رواية نور العمر الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله
رواية نور العمر الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله
اقلعي...
_اي انت مجنون خرجوني من هنااا حد يلحقني
بضحكه خبيثه محدش هيحلقك يبطل ف الاحسن تسمعي الكلام من سكات
_لا لا انتو عاوزين مني اي
قرب منها و...
صحيت من النوم مفزوعه وبنهج ببص حواليه بخوف لقيت نفسي في اوضتو اطمنت شويه لكن كان جوايا خوف
الباب اتفتح ودخل
عمر: مش كفايا نوم ولا انتي مصدقتي
رديت بكل هدوء اي الي حصل انا جيت هنا ازاي
عمر: انتي مش فاكره حاجه خالص
قلتلو لا مش فاكره هو اي الي حصل
(انا نور 20 سنه خلصت الثانويه وابن عمتي قعدني اصل ابويا ما"ت وامي باعت بيتنا واخدت الفلوس واتجوزت ونسيتني فَ عشت مع عمتي وابنها ادم كنت جميله اوي عيني لونها اخضر ورموشي تقيله وشعري كذالك وجسمي حلو وعندي دقه حسن بس عشان ظروفي جمالي مكنش باين ومع اول عريس جاني بعد موت عمتي ابن عمتي وافق اتجوزتو من غير حتي معرف عنو اي حاجه هو قال انو مش عاوز حاجه غير شنطه هدومي وفعلا ده الي حصل بس انا لغايه دلوقت معرفش السبب الي اتجوزني عشانو بس هنعرف سوا )
بقلم حبيبه محمد
عمر: كنت في الشغل ولقيت تليفوني بيرن برقم غريب بيقولي مراتك فكذا روحت لقيتك مغمي عليكي ومتبهدله فهميني بقي انتي كنتي فين واي الي حصل بهدوء
نور:بتوتر كنت رايحه اجيب حاجه
عمر: بشك حاجه اي ورايحه من غير معرف انتي ناسيه انك متجوزه يهانم
نور: بتوتر اا ابدا ولله انا بس كنت رايحه اجيب منجا
عمر: بعصبيه وحياه امك
نور: ولله
عمر: بضيق امم كملي كملي
نور: وانا ماشيه لقيت حد كتم نفسي وبعدها مش عارفه اي حصل
عمر: يعني اي مش فاهم
نور:بتوتر اانا مش عارفه ببس كان في حد بيقولي..
عمر: اخلصي ينورر
نور:بدموع كان في حد بيقولي اا.. اقلعي
عمر:بعصبيه ناااعم يختي وبعدين اخلصي
نور: فضلت ازعق ان حد. يلحقني قالي محدش. هيلحقك يبطل وقرب وبعديها مش عارفه انا فين ولا ده اي
عمر:وقف وكان بيستوعب هي بتقول اي
نور: ولله اانا ككنت ببجيب...
عمر: بصوت شبه عالي بتجيبي منجا مش كده
نور:اتخضت وسكتت
عمر:بعصبيه متنطقي منجا صح
نور:بخوف لا اانا كنت عاوزه اخرج بس
عمر: يعني مش منجا ولا زفت طب مقولتيش ليي انك عاوزه تتزفتي
نور: بدموع ما انت مكنتش هترضي
عمر: حط ايدو علي دماغو بخنقه انا تعبت منك
نور: بدموع انا اسفه ولله بس كنت عاوزه اخرج
عمر: تخرحي تروحي فين هو انتي ليكي حد عشان ترحيلو انا مبقتش عارف انتي بتكدبي ولا بتقولي الحقيقه
نور: لا ولله بقول مش بكدب انا كنت عاوزه اخرج ولله وانت مكنتش هترضي تخرجني
عمر:كان طاقتو خلصت وبيتكلم بخنقه طيب في حاجه انا مش جيبهالك مخليكي عاوزه حاجه
نور: هزت راسها ب لا
بقلم حبيبه محمد
عمر: امال خارجه تهببي اي
نور:بتوتر اتمشي لوحدي
عمر: شد علي شعرو طيب انا لو جرالي حاجه دلوقت هترتاحي
نور: لا
عمر: امال بتعملي فيا كده لي ده انا سايبك براحتك مبقربلكيش وسايبلك البيت طول الوقت ومش خانقك اي حاجه عوزاها بتكون عندك لي تتعبيني وانا بريحك
نور: بتوتر ولله مش بتعبك
عمر: طب اعملك اي تاني عشان تسمعي الكلام انا حاسس اني بكلم طفله
نور:بدموع انا اسفه ولله يعمر انا كنت عاوزه اخرج عشان ادم مكنش بيخرجني وكان بيقعدني دايما من وقت ما عمتو ماتت وهو بيخرج ويسبني قاعده لوحدي بنزل اجيب حجات وبطلع ولله
عمر: يشيخه الله يحرق ادم علي الي عوزينو بقي انا اجيب واحده تريحني تروح مزوده تعبي اعمل اي يارب
نور: كانت بتعيط انا اسفه ولله يا ادم بس مترجعنيش ليه ومعتش هعمل حاجه
عمر: حط ايدو علي وشو بخنقه اسمي عمر ومش هرجعك لحد
نور: اسفه ولله
عمر: طيب انا مش فاهم انتي حصلك اي انا دماغي وجعتني ومش عارف اعمل فيكي اي
نور: لا لا ولله انا كويسه متعملش حاجه بص انا هخرج وانت نام وارتاح وانا معتش هروح فحته وقامت
عمر: مسك ايدها بعصبيه مش هتنيل اعمل حاجه بس اتأكد منين انك محصلكيش حاجه ومحدش لمسك
نور:....
اتأكد منين ان محدش لمسك؟
نور: بدموع ممعرفش اانا خايفه
عمر:بعصبيه خفيفه اازاي
نور: انا مش عارفه هما عملو فيا اي
عمر: بخنقه واضحه طيب اهدي وانا هعمل الي اقدر عليه
نور: هما لو عملو فيا حاجه هتسبني وترجعني لادم
عمر: كان بيبعد فكره ان حد لمسها عن دماغو لا مش هسيبك وانتي دلوقت مراتي يعني تنسي ادم
نور: عيطت متزعلش منى انا بتعبك وكل شويه ابوظ حاجه
عمر: مش زعلان بس متعمليش حاجه من ورايا ومتكدبيش
نور: حاضر
عمر: خدي بالك من نفسك وانا نازل
نور: حاضر
عمر نزل بعد معرف انها كانت ع الكورنيش والحرس الي بيدورو علي الي عمل فيها كده وراح لحد
عمر نزل من العربيه ودخل البيت بعصبيه وكان بيزعق هي وصلت انك تقرب من مراتي يمراد
مراد: كان قاعد وقف اي الدوشه دي ومراتك مين انا مش فاهم
عمر: راح ضربو بالبوكس اقسم بالله لو فكرت بس تأذي شعره منها ولله لاكون قت"لك يمراد انت فاهم بزعيق
مراد: ردلو الضربه لما تبقي في بيتي تحترم نفسك انت فاهم
عمر: ضحك بسخرية احترام مين ده انت مفيش او"سخ منك
مراد: ضربو بالبوكس وقال بمَكر روح شوف مين الي خطفها منك
عمر: بعصبيه هردهالك يمراد وبكره تشوف وخرج وهو بيمسح الد"م الي نزل من بوقو وركب عربيتو ومشي بسرعه
بعد شويه وصل ونزل
الحارس: لقيناه يباشا و...
عمر: بمقاطعه تمام روح انت
دخل عمر الاوضه وكان مربوط راجل فنص الاوضه ومش باينلو ملامح من الضرب الي فوشو
عمر: ببرود مين باعتك
الراجل: بنهج وولله يباشا محد بعتني
عمر: مسك شعرو هتنطق ولا..
الراجل: بمقاطعه ولله العظيم بقول الحقيقه ولله
عمر: بشر اممم طب احكيلي اي الي حصل بتفصيل ولو طلعت بتكدب اقسم بالله اخليك تتمني الم9ت ومطلوش
الراجل: بتعب ححاضر انا كنت واقف لقيت الهانم واقفه قدام البحر وبصراحه دخلت مزاجي انا والي كان معايا قولنا نتسلي بيها وفي الاخر نطلب فلوس من اهلها وبعد مخطفناها..
عمر: جز علي سنانو وشد شعرو اكتر اخلص
الراجل: بص في الارض ااتحر"شنا بيها معملناش حاجه تانيه ولله العظيم وبعدين لقينا نفسنا هنتكشف روحنا سيبناها ومشينا
عمر: مسكو من شعرو جامد بقي انت تعمل في مراتي كده
الراجل: بوجع اهه ابوس ايدك سبني وانا ولله مستعد اعملك الي انت عاوزو
عمر: ضحك بمَكر تؤتؤ ازاي بس لازم نعمل معاك الواجب ميصحش وخرج وقال للرجاله الي برا يتعاملو معاه ومشي راح البيت
في البيت
كانت قاعده وخايفه يكون حصلها حاجه وبتعيط بخوف والشيطان عمال يلعب في دماغها
عمر: دخل الشقه لقاها هاديه فكرها نامت دخل اوضتو لقاها قاعده وبتعيط مسح وشو بتعب
نور:بصتلو عمر
عمر: راحلها اهدي
نور: لقتيهم صح ومعمليش حاجه صح
عمر: صح
نور:انت بتضحك عليا عشان معيطش
عمر: مسح دموعها لا ولله
نور: انا كنت خايفه اووي يعمر
عمر: متخافيش والحمدلله انك كويسه يارب تسمعي الكلام بقي
نور: حاضر والله بس ههو اي الي فوشك ده
عمر: مفيش حاجه
نور: لا مين الي ضربك
عمر: قلتلك مفيش حاجه وقام
نور: خد هنا انا مش بكلمك
عمر: هدخل اغير
نور: ماشي وانا مستنياك اهو
عمر: اخد غيار ودخل يستحمي ونور قعدت تستناه
بعد شويه خرج وكان بينشف شعرو
نور: راحتلو قولي مين الي ضربك
عمر: في واحده تقول لجوزها مين الي ضربك
نور: ما باين انك مضروب اكدب يعني
عمر: روحي نامي
نور: ده انت بارد متقول
عمر: مردش عليها
نور: رد انا بكلمك
عمر: مصدع وراح جاب مرهم ووقف قدام المرايا يحطو وهي واقفه
نور: انت زعلان منى
عمر: قلتلك روحي نامي انا مش طايق نفسي
نور: راحت نامت علي السرير بهدوء وعمر خلص وراح وقف برا يشم هوا
نور:قامت راحت وراه براحه
عمر: عاوزه اي ينور
نور: انت مين
عمر: مش وقتو هبل
نور: هبل اي انت مين بجد...
عمر: لف وشو ليها و.... استني الجديد♡
#نور_العُمر2
انت مين
عمر: مش وقتو هبل انا مين اي انا جوزك
نور: هبل اي انا بسألك انت مين بجد
عمر: لفلها بستغراب انتي كويسه
نور: عاوزه اعرف انت مين
عمر: انا مش فاهم حاجه انتي مخك حصلو حاجه ولا اي بظبط
نور: لا انا عاقله جداا ومخي محصلوش حاجه انا عاوزه اعرف انت مين بقي
عمر: انا مين اي انا عمر جوزك
نور: بعصبيه بسيطه عارفه انك جوزي جوزي بس انت مين مين هو عمر واتجوزتني لي وانت متعرفنيش اصلا؟
عمر: رجع لف وادالها ضهرو ادخلي نامي
نور: بس انا عاوزه اعرف انت مين
عمر: مش هينفع دلوقت
نور: طب بصلي حتي ومينفعش لي
بقلم حبيبه محمد
عمر: عشان مش حابب تعرفي حاجه عني
نور: طيب انت لي اتجوزتي وانت متعرفنيش
عمر: مين قال اني معرفكيش
نور: انا عشان لا عمرك شفتني ولا شفتك ف اتجوزتني لي وانت متعرفنيش اصلا
عمر: السبب مش هعرف اقوله دلوقت لكن انا عارفك وعارف كل حاجه عنك
نور: ازاي
عمر: يعني عارف انك نور محمد السيد مكملتيش تعليمك ابوكي م"ات وامك اخدت ورثك وكل املاكو والفلوس باعتها واتجوزت وسابتك ابن عمتك ادم كان بيعاملك حلو قدام امو لكن من وراها بيضربك وبيذلك وهو اكتر حد بتخافي منو صح ولا غلط فحاجه وكان لسه مديلها ضهره
سكت شويه واتوترت ودمعه من عيني نزلت وقلت بصوت باين فيه العياط صح.. عمر لف بسرعه وقال: انا بس كنت بعرفك اني عارفك كويس مقصدش ولله
نور: بدموع انت مش هترجعني ليه ومش هتسبني زي امي وعمتي صح.. بقلم حبيبه محمد
عمر: صح بس اهدي ومسح دموعها
نور: حضنتو انت طيب اووي يعمر ربنا يخليك
عمر: ابتسم علي تصرفها وقالها اهدي وانا قلتلك انك مراتي يعني خلاص انسي ادم في عمر وبس
نور: كانت بتمسح دموعها انا كنت مفكره انك هتبقي قاسي وتجبني من شعري وتذلني زي الروايات والافلام
عمر: فضل يضحك لا انا مش قاسي ومش بجيب من الشعر ومبعملش الافلام الهندي دي بس اي راجل لما بيتعصب بيبقي عدواني ف تجنبي تعصبيني بس مش اكتر وبطلي تقرأي روايات وتتفرجي علي هندي كتير ينور
نور: ابتسمت حاضر
عمر: روحي نامي
نور: انا جعانه
عمر: خدها ودخلو وراحو المطبخ
نور: علفكرا عمتي علمتني اطبخ حجات كتير يعني بعرف اعمل رز وبطاطس وبيض وفراخ ولحمه وسمك ومكرونه واي... اه وسلطه وكمان قالتلي اعمل حلويات بعرف اعمل بسبوسه وكنافه وعصاير بس اوقات بحطلها سكر كتير وضحكت وكملت بتفكير وبتعرفي تعملي اي كمان يبت ينور بتعرفي تعملي اي اه بعرف اعمل شاورما وقالت بحزن عمتي كانت هتعلمني اعمل البيتزا بس سابتني وملحقتش
بقلم حبيبه محمد
عمر: كان بيضحك وهي بتتكلم وبتقول علي الي بتعرف تعملو وهو بيعملها تاكل وخلص وحط الاكل قدامها وقعد جمبها علي الكرسي كلي ومتزعليش هنبقي نتعلمها سوا ان شاء الله
نور: بجد
عمر: ان شاء الله بس يلا كلي عشان تنامي
نور: انت طيب اووي يا عمر
عمر: ضحك وانتي كمان يلا كلي بقي عشان عاوز انام
نور: حاضر وبدأت تاكل وهو بيبصلها ومتابع تحركتها بعد دقايق خلصت وعمر غسل الطبق ودخلو الاوضه وقالها يلا روحي نامي وهي نامت وقالتلو صحيني الصبح عشان بخاف
عمر: حاضر نامي بس انتي وقولي يارب... نور نامت وهي بصالو وهو كان واقف ولما حس انها نامت راح نام جمبها وكان بيفكر فماضيه بعد شويه كان عمر اتخنق ف بعد ماضيه عن تفكيره ونام
الصبح عمر قام ولبس وصحاها وهي صحيت وقعدت تفطر وقالها انو هينزل ومتعملش حاجه تعصبو وقالتلو ماشي وهو نزل وهي قعدت تتفرج علي الشاشه
بيمر الوقت والليل بيجي وعمر جه لقاها قاعده وبتتفرج
نور: كانت قاعده وبتتفرج مش سامعه ان الباب اتفتح عمر جه من وراها وقال انتي لسه قاعده لفت بخضه وحطيت اديها علي قلبها يلهوي اتخضيت يعمر.. ضحك عمر وقال سلامتك من الخضه اي مزهقتيش
نور: ما اعمل اي كل شويه احس ان حد. هيجي يكسر الباب ويخطفني ويمشي ف قلت اتفرج وقعدت اتفرح ونسيت نفسي بقلم حبيبه محمد
عمر: علي كده بقي مكلتيش
نور: بصتلو بتفكير
عمر:بتفكري في ايه بس وحط ايدو علي وشو ادخلي طيب طلعيلي هدوم علي ما اعمل الاكل
نور: لا روح انت غير وانا هعملو هعملك مكرونه تحفه
عمر: طب بس روحي انتي (كان خايف لتحرق نفسها ولا تولع الدنيا عشان هو شايف انها مش قد مسؤليه)
بقلم حبيبه محمد
نور: عمر انا بعرف ولله يلا وزقتو وهو ابتسم وراح يغير وكان بيدعي لربنا انو يستر وهي راحت تعمل الاكل
بعد شويه عمر راح المطبخ لقاها بتغني وتدندن بأغنيه ام كلثوم ✨ياما عيون شاغلوني✨ امم لكن ولا شغلوني...
عمر:جه من وراها الا ✨عيونك انت✨
نور: بخضه مش تعمل صوت
عمر: مكنتش اعرف ان صوتك حلو وقال لنفسو شكلي مغلطتش لما اختارتها
نور: ابتسمت ده بدندن مش اكتر صوتي مش حلو وضحكت
عمر: مين قال كده ده جميل
نور: بكسوف الاكل خلص ثواني هحطو وبدأت تحط الاكل وعمر ساعدها وقعدو ياكلو
عمر: بكره جهزي نفسك. هبعتلك بنت بفستان وميكب وتجهزي نفسك
نور: بستغراب لي يعمر
بقلم حبيبه محمد
عمر: في حفله معموله بمناسبه امضا عقد شغل بيني وبين ناس
نور: مشاء الله ربنا يزيدك طب وانا هاجي لي
عمر: مراتي ينور فتحي مخك معايا
نور: هو لازم يعني اجي
عمر: لازم مراتي تبقي معايا والا هجيب بنت تانيه تكون جمبي عشان مينفعش عمر ال....
نور: كمل انت لي مش عاوزني اعرف حاجه عنك
عمر: عشان مش وقتو هيجي يوم وتعرفي فيه كل الي انتي عوزاه بس انا اسمي عمر الزيادي صاحب شركه الزيادي للمعمار ورجل اعمال فهمتي وليا اسمي ومكانتي
نور: وقفت عن الاكل وبصتلو بصدمه وعمر استغرب نور قالت بصدمه يعني انا جوزي معروف ورجُل اعمال وعندو شركه وحطت ايدها علي بوقها
عمر: مكنش فاهم هل هي طمعت فيه ولا فرحانه ولا اي بظبط
نور: ايوا يعني انا متجوزه واحد مشهور ومعروف الله دي ولا الروايات يناس
عمر: مش فاهم بقلم حبيبه محمد
نور: يعني انت تبصلي انا وبصت علي نفسها انا مش مكمله تعليمي حتي لي اتجوزت واحده مش من مستواك
عمر: مش هتفرق من مستوايا او لا الي يفرقلي انها تصوني وتكون طيبه وعارفه ربنا واخلاقها محترمه
نور: بحزن بس برضو اشمعنا انا؟
عمر: مش هقدر اقولك دلوقتي بس انا عاوزك تتأكدي انها عمرها مكانت ب الفلوس او الشهره وعشان كده مكنتش عاوزك تعرفي حاجه عني
نور: بحزن اه
عمر: رفع وشها ليه عاوزك تكوني فخوره بنفسك وتنسي اي حاجه وحشه ينور عشان تقدري تنسيني انا كمان ومتبصيش للفلوس او للمستوي
نور: بستغراب انسيك اي
عمر: مش هتفهمي دلوقت المهم كملي اكلك عشان ننام لاني جاي تعبان وبكره يوم متعب بزياده
نور: كلت الحمدلله يلا قوم وقامو دخلو الاوضه ونور نامت جمبو عمر
عمر: نعم
نور: هو انت بقي بتشوف بنات جميله اووي وفي بنات هتم9ت عليك
بقلم حبيبه محمد
عمر: ضحك الي هيم9تو عليا عشان الفلوس وعمرها مكانت بالجمال ينور قلتلك
نور: طيب خلاص انا كنت بسأل وسكتت
عمر: لف ليها اوقات بتكوني فاهمه وناضجه. اوقات بحسك اغبي حد في العالم بس بصي ينور كل مكان فيه الحلو وفيه الوحش بس انتي الي تختاري يا تبقي فطريق الحلو يا الوحش وفكل مكان في بنات وفي ولاد المهم الاحترام ينور ومش كل الناس زي بعضها يعني انا استحملك غيري ميتحملكيش انتي ممكن متستحملنيش غيرك يستحملني فهمتي
نور: اه وانا استحملك عادي علفكرا
عمر: طيب يستي يلا نامي بقي
نور: شكرا يعمر
عمر: علي اي؟
نور: انك فهمتني من غير ما تتعصب عليا وانك صابر عليا ومش هتسبني وعلي كل حاجه
بقلم حبيبه محمد
عمر: مفيش شكر بينا وانتي مراتي فوق اي حاجه ينور
نور: مسكت ايدو لاول مره وعمر نام وهي نامت (تاني يوم) عمر قام لبس وراح الشركه وسابها نايمه بيمر وقت ونور لسه نايمه وعمر كان بيخلص الشغل عشان يروح يلبس ويجهز للحفله نور قامت علي رن الجرس وكان بيرن كتير فضلت تبص حواليها بتدور عليه ملقيتهوش وفضلت تنادي ملقتش حد ف خافت ومسكت تليفونها ورنت علي عمر... عمر كان قاعد لقي تليفونه بيرن الو
نور: بعياط عمر
عمر: قام وقف بخوف في اي ينور انتي كويسه في اي
نور: تعالا يعمر الجرس عمال يرن جامد كأن في حرامي برا وانا خايفه يكون ادم يعمر تعالا وعيطت الجرس بيرن جاممد
عمر:.... تفاعلل الكاتبه/حبيبه محمد ودي البيدج متابعه♥
#نور_العُمر3
بعياط الجرس بيرن جامدد يعمر
عمر: بقلق اهدي طيب وافتحي متخفيش
نور: بدموع لا تعالا انت وشوف مين
عمر: طيب جاي اهو اهدي وانا معاكي
نور: بدموع بسرعه بقي يعمر انت سبتني لوحدي ومصحتنيش
عمر: مرضتش اصحكي قلت اسيبك وانا جاي اهو ولله
بعد كام دقيقه وصل عمر ولقي البنت الي بعتها ليها هي الي واقفه وبنتين كمان وعمالين يرنو الجرس كتير
عمر: بعصبيه اييي براحه
البنت: سوري يعمر بيه بس ولله المدام مكنتش بترد وحضرتك قلت انها ممكن تكون نايمه
بقلم حبيبه محمد
عمر: مردش عليها وفتح ودخل وهما دخلو وراه عمر فضل يدور عليها دخل الاوض ملقهاش دخل اوضتهم ملقهاش بس سمع صوت عياطها من الدولاب راح فتح الدولاب لقاها قاعده مستخبيه في الهدوم وبتعيط
عمر: تعالي
نور: اول ما سمعت صوته قامت بسرعه وحضنتو... هو ولا الراجل الي عاوز يخطفني صح صح
عمر: اهدي اهدي ومسح دموعها دي البنت الي قلتلك عليها امبارح مش مستاهله كل العياط ده اهدي
نور: هديت كنت مفكراه الراجل الي خطفني يعمر وعاوز يخطفني تاني
عمر: مسح علي شعرها لا ومحدش هيخطفك طول ما انتي هنا ومسح علي شعرها
نور: كانت بترن كأنها حر1مي وخوفتني
عمر: ضحك معلش زعقتلها يلا تعالي وخدها وطلعو برا كانت البنات برا بقلم حبيبه محمد
نور: كانت ماسكه فِعمر وكانت ماشيه وراه وقف وطلعها من وراه قال يلا اختاري الفستان الي يعجبك
نور: بصت للبنات حاضر والبنات قامت ودخلو الاوضه وعمر قالها متخافش وهو هنا
بعد شويه عمر خبط عليهم والبنت فتحت وهو دخل وكان جايب اكل لنور
عمر: خدي يلا افطري عشان متتعبيش
البنات: بصت لبعض وابتسمت علي طيبتو معاها برغم انو عصبي فكل الاوقات
نور: ابتسمت وخدت الاكل شكراا
عمر: بصلهم وقال ببرود اختارت اي
البنات: لسه هيطلعو الفستان نور قالت سيبو مفجأه
عمر: بص للبنات مش عاوز حاجه تكون مكشوفه والميكب يكون خفيف فاهمين
البنت: اكيد يا استاذ حاضر عمر
عمر: بص لنور افطري براحتك وانا هطلع اجهز ولو عوزتي حاجه ناديلي
بقلم حبيبه محمد
نور: حاضر بعدين عمر خرج عشن يجهز ومر الوقت ونور فطرت وبدات البنات تجهزها (بعد مرور وقت) عمر خبط والبنت فتحت وقالت ثواني بس وهتخرج عمر وقف برا وكان لابس بدله كلاسيك وساعه وخاتم وكان لابس سلسله مقفوله وكأن في قلبها صوره بس كان شكلها جميل وبرفانه كان انتشر فكل ركن في الشقه... نور خرجت هي والبنات ولمست كتف عمر براحه وعمر لف واتصدم من جمالها الي ظهر
نور: اي رأيك بقلم حبيبه محمد
عمر: فضل ساكت وباصصلها وباصص لجمال ملامحها وعنيها الجميله والكحل الي بين لونها ورسمها وشعرها الي كان معمول فيه تسريحه ونصو سايب علي ضهرها ودقه الحسن الي مزينه وشها
نور: طقطقت بصوابعها قدام عينو وفاق عمر من شروده بقولك اي رأيك
عمر: حلو وبص علي الفستان وكان باللون الاسود وفيه فاتحه من عند الرجل لغايت الركبه ومجسم علي جسمها وكان بكم بس الكم جاي من عند اول ايديها لكن كتفها باين وعضمه الترقوا كانت باينه وكان شكلها يخبل
عمر: مش شايفه ان الفستان مكشوف
نور: ده رجلي وكتفي بس الي باينين يعمر
عمر: بص علي رقبتها وبالنسبه لنص رقابتك الي داخله علي صدرك ده اي بحري
بقلم حبيبه محمد
نور: احم عمر اول مره البس فستان وبعدين ما كل الفساتين مكشوفين ده اكتر واحد. عجبني
عمر: بص للبنات بعصبيه انا قلت اي
البنات: اتنفضت اا.. وولله يمستر عمر هي الي اختارت ده وده اكتر واحد كان مناسب للمدام ولله العظيم
عمر: بعد كده لو طلبت حاجه وجيت مكشوفه بطريقه دي انا هحاسبكم انتو فاهمين بعصبيه
البنت: فف... فاهمين يا استاذ عمر
عمر: بص لنور والبنات كانت لمت الحاجه واستأذنت بخوف ومشيو وهو بص لنور متتكلميش مع حد ينور
نور: حاضر
عمر: لو حد قالك نرقص او بيحاول يفتح كلام مترديش ينور لو بنت جيت كلمتك بقرف مترديش عليها ينور
نور: حاضر
عمر: دخل الاوضه وجاب سلسله رقيقه وكان شكلها غالي اووي
نور: بنبهار الله ومسكتها براحه تحفه اووي اووي
عمر: لبسهالها بهدوء اوعي يحصلها حاجه ينور دي غاليه عليا لو ضاعت او بس اتخدشت هدايق منك اووي حافظي عليها
نور: حاضر يعمر بس هي بتاع مين
عمر: بحزن مامتي
نور: الله طيب هي فين طنط انا عاوزه اشوفها واشكرها انها اديتهاني يعمر دي جميله اووي طنط زوقها يجنن
عمر: بصلها وكان عنيه مدمعه مش موجوده هي عند الي خلقها بقلم حبيبه محمد
نور: بصتلو بحزن اانا اسفه ولله مكنتش اقصد ولله
عمر: ابتسملها بحزن محصلش حاجه وهي فمكان احسن وبص بعيد وبسرعه مسح الدمعه قبل متنزل وتشوفو مش يلا ولا اي
نور: اه يلا ومسكت في ايدو ومشيو عمر ركب العربيه وهي جمبو وانطلقو علي الحفله....(بعد شويه وصلو وعمر ركن ونزل وحط ايدو علي وسطها وايدو التانيه في جيبو ودخل بكل غرور وكان الصحفين بيصورو والعيون كلها كانت علي نور الي كان شكلها تحفه وبعض الناس مكنتش تعرف انها مراتو لانو معملش فرح) بقلم حبيبه محمد
صحفي: استاذ عمر احساسك اي بعد ما مضيت عقد مع مراد بيه وهل في خطط جديده هتفجأنا بيها كالعاده
عمر: مبسوط وإن شاء الله مش اخر ثفقه بينا وافضل انك تشوف المفجأت بنفسك وسابو ومشي
صحفي تاني: مستر عمر هل الي معاك السكرتيره او زوجه او صديقه
عمر: بص لنور وقال زوجه
الصحفين كلهم اتصدمو بالخبر الي جالهم ويعتبر مكسب ليهم وبقو يسالو اكتر بس عمر اخد نور من وسط الزحمه ودخلو وبدا يسلم علي رجال الاعمال وكانو بيبصو لنور بأعجاب وهو كان متغاظ من ده وخدها ومشيو
بقلم حبيبه محمد
مراد: الي مضي مع عمر العقد جه وكان بيشرب سيجار وف ايده كاس وقال لعمر اهلا اهلا عمر
عمر: سلم عليه اهلا بيك
مراد: بص لنور بأعجاب ظاهر ومد ايدو ليها يسلم واو زوقك حلو اووي يعمر مين القمر
نور: بصت لايدو وعمر جز علي سنانو وسلم هو المدام واه معلش اصلها مبتسلمش علي... سكت بخبث وقال رجاله
نور: ابتسمت علي غرض عمر انو كان عاوز يقول حريم بس مقالش
مراد: بصلو بغيظ وقال لنور بأعجاب ضحكتك جميله يا نور هانم
نور: شكراً
عمر: عن اذنك بقي وخدها وقعدها علي البار وقالها متتحركيش ينور ولو حد قالك خدي كاس قولي مبشربش فاهمه
نور: اه
عمر: هروح اتكلم مع ناس صحابي فشغل متتحركيش ينور ابوس ايدك خليها تعدي علي خير
نور: حاضر يعم روح بقي بعدين عمر مشي ومراد راح لنور
مراد: تخدي كاس
نور: بهدوء مبشربش
مراد: نفخ في وشها دخان السيجار لي بس ده خفيف
نور: فضلت تكح جامد علفكرا بتخنق وقامت وقفت بعيد وهو ضحك بخبث
بقلم حبيبه محمد
عمر: كان بيتكلم وعينو عليها وهي واقفه وبتتفرج علي الناس والبنات الي شبه قال"عه
الجرسون جه: اقدملك اي يهانم
نور: ممكن عصير برتقان
الجرسون: تمام يفندم ومشي يجيب العصير ونور فضلت واقفه زي مهيا بعد. دقايق الجرسون كان بيعمل العصير ومراد قدامو وحط نص كاس خم"را علي العصير وابتسم وقالو عاوز كاس من***
الجرسون: بس ده مفعوله كبير يا مراد بيه
مراد: انت تعمل الي اقولك عليه وبس انت فاهم
الجرسون: جاب كاس صغير اووي وحط فيه من نوع الخم"را الي مراد قال عليه ومراد اخدو منو وحطو في العصير وكده بقي العصير عليه خم"را وقال للجرسون يديهولها وفعلا الجرسون راح لنور وادالها الكاس وهي شكرتو وبدات تشرب العصير كانت مستغربه ان العصير مُر شويه بس قالت يمكن البرتقان مش مسكر او مش حاطين سكر يلا زي بعدو وكملت شرب مفيش دقايق وبدأت تِسكر ومراد بصلها وضحك ونور بصت لعمر بتوهان وضحكت وعمر كان بيتكلم في الشغل وبيشرح وبيفهم منهم
بعد. مرور وقت
بقلم حبيبه محمد
نور: بدأت تمشي وبتتمطوح والاغاني كانت شغاله راحت وقفت مع مجموعه وكانت بتضحك وباين عليها السُكر
نور: متقوليله يشغل اغنيه لليثي يختي
البنات فضلت تضحك عليها وبنت راحت قالت للشاب الي مشغل موسيقي يشغل اغنيه لمحمود الليثي ونور ابتسمت للشباب والبنات الي واقفين وطلعت علي الطرابيزه وبدأت ترقص وتتمايل بوسطها بسُكر ولفت شعرها الطويل علي ايديها وكانت بتتمايل يمين وشمال مع اللحن والشباب بدأت تتجمع والي بيصقف والي بيبصلها بأعجاب وخبث ومراد كان واقف بعيد وبيتفرج عليها ومستمتع و...
طلعت علي الطرابيزه وبدأت ترقص وتتمايل بوسطها بسُكر ولفت شعرها الطويل علي ايديها وكانت بتتمايل يمين وشمال مع اللحن والشباب بدأت تتجمع والي بيصقف والي بيبصلها بأعجاب وخبث ووسط كل ده كان مراد واقف بعيد وبيتفرج عليها ومستمتع
عمر: استغرب من الاغاني وبص بعيد لقي الي في الحفله كلهم متجمعين علي بنت واقفه بترقص وبتتمايل يمين وشمال وشكلها مغري راح يشوف في اي ومين دي هو والي معاها وقرب واتصدم لما شاف الي بترقص ولقاها نور
بقلم حبيبه محمد
عمر: بصلها بصدمه وعصبيه علي الي عملاه وعلي عيون الشباب الي هتاكلها ووقف الاغاني وشدها جامد من ايدها كانت هتقع راح ماسكها من وسطها ونزلها وبص للي واقفين وقال بعصبيه جامده خلاااص وشالها ومشيو وكانت بتضربو وبتقول سبني يعم سبني ارقص سبني
عمر: وصل للعربيه ونزلها بعصبيه وقال بفحيح ورحمت امي لو مركبتي واتخرستي لاكون مخليكي تتمني الم9ت فاهمه بزعيق
نور: اتخضت وركبت بخوف
عمر: ساق بعصبيه وقال بقي اقولك متتحركيش تقولي حاضر متتزفتيش حاضر وفي الاخر تقومي ترقصيلهم وديني لاوريكي ينور
نور: بسُكر اششش اسكت بقي خوفتني
عمر: بصلها اسكت انتي شوفتي حاجه لسه
نور: سبني يعم نزلني سبني بزعيق وصويت
عمر: بعصبيه اسكتييي
بقلم حبيبه محمد
نور: خافت من صوته بس قالت نزلني نزلني وفضلت تضرب فيه
عمر: وقف العربيه ومسك وشها بعصبيه عايزههه ايي
نور: بصتلو بخوف وسكتت
عمر: بعصبيه وزعيق متنطقي مش كنتي بتتكلمي دلوقتت
نور: بخوف اوعا وشي عاوزه امشي
عمر: جز علي سنانو تمشي ازاي انا مش ناقص انتي فاهمه
نور:بسُكر لا مش عاوزه اروح معاك تاني كان فيه واحد حلو في الفرح قالي تعالي معايا وديني ليه يعم
عمر: بعصبيه اسكتييي
نور: اتخضت وحاولت تبعد ايدو عنها بس مش عارفه وقوتها ضعيفه لانها سكر"انه
عمر: فرح... اخرتها ترقصي وفرح ينور انا كنت غلطان لما فكرت اتجوز واسمع كلاموو كنت غلطااان
نور: عيطت سسبني عاوزه امشي مليش دعوه
عمر: سابها ورجع ساق تاني وهي كانت عماله تزعق وتقول عاوزه امشي وديني للراجل الي في الفرح احسن منكك وهو كان بيسوق بسرعه وعصبيه.... بعد شويه وصلو ونزل شدها من ايديها ودخلو واول مدخلو رمها علي السرير وهي عماله تزقو وتقولو مشيني مش عايزه ابقاا معاكك
بقلم حبيبه محمد
عمر: حط ايدو علي بوقها وقرب منها خالص وبص فعنيها وقال: يمين بالله لو ما سكتي واتخمدتي هكون عامل حاجه مش هتعجبك ينور فاهمهه بعصبيه
نور: بعدت بخوف ففاهمه وراحت عشان تنام
عمر: بعصبيه استني وراحلها
نور: وقفت مكانها بخوف
عمر: زقها ووقعت علي السرير وقلعها الهيلز وقال بعصبيه اي هتنامي كده
نور: مكنش فيها اي قوه انها تشيل نفسها ف وقعت بسهوله وقالت بتوتر لل.. لا
عمر: راح جابلها هدوم وبدأ يغيرلها وهي بتزقو وبتقولو لا
عمر: بخنقه اثبتي بقي ومسكها جامد
نور: اهه ايدي سبني لا يعمرر تعالاا
عمر: بصلها وسابها وقالها نامي
نور: نامت علي السرير وكانت بتقول كلام مش مفهوم
بعد شويه كانت نور راحت فنوم وعمر قام وغيرلها وجاب وايبس وبدأ يمسحلها الميكب عشان متنامش بيه (بعد دقايق كان خلص وسابها وراح طلع غيار وراح ياخد شاور)
بقلم حبيبه محمد
عمر فتح الميه بغيط وكان واقف وبيفتكر شكل الي في الحفله وهما بيبصولها بش"هوه واتعصب وكان نفسو يروح يضربها بس مش عارف... خلص وراح قعد جمبها وفضل يبصلها وقال: اي الي خلاني اسمع كلامو اي الي خلاني اتجوزك اصلا انتي مش قد المسؤليه مبتعرفيش تاخدي بالك من نفسك هتعالجيني ازاي ومسك دماغو بخنقه اناا تعبت يارب ولله تعبت
★★★تاني يوم عمر كان واقف بيلعب رياضه الصبح في الجنينه ونور قامت ومسكت دماغها بوجع وبدأت تسترجع كل الي حصل واتصدمت وفضلت تدور عليه ملقيتهوش لقت صوت جاي من برا طلعت بخوف ليكون في حد ولقيتو لابس الهاند فري وبيلعب بوكس وشكلو متعصب راحتلو ولمست كتفو راح شايل ايدها بعصبيه
نور: عمر اسمعني بقلم حبيبه محمد
عمر: بصلها بغضب ومتكلمش وكان لسه بيلعب
نور: وقفت قدامو اسمعني يعمر
عمر: شال الهاند فري وقالها بغضب عايزه ايي
نور: بتوتر ععوزاك تسمعني يعمر
عمر: وانا مش عاوز ويلا امشي من قدامي
نور: بترجي ارجوك اسمعني
عمر: بصلها بطرف عينو عايزه تقولي اي هاا عايزه تقولي انك مظلومه ولله وانك وانك وانا كل مره ينور كل مره اعدي وانا ماسك نفسي عليكي بس خلاص انا فعلا غلطان اني فكرت اتجوزك قلت انك هتقدري تحليلي مشكلتي وتقدري تساعديني بس طلع العكس انتي مش عارفه تساعدي نفسك ينور انتي حتي مش عارفه تشيلي مسؤليه نفسك انا مش عارف اخد بالي منك ولا من نفسي ولا ازفت اي وكان بيتكلم بزعيق وعصبيه
نور: عيطت صدقني يعمر ولله العظيم انا فعلا مظلومه ولله انا مكلمتش حد
بقلم حبيبه محمد
عمر:مش عاوز اسمع حاجه قلت
نور: اسمعني بس وحيات اغلي حاجه عندك
عمر: بصلها بمعني اتكلمي
نور: بدموع انا ولله العظيم معرف اي الي حصل انا كنت واقفه بعيد عن الراجل الي سلم عليا وكان بيقولي خدي كاس قلتلو مبشربش بعديها وقفت بعيد عنو والجرسون جه قالي تشربي اي قلتلو برتقان وجاب البرتقان وولله ولله يعمر معرف انا عملت كده ازاي صدقني ولله العظيم غصبن عني ولله انا عمري ما اتمني اشوفك وحش او اعملك. مشاكل ولله العظيم صدقني وكانت بتعيط
عمر: بصلها وسابها وراح قعد ومسك دماغو بخنقه
نور: نزلت قعدت لمستواه وحطت ايدها علي رجليه صدقني يعمر ولله العظيم مش ذنبي ولله وكانت بتعيط
عمر: بصلها وحط ايدو علي راسها وقالها قومي
نور: مسحت دموعها وقامت نعم
عمر: ادخلي جوه وسبيني
نور: هزت راسها ب لا
عمر: اسمعي الكلام عاوز ابقي لوحدي
نور: هزت راسها ب لا وعيطت
عمر: بنفاذ صبر وخنقه هو انتي اي حاجه تعيطي
نور:بدموع.....
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا