رواية نور العمر الفصل الحادى وعشرون والثانى وعشرون والثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون الأخير بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله
رواية نور العمر الفصل الحادى وعشرون والثانى وعشرون والثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون الأخير بقلم حبيبه محمد حصريه وكامله
جه ظرها علي شخص فضلت بصالو ومش مصدقه انو هو قربت منو وقالت بعفويه وحب: باهر وحضنتو... عمر كان حاطط عينو عليها لقاها بتحضن شخص مشي وساب الي واقف معاهم واتعصب وراحلهم واتصدم لما لقاه باهر اخو زينه استووب يباشا بقلم حبيبه محمد
(زينه رمضان خطيبه فؤاد صاحب عمر وباهر. رمضان يبقي اخو زينه عندو 28 سنه جسمو جميل وشكلو جميل هنعرف اي علاقتو بزينه بعدين تخيلوه انتو بقي انا مش قادره اكتب)
عمر: بعصبيه وضغط علي اسنانو شد نور من جمب باهر
باهر: في اي براحه مش كده
عمر: معلش بس دي مراتي انت مالك بيها وبص لنور ممكن افهم اي الي حصل ده
نور: بخضه طيب يعمر اهدا وهفهمك
باهر: بص لنور وابتسم وقال اهدي متخفيش وبعدين وجه نظرو لعمر وقال: في اي يعمر براحه وانا باهر اعرف نور من زمااان اووي من قبل ما تكون مراتك اصلا واحسنلك متفكرش تعمل معاها حاجه ماشي
عمر: رجع نور ورا ضهرو وقرب من باهر جدا وضربو علي صدرو وقال: لا ولله وانت بقي يا باهر هتعلمني اتعامل مع مراتي ازاي لا ضحكتني وابتسم بسخريه وكان بيضربو علي صدرو وهو بيتكلم ومقرب منو
باهر: ابتسم فوشو وزق ايدو وقال: ايدك جمبك يعمر
عمر: كان بيبتسم ومره واحده علامات وشو بقت غاضبه وحاده وقال بفحيح وهو مقرب منو جدا: ولو مبقتش جمبي اي هيحصل.... نور مسكت ايد عمر بتوتر: اهدا يعمر وانا هفهمك ولله اهدا وابعد عنو بقلم حبيبه محمد
باهر: بص لنور وقال: في اي ينور انتي خايفه كده لي ميقدرش يعملك حاجه
عمر: بصلو لا ولله وانت بقي الي هتمنعني عن مراتي لا حلو اووي الكلام ده عجبني يا باهر وضربو بالبوكس في بطنو
..... الكل التفت علي صوتهم الي علي وفؤاد ومراد واحمد راحو عليهم بسرعه
نور: وقفت قدام عمر وقالت: عمرر بس ملكش دعوه بيه
عمر: بصلها وكان بياخد انفاسه بغضب وباهر لسه هيردلو البوكس لكن الي منعاه نور من وقفتها قدامو وفؤاد مسك باهر وفضل يهديه ومراد واحمد مع عمر
عمر: بعصبيه محدش يلمسني وبص لمراد بعصبيه مفرطه وقال: انت بذات ابعد عني يمراد
مراد: عمل ايدو الاتنين قدامو كده 🤷🏻♂️ وقال.. تمام بس اهدا اهدا
عمر: بص للكل بعصبيه وشد نور جامد ولسه هيمشو
باهر: زق فؤاد وراح مسك ايد نور التانيه وشدها جمبو وقال انت بتعمل فيها كده لي مفكر محدش هيقدر يقف قدامك يعني ولا يحوشها منك تبقي عبيط يا عمر بقلم حبيبه محمد
عمر: كانت تجمعت شياطين الانس والجن قدام عينيه وبقي في قمه غضبو راح مسكو من ياقته والاتنين فضلو يضربو في بعض بوحشيه والكل كان بيحوش بينهم بس عمر كان عامل زي الوحش الغضبان وباهر كان مثل البركان من الغضب نور كانت واقفه مش عارفه تعمل اي بتبص عليهم وهما بيضربو في بعض وهي خايفه علي الاتنين زينه وقفت قدام عمر بعصبيه وقالت: انت مجنون انت فعلاً مريض نفسي ياعمر ازاي تضربو بالوحشيه دي مغلطش فؤاد لما قالك انت مريض نفسي ومكنش لاقي ليك علاج حقيقي مشفقه عليك انا مش عارفه ازاي تضرب اخويا بالطريقه دي انت لازم تدخل المصحه يعالجوك بسبب مرضك ده وكانت بتتكلم بعصبيه وصوت عالي نور واقفه ولسه للأن مصدومه عمر بص حواليه لقي الكل بيصور ومتجمع قرب من زينه وقال بصوت عالي وغضبان اسكتيييي... زينه تراجعت لورا بخوف وفؤاد جري وساب باهر مع احمد ومراد ووقف قدام زينه وكان وشه لعمر مسكو وفضل يهدي فيه عمر بعدو عنو فؤاد كان ماسك عمر من ايدو ولف لزينه وبصلها بحزن علي كل الي قالتو وشد عمر عشان يمشو عمر زقو وقالو بعصبيه ابعد عنيي والي بيتردد في دماغو بس انت مريض نفسي انت مريض نفسي ياعمر محتاج مصحه تروح فيها ده كل الي بيتردد وحاسس ان الكل بيقوله كده عمر حط ايدو علي ودنو وكأنو مش عاوز يسمع الصوت ده ولا الكلمه دي وشايف شفايف فؤاد بتتحرك من غير ما يسمع صوته نور استوعبت الي حصل وجريت عليه حطت ايدها علي ايدو وقالت عمر عمر... باصصلها وكأنو تايه والدنيا بتلف بيه وبس شايف شفايف الي حواليه بتتحرك لكن الي سامعو انت مريض نفسي.....وقع علي الارض مغمي عليه مع صرخه نور وهي مسكاه وفؤاد كمان ماسكو والكل اتلم حواليه ونور بتعيط وعماله تضربو علي وشو بخفه ومراد واحمد جريو عليه والكل كان بيحاول يفوقه ونور عماله تعيط اكتر وبتحرك فيه لكن لا حياه لمن تمنادي كأنه جسد بلا روح...بقلم حبيبه محمد فؤاد واحمد شالوه وحطوه في عربيه فؤاد ونور ركبت جمبو وكانت راسه علي رجليها وعماله تعيط وبتحاول تفوق فيه بس مفيش نتيجه.... دقايق ووصلو علي المستشفي وفؤاد واحمد نزلو واحمد قال للمرضين يجيبو شازلونج وحطو عمر عليه ودخلوه لغرفه الكشف ونور واقفه برا منهاره من العياط وفؤاد واحمد قلقانين عليه وبيدعو ربنا... ثواني وخرج الدكتور والكل جري عليه مع وصول مراد وزينه وحنان ورقيه وخااد الشريك التالت مع شويه صحافه واعلام بيصورو مراد زعق فيهم بعصبيه وقالهم مش عاوز ولا صوره تتصور لو لمحت بس حد بيصور كل المعدات الي معاه هتتكسر وهيتعمل فيه شكوه بوقف عن العمل وراح للدكتور وكانت حنان واقفه وشايفه كل ده واتفاجئت برده فعل مراد العصبي... الدكتور قال انو في صدمه عصبيه مش اكتر وانو عندو حاله نفسيه وهو ادالو حقنه مهدئه وهيفوق كمان شويه فؤاد شكرو ولسه هيدخلو نور وقفتو بصوت عياطها وقالت لا انا الي هدخل يفؤاد بالله عليك وفؤاد وسع ليها وهي دخلت لقيتو نايم قربت منو ومسكت ايدو وكانت بتعيط وقعدت قدامو وقالت: عمر حبيبي انا اسفه ولله اسفه اني مدافعتش عنك يحبيبي انا اسفه يعمري متزعلش مني ونبي يعمر... لقت ايدو بتضغط علي ايدها عرفت انو بدأ يقوم قربت منو وهو بدأ يفتح عينو وعرفت انو في المستشفي وبدأ يسترجع كل حاجه بص جمبو لقاها قاعده وماسكه ايدو وبتعيط زق ايدها بعيد عنو وقام وبدأ يتعصب تاني وقرب منها وقال: تعرفيه منينن
نور: اتخضت من صوته ومسحت دموعها وحطت ايدها علي وشو بحنان وقالت: عمر اهدا عشان خاطري هفهمك ولله بس اهدا عشان متتعبش بقلم حبيبه محمد
عمر: زقاها وضحك بسخريه اهدا ههه اهدا وانا شايف مراتي بتحضن راجل قدامي ومفيش اي احترام ليا حتي يشيخه كنتي اعملي كده من ورايا مش عيني عينك كده بزعيق وعصبيه
نور: انت بتقول اي يعمر انت بجد شايفني كده
عمر: بعصبيه اه ينور لما اشوفك بتحضني واحد قدامي وانتي علي ذمتي ومراااتي يبقي اشوفك اي غير كدهه...نور لسه هترد الباب اتفتح وكان فؤاد واحمد ومراد والكل داخلين علي صوت الزعيق
نور: يعمر ولله العظيم باهر مفيش بيني وبينو اي حاجه
عمر: بسخريه امال لو بينكم بقي هتعملي اي اكتر من كده
نور: ببعض من العصبيه عمرر انا مسمحش انك تغلط في شرفي باهر اخويا واكتر من كده ياعمر
عمر: قرب منها ولسه هيضربها كوم ايديه وضغط بعصبيه وفؤاد وقف قدامو هو واحمد ومراد ورجعو نور من قدامه وكان فؤاد بيهديه هو والتانين
عمر: بنفاذ صبر ابعدو عني بقا انا بكلمها هي مش عاوز حد يدخل بينا وبص لمراد ورفع اصبعه وقال وعنيه بطلع شرار: وبذات انت تبعد عني عشان لو قربت مني يمراد هحرقك انت فااهمم
مراد: تمام يعمر بس اهدا عشان متتعب...
عمر: بعصبيه وزعيق ملكش فيه انت ملكش فيه روح شوف الزفت الشغل ملكش علاقه بيا يا اخي ابعد عني
مراد: حاضر يعمر واتراجع بضهرو وبص لحنان بمعني يلا نمشي كفايه كده ومشيو وخالد الشريك التالت كان مشي بعد ما اطمن علي عمر عشان مينفعش يسيبو الناس في الاحتفاليه وفؤاد حط ايدو علي كتف عمر وقعدو وقال اهدا يعمر بقي مشي اهو اهدا عشان خاطري هتتعب
عمر: اهدا اي اهدا اي انا خلاص يفؤاد جبت اخري وتعبت انا تعبت منها ومن ام مشاكلها الي مبتخلصش انا كل ما اقول كويسه والاختيار الصح بتطلع اسوء يارتني اتزفت ولا سمعت كلامك يا اخي مكنش حصل كل ده بجد بقلم حبيبه محمد
احمد: رتب علي ضهر صلي علي النبي بس يعمر واهدا واستعيز من الشيطان..... باهر دخل وهو بينهج بخفه شكلو كان بيدور ع الاوضه وتعب وبص عليهم ولقي نور واقفه في جمب ورقيه وزينه واقفين مع بعض وحضوره خرج الوحش الي جوا عمر الي كان بيحاول يهديه عشان ميرتكبش جريمه بس بصلو وعنيه حاده ومقطب الحاجبين وفثواني كان قام وجري عليه زي الوحش الثائر الي انقض علي فريسته بكل وحشيه وكان بيضربو وفؤاد واحمد راحو بسرعه حاولو يحشوه بس عمر كانت ايدو ثابته فيه مش راضي يسيبه وباهر هو كمان بيضربو والبنات واقفه مصدومه مش عارفه تعمل اي... نور راحت بسرعه علي عمر ومسكت ايدو الي ماسكه في باهر وكانت بتعيط وبتقول: عمر عشان خاطري بقي خلاص كفايا كده ونبي وكانت بتتكلم وهي حاطه ايدها علي قلبها وبتترجاه... بصلها بحده وايديه ارتخت وساب باهر واحمد اخد باهر وخرجو برا وفؤاد كان مع عمر وبيحاول يهديه بس عمر قعد علي السرير وكان ساكت اما زينه ف كان لسه هتتكلم وتقول عمر حقيقي انت متوح... فؤاد قال بعصبيه زينه براا زينه بصتلو شويه بزعل وبعدين خرجت هي ورقيه وبقي نور وعمر وفؤاد الي في الاوضه.... مر دقايق والجو متوتر والكل ساكت
عمر: قام وقف وبص لنور وخرج ونور وفؤاد خرجو وراه وهو ماشي شاف باهر واقف فجمب وبيمسح الد،م الي نزل منو اثر الضرب واحمد واقف قدامو وبيهديه عمر بصلو بنظره حاده لثواني ومشي ونور نزلت وراه جري اما فؤاد ف عرف ان عمر هيروح قال لاحمد لو المستشفي ليها حساب يدفعو ونزل راح للافتتاح عشان يكون مكان عمر ويسد غيابه وساب زينه مع باهر اخوها
اما عمر ركب العربيه ولسه هيسوق لقاها ركبت معاه قال بخشونه وجمود انزلي
نور: وعنيها مدمعه اروح فين طيب
عمر: معرفش المهم تمشي من قدامي انا مش طايق حد
نور: بدموع ادم. ما..ت وبسيم في السجن وعمتو ماتت هي وبابا وماما مسافره هي وخالتو اروح لمين يعمر
عمر: نفخ بغضب وشغل العربيه وساق بسرعه وكأنه بيخرج غضبو في زياده سرعه العربيه... دقايق ووصلو علي البيت وعمر نزل وهي نزلت ودخلو عمر دخل واخد غيار ودخل يغير ونور كذالك.... ثواني والاتنين خرجو وعمر كان بينشف شعرو ونور كذالك... خلصو عمر راح للسرير علشان ينام نور وقفتو وهي بتقول: عمر.. ملقتش رد قالت تاني.. مردش قالت تالت مره عمرر بصلها وقال عايزه اي بقلم حبيبه محمد
نور: ممكن تفهم وتسمعني
عمر: قام وراح قرب منها جدا وقال بفحيح وغضب: افهمم ايي ولا اسمع مبررات لانك كنتي حاضنه واحد وقدام جوزك صحح خلص كلامو بعصبيه وشبه زعيق
نور: رجعت لورا شويه وقالت يعمر متشوفنيش بشكل المقرف ده انا مش كده يعمر وباهر يبقي...
عمر: بعصبيه اخوكي مش كده انا عارف اخوكي واكتر
نور: لسه بتقول اه ولل.. كان عمر رافع ايدو عشان يمسك رقبتها ويطلع عضبو فيها وعروق ايديه باينه وعنيه حاده وكان شكلو في قمه غضبو لسه هيمد ايدو عليها كان رجع لورا ونور كذالك وعمر قعد علي السرير ومسك ايدو وكان بيضغط عليها وبدأت تحمر وعروقه تبرز اكتر وكان شكلو بيتوجع عمر قال بوجع وهو ماسك ايدو ووشو احمر وايديه اهههههه..... تتوقعو اي الي حصل لعمر وبصراحه انا گبيبه مش عاجبني رده فعل نور خالص+الروايه هتنزل كل يومين عشان دراستي لانها قيد الكتابه
#نور_العمر21
#بقلم_حبيبه_محمد
لسه هيمد ايدو عليها كان رجع لورا وهي كذالك وقعد علي السرير ومسك ايدو وكانت بيضغط عليها وبدأت تحمر وعروقه تبرز اكتر وكان شكلو بيتوجع عمر قال بوجع وهو ماسك ايدو ووشو احمر وايديه اهههههه.....جريت عليه بقلق وفكت قيد ايدو الي احمرت ومسكتها بقلق وقالت:في اي قالها: ابعدي عني وبعدها عنو ومسك ايدو تاني ومكنش قادر ونور مش فاهمه هو فيه اي بس قاطع تفكيرها شكلو وهو ماسك ايدو جريت عليه ولمست وشو وقالت بقلق: مالك يعمر في اي رد عليا عشان خاطري
عمر: ايدي ينور مش قاادر
نور:بلهفه من اي طيب اهدا بصلها وقال: لما بتعصب ببقي عاوز اطلع غضبي في اي حاجه وبروح اطلع غضبي في الرياضه ومن كتر عصبيتي وكتماني ايدي وجعتني لاني مش قادر اخرج الطاقه الي جوايا ف بحس اني مش حاسس ب ايدي وبتوجعني(في ناس كده حقيقي)
نور: طيب اهدا عشان خاطري ونبي ومسكت ايدو وكانت بتملس عليها براحه اما عمر هو نفسو كان عاوز يهدا لما بيتعصب بيتخنق ولو مخرجش طاقتو الي جواه في انو يلعب رياضه او يضرب بوكس فَ ده بيأثر عليه بيحسسو انو معندوش القدره يشيل جسمو وطاقتو بتنزل مره واحده وبيبقي حاسس بأن اوردته وعروق ايديه وجعاه لانو مخرجش الغضب والكبت الي حاسس بيه ومش قادر
نور: اهدا ومتفكرش في حاجه عشان ربنا لو مش عشاني حتي
عمر: ساب ايدها وقال مريض نفسي انا مريض نفسي ينور زينه مكدبتش لما قالت كده
نور:بسرعه لا لا لا ولله كانت متعصبه صدقني كانت متعصبه ومش عارفه بتقول اي انت كويس ولله ومفيش فيك حاجه ولله العظيم يعمر صدقني
عمر: بصلها ومردش وكانت كلمه زينه بتتردد في ودانه (اوقات من كلمه نخلي الي قدامنا يتعب نفسيا وجسديا وميبقاش عندو طاقه ويحس بأحساس هو مبيحبوش وكل ده عشان كلمه قلناها وقت عصبيه او هزار او زعل ومبنكونش حاسين ب الي بنقوله بس الاحساس ده نعمه ويابخت الي ربنا مديهوله نرجع بقي) عمر كان حاسس انو منبوذ يمكن الكلمه صغيره بس محسساه بالنقص هو مش عاوز يكون كده ومش حابب كده وحاسس انو اقل من الناس بيحس ان الناس بتقوله انت مريض نفسي متخيل زينه وكل الي في الحفله بيقولوه انت مريض نفسي ياعمر حط ايدو علي ودنه بيحاول يوقف الصوت الي بيسمعه ويتعبه بس مش قادر الصوت في دماغه مش بيطلع گمثل السرطان إن يخلص عليه او يعيش حياته بمرض ليس له علاج ومؤلم حد الموت...
نور: بصتلو وعرفت هو بيفكر في اي حطت ايدها علي ايدو وكانت بتقول كلام يهديه بس هو في عالم تاني نور حضنتو وكانت بتحاول تخرجه من تفكيره ده.... ثواني وعمر شال ايديه من علي ودنه وهي حضناه وبتطبطب عليه وبتقول كلام يطمنو ...بادلها الحضن واخد نفس طويل ونور كانت وخداه في حضنها كأنو ابنها الضايع ومصدقت لقيتو وكانت بتطبطب عليه وبتقول: انت مش وحش ياعمر ومش زي ما هي قالت انت احسن حد في الدنيا كلها ولله وانا مش مقدره النعمه الي ربنا بعتهالي متسمعش كلام حد انت كويس ولله العظيم متوهمش نفسك بحاجه مش حقيقيه انت قمري وحبيبي وجوزي وابني وصاحبي وابويا ودنيتي كلها يعمري متزعلش مني ولله حقك عليا معرفتش ارد عليها ولله بس هي كانت متعصبه لما شافتك بتضرب اخوها متزعلش ياعمر حقك عليا انا من الدنيا كلها ومن اي حاجه مزعلاك واعمل الي انت عاوزه ولله وليك حق وزياده انا فاهمه بس متعصبش نفسك عشان متتعبش انا مش عاوزه اشوفك تعبان ولا فيك خدش حتي متزعلش من حد غير مني يعمري ومتسمعش لاي حد هما مش شايفين جمال قلبك وحنيتو عشان الحجات النادره مش بتتشاف انا اسفه ولله انا مقدرش اشوف فعينك ذره حزن يعمري حقك عليا انا..... خلصت كلامها وكانت بتعيط انها السبب في تعب حبيبها بدل ما تريحو وتفرحه بتتعبو .... عمر كانت عنينه خانتو ودموعه نزلت علي ايديها الي علي وشو من انو زعلان منها وفنفس الوقت بيحبها ومش قادر يقاوم حبها وحنيتها... نور خرجتو من حضنها ومسحت دموعه وقالت: اوعي تعيط ياعمر انت قوي وهتفضل قوي وانا عمري ما اعمل حاجه تقل منك ولله يعمر باهر بنسبالي اخويا الكبير ولله العظيم وربنا يعلم انا مش زي ما شوفتني ياعمر ولله مفيش واحده تبقي متجوزه وبتحب عمر الزيادي وتبص لواحد غيرو انا مكتفيه بيك ياعمر انت كياني ونفسي التانيه ولله عمري مقدر ارمش حتي لحد غيرك انا كلي ليك وعمري مهبقي غير ليك ولو بقيت لغيرك ف هيكون الموت ياعمر ولله العظيم وربنا يعلم ان حبك في قلبي ملوش حدود
عمر:اشش انا مش عاوز حاجه غير انك تكوني معايا وملكي انا وبس
نور: وانا ملكك.... عمر خدها لبحر عشقو ليها الي مبيخلصش
عند مراد وحنان من بعد ما خرجو من المستشفي ومراد ركب عربيتو وحنان جمبو وكان باين عليه الزعل
حنان: انت كويس
مراد: انا مخنوق مفيش حاجه في حياتي صح طول عمري عايش حياتي غلط في غلط مبعملش اي حاجه غير اني أذي غيري وازرع كره وحقد جوا الناس واديني بحصد الي زرعته انا نفسي ابقي كويس بس مش لاقي الي يدلني علي الطريق مش لاقي الي ياخد بإيديا لطريق الصح انا مخنوق اووي
حنان: طبطبت علي كتفو طيب اهدا وكل حاجه هتكون كويسه وقول يارب
مراد: يارب يحنان انا عاوز تكوني انتي الي واخده ايدي لطريق الصح يحنان خليكي معايا واصبري عليا متسبنيش وقت ما احتاجك ولو بعمل الغلط صلحيه لو شوفتيني بعمل حاجه غلط متسيبينش ليها ولا تسيبيني لدماغي وتفكيري خليكي معايا خليكي انتي النقطه البيضه الي فحياتي خليكي انتي مَنبع الخير والسعادة الي فحياتي وافقي انك تغيريني حتي لو مفيش حاجه تتغير خليكي معايا وخلي الحلو يكون احسن واحسن خليكي معايا لأخر الطريق يمكن متكلمناش كتير بس انا شايف فيكي حجات كتير اووي وحاسس انك الاختيار الي ربنا عاوز يرجعني لطريق الهدايه بيه خليكي معايا واتمسكي بيا مهما حصل متيأسيش ووعد مني قدام ربنا انك تبقي تاجي تبقي ملكه(والملك لله) وإن شاء الله اقدر اعوضك عن اي حاجه وحشه شوفتيها حتي لو تافها بس خليكي معايا وانا هعملك كل الي انتي عوزاه واي حاجه تطلبيها هتلاقيها حتي لو كانت اي وقبل ما تردي انا مش عاوز اتسلي زي ما انتي فاكره انا بعد ما الحفله تخلص هاجي معاكي واتقدملك رسمي من باباكي واخوكي وهستني ردهم بس عشان خاطر ربنا اتمسكي بيا متسبنيش لطريق الشر ده رجعيني لوعيي وخدي بإيدي لطريق الهدايه الجميل بالله عليكي خلص كلامه وعنيه بتترجاها توافق وتخليها معاه
حنان: كانت كل كلمه بيقولها بتداوي جرح جواها وكأنه بيداوي حجات هو ملوش ذنب فيها وكانت فرحانه ان عوض ربنا جميل قد اي وان بالصبر والايمان كل حاجه هتيجي وربنا بيحبنا وسامعنا وشايفنا بس منتظر الوقت المناسب الي يرزقنا بالعوض الصالح الجميل... بصتلو وعنيها فيها حب وقالت وانا موافقه ومعاك للنهايه ولحد اخر عمري معاك وشرياك بس ليا طلب عندك تراعي ربنا فيا وتعاملني بحُسن ومتجيش علي كرامتي فيوم من الايام ولا تقلل مني قدام حد خليني زي ما بتقول مش عوزاك تبص لغيري انا عارفه انك في حياتك بنات كتير بس انا غيرهم انا مش بتاع لف ودوران انا متربيه تربيه صح يامراد يعني وقت الشده اكون معاك بألف راجل ووقت غيابك اكون انا السند والضهر مكانك في حضورك اكون مراتك والي يتكلم عليك نص كلمه انت ولا حد من اهلي اكلو بسناني ببطئ وببرود عشان استمتع وانا باخد حقكم منو انا لا ليا في التسليه ولا في وجع القلب عوزاك تعاملني بحترام وانا واقسم بالله اخليك تاج راسي واميري وفخري وحياتي التانيه وكل ما هو جميل في الدنيا هيكون انت وقدام ربنا هعاملك برضي عشان قبل ما هتكون جوزي هعاملك معاملة اتحاسب عليها وانت هتكون ليا كل حاجه في الحياه بلاش تيجي عليا بلاش تخليني انام زعلانه ودموعي علي خدي افتكرلي وقت ما ازعلك اي حاجه حلوه ليا متخليش عصبيتك تتحكم فيك متتعصبش عليا خليك قوتي بدل ما تكون ضعفي خليك انت حمايتي وسندي الي بتحامي بيه بدل ما تكون مخاوفي واتحامي في غيرك خليني بنتك ومراتك وزي ما تحب ووقت ما اعمل حاجه تدايقك فهمني بدل ما تخوفني منك خليني اكلمك واتحامي فيك وقت ما اخاف منك برضو عشان مليش غيرك خليك انت كل حاجه حلوه ربنا هيجيبهالي يامراد... خلصت كلامها وجواها مشاعر كتير جميله متلغبطه مراد رد بكل حب وقال: وعد يحنان اراعي ربنا فيكي وفي جمالك وقبل ما تكوني مراتي تكوني بنتي واميرتي الحلوه واختي وصحبتي وامي كمان فليشهد الله اني سأُعملك بكل رضا وحب وسأُحبك حُب لو تجمع جميع الاحباء فَلن يأتو بذره من حبي لكي وستكوني انتي أميرتي وزوجَتي وإبنتي وامي فليشهد الله وملائكته علي ما اقول.. حنان: عينها دمعت من جمال كلامو قالت:وعد اكون اكتر من كل الي قلتو ده ولله العظيم... مراد لسه هيمسك ايدها بس افتكر انهم مفيش حاجه بينهم وهما اتفقو انهم هيبقو في طريق الخير ابتسملها بحُب وشغل العربيه وساق ودقايق كان وصل للافتتاح ونزلو ودخلو ومراد راح اتأسف لرجال الاعمال إن عمر تعب شويه وبعديها بشويه فؤاد جه وكلمو واطمن علي عمر
اما عند زينه وباهر واحمد ورقيه
احمد: معلش يا باهر بس مكنش يصح تلمس نور لأنها بقت مراتو ومينفعش تعمل معاها كده
باهر: بصلو احمد انا اعرف نور قبل ما عمر يعرف بوجودها اساسا انت بتقول اي
احمد: تمام يا باهر بس من رأيي ابعد عن نور عشان عمر مش هيسكت وانت عارف الي بينكم
باهر: مردش وقال لزينه يلا وزينه كانت بتمسح بوقو من الدم واخدت ايدو ومشيو اما احمد ف اخد رقيه وراحو دفعو حساب المستشفي ورقيه قالت: هو في اي يا احمد (رقيه مصطفي تبقي مرات احمد الظابط والاتنين بيحبو بعض جدا واتجوزو بعد معاناه)
احمد: مفيش ده مشاكل بينهم يلا بينا احنا
رقيه: هنروح
احمد: لا لازم انا وفؤاد نسد غياب عمر عشان تعب ومينفعش نسيب تعبو يروح في الارض
رقيه: ابتسمت بحُب علي إخلاص احمد وفؤاد لعمر وانهم اصدقاء بجد وبعدين مشيو واليوم عدي بسلام
تاني يوم... عمر قام واخد شاور وحضر الفطار وقوم نور فطرها
عمر: باس دماغها وقال: انا اسف اني فكرت اقول كلام يزعلك او اشوفك بطريقه مش كويسه بس ده من عصبيتي ومن إني شوفتك مع حد تاني وانا موجود واي راجل مكاني كان هيقول كده بس انا اسف يانور وحقك عليا
نور: تمام يا عمر حصل خير بس اتمني متغلطش فيا ولا في شرفي بعد اذنك
عمر: حاضر والله وانا حقيقي اسف
نور: ابتسمت باهر يبقي اخويا الكبير كان صديق ادم كان بيجي يذاكرو سوا وبيعاملني زي اختو حتي حكالي عن اختو وانو بيحبها اوي وكانت عمتو بتحبو اوي لانو كويس وهو الي بيشجع ادم وبينصحو بس من بعد ما اتخانق هو وادم بسبب الي ادم كان بيشربو باهر بعد عنو لأن ادم هددو بزينه وباهر معندوش حاجه يخاف عليها اكتر من اختو وامو وباباه ف بعد عنو خوفاً علي اختو وسابو ومن يوم ما ساب ادم معدتش بشوفو بس هو وادم كانو صحاب اووي كان بيخلي ادم يجبلي الي عوزاه حتي لو مش موافق واوقات يجيبلي لبس وهدايا لانو كان شايفني اختو زينه بظبط وكأنو بيربيني وقالي انتي عندي زي زينه بظبط لو فيوم حد زعلك قوليلي وانا اجبلك حقك من الدنيا كلها حتي لو من ادم ومش عاوزك تخافي من حاجه طول ما ربنا وانا موجود ولو حصل اي حاجه وبعد عننا مخافش واكون جدعه واستحمل اي حاجه وهيجي يوم وربنا يعوضني عن اي حاجه وحشه شوفتها حتي لو تافها بس استحمل وكان دايما بيعاملني بحُب كنت كل ما اقوله هات زينه العب معاها او نتصاحب كان بيقولي مينفعش مش بخرجها ومينفعش اجيبها عشان في شاب معانا بس هيجي يوم ونتعرف انا وهي فَ باهر اقسم بالله بنسبالي أخ وصديق وكأنو بابايا غير كده لا ولله انت فهمت غلط
عمر: حط ايدو علي شعرها بحنان مصدقك بس مكنش ينفع تحضنيه مهما كان ده يج؟وزلِك يانور حتي لو اكبر منك بس برضو انتي دلوقت ليكي بيتك وجوزك ده كان زمان دلوقت خلاص حياه جديده وبيت جديد فَ دي مش تحكم او تملك بزياده بس مينفعش عشان اول حاجه حرام وتاني حاجه انتي متجوزه وتالت حاجه عشان انا محبش اشوف مراتي بتحضن راجل غريب بس انا واثق فيكي حتي لو العالم كلو قال عليكي حاجه انا برضو واثق فيكي ومش هسمح لحد يقول كلمه عليكي ولا يغلط فيكي انتي متجوزه راجل يانور وانا اسف لو فكرت اشوفك وحشه او احسسك بكده
نور: ابتسمت علي تفهمو وعلي كلامو الي راضها وراضي قلبها الي اتجرح فإنو شافها بصوره مش كويسه بس هو راضها وفاهم إت مش سهل الي قالو كانت فرحانه إن ربنا فعلاً عوضها بالسند والضهر الي لو فيوم وقعت ياخد بأيدها ويسندها نور حضنتو بحب وقالت: مش زعلانه منك يا عمر صدقني عمري ما ازعل منك طول ما انت حاسس بيا وحاسس انك قولت حاجه زعلتني انا حقيقي بحمد ربنا علي النعمه دي شكرا لربنا وليك يا عمر وانا الي اسفه عشان ما احترمتش وجودك بس ولله من حبي وعشمي في باهر عملت كده
عمر: رتب علي ضهرها بحنان وقال: حصل خير ولو كل الناس فهمت بعض وحلت مشاكلها بهدوء مش هيحصل اي حاجه
نور: انت صح وابتسمت
عمر: باس دماغها واخد باقي الاكل هروح الشغل انا وقومي انتي غيري واقعدي او لو حابه تنامي
نور: حاضر خد بالك من نفسك يا عمور وغمزت بمرح
عمر: ابتسم بحُب ومشي ونور قامت اخدت غيار ودخلت تاخد شاور اما عمر فَ ركب عربيتو ولسه بيفتح التليفون يرن علي فؤاد او احمد لقي فؤاد بيرن رد وقال: الو
فؤاد: صباح النور والسرور علي احلي عمور
عمر: ضحك صباح الورد يسي فؤش مالك مبسوط
فؤاد: بلاش ابقي مبسوط الله المهم عامل اي دلوقتي طمني عليك وعلي نور
عمر: ابتسم علي قلقه وخوفه عليه الحمدلله احسن ونور كويسه
فؤاد: يارب دايما بأحسن حالن يعمور
عمر: عملت اي امبارح انت واحمد
فؤاد: كل حاجه مشيت زي ما انت عاوز ومفيش حاجه باظت ولا حاجه الحمدلله والافتتاح تم واحمد جه معايا ومراد بصراحه كان مظبط الدنيا معانا وكان شكلو قلقان عليك
عمر: سيبك منو ده عامل زي المثل الي بيقول بيتمسكن لحد ما يتمكن يعني بيعمل نفسو طيب وكويس لغايت ما يعمل الي عاوزو
فؤاد: لا يعم ولله شكلو كان قلقان بجد ده حتي كان معاه بنت شكلها خطيبتو
عمر: ضحك بسخريه يبني الي زي مراد ده مش بتاع جواز بتاع تسليه هتلاقيه ماشي معاها يومين ويسيبها
فؤاد: اول حاجه يعمور بلاش نتكلم ع بنات الناس والبنت شكلها محترم بجد ومحجبه كمان ومراد كان باين انو بيحبها من تعاملو معاها انت عارف مراد بيقرب من البنات ويعمل حركات مش لطيفه دي بقي مقربش منها ولا حتي كان بيعمل حاجه بالعكس ده كان بعيد عنها مسافه وضحك وقال: شكل دي الي هتخليه مستقيم
عمر: ضحك ربنا يصلح حالهم يعم المهم انت عملت اي وقال بنبره اسف: متزعلش مني يا فؤاد بس زينه....
فؤاد: بمقاطعه انا فاهم يا عمر وانت الي متزعلش حقك عليا انا بس انت عارف زينه وباهر اخوها فَ كانت متعصبه ولله بس انت عارف زينه بتعزك قد اي
عمر: حصل خير انا فاهم
فؤاد: المهم دلوقتي لو مفطرتش تفطر ومتفكرش في حاجه وخد بالك علي نفسك ومتزعلش نور
عمر: حاضر يعم فؤش اي اؤامر
فؤاد: تسلم يحبيب قلبي هروح انا بقي لاحسن منمتش وهموت وانام ابقي طمني عليك بقي انت ونور
عمر: فهم ان فؤاد منامش بسبب الحفله واحمد اكيد كذالك ف ابتسم وقال حاضر مع السلامه وقفلو... عمر راح علي الشركه ودخل وكان مبسوط علي صداقه فؤاد واحمد وانهم مخيبوش ظنو وهو يفديهم بروحه قطع تفكيره دق الباب وقال ادخل وكان مراد
مراد: صباح الخير
عمر:....
#نور_العُمر22
#بقلم_حبيبه_محمد
قطع تفكيره دق الباب وقال ادخل وكان مراد
مراد: صباح الخير
عمر: كان ماسك ورق بصلو وبعدين بص للورق الي فأيدو تاني وقال صباح الخير اتفضل مراد قعد وقال بهدوء عامل ايه دلوقت
عمر: الحمدلله وكان بيبصلو بستفاهم اي جايبو؟
مراد: اتحمحم وقال: الحمدلله كنت جاي اقولك ان كل حاجه اتظبطت والفندق اتفتح والشغل ماشي مظبوط والحمدلله
عمر: الحمدلله ما انا عرفت
مراد: تمام بصراحه انا كنت ا...احم جاي اتأسف لو في يوم اذيتك او عملت حاجه دايقتك او قربت من مراتك وحاولت اعمل حجات تستفزك وكنت دايما بحقد عليك بس ولله ربنا يشهد اني مش جاي اعمل قصه انا جاي وبجد ندمان اني في يوم اذيتك او عملت حاجه وانت مكنتش ناقص او في يوم اا... يعني خليت خطيبتك تسيبك وانا اسف بجد ليك علي كل حاجه واتمني تسامحني وتحط ايدي فإيدك وتساعدني لو فيا حاجه وحشه تتغير وانا اوعدك قدام ربنا اكون قد الوعد واصونك واكون جمبك فأي وقت ومراتك زي اختي بظبط وعمري ما ارفع عيني فيها وصدقني وحيات ربنا انا ما جاي أالف حكايه بس جاي وكلي عشم فيك لاني عارف انك جدع ومبتخذلش حد ولله
عمر: ابتسم وقال بهدوء مصدقك
مراد: بصلو بستغراب الي هو بسهوله دي طب مش هتزعق مش هتضربني عشان في يوم اذيتك او وجعت قلبك وبعدت عنك اقل ما يُقال عليها حبيبتك وانت مكنتش ناقص حاجه تحصلك كان مستغرب ازاي كده وعلامات وجه عليها الحيره
عمر: ابتسم علي شكلو انت حلفت بربنا وحلفان ربنا بيتهز ليه سابع عرش في السما وانا مصدقك وانت وضميرك وبينا ربنا
مراد: ابتسم وندم اكتر انو فيوم وجع قلب حد مُسالم بشكل ده او فكر انو يدمر حد مش مؤذي وكويس وكان فعلاً بيلعن شيطانه الي خلاه يعمل كل ده في حد كويس كده
عمر: اما بنسبه لرنا فَ احنا ملناش نصيب مع بعض وربنا الي بيختار والحمدلله ربنا عوضني بزوجه مكنتش احلم اني الاقيها وانا مكتفي بيها والحمدلله علي كل شيئ
مراد: قام وحضنو وعنيه خانتو ونزل منها دمعه وعمر كان بيطبكب عليه وبيبتسم
مراد: انا اسف لو فكرت ادايقك صدقني شيطاني كان عاميني والشيطان وحش بس الحمدلله ربنا حب يهديني وإن شاء الله احاول اصلح اي حاجه وحشه عملتها فحياتي او فأي حد
عمر: إن شاء الله وانا معاك فأي حاجه وفؤاد برضو واحمد قول انت بس يا اخوات مش صحاب هتلاقينا في ضهرك بس المهم متفكرش تأذي حد فيهم
مراد: مش هيحصل اقسم بالله وانا هكون أخ ليكم واكتر حقيقي ومهما قولت او اتأسفت مش هعبر عن ندمي واعتذاري ليك
عمر: رتب علي كتفو وابتسم وقال: خلاص بقي حصل خير وصافيه لبن
مراد: ابتسم صافيه لبن وبالمناسبه دي اخر الاسبوع ده هقرأه فتحتي
عمر: صقف بمرح عشان يغير الجو ده وقال ربنا يتمم بخير وإن شاء الله ربنا يعوضك ويهديك وهتبقي احلي قرأه فتحه يحبيب اخوك
مراد: ابتسم إن شاءلله متنساش تقول لفؤاد واحمد وانا هقولهم برضو تمام
عمر: متقلقش كل حاجه هتبقي متظبطه عيب عليك ده الليله ليلتك يكبير
مراد: ابتسم وباس عمر ومشي وهو بيغمزلو بمرح اما عمر قعد علي كرسي المكتب وضحك وكمل شغلو وكان تابع الفندق ولقي الشغل فيه ماشي مظبوط وكان خالد (الشريك التالت) كلمو واطمن عليه وقالو ع الشغل....عمر خلص شغل وكان في طريقو للبيت بس وقف عند ماركت ونزل جاب حجات وحطهم في العربيه وبعدين طلع علي مول وجاب كام طقم لنور بيتي وخروج وبعدين روح
عند حنان كانت قاعده بتفكر في كلامهم امبارح وكلام مراد مع ابوها بعد ما خلصو الاحتفال مراد روحها وطلع معاها وحنان دخلت وقالتلو اتفضل وكانت معرفه باباها وهي في الاحتفال إن في حد جاي معاها وكان ابوها واخوها قاعدين وهي دخلت جوه لمامتها واخوها الصغير كان معاهم مراد قال السلام وقعد وكان متوتر وهاني (اب حنان) بيبتسملو وفهم هو جاي لي وده ذكره بيوم ما كان بيتقدم لأم حنان عشان كده فهم
هاني والد حنان: اهلا يا ابني نورت
مراد: اهلا بيك يعمي بصراحه يعمي انا كنت جاي وعشمان في حضرتك وفي البشمهندش مصطفي اني طالب القرب منك في الانسه حنان
هاني: اهلا بيك يا ابني نورت بس انت تعرف حنان منين
مراد: محبش يكدب وقال كنت كل يوم بخلص شغلي والاقي بنت محترمه قاعده علي البحر لفتت نظري حاولت بدل المره مليون اكلمها بس كانت في كل مره متردش ولو ردت تقول انها متعرفنيش عشان تكلمني وتسبني وتمشي فَ بصراحه ده شدني ليها اكتر وشوفتها محترمه وانها الزوجه الي هتصون بيتي ده بعد ما إن شاء الله يتم الكلام ومحبتش اتسلي وقولت اجي بالحلال وابقي رضيت ربنا ومخيبتش ظنك في حنان او فكرت اتسلي بيها واغدر بيها
هاني ومصطفي ابنو بصو لبعض وابتسمو مصطفي مش صغير ومتربي كويس وفاهم الدنيا ومقرب من ربنا وهاني هو كمان حب تصرف مراد وانو مكدبش ده غير إن حنان نفسها كانت بتحكي لباباها علي مراد لانها مش بتكدب وقريبه من باباها وكانت بتقولو إن في شاب بيحاول يكلمها بس كانت في كل مره تكلمو عن مراد تفهمو انها قد ثقتو وعمرها ما تخيب ظنو او تعمل حاجه تخليه تزعلو او توطي راسو في الارض هو ومصطفي وهو كان فرحان بده... مراد قال: انا مش عاوز حاجه غير شنطه هدومها ولو مش موجوده اجيبها انا وانا مش هقول اني كامل ومتعيبش لا ما كامل الا الرسول عليه الصلاة والسلام بس انا عشمان فإنك تسلمني بنتك وتوافق اكون ابنك التاني وانا وعهد الله هكون قد ثقتك بأذن الله وكل الي هتطلبو هعملو وانا الحمدلله عندي شركه وبدل البيت اتنين واكبر من بعض ووالدتي مجابتش غيري ووالدي متوفي وحنان بأذن الله لو ربنا تم هتكون بنت لأمي واكتر وعمري ما هعمل حاجه تزعلكم ولا تزعلها إن شاء الله ولله بس وافق انت بس يعمي
هاني: كان بيسمع ليه وكل كلمه مراد بيقولها كان بيدورها في دماغو وشايف الصدق في عنينه بجد وشايف حُب بنتو وسحرها واحترامها في عينيه مراد كان قاعد قلقان من انهم ميوافقوش عليه ويخسرها بس قاطع تفكيره هاني وهو بيقول وانا موافق وبص لمصطفي بمعني وانت ردك اي انت اخوها وليك رأي برضو
مصطفي: ابتسم علي احترام باباه ليه ولشخصيته وقال: وانا مفيش كلمه تتقال بعد كلمتك يحج والي تقول بيه يتنفذ ومراد هيكون اخ وصديق ليا بأذن الله
هاني: بأبتسامه ورد بنتي انا عارفو كويس ونادا وقال يا حنان
حنان خرجت هي ومامتها وباباها قال اي رأيك
حنان: بكسوف في اي يابابا
هاني: ضحك علي كسوف بنتو في مراد يحبيبتي
حنان: مبصتش لمراد مش كسوف لكن احتراماً لوجود اهلها وكمان ليها نظره والتانيه عليها بمعني ليها نظره بس تبصلو النظره التانيه تتكتب ذنب ليها.. حنان قالت: الي انت ومصطفي شايفينه يا بابا انا مليش كلام بعديكم
هاني: انتي صاحبه الشأن يحبيبتي والي تقوليه هيتنفذ ولو عاوزه وقت تفكري براحتك
مراد: بيبصلها علي امل انها تقول دلوقت ومتفكرش
حنان: بصت لباباها وابتسمت وهزت راسها بمعني موافقه
هاني: علي بركه الله
مراد: كان هاين عليه يقوم يسجد شكر لربنا ويحضنها بس قال بلهفه واضحه خلاص يبقي قرأه الفاتحه اخر الاسبوع والخطوبه الاسبوع الي بعدو انا جاهز يعمي فَ لي نأخر
هاني: ربنا ييسر إن شاء الله والفاتحه اخر الاسبوع تمام
مراد: قام وحضنو وباس ايدو وكان جواه مشاعر وكلام كتير نفسه يقولو بس كان بيعبر بيه عن حضنو لوالد حنان وبعدين حضن مصطفي بكل حب وبعدين حضن احمد الصغير وام حنان زغرطت والفرحه رنت في اركان البيت وهاني(والد حنان) قال نسيبكم خمس دقايق مع بعض وقام هو ومراته واولاده وخرجو من الصالون وسابوهم حنان قعدت وكان في مسافه بينهم
مراد: قال انا اسعد واحد في العالم حقيقي الحمدلله الحمدلله يارب انك مخذلتنيش انا مش عارف اعبر عن فرحتي بجد انا مش مصدق انك هتكوني خطيبتي مراد بص لحنان بحب وعنيه دمعت وحنان كانت مبسوطه جداً وبتبتسم بخجل وجابت منديل واديتهوله
مراد: اخدو ومسح الدموع الي في عينيه وقال انا قد وعدي ليكي وربنا يقدرني وعمري ما هخذلك ولا هخذل اهلك أبداً
حنان: وانا كمان ولله بس انا عاوزه نبدأ حياتنا علي كل حاجه حلوه وخير لو ليك عداوه مع حد تنهيها عشاني انا عاوزه اعيش مرتاحه مش احب حد يكون بينه وبين حد تاني عداوه ومشاكل لا يمراد لو مخاصم حد تصالحه حتي لو مش انت الغلطان ده يبخت الي ياخد بيد اخيه الي الصُلح والخَير ويوم الحساب هو الي هياخد بإيدك للجنه هو والرسول عليه الصلاه والسلام
مراد: عليه الصلاه والسلام حاضر هعمل كل الي تقولي عليه ولله بس تخليكي معايا وتاخدي دايما بأيدي للصح
حنان: إن شاءلله ولله ربنا يقدرني
مراد: إن شاء الله مراد مكنش يتخيل إن هيجي يوم وربنا يرزقه ببنت كويسه لانو كل حياته غلط في غلط بس فعلا إن الله يهدي من يشاء ويُحِبه خلصو كلام ومراد استأذن وكان في قمه سعادتو دي قليله وسلم عليهم ومشي وفعلاً من تاني يوم كان مصلح علاقتو بعمر وبأي حد اذاه او بينهم مشاكل وعرف مامتو علي حنان وقالها انو اتقدم ليها ومامتو فرحت لانها بتحبو اووي وكانت فرحانه اووي بالكلام الي مراد قالو عنها وكان نفسها تسوف حنان الجميله الي غيرت ابنها بشكل ده وخليتو يصلي كمان وكانت مبسوطه للتغير الي حصل وبتدعيلهم بِصَلاح الحال...
عند عمر دخل البيت لقاه هادئ دخل المطبخ لقاها واقفه بتدندن وتقول....
#نور_العُمر23
#بقلم_حبيبه_محمد
واقفه بتدندن وتقول "وحياه عينيك وفداها عنيا" "انا بحبك قد عنيا" "لا قد روحي..لا لا شويه" "طب قد عمري..برضو شويه".."حيرتيني.."توهتني.." غلبتني".. وياك كده لي"
عمر من وراها كمل وقال: "نستني كنت هقولك اي"
نور: لفت وراها بسرعه وراحت حاوطتو بأيديها وابتسمت وقالت نورت
عمر:حاوط خصرها بأيديه وقال بغزل انتي النور كلو
نور: ضحكت امم غلبتني كده
عمر: محدش يقدر يغلبك وغمز وقال بتعملي اي
نور: نسكافيه استني اعملك تاكل وبعدين نشرب انا وانت في الجنينه
عمر: حرك براسو بمعني لا وقال: لا انا جايب اكل واحلي سهره الليلادي وغمز
نور: صقفت هو ده الكلام وخرجت هي وعمر وجابو الاكياس الي فيها الاكل وحجات البيت وبعدين عمر اخدهم منها حطهم علي الرخام وشالها بحُب وقال: مش عاوزك تتعبي انهارده وشالها قعدها علي الرخام وباس خدها وقلع القميص ووقف هو وبقي عاري الصدر امامها وخرج كل محتوايات الشنط علي الرخام وبقي يحط الفاكهه في مكان والحلويات والشيبسي والمشروبات وفي وسط ما هو بيعمل بص لنور وقال: عاوز اسمع جمال صوتك وغمز بمعني غنيلي بصوتك الي عشقته نور ابتسمت وبدأت تدندن بحُب المرادي بأغنيه عمرو دياب وتقول: "ياما ليالي شاغل خيالي ومسبتنيش" "ده حبيبي.. حبيبي اغلي من عمري" ونطت من علي الرخام وراحت حاوطت عمر بإيديها وعنيها في عنينه وقالت بصوتها الجميل وكله حُب "وحياتي كلها ليه" عمر: ضحك وصوت ضحكته رن في ارجاء المكان علي محاوطتها وتغزلها ليه وقال: "ده حبيبي" نور كملت وقالت "حبيبي قولتها بقلبي"
عمر: شدد علي محاوطته ليها اكثر وقال وعنيه كُلها حُب "دوا روحي حته من قلبي" كملت نور وقالت "ولا يحلي عُمري غير ليه".... خلصت كلمات الاغنيه وهي باصه لعيونه وكأنها بتاخد منو طاقه وبتديلو فنفس الوقت عمر شالها اول ما خلصت وغمز وراح قعدها علي الرخام وقال بغزل: لو فضلتي علي كده هكنسل السهره وانتي عارفه بقي وغمز وضحك
نور: شدتو عليها وحطت ايدها حوالين رقابتو وقالت مش مصدقه إن الجمال ده كلو ليا انا وبس
عمر: ولله ولا انا مصدق اصلي حلو بزياده انا عارف وضحك
نور: ضربتو بخفه علي قلبو.... عمر ضحك وحط ايدو علي قلبو وردد: قلبي
نور: غمزت وقالت سلامتو وزقتو جامد وغيرت نبره صوتها من دلع لمرح وقالت: خلص بقي
عمر: فضل يضحك علي تغيرها السريع وقُرباها منو وكمل الي كان بيعملو..... اما عن فؤاد وزينه فَ من بعد ما مشيو من المستشفي كانو زعلانين من بعض بس فؤاد ميقدرش علي بُعد زينه فَ كلمها وهي كانت بتعيط عشان هما الاتنين زعلانين من بعض هو نزل راحلها البيت وكانت مامتها واهلها موجودين قالهم انو عاوز يتكلم مع زينه وزينه خرجت وكان باين عليها العياط وانفها وعيونها لونهم احمر اثر البكاء
فؤاد: خدها من ايدها وقعدها ومسح دموعها بحنان وقال: اهدي عشان نتكلم
زينه: هديت شويه نعم
فؤاد: بصي يازينه انتي عارفه عمر طيب قد اي وبيعزك ازاي ودايما شايفك اختو الي ربنا مرزقهوش بيها وعارفه قد اي هو تعبان وما صدق ربنا بعتلو نور عشان تعوضه عن كل الي راح والي حصل امبارح عصب عمر لانو مش بس بيحب نور ده بيعشقها لانو لقي فيها الي يعوضه عن كل الي اتحرم منو تيجي انتي وتسمعيه كلام وحش اووي وتقوليله انو مريض نفسي من امتي وانتي بتقولي كده يازينه من امتي وانتي معتيش بتخافي علي احساس الي قدامك فين زينه الجميله الي بتخاف تقول كلمه للي قدامها عشان ميحسش بإحساس وحش فين زينتي الي بتخاف علي مشاعر الناس وبتخاف عليهم لي تقولي كده لعمر وانتي عارفه انا بحبو قد اي ودي مشاكل بينو وبين باهر انتي مينفعش تتدخلي دول رجاله مع بعض انتي بنت حتي لو انا الي اتخانقت مع مين انتي متدخليش خليكي بعيده عن اي مشكله ومتسمعيش حد كلام وحش بشكل ده يزينه انا مش هعاتبك ولا هزعل خلاص لان حصل خير وانتي حبيبتي يزينه بس عمر تعب امبارح بسببك عارفه لي جاله نوبه غضب ووهم اتوهم ان كل الي حواليه بيقولوه انو مريض نفسي بسبب كلمتك انا دكتور نفسي عدي عليا مواقف زي دي واكتر وفهمت عشان كده عمر فقد وعيه وكان بيحاول يوقف الصوت الي سامعه لو تفتكري شكله وهو بيبص حواليه بمعني انو موهوم وفي عالم كلو وهم محتاج الي يفوقه منه وانا بحبك وبحب عمر وعمري ما اقدر اخسر حد فيكم فَ انتي بدل ما كنتي بتقوليلي خلي عمر يخف ويكون كويس حرام تروحي انتي تخلي حالته تسوء اكتر مش معني انو مريض نعايره يزينه انا عارف انك كنتي متعصبه بس ارجوكي بعد كده اتحكمي في كلامك الله واعلم كان ممكن اي يحصل واخر حاجه عارف أنك زعلانه عشان قلتلك اطلعي برا بس لو مكنتش قولت كده كانت المشكله هتكبر اكتر وعمر هيتعب وباهر مش هيسكت لأنك اختو وانا مش هقدر اشوف عمر حاصلو حاجه واسكت وكل ده بسبب حبيبتي وبسبب كلام هي قالته وقت غضب معني كلامي مش اني مستعد اخسرك بالعكس انتي روحي وحبيبتي ومقدرش اعيش من غيرك انتي الحاجه الي باخد طاقتي منها وبتخليني اضحك بس ده اخويا الي ربنا مرزقنيش بيه فَ ارجوكي يازينه متزعليش ولا تحاولي تدخلي في مشاكل انتي ملكيش علاقه بيها افهميني انا خايف عليكي ومش هخاف علي حد قدك ومش عاوزك تزعلي اني قلت حاجه تدايقك وخلاص يازينتي المسامح كريم وخلي قلبك ابيض انا فؤش حبيبك هاا وغمز
زينه: كانت بتسمعو وفي الاول كانت زعلانه من كلامو الي حسسها انها مش مهمه بالنسبالو بس بعدين صبرت وسمعت للأخر وراضها وراضي قلبها وجبر خاطرها وهي ابتسمت ودمعه منها نزلت وفؤاد اول ما لمح ابتسامتها ابتسم بحُب علي زينته الجميله الي ميقدرش يعيش من غيرها ومسح دموعها بحنان
زينه: حاضر يا فؤاد هعمل كل ده بس انت متقللش مني قدام حد ولا تكسفن...
فؤاد: قاطعها مقدرش.. مقدرش اقلل منك ولا عمري انتي نفسي التانيه وزينه حياتي ازاي اقلل منك ولا اكسفك حتي عُمري ما افكر انتي تاجي ومراتي المستقبليه وام عيالي بأذن الله اوعي تقولي اني اقلل منك دي او اعمل حاجه تزعلك او زعلك يهون عليا ده يهون العُمر كلو والتعب كلو لأجل ابتسامه زينتي تظهر عمري ما اقدر اعملك حاجه تزعلك يزينه ولله ويشهد ربنا... خلص كلامو وكان بيحاول يوصل بعض من حبو ليها ولقي ابسامتها الي بتهون عليه اي شيئ ظهرت تاني ابتسم بحُب ورضا وقال اجمل ضحكه فحياتي ربنا يقدرني واخليكي دايما مبسوطه
زينه: ربنا يخليك ليا ويقدرني واسمع كلامك واعوضك عن اي حاجه وافرحك يارب
فؤاد: يارب يا ام عيالي وضحك وغمز وقال يلا قومي البسي عشان نخرج زينه قامت بفرحه ايوا يفؤش وضربت كف ايديه گ سلام وجريت تلبس اما فؤاد خرج لقي مامتها وباباها قاعدين وباهر داخل قعد واستأذنهم فإنو هياخدها ويخرجو ومش هيتأخرو ابو زينه ابتسم ووافق لأنو واثق في فؤاد وعارفو كويس وعمرو ما خاف علي زينه طول ما هي مع فؤاد بالعكس ده يخاف باهر يزعلها او اي حد يزعلها الا فؤاد لانو عارف انو بيحبها ودايما بيشوف ده في عينيه ومعاملتو معاها.... زينه خلصت وفؤاد خدها ومشيو
عند نور وعمر كان عمر خلص الاكل وكان بيحطو برا في الجنينه وخلص ونور خرجت وكانت شايله الايس كوفي وعمر اخدو منها وحطو وقعدو واتغطت والفيلم اشتغل والاتنين قاعدين بياكلو بيتزا وكريب ومندمجين.... خلصو اكل وعمر اخد من نور الطبق الي كان علي رجليها وحطو علي الطرابيزه وجاب الايس كوفي بتاعها وبتاعو وجاب المكسرات ونور اخدتهم وشكرتو وشربت عمر بصلها وضحك واخد واحده كاجو وقربها من بوقها ونور اكلتها وبعدين قربت منو وحضنتو وفضلت علي وضعها وهي بتتفرج علي الفيلم وبتشرب الايس كوفي الي عملهولها وكان عاجبها اووي من ايديه ومن وقت للتاني كان عمر بيأكلها وهو باصص للفيلم وبيشرب معاها وفضلو قاعدين في الجو الجميل المليئ بحُبهم
..... بعد مرور ايام وعمر عرف فؤاد واحمد علي الي مراد قالو ومراد رن علي فؤاد وقالو ورن علي احمد برضو وقالو وفؤاد فرح ان اتغير فعلاً واحمد كذالك وكان الكل بيحضر لقرأه فتحتهم وعمر وفؤاد واحمد كانو عاوزين يفرحوه وعملولو مفجأه وكانو متفقين وعمر جاب لنور فستان باللون الاخضر الهادي بس مكنش مكشوف ولبس قميص باللون الاخضر الهادي علي بنطلون اسود وجزمه اسود وساعه فيها لون اخضر هادي وكان رافع اكمام القميص وفاتح اول زرار ولابس دبله تدل علي انو متجوز وبجانبه خاتم تاني والسلسه الي في رقابتو وكان شكلو هو ونور يجنن اما فؤش وزينه واحمد ورقيه فَ لبسو زي عمر ونور لانهم متفقين علي كده والمختلف حنان ومراد كان مراد لابس قميص ابيض علي بنطلون اسود وحزام ابيض وجزمه بيضه واكمام القميص رافعها والساعه واول زرار مفتوح في القميص مع البرفان وجسمو كان شكلو يخبل وزاده وسامه اما حنان لبست فستان رقيق جدا باللون الابيض والطرحه ابيض والهيلز ابيض وميكب خفيف جدا ورقيق وكان شكلها تحفه اووي.... كلو جهز وكل واحد اخد حبيبتو وركب عربيتو وراحو علي بيت حنان وكان مراد ماسك بوكيه ورد وماشي في الشارع وكام واحد من اصحابه ماسكين صواريخ بتطلع نار گ زينه وعمر وفؤاد واحمد ماشين وراه بالعربيات مراد ماشي والبنات بتسقف ونور قالت: عمر ممكن ازرغط عمر ضحك وقال لو بتعرفي زرغطي يست نور فرحت وزرغطت وطولت فيها وكانت صوتها عالي فيها زينه قالت لفؤاد كذالك فَ ضحك وقال فتحت علينا يسي عمر وقال زرغطي يختي زينه زرغطت برضو واحمد بص لرقيه وقال موافق موافق يلا فرحه ع الكل وضحك ورقيه ضحكت بكسوف وزرغطت معاهم وحنان واقفه في البلكونه بصالهم بكل حُب وصحبتها هبه جمبها وامها جمبها وبيصورو وهي مسحت الدمعه الي نزلت منها بسرعه وثواني وكانو فوق وامها وصحبت عمرها بتزرغط ونور ورقيه وزينه معاهم وكان الحو مليئ بالسعاده والدفئ ومراد في قمه انبساطو هو وحنان والرجاله دخلو قعدو وام مراد كانت قاعده وعمر بدأ وقال احنا طالبين القرب منك في الانسه حنان لمراد... وعملو التقاليد المصريه الجميله وحنان خرجت بالمشروبات والبنات بتصورها وبيزرغطو وقراو الفتحه واول ما قالو صدق الله العظيم كانت الزراغيد رنت في ارجاء المكان وام حنان حضنتها وكانت بتدمع بحُب ومصطفي اخوها حضنها وباباها كذالك واخوها الصغير كذالك دليل علي فرحتهم بيها وهبه صحبه عُمرها حضنتها والشباب حضنو مراد وباركوله وهو كان مش مصدق إن أخيراً ربنا عوضه بأميره زي حنان وبأصحاب زيهم اما مامت مراد فَ كانت فرحانه بِ حنان ومبسوطه بإختيار ربنا لابنها وإختيار ابنها برضو وحمدت ربنا وادت حنان هديه وكانت عباره عن سلسله اقل ما يُقال عليها جميله ورقيقه وشكلها كان باين عليه الغلاء كانت رفيعه وفيها جوهره صغيره وبتلمع بشكل غريب بس كان شكلها يلفت النظر من كتر جمالها حنان شكرتها وحضنتها ومامت مراد قالتلها انها جيباها مخصوص من الجوهرجي بتاعها تحافظ عليها عشان دي هديه منها ليها بعيدا عن اي حاجه حنان اتبسطت جدا وعرفت انها غاليه بجد ومش شكل علي الفاضي... بيمر الوقت والكل بيفرح وينبسط وبيخلصو ومراد بيقعد مع حنان لوحديهم شويه يعبر عن حبو ليها ودلوقت يقدرو يتكلمو براحتهم لان بينهم حاجه رسمي اما الباقي فَ قررو ميروحوش وطلعو علي بيت عمر ووهما ماشين كانو جابو حجات كتير شكلهم هيقضو السهره عندو وعمر الي قايل كده وهما وافقو وطبعاً فؤاد استأذن ابو زينه وهو مكنش موافق في الاول بس فؤاد اقنعه واتفقو انهم هيقدمو الفرح لأن كده زينه مش بس حبتو لا دي عشقتو وبابا زينه وافق لأن فعلا بقالهم سنه مع بعض وكان كل ما فؤاد يعوز يقدم الجواز هو ميوافقش عشان يخاف يكون اختار غلط مع إن زينه وفؤاد بيحبو بعض من قبل الخطوبه بس باباها برضو حابب يطمن علي بنتو... وصلو علي بيت عمر ونزلو وكل واحد كان شايل اكياس والكل دخل يغير وكأنهم كانو متفقين علي كده اصلا ومشاء الله البيت كان كبير بس دور واحد وعمر الي مصممه زي مقولنا ومأتقن فيه.... خلصو تبديل ملابسهم والشباب كان عمر خرج الشوايه برا في الجنينه وفؤاد بيظبط القعده واحمد بيحضر الاكل اما البنات فَ كانت بتساعدهم بيمر وقت وكانو خلصو وعمر واقف قدام الشوايه وبيعمل اللحمه ومحاوط نور وبيتغزل فيها علي ما اللحمه تتعمل اما احمد ورقيه ف كانو قاعدين بيشربو نسكافيه ورقيه كانت حامل وباين عليها اما فؤاد وزينه واخدين جمب وفؤاد حاطط رأسه علي رجل زينه وبيكلمها وهي بتكلمو وبتضحك والشاشه شغاله علي اغنيه ام كلثوم وبتقول "الليل وسماه" "ونجومه وقمره" " قمره وسهرو " عمر كان بيقلب اللحمه وبيهوي عليها والريحه جميله وسابها وحاوط نور ورقص معاها وكان بيقول "وانت وانا" نور: قالت: "ياحبيبي انا" وكملو رقص وفؤاد قال لزينه " يا حياتي انا"
زينه: كانت بتبصلو بحُب وهو كان ماسك ايدها باسها وقال "كلنا كلنا" "في الحُب سوا" وغمز لزينه وهي ابتسمت وقام وقال: ضحكت يعني.. قلبها مال وابتسم وبعدين حط ايدو علي وجهها بحنان وقال: بحبك يزينه حياتي ولو عيشت عمري تاني وتالت هتكوني انتي اختياري الأول والأخير
زينه: وانا كمان يافؤش ولله بس مش يلا بقي انا جوعت
فؤاد: طيب يختي كوليني احسن وضحك وقام لقي نور وعمر بيرقصو ومسمتعين بالسهره فؤاد بصلهم وقال: يعيني عليك يا فؤاد ياحبيبي كلو واقع في الغرام ومستمتع الا انت يقلب امك واقع في واحده بتحب النوم والاكل يارب صبرني يارب وارزقني الي هما فيه يارب وبعدين كان رايح يعمل اللحمه هو بس قال بتفكير: إن لم تستطع اسعاد نفسك فَ عكِر مزاج الآخرين وراح لعمر ونور وقال بصوت شبه عالِ الأكل يا استاذذ الأكل
عمر: بعد عن نور وقال..... سوري ع التأخير ده كلو كنت بمتحن♡
#نور_العُمر24
#بقلم_حبيبه_محمد
إن لم تستطع إسعاد نفسك فَ عكِر مزاج الآخرين وراح لعمر ونور وقال بصوت شبه عالِ: الأكل يا استاذذ الأكل
عمر: بعد عن نور وقال: يخربيتك يا فؤاد وانت فصيل غور يعم الاكل هناك اهو
فؤاد: لا يخويا انت الي هتعمل يلا وزقو ونور وقفت تضحك فؤاد قال بضحك: إن لم تستطع إسعاد نفسك فَ عكِر مزاج الاخرين وضحك ونور ضحكت علي تفكيرو وقالت: يخرب عقلك يافؤاد
فؤاد: كان بيضحك بس بصلها بدون ريأكشن وقال انتو عاوزين تخربوني يا تخربو بيتي الي لسه متفتحش مش كفايا الي معايا يارب
نور: فضلت تضحك يعيني عليك يا ابني طب روح روح ربنا يسهلها عليك فؤاد مشي ونور راحت لعمر وعمر كان بيضحك علي ضحكتها الجميله
...... خلصو وقعدو واكلو كلهم وبعد ما اكلو كانو قاعدين بيشربو قهوه وايس كوفي من الي عمر بيعملو وبيتفرجو علي الفيلم وكل واحد واخد حبيبتو جمبو ومتغطين بس الفرق ان نور حاضنه عمر وكانها بتدَفي بيه ورقيه كذالك اما فؤاد وزينه فَ مكانوش قريبين من بعض زيهم لانهم لسه مش مكتوب كتابهم فؤاد بصلهم وكأنو هيعيط عشان هما قادرين ياخدوهم في حضنهم وهو لا بس ابتسم بعديها بحُب ودفئ وبيدعي ربنا يحفظهم كلهم ويعوضهم كلهم ويوفقهم مع بعض
.... بيمر الوقت وكانت نور نامت ورقيه علي كتف احمد وزينه نامت علي كتف فؤاد فَ عمر دخل نور وغطاها وخرج وقال لفؤاد مش لازم يروحو هما كمان وهو هيكلم ابو زينه فؤاد قالو تمام واحمد كان اخد رقيه ودخلو في الاوضه واخدها في حضنو ونامو وعمر وقف برا ورن علي ابو زينه وثواني كان رد وعمر فضل يقولو ان زينه نامت وبكره الصبح هتيجي وهي فأمان وفؤاد معاهم وميقلقش بس كان باباها رافض انها تنام برا رفض تام بس بعد محااولاات كتير من عمر وفؤاد وافق عشان ميقلقوهاش وقال لعمر انو واثق فيه بس هو معندوش حد بينام برا البيت وعشان كده ياخد بالو منها عمر قالو حاضر وطمنو ودخل وفؤاد دخل ونام بس في اوضه غير الي زينه فيها وعمر فتح باب اوضتهم لقي نور قاعده علي السرير راحلها بسرعه وقال: اي الي صحاكي يا نور مالك
نور: ردت بنوم كنت بحلم بحلم وحش اووي يا عمر
عمر: طيب اهدي يحبيبتي واذكري ربنا ونامي ونام جمبها واخدها في حضنو ونامو
بعد مرور شهر وكان تم جواز زينه لِفؤاد وخطبه حنان لِمراد ورقيه جابت ولد واسمو سيف ونور بقت حامل وكان بس فاضل فرح حنان علي مراد وبس اما بخصوص بسيم فَ خلاص كان اخد جزاؤه ومامتو عرفت وحاولت تخلي اي محامي يخرجه بس اتعدم وفضلت عايشه حزينه وكرهت نور وجوزها بعد ما عرفت الحكايه..... كان الكل متجمّع عند احمد ورقيه عشان البيبي بيطمنو عليه لأنو كان في الحضانه بقالو اسبوع وكان كل واحد جايب هديه شكل للبيبي(سيف) ونور وزينه وحنان كانو فرحانين بيه جدااا مراد قال بحماس في مفجأه... الكل بصلو وقالو اي مراد قرب من حنان ومسك ايدها وقال بمناسبه خروج سيف من الحضانه قولت كفايا كده بقي وكلمت باباكي اننا مش محتاجين اي حاجه واني بحبك وكده و... بصلهم كلهم بإبتسامة وقال: حددت معاه ان الفرح وكتب الكتاب اخر الاسبوع دهه الكل اتبسط واتصدم وحنان حطت ايدها على بوقها وعينها دمعت من الفرحه والكل بارك وسلمو وادو الهدايه لسيف وفضلو قاعدين مبسوطين ومن تاني يوم كانت حنان والبنات سوا بيحضرو للفرح مفيش غير ايام بس علي الفرح والشباب كانو بيحضرو مراد وبيحضرو مفجأه ليه
بيمر كام يوم والكل كان سعيد جدا وحنان عزمت كل صحابها ومراد وعمر والكل كذالك لانهم كانو فرحانين ليهم وهبه صديقه حنان كانت مع البنات وهما بيحضرو للفرح وخطيبها اتعرف علي مراد وخلاص كل حاجه كانت جهزت وخلصت والفرح كان هيتعمل في الفندق الي عمر ومراد مشاركين فيه وكان عمر مظبط كل حاجه لمراد ومبسوطين لبعض
... كل حاجه جهزت والقاعه اتملت ناس وحنان والبنات في اوضه في الفندق وكانت هبه بتأكل حنان وهي بتخلص عشان متتعبش وخلصو وكانت نور لابسه فستان ازرق مع الهيلز والاكسسوارت والتسريحه والميكب الخفيف شكلها كان جميل خالص وزينه فستان احمر رقيق مع تسريحه شعر جميله وميكب خفيف واكسسوارات رقيقه وجميله وهيلز كان شكلها يجنن ورقيه لابسه فستان سماوي رقيق وميكب خفيف مع الهيلز والاكسسوارت والتسريحه شكلها كان يخبل اما حنان لبست فستان ابيض بالطرحه بيضه وشكلها كان زي الاميره الجميله وهبه صحبتها لابسه فستان وردي هادي والطرحه ابيض والهيلز ابيض مع الشنطه والميكب الرقيق وكان كلهم شكلهم زي الاميرات الملفته كل واحد اخد حبيبتو ونزلو للقاعه ومصطفي كان واخد ايد حنان وسلمها لِمراد وقال: لو فيوم اتخنقت منها او دايقتك متعملهاش حاجه ولا تزعلها استحملها وراضيها وانا هكون معاك في اي وقت بس بالله عليك تحافظ عليها هي مفيش احن ولا اطيب منها مراد رتب علي كتفو وقال: متقلقش ولله هحافظ عليها بروحي وإن شاءلله ربنا يقدرني واكون الراجل الي يسعدها ويفرحها بإذن الله واخد ايدها وتم كتب الكتاب وبقت حنان مرات مراد ووالد حنان قال: حنان أمانه هسألك عليها يوم الدين متزعلهاش يابني لو فيوم مبقتش تحبها وبصيت لغيرها رجعهالي ومتأذيهاش رجعهالي ومش عاوز منك حاجه بس متخليهاش حزينه ولا تزعلها اديتك روحي بين ايديك اتمني تحافظ عليها واوصيك عليها تكون السند والأدب والاأخ والصديق والأبن وكل حاجه في حياتها وانا واثق إن بنتي هتصونك وهتعمل كل الي تقدر عليه عشان تسعدك فَ انا بسلمك روحي وحبيبتي وبنتي واختي وصديقت عمري علي كفوف من ورد حافظ عليها من نسمه الهوا
مراد: حضنو ورتب علي ضهرو بحُب وقال: متقلقش ياعمي وأنا قد الامانه بأذن الله والوصيه وهكون كل ده ولله وعمري ما هعمل اي شيئ يزعلها دي حبيبت روحي وحناني كلو وبص لحنان بحُب حنان مسحت دموعها وراحت حضنت باباها واخوها وهي بتعيط وبعدين حضنت مامتها واخوها الصغير وبعدين هيصو وكانو بيرقصو والبنات بتزرغد هي وصُحاب حنان وكان الجو مليئ بالسعاده والانبساط وكانو كلهم بيرقصو مع حنان ومراد وعمر كان مفهم نور متتحركش جامد ولا كتير عشان هي في اول حملها وتاخد بالها من نفسها
..... بيمر وقت والفرح بيخلص والكل بيمشو بعربياتهم بعد ما ودعوهم ودقايق وعمر ونور وصلو لبيتهم وفؤاد وزينه راحو لمطعم ياكلو برا اما نور اول ما بتخطي خطوه لجوا البيت اضاءه بتشتغل وكان شكلها تحفه وهي بتبص لعمر ومبتسمه وماسكه ايدو عمر شالها ودخلو وكان محضر ليها مفجأه دخلت لقت ورد احمر وشموع واضاءه جميله واكل متحضر شكل عمر مظبط كل حاجه نور حضنتو بحُب وقالت شكراً اووي ده عشاني عمر هز راسو بمعني اه وقال: ايوا يلا ادخلي غيري بقي عشان النهارده ليلتي وضحك
نور: ضحكت والاتنين دخلو غيرو ودقايق وخرجو ونور كانت لابسه قميص نوم حرير باللون الاحمر وقصير والضهر عاري وعمر لبس شورت للركبه باللون الاسود وقعدو ياكلو ووسط الاكل كان عمر بيتغزل بنور ومن وقت للتاني بيأكلها
... خلصو اكل وعمر حاوط خصرها بإيديه وشالها ودخلو اوضتهم اما عند احمد ورقيه فَ احمد كان خدها وراحو علي قعده رومانسيه علي البحر محضرها ومفيش غيرهم وبس وكان في الاكل واكلو وقعدو مع ضوء القمر وجمال البحر والاضاءه وكانو بيرقصو وسيف ابنهم عند جدتو... اما عن حنان ومراد فَ الشباب كانو حضروله مفجأه جوازه وهي أنهم ودوه لجزيره علي البحر للعرسان الجداد وبس وكان صاحبها صديق لعمر وهما ظبطو كل حاجه عشان يقدرو يستمتعو بشهر العسل بعد ساعاات مراد وحنان وصلو ونزلو وكان اضاءه المكان جميله ومريحه بشكل واول ما دخلو كان مكتوب مراد and حنان وقلب وزينه ووقتها نزل ورود عليهم من فوق ومراد طقطق بصوابعه بتجاه السما وحنان بصت علي السما لقت مكتوب بالنار i love you hanoon شكلها كان جميلل اووي حنان حضنتو بحُب وقالت شكراً علي كل حاجه شكرا بجد مراد بادلها الحضن ودخلو للجناح بتاعهم وكان محطوط زينه جميله وهاديه ومع كل خطوه بيخطوها اضاءه بتشتغل وفي الجناح نفسو دخلو لقو مكتوب بالورود مراد and حنان وشكلها كان جميل جداً مراد فتح ستاير الجناح وكان بيطل علي البحر حنان بصت بأعجاب وقالت: يخبر ابيض علي الحلاوه مراد حاوط خصرها بأيديه وقال ربنا يقدرني واحققلك كل الي بتتمنيه حنان حضنتو وقالت: انا مش عارفه اوصف فرحتي ولا حبي ليك قد اي مراد حط ايديه علي شفايفها وقال: اشش ردك واصل المهم انك تكوني مرتاحه ومبسوطه معايا حنان شالت ايديه وقالت بحُب: مبسوطه دي قليله ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا
مراد: قبل خدها بحنان وقال: يلا نغير ونبدأ حياتنا بالصلاه حنان ابتسمت علي كلامه وقالت: حاضر والاتنين دخلو بدلو لبسهم ومراد ساعدها تبدل فستانها ولبست العبايه وهو غير واقام الصلاه
.... خلصو صلاه ومراد قربها عليه وقال تقبل الله
حنان:رددت بإبتسانه مننا والاتنين قامو وحنان بدلت الاسدال وقعدو علي السرير.. مراد لمس شعرها بحُب وقال: بحب كل حاجه فيكي ياحنان بحب ضحكتك وعينك وشعرك وكل حاجه فيكي انا بقيت بدمنك بقيتي زي الدم الي في اوردتي
حنان: ابتسمت بخجل وقالت وانا بحبك اووي يا مراد بجد وربنا يقدرني واكون الزوجه الي تقدر تسعدك ورددت بحنان: ولو في يوم هتميل فَ انا كتافي هتشيل
مراد: ابتسم وقبل كف ايدها بحُب وقال: طب تسمحيلي اخدك في عالمي تلقي نظره علي جزء من حبي ليكي
حنان: مسكت ايديه بحُب وهزت راسها بالموافقه مراد ابتسم وذهبو لعالمهم الجميل الي صنعوه سوا بالحلال وامام ربنا وعاشو كل حياتهم بالحُب والإيمان وبقي كل واحد فيهم حبو بيزيد جواه كل يوم وكملو حياتهم في حُب ودفئ بعد صُلح الشر وتغيره للخير (ولأن الحلال اجمل فَ هنستناه♡) .
تمت بحمد الله وحابه اقول إن قصه البطل حقيقيه وانا غيرت فيها شويه أتمني تكون عجبتكم وإستفادتو ولو بحرف انتظروني في روايه ومغامره جديده بقلم حبيبه محمد .
نور_العُمر_النهايه
لمتابعةالروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا