القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع وعشرون 29بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)


رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع وعشرون 29بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)






رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع وعشرون 29بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)



بارت29

عدا اسبوع بحلو و وبمرو 

طلعت سندس من المستشفى بعد مابقت خلاص حالتها مستقره 

مليكه بتخطط توقع ليل بأي طريقه 

زينه وعز بيتعرفو علي بعد اكتر وزينه متشده ليه اوي 

سما بتسخن طارق علي زينه بأي طريقه عشان يقدر يكرها ويحبها (بس ده مش هيحصل عشان عشان الكره ده هيقلب بأنتقام) 

اياد كان فرحان ان سندس طلعت من المستشفى بس زعلان انو خلاص مش هيقدر يشوفها يطمن عليها تاني 

ليث متحمس جدا من خطبتو من فرح الي كمان ايام من بعد خروج سندس من المستشفى 

ريم بتتشلاه مصطفى من يوم مخد رقم ليث ومصطفي منتظر المعاد بتاع ليث بفارغ الصبر

**************

في البيت عندتغ  غيث كلهم اعدين بيفطرو معادا ريم الي نزلت عشان وراها درس

ليث. غيث صح كان في موضوع نسيت اقولك عليه

غيث. في اي

ليث. في واحد اسمو مصطفى مدرس واختك بتاخد عندو كلمني وقالي انو عاوز يقبلني في موضوع روحت قولتلو الاسبوع الجاي عندي في البيت وانا مش عارف هو عايز اي ونسيت اقولك 

ليل. ماهي باينه اهي زي الشمس بيدرس لريم وعاوزك في موضوع شخصي 

سندس. ايوه عندك حق ياليل اكيد مش هيجي يقولك ريم نسيت تعمل الواجب 

ليث. خلصتي منك ليها ادي الي يفكر يتكلم قدام شوية عيال

ليل. ليث عيب عليك متقولش كده الله

غيث. بس يابت منك ليها وبص لي ليث طيب هتكلمو امتا

ليث. بفكر اجيبو بكره كده كده انا اجازه 

غيث. خلاص ماشي خليها علي الساعه 8عشان ورايا مشوار مهم بكره 

ليث. ماشي وبص لسندس قوليلي بقا ياسوسو ياحبيبتي الي اسمو اياد ده كان بيروحلك علي طول المستشفى والممرضه بتقولي بيعد معاكي كتيرر خير بقا ياحبيبتي خير بقا اي الحوار ان شاءلله 

سندس بتوتر. حوار اي ياليث مفيش حاجه كل القصه ان هو قالي نبقا اصدقاء وبيجي يطمن عليا يعني 

ليث. اممم بيطمن عليكي والي بيطمن عليكي يعد اكتر من ساعتين يطمن عليكي 

سندس. ها لاا ماهو يعني 

ليث. اه هتعملي نفسك لسه بتتعلمي تتكلمي وانا وهو وماهو والكلام ده بصي يقا ياسندس قدام اخوكي اهو اول حاجه الحمدلله انك قومتي باسلامه تاني حاجه موضوع ادم ده انا هعيده وهسكت ومش هتكلم وهعمل نفسي مش واخد بالي ان حضرتك كنتي مستحمله حاجات مينفعش انك كنتي تخبيها 

تالت حاجه انا مش هسيبك تعيدي غلطك ياسندس ادم كان اختيارك وكان احسن واحد في نظرك وفي الاخر شوفي عمل اي 

رابع حاجه مبقاش في حاجه زي الاول اسمها صديقي او مش. صديقي الموضوع ده انتها تماما 

خامسا احنا اخواتك وخايفين عليكي متعرفيش احنا كل واحد فينا كان بيمر بي طول الفتره الي فاتت يعني مش هسمح بحاجه تكون من اختيارك غير لما احس انها فعلا تستاهل وانتي فاهمه انا اقصد اي كويس 

سادسا كلامك مع الي اسمو اياد تخفيه تماما وياريت لو متكلمهوش اصلا ماشي علشان بعد كده انا مش هقبل بالاعذار

سندس بكسره ودموع في عينها. حاضر وخدت العكاز وقامت دخلت اوضتها

ليل.انا شايفه انك قسيت عليها اوي ياليث

ليث. بالعكس ياليل ده عشان تعد مع نفسها وتعرف ان هي غلطانه في حق نفسها قبل حقنا كلنا مش عشان خاطر حد. تجي على نفسها والنتجيه اي كانت هتموت بسببو فكان لازم يبقا في حد انها تقف عندو

غيث.متنساش لما انزل تبقا تخشلها يلا ياليل ونزل غيث وليل ودخل ليث لسندس لقاها بتعيط

ليث. بطلي عياط خلاص وشدها في حضنو وطبطب عليها 

لازم اقسي عليكي عشان تفكري ديما انك مش عايشه لوحدك انتي بنتي قبل ماتكوني اختي خوفي عليكي ده علشان شايفك بتجي علي نفسك عشان خاطر حد بتحبيه راجعي نفسك ياسندس لازم تفهمي ان نفسك تستاهل كل الخير والسعادة فاهمه ومتزعليش مني لو قولتلك حاجه زعلتك بس كان لازم اقولك كده 

سندس. عندك حق انا كنت غلطانه فعلا لما سكت علي ادم علي اعتبار اني بحبو انا غلطت فعلا انا اسفه 

ليث. الفكره مش انك تقولي اسفه الفكره انك تعدي مع نفسك وتراجعي نفسك ماشي ويلا خدي علاجك ونامي شويه عقبال ماريم ترجع عشان نازل انا بقا ولو عوزتي حاجه رني عليا علي طول 

سندس. حاضر 

ونزل ليث وهي اعدت تفكر مع نفسها وان ليث عندو ولقت فونها بيرن وكان اياد اتردد سندس ترد بس في الاخر ردت

اياد. صباح الورد ياسوسو عامله ايه النهارده فطرتي وخدتي علاجك احسن دلوقتي 

سندس. الحمدلله مش عارفه اقولك ايه والله علي اهتمامك ده بس شكرا انا كويسه تسلم علي سوالك

اياد. مفيش بينا الكلام ده متعرفيش انتي غاليه علي قلبي ازاي سكتت سندس معرفتش تقول اي 

اياد احم. بس تعرفي اني زعلان عشان مش هعرف اشوفك تاني 

سندس. لا اكيد ان شاءلله هنتقابل بس لما افك الجبس بقا

اياد. ياريت عشان وحشتيني اوى فى اليومين دول 

سندس. احم طيب معلش انا هقفل دلوقتي عشان خدت العلاج وعاوزه ارتاح شويه 

اياد. ماشي مع السلامه وقفل غبي مكنش ينفع اقولها كده طيب منا اعمل منابحاول ابينلها باي طريقه اني حبيتها وهي مفيش اي حاجه واخرتها اي وبص لقلبو في المرايا يعني يوم ماتدق تدق لواحده خارجه من علاقة حب مجروحه وقوم انا اقع في حبها وهي تكسرني غصبن عنها وضحك بستهزاء غريب الحب ده ياما بيكسر قلوب ومشي اعد يفكر فيها ويشوف اي الي هيحصل مع حبو ليها 

***********************

زينه اعده في الكافيه بتحل فاينل ومركزه 

طارق. صباح الورد علي احلا ورده 

زينه. طارق صباح النور عامل ايه 

طارق. زي الفل طول منا معاكي من غيرك بقا وحش اوي

زينه. طارق احنا اتكلمنا في الموضوع وقولتلك انو مش هينفع وخلينا اصدقاء كده احسن 

طارق. بس انا مش قادر اشوفك صديقه وبس انا شايف حياتي معاكي ليه يازينه كده 

زينه. عشان قولتلك انا مش من النوع بتاع الارتباط ده ياطارق انا ماليش في الكلام 

طارق. والله وده عندي انا بس 

زينه. لا ده عند الكل ياطارق 

طارق. ده بامارة الصور الحلوه دي وطلع فونو وراها الصور لما كانت مع عز في الكافيه اي رايك حلوه صح

زينه بصدمه. انتا جبت الصور دي منين هو انتا بترقبني

طارق. مش مهم بقا المهم اني جبتها وكشفت حقيقتك انتي واحده رخصي‌ه جريتي وراه الي معاه فلوس اكتر ورفضتي حبي وتقوليلي اصل مش بحب الارتباط وانتي مقضيها اهو وسكت علي صوت قلمها الي نزل على وشو

زينه بعصبيه. 

يتبع

 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع