رواية فى حضن جلادى الفصل الرابع عشر 14بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية فى حضن جلادى الفصل الرابع عشر 14بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات
#في_حضن_جلادي
عاصي اخد زينه في العربيه واتجهه الي شقته الي في الاسكندريه
ودي شقه محدش يعرف عنها حاجه
ولا حتي صفيه
وبعد مرور ساعات كتير
دياب: هي زينه اتأخرت كديه ليه
عديله: انا مش مطمنه زينه اول مره تتأخر كديه
رهف: هي قالتلي انها هتجيب ملزمه وهتيجي ورايا
جاد: انا هروح اشوف هي فين
رحيم: استني هروح معاك
دلال: استر يارب
&&&&&&&&&&&&&
في قصر الجارحي
فرحه بترن علي عاصي بقالها كتير لحد مرد عليها
عاصي: خير
فرحه: انت فين ياعاصي
عاصي: انا خطفت زينه وهنروح مكان بعيد عن كل العك الي بيحصل ده
فرحه بصدمه: يانهاااااار اسود انت بتقول اية انت اكيد اتجننت
عاصي: ايوة اتجننت وخلاص مش باقي علي حاجه... البت دي ليا انا
فرحه: وصفيه... صفيه لو عرفت هتو*لع في البيت بالي فيه
عاصي: صفيه لو فكرت بس انها تعمل حاجه هتبقي طالق
فرحه: عاصي الله يهديك ارجع... ارجع وبلاش مشاكل دياب الجارحي مش هيسيبك
عاصي: مش راجع.. والي يحصل يحصل، سلام
&&&&&&&&&&&&&&
عدت ساعات كتير ورحيم وجاد بيدورا وبعتوا رجالتهم تدور في كل مكان في البلد بس ملهاش أثر
عديله بتعيط: يعني اية بنتي راحت فين.... اه ياوجع قلبي عليكي يازينه.. ياترا انتي فين يابنتي
دلال: اهدي اومال ياعديله وان شاء الله هيلاقوها
دياب للرجاله: هاااا عملتوا اية
: ملهاش اثر يابيه مسبناش شبر الا ودورنا فيه عليها
وبعدها بشويه جيه رحيم وجاد
رحيم: لو طلع الي في دماغي صوح هو*لع في بيت النمر واخلص من قرفهم
جاد سابهم وانطلق علي بيت النمر
دياب لرحيم: الحقه يارحيم شوفه قبل ميعمل حاجه
رحيم جري ورا جاد
&&&&&&&&&&&&&&&
في شقه عاصي الي في الاسكندريه
زينه كانت لسه مغمي عليها علي الكنبه وعاصي قاعد علي الكنبه الي قصادها حاطك رجل علي رجل ومولع سجاره وباصص عليها
وفجأه زينه بدأت تفوق وهي ماسكه دماغها من شده الصداع: ااااه.. ااه انا فين، انا فين
عاصي قام بسرعه واتجهه ليها بعد مطفي السجاره: متخافيش يازينه... متخافيش انا عاصي ومش هأذيكي والله بس ملقتش طريقه غير دي عشان تسمعيني
زينه اتصدمت لما شافته وضمت رجليها ليها بخوف: انت انت ازاي تعمل كدا... انا فين وانت ازاي جبتني هنا.... رجعني دلوقتي حالا
عاصي حاول يقرب منها بس كل ميقرب هي تصر*خ: طيب خلاص خلاص انا بعيد اهو.. بس اهدي انا جايبك هنا اتكلم معاكي شويه بس صدقيني مش هعمل اي حاجه تاني
زينه بتعيط: رجعنننننني... انا مش عايزه اتكلم معاك، انت مين اصلا عشان تتكلم معايا... والله لو مرجعتنيش دلوقتي حالا هصوت وألم عليك الناس
عاصي بعصبيه قلب الترابيزه الي قدامه: يووووووه اعملك اية تاني عشان اثبتلك حسن نيتي... قولت مش هأذيكي انت مبتفهميييييش
زينه خافت وسكتت
عاصي حس انه علي صوته جامد: انا اسف مقصدش ازعق بس والله انا بحبك ومستحيل أذيكي انت حته مني يازينه... انتي مش عارفه انا بحبك قد اية
زينه: انا مبحبكش... انت واحد متجوز مالك بيا انا سيبني في حالي
عاصي: لو عايزاني اطلقها دلوقتي حالا هعمل كدا
زينه: ولا تطلقها ولا حاجه مشيني انا من هنا... انا عايزه ارجع بيتنا
عاصي بحده: بيتكم دا تنسيه من دلوقتي دا بيتك... وانا هتجوزك برضاكي او غصب عنك
زينه: والنبي متعملش كدا.. في بنات كتير غيري
عاصي: يازينه افهمي انا مش شايف نفسي غير معاكي انا بحبك انتي ومستعد اعمل اي حاجه عشان اسعدك
عاصي: انا جبتلك هدوم كتير وحطيتهم في الدولاب جوا ولو احتجتي اي حاجه شاوري بس وتكون عندك
زينه: مش عايزه حاجه منك
عاصي بتهيده: بكره تقدري الي بعمله عشانك
&&&&&&&&&&&&&&&&
في قصرعائله النمر
جاد دخل برجالته: هووووووو فييييين
فرحه: في اية؟!... هو انتو كل يومين هتنطولنا ولا اية
جاد: الي يجيب لنفسه الاهانه يستاهل اكتر من كدا عااااااااصي فين
صفيه جات جري علي الصوت: فية ايه؟... اية الي بيحصل هنا
جاد: جوووووزك فين اخلصي
حتي جاء رحيم: انت هتعمل اية؟... يلا بينا من هنيه
جاد: مش قبل معرف الكلب ده ودا زينه فين
صفيه: زينه؟!... ومال جوزي ومال زينه
رحيم: هما كلمتين ملهومش تالت بلغي جوزك لو طلع ليه يد ورا اختفاء زينه ورحمه ابوي لاساوي وشه بالاسفلت... يلا ياجاد
صفيه: اية الكلام ده يافرحه
فرحه: مش عارفه اية البلاوي الي بتتحدف علينا دي
صفيه:عاصي مختفي من امبارح.. بكلمه مبيردش، هو عمل كدا فعلا؟
فرحه: اه اه ياصفيه عملها وحطنا كلنا في ورطه كبيره
صفيه بصدمه: يامرررري هي حصلت يعمل كديه... لية فاكرني هسكت لااااااا هو ميعرفنيش زين وديني لاخربها عليه وعليها
فرحه: اعقلي واصبري
صفيه: اعقل اية واصبر اية... اخوكي زودها اوي وانا هروح بيت اهلي.. هو مش جايبني من الشارع عشان يعمل كدا وبلغيه ان الكلام مع ابوي هو بقي يتصرف معاه
فرحه حطت راسها علي دماغها ومش عارفه تتصرف
&&&&&&&&&&&&&&&
في شقه رحيم وسجده
سجده كانت في الشقه مش دريانه بحاجه... عندها دوخه شديده، وكل شويه بترجع
سجده: يارب ميطلعش الي في بالي صح... دي تبقي مصيبه، انا مش هستحمل افقد طفل تاني
ثم اتجهت ناحيه الغرفه وجابت اختبار حمل وذهبت للحمام والمصيبه ان النتيجه طلعت ايجابيه، سجده وقعت علي السرير وفضلت تعيط كتير لحد مرحيم دخل من باب الشقه، وهي قامت بسرعه وحاولت تمسح دموعها، وخبت الجهاز
رحيم دخل ولاحظ عنيها المحمره: مالك
سجده: هاااا مليش
رحيم: بقولك اية انا مش رايقلك قولي مالك وخلصيني
سجده: قولتلك مفيش حاجه بس اهلي وحشوني
رحيم: ولسه هيوحشوكي اكتر عشان انا ناويلكم علي نيه سوده والي خلق الخلق لاخليكم عبره الناس تحكي وتتحاكي بيها
سجده: حرام عليك... كفايه كدا والنبي انا تعبت من كل دا
رحيم: ابن عمك قتل اخويا وهو بسببه في المستشفي وكل دا بسبب مين.. بسببك انتي، واخوكي محتمل يكون ليه يد في اختفاء زينه ولو دا طلع صح هخفيه من علي وش الارض وهخفيكي انتي معاه
سجده ابتعلت ريقها ببطئ فالامور كل مره بتزداد سوء
رحيم: انتي مال وشك اصفر كدا لية
سجده اتوترت وقررت تخفي عنه موضوع حملها: وتفتكر كل الي بيحصل دا يخليني ابقي عامله ازاي
ليقاطعهم مكالمه لرحيم من المستشفي
رحيم: الو
الدكتور: رحيم بيه سليم فاق وحالته خطيره جدا
سجده سمعت الجمله قلبها وقع في رجليها كأن نهايتها خلاص قربت
ورحيم قلق جدا لدرجه انه نزل جري علي المستشفي حتي من غير ميقفل باب الشقه
وسجده عيطت كتير واترعبت وحاولت تتصل باختها عشان تلحق تهرب بس فرحه مردتش واتصلت علي جدها بس هو فتح عشان تسمع
فرحه لجدها: انت كل الي فارق معاك سجده سجده... احنا منهمكش في حاجه.... اخويا ويعتبر ودا نفسه في داهيه، وجوزي بين ايد الي مبيرحمش، وصفيه مشيت وابوها هيقلب علينا، سجده مين الي بتفكر فيها دي متغور في ستين داهيه... واه انا بكرها، ولو خايروني بينها وبين جوزي هختار جوزي، الي كان مصبرني عليها كل الفتره دي هو الشركات الي هتبقي ملكها وبس
سجده سمعت كلام فرحه من هنا وحست انه قلبها بيتكسر مليون حته... لاول مره بتحس بجد انها ملهاش ضهر وانها لازم تواجه الدنيا دي لوحدها، لان مفيش حد هيقف معاها، قفلت التليفون وبسرعه لمت هدومها واستغلت ان البيت كله الي مشغول في زينه وبيدور عليها والي مشغول في سليم وقدرت تهرب من البيت، مكانتش تعرف اي مكان ومكانتش عارفه تروح علي فين
وافتكرت ان ليها وحده صحبتها اسمها ليلي جريت لعندها بسرعه لحد موصلت بيتها وخبطت كتير لحد مفتحتلها: سجده؟! مالك يابنتي انتي كويسه؟
سجده وهي بتعيط: الحقيني ياليلي
ليلي: ادخلي ادخلي ياحبيبتي
سجده دخلت وحكت كل حاجه لليلي: فأنا طالبه لو اقعد عندك كام يوم لحد مظبط حياتي وامشي من هنا خالص
ليلي بأسف: والله ياسجده انتي عارفه غلاوتك عندي بس سامحيني ياسجده رحيم الجارحي صعب اوي ولو عرف حاجه ذي دي هيأذيني انا واهلي... لو هتيجي فيا انا، فأنا افديكي بروحي وانتي عارفه، بس انا خايفه علي اهلي
سجده: انا عذراكي ياليلي... هو فعلا مبيرحمش تمام ياحبيبتي انا همشي
ليلي عيطت علي سجده: سجده سامحيني والنبي... والله غصب عني
سجده: والله مسمحاكي وانا برضو مش هرضالك الاذي
ليلي: طيب انتي هتعملي اية ولا هتروحي فين
سجده: بلاد الله واسعه... متقلقيش عليا... هبقي اكلمك واطمنك عليا
ليلي: طيب خدي الفلوس دي خليها معاكي
سجده: لا لا تسلمي ياليلي معايا الي يكفيني يلا سلام دلوقتي
ليلي: باي ياحبيبتي
سجده مشيت من عند ليلي، حطت ايدها علي بطنها وقررت الرحيل عن كل دا، هتمشي وتسيب المركب تغرق بيهم: انا همشي من كل القرف دا همشي عشان ابني يتربي بعيد عن الناس دي... انا مش هقبل يبقي ذيهم مهما يحصل، وهعيش عشانك ياحبيبي، اوعدك اني هواجه العالم كله عشانك حتي لو كان رحيم الجارحي
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا