رواية جريمة في قلب عاشق الفصل الثامن 8 بقلم منال كريم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية جريمة في قلب عاشق الفصل الثامن 8 بقلم منال كريم حصريه في مدونة قصر الروايات
# جريمة_في_قلب_عاشق
#الفصل_الثامن منال كريم
$$$$$$$$$$$$$$$$$
كسرت علا المرايا و مسكت قطعه زجاج فى أيدها
وجاءت تضرب ملك بيها
لكن ايد كريم كانت اسرع منها مسكها من ايدها وأخذ قطعه الزجاج رمها
كريم بعصبية: علا انتي مجنونه ازاى تعملي كده
علا وهي تشاور على شعره لانه مبهدل: أنت مش شايف عملت فيا ايه يا كريم
كريم بعصبية:كفايه فضايح بقا يلا امشي من هنا يا علا
علا بغضب: كريم انت تقف معه ضدي وهى عمله كده
ملك ببرود: قولتي ل كريم اني ضربتك با القلم
علا ببرود: بس انتي مش ضربتني با القلم
ملك وهي تضربها بالقلم وصوت عالى : أنا اعمل دلوقتي
نظرت علا إليها بصدمه وهى وكريم
وجميع اللى فى الحمام
لحظات صمت و ذهول
حتي صرخ كريم بصوت عالى: ممكن الكل يخرج بره
خرج الجميع الا ملك وعلا وكريم
قال بغضب: علا اظن سمعتي أنا قولت ايه
لم تتحرك علا من مكانها
صرخ بصوت عالى جدا: علا
انتفضت ملك وعلا خوفاً من كريم
خرجت علا و هي تتواعد ل ملك.
ونظر كريم إلى ملك و قال بغضب مكتوم: ايه اللى حصل يا ملك
ملك وهى تبلع ريقه من الخوف: كريم ممكن نرجع البيت و نكلم هناك
جاء كريم يمشي قالت بدلال: كريم.
التفت و نظر لها و قال بعصبية: نعم.
اقتربت منه بعض الخطوات و لفت أيدها حول رقبته و قال بدلال أكثر: يعني بذمتك لما تخرج قدم الناس بشكلك ده، يقولوا ايه نصر حبيته على مراته.
قال بهدوء: علا مش حبيبتي ، انتي حبيبتي.
قالت بابتسامة: يبقي تضحك و تمشي معي مبسوط و ليكن مش حصل حاجه يعني
قال بابتسامة: و ليكن مش حصل حاجه يعني.
و مسك ايدها و خرجوا من الحمام و من المطعم و كله و هما مبسوطين و كنا مفيش حاجه حصلت.
في السيارة
لا يتحدث كريم و لا ملك
في المنزل
فى غرفة النوم
يجلس كريم على السرير
وتقف ملك أمام مثل الطفلة الصغيره و الحقيقة هي خائفة من ردة فعله
سأل بعصبية مصطنعة:
انطقي يا هانم
هي الأخرى حاولت تمثيل الدموع، ليرق قلبه لها، و قالت بصوت هادئ:
كريم أنا كنت وقفه سكت لقيتها جايه تقول أنك شويه و تزهق مني وكمان أني فلاحه وجهله وكلام كتير جرحني يا كريم مش عرفت اسكت انا غلطانه يا حبيبي.
وقف كريم عند هذه الكلمه وكأنه لم يسمع قبلهت شي
قام وقف وضع أيده على كتف ملك
و قال بحنان : قوله تاني
ملك بعدم فهم : أقول ايه
أجاب: حبيبي.
أجابت بحب: حبيي أنت حبيي يا كريم.
اخذها في حضنه
و قال بحب: بحبك يا ملاكي بحبك يا ملوكه
سألت بهدوء: كريم أنت مش زعلان مني.
قال بحنيه : لا يا قلب كريم، أنا مبسوط منك اوي ، و طاير من الفرحة
سألت بهدوء: ليه كل ده
قال بهدوء: لأنك اخيرا خدتي حقك، مش عملتي زي كل مرة ، عياط و بس، ملك اوعي تسامحي في حقك، لو مين زعلك خدي حقك، حتي لو أنا زعلتك اوعي تسامحني و خدي حقك.
قالت بهدوء : أنت عمرك ما تزعلني يا كريم و حتي لو زعلتني اسامحك
أومأ رأسه اعتراضا و قال بحزم: لا اي حد يزعلك حتي أنا خدي حقك.
أومأت رأسها اعتراضا و قالت: ازعل من الدنيا كلها إلا أنت لو زعلتني اسامحك.
أجاب بهدوء: وعد اني لو زعلتك تسامحني
قالت بهدوء: وعد
و أكملت بحزن: بس بشرط روح الجيم يا كريم.
أجاب بهدوء: بكرة أن شاء الله يا حبيبتي.
رن هاتف كريم، نظر إلى الاسم و قال: حبيبتي ده وصل كان متفق يجي هو تحت انا نازل.
قالت: تمام.
قال بمرح: تصدقي بالله لوله الملامه كنت رقصت و زغرطت
سألت بتعجب: ليه
قال بصوت عالي : علشان القمر بتاعي خده حقه و مش سكت و عياط زي العادة.
قالت بنظرة جدية: خد من ده كتير يا معلم.
قال بمرح: و الله المعلم مستني على نار.
و نزل كريم.
رنت ملك على مليكة، و بعد السلامات قصت ملك ما حدث.
قالت بعدم تصديق: بذمتك عملتي كده.
أجابت بهدوء: اه و الله ضربت علا.
قالت مليكة بصوت عالي: الله أكبر الله أكبر ، أخيراً يا ملك.
قالت بابتسامة: يا بنتي اهدي ليه كل ده.
قالت بصوت عالي: أنا عايزة اعمل فرح يا ملوكة
أطلقت مليكة زغاريط كتير
دخلت مني بسرعة و سألت: في ايه يا مليكة
قالت مليكة و هي ترقص على السرير : ملك يا ماما ملك.
أطلقت مني الزغاريط أيضا ظنت أن ملك حامل.
على الجانب الآخر
تبتسمت ملك ، و قالت: مليكة، ردي يا بنتي.
أغلقت ملك الهاتف.
بعد وقت من رقص و زغاريط مليكة ، جلست على السرير بتعب و سألت : ماما انتي تزغرطي ليه.
توقفت عن الزغاريط و قالت بسعادة: مش ملك حامل.
نهضت مرة أخرى و ترقص بسعادة: بجد الحمد لله يارب ، و ابقي خالتو، بس ليه ملك مش قالت لي.
قالت مني بتعجب: ملك مش قالت لكي ازاي ، اومال انتي فرحانة ليه
جلست مرة أخرى و قالت: انتي فهمتي ايه ياماما.
قالت بهدوء: فهمت منك أن ملك حامل.
قالت مليكة: هو أنا قولت لكي كده.
صرخت بعصبية: اومال فرحانة ليه.
قالت بسعادة: علشان ملك ضربت علا.
صرخت بصوت عالي: علا مين.
و جريت مني علشان تضرب مليكة.
في منزل علا
في غرفتها.
تقف أمام المرايا وتنظر إلى شعرها و تتواعد إلى ملك
تمسك الموبايل وترن على سها لكن أيضا لم تجيب
صرخت بغضب : ايه ماتت راحت فين دي.
في الحديقة
جلس كريم مع سيف
قال سيف: ايه الاخبار يا عم.
قال كريم بسعادة: الحمد لله
سيف بابتسامة: اللي سمعته ده و حصل في المطعم.
قال بغضب: علا مجنونة و مش عايزة تبعد عني.
قال سيف: إذا كان علا أو سها أو ريم عايزين الحرق.
صرخ بغضب: برضو يا سيف تكلم عن سها ، هي غيرهم.
قال بهدوء: افضل اقولك هي اسوء منهما.
و رحل سيف.
في صباح يوم جديد
قامت ملك بنشاط و هي متحمسة تروح الجيم.
ذهب كريم و ملك إلى الجيم
كان مكون من ثلاث طوابق
الطبق الاول خاص بالرجال
الثاني خاص بمكتب الارادة
الثالث بالسيدات
رغم أن السيدات ليست لديها مانع من الاختلاط ،لكن كريم فضل عدم الاختلاط
في المكتب الخاص بكريم
يجلس كريم على الأريكة و بجوارها ملك، و مسك أيدها بحب.
و يجلس على الأريكة المقابلة لهم ،المسؤول عن الرجال و المسؤولة عن السيدات
قالت كريم: ملك السيوفي مراتي
أجاب المسؤول: اهلا يا مدام
قالت المسؤولة: المكان منور يا مدام
أومأت رأسها بابتسامة و لم تجيب
قال كريم : المدام تبدأ تدريب من النهاردة ، عايز تكون السؤال. عنها افضل كابتن موجودة عندنا في قسم السيدات
قالت المسؤولة: حضرتك كابتن أميرة دي خبرة كبيرة و هي هنا من بداية انشاء المكان
أجاب بهدوء: تمام ، اتفضلوا أنتم.
غادروا المكان
قالت ملك بتوتر: كريم قلقانة اوي.
قال بابتسامة: ليه يا قلبي
قالت بحزن: بصراحة يا كريم من اول ما دخلت المكان و أنا عارفة أن الناس اللي هنا مش شكلي خالص ، حاسة بتوتر و قلق.
قال بهدوء: طبعا مش شكلك لأنك احسن منهم الف مرة
جاءت نتحدث وضع قبلة على جبينها و قال : انتي جميلة بحجابك و ملابسك المحتمشة، كبرتي في عيني لما قولتي البس ملابس خاصة بالمحجبات رغم أن كلهم بنات.
أبتسم بهدوء و كمل كريم: لا تعليم عالي و لا لغة أجنبية دليل أن شخص افضل من شخص، فاهمة يا ملوكة.
أجابت بابتسامة: هو سؤال واحد.
قال بهدوء: اتفضلي
قالت بحب و ابتسامة: أحبك اكتر من كده ايه.
قال بحب: مهما تحبني مش تحبني قد ما بحبك يا اجمل ملك في الدنيا.
تصعد ملك مع المسؤولة و شعرت براحة بعد حديث كريم.
قالت ليلى المسؤولة: كابتن أميرة
جاءت أميرة و قالت: نعم يا فندم
أشارت إلى ملك و قالت: مدام ملك السيوفي.
قالت باحترام: منورة يا فندم المكان نورة.
قالت ملك: شكرا.
قالت ليلى: انتي المسؤولة عن تدريب المدام .
أجابت أميرة : تمام.
رحلت ليلى
سألت أميرة : حضرتك عايزة تعملي ايه.
قالت ملك بهدوء: أنا عايزة اخس
قالت أميرة: يلا على الميزان الاول، و على أساس الوزن اضع خطة نمشي عليه.
أومأت رأسها بالموافقة
في منزل علا
يرن الهاتف، تتقلب في الفراش بانزعاج ،اجابت بعصبية: مين
جاء الرد من الجهة الأخرى ، انتي مش مسجلة الرقم، أنا هند يا بنتي.
زفرت بضيق و قالت: مشوفتش الرقم، خير يا هند
قالت هند: أنا في الجيم كريم دلوقتي عارفة مين هنا
نهضت بسعادة و قالت: اوعي تقولي سها.
قالت: لا ، اللي هنا مرات كريم.
قالت بغضب: هي الفلاحة دي تعمل ايه عندك
أجابت بهدوء : انتي عبيطة جيم جوزها يعني تجي براحتها.
أغلقت الهاتف بعصبية و ارتدت ثيابها حتي تذهب الى الجيم.
في الجيم
كانت ملك سعيدة جدا
قالت أميرة: برافو عليكي يا ملك عاش بجد.
كانت
تسير على الماشية و قالت : شكرا
بعد وقت وصلت علا
قالت بسخرية بصوت عالي: هو الجيم فتح قسم عامة الشعب.
نظرت لها ملك بغضب و أكملت سير.
اقتربت إلى ملك و قفت أمامها و قالت ببرود: هي الفلاحة تعمل هنا ايه.
قالت ملك بهدوء و ثقة: الفلاحة دي صاحبة المكان اللي انتي وافقة في.
انفجرت غصبا بسب ذلك.
و قالت بعصبية: فوقي لنفسك و اعرفي أنا مين.
قالت بابتسامة: الحقيقة مش شاغلة بالي اعرف انتي مين، المهم تعرفي أنا مين.
كانت تنفس بصعوبة و صرخت بصوت عالي، و التفت ليها الجميع: انتي مين ،اقولك أنا انتي مين حتة فلاحة جاهلة ، ضحكت على كريم.
أوقفت ملك الماشية و نزلت من عليها وقفت أمام علا و قالت بعصبية: اطلعي برة.
قالت أميرة بهدوء: لو سمحتم اهدوا مش كده
ابتسمت علا بصوت عالي و قالت : اطلع برة انتي نسيتي نفسك أنا في المكان من زمان..
قالت ملك: مش مهم الوقت، المهم اني صاحية المكان.
في هذا الوقت
كانت أخبرت أميرة هند و أخبرت المسؤول
دق اشرف على كريم و قال: أنا آسف يا فندم بس في مشكلة
لم ينتظر أن يسأل ، غادر المكتب سريعا و سأل بتوتر: ملك كويسة.
أجاب اشرف: أيوة يا فندم بس في مشكلة بين انسه علا و مدام ملك.
نفخ بضيق و قال : مسافة الطريق.
و أكمل بتهديد: بس لو عرفت ان ملك حد زعلها يومكم اسود.
في الجيم
كان الوضع مشحون بين ملك و علا
جميع السيدات يشاهدون الشجار في صمت
هند و أميرة و اشرف يحاولون تهدأ الوضع لكن لا محال.
و بعد وقت وصل كريم.
ركض إلى ملك و أخذها في حضنه و قال بحنان: حد زعلك ، حد فكر يضايقك.
أومأت رأسها اعتراضا و قالت بهدوء: لا يا حبيبي محدش يقدر.
أبتسم لها و خرج من حضنها و نظر إلى علا بغضب و قال: اشرف ، هند.
أجابوا باحترام: نعم يا فندم.
قال بأمر: علا ممنوع من دخول المكان، برة يا علا
أجابوا: تمام يا فندم
صرخت علا: كريم تطردني علشان دي.
صفعة قوية منه جعلت الجميع في حالة ذهول و خوف إلا ملك التي كانت سعيدة
قال بغضب شديد: دي مراتي و حبيبتي ، دي كل حاجة في الدنيا لي، و انتي و لا حاجة لا عمري حببتك و لا عمري احبك
دي ملك كريم السيوفي ،مراتي.
تجمعت الدموع في عيونها و رحلت بحقد و غل.
و خلفها هند و اشرف
قال كريم بهدوء: حصل خير محصلش حاجة.
أكمل الجميع التمارين.
ثم أكمل بحنان: حبيبتي خلصتي تمرين.
قالت : أيوة كانت اخر حاجه الماشية.
سأل أميرة: قولي يا اميرة اخبارها ايه
قالت بابتسامة: ممتازة يا فندم.
و رحلت أميرة
و هي نظرت له بحب و عيون ممتلئة بالدموعِ ، سأل بخوف: ليه الدموع يا قلب كريم.
صرخت بحب: بحبك اوي كريم
نظر الجميع إليها و ابتسم.
قال بابتسامة: بس يا مجنونة الناس تبص علينا.
في الوقت ده اشتغلت اغنية أنا نفسي اطير ، بقت ملك بدون خجل تغني مع الأغنية بسعادة.
مرت سنة و نصف على زواج كريم
مالك و امل تزوجوا
مليكة دخلت كلية الطب
علا مش عارفة توصل ل سها.
ملك حامل في الشهر التاسع
يعيشوا احلي ايام عمرهم و كان الكون مفيش في غير عاشقين هما
كريم و ملك
في منزل علا
تصرخ بعصبية: انتي فين كل ده
جاء الرد من الجهه الاخرى ببرود: اهدي في ايه.
قالت بصوت عالي: اهدا كريم اتجوز و مرات حامل في الشهر التاسع.
نهضت من على الفراش بفزع و قالت : تقولي ايه
قالت بغضب شديد: زي ما بقولك كريم اتجوز يا سها و كلها ايام و يشرف ولي العهد
قالت بجنون و هي تسير من هنا إلى هنا : لا لا ، لا يمكن ازاي ده حصل ..
قالت علا ببرود: بحاول اوصلك مش عارفه كنتي فين.
صرخت بغضب: سيبك مني دلوقتي ، الطفل لازم يموت فاهمة، كريم لازم يكون ليكي و أنا.
و صمت حتي تسمع جواب علا
قالت علا بهدوء : سها حبيبتي انا مش عايزة غير كريم، و انتي لكي كل الفلوس.
قالت بابتسامة: شاطرة يا علا
سألت علا بتوتر: نعمل ايه.
جلست امام المرآة و قالت : تعملي ايه يا سها، تعملي ايه يا سها، ثم قالت خلي الواد اللي يجبلك التموين يعمل خلطة حلوة و تحطيها للعروسة ، إلا صحيح اسم المحروسة ايه.
قالت علا بغضب : ملك ، طيب حصل بس ازاي احطها ليها، كريم عملي بلوك من كل حاجة ، ممنوع من الجيم و الفيلا و المطعم.
فكرت دقائق ثم قالت: ريهام شغالة في فيلا كريم، أنا اكلمها اخلي تقابلك و تاخد الحاجة و نقول الله يرحم ملوكة و الطفل، اهم حاجة يا علا خلي الخلطة تكون مش تبيان في التحاليل عايزين كل حاجه تبان طبيعي من غير شبه جنائية، ادفعي فلوس كتير و ظبطي الدنيا.
قال بابتسامة: يخربيت دماغك يا سها.
و تعالت أصوات ضحكاتهم
في منزل ملك
تجلس في غرفتها جاءت ريهام و هي تحمل كوب اللبن الذي يحتوي على المادة القاتلة.
أخذت ملك الكوب و قالت بابتسامة: شكرا يا ريري.
ريهام: العفو يا مدام.
للاسف شربت ملك اللبن كله.
و ما هي إلا دقائق شعرت بألم شديد ، مسكت التلفيون دقت على كريم، أجاب بابتسامة: ترني عليا و أنا معاكي في نفس البيت.
كان كريم يجلس في غرفة المكتب
صرخت بأعلى صوت: كريم الحقني بموت، بطني توجعني..
صعد إلى الاعلي سريعا وجدها فاقدة الوعي و تنزف دماء
و للحديث بقية
#جريمة_في_قلب_عاشق
#روايات_بقلم_منال_كريم
💜💜💜💜💜💜💜
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله العظيم و اتوب اليه
لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم
💜💜💜💜💜💜💜
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا