القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل التاسع و عشرون 29 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات



رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل التاسع و عشرون 29 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل التاسع و عشرون 29 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات



رواية ليلة واحده لا تكفي * 29

كان نايم فحضنها ودافن وشه في صدرها لما حس بيها تحاول تتحرك رفع وشه وبص ليها بنعاس انتي كويسه..

لبنى بكسوف ايوه بس ممكن تبعد شويه..

سراج وكأنه مش عايز يبعد عنها سأل بزعل زي الطفل الصغير ليه ..

لبنى عشان عشان ادخل الحمام..

سراج بعد عنها وهي حاولت تقف لكنها مش عارفه عشان قميص النوم اللي لابساه فاضحه جدا..

سراج مالك انتي كويسه ..

لبنى انا.. انا..

سراج حاوط وشها وقال بحنان انتي ايه ياروحي في حاجه وجعاكي تحبي اساعدك تدخلي الحمام 

ردت عليه بسرعه لا انا كويسه بس ممكن تبص الناحيه التانيه..

قطب جبينه باستغراب ابص الناحيه التانيه ليه..

سراج لاحظ كسوفها وقال ماشي ماشي بلاش التكشيره دي ولف الناحيه التانيه ولسا هتلف الملايه على جسمها بسرعه حست بيها بيشلها وهو بيضحك وبيقول كده مش هتتعودي عليا متنسيش أننا متجوزيني .

أخص عليك خضتني والله ..

باس خدها معلش ياروحي عاوزك تفكي بسرعه.

طبطب نزلني. 

تؤ تؤ هساعدك تدخلي الحمام واحتمال احميكي برضو

لبنى بخضه انت بتقول ايه نزلني يا سراج عشان خاطري ..

سراج.مشي بيها ناحيته الحمام ودخلها 

لبنى دفنت وشها  بصدره وهي بتقول بهمس سراح ارجوك كفايه كده ...نزلني واخرج ارجوك ..

سراج نزلها وبأس رقبتها وقال ماشي ياروحي ماشي .. بس المفروض خلاص تفكي بقى وهمس عند شفايفها انتي عارفه ان امبارح كانت تحمل ليله في كل حياتي...

احمر وشدها ولفت الناحيه التانيه .. 

سراج باس كتفها العاري وقال بحبك وانتي مكسوفه كده..

ارجوك أخرج ياسراج عشان خاطري. ..

ماشي ماشي انا خارج اهو ليغادر ويتركها تضع يدها على قلبها وتسرع لإغلاق باب الحمام بسرعه. مشاعر كثيره سيطره عليها لامت نفسها كثيرا لأنها استمعت الكلام صديقتها هنا وتقدمت على هذه الخطوه.  لكن لما هذا الشعور وكأن قلبها سينفجر.. كل مره يقترب منها بها ... ان تستطيع تفسير هذا الشعور..


********

بعد مرور أسبوع عاشوه لبنى وسراج بحب وتفاهم حتى تقربا من بعضهما أكثر .لبنى بدأت تفهم مشاعرها ناحيته وهو اتعلق فيها اكتر 

وفي يوم قررور يرجعوا القاهره 

خرج سراج من الحمام وكانت لبنى مجهزه الشنط وكل حاجه ..

سراج وهو بينشف شعره قدام المرايه ايه ياحبيبتي مستعجله عالمرواح لحقتي تزهقي بسرعه  ..

لبنى مش قلتلك بلاش تخرج من الحمام كده هتاخد دور برد ياسراج.. البس قميص .. ولسا هتديله القميص شدها وحاوط خصرها وقال بحب خايفه عليا .

لبنى ابتسمت اكيد مش عايزاك تمرض يلاا بقى هنتأخر..

منتأخر هيحصل ايه يعني ولسا هيبوسها بعدت وهي حاطه أيدها على صدره عشان تبعده وقال سراج والله هنتأخر كده. 

سراج بتذمر ماشي ياستي بس هتعوضيني ..

لبنى ضحكت على أسلوبه معاها اللي شبه الاطفال..

لكنها شافت حرق قديم على دراعه من روى وسألت بفضول سراج

سراج بمرح ايه غيرتي رأيك ولا ايه انها كلامه بغمزه.

لبنى ضربته على كتفه بضيق وقال مش كده بس حابه اسألك ايه الحرق اللي في دراعك ده ..

سراج بتهرب انتي ناسيه أن جوزك ضابط .. في وحده من المأموريات حصلي كده. 

لبنى بس انا ما..

سراج ايه هتفضل كتتير نتكلم عن حكايه قديمه زي دي بعدين مش كنتي مستعجله. .والا اقولك نأجلها النهارده ونفضل هنا ولسا هيقلع القميص قربت منه بسرعه وهي بتقول لا خلاص خلاص انا اسفه معلش..

وتتصرف فين انا اسفه دي..

ياسراج بقى..

سراج باس خدها بسرعه وقال عيون سراج كلها ليك مش هقدر على زعلك..

حست بقلبها طاير من الفرح مكنتش عارفه اللي مستنياها اول ما هترجع ...

بعد مرور مده .

كانت خطوبت اسر وأناس. 

كانت اناس فرحانه اوووي واخيرا هتبقى خطيبته 

أما اسر في اليوم ده كان بارد جدا من غير مشاعر ابدا بيتحرك بين المعازيم وأناس اللي لازقه فيه وهي مش حاسس بحد.  قلبه كان مع حد تانيه وعقله مع الحد ده مستحيل يعرف ينساه جوازته من أناس بس عشان امه.. عشان الورث اللي تملكه اناس أنه كانت شايفه أن دي جوزه مناسبه لابنها الوحيد ..

كان شايف فرحت اناس بيه. لكن قلبه مش عارف يحبها.  زي ماهي بتحبه. عقله وقلبه مع لبنى. بالوقت ده دخلت لبني وكانت لفه دراعها بدراع سراح مش عايزه تسيبه ابدا مستغربه المكان والناس ومش عارفه حد فيهم ..قرب سراح وبارك لأخوه ولأناس 

كانت عنين اسر عليها مش عارف يشيل عنيه عنها.. هي لاحظت ده واتوترت وشددت بمسكتها لاداراع سراح جوزها اللي بص ناحيتها وابتسم في حاجه ياروحي    

لبنى هزت راسها يمين وشمال بمعني لأ...

سراج باس كفها وخدها عشان يقعدوا بالوقت ده جت وحده من الشغالين وشوشته واستأذن من مراته بعد ماسابها مع أبوه عشان عارف ان أبوه هو الوحيد اللي مش هيزعلها ابدا ..


********

سراج في حاجه ياماما انتي طلبتيني .

عليا بغضب كويس انك لسا فاكر أن ليك ام..

سراج اتنهد ومسح وشه بضيق. 

عليا ايه ضيقتك.. عشان اشتكيت من اللي حساه . وقعدت بدأت تعيط وتقول البنت دي خدتك مني يا سراج انا امك.  انا اللي ربيتك... يتبعني عشان دي

. ده انت مكلفتش نفسك تتصل بيا أو تسأل عليا ليه كل ده يابني ليه .

سراج بتأثر يامي انتي بتعيطي ليه انا كنت مشغول والله مع لبنى انتى عارفه انها تعبت حقك عليا..

عليا لبنى مين انت لسا باقي عليها طلقها ياسراج خلاص اخوك اتخطب هو وأناس. حوزتك منها مالهاش اي لازمه..

انتي بتقولي ايه ياامي ... أطلقها دي مراتي. انا قلت اني مش هطلقها. 

دي مش من مستوانا .. طلقها. انا هجوزك ست ستها.

سارح باس أيدها وقال يا امي ارجوكي بلاش الكلام ده لبنى مراتي وانا مستحيل اتخلى عنها..

هتختارها وتسيبني..

واختار ليه انتو الاتنين هتفضلو معايا العمر كله.

بس انا مش عايزاه دي مش مناسبه ليك .. انا كنت رافضه جوازها من اسر تجي انت تتحوزها..انت قلت انك هتتحوزها كم  شهر وطلقها البنت عملالك عمل والا ايه ..

سراج عمل ايه يا امي ..

بص يا سراح يا انا يا البنت دي. انت اختار..

ايه الكلام ده .

ده اخر كلام عندي هتنسي انني ربيتك وتعبت عليك 

... ده انا كنت بفضلك على سراج واخته .. امك سأبتك وهربت مع عشيقها وانا ..انا اللي خدتك فحضني واهتميت بيك.. ولبنى دي اساسا شبه امك بكرى هيظهرلها عشيق وهتهرب معاه..

سراج اتجنن لكنه حاول يهدي نفسه ومشي وهو ماشي صرخت باثره اختار ياسراج امك اللي ربتك والا بنت الحواري اللي ممكن تبيعك بأي لاحظه ..


******

عبد الله عامله ايه يابنتي مع سراج..

لبنى بكسوف الحمدلله ..

عبد الله طب بصراحه وبيني وبينك هو مش تعبك معاه..

لبنى بابتسامه خجوله  لا بصراحه هو مفيش زيه .

عبدالله الحمدلله ربنا يسعدكم يارب .

لبنى متشكره ياعمي. .

عبد الله وانت عامله ايه مفيش تحسن في حالتك .

لبنى الحمدلله يا عمي انا بقيت .. قاطعها اقترب اسر الذي ترك اناس ترقص مع صديقتها.  وتقدم نحوها ..

اسر ازيك يا لبنى

لبنى الحمدلله مبروك الخطوبه..

اسر بص لاناس وقال الله يبارك فيكي.. وقعد جنبها وقال هو انتو كنتو فين الفتره اللي فاتت 

لبنى في شرم الشيخ. 

عبدالله بقلق وهو خايف أن سراح يوصل باي لاحظه  روح شوف خطيبتك يابني مينفعش تسببها في الوقت ده 

اسر وهو بيبص للبنى سيبها مبسوطه مع صحابها يابابا.. وكما كلام للبنى. انتي عامله ايه مش احسن.

لبنى الحمدلله في الوقت ده وصل سراج واول ماشاف لبنى قاعده جمب اسر وبيتكلمو وهي مبتسمه اتجنن قرب منها ومسك دراعها بقوه وشدها من غير كلام ومشي وهي كانت هتقع اكتر من مره مش عارفه ماله اول مره يتعامل معاها كده. 

لبنى في ايه ياسراج مالك..

سراج فتح باب العربيه وزقه جوه وقفل الباب

لبنى بغضب في ايه ازاي تتصرف معايا بالاسلوب ده..

اخرس خالص مش عايز اسمع نفسك..

لبنى ...

سراج ..

يتبع..

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا






تعليقات

التنقل السريع