القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مطلوب زوج فولاذي الفصل الاول1 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات

 


رواية مطلوب زوج فولاذي الفصل الاول1 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية مطلوب زوج فولاذي الفصل الاول1 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 




اختي حلفت لنا كلنا ان لو اي عريس قبل يتجوزها ووافق عليها زي ما هيه وبشروطها هتتجوزه فورا وانا هحلفلك اهوه لو قبلت تتجوزها  هرجعلك المطعم بتاعك يا استاذ مصطفى


مصطفى قال بغضب شديد ...هو لوي دراع يا انسه نور... جواز ايه وهباب ايه..انا بقول لحضرتك سلميني المطعم بتاعي وانا هسددلك حقه قريب قوي


نور قالت بضيق... برضو يقول المطعم بتاعي انت ليه مش عايز تستوعب ان الراجل اللي ماجرلك المطعم باعهولي

..لان  حضرنك مش بتسدد الاجار وهو باعهولي وانا دفعت يعني بقى بتاعي..ولو وافقت على طلبي مش هاخد منك ولا قرش


مصطفى استغرب قوي وقال ...هيه اختك دي فيها ايه علشان تقبلي تديني المطعم ببلاش مقابل اني اتجوزها هيه عملالها بلوه ولا لا مؤاخذه..


نور قاطعتو  وقالت بسرعه..ابدا ابدا دي انسانه كويسه..بس هيه عندها شروط خاصه غريبه شويه ....٣ شروط بس..اول شرط انها هتكمل في شغلها في الشرطه...وتاني شرط....


وسكتت مكملتش بصلها باستغراب وقال..ها والتاني ايه


نور قالت ها...التاني...التاني..لا ..لا  مفيش تاني هو ده شرطها بس 


مصطفى قال بشك...بس انتي قولتي ٣

بقلم...زهرة الربيع

نور قالت بسرعه...غلطت ..كان قصدي واحد واحد بس...يلا بقى اتقدملها وخلصنا انا مليت


قال بضيق...هو انتي عايزه اختك تتجوز ليه


نور قالت بخنقه..علشان هيه رافضه تتجوز...وجدي حالف ما يجوزنيش الا لو هيه اتجوزت وانا هتجنن بقى بحب واحد وعايزين نتجوز ...ها بقى قولت ايه


مصطفى قال بخنقه..قولت اشوفها واتكلم معاها الاول


وقفت وقالت بسرعه ..لا...تشوفها ماشي لاكن من غير كلام..اصل خلقها ضيق حبتين


مصطفى استغرب قوي بس مكانش قدامو حل ...ده

 المطعم الي عايش منو ودي فرصتو انو يبقى ملكه من غير اجار ولا مشاكل اتنهد وقال..تمام هاجي بكره واشوف


وفعلا تاني يوم كان عندهم وكانو بيستقبلوه  بكل فرحه ومش معارضين على اي حاجه


مصطفى قال بحرج ..هو انا عندي شقه صغيره بس هتحتاح تشطيب و


جدها قاطعو وقال بسرعه..مش شرط..مش شرط ابدا يا ابني اصلا انتو بأذن الله هتقعدو معانا هنا في الفيله...يعني ده طلب من راجل عجوز قد جدك متحرمونيش من قعدتكم حوليا


مصطفى ارتبك شويه وكان عايز يرفض بس اصرار الراجل جدها عليه خلاه يوافق بضيق شديد


وهما بيتكلمو بسعاده خرجت بنت في عمر ال26 سنه بلامح جاده قويه ولبس لايدل على الانوثه في اي شيئ وقالت بسخريه..هو فين


جدها حمحم وقال..ما هو ...ما اهو قدامك يا مياسين 


مصطفى وقف ومد ايده وقال..اهلا يا استاذ ياسين انت تقرب ايه للعروسه


مياسين بصتلو بصدمه وغضب وقالت...حضرتك بتستظرف من اولها ....هو انتو مقلتلوش على شروطي ولا ايه


مصطفى اتسعت عنيه بدهشه لما فهم انها دي العروسه وبص لاختها بزهول


اختها بقت تبص شمال ويمن كانها مش واخده بالها

ومصطفى  لسه هيتكلم  قالت بسرعه..قولنالو على كل حاجه وهو جاهز وموافق يلا نقرى الفاتحه بدل الشياطين اللي ماليه المكان يلا يلا


وبدأو يقرو سوا ومصطفى كان بيبصلهم بزهول وبيبص لنور بغيظ... وكان مضايق جدا من استعجالهم في كل شيئ حتى الفرح حددو معادو 


مياسين بصتلهم بخنقه وقالت..انا هقراها على الطريق معايا شغل ومشيت وسابتو واقف باصص لطيفها بزهول ومش عارف ازاي ورط نفسو معاها وهيتصرف ازاي في اللي جاي


عدى اقل من اسبوع وكانت اجرائات الجواز بتمشي بسرعه واهلها دايما بيستعجلوه علشان يتجوزها بسرعه


وفعلا تم الفرح وخلصت الحفله على خير والعروسين دخلو على اوضتهم اللي كانت متجهزه بطريقه شيك جدا


اول ما دخلو مصطفى قلع بدلتو ورماها على السرير وبصلها بغصب وقال..اقدر افهم ايه اللي هببتيه ده...مش كفايه خارجه في ليلة فرحك ببدلة الشرطه وضحكتي الناس علينا...كمان واقفه طول الحفله مع زمايلك الشباب اللي مفيهمش بنت واحده حتى ولا كانك بتتجوزي وفيه زفت كلب كان معاكي

بقلم...زهرة الربيع

مياسين بصتلو بدهشه وقالت..انا هعتبرك فعلا كلب وبتهوهو من غير سبب زي عاده الكلاب ده طبعا احسن ما ابيتك في المستشفى ليله فرحك يا عريس.


مصطفى بصلها بدهشه ولسه هيتكلم قالت بغضب...انت مش عرفت شروطي بلا بقى على الحمام متصدعنيش


مصطفى قال باستغراب... الحمام


مياسين طلعت سلاحها ووجهتو عليه وقالت..اه..الحمام يلاااا 


تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع