سكريبت انتي ي بنتي هتفضلي نايمه كدا كتير كامل وحصري لمدونة قصر الروايات
سكريبت انتي ي بنتي هتفضلي نايمه كدا كتير كامل وحصري لمدونة قصر الروايات
-انتي ي بنتي هتفضلي نايمه كدا كتير
ليان: هاااا انا نمت
احمد: لا ي حبيبتي انتي بس غمضتي عينك ساعتين كدا ولا حاجه
ليان بسرحان: قول تاني كدا
احمد باستغراب: اقول ايه
ليان فاقت من سرحانها وقالت: لالا ولا حاجه هنعمل ايه دلوقتي
احمد بضحك: انتي بمنظرك دا تخشي تنامي ف اوضتك ومرات خالك مظبطاها اساسا عامله حسابها
ليان بفرحه: احلف انا بموت ف مرات خالي دي اولا لانها دايما حطاني ف اهتمامتها وعامله حسابي حتي ف النوم ثانيا بقا ودا الاهم انها جابتك
احمد: جابتني ازاي
ليان عرفت الكارثه الي قالتها وجاوبت بسرعه: اه يعني مثلا لو مكنتش انت بتديني الدرس كنت هفهم من مين يعني وسابته وجرت راحت اوضتها وهو قعد يضحك
ليان (ايه الي هببتيه دا ي زفته دا انتي متخلفه اه نسيت اقولكوا احمد ابن خالي كليه طب بيديني احياء والصراحه مش بفهم غير منه احيانا مش بركز مع الشرح اد م بركز معاه بس مش مهم المهم انه قدام عيني ع طول اه زي م فهمتوا بحبه مكنتش حاسه الاحساس دا غير لما كبرت كان دايما بييجي عندنا يقعد مع بابا ف واحده واحده لقيت نفسي بحبه وبقيت بغير عليه من ولاد خالته وخاصه منه دي دي بت بااارده بنت خالته بنت رخمه رخامه اعوذ بالله معرفش مستحمله نفسها ازاي دي يلا ربنا يسهلها اما انام شويه بقا عشان افوق اصل الامتحان لساله يومين)
احمد(منكرش اني فاهم كل نظره وكل كلمه بتطلع منها بس انا بحاول ع اد م اقدر اعمل نفسي مش واخد بالي عشان مكبرش الموضوع ف دماغها هي ف سنه مهمه اي نعم احنا ف اخرها ولسالها كام يوم وتخلص واحسن حاجه انها كانت بعيده عني ايام الي فاتت عشان تركز ف امتحاناتها بس بردو هي قلبها ميال ويارب يريح قلبها وقلبي الي متشعلق بيها هو كمان بس عمري م اروح اقول طبعاا غير لما اشوفها احسن دكتوره ان شاء الله)
نمت ساعتين ولقيت مرات خالو جايه تصحيني
ليلي: ليان لياان اصحي يلاا احمد بيقولي الحصه هتبداا
ليان صحت: مش هتجوزهولي بقا ي لولي
ليلي ضحكت وقالت: طب افرضي سمعك بقا
ليان: ياريت ي اختي دا جبله مفيش لا احساس ولا اي حاجه
احمد بصوت عالي: ليااان يلاا
ليان بخوف: يالهوي ابنك هيموتني
ليلي بضحك: متخافيش انا ف ضهرك
ليان: وافرضي وجعك فجاه
ليلي: هو ايه دا!
ليان ضحكت: ضهرك ي لولي وسابتها وجرت راحت لاحمد
احمد بغضب مصطنع: كل دا تاخير
ليان: عما لبست الطرحه ي اخي الله متبقاش قفوش كدا
احمد بتعجب: قفووش!!! في حد ف سنك دا وان شاء الله يبقي دكتور يقول الكلام دا
ليان: براحتي اقول الي انا عايزاه
احمد: طب يلا ي اختي ركزي
وبدا يشرح وهي شويه ف عيونه وشويه ف الدرس
ليان بعصبيه: م خلاص بقاا
احمد بتعجب: خلاص ايه
ليان بنفاذ صبر: كل شويه تبصلي في ايه مش عارفه اركز معاك ولا مع الشرح الله انا ورايا امتحانات كنت مرتاحه وانا مش شايفاك كل شويه تبصلي اسيب الشرح واركز معاك والله كدا كتير بقاا ااوووف
احمد فضل متنح وبعدها قعد يضحك
وهي حطت وشها ف الارض ووشها بقا طماطم.
احمد: مكسوفه ليه ارفعي وشك
طلعت تجري خدت شنطتها وروحت
روحت دخلت اوضتها فضلت تلعن نفسها مليون مره بعدها قررت انها هتذاكر ف البيت ومش هتروحله تاني عدا اليومين وهو رن كذا مره وهي مردتش ولما ليلي كلمتها قالتلها انها هتذاكر ف البيت
امتحنت وعدي اليوم ورن عليها يطمن عليها وهي مردتش مرات خالها رنت عليها
ليلي: ايه ي حبيبتي معدتيش بتيجي ليه
ليان: مفيش قولت ارتاح كان اخر امتحان وكدا
احمد خد منها الفون: متقفليش انتي من اليوم دا وانا معدتش بشوفك ليه هاا امتحنتي ومشوفتكيش ولا حتي بتردي تطمنيني عليكي كل داا ليه عشان وقعتي بلسانك
ليان عيطت
احمد: متعيطيش مش بقدر استحمل دموعك ولا اسمع صوتك وهو بيبكي
ليان ققلت السماعه ودخلت اوضتها
ولاء (مامتها) : ايه ي حبيبتي ماالك
ليان فضلت تعيط لحد م نامت
عدي اسبوعين ع اليوم دا وهي مش بتخرج من اوضتها ولا بتاكل هي عايشه ع الميه ويوم النتيحه م ظهرت
ولاء: الشهاده ظهرت ي حبيبتي
ليان بارهاق: عملت ايه فيها جبت كااا....... ووقعت اغمي عليها
ف المستشفي.....
ليان نايمه ع السرير متركب ف ايديها محلول ومحطوطه ع اجهزه واحمد قاعد جنبها ماسك ايديها وولاء واقفه بتعيط وليلي بتواسيها عمر (والد ليان) واقف جنب الحيطه ودموعه بتنزل
ليان بضعف ٠:انا فيين
احمد بصلها واخدهاا ف حضنه واكنه اخيرا لقي الملجأ بتاعه والي مش هيعرف يعيش من غيره
احمد بدموع:: وحشتيني وحشتيني اوي وحشني هبلك وهزارك وضحكك وكل حااجه فيكي وحشتيني اوي ي اجمل واحسن دكتوره ف الدنيا كلها وحشتيني ي اميرتي وحشتيني ي نور عيني وحشتيني ي اول واخر حب ليا ف حياتي انا اسف اسف اني عذبتك بس صدقيني كل دا كان عشان مصلحتك انا اسف سامحيني
ليان بعياط: مسمحاك والله مسمحاك انا عمري م اقدر ازعل منك اساسا
احمد خد باله م الوضع الي كان فيه خرجها من حضنه بسرعه واعتذر ل عمر وقال: انا بطلب ايد ليان من حضرتك ي عمي واول م الاجراءات تخلص وتخرج من المستشفى هنكتب الكتاب ع طول
عمر: مش هيفع ي ابنيي كدا ع طول
احمد: مش هستني اكتر من كدا انا استنيت شهرين طول الغيبوبه الي كانت فيها مش هستني اكتر من كدا
عمر: ماشي. ي بني
بعد اسبووع....
زغاريط ماليه البيت فستان اوف وايت ف بيبي بلو وطرحه اوف وايت الوانا المفضله ميك اب خفيف
الماذون وصل
وقيلت اجمل جمله "بارك اله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
احمد قام حضنها ولف بيها وقال تعالي انا كنت قايل هاخدك ف مكان خاص بيكي انتي بس بعد م تبقي ملكي
خدها وراح مكان كدا زي شقه صغيره وفتحها ودخل وكانت مليانه رسومات ليها ليان كانت ف صدمه
احمد: من اول م اتعلمت الرسم وانتي الوحيده الي برسمهاا دي وانا عندي 11 سنه ودي عندي 13 ودي انا عندي 14 ودي وانا عندي 17 ودي وانا عندي 19 ودي وانا عندي 20 ودي وانا عندي 27 حاليا رسمتها امبارح بعد م اختارنا الفستان وطلعتي زي م رسمتك بالظبط
ليان بحب: للدرجادي بتحبني
احمد: انا مش بس بحبك دا انا بعشقك وانتي ادماني ي لياان انتي حياتي كلها اساسا عارفه اول م حسيت اني بحبك كنت دخلت الاعدادي كان كل حلمي اني اذاكر وانجح واتفوق واجيب مجموع الي يدخلني طب فضلت كدا لحد م فعلا دخلت طب فضلت اجتهد بردو عشان ادخل جراحه قسمك المفضل ي ليان و دلوقتي بقيت معاكي ومش محتاج اي حاجه تانيه من الدنيا انا بحبك اوي لينوو
ليان: وانا بحبك ي قلبي لينوو
بعد 9 سنين....
اسر: الله ي مامي بابي كان بيحبك اوي
احمد: مش بحبها بس دا انا بموت فيها
ليليان: وانا ي بابي مش انت بتموت فيا انا بس
احمد: كلكوا بموت فيكوا ي حبايبي انتوا حياتي اصلاا
"اختر لقلبك قلب يليق به حتي لاتحزنه"

تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا