القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب صغيرتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية حب صغيرتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية حب صغيرتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 



#حب_صغيرتي


البارت 11


تفيدة :يامري.... لتكون البت دي حامل


يونس قام وقف بغضب :انتي اتجننتي، قسما ب رب  العزة ان ما لميتي لسانك  لأكون مخليكي تلفي حوالين نفسك


تفيدة قامت بعصبية :انت بتكلمني كديه ليه....ما تتكلم يا حسين


حسين بعصبية :ما انتي ال لسانك فالت


تفيدة بصت لجوزها بكر"ه :بقي هي دي اخر.تها، ملشي يا حسين

وبعدين قامت طلعت علي فوق


نسمة :انا مش عارفة ايه دا، عمرها ما تكلم حد عدل


بيان قامت بسرعة تشوف غنوة

ويوسف كان قاعد قلقان عليها وعايز يقوم بس معرفش من العيلة


جت بيان وهي ساندة غنوة


نسمة بقلق :مالك يا بنتي؟!


غنوة بتعب :ا انا كويسة يا ماما، ا اكلت بس حاجة مض"رة


يونس :طب اطلعي ارتاحي وصفية هتجبلك الفطار


بيان اخدتها وطلعت معاها فوق

ويوسف منزلش عينه من علي غنوة

ويونس لاحظ نظراته


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في بيت ريان


رانيا صحيت من النوم بخضة علي خبط الباب

قامت بسرعة وهي مش عارفة تعمل ايه، راحت عند الباب وفتحتوا.... بس كانت بشعرها


فتحت ولقت ريان

ريان كان هيتكلم بس شافها وهي باين عليها ملامح الخوف، وشاف شعرها البني الطويل


ريان بأرتباك :احم، ا كنت يعني.... ملحقتش اشتري اكل للفطار، فا لو سمحتي يعني، ممكن تنزلي انتي تعمليه


رانيا بتوتر  :حاضر

ونزلت علي طول، وهي ناسية شعرها دا خالص


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


بعد وقت رانيا حطت الاكل علي السفرة وكان شكله حلو


ريان قعد وبدا ياكل

ريان بابتسامة :تسلم ايدك


رانيا بخجل :شكرا


ريان بصلها : علي فكرة شعرك حلو، مش لازم تنزلي كل شوية بالطرحة


رانيا استوعبت كلامه، وحطت ايدها علي رأسها واتصدمت انها نسيت تلبس الطرحة

قامت وكانت هتجري وتطلع فوق، بس ريان مسك ايدها


ريان :اهدي، انا مش هاكلك يعني.... وكدا كدا انا شوفته خلاص، و احم، انا جوزك دلوقتي يعني عادي


رانيا اتوترت وقعدت جمبه وبدات تاكل، وحسنت بالراحة فا استريحت وسكتت وقعدت تاكل عادي


....... بعد مدة


قام ريان :طب انا طالع شوية، ورايا شغل


رانيا قامت بسرعة ومسكت دراعه بخوف :ا ايه، ه هتسيبني لوحدي هنا


ريان  استغرب


رانيا بخوف:ا اصل انا، ب بخاف اقعد لوحدي.... خصوصا في مكان جديد


ريان : مش هتاخر، نص ساعة وهرجع


رانيا بتوتر :نص ساعة، دي كتير اوي


ريان ضحك عليها : طب اهدي هخليها ربع ساعة، حلو كدا


رانيا اتكسفت وبعدت عنه :ل لا خلاص شوف شغلك... بس والنبي متتتأخرش


ريان ابتسم:حاضر

وخرج

ورانيا لمت الاطباق بسرعة وطلعت فوق في الاوضة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة يونس وبيان

يونس بعد ما فطر طلع اوضته ودخل الحمام عشان يستحمي ويطلع خارج القصر


بيان دخلت وسمعت صوت المياه جوا قعدت علي السرير وشافت تلفون يونس، مسكته بس معرفتش تفتح الرمز


قامت بكسوف وقربت من باب الحمام وخبطت


بيان بكسوف :ي يونس


يونس من الداخل بصوته الرجولي : نعم؟!


بيان بخجل :م  ممكن تقولي كلمة السر عشان عايزة العب شوية في الفون


يونس عطاها كلمة السر


بيان فرحت زي الاطفال وفتحت التلفون وقعدت علي السرير

نزلت لعب بنات واطفال كتير وقعدت تلعب وبعدين جت في بالها فكرة وعملتها


يونس خرج وهو لابس بنطلون بس وشعره مبلول وشكله جذاب بص عليها وهي بتلعب في التلفون

واتجه للدولاب


يونس وهو بيفتح الدولاب :هبقي اجبلك فون النهاردة

بيان مش مركزة معاه وعمالة تلعب


يونس طلع قمي*ص ابيض وجاكت بدلة فخمة سوداء، ولبسها 


قرب منها واخد التلفون، ليان زعلت وعقدت ذراعيها

يونس حاول يفتح الفون معرفش


يونس بضيق :انتي عملتي ايه في التلفون؟!


بيان بصتله وعدت علي ركبتها علي السرير وبصت للتلفون


بيان بابتسامة : اصل انا غيرت كلمة السر


يونس بصلها برفعة حاجب : هو مش دا تلفوني


بيان بنظرة اطفال : اسفة، بس انا حبيت اغيره


يونس :كلمة السر ايه؟!


بيان بابتسامة واسعة :بيان


يونس برفعة حاجب :نعم؟!


بيان بتوتر :احم، ا اصل.... اصل يعني


يونس كتب اسمها وفعلا التلفون فتح


بيان بسرعة وبراءة:والنبي ما تغيره


يونس :وايه ال يخليني اسمع كلامك؟!


بيان بكسوف نزلت عينها : ع عشان ا انا حابة كدا

يونس بصلها شويةوبعدين بص للفون وعمل فيه حاجة وقفله


بيان زعلت وافتكرت انه غير كلمة السر

يونس جه يخرج، بيان نادتله


بيان :استني انت رايح فين؟!


يونس بصلها برفعة حاجب

بيان بكسوف :ا اصل يعني، ا انا زهقانة.... ممكن اخرج معاك


يونس بهدوء وحاطط ايده في جيبه : انا رايح شغل في القاهرة وهرجع بليل، هتعملي انتي ايه معايا؟!


بيان بسرعة :الله القاهرة، انا بقالي كتير مروحتهاش.... ممكن اجي معاك

يونس بصلها شوية وبعدين قال  :طب انجزي


بيان فرحت وقامت اخدت دريس شيك من الدولاب وجريت علي الحمام


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الجنينة


راية بتوتر :بس كدا صفية هتز"عقلي


كريم :متقلقيش انتي، هي ساعتين بالكتير وهنرجع


راية : طب هنعمل ايه يعني؟!


كريم :الله؟! انتي مش داخلة كلية، يعني محتاجة لبس وادوات.... وكمان هحجزلك في السكن الجامعي


راية بتوتر :ب بس دا كتير اوي


كريم بابتسامة :محجاش تكتر عليكي


راية اتكسفت

كريم :مش يلا بقي


راية بخجل :يلا


ومشيت معاه وركبوا العربية


وكريم كل شوية يبصلها، وهي بتلمحه بس بتعمل نفسها من بنها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


داخل القصر في الصالة


نزل يونس بنظارته الشمسية ووراه بيان ال مبسوطة


نسمة شافتهم وقربت منهم

نسمة بابتسامة :ايه رايحين فين كدا


بيان بفرحة :يونس هياخدني مشوار


يونس بصلها بطرف عنيه


نسمة بسعادة :بجد؟! تمام بس متتاخروش، وخلي بالك منها يا يونس 


بيان بعفوية قربت من يونس ومسكت دراعه : مش هيجرالي حاجة طول ما يونس معايا


نسمة بصتلها وغمز"ت.... ويونس بص ل بيان


بيان اتحرجت من نظراتهم وبعدت عنه بسرعة


بيان بتوتر :ا اسفة، بس اتحمست شوية


يونس بص لمامته وبصوته الرجولي : عندي شغل كدا، وهي ال شبطت فيا


بيان بصتله بضيق طفولي


(يادي الطفولة بتاعتك ال مبتخلصش🙂)


نسمة بضحك :معلش، ما هي لسة عيلة برضوا


يونس خرج وأخد معاه بيان  


وركبوا عربيته السودة  الفخمة وبدا يسوق وانطلق


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


بعد ساعة وهما لسة في الطريق


بيان قاعدة زهقانة وساندة علي شباك العربية


بيان بزهق :يوووه انا تعبت


يونس بصلها بطرف عنيه ومردش


بيان بصتله ببراءة : ممكن اقل*ع الطرحة


يونس بجدية وهو مركز في الطريق :لا

بيان بزعل : والنبيييي


يونس بحدة :قولت لا

بيان بضيق :يعني هو في حد معانا يعني


يونس مردش عليها

بيان بصتله :طب ممكن اخد تلفونك شوية


يونس اتنهد وطلع تلفونه ومده ليها

بيان فرحت واخدت التلفون منه وجت تكتب كلمة الرمز القديمة التفون مفتحش، بصتله وبعدين كتبت اسمها بلانجلش وبالفعل التلفون فتح.... بيان بصتله بابتسامة، وبعدين رجعت بصت في التلفون

يونس لمح ابتسامتها ومتكلمش


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في شقة يوسف

يوسف كان قاعد ومستني غنوة


.......... بعد مدة


الباب خبط ويوسف قام فتح الباب، وكانت غنوة

دخلت وقفلت الباب


غنوة :انا مش هينفع اجي بالسر كدا كل شوية يا يوسف


يوسف قرب منها وحاوط وشها باديه


يوسف : سامحيني يا قلب يوسف

غنوة سكتت


يوسف بصلها بحب وقرب وشه منها، وطبع قب*لة خفيفة علي شفا*يفها


وبعد وبص لغنوة :انتي مراتي،  يعني متخافيش طول ما انا جمبك


غنوة بصتله بحزن


يوسف بابتسامة :المهم، انا محروم بقالي كتير اوي


غنوة ابتسمت

يوسف حضنها :انا عايز تعويض


غنوة بادلته الحضن : حاضر


يوسف بصلها وقرب اكتر وووووو


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في بيت ريان


رانيا كانت قاعدة في الاوضة وخايفة، وزعلانه من عيلتها ال محدش سأل عليها لحد دلوقتي


فجاة جرس الفيلا رن، رانيا اتخضت وبعدين قامت بصت من البلكونة ولقت نسمة


نزلت بسرعة وفتحتلها


رانيا اول ماشافت نسمة حضنتها بدموع


رانيا بدموع :ك كنت فاكرة ان مفيش حد هيسأل عليا


نسمة وهي بتطبطب عليها :وهو انا اقدر، دا انتي بنتي التانية


رانيا دخلتها وجابت لها عصير وشوية تسالي


رانيا قعدت جمبها

نسمة :انتي كويسة يا حبيبتي، ريان بيعملك كويس؟!


رانيا بحزن :ريان بيعاملني كويس، متقلقيش ب بس انا زعلانة ان العيلة صدقت عليا كدا


نسمة بسرعة :مين دا ال صدق، كلنا مش مصدقين ال حصل.... حتي يونس


رانيا بصتلها :بجد؟!


نسمة :ايوا طبعا، احنا كلنا عارفين انك محترمة زي امك


رانيا بحزن :امي، قصدك الست تفيدة انا مش شبهها في اي حاجة


نسمة بتوتر : ا اقصد يعني عكسها انا ال لخبطت في الكلام


راينا بصتلها :طب اناي لازم تقعدي تتعشي معايا النهاردة


نسمة بابتسامة: قدك معاكي اناي وريان، انتي ناسية انكو اتجوزتوا خلاص


رانيا بكسوف :ا اه صح، م ماشي ه هو شوية كدا وهيرجع من برا

نسمة :دا ازاي يسيبك يوم الصباحية، طب لما يجيلي الواد دا


رانيا بسرعة :لا متكلمهوش، ه هو كان عنده شغل وانا معنديش مانع


نسمة بغم"زة : اه  شكلنا أبتدينا


رانيا اتكسفت، واستغربت من نفسها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في مطعم فخم جدا

دخل يونس وبيان


في بنت ووراها اتنين رجالة


سالي بصت ل بيان من فوق لتحت، وبعدين بصت ليونس 


سالي :يونس بيه، الوفد الايطالي وصل


يونس ببرود :تمام انا جي، روحي انتي دلوقتي


مشيت البنت ووراها موظفين من الشركة.... وبيان بتبصلها بسخرية 


يونس مسك ايد بيان وقعدها علي تربيزة من الموجدين


يونس بصلها وبيان رفعت رأسها ليه وبصتله

يونس بهدوء :اقعدي هنا لحد ما اخلص، انا مش هتأخر.... واطلبي ال انتي عايزاه


بيان ببراءة :طب ممكن تخلي تلفونك معايا


يونس اتنهد بقلة حيلة  وحط ايده علي رأسه : فكريني اجبلك فون لما نطلع من هنا

وطلع تلفونه وحطه قدامها، واتجه لمكان خاص بالاجتماعات وكان بعيد عن بيان


.............


يونس قعد علي الكرسي بتاعه وكان يترأسهم


الوفد الايطالي :سمعت عنك الكثير مستر يونس، واريد ان اتحد معك في مشروعي


يونس ببرود :اكمل


الوفد  الايطالي : ستقوم بتمويل مواردكم لنا وانا سادفع كل ما تريد

وبعدين بص لواحد من موظفينه، والموظف اخرج مخطط وبدا يشرحلهم مشروع جديد وموارد الوفد الايطالي كمان


ويونس كان مركز وبيدقق في اي تفصيلة، والسكرتيرة جابتله قهوة


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


بعد مرور ساعتين 


بيان كانت قاعدة زهقانة ساندة ايدها علي وشها بعد ما لعبت كل اللعب، وطلبت كوباية عصير مانجا


(مانجا😋🥭)


كل شوية تبص عليهم وتلاقيهم لسة مخلصوش


........ الليل جه وهما لسة مخلصوش


بيان طلبت  مكرونة وبدات تاكل، وهي بتبص علي يونس


جه واحد من الجرسونات


الجرسون :لو سمحتي هتحاسبي علي الطلبات


بيان بصتله ومكنش معاها فلوس


بيان وهي بتشاور علي يونس :انا جيت معاه


الجرسون شافه وبعدين بصلها بتوتر :ا انا اسف ولله مكنتش اعرف انك جاية مع يونس بيه، تقدري تطلبي ال انتي عايزاه واحنا تحت امرك


بيان :تمام، شكرا

ومشي الجرسون


.............. بعد مدة خلص يونس


وبعدين قرب من بيان لاقاها نامت علي نفسها وحاطة راسها علي دراعها


سالي قربت منه بسرعة  : تحب اساعد حضرتك 


يونس ببرود :لا روحي انتي


سالي بفضزل :هي مين دي حضرتك؟!


يونس بصلها برفعة حاجب :مراتي، في حاجة


سالي بصدمة :ا انت متجوز


يونس بحدة :اظن قولتلك تقدري تروحي


سالي بأحراج : ح حاضر

ومشيت من قدامه


يونس قرب من بيان وحاول يصحيها وبيان فتحت عيونها حاجة بسيطة


يونس :ها هنروح


بيان بصتله ببطيء وهي مفتحة عين ومغمضة عين وفضلت قاعدة


يونس اتنهد بشدة وبعدين قرب منها وشالها، وبيان أكنها ما صدقت لفت ايدها حوالين رقب"ته ودفنت وشها  ونامت


يونس اخدها وخرج من المطعم بعد ما حاسب

وطلع ركب العربية


وانطلق بالعربية واتجه لقصره ال في القاهرة، لان الوقت اتاخر


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في قصر القاهرة


دخل يونس وهو شايل بيان والخدم رحبوا بيه، وطلع علي جناحه ودخل اوضته


..........................


دخل وحط بيان علي السرير، واتجه للحمام وغير هدومه


.......... بعد مدة


خرج وهو عا*ري الصد*ر ولابس بنطلون ابيض


قرب من بيان وقل*ع لها الكوتشي والطرحة، كان عايز يبدل لها الدريس بس شاف انه مينفعش من غير ارادتها


لف واستلقي علي السرير، وفجاة ليان قربت وحضنته


يونس بصلها شوية بهدوء وايبتسم بخفة علي طريقتها في النوم


بادلها الحضن وضمها ليه، وهي ولا وا"عية لاي حاجة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح في قصر الجبالي


العيلة كلها كانت متجمعة


سعاد :امال فين يونس وبيان؟!


نسمة :يونس كان عنده شغل في القاهرة واخد ليان معاه، تلاقيهم اتأخروا هناك

تفيدة بغ" ل واحنا من ميتا ستات البيت بتخرج برا بلدها وبيتها


فجاة

ردت عليها ست دخلت من باب القصر  باين عليها القوة والاناقة : انا يا تفيدة


تفيدة بصت لمصدر الصوت وفتحت عينها بصدمة


والعيلة كلها بصتلها بصدمة


نسمة بصدمة : عايدة


يوسف بصدمة وهو مش مصدق نفسه :امي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


استووووووب


شكرا لتعليقاتكم يا شكولاوتات 🍫🤎🤎🤎🤎


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع