القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اخذت بذنب اخي الفصل الثالث والرابع بقلم ساره عادل حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية اخذت بذنب اخي الفصل الثالث والرابع بقلم ساره عادل حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية اخذت بذنب اخي الفصل الثالث والرابع بقلم ساره عادل حصريه في مدونة قصر الروايات 


البت بتنزف هنعمل اي دلوقتي لتم وت فيها ونروح في داهية 

..:يلا قبل ما حد يجي ويقفشنا كله يخبي وشه كويس عشان لو فيه كاميرات مش عايزين نروح في مصيبة

........

ردي يزفتة مبترديش ليه 

عمار بزهق:هرن لأمتي عشان حضرت جنابك تردي حاول كذا مرة ملقاش اي نتيجة قرر يروحلها البيت 

وصل باسرع ما يمكن ودخل بغضب وهو بيزعق بص لقا البيت مكركب استوعب بسرعة ودخل لقي شروق مرمية علي الارض وغرقا نه في د مها 

عمار بصدمه:شررروق اي اللي عمل فيكي كدا ردي عليا مين الحيوان اللي اذاكي كدا قام بسرعه من دون تفكير وجري علي المستشفي 

.........

روح ببرود:مش فاتحه واللي عندك اعمله 

مراد بغضب:يعني مش خايفة قصدك كدا تحبي اوريكي أنا ممكن اعمل فيكي اي هتندمي يروح هزعلك جامد 

روح بسخريه وخوف من قلبها:كلام علي الفاضي مستنية اشوف اللي هتعمله 

معداش دقيقة وكان مراد كاسر الباب 

روح بصتله بصدمه وخوف رجعت لورا  من الخوف والخضه اللي فيها 

مراد بشر:تحبي بقي يقطة اوريكي ممكن اعمل اي 

روح بخوف:متقدرش تعمل حاجه اصلا اخرك كلام وبس 

مراد بسخرية قرب منها واحده ومسك أيدها بعنف وقال مبحبش الحركات دي مفهوم متتكررش تاني 

روح بخوف هزت راسها وبعدها اتكلمت بصوت هادئ وقالت:ممكن تخرج برا 

مراد ببرود:بيتي وانا حر فيه اقعد في المكان اللي انا عايزه 

روح:لا مش بيتك لوحدك فيه حاجه اسمها خصوصية لو مش عارف عنها 

مراد :أنا مش عارف سكتلك ليه ليكي اصلا حس  تتكلمي ما كفاية اللي جالي منكو 

روح بصت بحزن وسكتت خالص 

........

نعم يعني اي ازاي كانت حامل 

...:للاسف كانت حامل والجنين نزل وكمان للاسف الرحم اضطربنا نشيله ربنا يعوض عليكو 

عمار بصدمة:انت بتقول اي شلتو الرحم ازاي وليه مخدتوش موافقتنا الاول 

الدكتور:مكنش فيه وقت عشان ننقذ المريضة اضطرينا نشيله استأذن مشي الدكتور من هنا وعمار قعد مكانه حط أيده علي رأسه بتفكير 

عمار لنفسه:يعني اي شالت الرحم يعني معدتش هتخلف طب ازاي هعيش معاها وهيا مش هتخلف تاني لازم. اتصرف بدل ما البس الليلة 

يتبع


عمار بصدمة:يعني اي شالت الرحم يعني كدا أنا مش هخلف لا انا مش هلبس الليلة دي لازم اخلع بسرعة 

شروق فتحت عينها بتعب واستوعبت اللي حصل وبدأت تعيط وقالت بتعب شديد:شفت اللي حصلي كانو هيمو توني يا عمار 

عمار ببرود:متقلقيش انتي كويسة اهو مجراش ليكي حاجه 

شروق بصدمة: مالك بتتكلم كدا لي بقلك كنت هم وت كانو هيمو توني 

عمار ببرود:شروق انتي كنتي تعرفي انك حامل 

شروق بصدمة: حامل مين اللي قال كدا أنت بتقول اي

عمار بزعيق:متعمليش نفسك عبيطة كنتِ سايبة الطفل ليه كنتِ عايزة تخلفي منه

شروق بتعب اتكلمت بغضب:قلتلك معرفش وبعدين اي الأسلوب المقرف دا انت شايف حالتي عاملة ازاي ودا كل اللي همك يعني 

عمار بزهق:بتحاولي انتي تغيري الكلام عشان تقلبيها خناق حتي وانتي تعبانة مقرفة أنا ماشي ومريحك طلع بسرعه ورزع الباب وراه 

شروق بصت لصدمة من تحوله المفاجئ بالطريقة دي 

.........

انتي يزفتة لما انادي عليكي تردي 

روح ببرود:اظن ليا اسم لما تناديني بيه هرد وقتها غير كدا متستناش مني حاجه 

مراد بغضب:كل كلمه ردي عليها منا اللي سكتلك ومديكي حريتك 

روح:حرية اي اللي بتقول عليها طلقني وانا وقتها هتبقي حريتي دا سجن بالنسبالي أن ابقي مع واحد زيك 

مراد:وانا بقي اي صفاتي بالنسبالك يست روح هو انا لسه عملت فيكي حاجه دا انا بتعامل معاكي بحنية أنا لو عايز ااذيكي جامد صدقيني هكرهك في كل حاجه في حياتك كفاية انك السبب في اللي اخوكي عمله 

روح بزعيق:قلتلك مليش دعوة بالحوار دا انت مبتفهمش 

مراد بغضب:يعني مراتي كانت صاحبة مين انتي هتلفي وتدوري عليا دا مكنتش بتطلع من البيت غير معاكي وغير كدا التسجيل اللي بيوضح انك عارفه بكل القرف دا ومشجعاهم كمان 

روح:أنا معملتش حاجه مهما تقول احتفظ بيه لنفسك مش مضطرة اكدب 

مراد بصلها شوية وقام من مكانه باندفاع لدرجه روح قلبها وقف من الخوف بس عكس صدمتها دخل وقفل علي نفسه 

..........

محمد بغضب:يعني اي مسافر ورايح فين بالمصايب اللي عملها دي 

عمار:أنا مش ناقص قرف يابا كل شوية الوش دا هو مفيش غير ست روح انا مالي انا خلاص سيبهالكو وماشي 

محمد بغضب ضربه علي وشه وقال بحده:لو عملتها ومشيت مش عايز اشوف وشك هنا تاني 

عمار بغضب:أنا اجي وقت ما اجي محدش هيتحكم فيا 

مراد بسخرية من وراهم:ياسلام علي تربيتك اولادك الاشكال دي عمرها ما هتتغير في حياتها 

عمار بغضب:اطلع برا بيتي انت اللي يجيبك هنا 

مراد ببرود:أنا مش جاي عشان اشوف سواد عيونك أنا لو عليا اقدر اخلص عليك دلوقتي واريح الكل منك بس انا احتراما لابوك مليش دعوة بيك طول ما انت في بيتك بص لمحمد بحده وكمل كلامه : بنتك عندك يومين واجي اخدها 


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع