القائمة الرئيسية

الصفحات

سكريبت يعني هو ده اخرك يعني نطلق كامل وحصري لمدونة قصر الروايات

 

سكريبت يعني هو ده اخرك يعني نطلق كامل وحصري لمدونة قصر الروايات 




سكريبت يعني هو ده اخرك يعني نطلق كامل وحصري لمدونة قصر الروايات 




- يعني هو ده اخرك يعني نطلق؟

= اه يا كريم وملكش دعوة انا كنت بكلم بابا

- تمام اتفضل يا عمي اسألها عن سبب انها تطلب الطلاق كده


- عايزه تطلقي ليه يا مريم؟؟


= بينام جمب الحيطه


- يعني ايه مش فاهم؟


= يعني بيخليني انام انا على الحرف و بينام هو جمب الحيطه..!! مش مهتم ان العفريت لو خرج في اي لحظه من تحت السرير او من الدولاب هيسحبني انا الأول!!! وهو هيبقي في أمان جمب الحيطه


" بصلها بعدم استعياب و رجع بص لكريم "


كريم بابتسامة فيها نفاذ صبر: شوفت يا عمي الى انا عايش فيه ؟

- لا بس انا سلمتهالك عاقلة.. صحيح كانت هايفه حبتين لكن مش بالشكل ده.. عموما انا قايم رايح شغلي ربنا يكون في عونك


مريم: بابا !! يا بابا استني.. طب خدني معاك!! طب كلم ماما تيجي تخدني!! يا بابا !!


" كريم وصلة لحد الباب و بعدين رجع بصلها بـ شر "


- بقا انا بقا تغفليني و تتصلي بعمي و عايزه تشرديلي قدامه.. و قال ايه نطلق؟؟


= خد بالك الحياة بينا مستحيلة انت بتاخد مني اخر حتة في الكونو


- منتي بتخدي مني صفار البيضة!!!


= وانت بتاخد قلب الكيكة و تسبلي الحرف!!


- منتي بتخدي قلب الجولاش ومفتحتش بوقي !


= عشان انت بتاخد قلب الخصاية و انا بعديها بمزاجي!!! 


حْبط على كتفها: طب عدي ليلتك بالمرة يا مريم


ردت له الحْبطه: عديها انت يا كريم


زق ايدها: احترمي نفسك يا مريم


ردت له نفس الزقه: لما تبقي تحترمها انت يا كريم


قبض ايده وبصلها: بصي بقا لما ارجع لك من الشغل عشان متأخرش


"اتحرك للاوضة بتاعته يلبس و هي فضلت تزعق" 


- ما طبعا انزل جري على الشغل الي فيه بنات عشان تقعد تهزر وتهئ و تمئ معاهم !!!! و تلاقيهم بيعملوا لك فطار عشان كده مبترضاش تاخد فطار معاك من هنا.. و بتنزلوا تاخدو كوفي سوا و تكملوا حلقة الهئ و المئ 


رد من الأوضة: طب بس يا متحْـ ـلفة انتي القسم بتاعي رجالة بس اصلا يا دراما كوين و الشركة مش فيه مدينتي عشان انزل اخد كوفي الشركة تحتها قهوه بلدي عادي


- اه يا سلام على مبررات الرجالة اه.. القهوه الى بتروح تشوف الماتش عليها و تسبني


خرج لها وهو بيقفل زراير القميص: انتي مش قولتيلي قبل كده اياك تتفرج هنا في الشقة؟


- وانا قولت كده ليه؟؟ رايح تكـ ـسر الاباجورة ام 850 جنيه عشان الزمالك خسر ؟؟ كنت متوقع ايه يعني ما انتوا حصالة الدوري !! 


رفع صباعه: مريم !!! اياكِ ثم اياكِ تتكلمي عن الزمالك


= اخرتها يا كريم.. طلقني


- حاضر هجيب ورقتك معايا وانا راجع من الشغل عايزه حاجه تاني يا مريومتي؟


= عايزه كريمه طهي.. ام !80 جنيه.. عشان اجرب وصفة نادية السيد فالمكرونه البشاميل 


- هو مش احنا اتفقنا متطبخيش تاني؟ هتولعي في ايه المره دي؟ المره الى فاتت لحقتك و انقذنا نص المطبخ.. عايزه تولـ ـعي فالنص السليم الى فاضل؟ 


بصتله وهي رافعه حواجبها: يعني قصدك اني مش بعرف اطبخ و زوجه فاشلة صح؟


= لا .. انا الى جايب مطبخ معفن بيو لع بسرعه


- اه دي حقيقة بطل بخل و نتا نه


" سابته و دخلت الأوضة و بعدين خرجت وهي معاها كرافته لونها ازرق في ابيض "


- شيل الكرافته الى لابسها واللبس دي


" كريم سمع كلامها من غير ما يسأل عشان عارف دماغها.. و لبس الى اختارتها بصمت"


" بصتله بنص عين"


- انت مسألتنيش ليه عن سبب اني اخليك تغيرها؟


= انتي اي حاجه تشوفيها صح ياحببتي


- قصدك اني مجنو نه و بتخدني على قد عقلي؟


= لا ابدا.. قوليلي خلتيني اغيرها ليه ياتري؟


- عشان ممكن تكون مظبط لونها مع لون فستان الى انت بتحْوني معاها و تعملوا ماتشينج..


= هو انا اقدر امتشينج مع حد غيرك برضو يا قمر


- بس يا بلدي يا بيئة


= مش بحْونك والله


- ماشي..يا كريم


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

صلي على محمد.


|| في البيت | بليل ||


" رجع لقاها نايمه على الكنبه عرف انها كانت مستنيا.."

قرب ناحيتها و اتأمل شكلها وهي نايمه.. رجع شوية من شعرها لورا و لمس خدها بحنية فا فتحت عيونها"


- كريم؟


" ابتسم و بصلها بحب و هدوء "


= صباح الخير


- اقوم احط لك الأكل؟


= لا خليكي انا هعمله


- لا غير و انا هحضره


= ياستي كملي نوم.. اشيلك ادخلك جوه


" ابتسمت وهي بتفرك عينها"


- وليه الدلع ده يعني


= هو انا يعني لو مش هدلع مريومتي هدلع مين


بصتله شوية وبعدين اتكلمت: 

 عموما يعني بقولك ايه


= ها؟


- انت تعرف ان قلبظ بجنية ولا لاء؟


= ياشيخة؟؟ ده بـ اتنين جنية فكل حتة


" ضحكت جامد و انا ببصلة و حضنته "


- مش زعلان مني يا كريم


= لا مش بزعل منك ابدا..


" كريم عارف كويس ان دي الجملة الى بقولها لما بحس اني مش عارفه اقول ايه او لما احس اني مزوداها فالخناقة و احب أتراجع.. وهو عمره ما وقف قصادي الند بالند.. دايما بيعرف يتعامل معايا و بيستحمل هرموناتي.. "


خرجت من حضنه وبصتله:

- كيمو.. انا بحبك ماشي خليك عارف ده؟ و اوعي تبطل تحبني! في يوم


باس ايدها: مقدرش... بعدين انا عارف انك في فترة هرمونات.. عشان كده جبتلك حاجات.. شوكلاتة و عصير مانجا و الشوفان الغريب الى بتحبيه ده


بصتله بابتسامة: وانا عملت لك كنافة زي ما بتحبها


 غمزلها: طب و هتسبيني اخد قلبها؟


ضحكت: ماهو قلبها معاك اصلا.!


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


" تمت "🌃💗

تعليقات

التنقل السريع