القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر المتمرد الفصل السادس والثلاثون 36بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات

 


رواية الصقر المتمرد الفصل السادس والثلاثون 36بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية الصقر المتمرد الفصل السادس والثلاثون 36بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات


#الحلقة_36

#الصقر_المتمرد

#بقلم_إيمان_جمال

#لؤلؤة_الكتابة


تقى خرجت مع البنات عشان راحين يرسموا حنة وطبعاً مش أول مرة بالنسبة لحفصة وتقى، ونور جات معاهم وسابت رحيم مع تامر 

تقى قررت ترسم رسمة مختلفة طلبت من البنت ترسم على عضمة رقبتها اللي فوق صدرها رسمة نبض قلب بطول المنطقة دي وفي نهايته اسم صقر بالانجليزي 

ليلى: ياعيني عالحب 

منال: طب ايه لازمتها بقى تتعبي الراجل

نور: تقريباً كدا بعد الرسمة دي هتبدأ تتعامل صح

تقى: لا 

منه ضحكت: انتي عاوزة ايه

تقى: عاوزة اخد قراري من غير ضغط

جميلة ضحكت اوي: قرار ايه يا ام قرار دي منظر واحدة لسة هتاخد قرار

تقى بصتلهم بغضب: ماخلاص بقى

حفصة: سيبوها براحتها 

تقى رسمت الرسمة واختارت كم رسمة في اماكن مختلفة بس فعلاً ذي ما البنات قالوا ان دي مش منظر واحدة لسة بتاخد قرار لان الرسومات اللي اختارتها رسومات متجوزين اووي (رسومات كُبار +18) ومغرية 😂

البنات ماسكين نفسهم من الضحك وهي بتبصلهم بغضب، كل بنت رسمت الرسومات اللي هي عاوزاها 


صقر طلب بدر يطلع عنده الاوضة 

بدر: يا ابني ماتنزل تقعد معانا تحت 

صقر: اسمعني في اللي هطلبه منك يا بدر وتنفذه بالظبط

بدر بقلق: في ايه؟ 

صقر طلب منه اللي هو عاوزه وبدر بصله باستغراب: انت قولتلها؟! 

صقر: لا يا بدر ومش ناوي اقولها دلوقتي غير يومها وأكد على حفصة انها ماتتكلمش معاها في اي حاجة وكل حاجة انا جهزتها 

بدر: ماشي ياصقر ، تعالى انزل اقعد معانا تحت يلا 

صقر: ماشي 

نزلوا سوا تحت والبنات طبعاً بارة 


فاطمة مرات فتحي قاعدة جمب ابنها تعبان ودرجة حرارته عالية ومش راضية تنزل وبترن على فتحي مش بيرد ونزلت جري بإبنها على المستشفى وكانت اقرب مستشفى ليها اللي بتشتغل فيها منال بس هي طبعاً مش موجودة وللأسف المستشفى ذي اي مستشفى خاصة مش بتقبل المريض غير بدفع المصاريف بس فاطمة جه في بالها اسم صقر الألفي وقالته 

الاستقبال: انتي تعرفي صقر الألفي؟ 

فاطمة: ايوا 

الاستقبال: لازم نكلمه الاول 

فاطمة بلهفة: طب كلمه وقوله يكلمني 

الاستقبال رن على صقر اللي رد بعد ثواني: صقر باشا اذي معاليك

صقر: الحمدلله ، فيه حاجة ولا ايه؟ 

الاستقبال: فيه واحدة هنا بتقول انها تعرف حضرتك 

صقر: مين دي خليها تكلمني 

فاطمة اخدت التليفون وردت على صقر: انا فاطمة مرات فتحي بس انا ماليش دعوة باللي بيحصل بينكم بس انا بترجاك انا محتاجة ادخّل ابني المستشفى وهما رافضين عشان عاوزين الفلوس 

صقر: اديني الاستقبال

صقر اتكلم بغضب: تاني مرة اي حالة توصل المستشفى تدخل على طول واي تكلفة انا المسئوول بيها فيه اطفال وناس بتموت وانت واقف تتفرج

الاستقبال بحرج: تحت امر حضرتك 

صقر: اديني مدام فاطمة

فاطمة اخدت التليفون: الو

صقر: انا اللي بيني وبين جوزك مالكيش علاقة لا انتي ولا ابنك، وخديها مني نصيحة ابعديه عن طريقي عشان المرة دي مش هغفرله حاجة

صقر قفل المكالمة وفاطمة دخلت بإبنها جوا والكل حواليها وبيعملها كل اللي مطلوب والحمدلله ابنها بدأ يتحسن وكل دا وجوزها لسة مابيردش عليها 


البنات خلصوا اللي كانوا بيعملوه، وتقى راكبة في العربية وايديها على رقبتها بتحاول تخبي اللي رسمته

نور ضحكت: مهما تعملي باردوا باينة 

تقى: طب والحل ايه؟ 

حفصة اتكلمت بصوت واطي عشان السواق: عاوزة تفهميني يعني انه مش هيشوفها ولا هيشوف الباقي دا انتي اختارتي المرة دي رسومات قليلة الادب

تقى بخجل: بس بقا

بعد شوية وصلوا البيت والشباب كانوا في الاسطبل والبنات راحوا هناك وتقى نست أصلاً الرسمة وراحت معاهم 

تامر: حمدالله على السلامة دا كله

نور ضحكت: معلش، رحيم فين؟ 

تامر: مع صقر هناك اهو عالحصان 

تقى بصت عليهم وابتسمت لأن صقر واخد رحيم ادامه على الحصان وماشي بيه بهدوء وبيضحكوا سوا 

منال قربت منها: مش عاوزة تكوني ام بقا؟ 

تقى بحزن: ما انا كنت هبقى ام 

منال: انسي اللي حصل ياتقى وخليكي في اللي جاي قربي من صقر 

تقى: خايفة يا منال أقرب يحصل اللي حصل تاني وانا مش هقدر استحمل 

منال: صدقيني صقر مش بس بيحبك دا بيعشقك وعاوزك 

تقى: ماشي يامنال 

صقر قرب منهم ونزل من على الحصان ونزّل رحيم 

بدر: يلا عشان نروح نتغدا بقا 

الشباب كل واحد اخد خطيبته ودخل وتقى لسة هتمشي صقر مسك دراعها: استني 

تقى: في ايه؟ 

صقر عينه على رقبتها: ايه دا 

تقى اخدت بالها ولسة هتمشي صقر مسك دراعها تاني: استني بس راحة فين 

تقى بتوتر: سبني ياصقر 

كل دا أصلاً وصقر ماشافش اسمه المكتوب 

صقر قرب من ودانها واتكلم بصوت واطي: رسمتي ايه تاني وفين؟ 

تقى مبقتش عارفة تتكلم وبدر رجع ليهم تاني: مش وقته والله

تقى في ثانية كانت جوا وصقر بيضحك عليها 


فتحي رجع بيته في آخر اليوم وكانت مراته وابنه رجعوا البيت وهي قاعدة مستنياه

فاطمة: انت كنت فين يافتحي؟ 

فتحي: فيه شغل

فاطمة وقفت واتكلمت بعصبية: ابنك كان بيموت وانا نازلة رن عليك وانت مش بترد ليه يافتحي ليه سايبنا واحنا محتاجينك

فتحي بقلق: هو عامل ايه دلوقتي

فاطمة بحزن: هو كويس وصقر باشا له فضل كبير اوي بعد ربنا

فتحي: صقر؟ ازاي؟ 

فاطمة: جريت على اقرب مستشفى وكانت خاصة وللأسف رفضوا يدخلوا الولد بسبب الفلوس وجه في بالي ساعتها اسم عيلة الألفي والحمدلله من رحمة ربنا عارفين صقر باشا وكلمته بنفسي من تليفون المستشفى وبجد كان إنسان وما ادخدش ابنك بذنبك ودخلوني على طول 

فتحي بيسمع الكلام وهو مصدوم وقعد مكانه وماردش عليها………فاطمة: ياريت تفكر في اللي انت بتعمله وتروح تشكره يافتحي 

فاطمة سابته ودخلت لإبنها وهو قاعد يعيد حساباته 


نادية وفريدة بيجهزوا عشان هيروحوا للولاد الصبح اما بالنسبة لعلي فهو باردوا رايح معاهم وكمان مراد هو كمان وعماد 😂 كدا الشركة هبقى اجازة بدفع المرتب للموظفين خصوصاً ان الاسبوع دا مافيش شغل مهم 

مراد: محدش فيكم ينسى حاجة 

نادية: حاضر ياعمي 


صقر طلع قبل تقى ودخل اوضتها وهي كانت خلاص عاوزة تنام وطلعت فوق واول مادخلت من باب الاوضة شافته واتوترت

تقى: في حاجة ولا ايه

صقر بهدوء: يعني لما اجي اشوف مراتي يبقى فيها حاجة؟ 

تقى: لا يعني بس احنا كنا سوا تحت 

صقر قام من مكانه وبيقرب منها بهدوء: لا مكناش سوا ياتقى، انتي كنتي مع البنات وحتى لو كنا قاعدين سوا كلنا فباردوا مش معايا ياتقى 

تقى بتوتر: طب انا تعبانة عاوزة انام يلا روح اوضتك 

صقر قرب منها ومسك ايديها وهي واقفة متوترة وقرب من وشها اوي: مش هتوريني رسمتي ايه تاني 

تقى بتوتر كبير: مارسمتش حاجة

صقر بيبعد شعرها اللي مغطي رقبتها وأخد باله من اسمه اللي مكتوب ودي أول مرة تعمله وبصلها: دا ايه الحلاوة دي 

تقى قلبها بيدق اوي ولسة صقر بيقرب عشان يبوسها هي بعدته عنها بهدوء، صقر زعل انها باردوا بتبعدوا وبصلها وسابها وخرج بارة الأوضة وهي فضلت واقفة مكانها وبتكلم نفسها: انا ليه عملت كدا ليه طالما انا عاوزاه ذي ماهو عاوزني ليه اتصرف كدا انا لازم اوصل لحل  

تقي خرجت وراحت لاوضة حفصة وكانت طبعاً حوريّة معاها 

تقى: حفصة عاوزة اطلب منك طلب ممكن؟ 

حوريّة بحرج: طب اسيبكم لوحدكم

تقى: لا ياحبيبتي عادي خليكي……بصت لحفصة بتوتر: فاكرة اللبس اللي كان عاجبني وانتي جبتي منه طقمين

حفصة ضحكت: اه عارفاه ماله

تقى بكسوف: عاوزه

حوريّة ضحكت: اخدتي القرار 

تقى ابتسمت: انا بصراحة اتصرفت تصرف وحش معاه وعاوزة اصالحه

حفصة: عملتي ايه؟ 

تقى: كان بيقرب بس انا منعته

حوريّة: طب الحقي بقى عشان دي بتبقى حركة وحشة بالنسبة ليهم 

تقى: حاضر

تقى اخدت اللبس اللي كان قميص نوم باللون الأبيض بس تُعتبر مش لابسة حاجة 😂😉 وكان عليه الروب بتاعه طويل ولبسته واتكسفت اوي خصوصاً ان الرسومات اللي هي رسماها باينة جداً، لبست فوقه الروب وفتحت باب اوضتها بهدوء وبتبص بعنيها تشوف حد جاي ولا لا واوضة صقر كانت بعدها بينها وبين بعض اوضة واحدة بس وهي اوضة وهدان ودخلت اوضة صقر بسرعة بس هو مكانش هناك وخرجت البلكونة وشافت صقر تحت راكب الحصان ووهدان واقف جمبها في البلكونة فاصل بس الاوض 

وهدان ابتسم: اخيراً

تقى اتخضت واتكسفت في نفس الوقت: انت هنا ياجدو

وهدان ضحك: اعتبريني مش هنا……وغمزلها: يلا تصبحوا على خير 

وهدان دخل لعاليّا وسابها واقفة بتبص لصقر اللي لسة ما اخدش باله منها

تقى: طب ودا هعرّفه ازاي بقى

صقر راكب الحصان بس كان مضايق اوي من بُعدها عنه وبيبص للسما واتفاجئ بيها واقفة في بلكونة اوضته وبصلها باستغراب وهي بتبصله بتوتر خصوصاً انه اخد باله هي لابسة ايه، صقر بقى حب يعاند وعاوز يعرف هي هتتصرف ازاي وبص للحصان وابتسم ابتسامة خبث وكمل عادي ولا كأنها واقفة 

تقى بصتله بغضب: بقى كدا ياصقر ماشي 

صقر مسك تليفونه بسرعة ورن على عرفان……عرفان: الو ياصقر

صقر: اخرج من اوضتك دلوقتي حالاً واقف في الطرقة وماتدخلش اوضتك

عرفان: فيه حاجة ولا ايه

صقر: بسرعة ياعرفان هفهمك بعدين

عرفان خرج من اوضته: اهو خرجت في ايه بقى 

صقر: بص على باب اوضتي كدا

عرفان بص على الباب فعلاً واخد باله ان الباب بيتفتح بهدوء خالص….: فيه حد بيفتحه

صقر ضحك: طب كُح ياعرفان عشان تقى ترجع تدخل تاني

عرفان عمل نفسه بيكح وهي بسرعة قفلت الباب……عرفان ضحك: هو ايه اللي بيحصل

صقر: مافيش هفهمك بعدين بس اقف شوية بس عشان هي ماتخرجش

عرفان: انت حابسها ولا ايه

صقر ضحك اوي: والله ماحبست حد هي اللي جات برجليها

عرفان: طب يا اخويا اما نشوف 

صقر قفل معاه: وريني بقى هتخرجي ازاي 

تقى معدتش عارفة تخرج فضلت عالحال دا حوالي نص ساعة وصقر طلع بس اول ماجه يفتح الباب هي جريت دخلت الحمام وقفلت الباب 

صقر دخل بيبص بعينه مش شايفها وشاف باب الحمام مقفول واتكلم بصوت عال: انا عاوز ادخل الحمام

تقى: لا شوفلك حمام تاني

صقر ضحك: لا عاوز الحمام دا

تقى: لا روح اي حمام تاني

صقر عارف ان باب الحمام دا مش بيتقفل من جوا وتقى ما اخدتش بالها أصلاً 😂

وقرب من الباب وفتحه وهي واقفة مصدومة: انت ايه اللي دخلك هنا

صقر بيضحك: الباب مش بيتقفل من جوا ياحلوة 

تقى بتحاول تهرب مش عارفة: طب سبني اخرج 

صقر: انتي اللي دخلتي بنفسك محدش قالك ادخلي 

تقى بتخبط رجلها في الارض: ياعم سبني اخرج بقى

صقر بيقرب: ولا ماسبتكيش هتعملي ايه

تقى بتوتر: ابعد ياصقر

صقر قرب اكتر وخلاص مسك ايديها: جيتي ورايا ليه؟ 

تقى بتوتر واضح: عادي

صقر: عادي ازاي وانتي لابسة كدا وبعدين افترضنا حد شافك كدا بقى

تقى: محدش كان بارة

صقر: بس عرفان كان بارة وانتي خارجة

تقى بصتله: وانت عرفت منين؟ 

صقر ضحك بصوته كله: انا اللي كلمته قولتله يطلع عشان انتي ماتعرفيش تخرجي

تقى خبطته في كتفه: انت رخم على فكرة 

صقر بصلها برفع حاجب: بقى الصقر يتقاله رخم؟ 

تقى نست الزعل والحزن وبدأت تتكلم بتلقائية: اه وبطل غرور شوية 

صقر ابتسم: بس انا مش مغرور بالعكس دا ثقة 

تقى ضحكت: ماشي ياعم الواثق

صقر شدها عليه: وحشتيني اوي ياتقى

تقى بصتله بحب ودمعة من عيونها نزلت وهو مسحها: مش عاوز اشوفها تاني

تقى: خايفة تسيبني تاني

صقر: اوعدك مش هسيبك 

تقى: يعني مش هطلقني؟ 

صقر: انا عمري ما اتخيل فكرة انك تكوني مع راجل غيري ياتقى يبقى ازاي هطلقك 

تقى اتعلقت في رقبته: انا بحبك اوي ياصقر، قلبي مشافش غيرك ولا عيني شافت راجل غيرك وماكنتش عارفة أصلاً افكر في حد غيرك

صقر: طب تعالي نخرج من الحمام عشان احنا نسينا نفسنا

تقى ضحكت وخرجت معاه وقعدوا سوا

صقر: هو معقول بتحبيني اوي كدا وانا ماكنتش حاسس

تقى: عشان قلبك كان مشغول واكيد ماكنتش هاجي اقولك ان بحبك، عارف يوم ما ناريمان طلبت مني اننا نتجوز كنت فرحانة اوي، كنت حاسة ان اول مرة الدنيا تضحكلي رغم كل اللي حصل بس كنت عارفة ان ربنا بيعوضني بيك ياصقر انا عارفة ان كنت غلطانة في ردة فعلي يوم عيد ميلادي بس كنت موجوعة منك اوي 

صقر مسك ايديها وباسها: اوعدك ان هعوضك عن كل دا وهنسيكي كل اللي حصل كله 

تقى لسة هترد بس الباب خبط……صقر رد: مين؟ 

بدر: انت نمت ولا ايه؟ 

صقر: لا استنى انا خارج 

بدر خرج وقفل الباب وراه……بدر: مش عاوزني ادخل ولا ايه

صقر ضحك: انت جاي ترخم بقى

بدر بعدم فهم: مش فاهم

صقر: تقى عندي

بدر بصله وضحك: يافرج الله، طب تصبح على خير ياعريس 

صقر ضربه في كتفه ودخل تاني جوا وشاف تقى واقفة في البلكونة وخرج وحاوطها من ضهرها: وحشتيني

تقى اتوترت من قربه ولفت وشها له: هخرج ازاي انا بقى دلوقتي من هنا 

صقر: هنام لوحدي يعني؟ 

تقى سكتت وماردتش وهو زعل ولسة هيمشي بس هي مسكت ايديه واتكلمت بصوت طالع بالعافية بسبب كسوفها: مش هتشوف الرسومات؟ 

صقر بصلها مش مستوعب اللي سمعه: يافرج الله دا ابو الهول نطق ياولاد 😂

تقى ضريته في صدره: والله هروح اوضتي 

صقر بصلها بغييرة: نعم ياختي وعاوزاهم يشوفوكي كدا

تقى عاوزة تشوف غيرته: وايه يعني؟ 

صقر بغضب: ماتخلنيش اتحول ياتقى هو ايه اللي وايه يعني 

تقى اتعلقت في رقبته: بحب اشوف غيرتك اوي 

صقر: بلاش تخلي غيرتي تبقى صعبة عشان ساعتها ماتبقيش تتكلمي معايا 

تقى ابتسمت: معقول بتحبني اوي كدا 

صقر ابتسم وغمزلها: الليلة هثبتلك 

تقى اتكسفت وهو حضنها واخدها معاه في دنيته اللي وحشتها اللي بتتأكد فيها ان صقر مافيش احن منه وأد إيه بيحبها 


تاني يوم الصبح في بيت وهدان حوالي الساعة 11 الكل قاعد على السفرة بيفطروا سوا بس صقر وتقى لسة فوق

وهدان بص لدياب: فيه شوية شغل هنخلصه سوا يا دياب 

دياب: حاضر ياجدي

سامح: صقر مش من عوايده ينام كدا هو تعب تاني ولا ايه

بدر ضحك: سيبوه دا عريس 

عتمان أخد باله ان تقى كمان مش هنا وضحك: الله دا تقى كمان مش هنا

بدر: مش بقولكم عريس 

وهدان بجدية: كل واحد يخليه في حاله وبلاش كلام او رخامة عليهم……وبص للشباب: والكلام دا ليكم طبعاً 

آدم ضحك: حاضر ياجدو 


فوق في اوضة تقى وصقر لسة نايمين وتليفونه رن وكان رقم فتحي، صقر صحي على صوت الرنة وبص جمبه شاف تقى وابتسم ومسك تليفونه وشاف الاسم قام خرج البلكونة بس كان فتحي قفل بس صقر رجع رن عليه تاني 

صقر: هتهددني بإيه تاني؟ 

فتحي: هو انت ليه ساعدت مراتي؟ 

صقر بهدوء: انا مقدرش اشوف طفل تعبان واقف اتفرج انا عملت كدا عشان خاطر الطفل ومراتك اللي مالهمش ذنب باللي انت بتعمله وانا حذرتك قبل كدا وقولتلك ابعد عن طريقي بس انت اللي مصمم ومش انا اللي انتقم منك في ابنك

فتحي: لازم نتقابل ونتكلم

صقر: ليه؟ 

فتحي: فيه كلام ماينفعش يتقال في التليفون 

صقر: بس انت عارف اني مش في القاهرة دلوقتي

فتحي: عارف وعشان كدا انا كلمتك بس هقولك حاجة على مانتقابل، خلي بالك على مراتك 

صقر: اعتبره دا تهديد تاني؟ 

فتحي: لا بالعكس انا بنصحك وبعرفك تاخد بالك عليها من لحمك ودمك

صقر: مش فاهم

فتحي: كل اللي هقدر اقوله ليك دلوقتي القريب دلوقتي بقى أوحش بكتيير من الغريب واللي من لحمك ودمك بيبقى عاوزك تقع بس واقعة ماتقومش منها 

صقر: انت تقصد مين؟ 

فتحي: اظن انت فهمت يا باشا بس ماتنساش اننا لازم نقعد ونتكلم ولآخر مرة اوعى تآمن 

فتحي قفل وساب صقر في شكوكه اللي أكدتله ان علي لسة بيحاول ينتقم منه…بص للسما وعنيه كلها حزن: طب انا عملتله ايه لكل دا انا عاوز اعيش حياتي من غير اي خسارة مقدرش عليها

صقر دخل لتقى اللي نايمة لسة وكأنها كانت بدور على حضنه اللي بيكون آمان ليها، صقر محبش يصحيها ودخل ياخد دش ودماغه فيها مليون فكرة وبعد شوية خرج وقرب من تقى وبدأ يصحيها 

صقر: تأتأ

تقى فتحت عنيها بهدوء وبصتله وابتسمت: صباح الخير

صقر باسها: صباح الفل ياقلبي قومي يلا وحشتيني

تقى بتعدل نفسها: هي الساعة كام دلوقتي

صقر: 11 وشوية

تقى: كل دا نوم انا نمته

صقر بيقرب منها بشقاوة: ماهو بعد اللي حصل دا لازم راحة

تقى اتكسفت وضربته في صدره: وبعدين يقى

صقر: اعمل ايه يعني ما انتي اللي جننتيني خصوصاً رسومات الحنة المرة دي حاجة كدا في السحاب 

تقى معرفتش ترد عليه……صقر: بس عجبني اوي الجو دا عاوز من دا على طول 

تقى بكسوف: لا ماتتعودش عليها

صقر قربها منه اوي: لا اتعود براحتي وبعدين الرسومات دي مغرية اوي 

تقى بتوتر: بس بقى

صقر: بقولك ايه تعالي 

صقر شالها ودخل بيها الحمام وفتح الدش عليهم وهما واقفين سوا……تقى: يامجنون خرجني

صقر: لا عاوزك في كلمة سر

تقى بخجل: ما انت قولتها امبارح

صقر شدها عليه: انا اقولها في اي وقت 

تقى: طب تعالى بس نخرج

صقر بحب ورغبة: انتي بتوحشيتي حتى وانتي في حضني وبعدين حرمتيني منك كتير اوي سبيني اعوض كل دا

تقى: بس احنا كدا مش هننـ………

صقر قاطع كلامها ببوسة كلها حب وشوق وتقى بدأت تتجاوب معاه ودا بالنسبة لصقر طلب بإنه ياخدها لدنيته 


وهدان قاعد مع عاليّا في الجنينة بيشرب قهوته

وهدان: عاوزك تجهزي فطار حلو كدا ويطلع لأوضة صقر

عاليّا ضحكت: مش لما حد منهم يظهر 

وهدان لسة هيتكلم بس تليفونه رن برقم صقر ورد: صباحية مباركة ياعريس 

صقر ضحك: حتى انت كمان ياحجوج

وهدان ضحك: فرصتي 

صقر: ماشي المهم محتاج خدمة

وهدان: خير

صقر: مش عاوز حد يكون في الدور بتاع اوضتي 

وهدان: اشمعنا؟ 

صقر: تقى عاوزة تخرج لأوضتها ومش عارفة باللبس اللي هي لبساه 

وهدان: طب وهي خرجت بيه ازاي لعندك؟ 

صقر: كان ساعتها الكل نايم 

وهدان: ماشي عشر دقايق وهرجع اكلمك 

وهدان قفل معاه وبص لعاليّا: عرفيهم اني عاوزهم كلهم هنا 

عاليّا ضحكت وقامت تبلغهم وفعلا الكل خرج وكانوا مستغربين 

عرفان: خير ياجدي

وهدان: حبيت نتجمع كلنا سوا مقعدناش القاعدة دي من زمان 

سامح: اه والله يابابا عندك حق 

في اللحظة دي وهدان رن على صقر: تم

صقر شال تقى من اوضته لحد اوضتها 

صقر بيبصلها ولسة شايلها: بقول ايه 

تقى: ها

صقر: ماتيجي نكمل؟ 

تقى بسرعة نزلت على الارض وايديها في وسطها: لا كدا كتييير اوي انا مش لاعبة……وبتكمل كلامها وهي داخلة الحمام: احنا ناخد اجازة احسن

صقر واقف بيضحك عليها وبيضرب كف على كف


الحلقة خلصت 

ايه رأيكم في الحلقة دي وتوقعوا اللي جاي شكله ايه وياترى علي هيعمل ايه؟؟


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع