القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج لدقائق معدودة الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات

رواية زواج لدقائق معدودة الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية زواج لدقائق معدودة الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات 




 انت مين يا جحش الترع انت انطق ياض لاجيب اجلك

مازن اتخض من السكين اللي على رقبتو واتفاجأ اصلا انها مش شروق قال بتوتر..مازن..انا مازن


غنوه قالت بسخريه....اه مازن طب مش تقول.. اللي ما يعرفك يغزك

وزعقت فيه بغضب وقالت..على اساس عرفتك كده زفت مين وازاي تدخل عليا الاوضه كده شكلك الدنيا مزعلاك وحابب تفارقها بدري بدري

 وزقت المطوه على رقبته اكتر


مازن اتالم واترعب وقال بسرعه..لا لا...انا اسف انا كنت فاكر شروق الي هنا والله..والله كنت فاكرك شروق


غنوه بصتلو بدهشه وسابتو وقالت..شروق...وانت ايه اللي بينك وبينها علشان تدخل اوضتها كده


مازن بلع ريقه بتوتر وقال بسرعه وخبث...عادي صحاب وكده على فكره هيه لو عرفت انك زعلتيني كده هتزعل منك جامد


غنوه خبت السكين لما قال كده واتفاجات جدا لما فهمت من كلامو انو يعرف شروق وبتسمحلو يدخل اوضتها عادي


عند شروق كانت مصره تتكلم مع سند ومكانش راضي يقف يسمعها وقفت قدامو بسرعه وقالت بغضب ...انا مش بكلمك يا سند ولا مبسوط بحالك وانت مجريني وراك كده


سند اتنهد بخنقه وقال...عايزه ايه متخافيش..مقولتلوش حاجه...وبعدين حتى لو قولت ده هيبقى حديت بيني وبين اخوي انتي ملكيش صالح بيه


شروق قالت بغضب مليش صالح كيف انت مش كنت نازل تقولو اني عشقاه ...ده كلام تقولو عايز تكسفني قدامو


سند قال بغضب...واكسفك ليه مش دي الحقيقه..كل اللي هقولو ان عينك منو وانو يحذر معاكي في الكلام لانك صغيره وموعياش لمصلحتك..وهو هيفهمني لان طبيعي مهيبصش لمرت اخوه


شروق غمضت عيونها بغضب وقالت ..انت عايز تجلطني مين دي اللي مرت اخوه...اسمع بقى انا ساكته على عمايلك دي ومش بقول لابوي علشان مخربهاش بينكم..انما انا حره ومش مرت حد ولا هكون الا للي قلبي يختاره سمعت


ولسه هتمشي سند دفعها عند الحيط وقرب منها وقال بغضب يخوف ...واللي هو نوح طبعا...هو اللي قلبك اختاره مش كده


شروق قالت بتوتر...سند بعد...بعد عني بقولك

سند داس على دراعها بغضب وقال...ابعد ليه خايفه مني...بتخافي مني انا انما هو لاه  هو امان انما انا الشيطان اللي بيخوف مش كده يا بت عمي


شروق كانت مرعوبه منو وزعقت فيه وقالت بدموع..هملني بقولك...انت اتجننت سيبني في حالي سيبني بقى 

وبقت تبكي جامد


سند حس انو ذودها معاها حاول يكبت غضبه وبعد عنها وقال بحزم...جهزي روحك يا شروق هخطبك من ابوكي الليله..ولو عيزاها تبقى خراب على الكل ارفضي


بقلم.....زهرة الربيع

قال كده ومشي بغضب وهيه زعقت وقالت....مش هتجوزك يا سند..لو كنت اخر راجل في الدنيا  مش هتجوزك


بس سند موقفش ولا كأنو سامعها


عند غنوه اتصدمت بكلام مازن بس محبتش تدخل وتسال اكتر  قالت ..احم..قصر الكلام..شروق هيه اللي ادتني مفتاح اوضتها علشان اخد من عنديها غيارين..يلا يا حيلتها زق عجلك من هنه وابقى ارجع لما هيه تكون في اوضتها


مازن بصلها من فوق لتحت بوقاحه واعجاب شديد وقال...هو انتي قريبتها...انا مازن الشامي ابن ..


بس قاطعتو لما قالت بغصب..وانا مالي شامي ولا دره امشي اطلع من الاوضه بقولك ...محدش طلب يدك للجواز علشان تقدم روحك


مازن حمحم بحرج وقال...تمام...على العموم احنا هنفضل هنا يومين واكيد هنتكلم تاني ...سلام يا...

طب ممكن تقدمي انتي نفسك اعرف الجميل اسمو ايه


غنوه ابتسمت بضيق وطلعت السكين تاني وقالت...لو عديت لحد صفر ولقيتك لسه هنا مش هتلحق تسمع اي رقم تاني


مازن حمحم بقلق منها وقال..طيب طيب انتي عصبيه كده ليه خارج اهوه

 وطلع من الوضه وهو بيبص عليها ويغمز لها وهيه بصتلو بغضب وقفلت الباب


مازن ضحك جامد وقال بصوت عالي...الجامد حقو يدلع 

بس اصتدم بحد وراه التفت وبلع ريقه برعب لما لقى سند بيبصلو بطريقه تخوف وقال..ايه اللي جابك هنا يا ود الشامي اوعى تقولي ان الاسهال اللي مصاحبك كل ما بتاجي عندينا رجعلك تاني


مازن بلع ريق وقال ....انا فعلا كنت بدور على الحمام 


سند ضحك بسخريه وقال ...بتدور على الحمام تاني وتفتكر السرايا دي كلها مفيهاش حمام في الدور التحتاني طالع تدور عليه في الدور الفوقاني عند الحريم 


مازن اتوتر وما بقاش عارف يرد يقول ايه وقال بتوتر... ما انا بتوه والله هنا و


بس قاطعو سند  لما مسكوا من هدومه وقال بطريقه تخوف.... انا مش قلت لك قبل كده لو لقيتك قريب منها تاني هخلي عينك ما تقدرش تبص لاي مره تانيه حصل ولا لاه


مازن قال بتوتر ...انا مكنتش عندها انا كنت بتكلم مع البنت  الجديده دي هي قريبتكم 


سند بصلو باستغراب وقال ..وانت مالك ومالها دي كمان انت جاي في اي مصلحه وخلاص...داخل تبصبص على حريمنا ولا هامك .. اوعي تكون فاكر ان مكانة ابوك عندينا هتخلينا نقولك البيت بيتك 


 مازن ظبط هدومه وقال.... والله هي اللي كلمتني وقالتلي خلينا نتعرف وبقت تسالني انا ابن مين ومن فين

و قالت لي كمان هتاخدني الحمام بس اخذتني الاوضه دي  وبقت تفتح معايا كلام وقالت انها قريبتكم من بعيد وهتاخد فتره هنا وان بنت عمك ادتلها المفتاح علشان تاخد هدوم من الاوضه

بس انا لاني عارفك عصبي سبتها وطلعت ولسه همشي لقيتك في وشي


سند اتسعت عنيه بذهول لان فعلا شروق ادت المفتاح لغنوه قدامه وقالت لها تروح تاخد هدوم من الدولاب


 مازن ابتسم بخبث لما شاف شكله وقال....قبل ما ترمي بلاك على الناس احكم حريم بيتك وظبطهم الاول


 سند مسكو من قميصه بغضب وقال.... قصدك ايه ياض


مازن دفع ايده وقال.... والله اللي سمعته البنت شافتني عجبتها حبت تتعرف انا ذنبي ايه في كده...ة طالما انا بعيد عن بنت عمك ومجتش جنبها يبقى ما يحقلكش تمد ايدك عليا او على الاقل احترم اني ضيف عندكم ...سلام يا سند باشا 


قال كده ومشي وسابو واقف مكانه بصدمه مش متخيل ان البنت اللي جابوها عندهم علشان يحموها مفيش نص ساعه وتتصرف تصرف زي ده وتطلع راجل عندها الاوضه في بيتهم احتدت عنيه بغضب شديد وراح على اوضتها ودفع الباب بقوه ودخل من غير حتى ما يخبط


بس اتصدم بشده واتجمد مكانو لما لقى غنوه ماسكه في ايدها سكين كبيره عليها دم جاف وبتبصلها بطريقه مخيفه


عند حليمه كانت في الاوضه هتتجنن ورايحه جايه بغضب وجات سماح الخدامه ودخلت بسرعه


حليمه قالت بلهفه...ها راحت تقول لجوزها صح


سماح قالت بهمس...لا يا ست حليمه حكم بيه كان قاعد مع نوح بيه ولما جات خطيبته المصراويه مشي وسابهم سوا


حليمه قالت بتوتر... وهيه..هويده راحت فين


سماح قالت ...راحت على اوضتها فضلت وياي لحد ما نشفت الميه وراحت اوضتها بس شكلها ميطمنش 


حليمه قالت بغضب...تضرب راسها في اتخن حيط...انا لو عليا بتها العرجه دي ولا تدخل زمتي بمليم بس سند هيجنني مرايدش غيرها..وانا محلتيش غيره وشائت ولا ابت بتها هتتجوز ولدي انا مش ود صابحه  


سماح بصتلها باستغراب وقالت...مهو كمان يا ست حليمه الست شروق مرضياش و


حليمه قاطعتها وقالت بغضب...مش بكيفها..انا حكمت وحكمي نافذ انا ست الدار دي فهمتي... انا انهارده هنهي الموضوع ده وبتها مهتعرفش تجوزها لاي راجل غير سند


سماح بصتلها بخوف وقالت...قص..قصدك ايه يا ست حليمه


حليمه بصتلها وابتسمت بطريقه تخوف وقالت بتحذير ...قصدي الكل هنه هيشوفه...بس لسانك ده يفضل في خشمك يا سماح..علشان افضل راضيه عليكي ومزعلش منك ..انتي عارفه ان زعلي واعر


سماح بلعت ريقها وهزت راسها بالموافقه بسرعه ومشيت بخوف

وحليمه  قالت بحقد ..انهارده هنزلك مناخيرك ومناخيرها في سابع ارض يا هويده صبرك عليا


عند شروق اتوترت جدا من كلام سند وقالت بدموع..يامري ..انا لازم اتكلم مع نوح قبل ما يكلمه ..هو الوحيد اللي هينجدني من الجوازه دي... ما انا مش هتجوزو لو حصل ايه..ونزلت جري على تحت


اول ما نزلت راحت على الصالون بسرعه علشان تكلمه بس رجعت لورا بسرعه وحطت ايدها على بقها بزهول لما لقت نوح قريب جدا جدا من دولي وبيقول...يابت طبعا عايزك تقعدي وتقعدي العمر كلو كمان...بس قلبي مبيتحملش جمال امك ده وخايف اتهور واعمل بلوه


دولي ضحكت جامد وحطت ايديها على كتفه وقالت...هتعمل ايه يعني


شدها ليه بقوه وقرب من شفايفها وقال بوقاحه ...اللي يتعمل كتيييير بس تقدري عليه 

بس قطع كلامو وبعدها بسرعه لما سمع صوت حاجه وقعت بص وراه لقى فازا واقعه على الارض وشاف شروق طالعه جري على السلم


حصريا بقلم زهرة الربيع

اتسعت عنيه بصدمه ولسه هيجري يحصلها دولي مسكت ايده وقالت.... على فين مكملناش كلامنا


نوح قال بسرعه...كلام  ايه وهباب ايه البت شكلها سمعتنا


دولي قالت باستغراب...  وافرض يعني انا خطيبتك هو انا غريبه


نوح قال بغضب...انا قولتلك قبل سابق احنا مفتحنهاش على البحري كيفكم.. عندينا مينفعش الكلام ده غير بعد الجواز... البت شافتنا زمانها بتفكر فينا كيف دلوك لازم اتكلم معاها دي عيله صغيره متوعاش على الحاجات دي 


دولي قالت بضيق...عيله..ومتفهمش كمان ده انت اللي غلبان يا عمده 


نوح نفخ بضيق وطلع ورا شروق بسرعه وهو بيلعن غبائو 


عند سند اتصدم بمنظر غنوه وهيه بتبص للسكين وبتلمس الدم اللي عليها واللي صدمه اكتر النظرات الحاده الي في عيونها والابتسامه اللي تخوف 

فضل واقف يبصلها بدهشه وكل ده وهيه تايهه في نظراتها للسكين لدرجة انها  مخدتش بالها ليه ولا لدخوله


سند استغل انها مش واخده بالها وخرج على اطراف اصابعه من الاوضه وهو مندهش جدا وقال بزهول..ايه بت المجانين دي..دي قتالة قتله بصحيح..الله يخربيتك يا نوح ده انت جايبلنا عزرائيل في البيت يا متخلف


وراح بسرعه عايز يتكلم مع نوح عن اللي شافو ولسه هينزل على السلم اصتدم بشروق اللي كانت طالعه جري وهيه بتبكي


شروق كانت هتقع لما خبطت فيه وهو سندها بسرعه وقال بدهشه..فيه ايه يا بت مالك بتجري كده ليه و


بس قطع كلامو لما لقاها بتبكي و قال بسرعه..مالك يا ضي العين مين بكاكي واجبلك اجله


شروق دفعتو بغضب وقالت.. سيبني في حالي معيزاش منك حاجه حل عني بقى يا اخي


ولسه هتمشي مسكها من دراعها بغضب وقال...احل عنك ده في احلامك يا بت العم...مين بكاكي انطقي

قابلتي الي اسمو مازن هو صح هقطع خبره لو كان هو.....


بس قطع كلامو وغمض عنيه وقال بسخريه..ولا تكون اخت مازن هيه اللي بكتك...شكلك شايفه حاجه معجبتكش


شروق بقت تحاول تفلت دراعها منو وهيه بتبكي وقالت...وانت مالك..ملكش صالح بيا خلي عندك دم انا مطيقاكش


سند قال بغضب وانفعال...ومطيقانيش ليه..يفرق عني ايه ها يفرق ايه.. ده انا اتمنالك الرضى ترضي عايزه ايه اكتر من كده


شروق قالت بغضب..بقولك هملني ..هلم عليك البيت يا سند


سند قال بانفعال اكبر ....لميهم..لميهم وقوليلهم سند عاشقني ورايدني بالحلال بس انا مطيقاهوش علشان عيني من اخوه اللي خاطب وهيتجوز 


شروق دفعتو بكل قوتها وقالت بانفعال وزعيق..ايوه يا سند عشقاه..عاشقه نوح ومهحبش غيره في حياتي كلها وانت عمرك ما هتكون زيو ولا هتقدر تاخد مكانو انا بحب نوح وبس سمعت


لسه هيرد اتصدمو بنوح قدامهم وبيلصلها بصدمه متتوصفش وعيونه هيطلعو من مكانهم وووووو

تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع