القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قيود صعيدى الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية قيود صعيدى الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية قيود صعيدى الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 



انتي نطيتي من عليها يا بت المر...كوب انتي


افراح قالت بغضب ايوه نطيت وهنط تاني وتالت وعاشر لحد ما اسقطه وارتاح منكم انتو الاتنين


بدر بصلها بغضب شديد وقال...مهيخلصكيش منا غير الموت..انزلي احسنلك متديقيش خلقي اكتر من كده


افراح قالت بغضب.... لا ...قولتلك لا مش نازله 

ولسه هتنط تاني سبقها لما جري بسرعه وشهقت لما سحبها وشالها بين اديه قبل ما تنط


افراح غمضت عيونها برعب وهيه ماسكه فيه بقوه وهو بقى يبص لملامحها باشتياق وقلبة بيدق بسرعه من الخضه


افراح فتحت عيونها وبصتلو بخوف واتفاجأت بنظرات القلق والحنيه اللي في عيونه عكس اللي اتوقعته


بدر تاه في عيونها وكانت بينهم نظرات جميله جدا ومشي بيها قعدها على السرير براحه وقرب منها وقال بهمس...كده وقعتي قلبي 


افراح قالت بتوهان...وانت عندك قلب


بدر ابتسم ومسك ايدها حطها على قلبه وقال ..انتي حاسه بايه


فضلت تبصلو شويه وهيه حاسه بدقات قلبو زي الطبل وبعدت ايدها وعيونها عنو وقالت بتوتر...معرفش كل اللي اعرفو ان اللي زيك لا عندو قلب ولا بيحس


بدر اتنهد وقال...اللي زيي اكتر واحد يحس ... بس مفيش اللي يحس بيه

 وقام بعد عنها وهو بيحاول ينقذ نفسو من قربها اللي محتاجلو جدا مش عايز يضعف اكتر قدامها قال بقوه مصتنعه..احم...اللي حصل ده ميتكررش تاني فاهمه...انا معايزش اطلع عليكي القديم والجديد لجل سلامة ولدي فمتخلنيش اضحي بكل حاجه واخنقك بيدي يا افراح لاخر مره هقولك اتقي شري


افراح بصتلو بخوف من كلامو ولسه هتتكلم قال بسرعه وغضب..ولا حرف انا قادر افضي الاوضه مخليش فيها حتى سرير تنامي عليه واحبسك حبسة الكلاب السعرانه لكن لسه باقي على الطيب االي بينا لجل خاطر جدي


افراح قالت بدموع..هو احنا بنا طيب يا بدر


بدر بصلها وحاول ميبينش ضعفه وقال....كان فيه..ولجل اللي كان هعديلك انك كنتي عايزه تموتي ولدي دلوك..يلا قومي ادخلي اتسبحي ريحتك كيف ريحة البهايم محملهاش


افراح قالت بغيظ..والبهايم دي مين اللي ربطني معاهم مش حضرتك وبعدين يا بدر بيه ميصحش الاخوات يقرفو من ريحة اخواتهم


بدر مسكها من دراعها بغضب وقال..انتي لسانك ده خشمك كيف شايلو عايز اعرف 


افراح اتألمت من مسكتو وحاولت تخليه يسبها حطت ايدها على صدره بدلال وقالت برقه شديده...بتوجعني اوي على فكره


بدر اتوترت ملامحو جدا وجذبها ليه بقوه وقال ....وانتي موجعتنيش يا افراح 


افراح ابتسمتلو برقه اكتر وقالت ...مفيش حلاوه من غير نار يا ابن خالي

بقلم....زهرة الربيع

بدر تاه في عيونها وقربها اللي جننو وقال ...وانا راضي بنارك يا افراح وراضي لو هتحرقني وجاهز انسى كل اللي عملتيه وانسى كمان انك كنتي عايزه تحبسيني وانك طلعتي من غير امري بس ترضي وتنسي موضوع الطلاق ده وتشليه من راسك و..ونقرب انا ميت على قربك يا بت الناس بس يبقى برضاكي وساعتها كل طلباتك هتبقى تحت رجلك قبل ما تطلبيها


ابتسمت وقربت منو اكتر وقالت قدام شفايفه ...عارف ايه اللي نفسي بجد يبقى تحت رجلي

بدر قال بسرعه....امري امر


ابتسمت بانتصار وقالت... انت...نفسي اوي تبقى تحت رجلي وتحت جزمتي كمان


بدر اتسعت عنيه وسابها بزهول وهو مش مصدق اللي قالتو وهيه بعدت عنه وقالت بغضب...عايزني انسى ..انسى واسلملك نفسي والبسلك المقطع واجي اترقصلك يا ابن العمد مش كده

طب ازاي... ازاي وانا مش طيقاك..انا بكرهك...وبكره اليوم الاسود اللي لجأتلك انت وجدك فيه قولت اهلي وهينجدوني من اللي عايزين يبيعو لحمي بس كنت هبله نسيت ان مفيش حاجه من غير مقابل وان  شرفي اللي كنت بحافظ عليه هيتاخد مني غصب تحتى مسمى جواز


بدر بصلها بزهول وصدمه وقال بغضب..انتي اتخبلتي في مخك انتي مرتي وده حقي قولتلك الف مره اللي حصل بنا حقي


افراح قالت بغضب..لا مش حقك حقك ده لما ابقى بحبك واتجوزتك بموافقتي وادتهولك برضايا مش غصب ..حضرتك حبيت تثبت رجولتك وتخلي رجالتك يضربولك نار تحت... فكرت في نفسك وبس ومفكرتش اني مش عيزاك واني اتجبرت عليك وعملت كده غصب عني

وبعد كل ده بتلومني لاني روحت ابلغ عنك ما طبيعي ادور على حد تاني ينقذني منكم 


ونزلت دموعها وقالت بانهيار...لا مش بس كده رجعت تاني فكرت في نفسك وعلشان كرامتك حبستني مع المواشي وزلتني وكنت هموت بالجوع....وبعد كل ده بجد عايزني انسى يا بدر...طب ازاي فهمني ازاي ممكن احط دماغي على المخده جمبك وانسى نومتي تحت البهايم ازاي الاقي الامان بين اديك ونفس الادين دول هما اللي اتهجمو عليا واذوني انطق اتخرست ليه فهمني ازاي


بدر كان بيسمعها بزهول وكان مش مصدق كميه القهر والعذاب اللي في عيونها كان فاكر نفسو هو المجني عليه وفجأه اصبح جاني بلع ريقه وقال  بحرج...انا احم....انا فكرت انك...انك خايفه و...وصغيره ومفهماش مصلحتك و...و ده بالعاده اللي بيحصل في بلدنا لو واحده رفضت ليلة دخلتها بيبقى من خوفها فاتصرفت زي ما الكل بيتصرف...مقصدتش اذي او اوجعك ولا فكرت انك هتحسبيها كده

وكمل بخنقه وقال..اما بالنسبه لحبسك تحت فده مندمانش عليه انتي تستاهليه...وانا لولا اني عارف انكك هبله ومتقصديش غير الهرب مكنتش سبتك عايشه بعد ما طلعتي من داري من وراي تقابلي راجل غريب في نصاص الليالي علشان تبلغي علي ..على جوزك وولد خالك اللي حماكي من الكل ووقف ضد كل اهلك علشانك


افراح نزلت عيونها بحرج وهو وقرب منها وبص لعيونها وقال...عارفه يوم ما عرفت انك هربانه من الدار وجالي واحد من الغفر قالي انو شافك مع الظابط بتركبي وياه عربيته ..يومها اتمنيت ...اتمنيت تكوني بتبلغي عني اتمنيت اتحبس ولا تكونيش رايحه معاه علشان حاجه تانيه..اللي خطر في عقلي قلبي مصدقوش رغم انو اتحرق لمجرد التفكير يا افراح


افراح قالت بسرعه...انا كنت ببلغ عنك بس...معملتش حاجه تاني


بدر ضحك بخفه وقال ...لا بسيطه...على العموم كويس اننا اتكلمنا وكل واحد طلع اللي في خاطره كده احسن واريح


افراح راحت تطلع هدوم ليها من الدولاب وقالت بسخريه...كان الافضل نتكلم من الاول..ده اللي البني ادمين بيعملوه يسمعو الاول وبعد كده بعاقبو مش العكس


ابتسم عليها وقال..انا بقى العكس بعاقب الاول واخد حقي حتى اقدر اسمع وحتى اقدر اسامح


افراح اخدت هدومها وراحت ناحيه الحمام وقالت بسخريه...برافو عليك منطق جديد برضو بس ابقى شاورلي على شخص واحد ممكن يسامحك بعد ما تعاقبو قبل ما تسمعه 


قالت كده ودخلت الحمام وهو اتنهد وقعد على السرير وهو بيفكر في كلامها والحزن اللي شافو في عيونها واللي قالتو الدكتوره وبيحاول يفكر في كلام جده انو يعاملها باللين يمكن يجيب معاها وتنسى فكرة الطلاق والهرب


قطع افكارو صوت خبط على الباب راح فتح وكانت وداد ومعاها صينيه عشا قال ...كل ده يا وداد ده انتي لو بتسرقيلها الاكل من الجيران كان زمانو جهز


وداد ضحكت وقالت..معلش جنابك ..اصل كنت بعملها العشا وجدي قال انك طلعت ففكرت اعملكم عشا سوا عرساني كده انت بردك مكلتش بقالك كتير...و ربنا يهديكم على بعض


بدر ضحك بخفه وقال..انتي اللي فكرتي ولا جدي هو اللي قال


قالت بتوتر..لاه... اني انا فكرت

بدر قال بسرعه..بس بس متقطعيش زي الماتور الخربان هو انتي من امتى بتفكري اصلا ...هاتي


واخد منها الصنيه وهيه مشيت بسرعه

بعد شويه افراح طلعت وكانت لابسه بيجامه قصيره غامقه وشعرها مبلول وشكلها يجنن 


بدر بلغ يريقه بتوتر من شكلها وقرب منها قوي وقال بوقاحه ...القلب قايد نار ..والحلو في الغامق جبار 

وحط ايده على وسطها ولسه هيقرب دفعته وقالت بغضب..وبعدين خليك بعيد لاحسن....


بس قطعت جملتها لما شافت صينيه الاكل  ابتسمت  بسعاده وجريت عليها زي الاطفال وقالت..اكل ده صح.. اكل مش كده


بدر ابتسم بحزن على طريقتها اللي بتبين قد ايه جعانه وقال ...ايوه اكل 

وقعد على الكرسي وقال..تعالي..قربي  خليني اكلك لحد ما تشبعي


افراح خدت بالها للهفتها وقالت ..احم..لا ..لا مش عايزه انا مش جعانه 


بدر ضحك بخفه وشدها عليه قعدها على رجله وقال متكابريش خابر انك جعانه ...مكلتيش من يومين يلا


افراح كانت بتدفعه وبتقول ...سبني ابعد و

بس قطعت كلامها وقالت باستغراب.. يومين...بس انا محبوسه من اسبوع

بدر ضحك وهو بيقطع الاكل وبيحطلها في بقها وقال..وهو انتي تقدري تاخدي اسبوع من غير اكل يا منعنعه انتي ...انا عارف ان جدي خلاني مسافر من يومين ودخلك اكل

الغفر قالولي قبل ما يدخلك وانا اللي سمحتلهم  يدخلوه


افراح قالت بزهول...كنت عارف ووافقت....ليه


بدر ابتسم وبص لعيونها وقال..كنت جعان قوي وقولت فرصه يدخلولك الاكل علشان اكل انا كمان


اتسعت عنيها بدهشه وقالت..عايز تفهمني انك مأكلتش من وقت ما حبستني ..وفاكرني هبله هصدق...اوعى سيبني انا بعرف اكل لوحدي


بس بدر كان مسكها بقوه وقال..اششش مهتقوميش يا اما اكلك بيدي يا اما مفيش وكل يلا افتحي بقك ده اللي كيف الشهد المنقوع في العسل 


افراح حاولت متبتسمش وقالت ...بدر سيبني


بدر بص لشفايفها واتنهد وقال...يامين يقولهم براحه...انا تعبت بصراحه

افراح ضحكت بخفه وقالت بدلال ..هما ايه دول


قرب قوي ومرر صباعو على شفايفها وقال....شهدي اللي وحشني طعمو قوي


افراح اتوترت من كلامو وقربو وقالت..انا هقوم انا...


بس قطع جملتها لما قرب منها في لحظه اتمناها من وقت طويل 


افراح حاولت تبعده بس مقدرتش عليه 

بعد عنها وبص لعيونها وقال...لو تعرفي وحشاني قد ايه و


بس قاطعتو لما وقفت بسرعه وبعدت وقالت بغضب..طب ايه رايك مش هطفح علشان تبطل محن


بصلها بدهشه وقال بعصبيه...محن..انتي تطولي يا بت ..ده انتي تبوسي يدك على النعمه الي الف غيرك يتمناها


افراح شهقت بردح وقالت...حوش حوش يا النعم اللي واقعه على الارض مش عارفه المها على ايه يا خي ...ده انت شبشب ميسواش جنيه.... ولو لقيتو واقع موطيش عليه


بدر خرج عن شعوره زي العاده وقال بغضب شديد ....شبشب يا بت الطبال يا صرمه ....وضربها قلم قوي


افراح بصتلو بزهول وووووووو

تكملة الرواية من هنااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا






تعليقات

التنقل السريع