القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 



#المنتقبه في بيت المنشاوي 

#الحلقه السادسه 

#بقلم هويدا زغلول 

المنتقبه الجميله داخل القصر 


الجزء الثاني 


الحلقه السادسه 


وبدا سليم واشرف يحكوا على كل الجرايم اللي هم عملوها في حياتهم كلها وفي الوقت ده البوليس دخل عليهم الشقه وقال 


الظابط 

اهلا بك يا سليم المنشاوي لثاني مره انت اللي تسلم نفسك بنفسك برافو عليك ريحتنا ومسكتنا طرف الخيط بتاع المافيا واحنا كده هنقبض على الكل


اشرف 

يا نهار اسود يا سواد الحلل هو احنا كده اتقبض علينا ولا ايه ده احنا اعترفنا بكل حاجه يا سليم ليه قصاد الحكومه احنا كده كده لبسنا التهمه خلاص 


سليم بغل 

انا كده فهمت كلمتك يا سمر ان انت قدرنا الاسود ماشي يا سمر بلغتي عننا البوليس ومثلتي علينا ان انت موتي حلو قوي الكلام ده بس ما تخافيش انا هطلع من السجن تاني وهعرف انتقم منك ازاي كويسه قوى


سمر

لا يا ابن شيماء مش كل مره تسلم الجره المره دي انا متاكده انت مش هتعرف تخرج من السجن تاني ابدا يا ابني ده انت عامل جرايم عاوز عمر على عمرك علشان تقضيها في السجن 


وبعديها الظابط قبض على سليم واشرف واخدهم في البوكس وراحوا السجن 


اما سمر راحت في كافيه عشان تشرب كوبايه قهوه وتريح اعصابها شويه وافتكرت كل اللي 


                      فلاش بااااك 


سمر كانت بتجري من اشرف وسليم ومره واحده خبطتها عربيه واغمى عليها واتعورت لكن كانت سامعه صوت سليم واشرف وهم بيقولوا احنا مش هنسيبها وهنفضل وراها لحد ما نخطفها 


وبعد كده ولاد الحلال ودوها في المستشفى وهناك سمر قررت ان هي تتصنع انها فقدت الذاكره علشان اشرف وسليم يبعدوا عنها 


وطبعا بعديها روحت البيت وثاني يوم لبست علشان تنتقم من سليم وتاخد حقها وراحت لقسم الشرطه وحكت للظابط على كل حاجه والظابط اتفق معاها ان هو هيجي ومعاه القوات علشان يسمع حقيقه سليم ويبلغ عنه


وكده تبقى سمر ارتحت من سليم واشرف اكبر كابوس في حياتها عشان كانوا عاوزين ينهوا على حياتها علشان ياخدوا كل فلوسها 


                            بااااااك


في الكافيه كانت قاعده سمر وقالت في نفسها 


سمر 

يا ترى دكتوره عزمي هو ده العوض اللي هيجي يعوضني على كل الايام السوداء اللي انا شفتها مع كريم وهل حمايا هيرضى يخليني اتطلق من كريم واتجوز دكتور عزمي 


وبعديها سمر قررت انها تروح المستشفى علشان تشكروا لانه كان مهتم بيها جدا 


في المستشفى سمر دخلت على مكتب دكتور عزمي وقالت 


سمر 

ازيك يا دكتور ممكن ادخل اطمن على حضرتك انا سمر حضرتك فاكرني 


عزمي 

معقوله فاكراني هنساكي في حد برده بينسى اللي خطف قلبي وعقله انا من ساعه ما شفتك يا سموره وانا مش عارف انساك عامله ايه دلوقتي طمنيني عليك يا ترى رجعت لك الذاكره ولا لسه 


سمر 

بصراحه يا دكتور انا ما كنتش فافقده الذاكره اصلا انا عملت كده علشان كنت خايفه من الناس يؤذوني 


عزم الضحك 

طب ما انا عارف هو انت ناسيه ان انا دكتور ولا ايه انا عملت لك اشاعه واتاكدت ان انت مش فاقده الذاكره ولما قلت انا مش فاكره حاجه سبتك براحتك قلت يمكن عندك وجهه نظر وعاوزه تعمليها 


سمر بضحك 

يا نهار ابيض يا دكتور يعني حضرتك كنت عارف كل حاجه متاسفه جدا بس كان في كابوس في حياتي والحمد لله ارتحت منه النهارده والنهارده جايه بشكر حضرتك وبقول لك انت انسان جميل قوي 


عزمي 

مش اجمل منك يا سموره وبما انه احنا بقينا في بيننا صراحه قولي لي بقى انت فعلا جوزك موجود معاكي ولا ايه 


سمر

بصراحه يا دكتور عزمي انا جوزي في السجن وقبل ما يدخل السجن اصلا انا معتبره كريم جوزي مش موجود لاني مش بيحبني ولا انا بحبه 


عزمي 

حلو قوي قوي الكلام ده ممكن بقى رقم تليفونك علشان انا عاوز اتعرف عليك بس قبل ما اتعرف عليك عاوز اعرف مصير جوزك ايه علشان الكلام يكون على اصول 


سمر 

بصراحه انا مصير جوزي اني عاوزه ابدا امشي في ورق الخلع مش عاوزه اكمل حياتي معايا لما يطلع من السجن ومش عارفه اذا كان حمايا المنشاوي هيرضى ولا لا 


عزمي 

انا كل اللي هقدر اقوله لك دلوقتي يا سموره ان انا لقيت نص التاني ولقيت حياتي اللي كانت ضايعه مني اللي هو انت انا عارف ان الكلام ده بدري قوي عليه بس صدقيني الكلام طالع من قلبي انا من اول ما شفتك ومش عارف انساك 


سمر 

ربنا يخليك يا دكتور عزمي صدقني الكلام ده انا اول مره اسمعه في حياتي اول مره احس ان انا ليا قيمه وفي انسان بيحبني


عزمي 

معقوله انت اللي زيك يتحب من اول نظره على فكره انا لسه شاب ما دخلتش دنيا ولا اتجوزت علشان ما لقيتش اللي تخبط على قلبي واول ما شفتك انت مش خبطتي على قلبي وبس انت دخلتي وربعتي كمان ومش عارف انساك يا سموره 


سمر بكسوف 

ربنا يخليك يا دكتور عزمي عن اذنك بقى انا لازم امشي دلوقتي ورقمي مع حضرتك ممكن تكلمني في اي وقت 


وبعديها سمر روحت الفيلا هو اول ما سمح شافتها قالت لها 


سماح 

اهلا اهلا بالصايعه الضايعه كنت فين يا حلوه ده كله مش معنى ان انا سبت لك السايب في السايب تروحي بالليل كده


سمر 

يا نهار ابيض حقك عليا يا حماتي انا غلطانه اوعي تزعلي مني ابدا انا هدخل اعمل لك كوبايه قهوه انما ايه تعدل مزاجك وكمان هجيب لك طبق ميه واغسل لك رجليك فيه يا حبيبتي 


سماح بتوتر 

بقول لك ايه يا بت يا سمر نبره حسك فيها الثقه كده ليه انا مش مرتاحه لك بس على العموم يلا على فرصتي جت لحد عندي وعمري ما اسيبها ابدا على المطبخ وثواني والاقي فنجان القهوه عندي 


وبعديها سمر دخلت عملت كوبايه قهوه لسماح وحطيت لها فيها ملين 


وحطت في طبق الميه شطه بدل الملح 


وسمر قالت لها 

اتفضلي يا حماتي شفتي بقى دلع احسن من كده حطي رجلك هنا وامسكي اشربي كوبايه القهوه والف هنا على قلبك يا حبيبتي 


وبعديها سماح مسكت كوبايه القهوه وشربت وحطت رجليها في الميه ام شطه وبعد شويه بقت تقول


سماح 

اعاااااا  اعاااااا اعاااااا 

الحقوني يا ناس الحقوني يا هو هو انا ايه اللي بيحصل لي ده بنت يا سعديه هي القهوه فيها ايه هي فين البنت سمر البنت دي مش طبيعيه دي بتنتقم مني انا حاسه 


سعديه 

ملك بس يا ستي سماح ما هي الست سمر بتسمع كلامك في كل حاجه اهي عاوزه منها ايه ثاني


سماح 

الحقيني يا بنت يا سعديه رجل شطه نار فيها نار والقهوه مش طبيعيه عايزه اخش الحمام يا نهار ابيض اوعي يا بنت اخش الحمام 


وبعديها سماح جريت على الحمام اللي في الدور الاول وكانت سمر جوه وقفل الباب بالمفتاح عليها وسماح قالت 


سماح 

ايه ده من جوه اطلعوا بسرعه انا عاوز ادخل الحمام ده رجل شطه نار منك لله يا سمر 


سمر 

ايه ده يا حماتي مالك يا حبيبتي عاوزه حاجه ولا ايه لو عاوزه تدخلي قولي كلمه السر الاول يا عينيا 


سماح 

يا نهار ابوك اسود يا انثى الجربوع كلمه السر ايه افتحي الباب يا بنت مش قادره هموت يا ناس هموت يا اهو 


سمر 

لا يا حماتي كلمه السر غلط 


سماح 

يا بنت المبقعه يا حربايه افتح الباب بقول لك مش قادره اقف وبطني بتتقطع 


سمر 

ولا دي كمان كلمه السر يا حماتي اقول لك على حاجه اطلعي فوق في الحمام بتاع اوضتك احسن برده عشان انا مش هفتح ريحي نفسك 


سماح 

اه يا انثى الجربوع اصبري عليا افوق لك بس وشوفي هعمل فيك ايه يا سمر انا تعملي معايا كده ده ليلتك سوداء النهارده


وبعديها سماح طلعت على الحمام اللي في اوضتها لكن برده ايه الشطه اللي في رجليها ما ارتاحتش ابدا وبقيت عمال اتصرخ منها


وسماح كده فهمت ان سمر رجعت لها الذاكره وبتنتقم منها فقررت انها تقعد في اوضتها وما تنزلش منها النهارده وفجاه ولقت النور بيطفى يولع لوحده وقالت سماح 


سماح بخوف

اى ده بقى بسم الله الرحمن الرحيم انا بخاف من العفاريت قوى انتو مين يا عم انت انت شكلك خطر يالا 


وطلع شبح من الدولاب وقال 


الشبح 

انا عفريت ايامك السوده يا سماح اصبرى عليا أما وريتك الليالى بجميع الوانها مبقاش انا شبح مهلبيه ابن عبير وهو ده اسمي وما تسالنيش ليه وعشان ايه


سماح

الله يخليك يا عم البسبوسه قصدى يا مهلبيه ملكش دعوه بيا انا عارفه ان انا من يومي وانا نحس بدل ما تطلع لي وتقول لي شبيك لبيك اطلبي اللي انت عاوزاه جاي تهددني


الشبح 

هو انتى لسه شوفتى نحس اصبرى عليا انا هوريكى ايام سوده زى وشك وبعد كده شبيك لبيك ايه الدنيا غليت وما بقيناش نعرف احلام حد


سماخ بخوف

بصى يا مهلبيه يا ابن عبير لو عاوزه تورينى ايام فخليها بنفسجى يا اخويا لكن لو مصمم تورينى ايام سوده روح عند البت سمر دى انثى الجربوع وتستاهل ضرب على دماغها


الشبح

انتى لو قلتى تانى على سمر الكلام ده تانى هقصلك شعرك يا سماح يا حربوقه الا سمر هانم محدش يزعلها ابدا سامعه ولا لا يا سماح 


سماح 

حاضر يا اخويا مش هزعل سمر ابدا وهبدا معاها كلام كله حلو ومعسل وعلى ميه بيضاء كمان بس الله يخليك انصرف انصرف وبلاش تؤذيني يا مهلبيه يا ابن عبير 


الشبح 

انت هتنزلي دلوقتي هتبوسي على راس سمر وتعملي لها كل اللي هي عايزاه واوعي تزعليها تاني ولو عملت عكس كده انت عارفه اللي هيجرى لك من مهلبيه ابن عبير انا ما بهزرش يا سماح 


سماح

حاضر يا اخويا حاضر انا هروح اهو ابوس على دماغها وابوس ايديها كمان بس ابعد عني وما لكش دعوه بي انصرف انصرف ربنا يجعل كلامنا خفيف عليكم يا رب 


وبعديها سماح خرجت من اوضتها عماله تبص شمال ويمين وكانت خايفه جدا واول ما شافت جميله قالت لها 


سماح 

بنت يا جميله ده الموضوع انا بجد وطلع لي شبح يا اختي اسمه مهلبيه ابن عبير وقال ايه زعلان قوي على سمر حماتك انا خايفه قوي 


جميله 

ايه اللي انت بتقوليه ده يا خالتي شبح ايه وبتاع ايه هو احنا في ايام علاء الدين وعلي بابا احنا في الزمن بتاعنا ده الكلام ده مش موجود خرافات يا حبيبتي اهدي كده وامسكي المنشاوي الصغير خليه معاكي 


سماح 

ماشي يا اختي بس خشي اوضتي  وهاتي الواد صبري عشان من كتر خوفي من الشبح سبته لوحده وخرجت بره الاوضه اشتاتا اشتوت ربنا يجعل كلامنا خفيف عليكم يا عم الشبح يا مهلبيه يا ابن عبير 


وبعديها سماح خدت المنشاوي الصغير ونزلت قعدت فى صاله الفيلا واول ما شافت سمر قالت لها 


سماح 

يا صباح العسل يا صباح القشطه يا صباح المهلبيه بالجبنه الرايبه اوعي تزعلي مني يا سموره انا وانت هنبقى اخوات واصحاب يا حبيبتي من هنا ورايح 


سمر 

ايه ده يا حماتي مالك بتتكلمي كده ليه هو انت سخنه ولا ايه معقوله الكلام الحلو ده كله ليا انا ايه اللي غيرك فجاه كده بقى 


سماح 

بصراحه كده يا سموره الكدب خيبه انا لحماتك ولا اعرفك يا اختي انا لسه متجوزه ما كملتش سنه في البيت المنشاوي اوعي تزعلي مني انا كنت بهزر معاكي وانت ما كنتيش بتعملي الحاجات اللي انا خليتك تعمليها خلي قلبك ابيض بقى صافيه لبن 


سمر 

حليب يا قشطه يا مدام سماح انا مش زعلانه مالك بتترعش كده ليه ايه اللي حصل يا حبيبتي لكل ده معقوله مدام سماح بتخاف امال فين الست كتكوته وفوزيه القرعه وام حزمبل


سماح 

لا يا حبيبتي ما فيش هو انت تعرفي حاجه عن الاشباح اصل انا طلع شبح وقعد معايا وخوفني اسمه مهلبيه ابن عبير الكلام ده صح ولا انا عندي تهيؤات وبعدين اصحابي دول انا شايلاهم لوقت ثاني


سمر 

عندك تهيؤات طبعا يا مدام سماح شبح ايه وايه الاسم الغريب ده في شبح في الدنيا اسمه مهلبيه ابن عبير ده جاي من اني محل حلويات ده 


سماح بضحك 

جاتك ايه يا مضروبه طلع دمك خفيف اهو امال مالك حاطه مناخيرك في السما ليه ولا بتتكلمي معايا ولا بتهزري ودائما بتكلميني من طراطيف مناخيرك 


سمر 

لا عادي يا مدام سماح انا بس اللي ما بحبش الهزار الكثير وبصراحه كده كانت عندي سلفه مكرهاني الناس كلها عشان كده كنت دايما كئيب بس شهاده لله انت اول ما دخلت الفيلا وبقت كلها فرفشه ونعنشه

 

سماح 

ايوه طبعا عارفه انا اصلا اسمي في الحقيقه النعنوشه الفرفوشه دايما في الحاره يقولوا الفرفوشه جت النعنوشه راحت ههههههههه


سمر 

بس انت كده مش هتخلي جيرانك اللي في الحاره يجوا الفيلا تاني صح 


سماح 

نعم يا اختي ايه اللي انت بتقوليه ده لا طبعا ده انا هكلمهم في التليفون واخليهم يحضروا المايوهات علشان يجوا وينزلوا البسين هنا يا حبه عيني ما همش فلوس يروحوا المصيف بس على مين طول ما انا موجوده هم هيكونوا قد الدنيا 


وطبعا سمر اتصدمت ومن كتر الصدمه سابتها وقامت 


اما جميله راحت تجيب صبري ودخلت على اوضه مروان ومروان مسك صبري وقال 


مروان 

ايه ده امال فين المنشاوي انت جايبه لي صبري ليه بس تصدقي ايه الولد ده خد قلبي هو كمان وانا مش هخليه يطلع من الفيلا ابدا وهعتبره ابني وهيتربى هو والمنشاوي مع بعض وهيخشوا المدرسه مع بعض كمان 


جميله 

يا حبيبي يا مروان برافو عليك انا بحسب ممكن تغير منه عشان خاطر ابنك يكون احسن منه هم فعلا هيكونوا مع بعض في المدرسه عشان هم في سن واحد 


مروان 

اي حاجه من ناحيتك انت وخالتك يا روح قلبي انا احطها في عينيا ربنا يخليكي ليا يا اجمل حاجه في حياتي 


جميله 

بس احب اقول لك وافرحك ان مامتك بقت كويسه عشان عملت قصتها الممتازه اللي متعوده تعملها وكمان لبست كل اكسسواراتها وسمر هانم عمرها ما تعمل كده غير لما تكون ثقتها رجعت لها 


مروان 

قصدك ايه يا جميله ان انا امي الذاكره رجعت لها من غير ما اتعرف حد فينا 


جميله 

على فكره يا مروان مامتك ما فقدتش الذاكره اصلا بس انا نفسي اعرف هي ليه عملت كده ولازم افهم ولو سمحت تعالى نروح نتكلم معاها شويه ونعرف هي ناويه على ايه 


مروان 

بعدين بعدين كل الكلام ده روحي يلا ودي صبري عند خالتك وتعالي عشان ننزل انا وانت نتفسح شويه بقى لنا كتير ما خرجناش يا حبيبتي 


جميله 

بس كده من عيني الاتنين ثواني وهكون عندك يا حبيبي


وبعديها سماح دخلت اوضتها علشان تغير هدومها واول ما دخلت الشبح طلع لها وقال لها 


الشبح 

طمنيني يا سماح صالحتي سمر وبداتي معاها صفحه جديده ولا ايه المقص في ايديا اهو وهحلق لك شعرك قرعه وهتكوني زلبطه واخلي الناس تضحك عليك 


سماح 

يا اخويا انت بتعمل معايا كده ليه يا دي الليله السوداء هو انت في حد مسلطك عليا ما تروح عند الشبح كنافه ابن المسطوله ولا بسبوسه ابن المهبوله وابعد عني يا مهلبيه يا ابن عبير 


الشبح 

يا نهار ابيض هو انت بتغلطي في اسمي وكمان بتتريقي على اسمي ده انت ليلتك النهارده بنفسجي يا سماح 


سماح 

بنفسجي بنفسجي يا اخويا مش احسن من الايام السوداء اللي انت عاوز توريها لي ده ايه الحزن ده بقول لك اي هو انت مش ناوي تمشي وتسيبني بقى ولا هتفضل ترعبني كده كل شويه 


الشبح 

همشي من حياتك ومش هاجي تاني وقت ما الاقيك عملتي سمر كويس وما ترخميش عليها يا سماح وتبطلي حركاتك دي 


سماح 

حاضر يا اخويا بس انصرف انصرف الله يخليك وامشي من هنا بقى اقول لك على حاجه انا اللي سايبه لك الاوضه كلها وماشيه 


وسمر طلعت خرجت جري من الاوضه وهي مرعوبه وعماله تقول انصرف بقى يا مهلبيه يا ابن عبير يا رب تمشي من الفيلا يا مهلبيه يا ابن عبير 


سعديه 

مالك يا مدام سماح نفسك في مهلبيه ثواني وتكون عندك يا حبيبتي دي سهله قوي 


سماح 

اسكتي يا بنت يا سعديه ما تجيبليش سيره المهلبيه ده انا عندي عقده من ديه 


سمر 

مالك بس يا موحه صوتك عالي كده ليه اهدي شويه علشان ما يطقلكيش عرق وتروحي مننا والمنشاوي يقعد يبقى زعلان عليك 


سماح 

انا مش مطمنه لك يا بنت يا سمر مالك بتتكلمي عليا كانك بتتريقي كده ليه بقول لك ايه انت من ساعه ما عملت تسريحه شعرك وحطيتك اكسسواراتك وانا مش مرتاحه لك يا بنت هي الذاكره رجعت لك 


سمر 

يا ريت يا حماتي ترجع لي نفسي اعرف مين اللي عمل فيا كده بس اعمل ايه يلا بقى هو ده نصيبي في دنيتي وانا رضيت بيه 


سماح 

طيب ماشي ابعدي عني بقى وما لكيش دعوه بي انت بالذات علشان الشبح بيحبك يا اختي ومش عاوز حد يزعلك ابدا


وبعد شويه المنشاوي جه ودخل مكتب وطلب سمر ودخلت له وقالت له 


المنشاوي 

ليه يا سمر ما قلتليش كل الحقيقه انا عرفت كل حاجه وعرفت ان انت ما كنتيش فاقده الذاكره ولا حاجه وعملت كل التمثيليه دي علشان تخلي سليم يتحبس ثاني


سمر 

انا عارفه يا حمايا ان انت اكتر واحد هتزعل جدا على سليم بس صدقني ايه الكلام ده في مصلحه الكل سليم خارج من السجن علشان ينتقم مننا كلنا ويدمر حياتها واكيد ده ما كانش هيرضيك وكمان معاه واحد شيطان اسمه اشرف كان هيخرب حياتنا كلنا وانا اول واحده 


المنشاوي بحزن 

ما تفتكريش ان الموضوع سهل عليا يا سمر لما الاقي حفيدي بيروح مني للمره الثانيه وانا مش عارف اعمل له اي حاجه 


سمر 

بس انت عرفت الكلام ده كله منين يا حمايا 


المنشاوي 

سليم طلب يقابلني في السجن ورحت له وحكى لي على كل حاجه وهو فعلا ندمان بس اعمل ايه القانون لازم ياخذ حقه من المجرم 


سمر 

ما تزعلش يا حمايا سليم غلط ولازم يتعاقب بس ممكن اطلب منك طلب وما تسالنيش ليه


المنشاوي 

قولي يا سمر عاوزه ايه يا حبيبتي انت مش بنتي وبس انت حبيبتي ومرات ابني وروح قلبي وانا ما اقدرش اكسر لك اي كلمه 


سمر 

انا عاوزه اخلع كريم جوزي يا حمايا بصراحه كده مش عاوزه اكون على ذمته ولا عاوزه اكمل معاه حياتي لما يخرج من السجن حضرتك موافق ولا ممكن تزعل مني


المنشاوى

يا سمر يا حبيبتي انت تهميني اكتر من كريم موافق طبعا تعملي خلع دي حياتك وانت حره فيها ولو عاوزه تتجوزي طبعا انت حره يا حبيبتي انا ما اقدرش اغصبك على حاجه كفايه ان هو كان مزعلك منه جوه السجن وبره السجن 


سمر 

ربنا يخليك ليا ياحمايا  ومعلش كمان طلب وما تسالنيش ليه وده اهم طلب


المنشاوي 

طلباتك كترت والغازك كمان كترت يا سموره بس قولي يا حبيبتي عاوزه ايه


سمر 

ما تعرفش مدام سماح ان انا الذاكره رجعت لي مش عاوزه اي حد يعرف انا هعرف الكل في الوقت المناسب يا حمايا ممكن 


 مش عاوزه اي حد يعرف انا هعرف الكل في الوقت المناسب يا حمايا ممكن 


المنشاوى

ايوه طبعا يا حبيبتي ممكن دي حاجه تخصك انت وما ينفعش حد يتدخل فيها ابدا وخلي بالك من نفسك يا سمر عشان انت تهميني زي عيالي بالظبط يا حبيبتي 


وبعديها سمر والمنشاوي خرجوا من المكتب


ولما المنشاوى لقى سماح بتكلم نفسها قال 


المنشاوى 

مالك بس يا موحه انتى بتكلمى نفسك ليه كده 

انتى اتجننتى ولا اى يا حبيبتي هو ايه اللي حصل للبيت ده بس يا ربي


سماح 

الشبح يا شوشو معرفش عاوز منى اى كل شويه يطلعلى وانا خايفه اوى هو مفيش غيرى ولا اى


سمر 

برده هتقولى شبح يا حماتى اى الكلام الغريب ده انتى متعلمه واعقل من كده مفيش الكلام ده قال شبح قال معقوله موحه تخاف من الاشباح


سماح

بس يا سمر اسكتى انتى مش فاهمه حاجه دى الشبح مش عاوز يسيبنى قال اى بيحبنى انا عارفه ان انا اتحب بس معقوله توصل الاشباح يا شوشو 


المنشاوى

 طبعا يا روح قلبى هو فى زيك دا انت تتحبى من اول نظره يا عيون 

يلا ادخلى ريحى في اوضتك شويه يمكن اعصابك تعبانه يا حبيبتى 


وبعديها سماح دخلت تنام ولقت الشبح مسك ايديها ومع مقص وماسك شعر سماح 

وبعد كده حصل .....

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع