القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية حب صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية حب صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم ايه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 



#حب_صغيرتي


البارت 3


كارم بصدمة :ايه؟!

يونس بخبث: زي ما سمعت

كارم بص ل بيان:  ال كلام ال بيقولو صح


بيان كانت هتقول لا، بس شافت يونس بيبصلها بتحذير


بيان بخوف علي كارم : ك كارم، ارجوك امشي من هنا


كارم :مش همشي انتي لازم تقوليلي انتي حامل منه فعلا ولا لا


بيان بسرعة : اه


كارم اتصدم

يونس :عايز حاحة اكتر من كدا

يونس للرجالة :سبوه

الرجالة سابت كارم، وكارم بص نظرة اخيرة ل بيان ومشي


يونس بص ل بيان بحدة : لو سمعت بس بالصدفة انك بتقابليه هيكون اخر يوم في عمرك


بيان بدموع :ح حاضر


يونس : روحي غيري هدومك عشان هنسافر الصعيد

ومشي من قدامها


وبيان دخلت اوضة الجدة بحزن


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪


في اوضة الجدة

دخلت بيان ولقت علي السرير  دريس واسع وشيك ومعاه طرحة

بيان:ه هو انا هلبس طرحة


سعاد :ايوا يابنتي في الصعيد لازم تلبسي طرحة


بيان :بس انا مش محجبة


سعاد :انتي دلوقتي مرات الكبير ولازم تتحجبي


بيان :بس دا المفروض يكون بأرادتي انا

سعاد :يا بنتي يونس هيضايق، انتي هالبسيه قدام الناس بس انما في اوضتك تقل*عيه


بيان بنفاذ صبر وعصبية :بس انا مش لازم اسمع كلام سي يونس دا في كل حاجة.... مين يونس دا اصلا


يونس من وراها ببرود :انا يونس


بيان اتخضت وبصتله وجريت علي السرير اخدت الدريس وبعدين جريت علي الحمام بسرعة


سعاد بضحك :انا مش عارفة انت عملتلها ايه


يونس ابتسم بخفة من غير ما جدته تلاحظه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصعيد البيت مقلوب من فوق لتحت، ومحدش بيقعد

وعمالين يجهزوا اكل كتير.... وناس كتير واقفة برا القصر

والستات جوا 

نسمة : يا صفييية بسرعة دول قربوا يوصلو، خلي الستات ال جوا يخلصوا الاكل بسرعة


تفيدة بغ*ل :وكان لازم نعزم البلد كلها يعني


نسمة : اكيد طبعا، دا كبير البلد


جت رانيا وبتبتسم ابتسامة مزيفة وبطيبة  : الف مبروك يا مرات عمي 


نسمة :الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبال عوضك


تفيدة :ومالك فرحانة ليه كدا ياختي

غنوة :ما خلاص يا مرت عمي لو مش هتفرحي اطلعي فوق


جه في الوقت دا حسين، و كريم اخو يونس الصغير عنده 25 سنة


كريم : ما يلا يا جماعة بسرعة انا كلمت يونس وقال انه في الطريق


نسمة :جهزت الزينة برا يا كريم


كريم بضحك :مش محتاج اصلا اهل البلد فراحنين ومجهزين نفسهم


حسين : طب هاتولنا حاجة نشربها انا عطشان


جت عليهم بنت حلوة وماسكة الصينية وتبقي اسمها راية وبتشتغل عندهم


راية :اتفضل يا بيه

وبتوزع عليهم العصير وبتروح عند كريم، ال بيبصلها كتير وهي بتتكسف


فجاة سمعوا صوت ض*رب نا*ر، وطلعو برا لقيو يونس وصل ومعاه جدته و وبيان ال لابسة دريس ابيض وبيش والحجاب كان محليها


واهل البلد بقوا فرحانين ومشغلين اغاني صعيدية


وبيان مستغربة ومتوترة

بيدخل يونس بعد ما بيسلم علي الكل ووراه بيان وجدته ال علي كرسي متحرك


نسمة بفرحة :اخيرا جيت يا ضنايا

وبتجري عليه بتحضنوا

وبعدين بتقرب من بيان وبتحضنها بقوة :بنت اختي الغالية، عاملة ايه يا إلين


بيان باستغراب : ا إلين مين؟!


نسمة بصت لمامتها : انتي مقولتلهاش

سعاد :نسيت من تعبي يا بنتي


نسمة بصت ل بيان :انتي اسمك إلين


بيان :ا انا، ب بس انا اسمي بيان


نسمة بابتسامة : الاسم ال يعجبك هناديكي بيه


غنوة جريت عليها وحضنتها : ازيك يا بيان


بيان بابتسامة خفيفة :ك كويسة


غنوة بضحك :اه انتي لسة مكسوفة 


حسين قرب من يونس : اخيرا عملتها


يوسف قرب منه وهمس :بس بتعرف تختار انت! ايه الحلاوة دي

يونس نغ"زه في بطنه :اتلم


يوسف بالم :حاضر ياعم


كريم :اهلا باخويا الغالي

وقرب وحضنه


نسمة :طب يلا تعالي معايا تلاقيكي تعبانة، تعالي اعملك كوباية عصير 

وبصت ليونس :هدومك فوق اطلع و غير ياحبيبي

وبتاخد بيان

ويونس بيطلع فوق يغير البدلة


رانيا بكسرة في قلبها وهي بتكلم نفسها :  حبيتك، بس انت مش من نصيبي وبقيت لواحدة تانية.... وانا مليش حق اني افكر فيك تاني، بس انا قلبي واجعني ومش عارفة هنساك ولا لا، ب بس هحاول انساك


٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

بعد مدة

بينزل يونس وهو لابس جلابية صعيدي وكانت عضلاته وهيبته واضحة

ووقف مع كريم ويوسف بيتكلموا في الشغل، وبعدين هيروحوا علي الجلسة ال بتقعد فيها الرجالة


وبيان كانت قاعدة مع والدته وغنوة وجدته وكانت ستات كتير حواليها ومبهورين  بيها

وبيان قاعدة متوترة وخايفة من نظارتهم


صفية بتجيب قهوة وكانت هتوديها ليونس، بس نسمة بتوقفها

نسمة :استني ياصفية بيان هتوديها

بيان بصدمة :نعم؟! ا اقصد ايه ليه


نسمة بابتسامة :مش جوزك بردوا يا حبيبتي يبقي لازم انتي توديها  


بيان بس....

قاطعتها غنوة وهي بتقومها :يلا بس انتي مكسوفة ليه كدا


بيان قامت واخدت الصينية

واتجهت ناحية يونس ال بيتكلم مع اخوه


بيان بتوتر :ا احم..... اتفضل


يونس بصلها شوية وبعدين اخد القهوة


وبيان جريت وراحت عند غنوة


كل دا تحت نظرات رانيا ال بتحاول انها متزعلش


(هي قلبها طيب مش زي مامتها تفيدة، وهي كانت بتحب يونس بس هو كان معتبرها اخته.... قلبها مش قادر ينسي حبها ليه ولا قادر انه يعامل حد وحش او تنتقم من بيان وسايباها علي ربنا، وهي عارفة ان ربنا بيختار لكل حد الخير ليه حتي لو بعد مدة طويلة وان ربنا مش بينسي حد كلنا عباده ومش بنختلف عن التاني في حاجة )


رانيا قربت من بياان بطيبة :ازيك يا بيان


بيان :الحمد لله كويسة


غنوة :دي بقي ياستي تبقي رانيا بنت عمي، مش هتلاقي اطيب من قلبها


بيان بابتسامة :بجد!


رانيا بضحك :مش للدرجة يعني، بس هما بيقولو عليا طيبة وهبلة


بيان :عمر الطيبة ما كانت هبل، دي نقاء... ربنا بيخلقنا كدا وبيحبنا كدا طيبة القلب دي مش ضعف دي براءة محدش يقدر يوصلها غير ال ربنا بيحبه


رانيا حضنتها : انتي عسل اوي يا بيان

بيان بضحك :شكرا


جت نتفيدة وشدت بنتها بقوة واخدتها الاوضة، وبيان وغنوة استغربوا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة المجلس رجالة البلد كلهم اكلو


واحد من الرجالة :يسلم لينا كرمك يا كبير


بعد مدة خرج الرجالة وتبقي رجالة معينين ويوسف وكريم


يونس :ها عملتوا ايه


احد الرجال : لقينا مجموعة اثا*ر، انما ايه لوز


يوسف :طب ودي هننقلها ازي


كريم :انا جمعت الرجالة وقولت خطة كويسة، هتبقي علي تلت مراحل


احد الرجال : بس هتبقي صعبة واحنا مش عارفين هنعملها امتا


يونس : هنعملها بكرا الساعة 12 بليل


يوسف :بس الحكومة يا يو.....


قاطعه يونس :متقلقش، انا مجهز نفسي


كريم :يبقي علي بركة  الله


الرجالة : تمام


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة رانيا


دخلت والدتها وهيا بتشدها من دراعها


تفيدة : اناي اتجننتي يابت انتي، اناي رايحة تكلميها ليه كدا وتهزري معاها


رانيا :يعني هعمل ايه يعني يا امي


تفيدة بعصبية : انا كنت عايزة اجوزك يونس، واهو البيه اتجوز واحدة تانية وانتي معرفتيش تعملي حاجة يا خايبة


رانيا بدموع :كفاية بقي


تفيدة بقسوة :ياما قولتلك  قربي منه والبسي ضي"ق وحاولي تغر"يه ووقعيه في حبك


رانيا :اناي عايزاني اغضب ربنا عشان يونس يتجوزني


تفيدة :وفيها ايه يعني ما كل البنات بتعمل كدا


رانيا بعصبية:لا مش كل البنات، مش عشان دي عملت كدا يبقي دي تعمل كدا


تفيدة بعصبية : خليكي كدا قاعدة ومحدش يبص في وشك. 

وخرجت بعد ما جر"حت بنتها بكلامها القا"سي


ورانيا قعدت علي السرير تبكي بانهيار


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


جه الليل

كل الستات اكلت واليوم كان طويل وفرحة واغاني


نسمة :الوقت اتاخر، اكيد تعبتي يا بيان.... يلا ياحبيبتي اتطلعي ارتاحي فوق


بيان :فين؟!


نسمة بضحك :فين ايه ياحبيبتي هتروحي اوضتك انتي وجوزك


بيان بخوف : ايه؟! ج جوزي مين؟ 


غنوة بضحك :ياااه دي الحالة جت


جه يونس

نسمة بضحك : يلا يا يونس، خد مراتك واطلعوا فوق عشان هي شكلها فقدت الذاكرة


يونس بص ل بيان :يلا

وكان هيمشي بس وقفتوا تفيدة


تفيدة بخبث : استني يا يونس احنا عايزني الاثبات انها بنت الاول قبل ما تناموا


الكل اتصدم، ماعدا يونس ال بص ل تفيدة بغضب وشر


يونس بغضب :.............


@@@@@@@@@@@@@@@@@@


استووووب🙂


شكرا لتعليقاتكم القمورة 😘🫶

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع