القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج لدقائق معدوده( الجزء الثاني) البارت الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية زواج لدقائق معدوده( الجزء الثاني) البارت الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية زواج لدقائق معدوده( الجزء الثاني) البارت الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات

يا مري قلعتي النقاب ليه.. افرض كان حد شافك دلوك... وجريت قفلت الباب بسرعه


 غنوه قالت بضيق.... يا بت بقول لك كتم على مراوحي ممتعوداش عليه


 شروق قالت بغيظ..... ما تجننيش يا غنوه لازم تتعودي محدش يلمحك واصل.... وبعدين متنسيش ان المكرافون اللي حطهو لك نبيل تحتيه عشان صوتك يبقى متغير حبه لو وقع مهنعرفوش نجيبو زيه هنه ..اه وكمان حاولي تعدلي كلامك زي اهل البندر نبيل قالهم انك واحده من معارفه يعني من القاهره المكرفون هيغير صوتك بس مش هيغير لهجتك اوعي تغلطي عاد ...انتي اصريتي تاجي وياي وجبتك ما تخلينيش اندم 


غنوه ضحكت وقالت.... يا بت خلاص والله ما هخلي حد يشوفني متكبريش الموضوع 


شروق قالت بضيق...لا يختي الموضوع كبير لحاله ده لو عرفوا انك لسه عايشه طول الوقت ده وانك كنتي معايا هنروح فيها احنا الاتنين ده حصلت بلاوي من وراكي سند اتجنن على الاخر عمرهم ما هيسامحونا


 غنوه بصت لها باستغراب وقالت بلهفه ...سند..اتجن كيف يعني ماله 

شروق قعدت على السرير وقالت بهمس.... معارفاش ماله هم مخبيين الموضوع بس لما كنتي  في العربيه سمعنا البت سماح بتصرخ بعلو حسها وسند بيزعق معاها وشكلو كان بيضربها  وتخيلي  السبب ايه ....دخلت الدبيحه الدار من غير ما تغسلها


غنوه بصت لها باستغراب وقالت ...مفهماش حاجه وده دخله ايه بموضوع موتي


شروق قالت... ما انا ميلت على ابوي وسألته ليه اتصرف كده قالي ان الحاله دي جاته من سنتين من وقت ما انتي وقعتي بين اديه  وقتها جيه البيت وهدومه كلها د،،م وبعد ما فاق لنفسه شويه بقى يمسح في ايديه ويقول ان الد،،م لساته عليهم ومن وقتها وهو على الحاله دي كل ما يشوف الد،،م تقريبا كده تروما..انا فعلا قبل ما اسافر شوفتو اتصرف كده وبقى يمسح اديه كيف المجنون بس قولت حبه وهينسى 


 غنوه نزلت دموعها وهي بتسمعها بصدمه وقالت... وهو.. هو يعني مفيش دكتور شافه


 شروق قالت بحزن... معارفاش  ما كانوش يحكوا لي حاجه في التلفون واصل بس ابوي قال وداه مشايخ بدل ما يوديه دكتور..بس عارفه معنى انه يضرب سماح يبقى الموضوع كبير قوي


غنوه قعدت جنبها بسرعه وقالت.... ليه يعني اشمعنا سماح هيه سماح دي مش خدامه هنه


شروق ضحكه وقامت وبقت تطلع هدومها من الشنطه وقالت ....ما انتي فيه حاجات كتيره ما تعرفيهاش سماح صوح خدامه بس ده بالنسبه للكل مش بالنسبه لسند

 وكملت بضحك وقالت.... اصل سند ده جاي في اي روح حيه ..واحنا من زمان معندناش حريم صغيره الا سماح فكان مقضيها معاها يعني


 غنوه وقفت وقالت بغضب وزعيق ....مقضيها معاها كيف يعني


 شروق بصتلها بدهشه وقالت ....يا بت وطي صوتك هتفضحي اللي جابونا ....وبعدين ايه السؤال ده راجل ومره وبقول لك مقضيها معها هيكون كيف يعني 


غنوه غمضت عنيها بغضب واضح وجابت النقاب بتاعها ولبسته بسرعه


شروق قالت باستغراب...لبستي ده تاني ليه


غنوه خدت نفس وقالت...هروح اطمن على سند انا مشفتوش واصل من وقت ما جينا

ولسه هتمشي شروق مسكت ايدها وقالت بزهول ...تطمني عليه ليه هو انتي اخته في الرضاعه ..ولا عايزه تفضحينا هنه 


بقلم....زهرة الربيع

عند نوح كان هو وعمه في المكتب ونوح كان بيزعق بغضب وقال... لما بتك هتتخطب ونويت تجوزها من بره ما جبتليش سيره ليه يا عمي دلوك بقيت تتصرف لحالك... وبقيت تجوز بناتنا من بره لبره ومن غير ما اعرف حتى


 حكم قعد وقال بضيق ....مهو انت لو تهدى هرد عليك.. بقالك ساعه بتسال وما راضيش تسكت واصل 


نوح قال بغضب..... اديني ساكت ...اتفضل رد يلا قول اتكلم مقولتليش ليه ان بتك جايه وساحبه خروف وياها


حكم اتنهد وقال.... انا مقولتش لاني عارف انك مهترفضش اكيد مهتكرهلهاش الخير.... يا ولدي ده دكتور كانت بتدرب عنديه في دراستها وكيف ما انت شايف شاب ما فيش حاجه تعيبه مالي مركزه وحالته الماديه زينه قوي


 نوح قال بغضب...لا يا عمي انت متاكد اني هرفض وعلشان كده مقولتليش ..وزي ما قال هو عملتهالي مفاجأه علشان تحطني في امر واقع


 حكم حمحم وقال...ماشي..معاك حق...انا عارف انك مهتوافقش وهتخاف على شروق لانو واحد غريب عنينا  وعشان كده قلت لما تشوفه بعينك وتعرف قد ايه هو جدع زين يمكن تشاور عقلك 


نوح قال بحزم...اديني شوفته قدامي وبردك مموافقش 


حكم قال باستغراب.... مموافقش ليه...ايه السبب  


نوح قال بعند ...كده من غير اسباب منازليش من زور 


حكم اتنهد وقال.... ده لان الموضوع جديد عليك دلوك تقعد مع حالك وتعرف ان عمرنا مهنلاقي عريس انسب منو لشروق متنساش يا ولدي اللي كان ينفعها زمان ما ينفعهاش دلوك يعني مش بس عشان مشكلة رجلها كمان هي دلوك بت مطلقه ..وده عيب مش اي حد يرضى بيه


 بس قاطعو نوح وقال بغضب.... شروق عمرها ما كانت معيوبه يا عمي مفيهاش اي عيب... لو على موضوع رجلها ده حاجه ما تعطلهاش ولا تعيبها ده اختيار ربنا زمينقصش منها حاجه ولو على طلاقها فده بردك اختيار ربنا ولا هيه اول ولا اخر واحده تطلق 


حكم قال بحزن.... ده اللي انت هتقوله عشان مربيها على يدك وكيف ابوها لكن الناس ليها رأي تاني يا ولدي


 نوح قال بغضب..... ما يولعو الناس يا عمي ما يولعو هي الناس كانت تعبت معاها ولا اتحملت اللي هيه اتحملته ....الجوازه اللي اتحسبت عليها دي احنا السبب فيها احنا اللي اديناها اللقب اللي مش عاجبك ده.... انا وانت يا عمي ولا نسيت 


حكم نزل عيونه بحزن وقال.... مناسيش يا ولدي وعشان كده عايز اعوضها باللي قلبها اختاره حتى لو مش على مزاجي


 نوح بصله بدهشه وقال... قلبها اختاره... كيف ما فاهمش هيه...هيه شروق رايده الجدع ده 


حكم قال بسرعه ....امال يعني وافقت عليه وجايباه لحد هنه ليه اكيد مياله ليه يا ولدي.... انا هطلع دلوك  وارحب بيه واشوفه لو محتاج حاجه وانت فكر مره تانيه ..البت كفاياها اللي حصلها واللي ضاع من عمرها...لازم تعيش لها يومين بردك وتتستر 


قال كده ومشي ونوح كان واقف مصدوم مكانه مش عارف ايه اللي معصبه وايه اللي مزعله للدرجه دي ...عيونه بتشعل غضب كل ما يفتكر نبيل هيئته مركزه معقوله فعلا تكون بتحبه معقوله نسيته او استبدلته غضب مش عارف سببه ولا لاقي له مبرر كل اللي عارفه ان شروق غلطانه وتصرفها مش مقبول مش هيسكت عليه ابدا

 هز راسه دليل موافقه على افكاره وطلع على اوضتها متنرفز جدا 


عند سند كان رايح على اوضته وحليمه وقفت قدامه وقالت... على فين يا ولدي...مشيت على طول ليه واحد غيرك زمانه فرحان ومظقطط حبيبة القلب رجعت اها 


سند غمض عينه بضيق شديد وقال..... انا تعبان وعايز انام


و لسه هيمشي قالت بسرعه..... انا جاهزه اجوزك شروق ومتقلقش من الجدع اللي جاي معاها ده انا هجوزها لك اعتبره وعد مني....بس تسامحني يا سند وتنسى اللي حصل انا عايشه معاك في دار وحد بس لسانك بيخاطب لساني كيف الاغراب ...انت كنت زعلان على شروق لان بسبب اللي انا عملته مبقتش من نصيبك...بس اهي شروق رجعت وانا هخليها ملك اديك بس ترجع ولدي وحبيبي كيف زمان


 سند ابتسم بسخريه وقال.... وكيف بقى ياما... المره دي هتحطيها في اوضة نجاتي.... ريحي حالك انا لا بخاطبك ولا بخاطب غيرك...واللي عملتيه عفا عليه الزمن


 ولسه هيمشي مسكت ايده وقالت بسرعه ....لو انت نسيته فعلا وعافي عليه الزمن مبتكلمنيش ليه كيف الاول


سند ابتسم والدموع جوه عيونه وقال ....عشان انا ما بكلمش اي حد زي الاول  ياما ...لو صوح هامك امري كنتي خدتي بالك اني خلاص مبقاش ليا نفس لاي حاجه....وريحي حالك انا ولا عايز شروق ولا عايز غيرها 


حليمه قالت بغضب.... كل ده عشان بت الجزار اللي في كل الاحوال كانت هتموت..دي واحده كانت كده كده ميته الله يجحم اللي بلانا بيها


 سند قال بغضب شديد..... اخوي ما بلاناش يا اما اخوي كان بيحمي روح لسه ملحقتش تعيش وتشوف حاجه من الدنيا وانا انا اللي قتلتها انا... غنوه ماتت بسببي باديا دول اخذتها على هناك اخدتها على موتها ...هو كان بيحميها وانا اللي موتها انا السبب.... انا ما استاهلش اعيش بعد ما قطعت عيش واحده ما عرفناش ذنبها حتى ...ولولا اني لسه طمعان في رحمة ربنا مكنتش عشت يوم واحد بعدها 


قال كده بمنتهى الالم وراح على اوضته

و حليمه بصت لطيفه بغضب وغيظ وقالت ...منك لله يا نوح الواد اتجن خلاص... بس انا مش هسيبك يا سند انا هعرف كيف ارجعك ولدي الخيال اللي ما فيش زيه هرجع لك بنت هويدا العرجه مع انه على عيني بس للني محتجاها..و هخليك سيد البلد دي كلها و مش صعب عليا ده انا حليمه


عند غنوه كانت مصره تطلع تشوف سند وشروق هتتجنن منها وقالت..ايوه بردك مفهماش انا هتطمني علبه ازاي انتي عايزه تجيبي اجلي


غنوه ابتسمت وركبت المايك تحت النقاب وقالت... ما تقلقيش ما هغلطش واصل هبص عليه واجي طالما كل اللي حصل له ده بسببي لازمن اشوفه


 شروق قالت بزهول.... ما فهماش انا والله ما فاهمه حاجه يعني يعني هتبصي عليه بقى على اي اساس هتقوليله ايه...انا الدكتوره اللي جايه مع شروق قولت اعالجك بالمره يعني ولا ايه ....وبعدين تعالي هنه فهميني  مالك ومال سند  ما انتي شوفتي حبيب القلب اول ما دخلتي 

بقلم...زهرة الربيع

غنوه بصتلها باستغراب و قالت.... حبيب القلب...قصدك مين ...انت بتقولي ايه


 شروق قالت بضيق...قصدي على نوح  ....انا عارف ان في بينكم كلام و مقابلات في الاسطبل كمان.. وهو كان عايز يتجوزك وعينه منك ما فيش داعي تخبي خلاص اصلا نوح ما بقاش يهمني واهو قاعد لسه ماتجوزش..و ابوي بيقول قايمه القيامه بينه وبين بت الوزير وشكلها ما هتتحلش واصل يعني فرصتك جاتلك لعندك


 غنوه بصت لها بدهشه ولسه هترد الباب خبط بقوه نزلت النقاب بسرعه 

وشروق حطت الطرحه على راسها وراحت فتحت واتفاجئت بنوح قدامها قالت باستغراب.... نوح خير في حاجه


 نوح لسه هيرد غنوه طلعت بره وقالت بسرعه....انا هتكلم مع دكتور  نبيل زي ما قولتلك وهرجع على طول


شروق فهمت انها رايحه لسند داست على اسنانها بغيظ وقالت بغضب.... رقيه ...رقيه استني قولت لك و بس قاطعها نوح لما  دخل الاوضه وقفل الباب بسرعه 


شروق اتسعت عنيها بذهول وقالت....هو فيه ايه... انت قفلت الباب ليه 


نوح قال بغضب.... زين انها مشت...عايزك في موضوع بينا.... انتي صوح رايده الجدع اللي جيه معاكي ده.... عمي بيقول انك عشقاه الكلام ده صوح 


عند سند كان في الاوضه

و خبطت سماح بقلق على الباب وقالت....انت  بعتلي يا سند بيه


سند حاول يبتسم وقال ...ادخلي يا سماح عايزك 


سماح دخلت بخوف وهو ابتسم على شكلها وقال.... انت لساتك خايفه مني ولا ايه


 سماح ابتسمت لما اتكلم كده وقالت بسرعه.... ابدا يا سيد الناس انا بس قلقت عليك شويه


 سند قرب منها وقال ....حقك علي ما كانش ينفع امد يدي عليكي بردك 


سماح قالت بسرعه ...انت جزمتك فوق راسي يا سيدي


سند ابتسم بالعافيه وقال.... تمام  مدام ما زعلانش  روحي كملي شغلك


بس سماح قربت منه وقالت بدلال .... انا عمري ما ازعل منك ...بس رايده افهم مالك..متغير معايا ليه.. انت اديلك من يوم الست شروق ما سافرت وانت مبتتكلمش معايا ولا. ..ولا بتطلبني هنه علشان اروقلك الاوضه زي الاول.... هو انا عملت حاجه زعلتك 


سند بلع ريقه بتوتر وحاول يقرب منها  وقال ....اتوحشتيني ولا ايه


سماح قربت منه قوي وقالت بلهفه.... قوي... قوي والله 

سند حاول يقرب منها وهو بيضغط على نفسه يمكن يعدي اللي هو فيه ويرجع لطبيعتو..

شدها لحضنه ولسه هيقرب منها اتصدموا بغنوه صرخت من عند الباب وقالت ..انتي قاعده هنا والحريقه اكلت المطبخ كله 


سماح اتصدمت بشده وقالت.... يا مري حريقة ايه لكون نسيت  النار والعه يا خرابي


وجريت بسرعه وسند كمان اتخض ولسه هيحصلها بس اتصدم بغنوه دفعته بقوه وقفلت الباب وبصتلو بغضب وقالت....المعفن  بيفضل معفن..... لحد ما يموت ويتكفن


سند اتسعت عنيه بذهول ووووووووو

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله الجزء الاول1 من هناااااااااا

الرواية كامله الجزءالثانى2 من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع