القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قيصر البحار الفصل الثامن 8بقلم بسنت عبد القادر



رواية قيصر البحار الفصل الثامن 8بقلم بسنت عبد القادر

رواية قيصر البحار الجزء الثامن 8




رواية قيصر البحار الحلقه الثامه 8كامله وحصريه 

" لَم أَقَع فِي حُبُّك بَلْ وَقَعَ الْعَالَمِ مِنْ عَيْنِي ، حِين أحببتك ، لَقَد تَمَكَّنَت مِنِّي فَقَدْ أَصْبَحْتَ أتجاهل الْجَمِيع حِينَمَا تَكُون مَعِي ، فَالنَّاس لِلنَّاس أَمْ أَنْتَ لِي وَحْدِي فَقَط " 


شخصيات إضافية :


رامي ابو الدهب :


يبلغ من العمر ٢٥ عاماً ، شخص مستهتر بل كارثي ، شخص لعوب يقوم بابتذاذ الفتيات الصغيرات بل تصل إلي الاغتصاب و يقوم بتصويرهم حتي لا يقدمون علي تفعيل محاضر ضده ، من عيلة عريقة و لكن هو الفاسد فيها 


شهاب الدين الهاشمي :


يبلغ من العمر ٣٦ عاماً ، هو صديق نديم المقرب ، زير نساء بسبب جرح و ماضي أليم، حاول نديم مراراً و تكراراً أن يجعله يتعافي ولكن دونا جدوي تري ماذا سيكون دوره في هذة الرواية ؟!


____________


شركة Mandatory fashion : 


كانت زمردة تعمل و هنا كانت تدندن بأغنية محمد منير و قالت بصوت شبه مقبول :


دول عيروني و قالولي اسمر اللون يا لاللي صحيح أنا أسمر و كل البيض يحبوني يا ياللالي 


هم البيض فعلاً كلهم بيحبه السمر أوي فعلاً 


شهقت زمردة وجدت شخص يقف أمامها يسند علي باب المكتب و ينظر لها بطريقة مشاكسة و لعوب ، كان طويل القامة شعر بني كستنائي و عينيه خضراء و جسد عريض من الواضخ أنه يعشق الرياضة كأنه عارض أزياء


قال الرجل بمشاكسة و هو يقترب :


كنت معدي بالصدفة علي مكتب نديم لقيت واحدة بتغني دول عيروني و قالولي يا أسمر اللون يا لاللي مع أن السمر ده نص الجمال ، إذا مكنش الجمال كله 


كان يتفحصها من أعلي إلي اسفل بطريقة غريبة ثم عض علي شفتيه السفلي 


قالت زمردة بغضب : 


من الأدب و الزوق ، أنك متدخلش علي حد كدة 


قال الرجل بمشاكسة :


مين قالك ، أنا أصلا قليل الأدب و مش متربي اقولك علي الانقح مشوفتش ربع ساعة تربية 


قالت زمردة بغضب :


لا بقي انت زودتها أوي


قال الرجل بغضب :


بتزعقي ليه يا بت انتِ  ؟!


قالت زمردة بغضب :


بت !! بتقولي أنا كدة ده انت يومك مش معدي انهاردة


- إيه إلي بيحصل هنا ؟!


كان هذا صوت نديم و هنا قالت زمردة بغضب :


حضرتك أنا كنت في المكتب قاعدة في المكتب لا بيا و لا هليا لقيت الأستاذ ده دخل بيعاكس و بيقل أدبه


قال الرجل بملل :


عادي يعني فيها إيه ؟!


قال نديم بغضب :


شهاب في إيه ، زمردة في شركتي و إنسانية محترمة و مش هسمح لحد يضايقها أنت فاهم ولا ؟!


قال شهاب و هي ينظر لها من الاعلي إلي الاسفل باعجاب و لكن تخلص من هذا الإحساس و قال بسخرية :


كلهم بيقولوا كدة بس في الأول بس أول ما يشوفه الفلوس و واحد زي وسيم بيريله عليهم 


بدون سبث إنذار قبل أن يغضب نديم ققزت زمردة من علي المكتب مما جعلت كل من نديم و شهاب يندهشان و قالت زمردة بغصب :


تعالي يا عم الشباب و الرياضة ، تعالي يا بتاع إلي بيريله عليك عشان فلوسك و في خلقتك 


و بسرعة البرق رجعت زمردة رأسها إلي الخلف و ضربته علي جبته ثم امسكته من ياقة القميص و فعلتها مرة اخري مما جعل نديم يشهق و وقع شهاب  من أثر الضربة و هنا قالت زمردة بملل :

 

طول بعرض و جيم و بتاع و أنت من روسيتين بس وقعت زي الكتكوت المبلول 


ضحك نديم بشدة لدرجة انه ارتمي علي الكرسي و قال نديم بشماتة :


جدعة يا زمردة هو الواد ده عايز يتربي 


قالت زمردة بمرح :


انا في سيرتي معنديش ياما ارحميني 


قال نديم بمرح :


أهدي يا بروسلي ، أهدي


ثم قام نديم باستدعاء أحد الحرس و قاموا مساعدة شهاب للوصول إلي المكتب و زمردة تنظر له بستهزاء و تضخك بشدة حتي خرج نديم و قالت زمردة بملل :


اعتر عليك بس تاني صدفة ، أيامك هتبقي سودة معاك 


_____________


مكتب إيمان: 


كانت إيمان قد انتهت من مباشرة أعمال في المصنع و عادت إلي مكتبها ، سرحت إيمان قليلاً في ذكريات الاليمة و أيضاً السعيدة ، قررت ألا تصبح ضعيفة مرة أخرى و ستكون لها شخصية قوية و مستقلة و لكن جاء نديم فجأة في خاطرها ، سرحت في تفاصيله ، رجل وسيم ، ذو أخلاق رفيعة طيب القلب ، أحست أنها انجذبت له و هنا قالت بحزن :


فوقي يا إيمان ، ده كان شفقة عليكي مش أكتر ده تلاقي ارقي عائلات تتمني تناسبه و هو هيفكر فيكي بنت الحارة ، انتِ فين و هو فين ، أنسي يا إيمان انسي .


_____________

مكتب نديم : 


كان يضع نديم كيس من الثلج علي جبهة شهاب و كان نديم يضحك بهسترية و هنا قال شهاب بغضب :


انت بتضحك علي إيه ؟! أنا يتعمل معايا كدة من واحدة شبر و نص كدة 


قال نديم بمرح :


و إزاي سا شبر و نص تطلع اجمد منك 


ثم ضحك بهسترية و هنا صرخ شهاب و قال بغضب :


البت ديه تترفد


قال نديم بغضب :


تترفد ؟! ده انت يتعمل معاك أكتر من كدة هو أنت فاكرهم واحدة من المشتنقع الزبالة إلي تعرقه بتاع الكبريهات و البنات إلي هتريل علي رجل الأعمال شهاب الدين إيه افتكرت شافتك هتريل عليك مثلاً ، زمرد ديه ديه بنت جدعة و محترمة و مش من الأشكال إلي تعرفهم 


رجع شهاب رأسه إلي وراء و قال بصوت شبه بيه نشوة :


زمردة 


قال نديم بغضب :


ولا اتلم


أفاق شهاب و قال بغضب :


البت ديه لازم تترفد يا نديم


قال نديم بغضب :


ارفد مين يالا ، أنت رافع إيه ديه اختها لؤلؤ شركتي في المصنع و الشركة و بعدين ارفدها ليه ديه أشطر Marketing manager  جالي لحد دلوقتي و بعدين اتردها ليه عشان علمتك الأدب يا شيخ بطل بقي مش كل البنات زي ط...


قال شهاب بغضب :


لا كلهم واحده كل الي همهم الفلوس 


نظر له نديم و ضرب كف علي كف و شهاب قلب عينيه بملل  


_____________


بيت ليل :


كانت يسرا تجلس مع لسل و هنا قالت يسرا بفضول :


أموت و اعرف تاج و سهير عمله إيه عشان جابر يعمل فيهم كدة ؟!


قالت ليل بتريث :


عشان ضيعه عيالهم يا يسرا ، إلي كارم حصله ده بسبب تاج ، كارم ده كان اطيب حد في ولاد جابر هي كانت عايزه قلبه جاحد ميت علي أخواته و هو الاقوي و كذلك سهير حولت تزرع فيهم نفس إلي عملته تاج معرفتش نبيل و عمران بيحبه اخوتهم كلهم عرفت تزرع الغيرة و الحقد في قمر و فدوي 


قالت يسرا :


و أنا مش عارفة واخدة جنب من قيصر ليه ، متزعليش مني يا ليل علي زمان كنت بغير منك بس لما عشرتك حسيت أنك اختي مش ضرتي 


ضحكت ليل و قالت :


ربنا ما يجيب كره ، القلوب عند بعضها ، انتِ اختي يا يسرا  في الأول طبيعي تكرهني بس سيبك من كل ده أحسن حاحة عاملها جابر أنه جمع العيال ديه كلها مع بعض ، لازم يحبه بعض 

يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

علشان يصلكم تكملة الروايه لازم عمل انضمام لقناة التليجرام اضغط هناااااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا

الرواية كامله هنا👈 (قيصر البحار)

اضغط على اسم الروايه 👆👆👆


_____________


تعليقات

التنقل السريع