القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية حب صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية حب صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 


حب_صغيرتي


البارت 2


يونس بغضب :اتجوووز مين، عايزاني اتجوز طفلة


بيان بغضب طفولي :علي فكرة انا مش طفلة


يونس صر"خ فيها بغضب :اسكتييي انتي، مسمعش صوتك


بيان اتخضت وخافت منه

بيان بدموع لسعاد : ا انا مستحيل اتجوز واحد زي دا


يونس بغضب : انا اقدر احميها منهم من غير جوااااز، يبقي ايه لازمته الكلام دا


سعاد بتعب وعِند :عشان انا مش عايزاها تبعد عني، وكمان مش هخليها تتجوز واحد غريب.... واصلا دا كان حلم مامتها كانت نفسها تجوزها ليك


يونس :كنااا عيال صغيرة.... دي وقتها كانت لسة رضيعة


سعاد تعبت اكتر وبقت تسعُ.ل بشدة

يونس قرب منها بقلق


وبيان بعدت واستغلت انشغاله بجدته وخرجت من الاوضة عشان تهر.ب

يونس مسك ايد جدته بقلق : انا مش عارف بس بتتعبي نفسك ليه

سعاد بترجي :يونس....  ع عشان خاطري يا يونس


يونس بتنهيدة وغضب : ماشيي.... موافق


وبعدين بيبص علي بيان مش بيلاقيها


سعاد بخوف :ه هي فين؟! هاتها يونس الحقها


يونس قام بسرعة وخرج من الاوضة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


 وخارج القصر

طلع يونس بسرعة وشاف بيان واقفة مع الحراس


بيان بدموع :ارجوك خرجني من هنا، انا معرفش حد هنا


الحارس بجمود: اسف، بس لازم يونس بيه هو ال يأمر بكدا


جه عامر :مينفعش كدا حضرتك.... ادخلي جوا


بيان بدموع وعِند :لا مش هدخل انا عايزة امشي من هنااااا


فجاة يونس بيمسك ذراعها بقوة

يونس وهو باصص ل بيان بس موجه كلامه لعامر : هات المأذون دلوقتي


عامر : اوامرك يا باشا

وبعد شوية عشان يكلم المأذون


بيان اتصدمت وبقت تحاول تبعد عنه :قولتلك لاااا مش موافقة، ابعد عنيييي


بيشدها يونس ويدخل بيها علي جوا


بيدخل القصر وبيرميها علي الكرسي وبيقرب منها وبيحاصرها

يونس بحدة :مش بمزاجك، جدتي عايزة كدا.... يبقي دا ال هيحصل


بيان بدموع :بس انااا مش عايزة


يونس بغضب :عنك ما عوزتيييي

وبتنتفض بيان


قرب منها اكتر وقالها بحدة وبتهديد :هتدخلي دلوقتي عند جدتي وتقولي انك موافقة او هخل.ص عليكي


بيان بصدمة وخوف : ا انت متقدرش تعمل كدا


يونس ابتسم بش.ر وبعد عنها، واخرج  سلا*حه


يونس بابتسامة خبيثة  :تحبي اثبتلك


بيان اتصدمت

يونس رفع  المسد*"س  علي دماغها


يونس بحدة :هاااا


بيان وهي مغمضة عينها وبتبكي :ح حاضر حاضر.... م موافقة

يونس بعد عنها وببرود:شاطرة.... وانا احب الشاطرين


بيان بقت بتبكي ويونس اخدها اوضة جدته


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


دخل يونس وحط بيان قدام جدته


بيان وهي خايفة منو ومنزلة رأسها في الارض وبتبكي : ا انا موافقة


سعاد بفرحة :اخيرا يا بنتي، انا عارفة انك مش موافقة... ب بس عشان خاطري انا متزعليش


بيان ابتسمت بالعافية : م مش زعلانة منك يا تيتة


سعاد مسكت ايد بيان :صديقني يونس طيب، مش ....هيآذ*يكي


بيان بصوت واطي غير مسموع : فعلا مش هيأذ* يني، دا كان عايز يخلص عليا برا


يونس سمعها ومتكلمش


وعامر دخل وقالهم ان المأذون جه، ودخلو المأذون اوضة الجدة وقعد علي الكنبة وبيان ويونس قعدوا قصادهم


ويونس كان جايب اوراقها  وبطاقتها وكل حاجة


 وبيان عمالة تعيط


بعد مدة............


كتبوا الكتاب.... ومشي المأذون وعامر والشهود


سعاد بفرحة : انا كدا اقدر اقول اني مرتاحة .... وبصت ل بيان.... انا عارفة انك مضايقة من ال بيحصل، بس هتفهمي كل حاجة قريب


يونس بيخرج من غير ولا كلمة


وبيان بتقعد جمب جدتها بحزن


وجدتها بتقولها ذكريات لامها وابوها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


خرج يونس ومسك تلفونه واتصل بوالدته


نسمة بفرحة : ابني حبيبي، عامل ايه يا يونس


يونس :كويس يا امي


نسمة :مالك يا يونس، فيه حاجة ولا ايه؟!


يونس حكي ليها  كل حاجة


نسمة بفرحة ودموع :يعني بنت اختي لسة عايشة


يونس ببرود :ايوا


نسمة :انا مش مصدقة نفسي، انا لازم اجي عندك اشوفها


يونس بضيق :متتعبيش نفسك، انا كدا كدا جايبها هي وجدتي


نسمة :هو فيه ايه يا يونس.... انا حاسة انك مضايق


يونس :انا اتجوزتها


نسمة بصدمة : اتجوزت مين؟!


يونس بعصبية :بنت اختك


نسمة بفرحة :طب ومالك مضايق كدا ليه، دي حاجة حلوة


يونس بغضب :انتي مبسوطة؟!


نسمة وهي بتستفزه :و ما بقاش مبسوطة ليه يعني، دي جدتك عملت المستحيل وقدرت تجوزك اخيرا


يونس بذهول :لا بقي دا انتوا ناويين تجننو"ني


نسمة :ما تتج"نن هنعملك ايه يعني، اهم حاجة تيجي وتجيبها بكرا خلي الناس تشوف مرات كبير البلد


يونس قفل معاها الخط بنر"فزة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصعيد، في قصر عيلة الجبالي


نسمة قفلت الخط

نسمة بفرحة : بت يا صفييية


صفية :نعم يا ست هانم


نسمة بفرحة : زغر"طييي يابت كبير البلد اتجوز


صفية بفرحة :بجد الكبير اخيرا اتجوز لوو"وووي


(اعتبروها زغر"وطة بقي وخلاص🙂)


جت تفيدة مرات عم يونس 


تفيدة بضيق :في ايه يا نسمة صوتك عالي كدا ليه


نسمة وهي بتغي"ظها : اصل يا حبيبتي، ابني كبير العيلة.... اتجوز


تفيدة بصدمة :ايه؟ ايه ال بتقوليه دا؟!


نسمة :زي ما سمعتي، وبكرا جي هو وعروسته


تفيدة بتمشي من قدامها بغضب وتطلع فوق لبنتها رانيا


بتيجي بنت حلوة عندها 18 سنة وتبقي  غنوة اخت يونس 


غنوة بفرحة :ال سمعته صح يا ماما


نسمة بضحك :صح يا قلب ماما


دخل حسين ويبقي  عم يونس


حسين باستغراب:في ايه؟!


غنوة بحماسة : شوف يا عمي ابيه يونس هيتجوز


 دخل يوسف ودا يبقي ابن حسين الكبير


يوسف بضحك وهو داخل :اخيرا.... دي مين دي ال جابته علي قفاه


غنوة وقفت بعيد شوية لما شافت يوسف


ويوسف شافها واتضا"يق 


دخل مصطفي ابن حسين الصغير


مصطفي بح" قد : مش هو الكبير برضوا، فا لازم تفرحوله


حسين بضحك: انا مش هصدق انه عملها غير اما اشوفها بعيني


نسمة بضحك :هتشوفها قريب متخا"فش


بيخرج يوسف ويمسك تلفونه وبيتصل علي غنوة


غنوة بتشوف اتصال منوا وبتتوتر  وبتروح في الزا"وية


غنوة :الو

يوسف بحدة :الاقيكي في الشقة دلوقتي

غنوة بتوتر :بس.... مكملتش كلامها لما قفل الخط


غنوة بتخاف بس بتض.طر تروح


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في شقة بعيدة عن القصر


فتح يوسف وشاف غنوة قدامه وبيدخل علي جوا


يوسف وهو متجه لجوا :ادخلي واقفلي  الباب 

دخلت غنوة وقفلت الباب


غنوة :عايز ايه يا يوسف؟! 


يوسف قرب منها وحاصر.ها في الحيطة


يوسف بحدة :انا شايف انك متغيرة معايا اليومين دول


غنوة بخوف :ي يوسف ابعد شوية


يوسف بعِند :مش هبعد غير لما تقولي


غنوة بعصبية و  بسرعة : عشان ال احنا بنعمله دا غل"ط


يوسف برفعة حاجب : غل"ط؟! غلط في ايه وانتي مراتي ياهانم


غنوة :عشان لو ابيه يونس عرف مش هيسكت


يوسف بتنهيدة :انا قولتك قبل كدا، هتخلصي دراستك وهطلبك منوا


غنوة بدموع :خ خايفة يا يوسف، حاسة ان مش دا ال هيحصل


يوسف حضنها :اهدي انتي بس، واسمعي ال بقولك عليه


وبعدين بصلها بحب :انا بقالي كتير اوي مقربتش منك.... هستحمل اكتر من كدا ايه؟!


غنوة بضحك :علي فكرة دول كانو يومين بس


يوسف وهو بيقرب منها اكتر :بجد؟! بس انا حسيتهم سنين


وقرب وطبع قب*لة قوية علي شفا*.يفها، وغنوة في عالم موازي


غنوة بسرحان :ي يوسف كفاية انا لازم اروح... الوقت اتاخر اوي


يوسف شالها : معانا للصبح


ودخل الاوضة وووووو


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح

بيان كانت نايمة عند جدتها، ويونس في اوضته فجاة سمعو صوت واحد عمال يصرخ بغضب


صحيت بيان وطلعت الصالة ونزل يونس


يونس ببرود للحارس :فيه ايه؟!


الحارس : في واحد اسمو كارم عمال يصر*خ وعايز المدام بيان


بيان اتصدمت وكانت هتطلع ليه ، بس يونس مسكها من دراعها وشدها ليه

يونس بحدة :انا سمحتلك تطلعي؟!


بيان بخوف :ب بس دا صاحبي


يونس بعصبية : مرات يونس الجبالي متصاحبش رجالة

وبص للحارس :دخلو


جري الحارس ودخل كارم


كارم بغضب :انت ازاي تاخد بيان وتقعدها عندك


يونس برفعة حاجة وهو مقرب بيان لحضنه :وانت مين انت كمان؟!

كارم :انا صاحبها وهي تبقي ....


قاطعه يونس بغضب:مراتيييي

كارم بيتصدم

يونس بحدة :مراتي وعلي سنة الله ورسوله، مرات يونس الجبالي....انت مين بقي عشان تيجي وتتجرا وتتكلم معاها


كارم بص ل بيان :الكلام دا صح يا بيان


بيان بتبص في الارض بدموع


كارم بغضب وهو بيقرب منها : اكيد ضحك عليكي صح


ولسة بيقرب بيمسكوه الحراس وبيثبت.وه قدام يونس


بيان بدموع :سبوووه


يونس يمسكها من خص*رها بشدة

يونس بحدة :صوتك.... مسمعوش

وبص علي كارم ال واقع قدامه ببرود :وانتي بقي ياا اسمك ايه.... ان مابع.تش عن مراتي، هخليك تند. م علي اليوم ال شوفتني فيه


كارم بغضب :ابعد عنهااااا، والا هخلص عليك


يونس بينزل لمستواه وبيطلع المسد*"س وبيحطه علي رأس كارم 


بيان برعب :لاااا  ابعد عنه


يونس بصلها نظرة اخر" ستها

وبعدين بص لكارم :  بقي انت بقي ال هتخلص عليا.... طب يا ترا لو انا ال عملتها الاول هيحصل ايه؟!


كارم خاف بس مبينش


يونس باستفزاز وهو بيبص ل بيان :دي مراتي من زمان اصلا.... وهي حامل مني دلوقتي، في ابننا 


كارم بيتصدم....

وبيان بتتصدم اكتر منو ومستغربة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


استوووب يا ترا ايه ال هيحصل.... ويارب الرواية تعجبكم 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع