القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صراع القاسم الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم سلوى عوض حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية صراع القاسم الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم سلوى عوض حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية صراع القاسم الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم سلوى عوض حصريه في مدونة قصر الروايات


#سلوي_عوض

#صراع_القاسم 

بارت 16

قاسم: يكون ف علمك انا مش خايف عشان انا مظلوم وربنا هيوجف معاي

حمزه: طاب امضي بقا واخلص


قاسم: همضي يا باشا بس أنا بريء وبكره الحجيجه هتبان

حمزه: خده يا منصور علي زنزانته

منصور: حاضر ياباشا ياله بينا يا كبير

حمزه: (بعصبيه) تاني كبير ده متهم عارف يعني ايه متهم

قاسم: وسع بالك ياباشا خلاص يا عم منصور انا متهم تعالي وديني الزنزانه


(اما عبدالسميع يتصل بحافظ)


عبدالسميع: بجولك يا حافظ اعمل مكالمه مجمعه واطلب عباس عشان أكلمه معاك وبعدين اخد تلفونه واتحددت معاه

حافظ: حالا اهه


وبالفعل يتصل حافظ ب عباس


حافظ: معلمي

عباس: استني هدخل المعلم عبدالسميع ف المكالمه معانا عشان هو اللي هيبجا معاك وهيروج عليك

عباس: تحت امركم

حافظ: فين دهب

عباس: اهي جاعده

حافظ: طاب افتح السماعه

عباس: حاضر


ليفـتح عباس السماعه


عبدالسميع: كيفك يا دهب

دهب: الحمدلله، مش حضرتك بردك خطيب نواره

عبدالسميع: هو انا، دهب خير

دهب: عايز اجعد معاكي

دهب: تحت امرك

عباس: انا هديله العنوان

عبدالسميع: انا هرن عليكم من تلفوني

عباس: تحت امرك

عبدالسميع: اجفل انته يا حافظ


ليغلق حافظ الخط ليتصل عبدالسميع بعباس


عبدالسميع: سجل تلفوني عندك وانا جاييكم دلوك اول مجرب هرن عليك

عباس: تنورنا يا باشتنا


وبالفعل يتحرك عبدالسميع ف اتجاهه لمنزل عباس وبعد ساعه يقترب عبد السميع من منزل عباس ليتصل ب عباس


عبدالسميع: اسمع يا عباس عاوزك تجابلني جدام البيت اول ما ارن عليك

عباس: حاضر


ليغلق عباس مع عبدالسميع ويتحدث الي دهب


عباس: اسمعي يا دهب المعلم عبدالسميع جاي هنا عاوز يجعد معاكي

دهب: طاب اجولك، هات تلفوني عشان اسجل كل كلمه يجولها عبد السميع عشان نبجو ف الامان

عباس: ده انتي مخك مخ ديب كبير

دهب: الدنيا علمتني كده

عباس: انتي جدمك عليا جدم السعد والهنا

دهب: معيزاش فاتن تعرف اي حاجه

عباس: له وانا مخبل اعرفها، خلي سرنا بينا احنا بس

دهب: بس انا كده هحتاج تلافون عشان اسجله كل حاجه

عباس: اسمعي هديكي تلافون مهران ولدي

دهب: بس انا عايزه

عباس: كده تمام. مهران يا مهران هات تلافونك

مهران: ليه

عباس: بعدين اجولك

مهران: خد اهو

عباس: هتفهمي فيه؟

دهب: اه امال ايه


وهنا يتصل عبدالسميع بحافظ


عبدالسميع: انا جار البيت اهو

عباس: انا طالع لحضرتك

عبدالسميع: معايزش حد يبجا جاعد معاي غير دهب

عباس: أوامر


ليخرج عباس ليقابل عبدالسميع


عباس: يا مراحب يا باشتنا

عبدالسميع: (يخرج ظرف من السياره) خد يا عباس خمسين ألف مني بدايه معامله وخد كمان الكيف بتاعك وكل الفلوس بتاعت حافظ انا هسدها

عباس: (يهم أن يقبل يده)

عبدالسميع: له يا راجل، مهران هو حضرتك عريس نواره

عبدالسميع: هو انا، ياله يا عباس خد ولدك وفاتن وزجو عجلكم

فاتن: هو حضرتك اللي خطفتنا

عبدالسميع: وانا اخطفكم ليه

عباس: بس يا بت

عبدالسميع: براحه عليها، فاتن غلبانه. ياله خدهم واجعدو بعيد وانا هخش لدهب

عباس: تحت امرك. ياله يا مهران هات البت ديه وتعالي ورايا


لـيدخل عبدالسميع عند دهب


دهب: يا مرحب بالعريس

عبدالسميع: يا مرحب بيكي يا جمر، انتي صح ماسكه دليل علي حليمه

دهب: اه، ونفسي كمان انتجم منيهم كلهم، خلوني خدامه ف بيت ابوي وحليمه عايزه تموتني. يا ما نفسي اشوفهم والعين كلهم

عبدالسميع: يبجا تحطي يدك ف يدي

دهب: انا اعمل اي حاجه بس انتجم منيهم

عباس: علي يدي. اول حاجه انا خلصت من جاسم، لبسته جضيه مش هيطلع منيها ابدا

دهب: ازاي بجا

(ليقص عليها عبدالسميع ما فعله بقاسم)

دهب: طاب يعني انا عايزه انتجم منيهم عشان اذوني، انته بجا عايز تنتجم ليه

عبدالسميع: اول هام انا مش عايز انتجم، كل الحكايه أن البيت في تحتيه كنز كبير وانا عايز الكنز ديتي. عشان كده خطبت نواره. تاني هام ان الكنز فيه الزيبج الاحمر اللي هيرجعني شباب من تاني. بس لجيت بعد ماصرفت فلوس كتير وجيبت دهب، دهب اللي بتلبسه الحريم مش انتي يعني. جال ايه جاسم افندي يجوللي هنفضو الخطوبه وهرجعلك كل حاجتك

دهب: مصدجش، جاسم ده بيموت علي الجرش

عبدالسميع: له ما اهو ادروش بعد موت أبوه

دهب: اه جولتلي، طاب ايه جولك ف اللي بجولك تاخد الكنز ديتي كيف

عبدالسميع: (يدي علي كتفها) بس ترجعلي ورثي من ابوي وتساعدني ف اللي هعمله

دهب: عيوني. اول هام تخلي عباس يكلم العجربه حليمه ويجولها أنه جتلني

عبدالسميع: كيف يعني

دهب: خد بس نايبك صبر

عبدالسميع: طاب جوللي

دهب: وبعد كده تساعدني علي دخول البيت وتجيبلي لبس عفاريت وانا هجنن حليمه واخليها تكره البيت. ف الوجت ديتي انته هتجولهم انك روحت زياره لجاسم وجالك وضب البيت وخلي امي واخواتي يروحو يجعدو ف بيتك

عبدالسميع: اه يا بت الشياطين

دهب: وكمان تجولهم انك جومت محامي لجاسم والمحامي طمنك وجاسم معايزش حد يزوره

عبدالسميع: تمام جوي

دهب: وهما كده كده كلهم كلاب الجنيه، يعني ابجا اصرف عليهم بس بزياده

عبدالسميع: سهله ديه

دهب: وكمان اوعاك تعرف حد أن جاسم جالك نفضو الخطوبه وخصوصي عباس وولده

عبدالسميع: ليه يعني

دهب: عشان يبجو تحت رجلك علي طول

عبدالسميع: طاب فين الكوبايه والفوطه

دهب: ف الحفظ والصون

عبدالسميع: عايزهم انا

دهب: اول ما اروح البيت هجيبهمولك

عبدالسميع: يبجا اتفجنا

دهب: بس انا ليا عنديك طلب صغير

عبدالسميع: خير

دهب: كت عايزه تلافون وخط جديد عشان اكلمك منيه

(ليضحك عبدالسميع)

عبدالسميع: وانا كت عامل حسابي (ليخرج تليفون من سيالته) تلافون وبخط ومشحون رصيد كمان

دهب: الله، ده شكله غالي جوي

عبدالسميع: ميغلاش عليكي ياجدم السعد

دهب: يبجا دلوك تنادم علي عباس عشان يكلم العجربه أخته ويجولها أنه جتلني وبعد كده تخليه يسيبنا انا وفاتن

عبدالسميع: هتروحو فين

دهب: بص بجا اجولك الصراحه، فاتن تبجا بت خالتي وخالتي ساكنه هنا ف البلد ومحدش يعرفها

عبدالسميع: خلاص يبجا تروحو بيتكم عند خالتك وانا لما اعوزك هتصل بيكي

دهب: اه، وحاجه تاني، هتخلي عباس يجول لحليمه أنه ولع ف جتتنا عشان ممكن تجوله وريني الجثث

عبدالسميع: والله براوه عليكي. فاتن روح بجا انده عليه وأنا هخش لمؤاخذه الحمام

دهب: خشي براحتك وانا هوجف معاه شويه ولما تخلصي نادمي علينا


وبالفعل تدخل دهب الحمام لتنقل التسجيل الي هاتفها الجديد وتمسح التسجيل من هاتف مهران وتغلقه. وبعد خمس دقائق نجد دهب تخرج عليهم


عبدالسميع: خشي واحنا جايين

(ليدخل عبدالسميع وعباس)

دهب: اسمع بجا يا عم عباس


(لتقص عليه دهب اتفاقها مع عبدالسميع بخصوص موضوع قتلها هيا وفاتن)


عباس: حالا هتصل بيها


وبالفعل يتصل عباس علي حليمه


حليمه: عايز ايه كل شويه رن رن فيه ايه

عباس: افرحي يا خيتي موتلك البتين وولعت ف جتتهم كمان

حليمه: جدع اخوي، بس اصل انا مش معايا فلوس دلوك

عباس: طاب شوفي اي حاجه

حليمه: معايا ميه وخمسين جنيه ينفعوك

عباس: امري لله، اي حاجه وخلاص، بس اعملي حسابك لما يبجي معاكي فلوس تديني الباجي

حليمه: ماشي ماشي، بس سيب بجا بيت ابوك وروح علي بيتك

عباس: حالا هااخد ولدي وامشي

حليمه: طاب روح بيتك وكلمني

عباس: حاضر تؤمري بأي حاجه تاني

حليمه: له عباس انا تحت الأمر والطلب

حليمه: لو عزتك هبجا اكلمك


(يغلق عباس الهاتف مع حليمه)


دهب: كده تمام جوي

عبدالسميع: نادم علي فاتن خليني اخدها هيا ودهب ف طريجي

دهب: له حضرتك اتكل علي الله واحنا هنتصرفو

عباس: يعني خلاص اهملهم

عبدالسميع: سيبهم يمشو

عباس: طاب هيروحو فين مش معجوله هيرجعو البيت عند حليمه

عبدالسميع: له طبعا انا هجعدهم حدا ناس تبعي


#سلوي_عوض 

#صراع_القاسم 

بارت 17

عبدالسميع: (لينصرف)

عباس: هاه عملتي ايه معاه

دهب: كل خير

عباس: سجلتيله؟

دهب: بلؤم اسكت أصله شاف التلافون وخوفت ياخد باله جولت احسن يشك فيا جومت جولتله ده تلافوني بس بايظ

عباس: بخوف اوعي يكون حس بحاجه

دهب: ما انا بجولك اني لاهيته ف الكلام خلينا بجا ف المهم

عباس: جوللي

دهب: عبدالسميع جاللي أنه هيشغلك معاه انته ومهران ويخليكم مش محتاجين حاجه بس لما يرتبلكم شغلانه مفيهاش تعب عليكم

عباس: بفرحه هو جالك كده

دهب: اه امال ايه بس شرط عليا أني لازم أظهر لحليمه كاني عفريته وجاللي اجولك لوساءلتك تجولها انك ممشيتش الا لما اتاءكدت أن النار بعد الشر يعني كلتنا انا والبت فاتن

عباس: كلامه أوامر طبعا

فاتن: انا ها اخد فاتن ونروحو علي العنوان اللي هو اداهوني هات تلافوني بجا عشان ابجا اكلمك

عباس: خدي اهه بس خليكي جدعه اي حاجه تجلبيها منيه انا شريك فيها

دهب: وهيا ديه عايزه كلام ولما اخد ورثي ليك نص الورث كمان

عباس: طاب والبت فاتن مش هتجوزها

دهب: بعدين بجا بعد مناخدو الفلوسات

عباس: ماشي كلامك

دهب: ده احنا هنلعبو بالفلوس لعب روح بجا نادملي علي فاتن

عباس: ماشي بس ابجي كلميني علي طول

دهب: امال ايه


(ليذهب عباس عند فاتن ومهران)


عباس: كلمي دهب عشان هتمشو

فاتن: بفرحه بجد هنمشو

عباس: اه بجد امال ايه

مهران: والله هتوحشينا يا فاتن

فاتن: وانتو كمان هتوحشونا

عباس: طاب ياله ياحلوه بجولك اي حاجه تجولك عليها دهب تنفذيها

فاتن: حاجه ايه

عباس: هيا هتفهمك

فاتن: طيب


(اما حليمه بعد أن سمعت خبر حريق دهب وفاتن كانت تتحدث مع نفسها)


حليمه: ده عايزه اتحزم وارجص أحلي خبر ف الدنيا كده البت ديه مش هتورث مع عيالي ولا هتهددني تاني جدع يا عباس كده كل اللي خططتله تم وجاسم عبدالسميع هيجومله محامي ويخرجه اما بجا حريم عيالي هفضالهم واربيهم وأعلمهم كيف يوجفو ف وشي ويعملو عليا ناصحين أن ماربيتكم يا كلاب مبجاش انا حليمه والله لانزل انكد علي اللي خلفوهم


(لتنزل حليمه لتجد السفره مملؤمه من ما لذ وطاب)


حليمه: بصوت عالي انتي يا مرا انتي وهيا مين اللي رص الوكل ديتي

عفاف: انا ياحليمه في حاجه ويكون ف علمك انا كسرت الجفل بتاع التلاجه وكمان كسرت جفل اوضه الخزين

حليمه: والله لا كسر عضم اللي خلفوكي

عفاف: طاب جربي مني وانا اروح اعملك محضر يا بتوع المخدرات

حليمه: بخوف يا بت ده انا بهزر معاكي طاب ده انا حتي هجعد اكل معاكم

عفاف: ايوه كده ناس تخاف

حليمه: خلاص بجا يا مرت ولدي


(اما دهب وفاتن كان وصلو الي منزلهم)


ليلي: بفرحه كتي فين يابت انتي

فاتن: اسكتي يا اما احنا كنا مخطوفين حليمه الله يحرجها خلت اخوها يخطفنا

(لتضرب ليلي علي صدرها)

ليلي: يا مري

دهب: الله يجطعك يا فاتن ايه اللي خلاكي تجوليلها

ليلي: اسمعي يا دهب انتي السبب ف اللى حصل انا لازم اجول الحجيجه

دهب: اسكتي يا خالتي

ليلي: انا امك مش خالتك اسمعي يافاتن انتي بت شريفه اختي الله يرحمها وابوكي يبجا محمد البكري

دهب: انتي بتجوللي ايه

ليلي: ما انا مش هستني لما تحصلكم نصيبه

فاتن: بس انا بتك يا اما

ليلي: له والله انتي بت اختي بس انا زورت ف شهايد الميلاد عشان كت عايزه دهب بتي هيا اللي تورث

دهب: مكفاياكي بجا ارجعي يا دهب عن اللي ف راسك

فاتن: انا كت حاسه عشان كان بيعاملني معامله زينه بس ازاي دهب عارفه وتخبي علي

ليلي: طمعت زي ما انا طمعت حجك عليا يا فاتن

فاتن: بطيبه خلال ياخالتي انتي بردك ربتيني وانا معايزاش ورث ولا حاجه ولو عايزاه يا دهب خديه خدي كل حاجه

دهب: انا معيزاش حاجه عشان الحكايه كبرت جوي

ليلي: ما انا جولت كده من الاول

دهب: طاب جوليلي اعمل ايه

ليلي: ناخدو بعضينا ونرجعو بلدنا

دهب: مش هينفع ده فيه نصايب

ليلي: جوليلي فيه ايه

دهب: هحكيلك كل حاجه بس جوليلي اعمل ايه

ليلي: جوللي يابتي


(لتقص دهب لهم كل ماحدث من عبدالسميع)


ليلي: يا نصيبتي اسمعي يا دهب انتي تروحي بالتسجيل ده المركز وتنجي نفسك وهما هيجولولك تعملي ايه فاتن وعشان تنجي جاسم كمان حرام مظلوم

دهب: انا هلبس النجاب واروح

ليلي: روحي ربنا معاكي

#سلوي_عوض

#صراع_القاسم

بارت 18

ليلي: اصبري يا دهب اوعي تخبصي علي يا بتي وتجوللي اني زورت الشهايد انا الشيطان والطمع كانو عاميني بس الحمدلله ربنا شال الغشاوه من عيني

 وانتي يا فاتن يا بتي يارب تكوني مسمحاني من جلبك


فاتن: مسمحاكي يا اما 

دهب :طاب وانا فاتن : انتي اختي وحبيبتي وكلنا معرضين للطمع بس زي ما اني جالت ربنا شال الغشاوة من علي عيونكم

دهب: الحمدلله انا لو كت طاوعت عبدالسميع كت روحت ورا الشمش


فاتن: الحمدلله ربنا رحيم بينا


ليلي: ياله يا دهب روحي المركز عشان تنجي المظلوم يا بتي


دهب: انا ماشيه


(لتتركهم دهب وهيا في طريقها الي القسم)


نواره: اما نواره فكانت تتحدث مع نفسها يارب يكون اللي فيه ديتي كابوس معجوله ابوي يموت وأخوي يتحبس وبيتنا بجا سداح مداح مافيش فيه ظابط ولا رابط


نواره: هو صحيح جاسم كان بخيل وماسك علي الدنيا بس بردك كان حاكم الكل استرها معانا يارب ياخبر ابيض ده محدش ساءل علي عيال جاسم كل واحده واخده بالها من عيالها ياعيني ودول امهم هملتهم وابوهم محبوس انا هروح اشوفهم


(لتخرج نواره من قاعتها)


(لتذهب الي قاعه الاطفال لتجد زياد يبكي)


نواره: مالك بتبكي ليه يا حبيبي


زياد: عيال عمي اشرف بيجولولي ابوك الحكومه خدته وابويا هيبجا الكبير ونشغلوك انته وأخواتك خدامين عندينا وهنوكلوكم مدمس واحنا هناكلو اللحم ومش هتروحو المدرسة تاني


نواره: عادل جالك كده


زياد: اه والله يا عمتي وكمان عمتي عفاف ضربيتني لما جولتلها عايز ابوي جالتلي ابوك خلاص راح ومش راجع


زياد: وكمان جالتلي من دلوك وجاي انت و أخواتك هتاكلو عيش ناشف وجبن جديم


نواره: له يا حبيبي انتو هتاكلو احسن وكل وانا هنزلها اربيها واديها علجه زينه


زياد: خلاص ياعمتي ربنا يسامحها بس هو صح ابويا راح ومش راجع


نواره: له ابوك راح مشوار شغل وهياجي علي طول


نواره: جوللي هما خواتك كلو جبل مينامو


زياد: له نامو جعانين


نواره: انا هنزل اجيبلكم وكل وانت صحي اخواتك


زياد: حاضر ياعمتي


(لتتركه نواره وتنزل الي الأسفل)


نواره: بصوت عالي انتي ياست عفاف


عفاف: عايزه ايه


نواره: انتي ازاي تمدي يدك علي زياد واد الكبير والله لاموتك


عفاف: يا احلام يا هدي تعالو نربو البت ديه


هدي: من عيني لينهالو


(ثلاثتهم بالضرب علي نواره لتصرخ)


نواره: شعري شعري اوعي يا بت انتي


عفاف: لما نربوكي الاول


(لتدخل حليمه علي صوت صراخ ابنتها)


حليمه: سعي منك ليها والله لاجطع ايديكم اللي اتمدت علي بتي


عفاف: طلبتيها ونولتيها هملو البت ديه وتعالو نعجنو المرا العجوزه ديه


هدي: واحلام ياله بينا


(وبالفعل ينهالو ضرب علي حليمه)


نواره: امي يا اما سيبوها


عفاف: هتسكتي ولا ناجو نكملو عليكي


حليمه: (تصرخ) يا اشرف يا شريف يا شرف تعالو شوفو حريمكم


عفاف: (بضحكه شريره) محدش منيهم هنا


نواره: (باستعطاف) حرام عليكم سيبو امي


عفاف: من دلوك ورايح هتعيشو زي الكلاب وتخدمونا سامعين ولا كل يوم ندوكم علجه زينه


نواره: خلاص حاضر بس سيبو امي 

عفاف: خلاص سيبوها اطلعي يا احلام شوفي كده ليكونوا رجالتنا جايين


احلام: هطلع ولو شفتهم جايين هاجي جري انبهكم


عفاف: جدعه ياله روحي


لتخرج احلام


وبعد عشر دقائق تدخل احلام جري: جايين جايين عفاف طاب جطعو هدومكم منك ليها وانكشو شعوركم وكل واحده تدي نفسها جلمين بسرعه واول ميخشو نصرخو ونجولوهم امكم واختكم موتونا من الضرب جومي ياابت يا نواره عدلي حالك وانتي يا حليمه اعملي زي بتك


وهنا يدخل الرجال الثلاثة ليجدو زوجاتهم يبكون


اشرف: فيه ايه مالكم ومين اللى عمل فيكم كده


عفاف: بتمثيل امكم واختكم ضربونا وعدمونا العافيه كل ده عشان بجولهم عايزين نطبخو للرجاله الشجيانين


اشرف (بصوت عالي): انتو ازاي تعملو فيهم كده


احلام: هو ده اللي ربنا جدرك عليه


ليقترب اشرف من نواره ويصفعها بالقلم


حليمه: جطع يدك ازاي تمدها علي خيتك ده هما اللي ضربونا


شريف: هما اللي ضربوكم كيف وهدومهم مجطه ووشوشهم معلمه من كتر الضرب


شرف: اللي هيمد يده علي مرتي هجطعاله


حليمه: اه يا مدلدلين يا متنين ياشوره الحريم


اشرف: طاب من دلوك ورايح انتي وبتك هتجعدو ف جاعه واحده وهتتحبسو فيها كمان ومافيش غير الجزمه بعد كده


حليمه: اه ياجاسم فينك ياولدي تاجي تنجد امك من الكلاب دول


اشرف: اطلعو علي فوج غورو جاسم ولدك لما يطلع بجا ابجي اشتكيله


عفاف: خلاص سامحهم معلش امنا واختنا وضربونا


اشرف: شايفه يا اما بنات الأصول خلاص بس بعد كده اللي حريمنا يجولو عليه هو اللي يمشي سامعين


حليمه: سامعين


اما دهب فها هيا قد وصلت الي القسم العسكري


دهب: راحه فين انتي دهب عايزه اجابل الظابط العسكري ليه


دهب: بجولك عايزاه ف أمر مهم جوي العسكري طاب خليه واجفه لما اخش اديله خبر


وهنا تقف سياره فارهه وينزل منها رجل يبدو عليه أنه شخصية مهمة ليقدم له العسكري التحيه


عصام باشا: اتفضل يا سياده اللواء


لتجري عليه دهب: يا باشا اعمل معروف دخلني للظابط عايزاه ف أمر مهم جوي


عصام: تعالي معايا يا بنتي


لتدخل دهب مع اللواء عصام ليتجه عصام الي مكتب الظابط حمزه ليدخلو عليه


حمزه: سعاده الباشا نورت القسم معاليك


عصام: اخبارك ايه ياحضره


الظابط حمزه: تمام ايه مين ديه


عصام: مش عارف كانت واقفه مع العسكري وبتقول عايزاك ف أمر هام


عصام: خير انتي مين


لترفع دهب النقاب


دهب: انا دهب وجايه لحضرتك ف جضيه كبيره جوي جوي وكمان عشان في إنسان مظلوم هيروح ف الرجلين


حمزه: مش فاهم تقصدي مين


دهب: جصدي علي جاسم البكري


اللواء عصام: قصدك قاسم البكري ابن محمد البكري


حمزه: هو حضرتك تعرفه


عصام: اه طبعا ده هو اللي وصلنا لعصابه الجبل وساعدنا عشان نقبض عليهم


حمزه: حضرتك بتقول ايه إذا كان هو نفسه متهم ف فضيه مخدرات وكمان انا مطلع المخدرات من مكتبه


عصام: مستحيل قاسم مش محتاج أنه يتاجر ف المخدرات ده غير أنه سلملنا كذا قضية مخدرات هو مشكلته الوحيدة هيا البخل لكن تاجر مخدرات لاء طبعا مصدقش


دهب: انا عندي الدليل أن جاسم مظلوم


حمزه: دليل ايه دهب


دهب: بس بعد اذن حضرتك ياريت نجيبه هنا


حمزه: اجيب مين ده متهم والصبح هيتعرض علي النيابه


عصام: بقولك أن قاسم يعتبر من رجالتي بس عشان انته لسه منقول قريب متعرفهوش ابعت هاته


حمزه: اوامر حضرتك شاويش منصور

منصور:  نعم يا افندم


حمزه: هاتلي قاسم من الحجز


منصور: تمام يا افندم


حمزه (يتحدث الى دهب): فين الدليل اللي معاكي


دهب: معلش لما ياجي جاسم


وهنا يدخل منصور ومعه قاسم


قاسم: عصام باشا ودهب كمان هو فيه ايه


عصام: متصلتش بيا ليه لما قبضو عليك قاسم


قاسم: محبيتش أزعج حضرتك بس هيا دهب هنا ليه


دهب: بعد اذنكم انا هشغل التليفون عشان اعرفكم الحجيجه


عصام: شغلي يا بنتي


لتشغل دهب تسجيل المحادثه بينها هيا وعبد السميع


وبعد ان سمعو المحادثه


قاسم: ايه ده معجوله امي هيا اللي جتلت ابوي وكمان عبدالسميع هو اللي عمل فيا كل ده


قاسم: وانتي اختي يا دهب 

دهب: انا هجولكم بجا علي كل حاجه@@#@@@@


تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع