القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اخذت بذنب اخي الفصل الأول والثاني بقلم ساره عادل حصريه في مدونة قصر الروايات

 


رواية اخذت بذنب اخي الفصل الأول والثاني بقلم ساره عادل حصريه في مدونة قصر الروايات






رواية اخذت بذنب اخي الفصل الأول والثاني بقلم ساره عادل حصريه في مدونة قصر الروايات

 



حرام تاخدني بذنب حد تاني سبني في حالي والا هم وت نفسي 

مراد:مفكرة يعني هسيبك تم وتي من غير ما اخد حقي منك دا ابعدلك انتي ملكي اعمل فيكي اللي انا عايزه وبعد كدا أنا اللي هخلص عليكي بايدي  

روح بعياط:انا مالي انتي هتعاقبني عشان اخويا خد مراتك منك انت مريض سبني في حالي بقي 

مراد:انتي اللي قدامي عشان اخد حقي للاسف اخوكي دا عبيط هيخسر أخته عشان واحده طلع خسيس بصراحه مهنش عليه العشرة وفي أول اختبار طعني 

روح بتألم من قبضته علي ايديها قالت بدموع:أنا روح يمراد أنا زي اختك واكتر عمرك شفت حاجه مني وحشه سبني ارجوك انا عارفه أن اخويا وحش ومش من حقك تسامحه ابدا بس انا ليه تأذيني

مراد ببرود:عشان أخته وانتي اللي لعبة اللعبة دي كلها بقي تصاحبيها عشان تجريها لطريق اخوكي هو انتو شيفني ايه قدامكو الحق ير اخوكي يدخل داري يأكل ويشرب فيها ويبص لمراتي كلكو هتتعاقبو علي القرف اللي عملتوه دا 

.........

مراد هيقت لني لو طالني تاني تعالي نسافر ونمشي من هنا خالص 

عمار ببرودذ:شيفاني اي قدامك عشان اهرب لا انا معملتش حاجه غلط عشان يحاسبني عليها انتو اطلقتو عادي زي اي اتنين بيطلقو وانا هتجوزك بس كدا اي الغلط اللي عملته بقي 

شروق:عمار متجننيش الغلط من الاول اني سبته عشانك وهو عمره ما آذاني في حاجه 

عمار بزعيق:لا والله انا اللي ضربتك يعني علي ايدك وبعدين خلاص انسيه متجبيش سيرته علي لسانك انتي دلوقتي في مقام مراتي لعند لما اتجوزك 

شروق:طب واختك هتعمل اي اكيد هياخدها بذنبك 

‌عمار:ما خلاص يشروق بقي بقت مراته هو حر فيها يعمل اللي عايزه معرفش انتو مديينه قيمة اكتر من قيمته ليه  

‌شروق:أنا مش مرتاحه يعمار ابوس ايدك تعالي نمشي من البلد خالص الموضوع دا مش هيعدي علي خير 

‌عمار بزعيق:ابتديناها قرف وزن بقي روحي يشروق متقرفنيش اكتر من كدا وانا رايح لابويا عايزني ضروري 

‌..........

‌منتا لو راجل مكنتش عملت كدا إنما هقول اي عمرك ما نفعت في حاجه وكمان جيبلنا القرف 

‌عمار بزعيق:متقرفوناش بقي انا مقلتلكش تجوزها ليه وانا عايزه يأذي اختي بقي وتبقي يا قا تل يا مقت ول 

‌محمد بزعيق:بص بقي البنت دي مش هتتجوزها فاهم تبعد عنها حالا بلاش مشاكل مع العيلة دي يبني مش هتمر علي خير وتبقي خراب علي الكل وانا لو اعرف بالمصيبة اللي عملتها مكنتش رميت اختك ليه منك لله 

‌عمار ببرود:اللي عنده يعمله أنا مش هسيبها واللي عنده ياخده مني انا ومتدخلش يابا خليك بعيد عن الموضوع دا 

‌محمد بزعيق:نعم واختك اللي في النص دي اسيبها تتاذي بسبب واحد طايش زيك غور من وشي غور بدل ما تجلطني بكلامك 

‌ووووو


اخذت بذنب اخي2

مراد ببرود:متقرقناش عياط بقي مصدع انتي مبتفهميش ولا عايزاني امد ايدي عليكي 

روح:لو راجل ابقي اعملها مفكرني اي قصادك مش هضعف واسكت ليك أنا مغلطتش في حاجه عشان الزل دا ياريتني ما صدقتك لو اعرف انك هتبقي خسيس للدرجه دي مكنتش للحظة فكرت فيك 

مراد ببرود:لا يحبيبتي انتي لو مش بتحبيني مكنتيش وافقتي فيه فرق لو مش واخده بالك 

روح بقرف:انا احبك انت واخد مقلب في نفسك اوي انت عندي ولا تسوي حاجه كنت بعتبرك اخويا بس بعد اللي بتعمله دا انت ولا تفرقلي ولا عمري هبصلك في حياتي انت انسان مقرف وحيو ان

مراد قام من مكانه بشر مسك شعرها وقال بحده:أنا مش باخد رايك فيا اسلوبك دا لو اتكرر تاني هيبقي اخر يوم في حياتك مفهوم 

روح بدموع:سيب شعري خليك راجل بقي ومتلمسنيش 

مراد بزعيق:أنا راجل غصب عنك فيه اي فوقي للكلام اللي بتقوليه بدل ما امو تك في أيدي سبها بعنف ومشي بضيق لاوضته دخل ورزع الباب وراه

.........

عجبك اللي ابنك بيعمله دا يجح هيضيع نفسه اكتر 

عاصم بجمود:ابنك مبيسمعش كلام حد وهو اللي ضيع نفسه لما اتجوز البنت دي وعصي كلامي 

امينه بحزن:متقساش علي ابنك اكتر من كدا دا بيحبك والله بس هو اللي مشاعره بيداريها وبعدين هو طالع لمين يحج مهو ليك نفس الدماغ بالظبط عشان كدا مبتتوافقوش سوا 

عاصم:متداريش علي غلط ابنك ي امينه دا مفكر أن الناس لعبة في ايده اقول للناس اي دلوقتي ابنك مش ناوي علي خير ربنا يستر 

..........

انا عايز اشوف بنتي دلوقتي 

مراد:ملكوش بنت عندي

خرجت روح اول ما سمعت صوت ابوها اللي كان بيتكلم بغضب جريت علي الباب بسرعه ولسه هتخرج 

مراد شد ايديها بغضب وقال:انتي ايه اللي خرجك من اوضتك 

روح:سبني اروح مع ابويا ملكش دعوة بيا ابعد عني 

مراد بغضب:متنسيش اني زوجك ساب أيدها بعنف وقال بغضب: دقيقة واحدة ومشوفكيش هنا والا اليوم دا مش هيعدي عليكي 

محمد بغضب:تقصد اي يعني مفيش حتي احترام ليا وانا موجود امال لو مش موجود بتعمل فيها أي أنا مش ماشي غير وبنتي معايا 

مراد ببرود:أنا بعزك زي ابويا بلاش ااذيك يحج متدخلش انت في اللي بنا 

محمد:وانا اسبلك بنتي وارجع الاقيك مخلص عليها لا بنتي علي رجلي يلا يروح تعالي 

مراد بغضب شدها لجوا بعنف وقفل الباب في وشهم 

روح بصويت:سبني بقي في حالي يأخي حرام عليك أنا مش عايزة افضل معاك ثانية حتي 

محمد بزعيق من ورا الباب:مش هسبلك بنتي تأذيها فاهم هرجعلك وهاخدها غصب عنك ولو مسيت شعره منها يبقي أنت اللي جبته لنفسك يبن الهواري 

........

شروق بخوف:انتو مين وعايزين مني اي 

هتعرفي عايزين منك اي يحلوة حاوطوها مجموعة من الستات وشروق مرعوبة لدرجة أن هيغمي عليها 

مسكتها واحدة من ايديها جامد وواحدة مسكتها من شعرها وفضلو يضربوا فيها علي وشها لعند لما وقعت علي الارض كملو ضرب فيها برجليهم 

شروق بصويت:اااه عمار الحقني كورت علي نفسها لعند لما أغمي عليها من الضرب 

..:يلهوي البت بتنزف هنعمل ايه دلوقتي لتم وت فيها 

**:يلا انتي وهيا نمشي قبل ما حد يجي يشوفنا مشيوا بسرعة وسابوها غرقانه في د مها 

يتبع

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع