رواية قيود صعيدى الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية قيود صعيدى الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات
اللي في بطنك ده ولدي ولا ود الظابط اللي كنتي سارحه معاه انطقي
افراح اتسعت عنيها بزهول شديد وهيه مش مصدقه اللي بتسمعه وقالت ..مستحيل لا لا مش ممكن انت اتجننت والله العظيم اتجننت وانا بقت اخاف منك يا مجنون وقامت بسرعه وجريت على الباب وهيه بتقول بزعيق... جدي يا جدي الحقنيييي جدييي
بس بدر لحقها ومسكها بسرعه ودفعها عند الحيط وقرب منها قوي وقال بغضب يحرق الكون...انا اللي مجنون ولا انتي اللي عايزه تغطي على عملتك المهببه
ومسكها من فكها بقوه وقال انطقي وانجدي روحك يا افراح..العيل الي في بطنك مني ولا منه اتكلمي
افراح بقت تبكي جامد وترتعش ونطقت بالعافيه وقالت...ابنك...ياريتو كان من اي ك،لب غيرك
بدر قال بسخريه ..وايه الي يضمنلي ...مش يمكن منو علشان اكده عايزه تسقطيه و
بس قاطعتو لما دفعتو بعيد عنها وقالت بغضب وزعيق..اسمع بقى انت عارف كويس اني اشرف من الشرف وان مفيش حد لمسني غيرك ..وانا متأكده انك لو شكيت لحظه واحده اني كنت في حضن راجل تاني مكانش زماني عايشه لحد دلوقت فبلاش تتصرف كده لاني مش هخاف منك مهما عملت وكمان يا ابن العمد انت عارف كويس انا ليه عايزه اسقطه
بقلم...زهرة الربيع
بدر حمحم وبعد عيونه عنها وطلع سيجاره بقى يشربها ببرود وقال..لاه...معارفش ..ومعايزش اعرف
افراح قالت بغضب وجنون لا ..لا لازم تعرف..لازم تعرف اني مش طيقاك وجبت اخري منك مش قادره استحملك بقى ..انت بني ادم مقرف يارتني مت انا بدل امي وابويا ....مكنتش اتزليت ولا اتحبست عند وسخ زيك
بدر رما السيجاره وداس عليها بغضب وقرب منها بطريقه تخوف وقال...زعلانه قوي على عيشة ابوكي...ابوكي الطبال اللي بياكل من عرق العوالم ...ده بدل ما تحمدي ربك اننا لمناكي وجبناكي هنه بعد ماماتو... والا كان زمان عمامك القرون مشغلينك في الخمرات ولا نسيتي وقت ما جيتي لجدي تبكي وتقوليلو انك حابه تكملي علامك ومعيزاش تشتغلي كيف ما هما عايزين لو ناسيه افكرك باللي دار حرف حرف
افراح قالت بغضب...لا انا فاكره كل حاجه..ايوه مكنتش عايزه ارقص ومكنتش عايزه اقعد معاهم لانهم عايزين يشغلوني بلقمتي بس اللي لجأتلو ده يبقى جدي زي ما هو جدك وليا حق عليه ...مكنتش اعرف انو هيجي عليا هو كمان ويجوزني لواحد زيك ويكتب كتابي غصب عني بحجة ان اعمامي مياخدونيش.... كنت فاكره هيحميني من غير مقابل انا كان اهون عليا ارقص واتعرى ولا اتجوز واحد زيك اناني وغبي ومشوفتش تربيه بجنيه وايدك طويله ومتفرقش عن المواشي اللي بتربيها ابدا
هنا بدر مسكها من شعرها بغضب وقال...انتي لحد دلوك مشوفتيش حاجه من طولة اليد متخلنيش اوريهالك لانك مهتتحملهاش ودفعها بغضب على السرير
افراح بقت تبكي ومش قادره تقوم تقف من التعب فضلت مكانها وبقت تبكي بحسره
بدر بصلها شويه وحس بحزن رهيب عليها وكان نفسو يهديها في حضنو بس افتكر كل اللي عملته معاه حس بغضب شديد وقال ...اسمعي وحطي الكلمتين دول حلقه في ودنك لاني مهعيدهمش تاني..انتي هتفضلي هنه في اوضتي مهترجعيش الزريبه..طبعا مش علشانك..ده علشان ولدي اللي في بطنك ولد بدر ابو المكارم يتكرم حتى من قبل ما يولد ...هتفضلي هنه مرتاحه واكله شاربه نايمه متهنيه لحد ما تولديه ووقتها نكمل حسابنا يا بت نادر الطبال
ولسه هيمشي قالت بغضب....الطبال ده جوز عمتك اخت ابوك وجوزتوها ليه برضاكم يا عمد
بصلها بسخريه وقال..لا مش برضانا..ده برضى جدي بس لانو طول عمره قلبو رهيف ومبيتنيش لولاده كلمه احنا وكل عيلتنا بريئين من النسب ده
افراح ضحكت ضحكه حلوه بسخريه ووقفت وقالت..علشان كده كررتو النسب واتجوزتني صح
بدر اتغاظ من كلامها و قال ..لاه انتي حاجه تانيه انتي للمزاج وبس.. اخدتك جاريه ليا...بس انا لسه معتبرش اتجوزت لما ابقى اختار وانقي نقاوه هتشوفي ضرتك هتبقى مين وبت مين..ويمكن كمان تربي ولدك لان الصراحه مضمنش ربايتك
افراح بصتلو بسخريه وكتفت اديها وقالت ..مش لما يبقى فيه ولد اصلا الولد ده انا هنزله مش عيزاه ومش هتقدر هتجبرني عليه
بدر بصلها بغضب شديد وقال..ومعايزاهوش ليه بقى لانو مش من حبيب القلب
قالت بغضب وزعيق..بطل سفاله بقى ..قولتلك انا لما قابلت الظابط مقابلتوش لان بنا حاجه اناكنت بقابلو لانو وعدني يخلصني منك ويسجنك واخد حريتي اللي سرقتوها مني
وقربت منو بغضب وبصت لعيونه بتحدي وقالت ...اما و
بالنسبه للطفل انت عارف كويس انا هسقطه ليه بلاش تخليني افكرك
بدر بعد عيونه عنها بحرج بيحاول يخبيه وقال..انا لما قربتلك كنتي مرتي على سنة الله ورسوله وكتبنا كتابنا وعملنا فرحنا ده كان حقي و
قاطعتو وقالت بزعيق مكانش حق..كان اغتصاب سامع ..انت اعتديت عليا واخدت مني اللي انا رافضه ادهولك غصب علشان تعرف مين فينا اللي ميستنضفش التاني يا ابن البشوات
بدر مسكها من دراعتها بغضب وقال...لو لسانك ده طول اكتر من كده هقصهولك وارتاح...وسمي اللي حصل بينا كيف ما عايزه تسميه..انتي كنتي مرتي وحقي وانا مبفرطش في اي حق ليا وولدي لو جرالو حاجه هقطع من لحمك واسويه للكلاب واخبطي راسك في اتخن حيط
ودفعها على السرير بغضب ومشي وهو متنرفز جدا وهيه كانت بتبص لطيفه بغل رهيب وبصت لبطنها وهيه حاسه بغضب جواها مسيطر على كل افكارها
اما بدر نزل تحت ونادى للخدامه وقال...بت يا وداد
وداد جات وقالت... نعمين يا سيدي
بدر قال بضيق....تروحي تطلعي عشا لستك افراح وتخليها تاكل غصب عنها فاهمه الدكتوره قالت لازمها تغذيه
وداد قالت بفرحه..تؤمر يا سيدي حالا
وجريت على المطبخ
بدر لسه هيمشي جده نادالو وقال بضيق...عاجبك اللي حصل للبت ده... كنت هتموت ولدك بيدك
بدر اتنهد بخنقه وقال...وانا اش دراني انها حبله يا جدي...ولا انت عايز تغلطني وخلاص
جده قال بضيق...واغلطك ليه في جميع الاحوال انت غلطان
بدر بصلو بدهشه وقال..غلطان ...غلطان في ايه بقى
جده قال بضيق...طبعا غلطان هو لو مكانتش حبله عادي نأذيها قولتلك الف مره طلعها او وكلها حتى يكون في معلومك لو كان جرالها حاجه مكانش لساني هيخاطب لسانك ليوم الدين
بدر اتنهد وقال...يا جدي انا كمان اكيد مقصدش يحصلها كده كنت بخوفها علشان مترجعش تكرر اللي عملته
وكمل بحده وقال..بت بتك راسها انشف من الصرمه القديمه ويمين بالله لو رجعت كلمت الظابط ولا قابلتو لاكون مخلص عليها المره دي ومهيهمنيش اي حاجه
جده اتنهد وقال..يا ولدي الامور متتحلش كده البت اتجبرت على جوازتها منك وكانت فاكره كده هتهرب من اللي هيه فيه وانت بدل ما تطمنها وتعرفها ان ملهاش مكان غير في حماك تأذيها وتعمل فيها كده..طب حتى راعي انها بنيه يتمه وهتتحاسب عليها
بدر اتنهد بضيق وقال...انت عارفني زين يا جدي ..انا مقاتلش نفسي على اذيتها وعارف كمان اني ميال ليها ولولا كده مكنتش اتجوزتها بس اديك شايف عمايلها
جده قال بسرعه..عمايلها دي عمايل عيال والعيل تقدر تاخدو في باطك وتخليه طوع امرك بكلمتين... اللين احسن حل في الامور دي يا ولدي انا عارف افراح عنيده مع العنيد وانا خايف تاذي روحها او تأذي اللي في بطنها
بدر قال بغضب.... تأذي ايه ده ولدي ولو....
بس قطع كلامو لما سمع صوت خبطه جامده في الاوضه طلع جري على اوضته وهو مش عارف ايه اللي بيحصل
جده قال بقلق...استر يارب
بدر اول ما وصل وفتح الباب اتفاجأ بافراح واقفه على طاوله عاليه
قال بزهول...انتي انتي واقفه كده ليه وايه الصوت اللي سمعته..انتي نطيتي من عليها يا بت المركوب انتي وووو
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا