رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الرابع و عشرون 24 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الرابع و عشرون 24 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية ليله واحده لا تكفي * 24
صحيت لبنى بوقت متأخر واول ما بصت لفونها اتصدمت أنها اتأخرت المستشفى وبسرعه دخلت الحمام خدت دش سريع وغيرت هدومها ولسا هتنزل انشغلت على سراج هو فين وليه مصحاهاش معقوله يكون حصل معاه حاجه مش عارفه ليه قلقت عليه..
خدت فونها ومن غير ما تحس اتصلت بيه..
اول ماشاف نمرتها رد عليها بسرعه..
سراج صباح الفل صحيتي ياقلبي..
لبنى ايوه من شويه
سراح انا شفاك تعبانه قلت اسيبك شويه ترتاحي .محتاجه حاجه ..
لبنى بتوتر وارتباك وتهتهته لا انا اتصلت بس عشان
سراج فرح من جواه ولما حس بارتباكها قال انت تتتصلي بأي وقت ومن غير سبب اومال جوزك ليه
لبنى....
سراج بعد شويه عن الرجاله اللي حوليه و بهمس وهو بيبص ليهم وحشتني ..
لبنى ..مع السلامه..
سراج استني يابنتي انت هتقفلي كده من اوولها.
ولسا مكملتش كلامه كانت قافله السكه ..
أما هي رددت بغضب من نفسها غبيه .. غبيه اتصلتي بيه ليه ...لامت نفسها كتير ونزلت عشان تروح المستشفى .. لكنها صادفه عليا في الصاله تتكلم مع أناس عن تجهيزات الفرح ..
لبنى صباح الخير قالتها ولسا هتمشي سمعت عليا بتقول هما كده محدثيا النعم يا اناس يابنتي .. ميعرفوش يعملو كنترول لحياتهم.. شايفه بعض الناس بما شاف العز والدلال بقول يناموا للمغرب وكأن حيات الشقى انتهت بالنسبه ليهم .. لكن في النهايه كل حد هيكون في مكانه المناسب والزباله هترجع للحاويه ...
لبنى بصت ناحيتها وابتسمت ببرود وقالت وهما الناس اللي زيك يامرات عمي. عايشين حياتهم كده بيتفاخرو بالفلوس والجاه عشان معندهمش حاجه يفتخروا بيها أو أي إنجاز عملوه بس عايشين كده من غير هدف أو حلم
عليا بغضب انت بترد عليا يا بنت الحواري .
اناس بحرج اهدوا ارجوكم مش كده..
لبنى والله بنت الحواري مبدأتش بالنقاش واللي يخبط عللباب يسمع الجواب ولسا هترد عليا مشيت لبنى وسألتها تغلي بنارها وتشتمها ..
**********
لبنى قررت النهارده متروحش المستشفى هي كده كده متأخره. ..قررت تروح لاخوها...
اول ماوصلت البيت عنده وخبطت فتحلها ازيك يا أيهم.
ايهم بفرحه اهلا تصدقي بالله انا كنت هعدي عليكي النهارده ..
لبنى دخلت البيت وقالت بعتاب على فكره انا زعلانه منك اوووي
ايهم حبيبتي اخوها زعلانه ليه بس..
لبنى بقى تقول لسراج انك هتتحوز وانا لا ينفع كده مين اختك طيب..
ايهم على فكره والله هو اللي سألني مش ناوي ترتبط والكلام جر بعضه .
لبنى ماشي هعديهالك دلوقتي .
ايهم ضحك حبيبت اخوها اللي قلبها ابيض وبتسامح بسرعه . هيجيلك عصير من التلاجه واجي نتكلم.. عارف انك بتحبي عصير المانجا وحظك جبت النهارده منه .. قعدو الإخوات مع بعض واتكلموا بطل التفاصيل كانت فرحه لبنى اكبر لما عرفت أن العروسه صاحبتها هنا.. ومر الوقت وهما الاتنين محسوش بالوقت لحد ما بصت لبنى لفونها وقالت ياخبر انا اتأخرت اووي .
ايهم باتي النهارده هنا.
لبنى مش هينفع ياحبيبي عشان اوراق السفر بكرى هنروح نجهزها .
ايهم على قد منا زعلان عشان هتسافري وتبعدي عني على قد ما انا مبسوط انك واخيرا هتحققي حلمك..وربنا استجاب لدعاكي..
لبنى بابتسامه الحمدلله .
ايهم مسك كفها وقال صح طريقة زواجكم كانت غلط. ولو سراج اتقدملك بشكل رسمي كنت والله هبقى مبسوط وتوافق لكن انتو اخترتوا كده .
لبنى بحرج انا والله
ايهم اششش احنا هننسى اللي فات عاوزك تركزي على مستقبلك .. وتحافظي على جوزك عشان مش هتلاقي حد يحبك ويخاف على زعلك زيه هو استحمل مني كتتير اووي لحد ما بقينا صحاب كده وكل ده عشانك..
لبنى بصت للأرض..
ايهم حافظي على جوزك ياحبيبتي واسمعي كلامه هو باين بيحبك قد ايه وانا هفضل ادعليك أن ربنا يسعدكم مع بعض ويهنيكم ..
لبنى من غير متتكلم حضنت اخوها. هي حاسه بغصه جواها ..
ايهم انا هفضل جمبك بأي وقت متشيليش هم حاجه وانا فظهرك يابنتي واختي.
لبنى بدموع ربنا يخليك ليا
ايهم مسح دموعها وقال بتعيطي ليه دلوقتي انا شايف انك بقيتي حساسه زياده في حاجه مضيقاكي ياحبيبتي..
لا مفيش قالتها بشهقات وهي بتمسح دموعها . بس مبسوطه اووي انك هتتجوز هنا .
ايهم حضنها بحنان ربنا يبسطك دائما .
لبنى يلاا انا لازم امشي خد بالك من نفسك
ايهم طب استني هوصلك..
لبنى لا انا معايا عربيه
*********
كان سراج في شغله لما فونه رن وكان رقم غريب رد وسأل ايوا مين..
المجهول حضرتك جوز مدام لبنى العطار
سراج حس بالقلق وقال ايوا في حاجه ..
المجهول حضرتك الهانم في المستشفى عملت حادث صعب في العربيه السواق بتاعكم اتوفى والمدام في حاله حرجه .. ياريت حضرتك تجي على مستشفى ****
سراج وسعت عنيه مش مصدق اللي بيسممعه يعني ايه هيخسرها بعد ما لقاها وقع الفون من أيده وقعد بصدمه مساعده جري ناحيته في حاجه ياباشا
سراج بانفعال يعني ايه .. يعني ايه ..مستحيل ده يحصل مستحيل وزقه وخرج بسرعه وهو مش شايف قدامه ..
يتبع..
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا