القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مطلوب زوج فولاذي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية مطلوب زوج فولاذي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية مطلوب زوج فولاذي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 



 الرابع...كلبشت ايده في السرير بقى يحاول يفك ايده مش عارف  قال بزهول ...يا بنت الغداره ....ولا يا ياسين.... يا بت استني مش هينفع تسيبيني مربوط كده مياسيييبن يابت ارجعيييييي


 بس مياسين ضحكت ونزلت وسابته 

جذب شعره لورا  بزهول شديد  وقال.... اشرب يا عم انت اللي جبته لنفسك


مياسين نزلت وهي بتضحك ومبسوطه لاول مره 

اختها قابلتها وضحكت وقالت.... ايه ده يا عروسه نازله يوم صباحيتك ليه 


مياسين بصيت لها بحده وقالت.... بتبيعيني عشان تتجوزي صرصار البلاعات بتاعك  ماشي يا نور


نور بلعت ريقها بارتباك وقالت.... يا حبيبتي انا عايزاكي انت كمان تتجوزي مش علشان انا اتجوز


مياسين  بصيت لها بغيظ وقالت.... ماشي انا هحاول اصدقك يا نور بمزاجي هااا


نور لسه هترد جدها جيه وقال بزهول...انتي  نزلتي النهارده ليه انتي مش النهارده صباحيتك يا بت 


مياسين ضحكت بارتباك وقالت....اصل..اصل معايا موضوع مهم في الشغل يا جدي 


جدها قال بصدمه...  شغل شغل ايه يوم صباحيتك انت عايزه تجلطيني ما فيش شغل مش هتروحي مكان ..يلا اطلعي عند جوزك 


مياسين قالت بسرعه يا جدو مش هينفع بقول لك معايا شغل 


جدها قاطعها وقال بسرعه.... انا كلمتهم عل  اجازه ليكي عشان عارفك مش هتاخدي.... يلا اطلعي اقعدي مع جوزك 

بقلم...زهرة الربيع


مياسين  نفخت بغيظ... ولسه هتمشي 

قال بسرعه استني خدي التذاكر دول حجزت لكم يومين في شرم تروحي انتي وجوزك وترفهوا عن نفسكم شويه اعتبروه شهر عسل


مياسين قالت بدهشه....مش هينفع يا جدو عسل ايه وهباب ايه انا ورايا شغل بقولك


جدها  قال بسرعه ....انا الكلمه بقولها ما بعيدهاش تاني اسمعي الكلام بقى ولا انت عايزه تتعبيني و انا تعبان لوحدي 


مياسين اتهدت واخدت التذاكر منه وقالت ...اكيد مش عايزه اتعبك يا جدو وانا لو عايزه اتعبك كان زماني اتورطت كل الورطه دي ربنا يسامحكم بجد


 جدها ضحك وهي اخذت التذاكر وطلعت على فوق تاني


عند مصطفى رنلو رقم اول ما شافو رد بزهق وقال..عايزه ايه يا رشا


البنت كلمتو شويه وهو قال..رشا قولتلك قبل كده كان فيه وخلص احنا موضوعنا سوا انتهى وعلشان اريحك اكتر انا اتجوزت...اه اتجوزت وعايش اخر تمام حلي عن امي بقى وقفل معاها ورما أتليفون عل  السرير 


 مياسين طلعت بضيق شديد ومصطفى بصلها بغيظ وقال رجعتي يعني

بقلم....زهرة الربيع

مياسين  قالت بضيق شديد ...حظي زي الزفت حتى لما خلصت منك ما عرفتش انزل الشغل 


مصطفى قال بغيظ شديد... احسن.... دعيت عليكي انتي  واهلك 


مياسين قالت بسخريه....اممم وانت متوضي الصراحه...وراحت فكت الكلبش ولسه هتبعدو


مصطفى  امسكها من ذراعها بقوه وقال.... انا بتربطيني كده بتكلبشيني ده مفيش ظابط قادر يعملها قبل كده 


مياسين قعدت بحزن في عينها وقالت..مش وقتك يا مصطفى كفايه عليا الهم اللي انا فيه يعني مش ناقصاك


 مصطغى قال  وايه اللي همك بقى ان شاء الله... انك ما نزلتيش الشغل


مياسين  قالت بضيق ...لا عايزنا نسافر... جدي عامل لنا شهر عسل لا ومصر كمان


مصطفى شدها عليه بقوه بقت بين ايديه وبص لعيونها وقال... والله جدك ده راجل بيفهم..احنا فعلا محتاجين بعيد علشان ناخد وندي  بشكل ودي


مياسين بصتلو بخنقه وقالت ....سيبني يا مصطفى عشان بعد كده انت اللي بتزعل


مصطفى  بص لعيونها جامد وقال ...الا النهارده رغم اللي عملتيه من شويه لكن انا مزعلتش ومستعد اتكلبش كل يوم لو هنقرب كده... يا لهوي على اللي عملتيه فيا قلبي مش راضي يبطل دق 


مياسين نزلت عيونها في الارض بكسوف لاول مره وقالت ....انا كنت باخدك  على قد عقلك علشان اعرف اربطك مش اكتر اوعى تفكر في حاجه تانيه


مصطفى ابتسم  وقال ...طب وانت.... ما حستيش بحاجه تانيه 


مياسين بعدت عنه بارتباك وقالت.... حاجه ايه


مصطفى  قرب منها تاني وقال...يعني قلبك ده مدقش ابدا... مش عايزه تعيدي اللي حصل من شويه تاني 


ولسه هيقرب دفعته وقالت ....وبعدين بقى خليك بعيد عني ..ويلا جهز نفسك عشان نلحق الحجز من اوله


مصطفى  ضحك وقال حاضر.... لما اشوف اخرتها معاكي


وجهزو هدومهم هما الاتنين

ومصطفى  دخل يلبس في الحمام وهي بقت تلبس في الاوضه وبعد ما طلعت طقم اسود في اسود بنطلون جينز وكده هتلبسه شافت فستان رقيق جدا كانت اختها اشتريتهولها باللون الابيض مع خيوط ورديه...مسكته بتردد و لبسته وهي بتفتكر كلامه عنها لما قال انها جميله ومخبيه جمالها بقيت تبص للمرايه باعجاب وفردت شعرها وكانت قمر حرفيا 

بس انتبهت لنفسها  وقالت باستغراب.... ايه اللي انا بعمله ده ..مش للدرجه دي يعني


واخدت الطقم اللي اختارته الاول  ولسه هتبدل هدومها 

خرج مصطفى من الحمام واتصدم بشكلها وصفر بذهول 


مياسين ارتبكت جدا وهو بقى يبص لها باعجاب شديد وقال ....ايه ده هو انا دخلت اوضه تانيه ولا ايه 


مياسين نزلت عيونها بكسوف وقالت.... انا..انا لبسته بالغلط ...كنت هلبس الطقم ده 


مصطفى  قرب منها ومسك ايدها ولفها اعجاب شديد وقال....انتي قمر جدا كده


مياسين قالت بارتباك... لا بس انا عايزه ابدله لان انا مش هعرف انزل كده


مصطفى بص لعيونها وقال ...انا مش مصدق انك بالجمال ده كله بجد تبهري


مياسين  بلعت ريقها وهي بتبعد عيونها عنه بارتباك 

اما هو فكان مثبت نظره عليها وبيبصلها باعجاب شديد وقال ...امانه عليكي لو شوفتي ياسين تقولي له اني مش عايز اشوف وش امه تاني


مياسين  ضحكه جامد من قلبها وهو ابتسم على ضحكتها الرقيقه الجميله ومسك ايدها وقال... يلا بينا 


مياسيت قالت بارتباك... خليني اغيره مش هعرف انزل كده والله  و


بس قاطعها لما قال كلمه تانيه وهشيلك وانزل بيكي اسمعي الكلام 


مياسين اتنهدت ونزلت معاه قدامهم  وهيه مكسوفه جدا بسبب لبسها اللي اول مره يشوفوها بيه


وبعد وقت ركبو العربيه وطلعوا مع بعض بعد ما ودعوا الجميع 


على الطريق كان مشغل اغنيه جميله وبيغني معاها وهو بيبص لها كل شويه باعجاب


 مياسين اتنهدت  بضيق وقالت  في ايه يالا بطل نظرات المراهقين دي وترتني 


مصطفى ابتسم وقال...ما انتي كمان موتراني اوي وانا بعديها لك عادي


مياسين  لسه هترد عدت من جنبهم عربيه مكشوفه وكان اربع شباب وبقم يصفروا ويعا.  كسو


 مصطفى قال بغضب...ايه يا  خرتيت منك ليه... مش ناقصه بلاوي على الصبح 


وطلع بالعربيه بسرعه بعيد عنهم  وعداهم بمسافه

مياسين بصيت له بزهول وحطت ايدها على الدركسيون ومنعتو يكمل وقالت بغضب.... وقف العربيه...وقفها بقول لك 


مصطفى وقف باستغراب وقال ....في ايه يا بنتي مالك 


مياسين قالت بغضب شديد ...لا والله مالي ..انت مش شوفتهم بيعا. كسوني هو ده اللي قدرت تقوله


مصطفى  ضحك وقال ....ما هم مساكين ما يعرفوش اللي فيها لو شافوا ياسين اكيد ما يعاكسوش


مياسين قالت بغضب ...و بتهزر كمان.... انزل اضربهم  حالاااا


مصطفى  بص لها الصدمه وقال.... نعم انزل اضرب مين دول اربعه قد الحيطان


مياسين غمضت عينيها بغضب شديد وقالت بحده... قولت انزل اضربهم بدل ما انزل انا


مصطفى اتنهد وقال...و على ايه خليك مرتاح انت يا اسطى 


وداها التليفون وقال....خالي  اول رقم مليش غيره.... عشان الجنازه وكده ووووو


تفاعل شديد علشان نكمل يلااااا


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع