رواية قيصر البحار الفصل السابع 7بقلم بسنت عبد القادر
رواية قيصر البحار البارت السابع7
رواية قيصر البحار الجزء السابع 7 حصريه مدونة قصر الروايات
انا بحذرك اهو
قالت تاج بزعر :
إلي تشوفه يا حج
قال جابر بقوة :
الكلام إلي قولته هيتنفذ من انهاردة سامعين ولا
قال قيصر ببرود :
أنا عن نفسي معنديش مانع
قال عمران بسعادة :
و أنا كفاية عليا هكون مع قيصر في بيت واحد
و هنا قال جاد بسعادة :
و الله لو هبقي مع قيصر و عمران في بيت واحد ديه احلي حاجة في الدنيا
هنا دق جرس الباب فتحت أحدي العاملات و هنا قال شخص :
رجعييين نعشق و ندوب و نعيش مع بعض حياتنا رجعيين ، أنا رجعت يا بشر
هنا قال الجميع بثوت سعيد :
نبيل
هنا ركضت سهير علي ابنها نبيل و احتضانها و حملها و دار بيها و هي تضحك لقد اشتاقت لابنها الصغير و قالت بحب :
وحشتني يا نور عيني
قبل نبيل رأس والدته و يديها و قال بحب :
و انتِ وحشتيني يا أحلي سهير في الدينا
قالت سهير و هي تبكي :
يا واد يا بكاش
هنا توجه نبيل الي قيصر و احتضانه بشدة و قال نبيل بمرح :
وحشتني يا بحار
قال قيصر بمرح :
و أنت وحشتني يا بيلي
قال نبيل بضجر :
ضابط جيش محترم تقوله بيلي
قال قيصر بمرح و هو يمسكه من ياقة القميص :
هتكبر عليا يالا
قال نبيل بمرح :
العفو يا قيصر ده أكبر علي أي حد إلا انت
ثم توجه إلي اخوته جميعاً و احتضانهم و هنا جلس و قال نبيل بمرح :
ازيك يا ليلة ، ما شاء اللة نمسك الخشب و اللة بتحلوي أكتر من الأول
قال قيصر بغضب :
ولا
قال جابر بقوة :
اتلم ياض ديه مرات ابوك
قال نبيل بمرح :
ان بس بمسي تماسي علي احلي ليلة و يسرا و تاج في الدنيا
ضرب الجميع كف علي كف و هنا قالت ليل :
واللة وحشتنه خفة دمك يا نبيل
قالت يسرا :
اه و الله الواد ده بيموتني من الضحك ربنا يحميك
قالت تاج بمرح :
حمد لله على السلامه يا نبيل يالي رافع من روحي المعنوية
ضحك الجميع و هنا ضرب جابر الطولة بقوة جعل الجميع يشهق و قال جابر بقوة :
انا مش هعيد كلامي كل شوية ، نبيل الدور ده هيتفضي في شقتين ليكم و أنا معاكم للرجالة و شقتين للبنات
سفق نبيل و قال بسعادة :
اللة ده احب من علي قلبي
و هنا قال جابر بقوة :
الكلام بقي للبنات ، من هنا و رايح الدخول و الخروج بحساب ، جميلة و قمر ، أنا عارف موعدهم لو جرجتم بعد الشغل ٩ تكونوا في البيت ٩ و دقيقة الله في سما لقعدكم في البيت سامعين ولا
قالت قمر زعر :
حاضر يا بابا ، حاضر
قالت جميلة باحترام :
هو حضرتك بتعمل كل ده ليه يا بابا عشلن نحب بعض ما احنا من بنحب بعض ايهه ...
قال جابر بقوة :
هو كدة عندك مانع ولا
قالت جميلة باحترام :
لا يا بابا معنديش مانع
و هنا قال جابر بقوة :
فدوي
قالت فدوي :
نعم يا بابا
قال جابر بقوة :
انتِ بتروحي الجامعة ٥ ايام في الأسبوع كل واحد في أخواتك هيجيبك و يوديكي ترجعي علي البيت لا في خروج ولا زفت الا يوم واحد في الأسبوع و هترجعي ٩ زي أخواتك
قالت فدوي بتزمر :
ليه يا بابا أنا عايزة أخرج مع اصحابي كل شوية إيه المشكلة ؟!
قال جابر بقوة :
ما انتِ معاهم في الجامعة كل يوم و بتشوفيهم ، الكلام إلي اقوله يتنفذ
قالت فدوي بتزمر :
حاضر يا بابا ، حاضر
قالت قمر بتريث :
يعني يا بايا ده آخر كلام عندك ؟!
قال جابر بقوة :
اه أخر كلام عندي و ولاد سهير و تاج مش هتشوفه بعض إلا علي غذاء بس و خلص الكلام علي كدة
قالت ليل بدهشة :
ليه يا حج كدة هتحرمهم من عيلهم
قالت سهير بحزن :
قوليله يا ليل قوليله
قالت يسرا بتريث :
يا حج بالهدوي انا عارف أنك بتعمل كدة عشان موضوع كارم بس خلاص المشكلة اتحلت
قالت تاج بحزن :
قوليله يا يسرا و الله يا حج ما هيحصل حاجة إلا بأمرك
قال كارم ببرود :
تصدق يا حج ده احسن قرار اخدته في حياتك
قالت تاج بغضب :
أنت بتقول إيه يا واد انت
قال كارم ببرود :
بقول الحقيقة ، الجزء من جنس العمل
شهق الجميع و هنا قال جابر بمشاكسة :
تصدق يا واد يا كارم ، أنت شكلك اتعدلت و بقيت تفهم أول مرة تقول حاجة صح و زي ما بيقوله من عاشر القوم و أنت شوفت بعنيك محدش قالك
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
علشان يصلكم تكملة الروايه لازم عمل انضمام لقناة التليجرام اضغط هناااااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله هنا👈 (قيصر البحار)
اضغط على اسم الروايه 👆👆👆
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا