رواية حب صغيرتي الفصل الثانى وعشرون 22بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية حب صغيرتي الفصل الثانى وعشرون 22بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات
#حب_صغيرتي
البارت 22
في المستشفي
يونس دخل بسرعة وهو شايل والدته وخايف عليها
يونس بصوت عالي :دكتوووور، فين الدكتور
خرج الدكتور بسرعة ونادا علي الممرضين واخدوا والدته علي الترولي
يونس بص للدكتور بحدة : يستحسن تعمل اكتر من ال تقدر عليه
الدكتور :حاضر يافندم
ودخل علي غرفة العمليات
يونس قعد علي الكرسي وحط ايده علي رأسه وهو باصص للارض
بيان قربت منه بدموع وحطت ايدها علي كتفه
جه حسين وعايدة ورانيا وكريم
عايدة بقلق : هي فين يا يونس
بيان :ج جوا في العمليات
كريم قرب وقعد جمب يونس بدموع وهو خايف علي والدته
حسين قرب منهم :متقلقوش هتبقي كويسة ان شاء الله
رانيا بعدت شوية واتصلت علي يوسف وريان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت غنوة ويوسف
يوسف قفل التلفون وهو مصدوم، وبص لغنوة ال واقفة في المطبخ بتعمل كيكة
يوسف قرب منها ببطيء
غنوة بابتسامة : انا قربت اخلص، هتاكل احلي كيكة من ايدي
يوسف بتوتر :غ غنوة، سيبي ال في ايدك والبسي عشان طالعين
غنوة بصتله :ليه، في حاجة ولا ايه؟!
يوسف :ها، لا ب بس انتي مش عايزة تشوفي مامتك يعني
غنوة بقلق :في ايه يايوسف؟!
يوسف بتوتر :ر رانيا اتصبت بيا، وقالتلي ان والدتك في المستشفي
غنوة اتصدمت ومبقتش قادرو تقف ودموعها بدات تنزل
يوسف قرب منها ومسك ايديها : البسي بسرعة، وانا هاخدك هناك
غنوة استوعبت ودخلت غيرت هدومها بسرعة ومشيت هي ويوسف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفي
دخلت غنوة ويوسف ولقوا العيلة متجمعة
غنوة جريت علي يونس بدموع :ي يونس م ماما مالها؟!
يونس بصلها وقام وقف واخدها في حضنه وغنوة قعدت تعيط بانهيار
فجاة خرج الدكتور ويونس بعد عن غنوة وراح ليه بسرعة
يونس بقلق :ها
الدكتور : متقلقوش هي كويسة
يونس :امال ايه ال حصلها دا؟!
الدكتور :اكتشفنا ان في مادة مس*ممة في جسمها، بس انتوا جبتوها في الوقت المناسب وقدرنا نسحب منها الس*م علي اخر لحظة
يونس بنظرة غريبة :س*م؟!
الدكتور :اه، شوفوا بقي هي كلت ايه او شربت ايه، دي محاولة ق*تل وانا لازم اتصل بالبو*ليس
يونس بهدوء مخيف :ملوش لازمة، احنا هنحل الموضوع
الدكتور :تمام، هي بقت كويسة بس استنوا لما السيروم يخلص وتقدروا تاخدوها علي البيت
يونس :تمام
غنوة بدموع :انا عايزة اشوفها
يونس ببرود :مش دلوقتي، لما نرجع البيت
وبعدين بص علي كل الموجدين ملاقاش تفيدة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
كارم واقف وقدامه بعض الرجال وبيديهم فلوس
كارم ببرود :فهمتوا هتعملوا ايه؟! النهاردة بليل تكون عندي
احد الرجال : بس مش صعبة دي، افرض يونس الجبالي قفشنا
كارم : متقلقش هي هتكون في مكان بعيد عن القصر، اول ما تشوفها تجبوها هنا علي طول
الراجل :يعني دي هتبقي عليك
كارم بابتسامة خبيثة :اه، وغير كدا جهز الكاميرات كويس لازم اللقطة تبقي واضحة
الراجل : اوامرك يا باشا، بس برضوا دي مش واحدة عادية دي مرات يونس الجبالي.... فا تمنها هيكون غالي حبتين
كارم :متقلقش، اذا كان علي الفلوس فا انا جاهز اوي
الراجل :يبقي علي بركة الله
وخرجوا، وكارم قعد علي مكتبه
كارم بابتسامة ش*ر : الليلة هتكوني معايا انا، وتنسي خالص يونس الجبالي دا.... هو ميستاهلكيش انا اولي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وصل يونس والعيلة، وكانت نسمة قاعدة علي كرسي متحرك
و تفيدة ومصطفي نزلوا
يونس بصلهم بحدة :كنتوا فين؟!
تفيدة بعو*ج :في ايه يا كبير العيلة، كنا قاعدين هنا عادي.... ما هو مش هنمشي كلنا كدا زي قطيع الخرفان
يونس بحدة :لما اكلمك، تتكلمي عدل
مصطفي بعصبية :في ايه يايونس، يعني هي غلطت ما امك عايشة اهي ومجرلهاش حاجة يعني ما راحتش عند ال خل
يونس قرب منه ومسكه من ياقة قميصه بغضب : مصطفيييي، قسما بالله ان ما تعدلتش انت وامك.... لاكون راميكم من هنا ومش هيهمني حد
مصطفي كان هيتكلم بس تفيدة وقفتوا بتوتر :خلاص يا يونس هو ميقصدش
يونس بصلها بغضب وبعد عن مصطفي
تفيدة بخبث :قولنا بس هي جرالها ايه؟!
كريم : اتسم*ممت
تفيدة بصدمة مزيفة : يا لهوي، منين دا.... ولله انا كنت قاعدة بدعيلك لما اغمي عليكي يا نسمة، دا احنا بينا عيش وملح بردك
نسمة بصتلها بتعب ومردتش عليها
رانيا :هي مشربتش حاجة النهاردة غير العصير
يونس بص لتفيدة بنظرة مخيفة :طب ويا ترا بقي، معرفتيش مين ال عمل كدا
تفيدة بتوتر :يوه، وانا مالي ه هعرف منين يعني
يونس بغضب : ما هو مفيش غيرك ليه في الش*ر دا
تفيدة بعصبية :حاسب علي كلامك
وبعدين مثلت الحزن : انا مقدرش اعمل كدا في اختي، وانا اصلا مكنتش قاعدة معاكم
يونس بغضب :ما هو دا ال مخليني شاكك فيكي
تفيدة بحزن مزيف:طب وغلاوتك عندي يايونس ما عملت كدا، انا معرفش حتي مين ال عمل العصير
فجاة الكل بص ل بيان، ال خافت من نظراتهم وبصت ليونس بخوف وكأنها بتقوله احميني دافع عني
يونس بغضب :صفييييية
جت صفية بخوف :ن نعم يا يونس بيه
يوني بحدة : كنتي فين النهاردة الصبح
صفية بكد*ب :ك كنت في الجنينة يا بيه
يونس :مشفتيش حد في المطبخ
صفية بصت علي بيان :ا اه ش شفت الست بيان بتعمل عصير النهاردة و.....
يونس بحدة :وايه؟! انطقي
صفية :شوفتها وهي بتحط حاجة في كوباية من الكوبيات
الكل اتصدم خصوصا بيان
يونس بحدة : كانت بتحط ايه؟!
صفية بتوتر من نظرات يونس الحا*دة :ا ك كانت بتحط برشا*م يا بيه
بيان كل دا ساكتة ودموعها بدات تتجمع في عنيها، مش عايزة تدافع عن نفسها عايزة تشوف رد فعل يونس الاول
يونس بنظرة مخيفة :متأكدة
صفية وهي بتبص لتفيدة من تحت لتحت :ا اه، اه يا بيه متاكدة.... انتوا عارفين اني معاكم من سنين وعمري ما كدبت علي حد فيكم
يونس بغضب :والبنت التانية فين؟!
صفية بتوتر :ر راية ك كانت في ا السوق يا بيه
يونس بغضب : طب امشي من قدامي يلا
جريت صفية علي المطبخ وهي خايفة
يونس بص ل بيان ال واقفة بتدمع ومنكمشة في بعضها
مصطفي بشما*تة :قاعد تتهم امي، وفي النهاية طلعت الست بيان مراتك ال عديمة اصل
يونس بصله بغضب وقرب منه وضر*به علي وشه بقوة ووقعه علي الارض، وتفيدة جريت علي ابنها وحسين اتصدم
وكريم وريان بعدوا يونس عنه بسرعة
يونس بغضب :اياك تجيب سيرة مراتي علي لسانك الو*سخ
مصطفي مسح انفه ال بينز*ف ووهو باصص علي يونس بكر*ه
تفيجة بعصبية :في ايه يا يونس، هو قال حاجة غلط.... ما انت سمعت من البت صفية اهو وقالتلك ال حصل
يونس بغضب :اخر*سي، بيان عمرها ما تعمل كدا....واذا كان علي صفية انا هعرف اجيب الكلام منها كويس
بيان كانت واقفة بتعيط بس فرحت من جواها انه مصدقها
غنوة بتوتر :ب بس يمكن صفية معاها حق
يونس بصلها بحدة، ووبيان اتصدمت من كلامها
عايدة بضيق :اخص عليكي يا غنوة، بقي تقولي كدا علي مرات اخوكي.... دا انتي عارفة كويس ان بيان بتحبها
رانيا :واصلا بيان هتعمل كدا ليه، هي مرت عمي اذ*تها في حاجة اصلا
غنوة بضيق :يا جماعة انا مش قصدي، ب بس يمكن بيان حطت حاجة بالغلط في العصير وتكون هي السبب
يونس قرب منها ووجه كلامه ليوسف :خد مراتك من هنا وعلي بيتك يلا
غنوة بصدمة :انت بتطردني يا يونس
يونس بغضب : ما انتي ال مبتفهميش، علطول بتتكلمي من دماغك وانتي فاكرة ان دا الصح.... واذا كان علي امي تقدري تزوريها وقت مانتي عايزة
غنوة بصت لبيان بضيق وخرجت ويوسف مشي وراها
وبيان واقفة مصدومة من رد غنوة، او من تفكيرها فيها
يونس اخد والدته ووداها اوضتها ال تحت
وبيان راحت وراه
حسين قرب من تفيدة بعصبية :بصي بقي ان ما لميتي لسانك انتي وابنك حسابك هيكون معايا عسير
وطلع فوق
وتفيدة ومصطفي باصين عليه بكر*ه
عايدة قربت منها : حاولي تعلمي ابنك يحب يا تفيدة، متخلهوش يبقي زيك
ومشيت من قدامها هي كمان
وريان ورانيا طلعوا اوضتهم
تفيدة بش*ر : كفاية لحد كديه، انتوا جبتوها معايا للاخر
مصطفي : خططتي وانا انفذ
تفيدة حطت ايدها علي كتفه وابتسمت :ابن بطني بردك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة نسمة
يونس حطها علي السرير وغطاها كويس
نسمة رفعت ايدها وشاورت لبيان
وبيان راحت لها ووقفت جمب يونس
نسمة بصوت مبحوح :متزعليش من غنوة، هي قالت كدا من خوفها عليا
بيان بابتسامة طيبة : مش زعلانة يا خالتو
يونس بص ل بيان ولاول مرة يحس انه بمشاعره بتتحرك ناحيتها
نسمة مسكت ايدها وايد يونس وحطتهم علي بعض
نسمة بابتسامة : عايزاكم تفضلوا علطول مع بعض، اوعي تتخلي عنها يا يونس
يونس حط ايدها علي خص*ر بيان، وبيان اتصدمت ورفعت رأسها ليه وبصتله
يونس بهدوء : مقدرش
بيان لاول مرة بتلاحظ لمعة في عينه وهو باصص لها بطريقة اول مرة تلاحظها
نسمة ابتسمت وبعدين بدات تحس بالنعس وغمضت عينها
يونس مسك ايد بيان و طلعوا من الاوضة وطلعوا علي اوضتهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا وريان
ريان قعد علي السرير ورانيا قعدت جمبه
رانيا بضيق :مش متخيلة بجد غنوة تقول كدا علي بيان
ريان حضنها : مش الكل مشاعره بتثبت ناحية شخص معين
رانيا بصتله بطفولية :اوعي مشاعرك تتغير ناحيتي
ريان بضحك :وهو انا اقدر اسيب القمر دا، لومشاعري اتغيرت هتتغير لهوس
رانيا ضحكت :مش للدرجة يعني
ريان قرب منها : طب بمناسبة المشاعر بقي، انا مشاعري فياضة دلوقتي
رانيا بضحك :انت مشاعرك دي مش بتخلص ابدا
ريان بحب :طول ما انتي جمبي هتفضل تزيد اكتر واكتر
راينا اتكسفت وريان قرب منها اكتر
ريان :بحبك، يا احلي حاجة حصلت في حياتي.... رغم ان بدايتنا كانت ك*ف محترم منك
رانيا بضحك :خلي قلبك ابيض بقي
ريان بابتسامة خبيثة : لا، انا لازم اخد تمن للك*ف دا
رانيا بدلع : يعني عايز ايه؟!
ريان تاه في حركاتها وعنيها :ها
رانيا قربت منه اكتر ووشها بقي قدام وشه
رانيا بهمس : بحبك
ريان ما صدق سمع منها الكلمة بصلها بذهول وبعدين قرب منها وطبع قب*لة قوية
وقرب منها ووووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس وقعد علي السرير بتعب وبيان دخلت وقفلت الباب، وراحت ازالت الطرحة
وراحت قعدت جمب يونس
بيان : ي يونس، ا انا معلتش كدا
يونس بصلها بهدوء :عارف
بيان فجاة قامت وحضنته وهو قاعد ويونس ابتسم بخفة وحاوط خص*رها بأيده
بيام استوعبت وبعدت بسرعة عنه بكسوف :ا اسفة
يونس فجاة شدها من ايدها وقعدها علي رجله واقترب منها ببطيء ودفن وئه في رقب*تها
يونس بصوته الرجولي الهاديء :علي ايه؟!
بيان تاهت في صوته ومردتش
يونس رفع ايده ووجها ناحية سوستة الدريس من الخلف وبدا بسحبها لتحت
وبيان مش حاسة بحاجة ومغمضة عينها
فجاة سحب السحاب لاخر ظهرها ووضع يديه الباردة علي ظهرها
بيان حست بيه واتوترت وحاولت تبعد، لكن يونس قبضته كانت اقوي وهو تايه في رائحتها
يونس بهمس وهو مش وا*عي لنفسه : بحبك
بيان فتحت فمها بصدمة وبعدت وشها عنه وبصتله
بيان بصدمة :ايه؟!
يونس بهدوء:ايه؟!
بيان بلهفة :ايه ال انت قولته دلوقتي؟!
يونس بابتسامة شبه معدومة : ايه ال انا قولته دلوقتي؟!
بيان بغي*ظ :يونس
يونس بابتسامة سحر*تها : نعم؟!
بيان تاهت في ابتسامته وصوته وببراءة :ا انت قولت ايه؟!
يونس اقترب من شفا*تاها وبهمس : قولي انتي انا قولت ايه
بيان اتوترت وعضت شفا*يفها السفلية بتوتر..... ويونس بلع ريقه، واقترب منها وطب*ع قب*لة خفيفة
وبعد عنها وبصلها
بيان بطفولية :قولي بقي، انت قولت ايه؟!
يونس بابتسامة هادية : هقولك بليل
بيان قامت من علي رجله بفضول :بس انا عايزة اعرف دلوقتي
يونس وقف و قرب منها وطبع قب*لة علي خدها وبعدين بعد وحط ايده علي خدها بهدوء :مش دلوقتي
وبعدين لف واتجه للحمام ودخل
بيان بفضول وزعل :بس انا عايزة اعرف
جريت بسرعة تلحقه ودخلت الحمام، لقته قل*ع التيشرت، لفت نفسها بسرعة وكسوف
يونس شافها وقرب منها وحضنها من الخلف : شكل الكلمة اثرت فيكي
بيان بمرواغة وكسوف :ك كلمة؟! كلمة ايه دي
يونس ابتسم برفعة حاجب : اممم، طب اطلعي يلا
بيان لفت وبصتله :يعني مش هتقولي
يونس بتنهيدة :وبعدين
بيان عقدت ذراعيها بزعل :ماشي، براحتك
يونس :يعني هتفضلي واقفة هنا كتير
بيان بعند :اقف في المكان ال يعجبني
يونس بابتسامة :القمر يقف في المكان ال عايزه
بيان بصتله بتوتر وخجل :ا احم، ط طب انا طالعة بقي
وجريت علي برا
ويونس ابتسم ابتسامة واسعة عليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت يوسف وغنوة
دخلت غنوة وقعدت علي الكنبة بضيق
يوسف :مكانش لازم تقولي كدا
غنوة قامت وقفت بعصبية : حتي انت كمان
يوسف بضيق :غنوة، انتي ما صدقتي صلحتي علاقتك مع اخوكي، تقومي تقولي كدا
غنوة قعدت علي الكنبة ودموعها في عينها :انت عارف اني بحب ماما، ف فا معرفتش اقول ايه وقتها
يوسف قرب وقعد جمبها ومسك ايدها : متزعليش ياحبيبتي، بس ان شاء الله اول ما تلاقي فرصة روحي واعتذري ليها
غنوة مسحت دموعها :حاضر
يوسف قرب منها بابتسامة خبيثة :طب ايه؟! مش ناوية بقي نجيب بيبي تاني
غنوة بكسوف : انا جعانة اصلا خلينا ناكل الاول
يوسف بمشاكسة :بس انا جعان اكتر منك
غنوة كانت هتقوم تجري بس يوسف مسكها
وفجاة قام وشالها ودخل الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الليل
يونس مكانش في القصر
وبيان كانا قاعدة مع نسمة
فجاة لقت تلفونها بيرن برقم غريب، قامت وخرجت من الاوضة وردت
بيان :الو
كارم : بيان عاملة ايه؟!
بيان بشك :م مين حضرتك
كارم :معرفتنيش دا ياما جبتلك شكولاتات كتير
بيان بضيق :كارم
كارم :الله ينور عليكي
بيان : عايز ايه؟!
كارم :انا اسف اني بتصل عليكي في الوقت دا، ب بس انا كنت هسافر بكرا وبصراحة عايز اشوف صاحبة عمري قبل ما اسافر
بيان بقلق : م مينفعش، يونس لو عرف مش هيسكت
كارم : متقلقيش، انا مش بعيد انا واقف ورا القصر.... هسلم عليكي ولله وهمشي علطول
بيام : كارم، قولتلك مينفعش
كارم : ولله هما دقيقتين بس، وكمان انا جايب ليكي حاجة مهمة اوي
بيان باستغراب :ايه هيا؟!
كارم : معايا حاجات من طفولتك، واكيد انتي عايزاها انتي اتجوزتي يونس من غير اي حاجة
بيان بتوتر :ط طب هقول ليونس الاول
كارم بسرعة :لا اوعي، ما انتي عارفة انه مش هيوافق
بيان بتفكير :ط طب هي دقيقة وبس
كارم :حاضر دقيقة وبس، دا انتي صاحبتي برضوا
بيان قفلت وخرجت من الباب الخلفي وخرجت من القصر كله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خلف القصر
بيان خرجت بسرعة وخوف وشافته من بعيد
كارم افها وبابتسامة : وحشتيني
بيان بضيق: كارم، انت زي اخويا مينفعش تقولي كدا
كارم بس فوق وبعدين قرب منها وحضنها بقوة وهو باصص علي مكان فوق
بيان بعدته بسرعة وعصبية :اوعي كدا انت اتجننت
كارم بغضب :انا فعلا اتجننت بيكي، وانتي غدر*تي بيا وسيبتني
بيان بصدمة :سيبتك، انت شار*ب حاجة... وانت تبقي مين اصلا عشان اسيبك
كارم مسك ايدها بقوة وبغضب : انا ال حبيتك وال كنت عايزك، بس يونس سبقني وعملها
بيان وهي بتحاول تبعد عنه بعصبية :ابعد عني، متمسكنيش كدا اوعيييي.... يوووونس
كانت بتحاول تنادي علي اي حد بس
فجاة ظهرت رجالة ورا كارم ومسكوا بيان وحطوا حاجة علي فمها وبيان بدات تفقد الو*عي، ومسكوها واخدوها في العربية، وكارم رفع رأسه للكاميرة ال كان مثبتها علي السور، راح وجابها.... وبعدين ركب عربيته وانطلق ورا الرجال
كل دا وتفيدة كانت واقفة بعيد بتراقب بيان، وابتسمت بش*ر علي ال حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس وملقاش بيان، حتي تحت ملهاش اثر
اتصل بيها ومردتش
فجاة جتله رسالة علي تلفونه من رقم مجهول، فتح الرسالة واتصدم.................
وعيونه بقت حمرا وعرو*قه ظهرت
قام بسرعة واخد مسد*سه بغضب جحي*مي، وخرج وووووو
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا