل وكان باصص ومتكلمش هي طقطقت بأيدها قدام عينيه وهو فاق من شروده وقال: مشاء الله اي الحلاوه دي ضحكت بكسوف وقالت يلا هنتأخر وهو فتح ليها باب العربيه وركبت وانطلقو سوا... اما فؤاد ف لبس قميص اسود علي بنطلون باللون الرصاصي وحزام باللون الاسود وبانس باللون الرصاصي الهادي وساعه باللون الاسود والدبله كانت شكلها جميل فأيدو اما زينه خطيبتو لبست فستان باللون الرصاصي الهادي مع الميكب والاكسسوارات وشعرها الجميل كان شكلها يجنن فؤاد اخدها ومشيو واحمد (الظابط) لبس هو ورقيه وراحو علي الافتتاح برضو 

كلهم بيوصلو وعمر نزل هو ونور والاعلام والكاميرات اتجهت ليهم وكان الكل بيسأل عمر اسأله كتيره وهو جاوب علي بعضهم وبعدين دخلو ومراد كذالك والشريك التالت كذالك بيمر وقت والافتتاح تم وكان في ناس كتيرر والموسيقي شغاله وعمر بيتكلم مع الناس فحجات وسايب نور عشان محدش يبصلها وقالها انو هيجيلها اهو وكان عينو عليها 

نور كانت واقفه بتحرك راسها مع الموسيقي ببطئ وبتتفرج علي جمال المكان وجه نظرها علي شخص فضلت بصالو ومش مصدقه انو هو قربت منو وقالت بعفويه وحب: باهر وحضنتو... عمر كان حاطط عينو عليها لقاها بتحضن شخص مشي وساب الي واقف معاهم واتعصب وراحلهم واتصدم لما لقاه.... تتوقعو مين پاهر بقا انا مطوله البارت ياريت تفاعل ورأيكم🤭😂♥

تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا










تعليقات

التنقل السريع