القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه حرب العشاق الفصل السادس عشر 16 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات


روايه حرب العشاق الفصل السادس عشر 16 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات 





روايه حرب العشاق الفصل السادس عشر 16 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات 



في دوار الجبالي كان عيسي و صفا وصلوا هناك 


دخلت صفا وباست ايد الحاج سليمان : وحشتني يا جدي 


الحاج سليمان هو يخدها في حضنه : يا بكاشه لحقت اوحشك


بعدت صفا عن حضنه و راحت سلمت علي رباب بحب : وحشتيني يا ام صفا 


رباب وهي تبادلها الحضن بفرحه : وانتي اكتر يا نور عيني 


كل هذا تحت نظرات وهدان و خديجه الي كانوا واقفين في صمت 


سلوي وهي أقصده تدايق خديجه و هدان : مسلمتيش علي عمك و مرات عمك يا صفا لتكوني زعلانه منهم 


ابتسم عيسي بخبث علي كلام تلك الحربايه


صفا وهي تبعد عن حضن رباب بهدوء قالت : محدش بيزعل من حبيبه يا مرات عمي


ابتسم و هدان علي كلامها بصت صفا نحيته وقربت منه بعيون حمراء وقفت قصاده فتح لها وهدان درعاته ارتمت صفا في حضنه بدموع 


وهدان بحنان : حق عليا يا حبيبتي متزعليش مني............


صفا هي بتبعد عنه قالت بصوت حزين و هي بتبص لخديجه : مش زعلانه منك يا ابو صفا انت كمان مكنتش تعرف 


خديجه كانت واقفه دمعها بتنزل في صمت قرب منها عيسي و مسح دموعها قال بمشاغبه : تصدقي يا عمتي اول مره اشوف القمر بيعيط


وهدان هو ينزل ايده من عليها بغيظ : اتكلم من بعيد يا ابن العزيزه


عيسي بخبث : وماله............


في دوار العزايزه 


كانت حمديه اعقده بغيظ دخل عليها الغفير بصوت عالي قال : يا عيسي بيه


حميده بحده : فيه ايه جلاب المصايب


الغفير قال بصوت واطي : انا برده كانت احم كنت عايز عيسي بيه 


حميده : هو مش هنا عايزه في ايه 


الغفير : كان قايلي اجبله الحبوب دي 


حميده وهي تمسك منه علبه الحبوب : بتاعت ايه الحبوب دي 


الغفير : دي حبوب منوم يا ست هنام 


حميده بستغراب : حبوب منوم ، ناوي على ايه يا ابن بطني 


في دوار الجبالي كان عيسي أعقد معا خديجه


خديجه بحنان : متخدش صفا بذنب حد صفا ملهاش دعوه بالي حصل 


عيسي بعيون حمراء : حد هو الحد ده مش ابوها اكمل بصوت حزين انا شفته بعنيا هو بيقتل ابويا 


خديجه : مش كل الي عينك تشوفه تبقي دي الحقيقه ياما العيون بتخدع


عيسي هو يقف : بس انا عيني مخدعتنيش يا عمتي قال بصوت عالي يلا يا صفا 


في دوار العزيزه بالتحديد في اوضه عيسي كانت صفا اعقده بتفكر في الكلام الي وهدان قالهولها على عيسي انو هو مش سهل و مش هيسيب حقه دخل عليها عيسي هو يحمل صنيه عليها عصير 


بصت له صفا بستغراب مد لها عيسي كوبايه وقال بخبث : امي عملت عصير لينا 


صفا و هي تاخد منه الكبايه : مين حميده 


عيسي بغيظ : و مالها حميده يا بنت وهدان


صفا : لا بس مستغربه 


عيسي بخبث : لا متستغربيش اشربي وانا هشرب بتعتي لما اطلع من الحمام 


دخل عيسي الحمام و بصت صفا لطيفه بستغراب وشك قالت بابتسامه وهي بتبدل الكوبيات : وماله يا ابن حميده انا هوريك....................... 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع