رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثالث عشر والرابع عشر بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية المنتقبه وبيت المنشاوى( الجزء الثاني)الفصل الثالث عشر والرابع عشر بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات
المنتقبه الجميله داخل القصر
الجزء الثاني
الحلقه الثالثه عشر
واول ما كل اللي في الفيلا ناموا حتى مروان طلع اوضته سعديه دخلت حمزه اوضه المكتب علشان يرجع الحاجه اللي هو اخذها لكن حمزه كتم بق سعديه
حمزه
اخرسي بقى اخرسي انا لازم اخلص عليك عشان انت الوحيده اللي عرفت سري وعارفه شكلي
وكانت سعديه عماله تصرخ لكن حمزه حاطط ايده على بقها وصرختها مكتومه ومش لاقيه حد ينجدها وحمزه عاوز يخلص عليها
وحمزه جاب خشبه كبيره وخبطها على دماغها واترمت على الارض وبعديها خد كل الورق اللي هو عاوزه وخرج بره الفيلا ولا من شاف ولا من ديري ولا حد حس بيه
لكن سعديه مرميه على الارض واغمى عليها من اثر الضربه اللي على راسها
وبعديها حمزه راحه عند ادهم البيت وقال له
حمزه
ادهم باشا خبيني انا عملت مصيبه وجريمه وكل ده عشان خاطرك انت يا باشا
ادهم بزعيق
انت متخلف يا حمزه انت ايه اللي جابك هنا انت كده ممكن تجيب لنا مصايب الصباح رباح كنا اتكلمنا بكره في الشركه
حمزه
الموضوع ما ينفعش يستنى ابدا يا باشا انا علشان خاطر اجيب لحضرتك الملف ده خلصت على الخدامه وباين كده انا ظاهر في الكاميرات وخايف يحصل لي حاجه
ادهم
يا غبي ايه اللي انت هببته ده انا قلت لك خلص وهات لي الحاجات اللي انا عاوزها من غير ما تؤذي حد ليه لبستنا مصيبه جديده
حمزه
اهو اللي حصل بقى يا باشا اعمل ايه الله يخليك خبيني في اي حته انا مرعوب وخايف ومش عايز اروح البيت
ادهم
طب يلا غور في 60 داهيه وما اشوفش وشك هنا تاني واستخبى في اي حته وانا هبعت لك الفلوس اللي انت عاوزها واوعى تظهر هناك عند فيله مروان ثاني سامع ولا لا
حمزه
حاضر يا باشا مش هظهر تاني بس انا لو حصل لي حاجه الله يخليك خلي بالك منها ما لهاش غيري
وبعديها حمزه مشي وادهم دخل الفيلا بتاعته وكان متوتر وقال في نفسه
ادهم
يا غبي يا حمزه انت كده دخلتني في مصيبه مع المنشاوي ومع مروان حفيدو دول ما بيهزروش اعمل ايه دلوقتي ما فيش غير جاسر هو صاحبنا الثالث
وطبعا علشان جاسر ومروان وادهم كانوا اصحاب لكن ادهم كان بيغير من مروان جدا ولما مروان تعب ودخل في الغيبوبه بقى ادهم وجاسر هم الاثنين صحاب
وادهم قرر ان هو يكلم جاسر علشان يدخل معاه في الصفقه الجديده بتاعه مروان وياخدوها منه ويوقعوه في السوق ويوقعوه شركاته
اما تاني يوم جميله صحيت من النوم وعماله تدور على سعديه علشان تعمل الفطار للبيت وجميله قالت
جميله
سعديه يا سعديه انت فين يا نهار ابيض شكلها طفشت وسابت البيت بسبب خالتي سماح واللي بتعمله
سماح
بتجيبي سيرتي ليه يا جميله يا قلبي خالتك على الصبح
جميله
يا نهار ابيض خضتيني يا خالتي انا عماله ادور على سعديه عشان تحضر الفطار مش لاقياها ما تعرفيش راحت فين
سماح
هتلاقيها بره يا اختي مع بتوع الامن ما هي بقى لها كم يوم متعرفه على واحد من بتوع الامن يا اختي وعمال يعاكسها طلعت عيله هبله وبتحب الحب زيي بالظبط هههههههه
مروان صحي من النوم وقال
مروان
صباح الخير يا جميل بتدوروا على مين في ايه على الصبح
جميله
مش لاقيه سعديه يا مروان مش عارفه راحت فين مالك يا حبيبي من امبارح وانت مش عاجبني وزعلان في حاجه او في مشاكل في الشغل
مروان بزعل
ما فيش حاجه جميله انا داخل اوضه المكتب علشان اشتغل شويه
سماح
ايوه يا اخويا تلاقيك زعلان عشان خاطر امك مش موجوده في البيت هو احنا ما نشبهش ولا احنا مش زيها
مروان
لا ابدا يا مدام سماح طبعا انت زي امي بس انا متضايق شويه عن اذنكم
سماح
خدي يا بنت يا جميله جوزك ماله يا بت شكلك مزعلاه من حاجه ايه اللي حصل
جميله
ما اعرفش والله يا خالتي مروان من امبارح وهو على كده وانا مش عارفه ايه اللي جرى له انت عارفه ان انا بحبه وعمري ما هزعله ابدا
وفي الوقت ده مروان دخل الاوضه المكتب وقال بزعيق
مروان
يا نهار اسود سعديه سعديه مين اللي عمل فيك كده الحق يا جميله تعالي الحقيني
وبعديها جميله وسماح والمنشاوي جري على مكتب مروان واول ما دخله جميله قالت
جميله
يا لهوي وانا اللي كنت عمال ادور عليها مين اللي عمل فيها كده يا مروان ده في حد كان عاوز يخلص عليها
سماح
يا حبيبتي يا قلب امك يلا بينا يا جماعه ننقلها على المستشفى على طول دي البنت هتروح مننا بنت يا سعديه ده ما فيش نفس فيها
المنشاوي
ده فعل فاعل يا مروان ايه الخزنه بتاعتنا مفتوحه يا حبيبي اكيد في حرامي دخل البيت وسعديه قومته واللي حصل حصل
مروان
انا واخد بالي يا جدي من كل حاجه يلا بينا الاول نوديها المستشفى وبعد كده نبقى نشوف ايه اللي هيحصل
وفعلا نقلوها على المستشفى واول ما سعديه فاقت الدكتور شافها وقال
الدكتور
هي الحمد لله كويسه بس يمكن تلاقيها مصدعه بس من اثر الضربه اللي على دماغها وتقدروا تروحوا بيها النهارده عن اذنكم
سعديه بدموع
حقكم علي حقكم على راسي انا اللي ما صنتش الامانه انا اتضحك علي انا اسفه يا مروان بيه حقك عليا يا منشاوي باشا
جميله
اهدي بس يا سعديه وفهمينا يا حبيبتي ايه اللي حصل
وسعديه حكيت كل حاجه ومروان قال
مروان
مين حمزه ده وايه اللي يخلي افراد الامن يخشوا عندي وخدوا ايه يعني من المكتب دي كانت خزنتي مفتوحه وللاسف الملف المهم راح منها البني ادم ده ما كانش من افراد الامن يا جدي ده كان مزقوق علينا
المنشاوي
اهدى يا مروان اهدى يا حبيبي عشان نعرف نفكر يلا بينا نروح على البيت عشان نشوف الكاميرات ونعرف ايه اللي حصل بالظبط
مروان
عندك حق يا جدي يلا بينا واتفضلي معانا يا سعديه انت ما لكيش ذنب في اي حاجه انت انسانه امينه ومحترمه وما تخافيش احنا مش مغلطينك في حاجه
سماح
اللي نفسي اعرفه بقى انت ايه اللي خلاك تدخليه الفيلا من غير اذننا يا هبله
جميله
ايوه فعلا يا سعديه انا كنت هسال نفس السؤال انت ليه عملتي كده كنت المفروض تاخدي اذننا واحنا نقول لك اه او لا
سعديه
بصراحه الواد حمزه ده كان مواعدني بالجواز وقال لي ان هو كان سارق حاجه من المكتب وهيرجعها ولا من شاف ولا من داري وانا كنت خايفه عليه عشان كده كنت وافقته بس صدقوني انا كنت واقفه معاه عشان ما يسرقش حاجه بس هو اللي غدر بيا وخبطني على راسي حقكم علي
المنشاوي
خلاص يا بنتي حصل خير بس الغلطه دي يا ريت ما تتكررش تاني وبلاش تامني لحد وما ينفعش حد يدخل عندنا غير باذننا اتفضلي يلا عشان تروحي معانا
وفعلا روحوا البيت واول ما دخلوا مروان فضل كاميرات ولقى حمزه لكن ما تعرفش عليه وقال لجده
مروان بعصبيه
يعني ايه يا جدي خلاص كده الصفقه راحت عليا ده الصفقه دي لو وقعت في اي شركه ثانيه انا كده سمعتي في السوق اتدمرت انا كده شريكاتي كلها اتدهورت
المنشاوي
اهدى يا حبيبي ما تعملش في نفسك كده اكيد في حل
مروان
حل ايه بقى ما خلاص انا اللي كنت فاكر نفسي ذكي وحطيت نص ورق الصفقه في الخزنه في الشركه والنص الثاني في خزنه الفيلا قلت علشان ما حدش يطوله وفي الاخر عرفوا يطولوا الصفقه كلها
المنشاوي
خلاص يا مروان اللي حصل حصل وان شاء الله
ورق الصفقه لو وقع في ايد حد من اصحابنا صدقني هنعرف وهنعرف نلم الموضوع كمان وننقذ الشركات
مروان
لكن للاسف يا جدي لو وقع في ايد حد من اعدائنا يبقى احنا كده خلاص انتهينا وشركاتنا وقعت خلاص
المنشاوي
خلاص يا مروان ما فيش حل غير ان انت تصبر شويه وان شاء الله خير ولازم تروح الشركه دلوقتي وتعرف مين الجاسوس اللي هناك اللي عمل فيك كده
مروان
عندك حق يا جدي انا فعلا لازم اكون في الشركه دلوقتي بعد اذنك
اما سماح كانت قاعده مع سعديه وبتقول لها
سماح
تعالي هنا يا بت يا سعديه بدل انت يا اختي بتحبي وعايزه تتجوزي ما قلتليش ليه كان عندي بدل العريس 10 يا موكوسه بدل الحرامي ابن الحرامي اللي انت عرفتيه وسرقنا
سعديه بزعل
حقك عليا يا ست سماح انا غلطانه ما اعرفش وانه حرامي كده يا ريتني ما حبيت ولا اعجبت بيه ولا شفته في يوم اصلا
جميله
خلاص بقى يا جماعه المفروض دلوقتي اكون واقفه جنب جوزي في المحنه اللي هو فيها بس انا فعلا مش عارفه اساعده ازاي
سماح
بقول لك ايه يا بنت يا جميله قومي البسي واطلعي على الشركه هناك اقعدي مع جوزك يا حبيبتي وهوني عليه وما لكيش دعوه بالمنشاوي الصغير هقعده مع صبري ويلعبوا مع بعض
جميله
عندك حق يا خالتي انا فعلا لازم اكون جنبه في الوقت ده وهروح الشركه عن اذنكم
وفعلا جميله راحت الشركه ورا مروان وكان قاعد في مكتبه وعمال يكلم السكرتير بتاعه ويزعق وقال له
مروان
انت لازم تعمل لي اجتماع بكل موظفين الشركه دلوقتي انا لازم اعرف مين الجاسوس اللي عندي اللي في الشركه عشان لازم يتعاقب على اللي هو عامله معايا
السكرتير
تحت امرك يا فندم هعمل اجتماع حالا بعد اذن حضرتك
مروان
وكمان عايز كل المكالمات اللي تمت من تليفون الشركه يمكن اوصل لاي حاجه انا هتجنن ازاي الحرامي سرق خزنه شركتي وخزنه بيتي وما عرفتش امسكه
السكرتير
ما تضايقش نفسك يا مروان بيه اكيد الحرامي ده هيتمسك عشان ما فيش حرامي ذكي عن اذن حضرتك
وفعلا السكرتير راح وعمل اجتماع لكل الشركه وطبعا كل الموظفين رحبوا جدا الا سهير اتوترت وخافت جدا ولمت حاجتها علشان تسيب الشركه وتمشي
وكانت سهير واقفه قصادي اسانسير ومتوتره جدا وخايفه علشان تنزل وتمشي قبل حد ما يمسكها واول ما فتح اسانسير كانت جواه جميله وسهير قالت بتوتر
سهير
خلصي ارجوكي حضرتك داخله ولا نازله ولا طالعه ولا ايه بالضبط
جميله
في ايه انت مالك متوتره كده ليه انت رايحه فين
سهير
هو انت هتصاحبيني انا نازله
جميله شكت في سهير وما رضيتش ان هي تخرج الاسانسير وقالت لها
سهير
انا كمان نازله اتفضلي ادخلي
وبعديها سهير دخلت الاسانسير وبعتت رساله لادهم على الوتس وقالت له
سهير
يا ادهم بيه مروان بيه عمل اجتماع للموظفين كلهم وانا كان لازم امشي الله يخليك شوف لي اي وظيفه تانيه عشان لازم اسيب الشركه دي
وطبعا جميله شكت في سهير على طول ووقفت الاسانسير وما خلتوش لا يطلع ولا ينزل وسهير قالت بزعيق
سهير
هو ايه اللي انت بتعمليه ده انت مجنونه اوعي كده انا عايزه انزل
جميله بزعيق
صوتك ما يعلاش بالطريقه دي وعيب قوي لما تكلمي المديره بتاعتك كده انا جميله هانم مرات مروان بيه وانت اتكشفتي يا استاذه ومش هتمشي من هنا ولازم الكل يعرف حقيقتك
وطبعا سهير حاولت تهرب بالاسانسير ما عرفتش تخرج منه وفي الوقت ده جميله اتكلمت مروان وقالت يجي لها قصاد الاسانسير حالا وفعلا جميله طلعت بالاسانسير واول ما خرجت منه مروان كان مقابل جميله وحكيت له على كل حاجه ومروان قال
مروان بصدمه
ايه الكلام ده يطلع منك انت يا سهير معقوله قدامي على المكتب بتاعي عرفيني مين اللي عمل كده وازاي وعشان ايه
سهير
الله يخليك يا مروان بيه افهمي بلاش تسجني انا عملت ده كله عشان خاطر امي تعبانه واللي طلب مني اعمل كل ده واحد اسمه ادهم بيه وبصراحه كده اللي عرفته ان انتوا اصحاب من زمان قوي
مروان بصدمه
معقوله ادهم صاحبي هو اللي يعمل كده هو فعلا من يومه وهو بيكرهني ودايما كان بيغير مني لكن يوصل بيه الوقت انه يؤذيني في شغلي
جميله
مهما كان امك كانت تعبانه ليها رب كريم كان هيساعدك ويساعدها لكن تخوني المدير بتاعك ده اللي ما كانش ينفع ابدا ليه عملت كده ده انت خربتي بيت والله يسامحك
مروان
خلاص يا جميله ايه اللي حصل حصل لكن دلوقتي سهير هتنقذ الموقف وهتكلم ادهم وهتوقعه في شر اعماله ولا ايه
سهير
اللي انت عاوزه انا هعمله يا مروان بيه بس الله يخليك بلاش تبلغ عني وبلاش تسجني
مروان
يبقى اتكلمي ادهم دلوقتي وتخليه يقابلك بره وانا هكون ماشي وراكي وبعد كده مهمتي خلصت وانا هعرف اخد حقي منه كويس
سهير كلمت ادهم في التليفون وقالتها
سهير
ادهم بيه الحقني انا لازم اقابل حضرتك دلوقتي في موضوع مهم جدا لازم اكلمك في
ادهم
ومين قال لك ان انا هقابلك ولا اتكلم معاكي بقول لك ايه خلاص عندك كنت طالب مني خدمه هو انت عملتها لي واخذتي حقها كمان اطلعي من دماغي وما ليش دعوه باي حاجه
سهير
يعني ايه انت كده خلاص بعتني الله يخليك ما تسيبنيش
ادهم بضحك
ههههههههه
وانت ليه محسساني اني انا كنت وعدك بالجواز ولا حاجه بنت انت بلاش تنسي نفسك وما تتصليش علي ثاني
وبعديها ادهم قفل السكه في وش سهير وجميله قالت
جميله
خلاص يا مروان بدري انت عارف ادهم ده تعالى لو انت نروح عنده ونتكلم معاه بكل هدوء يمكن يتقبل مننا الكلام
مروان
بلاش الطيبه بتاعتك الزايده دي يا جميله ادهم قاصد ان هو يؤذيني في شغلي وانا ما ينفعش اظهر له خسارتي ولا قله حيلتي
جميله
طب هتعمل ايه دلوقتي يا حبيبي
مروان
العمل عمل ربنا وانت يا سهير امشي اطلعي بره شركتي مش عاوز اشوف وشك هنا تاني انت خاينه واللي يخون مره يخون 1000 مره ومره
وفعلا سهير سابت الشركه ومشيت وجميله بقت قاعده جنب مروان عماله تهون عليه
اما في شركه ادهم كلم جاسر صاحبه هو ومروان في التليفون وقال له
ادهم
جاسر باشا حبيبي واحشني فينك يا عم وفين ايامك الغاليه عندي ليك صفقه بمليار جنيه معايا يا باشا ولا عليا
جاسر
يا نهار ابيض ادهم بنفسه بيكلمني فينك يا عم هو لازم يكون في مصلحه يعني عشان اسمع صوتك طبعا معاك يا باشا من امتى وانا عليك ده احنا اصحاب من زمان
ادهم
حلوه قوي الكلام ده النهارده هكون عندك في مكتبك اشرب معاك القهوه وهعرفك الدنيا فيها ايه وصدقني مش هتندم ما انت عرفت انا ادهم الذكي
جاسر
طبعا طبعا يا صاحبي هو انت هتقول لي انا تحت امرك في كل حاجه تيجي تنورني يا ادهم
وبعديها فعلا ادهم اقفل السكه مع جاسر علشان يروح عنده المكتب ويبدا معاه صفقه العمر علشان يهده مروان المنشاوي
اما في البيت عند مراد كان قاعد بياكل رنا في بقها وبيقول لها
مراد
الف هنا على قلبك يا ست البنات طب امسكي كلي حته القشطه دي وخلاص علشان خاطري
رنا
حرام عليك يا مراد كل ده اكل هو انت فاكرني مفجوعه ولا ايه مش عارفه اكل نفسي مسدوده من الحمل
مراد
لا لا بقول لك ايه الكلام ده ما ينفعنيش انت لازم تاكلي وتتغذي وتخلصي الاكل ده كله كمان ولازم تشربي 2 كيلو لبن في اليوم انا امي كانت بتقول كده زمان
رنا الضحك
هههههه يا نهار ابيض هو انت عايزني اشرب 2 كيلو لبن في اليوم ليه ان شاء الله هو انا جاموسه
مراد بضحك
ههههههههه الله يسامح اللي اداك شهاده ومين قال لك ان الجاموسه بتشرب لبن يا قلبي الجاموسه بتشرب ميه ههههههه
رنا
ايا كان ايه هو الكلام انا مش هشرب 2 كيلو لبن في اليوم وكفايه بقى شيل القشطه وشيل المربى من قدامي انا عايزه حته جبنه قديمه وعايزه حته مش نفسي في قرن فلفل حامي
مراد
يا نهار ابيض ده الكلام ده انا كنت بسمعه في الافلام ده طلع بجد بقى يعني فعلا الحامل بتاكل الكلام ده طب كل ده واجيب لك اللي انت عاوزاه
رنا
لا لا بقول لك ايه انا رايحه عند بابا انت على طول كده مضايقني ومنرفزني ومش عايزه الواد يطلع عصبي والبنت تطلع عصبيه
مراد
ومين قال لك ان هم بنت وولد مش ممكن تكون بنتين ويبقوا احلى بنتين في الدنيا
رنا
يا لو كلامك طلع جد يا مراد وفعلا اجيب بنتين او بنت وولد بس اهم حاجه اجيب بنت علشان عاوزه اسميها جميله يا مراد
مراد
طبعا يا حبيبتي اللي انت عاوزاه كفايه اللي جميله عملته معانا دي اقل حاجه نقدمها لها ان احنا نسمي بنتنا على اسمها
رنا
ربنا يخليك ليا يا مراد بجد انا اول مره اشوفك حنين عليا كده بحبك يا اجمل حاجه في حياتي واجمل حاجه حصلت في دنيتي
اما جميله كانت قاعده جنب مروان في المكتب بتاعه قالت له
جميله
مروان حبيبي متهيالي قعدتك هنا ما لهاش لازمه تعالى نروح الفيلا نرتاح شويه ونفكر انا وانت على رواقه واكيد هنوصل لحل
مروان بعصبيه
الله يخليك يا جميله سيبيني في حالي انا مش طايق نفسي ومش طايق الفيلا ومش طايق اي حاجه حواليا انا نفسي الاقي صفقه دي انا ممكن اتدمر عارفه يعني ايه شركتي سمعتها تقع في السوق
جميله
صدقني يا مروان في حل انا متاكد بس انت اهدى يا حبيبي قوم بس كده انا وانت نصلي لربنا وندعي وان شاء الله ربنا هيحلها لنا
مروان
كلامك مطمني يا جميله ويا رب يكون فعلا صح يلا فعلا عندك حق نصلي ركعتين لربنا وان شاء الله ربنا هيحلها لي
اما ادهم راح عند جاسر صاحبه في المكتب واول ما دخل عنده قال
ادهم
حبيبي وصاحبي وعشره عمري وحشتني اخيرا هنحط ايدينا في ايد بعض ونبدا صفقه العمر
جاسر
يا نهار ابيض ايه النور ده اتفضل يا ادهم وحشتني ده انت ما تغيرتش لسه انت زي ما انت
ادهم
يعني ايه انا زي ما انا مش فاهم يا جاسر
جاسر
قصدي يعني كلامك المعسول واسلوبك الجميل ده انت منورني يا ادهم قل لي بقى صفقه ايه اللي احنا هنشتغل فيها انا وانت
ادهم
صفقه العمر يا جاسر وانا مسميها صفقه المليار لانها هتخلينا نعدي كل حاجه قلت ايه معايا يا صاحبي
جاسر
طبعا معاك بس ممكن تديني الورق كده واشوف الصفقه
هو فعلا جاسر شاف الصفقه وبصه على اسم الصفقه ولقاها باسم مروان المنشاوي وقال لادهم
جاسر بخبث
مين مروان المنشاوي ده يا ادهم ده صاحبك ده ولا ايه
ادهم
معقوله نسيت مروان المنشاوي صاحبنا من زمان ده دلوقتي بقى صاحب اكبر شركات بس هو مش عاوز الصفقه دي وقال لي اشتغل فيها لوحدك وانا مش هقدر يا صاحبي ايدك معايا قلت ايه
جاسر
تمام وانا تحت امرك معاك طبعا وهنشتغل فيها من النهارده ايه رايك يا ادهم
ادهم
حلو قوي قوي الكلام ده بس يا ريت ما حدش يعرف بالكلام ده ولا حتى مروان علشان ما يزعلش مني ان انا شاركتك وهو كان سايبها لي ليا لوحدي
جاسر
طبعا يا ادهم هو انت شايفني عيل صغير سيب لي ورق الصفقه علشان ابدا فيه براحتي واعرفك هنمشي الصفقه ازاي واحده واحده
ادهم
تمام الكلام وانا واثق فيك واثق في دماغك الالماظ يا جاسر سلام بقى والمره الجايه هبقى اشرب القهوه
وبعديها ادهم مش وجاسر محتار وقال في نفسه
جاسر
معقوله مروان هيسيب صفقه العمر دي اللي ادهم انا حاسس ان في حاجه غلط وادهم من زمان بيغير من مروان انا لازم افهم في ايه
اما ادهم ركب عربيته وقال في نفسه
ادهم
حلو قوي الكلام ده حظ سعيد للمره القادمه يا مروان يا منشاوي من بكره هتجيلك جلطه انت وجدك مين اللي هتشوفوه وهتسمعوه في السوق الصفقه بقت بتاعتي انا ومروان واسمك في السوق هيتهز وهيكون ملكش اي لازمه
اما في مكتب مروان كان قاعد هو وجميله ومتوتر جدا ولقيتها باب مكتب بيخبط عليه والسكرتير قال
السكرتير
في واحد عاوز يكلم حضرتك ويقابلك في موضوع مهم جدا يا مروان بيه
مروان
مش عايز اقابل حد امشي اطلع بره وقف كل المكالمات وقف كل المقابلات انا مش طايق نفسي
في الوقت ده دخل جاسر ومروان بص بصدمه وقال
وبعد كده حصل .........
انتظرونا في الحلقه القادمه
المنتقبه الجميله داخل القصر
الجزء الثاني
الحلقه الرابعه عشر
في الوقت ده دخل جاسر ومروان بص بصدمه وقال
جاسر
كده برده يا صاحبي مش عاوز تقابلني اخص عليك دي ما كانتش عشره عمر ولا كانت صحوبيه بنا واكلنا عيش وملح مع بعض
مروان بفرحه
معقوله جاسر يا حبيبي وحشتني قوي انت ايه اللي اعرفك بيا دلوقتي وايه اللي فكرك بيا يا نهار ابيض دى الدنيا صغيره قوي
جاسر بص على جميله وقال
جاسر
مش تعرفنا اختك ولا صاحبتك
مروان بضحك
لا يا صاحبي دي جميله مراتي ومش بس كده دي كمان شركتى في الشركه والمديره هنا
جاسر
يا ما شاء الله انت كمان اتجوزت لا لا ده انت كده بقى غلطان طب مش تفتكر صاحبك وتعزمني
مروان
حقك عليا يا جاسر انا عارف ان انا نسيت كل حاجه بس فعلا الدنيا مشاغل امال لما تشوف المنشاوي الصغير ابني بقى هتقول ايه
جاسر
مش هقول اي حاجه كل اللي هقوله ان انا زعلان منك معقوله المنشاوي الصغير يجي وانا ما اشوفوش يا نهار ابيض
جميله
انا فرحانه قوي يا مروان ان انت فرحت وضحكت من قلبك يا حبيبي ده انت بقالك يومين زعلان ومتنكد اهلا بيك يا استاذ جاسر تيجي تنورنا في الفيلا وتشوف منشاوي الصغير براحتك
جاسر
ان شاء الله يا مدام جميله فرصه سعيده ان انا اتشرفت بحضرتك ممكن يا مروان كلمتين على انفراد موضوع مهم جدا
مروان
ما تخافش يا جاسر جميله عارفه كل حاجه في شغلي ده غير ان هي كاتمه اسراري اتكلم براحتك
جاسر
ما شاء الله فرحتني يا مروان بعلاقتك بمراتك قد ايه انت بتحترمها وبتقدرها وهي فعلا شكلها بنت ناس محترمين ربنا يسعدك يا رب
هو فعلا جاسر وجميله ومروان قعدوا وجاسر قال
جاسر
كل الحكايه يا صاحبي ان ادهم صاحبنا جهه علشان يشاركنا واداني صفقه غاليه جدا ومهمه جدا وهو مسميها صفقه المليار وقال لي ان انت اديتها له وقلت ان انت مش عايزها وهو كان عايز يشاركني معقوله يا مروان ترمي صفقه زي دي
مروان بصدمه
كداب يا جاسر انا ما عملتش كده ادهم هو اللي سلط ناس يسرقوا الصفقه من شركتي ومن فيلتي كمان انا بقى لي يومين متنكد علشان صفقتي اتسرقت مني
جميله
من كلام حضرتك يا استاذ جاسر ان الصفقه معاك ولا احنا فاهمين غلط
جاسر
ايوه صح يا مدام جميله ايه الصفقه معايا وادهم مستنينى من بكره نبدا فيها شغل وطبعا انت عارف لو السوق كله عارف ان الصفقه اخذتها انا وادهم انت ايه اللي هيحصل بشركاتك يا مروان كلها هتقع وانا ما رضاش حاجه زي كده
مروان
انت فعلا انسان محترم جدا يا جاسر كنت صاحب جدع ولحد دلوقتي صاحب جدع لكن ادهم من يوم وهو غيور وخاين وما بيامنش لحد ولا حد بيامن له طب وانت ردك ايه يا صاحبي انا مش هضغط عليك
جاسر
بصراحه يا مروان انا لازم امسك العصايه من النص علشان شركتي ما تقعش ما انت عارف ادهم شركته اكبر من شركتي وممكن يضيع الدنيا كلها في ثانيه
جميله
بس انا مش مطمنه ازاي ادهم ساب لك الصفقه ومشي كده بكل سهوله انا متاكده ان مش هي دي الصفقه بتاعه مروان وادهم متاكد ان انت هتوصل لمروان الكلام ده ولا حاسه ان ادهم دلوقتي بيشتغل في الصفقه
مروان
معقوله الكلام ده يا مدام جميله على العموم انا جايب ورق الصفقه معايا خدي يا مروان اطمن هي دي صفقتك ولا لا
مروان شاف الصفقه وقال بصدمه
مروان
للاسف يا جميله كلامك كله صح ادهم بيعطلني انا ومروان علشان يشتغل هو في الصفقه واكيد بكره الصفقه اكون في كل مكان وانا كده شركتي كلها وقعت
جاسر بصدمه
متاسف جدا يا مروان صدقني كان نفسي اساعدك بس معقوله ادهم لسه واطي وندل زي ما هو وما تغيرش ابدا
مروان
اللي فيه طبع عمره ما بيتغير يا جاسر بس دلوقتي هنعمل ايه انا مش مطمن خالص ومش متفائل خير
جميله
اهدى يا مروان اهدى يا حبيبي عشان خاطري ان شاء الله خير رب الخير لا ياتي الا بالخير ثق في ربنا
مروان
ونعم بالله يا جميله
جاسر
بس ما شاء الله انا كده اطمنت عليك وعلى حياتك ان انت معاك زوجه صالحه زي دي ما تخافش بدل الواحد معاه زوجه صالحه ما يخافش من الدنيا ابدا
مروان
يا رب يا جاسر ان شاء الله خير
جاسر
على العموم انا همشي دلوقتي ولو في اي جديد طمني يا مروان وانا مش هسيبك يا صاحبي
مروان
وده العشم يا جاسر انا عارف ان انت من زمان بتحبني وانت انسان محترم وعمرك ما تغدر بي ابدا وان شاء الله هيكون بينا شغل جديد بيني وبينك يا صاحبي
وبعديها جاسر مشي ومروان روح البيت هو وجميله وكان محتار مش عارف يعمل ايه لكن سمع كلام جميله وسابها لربنا وان شاء الله هتتحل
اما عند ادهم كان قاعد عمال يضحك في مكتبه ومبسوط وبيقول في نفسه
ادهم
كده انا رميت الطعم لمروان لاني متاكد وعارف ان جاسر هيجري ويعرفوا كل حاجه وانا بقى هسيبهم يلفوا حوالين نفسهم وبكره خبر ينزل في كل مكان على صفقتي الجديده صفقه المليار
وبعديها ادهم كلم منافس مروان علشان يدي له الصفقه الجديده هو يشاركوا وقال له
ادهم
كمال باشا بكره هنتشارك على اجمل صفقه صفقه المليون صفقه حفيد المنشاوي قلت ايه معايا
كمال
يا نهار ابيض لو الكلام ده صح يبقى انت كده بقيت احسن شركه في الدنيا وهكبرك يا ادهم بس فعلا تكون على قد كلامك
ادهم
عيب يا باشا الكلام ده انا مش صغير وعارف انا بقول ايه بكره نتفق انا وانت
كمال
تمام يا ادهم وانا معاك في كل حاجه ومستنيك ايدي بايديك ندمر المنشاوي وحفيده ونكسب احنا السوق
ادهم
ايوه كده هو ده الكلام ياما نفسي ادور على واحد نفس لوني ونفس تفكيري وفعلا لقيته
كمال
ان شاء الله هيكون في بيننا شغل كويس جدا بدل احنا فاهمين بعض كده يا ادهم بكره هتكون عندي بالصفقه علشان تتم ونكسر المنشاوي
ادهم بضحك
هههههههه لا يا كمال باشا ايه الكلام ده زمان انت اللي بكره هتجيلي ادهم الصغير كبر خلاص وفرصتي جات لحد عندي ما ينفعش اسيبها
كمال بضحك
هههههههه حقك يا ادهم ما هو صحيح ما انت معاك صفقه المليار وانا موافق بكره هاجي لحد عندك نشرب القهوه مع بعض ونتفق مع السلامه
وادهم كان قاعد على مكتب سرحان وفرحان وعمال يفكر في بكره ايه اللي هيحصل لمروان والمنشاوي لما يصطدموا يعرفوا ان صفقه المليار بقت مع ادهم وادهم يبقى مليونير
وفي الوقت ده دخل عليه حمزه وقال له
حمزه
في ايه يا ادهم باشا انت نسيتني ولا ايه وكمان منبه على السكرتير ما يدخلنيش عندك ليه كده ده انا كنت ذراعك اليمين
ادهم بعصبيه
انت ايه اللي جابك هنا يا حمزه بقول لك ايه انا مش ناقص مشاكل انت اللي غبي واكتشفت واكيد وشك جاي في الكاميرا عند مروان يعني انت هتجيب لي مشاكل اتفضل امشي من هنا وما شوفش وشك ثاني
حمزه
يا ادهم باشا عشان خاطري بلاش تستغنى عن ه عشان خاطر امي التعبانه انا كنت تحت ايديك وخدامك وبعمل كل اللي انت عاوزه ليه استغنيت عني بالسهوله دي
ادهم بزعيق
ما تتكلمي عدل يا حمزه هو انت كنت خطيبتي وانا ما اعرفش هو ايه اللي استغنيت عني ما انت اللي غبي وخلاص متشكرين مش عاوزك ثاني واطلع بره علشان لو ما مشيتش هخلي الامن يطلعك بره
حمزه
هي وصلت لكده يا باشا تخلي الامن يطلعوني بره كثر الف خيرك لحد كده
وكان ادهم قاعد وورق الصفقه بتاع مروان على المكتب عمال يدرسوا وفي الوقت ده جاء له تليفون وادهم قال
ادهم
اطلع بره يا حمزه انا جالي التليفون مهم جدا هروح ارد على التليفون اجي ملقاكش علشان ما اطلبش البوليس سامع ولا لا
حمزه
حاضر يا ادهم باشا انا ماشي تحت امرك وكثر الف خيرك على كده
وبعديها ادهم قام وبعد عن المكتب علشان يرد على المكالمه المهمه وحمزه راح وخد ورق الصفقه كله وهرب اما ادهم بعد ما خلص مكالمه رجع وبص على المكتب ما لقاش ورق الصفقه وقال بزعيق
ادهم
يخرب بيتك يا ادهم حته عيل هلفوت ملهوش لازمه ضحك عليك يا نهار اسود اكيد حمزه هينتقم دلوقتي انا لازم اكلمك واضحك عليه بكلمتين يمكن يرجع
وفعلا ادهم حاول يكلم حمزه ورد عليه في التليفون وقال
ادهم
انت فين يا حمزه ارجع لمخك وعقلك ورجع ورق الصفقه اللي انت اخذته من على المكتب بتاعي يا حمزه
حمزه بضحك
هههههههه معلش يا باشا ما هي الدنيا كده يوم ليك ويوم عليك ولما انت اخذت اليوم بتاعك جيت علينا كلنا ودص برجليك دلوقتي جه يومي وانا مش هسيب فرصتي تضيع مني ابدا
ادهم
طب انت رايح فين دلوقتي ارجع وهديك الفلوس اللي انت عاوزها عشان خاطر علاج امك اعقل يا حمزه وبلاش تتهور الصفقه دي مهمه جدا عندي هديك فيها مليون جنيه
حمزه
ومين قال لك ان انا عاوز فلوس يا باشا انا عاوز اذلك زي ما انت ذليتني وبقول لك ايه هقول لك كلمتك المفضله ما تتصلش على الرقم ده ثاني سلام
وبعديها حمزه قفل السكه وراح على فيله مروان وطلب ان هو يقابله واول ما سعديه شافته مسكت فيه وقالت له
سعديه
تعال هنا يا حرامي انا مش هسيبك يا مروان بيه يا جميله هانم الحقوني انا مسكت الحرامي ومش هسيبه تعالوا بسرعه
حمزه
اعقلي يا سعديه انا مش حرامي انا جايه اصلح اللي انا عملته ما يصحش كده سيبي هدومي عيب اللي انت بتعمليه ده
سعديه
واللي انت عملته كان صح يا اخويا ده انت كنت هتخلص عليا انا مش هسيبك ده انا هجيب حقي منك
وفي الوقت ده نزل مروان وجميله واول ما شافوا سعديه ماسكه في حمزه قال
مروان
بس يا سعديه ايه اللي حصل هو انت مين انت حمزه اللي دخلت سرقت الورق من مكتبي ايه اللي جابك هنا اكيد ادهم زقك عليا عاوزين ايه ثاني بس انا مش هسيبكم
حمزه
ايه ده يا باشا واسمع مني كلمتين وريح نفسك انا جاي اعمل الصح وجاي ارجع الحاجه اللي انا خدتها اتفضل الورق بتاع الصفكه بتاعتك اهو انا ادهم بيه غدر بيا وانا غدرت بيه وهو ده حقك يا باشا وحاجتك رجعت لك لحد عندك
مروان خد ورق الصفقه وفعلا اتاكد ان هي دي الصفقه اللي بيدور عليها وقال
مروان
وايه اللي صح ضميرك كده قوي ولا علشان ادهم غدر بيك وحسيت بخيانته
حمزه
فعلا يا باشا هو غدر بيه وضحك عليا وهو ده رد الغدر بالغدر ودلوقتي انا رجعت لك حاجتك يا باشا وانا كده في السليم تؤمرني بحاجه ثانيه
مروان
لا يا حمزه مش عاوز اي حاجه ثانيه كل اللي انا عاوزه ان انت تستخبى علشان ادهم مش هيسيبك في حالك اكيد بيدور عليك دلوقتي وقالب الدنيا عليك
حمزه
لا يا باشا ما بقتش فارقه خلاص اهم حاجه دلوقتي ان انا رجعت كل حاجه لصاحبها وانا كده مرتاحه البال يا باشا
سماح
والنبي عندك حق يا بنت يا سعديه تحبيه ده الواد طول بعرض يا اختي حلوه على جمال امك يا واد
حمزه
وحقك عليا يا سعديه ان انا استغليتك علشان اعرف اوصل لورق الصفقه ما تزعليش مني وانا اسف ليكم كلكم عن اذنكم
مروان
مع السلامه يا حمزه وخلي بالك من نفسك
وبعديها حمزه مشي والمنشاوي قال
المنشاوي
شفت يا مروان مش قلت لك هتتحل الحمد لله يا حبيبي
جميله
انت طيب يا مروان وانا كنت متاكده ان ربنا هينجدك من الازمه دي الف مبروك يا حبيبي على الصفقه الجديده صفقه المليار
مروان
انا فعلا لازم اعمل اول خطوه صح وهي انت اكيد عارفاها يا جميله
جميله
طبعا عارفاها ده انا شايفاها في عيونك من زمان
مروان
تمام وبكره الصبح اول ما هصحى من النوم انا هعمل الصح اللي المفروض كان يحصل من زمان
هو فعلا تاني يوم مروان صحي من النوم وحضر نفسه وراحه على شركه جاسر صاحبي واول ما دخل مكتبه قال
مروان
صباح الفل يا صاحبي مستعد صفقه المليار تتم ونعملها انا وانت
جاسر
يا نهار ابيض ايه السباحه اللي زي الفل ده يا صباح الورد على عيونك طبعا موافق ده حاجه تشرفني يا مروان
مروان
انا مش هلاقي احسن منك ولا اجدع منك يا جاسر انت فعلا انسان محترم وكفايه ان انت اول ما حسيت ان شركتي هتتهز جيت لي على طول علشان تنبهني
جاسر
انا ما عملتش حاجه يا مروان انا كان نفسي اساعدك بس فعلا ما قدرتش اقف قصاد ادهم انت عارف قد ايه هو شرير وحش
مروان
قوم يا جاسر ايدك بايديا والنهارده هتتم اجمل صفقه صفقه المليار يلا بينا
وفعلا ادهم دخل عليهم المكتب ومروان وجاسر كانوا حاطين ايديهم في ايد بعض وبيتحدوا علشان الصفقه الجديده واول ما شافهم ادهم قال
ادهم
كده برده يا مروان عملت اللي في دماغك وعملت اللي انت عاوزه وفي الاخر هتعمل صفقه المليار لوحدك انا كنت متاكد وعادي ان انت في يوم من الايام هتوصل بس ما كانش في بالي انك هتوصل للمرحله الكبيره دي ابدا
مروان
من يومك وانت بتغير مني يا ادهم ما اعرفش ليه وعشان ايه المهم دلوقتي ان انت ما بقاش ليك مكان بينا بسبب غلك وحقدك علينا
جاسر
يا ادهم لازم تحب الناس اللي حواليك شويه ما ينفعش تكرهنا بالطريقه دي احنا ما عملنالكش حاجه ولازم تحط ايديك في ايد الناس اللي بتحبك مش تخونهم وتسرقهم
ادهم
يا سلام يا سلام دلوقتي بقيتوا انتوا الاثنين افاضل وما فيش زيكم وانا الشرير الحقود على العموم انت لو فاكرني ان انا هسكت لحد كده تبقوا غلطانين انا هفضل وراكم لحد ما اهد شركاتكم وخليها ما لهاش وجود ابدا وشركه الادهم هي اللي تبقى فوق جدا
مروان
اللي انت عاوز تعمله اعمله مهما عملته مهما لفيت مش هتاخد غير نصيبك وانت للاسف ما بترضاش بنصيبك على العموم انا عايز تجيب كرسي وتقعد تتفرج على صفقه المليون لما تتم لشركه جاسر وشركتي يا ادهم
جاسر
وده شرف ليا يا مروان ان انت تفكر فيا ربنا يخليك يا صاحبي وان شاء الله تكون فاتحه خير علينا
ادهم
حلو قوي الكلام ده ودلوقتي ادهم ما بقاش لي وجود بينكم بس انا برده عندي كلمتي ههدكم يا مروان ههدكم يا جاسر مش هسيبكم ابدا
وبعديها راحه على شركته وكان قاعد في مكتبه هيتجنن معقوله ده كان كلها كم ساعه وهو هيكون صاحب صفقه المليار دلوقتي هو خسر كل حاجه
اما في البيت عند عزمي وسمر صحيت من النوم على كابوس ان كريم بيخلص عليها وكانت بتصرخ وبتقول
سمر
لا يا كريم لا يا كريم الله يخليك انا ما عملت لكش حاجه سيبني وما تظلمش ابني
عزمي
اصحي يا سمر اصحي يا حبيبتي ده كابوس انت بتحلمي كريم مش موجود ابدا معقوله يا سمر كل يوم على الكابوس ده هتعيشي امتى حياتك هترتاحي امتى يا حبيبتي
سمر
بين كده يا عزمي مش مكتوب عليا الراحه ابدا انا خايفه على ابني قوي وحاسه ان هو ماذي معلش يا حبيبي انا لازم البس واروح اطمن عليه في الفيلا عشان من امبارح ما حدش فيهم بيرد عليا في التليفون
عزمي
ما فيش مشكله يا حبيبتي قومي يلا جهزي نفسك وانا هوديكي وبعد كده هروح على المستشفى قضي اليوم معاهم النهارده وانا متاكد ان هم بخير ما تقلقيش
وبعديها عزمي وصل سمر لحد الفيلا وراحه على المستشفى واول ما داخله السمر الفيلا سماح قالت لها
سماح
بنت يا سمر غضبانه ولا ايه نهارك اسود هو زعلك هو ضربك هو غلط فيك ده انا هوديه في 60 داهيه يلا بينا نطلع على محكمه الاسره
جميله
في ايه يا حماتي طمنيني عليك مالك مخضوطه كده ليه عم عزمي مزعلك ولا ايه
سمر
يا حبايبي انا كويسه ما فيش حاجه انتم من امبارح ما بتردوش عليا وقلت قوي عليكم والنهارده حلمت بكابوس وحشه طمنوني مروان كويس
جميله
يا سبحان الله قلب الام وبيحس مروان دلوقتي بقى كويس لكن امبارح ما كانش كويس خالص يا حماتي بس احنا ما كناش عاوزين نعرفك علشان ما تضايقيش
سماح
يا سلام يا سلام بقيتش امي وبتحس بابنك يا بنتي يا سمر طمنيني يا بنت عامله ايه انت وعزمى
سمر
انا كويسه الحمد لله طمنوني يعني مروان دلوقتي بقى كويس والمنشاوي الصغير عامل ايه والمنشاوي الكبير وصبري انتم كلكم وحشيني قوي يا جماعه
جميله
وانت كمان وحشتيني قوي يا حماتي والبيت وحش قوي من غيرك
سماح
بنت يا سمر انت مش هتمشي النهارده اقعدي عشان اعمل لك الاكله اللي انت بتحبيها ونتغدى مع بعض
سمر
اه طبعا موافقه انا جايه اقضي معاكوا اليوم انتم كمان واحشيني قوي واحشني القعده والهزار معاكم
وفعلا سمر قعدت معاهم وقضت اليوم وكان يوم جميل جدا
اما تاني يوم الصبح كان الخبر مالي كل مكان ان صفقه المليار تمت على خير ما بين مروان وشريكه وجاسر وبقوا الاثنين اشهر شركتين في السوق
واول ما جاسر شايف الخبر ده كلم مروان في التليفون وقال
جاسر
متشكر جدا يا صاحبي انا مش عارف اشكرك ازاي انا كنت خلاص على وشك ان انا افلس واقفل شركتي وكنت متاكد ان انا مش هعرف اشتغل وابقى مشهور ما بين الشركات الكبيره دي
مروان
ما تقولش كده يا جاسر دي اقل حاجه اقدمها ليك على امانتك واهتمامك بيا يا حبيبي وان شاء الله من النهارده شركتك هتكون من اشهر الشركات
جاسر
فعلا يا صاحبي انت كنت عند وعدك وقد كان شركتي بقت من اشهر الشركات ومش ملاحق على الشغل اللي جالها
مروان
وان شاء الله يا حبيبي مش هتكون اخر شغل بينا ولا هتكون اخر صفقه بينا
وبعديها مروان قفل السكه مع جاسر واول ما ادهم شاف الخبر ده اتجنن وقال في نفسه
ادهم
وبعدين ده انا كده رحت في 60 داهيه اكيد كمان مش هيسكت يمكن هيفكر ان انا كنت بلعب بيه وكمان ما بيهزرش وما يعرفش هزار في الشغل
انا لازم امشي من هنا واسيب الشركه علشان كمان ما يعرفش يوصل لي انا لازم اؤمن نفسي
وبعديها ادهم كان بيلم حاجته علشان يمشي من الشركه لمده كم يوم لحد ما الموضوع يهدى شويه لقى كمال داخل من باب المكتب وقال
كمال
يا سلام يا سلام بتهرب ورايح على فين يا محترم هو انت فاكر نفسك من دوري عشان تهزر معايا ده انا هوديك ورا الشمس يا ادهم
ادهم
اهدى بس يا كمال باشا انت فاهم غلط صدقني الصفقه كانت معايا بس السكرتير بتاعي غدر بيا ووداها لمروان طب اعمل ايه
كمال
بدل انت خايب ومش عارف تشغل ناس محترمين معاك يبقى ما كنتش رفعت السماعه عليا وكلمتني على الصفقه ده انا على اساسها كلمت ناس كبيره قوي في السوق انت كده صغرتني وانا مش هسيبك سليم ابدا
ادهم بخوف
قصدك ايه يا باشا انا مش فاهم حاجه لا لا لو سمحت اهدى كده هو انت فاكرني خايف منك ولا ايه
كمال
قدامك فرصه واحده بس تخلي مروان يرجع في رايه ويسحب الصفقه دي من السوق لا اما كده لا اما قول على نفسك يا رحمن يا رحيم تمام يا ادهم سلام
وبعديها كمان مشي وادهم كان قاعد خايف جدا وقال في نفسه
ادهم
يا ريتني ما كلمتك يا مروان يا ريتني ما فكرت فيك ولا خدت منك الصفقه يا دي الليله السوداء طب اعمل ايه دلوقتي ما فيش غير حل واحد هو ده الحل الوحيد اللي هيوقف مروان عند حده ان انا اروح واخطف ابني ولو فعلا خطفت المنشاوي الصغير كده مروان هيوقف الصفقه على طول وانا ما اخسرش روحي ولا اخسر حياتي
هو فعلا بعديها على طول ادهم لبس لبس مقنع وداره وشه خالص وراح على فيله مروان ودخل من ناحيه المطبخ واستنى لما كل اللي في صاله الفيلا مش موجودين خالص وطلع على الاوضه لحد ما سمع صوت المنشاوي الصغير بيعيط ودخل على اوضته من غير ما حد يشوفه
وبعد كده حصل .........
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا